Löysin ku löysinkin ihanan talvihaalarin =) Mistäs teidän haalarit tänä vuonna?

• Viestiketjun aloittaja IloPilleri
  • Ensimmäinen viesti
Mair
Mä en kans ole vielä mielestä löytänyt. Ja ehkä en löydä, jos kauan vielä vitkuttelen. Aika nopeesti koot loppuu kaupoista.

Alkutalven ainakin kyllä pärjätään Ticketin viime vuotisella haalarilla. Tämä merkki oli mulle uusi tuttavuus ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Koko talvi oli käytössä, eikä minkäänlaista kulumaa vielä havaittavissa.

Nyt kuitenkin haluaisin testata esim. Lassietecin yms.

Ohhoh taas näitä juttuja. Näin esikoisen äitinä mulle on todellakin tullut yllätyksenä etttä mammojen pääpuheenaihe on lasten vaatemerkit :O Joo, varmaan kiva että on sitten hienoilla ominaisuuksilla joo. Ja Merkkiäkin vielä. Jes. Mitenköhän me 70-80-lukujen lapset oikein pärjättiinkään?? Ai niin, kuravaatteilla. Niillä parjatuilla karmeilla kuriksilla. Jotka edelleen on siellä päiväkodissa laitettava riippumatta siitä mikä tecci on päällä. Joo. Että terveisin tuleva tarjoustalon haalarilapsi...

Muuten, ei kannata ihmetelllä miksi nykyajan teinit tahtoo vaan merkkivaatteita kun malli on tämä.
Jaa. Mua lähinnä ihmetyttää, miksi jotkut ihmiset jaksavat ottaa pulttia toisten haalarivalinnoista tai valinnoista ja tekemisistä ylipäätään. Eikö se ole ihan sama, mikä Lassietecci sillä naapurin lapsella on päällä?

Mun mielestä on pääasia, että itse on tyytyväinen omaan valintaansa. Muut ostakoot ja tehkööt mitä haluavat.

Viimetalviset menee vielä. Ostin Reiman poistomyynnistä 40 eurolla kummallekin tenavalle haalarit.
Olivat lopputalvesta muutaman kerran päällä joten saavat tosiaan kelvata vielä tämän talven.

Olivat niin reilun kokoisia että sen puolesta ei ole ongelmaa, ovat ihan passelit nyt.

Suzyanne
Ostin kaverilta pojalle uudenveroisessa kunnossa olevan Reimatecin haalarin, olen tosi tyytyväinen, säästin noin 100 e, ja puku on tosiaan kuin uusi, ei mitään vikaa tai kulumia.

Suzyanne
Jaa. Mua lähinnä ihmetyttää, miksi jotkut ihmiset jaksavat ottaa pulttia toisten haalarivalinnoista tai valinnoista ja tekemisistä ylipäätään. Eikö se ole ihan sama, mikä Lassietecci sillä naapurin lapsella on päällä?

Mun mielestä on pääasia, että itse on tyytyväinen omaan valintaansa. Muut ostakoot ja tehkööt mitä haluavat.
Täydellinen peesi.

vv
Meille hankittiin Molon haalari. Luin Kaksplussan vertailun ja Name It, jota olin etukäteen pohtinut sai jäädä kauppaan, kun yhden talven jälkeen haalarissa oli reikiä. Kappahlin haalareista samaisessa testissä oli hajonnut vetoketju, mutta ilmeisesti haalaria on kovasti uudistettu tänä vuonna. En kuitenkaan uskaltanut ottaa riskiä, vaan päädyttiin hvyäksi havaittuun tuttuun merkkiin.

Mä oon miettinyt, että millaisessa maailmassa pitäisi elää, jos kaikkien pitäisi tehdä samanlainen päätös. Eli vain tietystä kaupasta saa ostaa vaatteet, huonekalut, jne. Paitsi jos sen löytää kirppikseltä :D Tulee mieleen ihan Maon Kiina tai kommunistinen Neuvostoliitto, jossa joku muu saneli sen, mitä sai ostaa.

Minusta on ihanaa, kun me kaikki saamme itse päättää mistä tykkäämme ja ostamme. Kenelläkään ei tartte olla sama maku ja piltit erottaa päiväkodin pihasta, kun heillä ei ole identtiset vaatteet päällä - tytöillä vaaleanpunasita ja pojilla tummansinistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22020505:
No kun ne tykkää niistä väreistä..... :snotty: mun lapset nimittäin.
Eikä mulla ole rahaa paasata kovin paljoa saati energiaa etsiskellä toisenlaisia....:ashamed:
No eihän siinä pahaa ole kun lapset tykkää ja itse tykkäät. mut miten ikävää olis jos kaikilla tutuilla olis se sama sininen ja pinkki haalari

No eihän siinä pahaa ole kun lapset tykkää ja itse tykkäät. mut miten ikävää olis jos kaikilla tutuilla olis se sama sininen ja pinkki haalari
No kun aina sanotaan että sitten on mielikuvitusta ja ideoita vailla ja lapset on sitä yhtä ja samaa massaa..... :D
No, lapsemme tosiaan ovat yhtä ja samaa iloista massaa lumihangessa melskaamassa- ja se massa nimenomaan muodostuu niistä lumisista pipoista ja iloisista kasvoista:D

Voi tulis jo talvi!

aijaa
Meille hankittiin Molon haalari. Luin Kaksplussan vertailun ja Name It, jota olin etukäteen pohtinut sai jäädä kauppaan, kun yhden talven jälkeen haalarissa oli reikiä. Kappahlin haalareista samaisessa testissä oli hajonnut vetoketju, mutta ilmeisesti haalaria on kovasti uudistettu tänä vuonna. En kuitenkaan uskaltanut ottaa riskiä, vaan päädyttiin hvyäksi havaittuun tuttuun merkkiin.
Mun mielestä ne kaksplussan vertailut oli alentavasti kirjoitettu, ainakin jostain merkistä.
Esim Lindexin fix on PALJON parempi mitä siinä annettiin ymmärtää!
Ja jos yksi ihminen on testannut haalarin, eihän se mitään vielä kerro. Mistä me tiedetään mitä sen lapsi on touhunnut se päällä...
Toisekseen, mihin tahansa merkkihaalariinkin saattaa tulla reikä, jos vaikka kivisellä asfaltilla leikkii. Ei mikään merkki takaa sitä etteikö haalari hajoaisi! Kannattaa ottaa vähän järkeä mukaan noihin päätelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22020505:
No kun ne tykkää niistä väreistä..... :snotty: mun lapset nimittäin.
Eikä mulla ole rahaa paasata kovin paljoa saati energiaa etsiskellä toisenlaisia....:ashamed:
No eihän se ole se pointti, jos tykkää, saa pitää. Mutta mua korpeaa se, että joidenkin mielestä kaikkien pitäisi pukeutua täysin samoin :) Pitää ostaa vain tiettyjä turvallisia merkkejä ja kaihtaa erikoisuuden tavoittelua. Yleensä Tarjoustalossa :) on haalaria tasan kahta väriä: tytölle ja pojalle. Ja siis se oli se "ainoa" hyväksyttävä valinta - noin karrikoiden.

Ja loppuishan ne haalaritkin kesken Tarjoustalosta, jos kaikki sieltä ostaisivat. :LOL: . Mulla ei oo Tarjoustaloa vastaan mitään, mutta sitä vastaan on että kaikkien pitäisi ostaa vain tiettyjä merkkejä. Mä oon kapitalisti.

Viimeksi muokattu:
aijaa
No eihän se ole se pointti, jos tykkää, saa pitää. Mutta mua korpeaa se, että joidenkin mielestä kaikkien pitäisi pukeutua täysin samoin :) Pitää ostaa vain tiettyjä turvallisia merkkejä ja kaihtaa erikoisuuden tavoittelua. Yleensä Tarjoustalossa :) on haalaria tasan kahta väriä: tytölle ja pojalle. Ja siis se oli se "ainoa" hyväksyttävä valinta - noin karrikoiden.
Niinpä! Pitäiskö meidän kaikkien nyt boikotoida merkkejä ja juosta Tarjoustaloon!?
Niin ollaan sitten kaikki tasavertaisia ja lapset näyttää samalta kuin niillä olisi koulupuku päällä!;)

On se kumma että jotkut saa kohotettua itseään sillä ETTEI osta merkkivaatteita vaan käy Tarjoustalossa ja on varmaan muutenkin parempi ihminen ja maailmanparantaja.
Eli mitä rösöisemmin puettu lapsi, sitä ajattelevampi äiti. Lähenki heti tästä kirppikselle!

km
[QUOTE="vieraana";22018773]Lassien Suprafillit ajattelin yrittää jostain kirpparilta metsästää, väristä ja vuosimallista viis, kuhan ovat ehjät :) Enkä ole köyhä, mutta helvetin pihi. Ei tulisi mieleenikään maksaa monta sataa euroa lapsen talvivarusteista.[/QUOTE]

toivottavasti omtkin vaatteesi ovat kirpparilta. mua ärsyttää henk koht ihmiset joiden lapsilla on kirppiskamaa päällä ja itse pukeutuvat viimeisen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei pelkkä ulkonäkö...;22017347:
Hieno haalari! Mutta ei noi halpahallien haalarit taida olla pitävyydeltään ja kestävyydeltään yhtään verrattavissa oikeisiin lasten merkkeihin. Hintakin sen jo kertoo. Muuten kiva kyllä, mutta kyll mulle ulkonäön lisä'ksi merkkaa se, että se on kunnollinen.

Meillä viime talvinen Ticketin pinkki haalari talveksi ja syksyn välikausihaalari Polarn .o. Pyretin ihana vihreä. Hinnat on huimat, mutta haalarit sen väärtit. Mullekin siis merkkaa nätti ulkonäkö, enkä vii sietää mitään reimoja, mutta ei se pelkkä ukonäkö...
Noin mäkin ajattelin joskus, mutta sitten kerran ostin H&M:ltä tytölle haalarin, joka oi KOVASSA käytössä (tyttö laski pyllymäkeä ilman liukuria/pulkkaa ja rymysi muutenkin), eikä käytön jälkiä näy. Oli myöskin ihan lämpimin haalari kaikista,mitä meillä on ikinä ollut (ja meillä on ollut paljon merkkihaalareita) ja sieti kosteuttaa todella hyvin. Haalari oli vieläpä tosi nätti. Sama juttu erään Seppälästä hankitun 70€ maksaneen haalarin kanssa.
Tiedä sitten, olivatko vahingossa valiokappaleita vai mitä :whistle:

Meillä suositaan Reimateciä. Netissä myytävät kuosit, joita olen nähnyt, ovat hirveitä, mutta me ostimme pojille takit ja housut Kankaanpään tehtaanmyymälästä, jossa oli tosi kivoja ja erilaisia värejä ja kuoseja. Laatuun olen ollut tyytyväinen myös.

Esikoinen pukee tänä talvena päällensä beigen takin ja mustat housut ja kakkonen mustan takin ja vaaleat housut. Tytölle menee viime vuoden toppa-asu.

km

Peesaan tätä. Mua ainakaan ei henk koht kiinnosta onko naapurin muksulla päällä ticketti vai lotta&lassihaalari, mutta mua ärsyttää suunnattomasti se, että nää halpisten ostajat perustelee valintaansa sillä, että ne halvat on muka yhtä laadukkaita ja yhtä hyviä kuin kalliimmat merkit. Eli rivien välistä luettuna heidän mielestä kalliita ulkovaatteita ostavat äidit on tyhmiä kun halvemmallakin saa samaa tasoa. Mutta kun NE EI OO samaa tasoa!!!!! Itselläni on 3 lasta ja oon ihan testimielessä ostanu kakkosvaatteiksi näitä halpiksia ja todennu että ne ei todellakaan oo samaa tasoa uin kalliimmat!!!! Vaikka joissakin lukee (esim lassietec) että on vedenpitävä, niin kummasti lapsi on ollu märkä kun om sillä ulkona ollu, reimatecissa tai ticketissä taas on kuiva sisään tullessaan vaikka on touhunnu samoja juttuja kuin lassietec päällä.

Mulle siis henk koht on ihan ok vaikka joku ei koskaan satsaa lapsensa vaatteisiin, kunhan hän ei samaan hengenvetoon väitä että hänen tarjoustalon 20e haalari on samaa tasoa kuin joku sata euroa kalliimpi haalari. Eli jos ostaa vain halpista niin mun mielestä pitää pystyä mmyöntämään että eihän ne kalliiden kanssa samanveroisia oo ja senkin vois myöntää ettei vaan oo varaa ostaa sitä kallista siksi tyytyy halpaan(mikäli ser on syynä). Näen aina punaista kun joku ostaa sen 20 e lotta&lassin väittäen että se vastaa reimateccia... ja kuten mainitsin jo, mulla on henk koht 3 lapsen verran kokemusta sekä kalliista että halvasta ja kyllä se laatu nousee hinnan mukana, sori vaan.

"vieras"
toivottavasti omtkin vaatteesi ovat kirpparilta. mua ärsyttää henk koht ihmiset joiden lapsilla on kirppiskamaa päällä ja itse pukeutuvat viimeisen päälle.
Eihän kirppiskama ole synonyymi ryysyille. En minä ainakaan osta kirppiksiltä mitään lumppuja, vaan kohtuuhintaisia, siistejä ja vielä käyttökelpoisia vaatteita. Mua ei kiinnosta
a) maksaa noin vuoden käytössä olevasta haalarista sataa(kaan) euroa
b) ostaa tähän maailmaan yhtäkään ylimääräistä vaatetta tai muuta roinaa.

aijaa
jep. On se vähintäänkin tyhmää väittää että 20euron lottajalassi on yhtä hyvä kuin teknisesti viimisen päälle suunniteltu polarn o.pyret.
mutta näitä väittäjiähän riittää!

"vieras"
jep. On se vähintäänkin tyhmää väittää että 20euron lottajalassi on yhtä hyvä kuin teknisesti viimisen päälle suunniteltu polarn o.pyret.
mutta näitä väittäjiähän riittää!
Sitten toisaalta voisi joskus myös miettiä, tarvitseeko se kolmevuotias kaikkia mounteverestillepyöräilijä-etelänavanympärihiihtäjä -ominaisuuksia. En tarkoita, että lapsen pitäisi vilua ja nälkää kärsiä, mutta...

"aha"
[QUOTE="vieras";22020785]Eihän kirppiskama ole synonyymi ryysyille. En minä ainakaan osta kirppiksiltä mitään lumppuja, vaan kohtuuhintaisia, siistejä ja vielä käyttökelpoisia vaatteita. Mua ei kiinnosta
b) ostaa tähän maailmaan yhtäkään ylimääräistä vaatetta tai muuta roinaa.[/QUOTE]

saat tehdä miten itse haluat! mutta valitettavasti tää maailma pursuaa jo ylijäämäkamasta.
mee kattomaan muovipullovuoria kiinaan tai intiaan!

ja anna meidän sitten rauhassa ostaa ne 100euron haalarit. Jonkunhan nekin on ostettava ja vietävä kirppikselle että siellä on jotain mitä SÄ voit ostaa!

vv
Mun mielestä ne kaksplussan vertailut oli alentavasti kirjoitettu, ainakin jostain merkistä.
Esim Lindexin fix on PALJON parempi mitä siinä annettiin ymmärtää!
Ja jos yksi ihminen on testannut haalarin, eihän se mitään vielä kerro. Mistä me tiedetään mitä sen lapsi on touhunnut se päällä...
Toisekseen, mihin tahansa merkkihaalariinkin saattaa tulla reikä, jos vaikka kivisellä asfaltilla leikkii. Ei mikään merkki takaa sitä etteikö haalari hajoaisi! Kannattaa ottaa vähän järkeä mukaan noihin päätelmiin.
Ei mun mielestä ollut, ihan asiallisia kommentteja ja haalareita oli kuitenkin testattu kokonainen talvi lapsella, eikä vain hypistelty aikuisten kesken, kuten monissa muissa lehdissä. Ja viimetalvena ei taatusti kenenkään ole tarvinut kontata kivisellä asfaltilla!. Se että kankaaseen saadaan pieniä reikiä, ei siis pelkkää kulumaa, on minusta iso miinus, varsinkin kun kyseinen kaksiosainen puku oli maksanut ihan yhtä paljon kuin tuo meidän Molon haalari. Tottakai minä ostan silloin haalarin jonka olen itse kokenut hyväksi ja kestäväksi, kuin haalarin joka maksaa yhtä paljon, mutta on todettu huonoksi.

km
[QUOTE="vieras";22020785]Eihän kirppiskama ole synonyymi ryysyille. En minä ainakaan osta kirppiksiltä mitään lumppuja, vaan kohtuuhintaisia, siistejä ja vielä käyttökelpoisia vaatteita. Mua ei kiinnosta
b) ostaa tähän maailmaan yhtäkään ylimääräistä vaatetta tai muuta roinaa.[/QUOTE]

juu en mä väitäkään että ryysyjä, mutta omatkin vaatteet voi sitte ostaa kirpparilta käytettynä, kohtuuhintaisina ja siisteinä. Mä liputan kyllä kireeätykselle ja sille että ei haalita turhia kamoja tähän maailmaan ja se on syy miksi mä ostan sen kalliin 140e haalarin. Kun ostaa laatua, joka kestää, niin se menee usealla lapsella, joka on ekolgisempaa kuin ostaa joka lapselle se halpis joka ei kestä yhtä lasta kauempaa. Mullakin kun on 3 lasta nii ekalle ostan laatuhaalarin, menee kaikilla 3:lla ja sen jälkeen menee vielä kohtuukuntoisena kirpparille! On muuten ekologisempaa kuin se, että ostaisin joka lapselleni sen halpiksen, joka ei kestä ja jota ei voi siksi kierrättää.

Ja vielä se pointti, että jos kukaan mamma ei koskaan ostais uutena lastenvaatteita vaan ostais pelkkiä kirppisvaatteita niin ne kirppisvaatteet loppuis aika pian kun sinne ei tulis enää lisää kierrätettävää. Että ekologisesti ajateltuna kannattaa ostaa vähän mutta laadukasta mieluummin kuin paljon huonolaatuista.

Yhteistyössä