Löysin ku löysinkin ihanan talvihaalarin =) Mistäs teidän haalarit tänä vuonna?

• Viestiketjun aloittaja IloPilleri
  • Ensimmäinen viesti
aijaa
[QUOTE="vieras";22020811]Sitten toisaalta voisi joskus myös miettiä, tarvitseeko se kolmevuotias kaikkia mounteverestillepyöräilijä-etelänavanympärihiihtäjä -ominaisuuksia. En tarkoita, että lapsen pitäisi vilua ja nälkää kärsiä, mutta...[/QUOTE]

voi tarvitakkin. mistä sä tiedät missä me reissaillaan?

häiritseekö sua siis jos jollain on lämmin ja mukava(ehkä myös hintava)haalari päällään?

"niin"
[QUOTE="aha";22020817] Jonkunhan nekin on ostettava ja vietävä kirppikselle että siellä on jotain mitä SÄ voit ostaa![/QUOTE]

kivahan se on kierrellä kirppiksellä ja etsiä "löytöjä". jokuhan meistä hulluista merkinostajista nekin löydöt teille piheille sinne kirppikselle vie!!!

"tytöt"
Miksi teistä monet kirjoittaa, ettei halua mitään reimateccejä? En ole oikeasti seurannut näitä juttuja joten en tiedä. Onko ne ylihintaisia vai rumia vai liian yleisiä vai mitä..?
Ei tarvi mennä kauas taaksepäin kun kaikki mammat täällä ja muualla mainostivat kuinka hyviä reimat ovatkaan! Itse olen aina vierastanut kaikkea "massaa". Me&I hysteria aivan älytön ja verrattavissa edellä mainittuun. Miksi vanhemmat/ äidit eivät pue lapsiaan oman maun mukaan, vai eikö makua todellakaan ole;). Itse ostan lasteni vaatteita milloin mistäkin kaupasta/ kirppareilta katsomatta merkkiä. Tärkeintä että ovat lapselle hyvin istuvat ja kauniit:).

km
voi tarvitakkin. mistä sä tiedät missä me reissaillaan?

häiritseekö sua siis jos jollain on lämmin ja mukava(ehkä myös hintava)haalari päällään?
Kyllä meillä ainakin on tarvittu. Ollaan ulkoilmaihmisiä ja saatetaan olla puolet päivästä ulkona. Kuljetaan paljon kävellen ja pyörällä. Kun mun lapsilla on ne parjatut reimatecit päällä niin jos sade yllättää kesken matkan niin ei lapset kastu eikä tarvi kuljettaa mitään sadekamppeita matkassa. Tosi kätevää! Meidän perheessä isi ja äitikin pukeutuu reimatecciin ja kaikki säilyy kuivana vaikka tulis mitä taivaalta. Se on se ominaisuus mistä oon valmis maksamaan - että voi ulkoilla säällä kuin säällä kastumatta. Sitä ominaisuutta ei oo halvoissa ulkovaatteissa - ja se on testattu ihan itse muutamaan otteeseen.

[QUOTE="vieras";22020811]Sitten toisaalta voisi joskus myös miettiä, tarvitseeko se kolmevuotias kaikkia mounteverestillepyöräilijä-etelänavanympärihiihtäjä -ominaisuuksia. En tarkoita, että lapsen pitäisi vilua ja nälkää kärsiä, mutta...[/QUOTE]

Mun täytyy myöntää, että valitsen mielummin lapselleni sen puvun, joka on hengittävä, kulutuksenkestävä ja takuuvarmasti vedenpitävä, jos raahaan lapsen metsään koko päiväksi. Mä en jaksa ihan kamalasti ruokien ja juomien lisäksi kantaa varavaatteita. Ihan samalla tavalla kuin itsekin valitsen samoin vaatteet itselleni päälle. Tästä syystä en osta pukua, jossa on vain housujen saumat teipattu (koska ei se sateessa auta yläosassa) tai jätän kotiin Lennen puvun, jonka puuvillavuori on ikävä kastuessaan.

Se että mennään takapihalle leikkimään, ei siellä ole niin sillä merkitystä. Takapihalta pääsee kotiin vaihtamaan vaatteet. Ostankin eri tasoisia vaatteita, ei kaikkien tarvitse olla hypeä.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="niin";22020865]kivahan se on kierrellä kirppiksellä ja etsiä "löytöjä". jokuhan meistä hulluista merkinostajista nekin löydöt teille piheille sinne kirppikselle vie!!![/QUOTE]

En kyllä usko, että tämän nylyisen kulutustason alasajon jälkeenkään länismaissa kärsittäisiin todellista niukkuutta vielä vuosikymmeniin - ainakaan kirppiskamppeissa. Onhan täällä palstallakin jo lukuisia äitejä, jotka ostavat lapsilleen täydelliset (siis sellaiseksi katsomansa) haalarit ja vermeet vähintään kerran vuodessa kertaa kaksi. Ja useinhan perusteluna muuten on se, että niistä saa sitten kivasti vielä kirpparillakin. En mä katso mikään pahantekijä olevani. Päinvastoin: mun kirppismyönteisyyteni mahdollistaa suoerluksusgorduraavaruustitaanihaalari hankinnat monelle monelle äidille. Ainakin puheissa.

km
[QUOTE="vieras";22020988]En kyllä usko, että tämän nylyisen kulutustason alasajon jälkeenkään länismaissa kärsittäisiin todellista niukkuutta vielä vuosikymmeniin - ainakaan kirppiskamppeissa. Onhan täällä palstallakin jo lukuisia äitejä, jotka ostavat lapsilleen täydelliset (siis sellaiseksi katsomansa) haalarit ja vermeet vähintään kerran vuodessa kertaa kaksi. Ja useinhan perusteluna muuten on se, että niistä saa sitten kivasti vielä kirpparillakin. En mä katso mikään pahantekijä olevani. Päinvastoin: mun kirppismyönteisyyteni mahdollistaa suoerluksusgorduraavaruustitaanihaalari hankinnat monelle monelle äidille. Ainakin puheissa.[/QUOTE]

Mun minimiostot on 4-6 ulkovaatekertaa vuodessa. Osan kierrätän kaikilla 3 lapsellani, osa menee 1 tai 2 lapsen käytön jälkeen kirpparille myyntiin. Tervetuloa ostoksille kun seuraavan kerran laitan pöydän :D just viime viikolla lopetin kirppismyynnin,viikon aikana meni 10 lasten ulkohaalaria/takkihousuasua kuin kuumille kiville. Ja kaikki niitä parjattuja merkkivaatteita :D

[QUOTE="niin";22020865]kivahan se on kierrellä kirppiksellä ja etsiä "löytöjä". jokuhan meistä hulluista merkinostajista nekin löydöt teille piheille sinne kirppikselle vie!!![/QUOTE]

Niin viekin :D tai sitten joku 'eihullumerkinostaja' :D

Kiitos siitä, kierrätys kunniaan- on se sitten merkkimerkkihaalari tai jokin muu.

Joku ostaa kirpparilta piheyttään, joku tarpeeseen ja joku ekologisuus mielessään.
Ihan ok kaikinpuolin.

"vieras"
[QUOTE="tytöt";22020870]Ei tarvi mennä kauas taaksepäin kun kaikki mammat täällä ja muualla mainostivat kuinka hyviä reimat ovatkaan! Itse olen aina vierastanut kaikkea "massaa". Me&I hysteria aivan älytön ja verrattavissa edellä mainittuun. Miksi vanhemmat/ äidit eivät pue lapsiaan oman maun mukaan, vai eikö makua todellakaan ole;). Itse ostan lasteni vaatteita milloin mistäkin kaupasta/ kirppareilta katsomatta merkkiä. Tärkeintä että ovat lapselle hyvin istuvat ja kauniit:).[/QUOTE]

Reimatecit OLI hyviä joitakin vuosia sitten. Nykyisin karheutuvat, jopa repeytyvät polvista jne. Laatu mennyt Reimalla alaspäin kuin lehmän häntä. Ennen ei myöskään ollut saatavilla muita silloisen Reimatecin veroisia merkkejä, joten sitä oli ostettava, piti ulkonäöstä tai ei, jos kunnon haalarin halusi. Nykyisin on olemassa paljon erimerkkisiä vedenpitäviä, mutta kestävämpiä haalareita. Itse tykkään Ticketin ja Molokidsin haalareista, koska ne KESTÄÄ, mutta myös siksi, että Reimatecit on todellakin rumia. En tykkää sellaisesta monivärisestä urheilullisesta kuosista, joten minulla ainakin on omaa makua.

Niinpä niin
Jännä juttu aina nää haalariketjut, tappeluks menee. Mä en suurinta osaakaan noista merkeistä tunnista ja täytyy sanoa että mun kipuraja menee satasessa. Lapset käyttää yhden talven haalaria ja sitten ostetaan uus. Mulla ihan perussettiä, reimaa ja lassieteciä. Ei oo lapset palellu ja mulle aivan sama vaikka muut äidit puistossa naureskelis. Lapsen kaverit ei naura, he eivät vielä ymmärrä että mun lapsilla on väärän merkkiset haalarit.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;22021066:
Jännä juttu aina nää haalariketjut, tappeluks menee. Mä en suurinta osaakaan noista merkeistä tunnista ja täytyy sanoa että mun kipuraja menee satasessa. Lapset käyttää yhden talven haalaria ja sitten ostetaan uus. Mulla ihan perussettiä, reimaa ja lassieteciä. Ei oo lapset palellu ja mulle aivan sama vaikka muut äidit puistossa naureskelis. Lapsen kaverit ei naura, he eivät vielä ymmärrä että mun lapsilla on väärän merkkiset haalarit.
Ei kai kukaan nyt kenenkään haalareille naureskele. En minä ainakaan edes huomaa, mitä muilla on päällä, vaikka meidän lapsilla onkin noita 150e haalareita. Minun puolestani jokainen saa ostaa mitä lystää, mutta suotaisiinko minullekin se, että saan ostaa mielestäni kauniit ja hyvät haalarit lapsilleni ilman diivailu-mainetta?

km
[QUOTE="vieras";22021087]Ei kai kukaan nyt kenenkään haalareille naureskele. En minä ainakaan edes huomaa, mitä muilla on päällä, vaikka meidän lapsilla onkin noita 150e haalareita. Minun puolestani jokainen saa ostaa mitä lystää, mutta suotaisiinko minullekin se, että saan ostaa mielestäni kauniit ja hyvät haalarit lapsilleni ilman diivailu-mainetta?[/QUOTE]

Samaa toivon minäkin. välillä tulee tuolla ulkona sellainen olo että anteeksi kun lapsillani on niin kalliit ulkopuvut. ja kuten jo ennemmin kirjoitin niin toiseksi toivon myös, että ihmiset vois myöntää sen, että ei se halpishaalari oo ominaisuuksiltaan kalliin laatuhaalarin veroinen. Että sillä ei voi perustella halpiksen ostoa, että siinä olis samat ominaisuudet kuin kalliissa haalarissa kun niissä ei oikeesti oo. Muutoin mulle on ihan se ja sama mitä kenenkin lapsella on päällä enkä todellakaa naureskele vaikka joku äiti ostais aina sen halpahallin halvimman version lapselleen. Kun tämä asia ei aina oo ees taloudellinen kysymys siinä mielessä, että munkin kaveripiirissä suurituloisen lääkäriperheen muksut kulkee kirppisvaatteissa ja taas parin niukin naukin toimeentulevan perheen lapsilla on tickettiä ja reimateccia uutena ostettuna (ei siis kirppiskamana). Tolla lääkäriperheelläki olis tasan varaa ostaa kalleimmat mahdolliset vermeet aina uutena joka lapselleen, mutta he eivät näe sitä tarpeelliseksi. Paljon on heidän lapsillaan meidän lasten vanhoja vaatteita (itse ollaan keskituloisia) sekä kirppiskamaa.

Ooo
On käytettynä saatu Reiman kaksiosainen (vihreä-ruskea) puku, sekä samoin käytettynä saatu Lassien puku (tummahko). En laita satoja euroja joka vuodenaika pukuihin tällaisena aikana kun lapsi tosiaan kasvaa niistä yhden kauden jälkeen ulos. Mutta saahan ne rahansa käyttää mihin vain jos ylimääräistä on. Käytettynä vaan saa yhtä hyviä ja yritän kulutushysteriaa hiukan karttaa muissakin asioissa, ihan ekoajatuksiin perustuen. Lapset kun tuntuvat hukkuvan vaatteeseen ja tavaraan jo muutenkin. Tietysti hyvälaatuisen haalarin ostaja voi aina laittaa omansa kiertoon ja sekin on hyvä ekoteko.

"sipuli"
Itse ostin tänä vuonna kolmevuotiaalle ihan H&M:ltä puvun. Aiemmin on aina ollut ns. merkkihaalareita kuten ticket, POP, reimatec jne. POP on ainoa jota todella voi kehua hintansa väärtiksi. Mutta tänä vuonna päädyin H&M:n vaihtoehtoon ihan kokeilumielessä. Päiväkodissa kuitenkin pukevat lapsille aina päälle kuravaatteet, se on huomattu. Ja toisaalta tarvittaessa alle voi pukea sitten lisää vaatetta. Jos tuo asu menee rikki niin voin kyllä tarvittaessa ostaa uuden tilalle koska ei niin kallis ollut. Kuusivuotiaalle tyttärelle on vielä talvivaatteet ostamatta, hänelle menee vielä viimevuotinen POP:n kaksiosainen talvipuku, mikä on hyvässä kunnossa. Minulle itselleni on ihan sama mitä merkkiä kenenkin lapsella on päällään. Ja toisaalta kolikolla on aina monta kääntöpuolta, on todella hyvä jos haalari/puku kestää pakkasta ja vettä, toisaalta vedenkestävyys saattaa hävitä myös kalleimmissa haalareissa. Sitten taas lapselle voi loskakelillä laittaa kurahaalarin ja kovalla pakkasella lisää vaatetta. Merkit eivät aina takaa parasta laatua, toisaalta useimmiten näin kuitenkin on.

Hassua kun eräs tuossa kirjoitteli että ei se haalarivalinta perheen taustasta aina kerro. Olen huomannut saman. Olen varmaan osittain sitten kitupiikkikin kun vain jotain h&m-haalareita lapselleni ostan vaikka perheemme tulotaso on n. 300-400 tuhatta euroa vuodessa, riippuen miten paljon viitsii työtä painaa. Kyllä vara olisi vaikka ostaa kymmenen ticketin haalaria jokaiselle penskalle(kohta 3). Mutta haluamme ylipäänsä pitää matalaa profiilia, minäkin ajan sillä ford focuksella(jota miljonääriäiti mainoksessa parjasi, heh). Mutta jospa nyt h&m-puvulla pärjättäisiin tämä talvi. Jos se osoittautuu huonoksi niin ensi talvena kokeillaan sitten jotain muuta. Eihän nämä nyt elämää suurempia kysymyksiä ole.

:)
[QUOTE="sipuli";22021319]Itse ostin tänä vuonna kolmevuotiaalle ihan H&M:ltä puvun. Aiemmin on aina ollut ns. merkkihaalareita kuten ticket, POP, reimatec jne. POP on ainoa jota todella voi kehua hintansa väärtiksi. Mutta tänä vuonna päädyin H&M:n vaihtoehtoon ihan kokeilumielessä. Päiväkodissa kuitenkin pukevat lapsille aina päälle kuravaatteet, se on huomattu. Ja toisaalta tarvittaessa alle voi pukea sitten lisää vaatetta. Jos tuo asu menee rikki niin voin kyllä tarvittaessa ostaa uuden tilalle koska ei niin kallis ollut. Kuusivuotiaalle tyttärelle on vielä talvivaatteet ostamatta, hänelle menee vielä viimevuotinen POP:n kaksiosainen talvipuku, mikä on hyvässä kunnossa. Minulle itselleni on ihan sama mitä merkkiä kenenkin lapsella on päällään. Ja toisaalta kolikolla on aina monta kääntöpuolta, on todella hyvä jos haalari/puku kestää pakkasta ja vettä, toisaalta vedenkestävyys saattaa hävitä myös kalleimmissa haalareissa. Sitten taas lapselle voi loskakelillä laittaa kurahaalarin ja kovalla pakkasella lisää vaatetta. Merkit eivät aina takaa parasta laatua, toisaalta useimmiten näin kuitenkin on.

Hassua kun eräs tuossa kirjoitteli että ei se haalarivalinta perheen taustasta aina kerro. Olen huomannut saman. Olen varmaan osittain sitten kitupiikkikin kun vain jotain h&m-haalareita lapselleni ostan vaikka perheemme tulotaso on n. 300-400 tuhatta euroa vuodessa, riippuen miten paljon viitsii työtä painaa. Kyllä vara olisi vaikka ostaa kymmenen ticketin haalaria jokaiselle penskalle(kohta 3). Mutta haluamme ylipäänsä pitää matalaa profiilia, minäkin ajan sillä ford focuksella(jota miljonääriäiti mainoksessa parjasi, heh). Mutta jospa nyt h&m-puvulla pärjättäisiin tämä talvi. Jos se osoittautuu huonoksi niin ensi talvena kokeillaan sitten jotain muuta. Eihän nämä nyt elämää suurempia kysymyksiä ole.[/QUOTE]

Nostaa lakkiiaan. Mulle kanssa nää merkit ei todellakaan oo mikään ykkösjuttu vaikka olisikin vara osataa se ei siitä kiinni jää....

tsuup
[QUOTE="noh";22017529]Kuopukselle (3v) ostimme just Ticketin Baggie North, väri ruskea. Asusteilla taiotaan sit lisäväriä yleisilmeeseen.[/QUOTE]

Meillä ihan sama homma. Varapukuna kuopuksella sitten isoveljen vanha puku.
Isommat pojat eivät tarvitse enää haalaria, joten heille ostamme takit + housut. Toisella tosin on H&M:n toppahousut valmiina eli hän tarvitsee pelkän takin. Tää vuosi on meillä siinä poikkeuksellinen, että joka pojalle on ostettava jotakin, eikä keskimmäiselle ole mitään valmiina esikoiselta.

Ja joo, mä en kattele sit yhtään, mitä muitten lapsilla on päällä. Paitsi jos nyt joku tulee pulkkamäkeen sisävaatteet päällä tms, mutta tarkoitinkin noin niin kuin merkkien suhteen. Pääasia, että löytää omiin käyttötarkoituksiinsa sopivan puvun ja siihen on tyytyväinen. Ja että lapsella on ulkona hyvä olla sen kanssa.

"vieras"
Ei vielä tietoa talvi haalarista.Eilen ostin anton&nina likkeestä välikausipuvun,free tec tais olla merkki eikä meil sitä ollut aikasemmin joten jää nähtäväksi laatu.Hintaa oli 35e ( ohv.90e ).http://www.aijaa.com/v.php?i=6707683.jpg

Mun tekis kamalasti mieli ostaa tänä vuonna halpismalli,koska prismassa oli aivan syötävän ihana kuosi,ja kangas tais olla likaa ja vettä hylkivää vaikka ei varsinaisesti kosteussuojattu ollutkaan,mutta jos tulis samanlainen talvi kuin viime vuonna niin ei olis niin väliäkään.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22022369]Ei vielä tietoa talvi haalarista.Eilen ostin anton&nina likkeestä välikausipuvun,free tec tais olla merkki eikä meil sitä ollut aikasemmin joten jää nähtäväksi laatu.Hintaa oli 35e ( ohv.90e ).Aijaa.com - 6707683.jpg

Mun tekis kamalasti mieli ostaa tänä vuonna halpismalli,koska prismassa oli aivan syötävän ihana kuosi,ja kangas tais olla likaa ja vettä hylkivää vaikka ei varsinaisesti kosteussuojattu ollutkaan,mutta jos tulis samanlainen talvi kuin viime vuonna niin ei olis niin väliäkään.[/QUOTE]

Hö, linkki jäi hassusti.

Tytöt 5v ja 7v menee ainakin alkutalven viimevuotisillaan, molemmilla toppatakit ja parit housut.

Pojalle (1 v 8kk) löysin just kirpparilta Jonathanin talvihaalarin 4e, kulumaa ei näkynyt missään.

Näillä mennään, tytöille sitten tarvittaessa Prismasta / Seppälästä / H&M:ltä / kirppikseltä / mistä nyt löytyy lisää sen mukaan mitä tarvii.

Keskimmäinen kyllä puhui että haluaisikin nyt haalarin talveksi, täytyy katsoa josko löytäisi jostain kivan.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";22022369]Ei vielä tietoa talvi haalarista.Eilen ostin anton&nina likkeestä välikausipuvun,free tec tais olla merkki eikä meil sitä ollut aikasemmin joten jää nähtäväksi laatu.Hintaa oli 35e ( ohv.90e ).Aijaa.com - 6707683.jpg

Mun tekis kamalasti mieli ostaa tänä vuonna halpismalli,koska prismassa oli aivan syötävän ihana kuosi,ja kangas tais olla likaa ja vettä hylkivää vaikka ei varsinaisesti kosteussuojattu ollutkaan,mutta jos tulis samanlainen talvi kuin viime vuonna niin ei olis niin väliäkään.[/QUOTE]

Veikkaan, että kahtena vuotena peräkkäin ei todellakaan tule kunnon lumi- ja pakkastalvea. Oli se sen verran ihmeellistä viime vuonna :)

Yhteistyössä