C
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mimi:Sun varmaan kannattais nyt puhua sun miehelles että kuinka paljon sua oikeesti vaivaa. Kerro sille että oot miettinyt jopa sitä vaihtoehtoa että erootte, niin luulis että alkaa auttamaan sua, jos yksin joudut kaiken tekemään. Jos ei ala, niin tuskin sitä sun ukkoas kauheesti kiinnostaa sun kanssa elellä.![]()
Tää ei toimi. Ei auta erolla uhkailut, ei se että tilitän miten haluaisin sen auttavan, ei mikään. Kaikki on kokeiltu, pariterapiat ja kaikki, mutta mies ei tule ikinä auttamaan mua kotiin ja lapsiin liittyvissä asioissa, ei ikinä.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Alkuperäinen kirjoittaja joulu on p*rseestä:ja lapset tietysti todistivat tilannetta. Olen ihan väsynyt joulujärjestelyihin, varsinkin kun en saa mieheltä MINKÄÄNLAISTA apua. Enkä edes ole mikään nipo perfektionisti, vaan riittää että perusasiat jouluna on kunnossa. Mutta mies ei osallistu mihinkään ja mä olen loppu.
Mitä helvettiä? Tajuat kai millaisen totaalisen kauhukokemuksen olet lapsillesi tarjonnut?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Alkuperäinen kirjoittaja joulu on p*rseestä:ja lapset tietysti todistivat tilannetta. Olen ihan väsynyt joulujärjestelyihin, varsinkin kun en saa mieheltä MINKÄÄNLAISTA apua. Enkä edes ole mikään nipo perfektionisti, vaan riittää että perusasiat jouluna on kunnossa. Mutta mies ei osallistu mihinkään ja mä olen loppu.
Mitä helvettiä? Tajuat kai millaisen totaalisen kauhukokemuksen olet lapsillesi tarjonnut?
Totta kai tiedän ja tiedän myös että mun pitäis hakea apua, mutta kuten jokainen käsittää, kynnys lähteä tunnustamaan omaa väkivaltaisuuttaan vieraalle on aika korkea.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Totta kai tiedän ja tiedän myös että mun pitäis hakea apua, mutta kuten jokainen käsittää, kynnys lähteä tunnustamaan omaa väkivaltaisuuttaan vieraalle on aika korkea.
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:taisit ap kilahtaa hieman liian rajusti hormonimyrskyissäsi.
eiköhän nyt kuitenki ois ihan järkevää istahtaa hetkeksi alas, kattoa ympärilleen että mitkä on ne tärkeimmät asiat mitkä pitäis hoitaa. sitte meet ukkos tykö ja pyyät anteeksi sitä läimäsyä ja sopikaa riitanne niin että lapset sen näkee. sanot että oot ihan poikki ja loppu ja mieliala menee ylös-alas raskauen takia. ja pyyät anteeksi että löit. koska ei ketään saa lyyä iliman mitään syytä.
ja sitten meette vaikka koko porukka hakemaan sitä joulukuusta ja käytte jossain piparikahvilla.
kyllä se siittä :hug: mie olen ite ollu ihan samanlaisessa tilanteessa jouluna mutta piti vaan priorisoida että mikä on tärkeintä. eikä meillä käytetty minkäänlaista väkivaltaa kumminkaan puolin.
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:koska ei ketään saa lyyä iliman mitään syytä.
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Totta kai tiedän ja tiedän myös että mun pitäis hakea apua, mutta kuten jokainen käsittää, kynnys lähteä tunnustamaan omaa väkivaltaisuuttaan vieraalle on aika korkea.
Monissa turvakodeissa on nykyään myös väkivallattomuuden ohjelmia väkivaltaa parisuhteessaan käyttäville naisille. Sitä pidetään nimenomaan vaiettuna asiana, mutta uskon että noista ohjelmista on paljon apua. Myös parisuhteesta lähteminen saattaa tehdä paljon. Mulla oli väkivaltainen mies ja hänen kanssaan huomasin itsekin sairastuvani väkivaltaisuuteen. Se on kuitenkin mennyt ohi sitä myötä kun parisuhde loppui ja sain puida sen kipeät asiat ammattiauttajan kanssa pienemmiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja himokas joulumuari:Pihtaaminen on syntiä ja seksiä käytetään teidän huushollissa ilmeisesti useinkin kiristämiskeinona.
Se on väärä tapa.
Se ei kuitenkaan ole miehen vika että joulu tulee joka vuosi.
Jos ei huvita laittaa joulua niin jättää laittamatta,sillä siitä pääsee.
Meille ei laiteta joulukuusta kun minua ei huvita tunkea sitä ahtaaseen muutenkin pieneen huusholliini enkä jaksa imuroida varisevaa kuusta viikkotolkulla jälkeenkinpäin.
Leivottiin eilen lapsilauman kanssa koko päivän ja tänään menen kaupoille ostamaan viimeiset tarvittavat ruuat.
Kaikki ostin valmiina,en tehnytkään yhtään lattikkoa itse,kun ei huvittanut.
Se joulu tulee kyllä ilman hössöttämistäkin.
Yön aikana iski armoton flunssa,joten siivouskin saa olla pikasellaista,siitä huolimatta perheessäni vallitsee joulumieli ja joulurauha.
Siitäkin huolimatta että pukinpentele vetelee sikeitä eikä lämmennyt yhtään aamuiselle kikkelinkoittelureissulleni,viisari kyllä värähti mutta uni vei voiton.
Harmittaahan tuo vietävästi ettei antanut,olis siivoaminen käynyt liukkaammin hyvin rasvattuna,se vaan on nyt tyytyminen tähän ja todettava että aina ei voi voittaa,ei saa joka päivä vaikka miten haluis.
Toisaalta,toisina päivinä saa vastavuoroisesti sitten tosi monta kertaa.
Koitttakaahan sopia ja joulumieltä teidänkin perheelle.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihan mielenkiinnosta kyselen tähän ketjuun osallistuneilta, että miten paljon ja aktiivisesti teidän miehet osallistuu joulun ym järjestelyyn, kotitöihin jne?
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:Toivottavasti löydätte rauhallisen ja iloisen joulutunnelman.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:taisit ap kilahtaa hieman liian rajusti hormonimyrskyissäsi.
eiköhän nyt kuitenki ois ihan järkevää istahtaa hetkeksi alas, kattoa ympärilleen että mitkä on ne tärkeimmät asiat mitkä pitäis hoitaa. sitte meet ukkos tykö ja pyyät anteeksi sitä läimäsyä ja sopikaa riitanne niin että lapset sen näkee. sanot että oot ihan poikki ja loppu ja mieliala menee ylös-alas raskauen takia. ja pyyät anteeksi että löit. koska ei ketään saa lyyä iliman mitään syytä.
ja sitten meette vaikka koko porukka hakemaan sitä joulukuusta ja käytte jossain piparikahvilla.
kyllä se siittä :hug: mie olen ite ollu ihan samanlaisessa tilanteessa jouluna mutta piti vaan priorisoida että mikä on tärkeintä. eikä meillä käytetty minkäänlaista väkivaltaa kumminkaan puolin.
Näin mun tietenkin pitäisi tehdä, mutta miksi se olen aina minä joka joutuu joustamaan ja myöntämään että tein väärin. Mies saa aina sen kuvan, että hänen käytöksensä on ihan ok ja mä vain olen hysteerinen, ja kaikki jatkuu samanlaisena. Tämä ei liity pelkästään jouluun, vaan kaikki lasten synttärit ym etukäteisjärjestelyä vaativat asiat on alusta loppuun mun vastuulla. Mies käy töissä ja omissa harrastuksissaan, siinäpä se.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:Toivottavasti löydätte rauhallisen ja iloisen joulutunnelman.
Jos se olis ollut mies, joka löi, ei tällä palstalla tulis näin "ymmärtäviä" vastauksia :/
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihan mielenkiinnosta kyselen tähän ketjuun osallistuneilta, että miten paljon ja aktiivisesti teidän miehet osallistuu joulun ym järjestelyyn, kotitöihin jne?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tigerin petturuus olis pientä tähän perhekriisiin verrattuna mitä mä joudun miehen kanssa päivittäin käymään. Tiger sentään varmasti oli muuten kunnon aviomies.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:koska ei ketään saa lyyä iliman mitään syytä.
Ööh... Mutta syystä saa?
Selittely on vain turhaa vastuunpakoilua.