Löin tänä aamuna miestä kasvoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulu on p*rseestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin, kuten arvasinkin, kaikkien muiden miesten on todella aktiivisia mun mieheen verrattuna, ja ne jotka ei tehneet mitään kotona, ovat nyt exiä.

:hug: :hug: :hug:

mie tiiän ettet sie jaksa semmosta. en miekään jaksanu.

Minkä takia sä olet tuollaisessa suhteessa? Kaiketi se on tuota samanlaista koko ajan, kärjistyy vaan nyt jouluna. Mä en tajua naisia. Jos mies on persereikä, ei auta siivoamisessa, ei hae kuusta ja suuttuu jos ei saa pillua, niin kannattaisko vaihtaa parempaan! Lyöminen nyt ei ole ratkaisu mihinkään, sen tiedät varmasti itsekin!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Toivottavasti löydätte rauhallisen ja iloisen joulutunnelman.

Jos se olis ollut mies, joka löi, ei tällä palstalla tulis näin "ymmärtäviä" vastauksia :/

Miten tällä palstalla suhtauduttiin Elin Nordegrenin päällekäyntiin? Muistaakseni sitä ei paheksuttu ollenkaan. Tigerin petturuus olis pientä tähän perhekriisiin verrattuna mitä mä joudun miehen kanssa päivittäin käymään. Tiger sentään varmasti oli muuten kunnon aviomies.

Niin, se mun pointti olikin, että jos se olis ollut tiger tai sun mies, joka löi, niin ne olis viety saunan taakse aamunkoitteessa, mutta naiset saa käydä päälle, kun on "syy".

Kyllä mä stressin ymmärrän, mutta sitä voi olla miehelläkin.

Hae apua äläkä vetoa tekosyihin, lyömiseen ei ole koskaan hyvää syytä - ei miehellä, eikä naisella!

ap kysyi miten mies osallistuu kotitöihin?sanon suoraan että on paljon ahkerampi kuin minä.
Eilen siivosi saunat,vessat,käy puut.Tänäaamuna meni jo seitsemäks kauppaan hakemaan viimeiset ruokaostokset ennen joulua.Saa etsiä rauhassa kun ei oo siihen aikaan kaupassa asiakkaita.Nyt on omassa firmassaan töissä ja illalla taas kotihommissa

No niin, kuten arvasinkin, kaikkien muiden miesten on todella aktiivisia mun mieheen verrattuna, ja ne jotka ei tehneet mitään kotona, ovat nyt exiä.

:D No meillä eroaminen ei kuitenkaan johtunut siitä ettei mies tehnyt mitään kotona vaan juuri tuosta väkivallasta.

Ihan mielenkiinnosta kyselen tähän ketjuun osallistuneilta, että miten paljon ja aktiivisesti teidän miehet osallistuu joulun ym järjestelyyn, kotitöihin jne?

Joulun järjestelyyn ei ole meillä mies juurikaan osallistunut, kaupassa on yhessä käyty. Mut eipä ole mullakaan jouluhommat ressannu, teen mitä huvittaa ja minua on nyt huvittanut tehä. Minä oon ostanut lahjat ja suunnitellut ruuat, pojan kaa leivottu. Kotitöihin osallistuu niinkuin aina, itseasiassa siivoaa meillä enemmän kuin minä :). Molemmat käy siis töissä, joten os ollut vähän sellainen järjestely et mie hoidan ruokapuolet mut ukko siivoo ja pesee pyykkiä enemmän:)

Itsekin kilahdin miehelle eilen kun molemmat käydään töissä 8h/pv ja minä teen yksin kaikki joulujutut, ostan lahjat, siivoan, teen ruuat, hän auttoi siinä että tuli mukaani ostamaan ruuat ja kuusen ja toi kuusen sisään. Eilen illalla purin hammasta ja kolasin pihaa... mies istui tietokoneella kuten aina...hän haluaa tehdä vain sitä mikä tuo hänelle suurimman nautinnon... Onneksi on vain yksi lapsi, muuten lähtisi järki.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Minkä takia sä olet tuollaisessa suhteessa? Kaiketi se on tuota samanlaista koko ajan, kärjistyy vaan nyt jouluna. Mä en tajua naisia. Jos mies on persereikä, ei auta siivoamisessa, ei hae kuusta ja suuttuu jos ei saa pillua, niin kannattaisko vaihtaa parempaan! Lyöminen nyt ei ole ratkaisu mihinkään, sen tiedät varmasti itsekin!

Asiaa! Minäkään en jaksaa ymmärtää tälläisiä parisuhteita, että mikään ei ole hyvin ja mikä ei luonnistuu, mutta kuitenkin ollaan yhdessä vaikka päivittäin toistensa kurkussa ollaankin. Mikä järki siinä on? Onko se oikesti sen arvoista? Ja pystyykö tälläisessä parisuhteessa enään oikeesti toista rakastamaan?

En ymmärrä itsekään miksi olen tässä suhteessa vielä. Kaipa se yksinäisyys pelottaa, lapsiakin kun on kohta kolme ja olen periaatteesta avioeroa vastaan, varsinkin kun se perheen hajottaminen olisi estettävissä niinkin helposti että mies vaan joskus silloin tällöin auttaisi mua hiukan.

En ymmärrä itsekään miksi olen tässä suhteessa vielä. Kaipa se yksinäisyys pelottaa, lapsiakin kun on kohta kolme ja olen periaatteesta avioeroa vastaan, varsinkin kun se perheen hajottaminen olisi estettävissä niinkin helposti että mies vaan joskus silloin tällöin auttaisi mua hiukan.

mutta joskus niistä periaatteista pitää joustaa!

etenki jos mukana on väkivaltaakin jo. ei ole kyllä normisuhe jos sieki miestäs läimäyttelet naamaan ja mies vetää herneet nenuun jos et anna sille pesää.

ja jos ei pariterapiat auta niin eikö ois paljon helpompi laittaa lusikat jakoon hyvissä ajoin ennenku jotain pahempaa sattuu?

mieti lapsia, lapset ansaitsee semmosen kodin jossa heiän ei tartte miettiä että: äiskä löi iskää, lyököhän se myös minua?

usko pois, sie selviät kyllä yksinki lasten kanssa. alkuun on tosi vaikiaa mutta helepottaa ku siulla on ns. yks laps vähemmän eron jäläkeen

Mä olen miettinyt, että miksi toisen osapuolen ja yleensä naisen pitää niin hirveesti höyrytä sen joulun laiton suhteen, jos mieskään ei sitä tee? Mä annoin tänä vuonna periksi esim. joulusiivoukselle, kun en missään välissä kerennyt yksinkertaisesti. Tänäänkin oon töissä viiteen asti illalla. Vähän eilisiltana kirpaisi, kun lapsi kysyi, ett miksei meillä oo mitään joulukoristeita ikkunassa...? No, mies sentään lupas laittaa kuusen, mutta that's it. Mitään muuta se ei tee. Vietetään joulua ihan perheen kesken, toki jouluruuat syödään ja lahjat jaetaan, mutta en jaksa mitään "ylimääräistä".

Alkuperäinen kirjoittaja Magpie:
Mä olen miettinyt, että miksi toisen osapuolen ja yleensä naisen pitää niin hirveesti höyrytä sen joulun laiton suhteen, jos mieskään ei sitä tee? Mä annoin tänä vuonna periksi esim. joulusiivoukselle, kun en missään välissä kerennyt yksinkertaisesti. Tänäänkin oon töissä viiteen asti illalla. Vähän eilisiltana kirpaisi, kun lapsi kysyi, ett miksei meillä oo mitään joulukoristeita ikkunassa...? No, mies sentään lupas laittaa kuusen, mutta that's it. Mitään muuta se ei tee. Vietetään joulua ihan perheen kesken, toki jouluruuat syödään ja lahjat jaetaan, mutta en jaksa mitään "ylimääräistä".

Näin! Itse olen tänä vuonna samalla linjalla. Tehdään se mikä keretään ja jaksetaan ja sillä sipuli. Mitään ei ole PAKKO tehdä, joulu tulee vähemmälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Näin! Itse olen tänä vuonna samalla linjalla. Tehdään se mikä keretään ja jaksetaan ja sillä sipuli. Mitään ei ole PAKKO tehdä, joulu tulee vähemmälläkin.

Kyllähän mä tiedän että joulu tulee vähemmälläkin mutta jo ihan lasten takia olis kiva jatkaa perinteitä eteenpäin esim. joulukuusen hakemisen muodossa. Mies harrastaa muutenkin metsässä käyntiä, joten mun mielestä kuusen hakeminen olis sille luontevampaa kuin mulle. En mä vaadi sitä kinkkua paistamaan enkä hankkimaan joululahjoja edes omille sukulaisilleen, vaan että osallistuis edes jotenkin, tekemällä sitten ne miesten työt. Eikä tämä koske pelkästään joulua, vaan KAIKKIA juhlia, ja myös viikonloppuja jolloin odotan mieheltä apua vaikka lakanoiden vetämiseen, mutta harvoinpa sitä saan.

Niinpä. Useimmat tuntemani miehet eivät välitä tippaakaan, millaiset verhot jouluna on ikkunassa tai onko koti koristeltu jouluiseksi. Joulusiivoukseksi riittää normaali siivous. Laatikot ja rosollit kelpaa useimmille kaupasta valmiina ostettunakin. Kunhan on kinkku, sinappia ja vapaapäivä, niin silloin on joulu.

Mäkin olen lyönyt miestäni, tosin entistä miestä. Kerran ollessani raskaana ja kerran lapsen nähden. Molemmilla kerroilla se oli umpihumalassa ja vei meidän kaikki talousrahat kaapista. Tajuan kyllä sen tunteen kun olet niin raivoissasi ettet pysty hillitsemään itseäsi. Ekalla kerralla löin niin kovaa, että putosi polvilleen maahan. Tokalla kerralla olin täysin epätoivoinen, kun en tiennyt millä pärjättäisiin. Lapsi muisti pitkään sen kun äiti löi isiä nallella.
Onneksi nyt on asiat hyvin. Tämä tietenkin ihan erilainen tapaus kun sinulla. Sanoisin ettei tän Joulun takia kannata päreitään polttaa noin pahasti.
Olen itse töissä ja nykyinen mies kotona hoitanut siivoilut ja kinkunpaistot. Yhdessä käytiin kaupoissa ja sukulaiskierrokselle lähdetään tänään. Lahjaostokset olen hoitanut hyvissä ajoin.

juma.lauta te naiset olette hulluja
lyömällähän sitä asiat hoidetaan, ja lapsetkin on tosiaan hyvä opettaa siihen jo pienestä.
kyllä sitä tuollalailla tahtonsa läpi saa..
onneksi äijällä on järkeä, olisi hyvin voinut paiskata sun kartanolle!!

Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
juma.lauta te naiset olette hulluja
lyömällähän sitä asiat hoidetaan, ja lapsetkin on tosiaan hyvä opettaa siihen jo pienestä.
kyllä sitä tuollalailla tahtonsa läpi saa..
onneksi äijällä on järkeä, olisi hyvin voinut paiskata sun kartanolle!!

huom! ei kaikki!!! mie en ole koskaan lyöny ketään kumppaniani. vaikka ois tehny mieli niin oon purru hammasta ja hyppiny tasajalkaa ja lähteny tilanteesta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäs takia nyt ei sit kukaan käske miestä eroamaan ja heti kun nainen lyö. Nimittäin jos lyöjä olisi ollut mies niin varmasti olisi heti kehoitettu ap:tä lähtemään väkivaltaisesta suhteesta.

Niinpä. No, jos ap:n mies tulee tänne, varmasti sanon, että suosittelen hakeutumaan turvakotiin jos koet väkivallan uhkaa kodissasi.

Höpö höpö. Tää tasa-arvo-p***a menee kyllä liian pitkälle. Olis vähän eri asia jos mies hivauttaisi raskaanaoevaa naista, kuin että laiskaperseääliömies saa vaimoltaan litsarin. Ihmeporukkaa taas täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Minkäs takia nyt ei sit kukaan käske miestä eroamaan ja heti kun nainen lyö. Nimittäin jos lyöjä olisi ollut mies niin varmasti olisi heti kehoitettu ap:tä lähtemään väkivaltaisesta suhteesta.

Niinpä. No, jos ap:n mies tulee tänne, varmasti sanon, että suosittelen hakeutumaan turvakotiin jos koet väkivallan uhkaa kodissasi.

Höpö höpö. Tää tasa-arvo-p***a menee kyllä liian pitkälle. Olis vähän eri asia jos mies hivauttaisi raskaanaoevaa naista, kuin että laiskaperseääliömies saa vaimoltaan litsarin. Ihmeporukkaa taas täällä.

No se on sun mielipiteesi. Mun mielipiteeni on se, että varsinkaan lasten ei tarvitse nähdä väkivallan käyttöä, eikä se mielipide ola tasa-arvosta kiinni, vaan siitä, että lapsien kuuluu saada elää väkivallattomassa ympäristössä. Se kuuluu mielestäni lapsen oikeuksiin. Mä en niin siitä tasa-arvosta piittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä olen raskaana viikolla 28 ja mä ihan mielelläni hakisin kuusen itse, joten mulle ei nyt auennut että miten se raskaus tuohon liittyy?

Kun kaikki meistä ei ole rautaa. Mä hakisin niin mielelläni kuusen ja tekisin vaikka mitä mutta kun keho ei vaan toimi, ei ole toiminut moneen viikkoon yhtään inhimillisellä tavalla.

:/ Mä en voi olla miettimättä miten erillainen ketju olisi jos mies olisi lyönyt... Eikös meidän pitäisi nyt käskeä ap:n miestä jättämään tuo sika joka lyö ja vielä lasten nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:/ Mä en voi olla miettimättä miten erillainen ketju olisi jos mies olisi lyönyt... Eikös meidän pitäisi nyt käskeä ap:n miestä jättämään tuo sika joka lyö ja vielä lasten nähden.

Näin mä olen tehnytkin. :D Niinikuin sanoin, jos tilanne olisi mennyt toisinpäin, niin tää ketju olisi jo kymmenen sivun mittainen. :whistle: Mun mielestä se on aavistuksen.. no, tekopyhää. Siis pitää miehen väkivaltaa pahempana kuin naisen.

Tuossa tilanteessa tosiaan akka jatkaisi matkaa ovesta ihan mihin vaan, ja joulua viettäisivät yhdessä isä ja lapset.

Mitä vitun joulua? Jos mies ei laita tikkua ristiin eikä halua olla lasten kanssa? Kuka hullu jättäisi omat lapsensa tuollaisen kanssa?

Yhteistyössä