Löysin ku löysinkin ihanan talvihaalarin =) Mistäs teidän haalarit tänä vuonna?

• Viestiketjun aloittaja IloPilleri
  • Ensimmäinen viesti
minymo
ei minymo kylläkään kulu! Ja kyllähän se kestää yli 20pakkasasteen, kun kerroksia lisää alle!
mutta jokaisella on jostain oma mielipide...

tosta kappahlin kankaasta en tykkää,jotenkin kankea ja kova.
lindexin huomattavasti kivampi!

"vieras"
Mä en hanki tänä vuonna lapselle toppavaatteita ollenkaan.
Hmm... En suosittele. Meillä oli viime vuonna talvihaalarit, mutta takkeina kaikilla vain PO.P windfleecet ja niiden päällä välikausitakit. Kyllä aikoi ketuttaa se, että kolmen takin sijaan saikin pukea joka reissulle kuusi takkia. Lopulta ostin ne talvitakit sitten. Ja olihan ne lämpöisemmätkin. En jaksa edes kuvitella, mitä se olisi elämä ilman talvihaalareita. Aina villapukua alle ja kamala "toppaaminen" :/
Vai etkö osta siksi, että viime vuotiset vielä menee? "Saarnasinko" ihan turhaan :D

Jos toistuvasti tuodaan esiin toisen merkin "kalleutta" ja toisen merkin "halpuutta" niin no. Estetiikkaan se ei silloin liity, kyllä brassailu taitaa olla parempi sana, aina kun jaksetaan korostaa että sen ja sen merkkistä meillä. Ja kun tietyt merkit täällä tiedetään kalliimmiksi kuin toiset.

Kukaan ei näissä ketjuissa tule kertomaan, että meidän muksulla on tarjoustalon haalari. Kyllä tää silloin menee vähän sellaisen brändistatustelun piikkiin, nää vaatekeskustelut.

Hiekkiksen ulkopuoliset ihmiset ei kyllä tajua lastenvaatemerkeistä tai niiden arvostuksista yhtään mitään, että tää onkin ainoa foorumi jossa brassailulla on jotain kaikupohjaa. ;)
Mulle kelpaa aina edullinen mutta hyvännäköinen sekä laadukas ulkovaate. AP aloitti ketjun kertomalla Kappalh löydöstään, mikä on hinnaltaa hyvinkin sinun tarjoustalosi kanssa samoissa. Ehkäpä juuri Tarjoustalosta vaatteensa ostavat eivät vain innostu näistä keskusteluista? Sekö, jos he olisivat mukana keskustelussa tekisi tästä enemmän tervehenkistä?

[QUOTE="vieras";22017724]Hmm... En suosittele. Meillä oli viime vuonna talvihaalarit, mutta takkeina kaikilla vain PO.P windfleecet ja niiden päällä välikausitakit. Kyllä aikoi ketuttaa se, että kolmen takin sijaan saikin pukea joka reissulle kuusi takkia. Lopulta ostin ne talvitakit sitten. Ja olihan ne lämpöisemmätkin. En jaksa edes kuvitella, mitä se olisi elämä ilman talvihaalareita. Aina villapukua alle ja kamala "toppaaminen" :/
Vai etkö osta siksi, että viime vuotiset vielä menee? "Saarnasinko" ihan turhaan :D[/QUOTE]

Juu, hukkaan meni ;). Viime talvena hankittu 116-senttinen haalari menee vielä, luultavasti koko talven, ja seuraavaakin kokoa on ns. varahaalari odottamassa. Varahaalari siksi, että löysin kirpparilta epäilyttävän hyväkuntoisen haalarin. En usko ennen testaamista, että siitä ei ole kosteussuojaa pilattu esim. kuivaamalla liian kuumassa rummussa :D.

Saraldo
Jonathaniin päädyin tänäkin vuonna. Toiseksi haalariksi päädyn viime vuoden tapaan Lassieen. Molemmat kesti hienosti koko talven ja menevät vielä hyväkuntoisina kiertoonkin.

"miuu"
5-vuotiaalle on odottamassa alesta ostettu lassietec. jotain punaista siinä ainakin oli. :) lapsi on niin paleleva, että vanhemman sisaruksen vanhat eivät lämmitä niin hyvin kuin uusi ja muhkea. Maksoi jotain 30e.

Isommalle ostan 2-osaisen puvun, ehkä reimateciä. saa mennä ihan alkutalven viimevuotisilla ja sit ostan alesta uuden joulun jälkeen. Tyttö alkaa olla jo siinä iässä, että haluaa itsekin sanoa, mitä päälleen pistää.

Mun lapset ovat sen verran rauhallisia tapauksia, ettei mikään puku ole heillä puhki kulunut, vaikka ovat kitukasvuisia ja puvut menevät pitkään.

"hanttu"
Mulle kelpaa aina edullinen mutta hyvännäköinen sekä laadukas ulkovaate. AP aloitti ketjun kertomalla Kappalh löydöstään, mikä on hinnaltaa hyvinkin sinun tarjoustalosi kanssa samoissa. Ehkäpä juuri Tarjoustalosta vaatteensa ostavat eivät vain innostu näistä keskusteluista? Sekö, jos he olisivat mukana keskustelussa tekisi tästä enemmän tervehenkistä?
Mun mielestä kyllä Kappahl ja Tarjoustalo on aika kaukana toisistaan, eikä tuo haalari ole mikään "halpis" jos hinta on melkein 70€

En ymmärrä ihmisiä, joille on tärkeintä se, että vaatteessa on joku merkki. Jos löydän vastaavan haalarin halvemmalla ja samoilla ominaisuuksilla, niin miksi en ostaisi sellaista? Varsinkin kun nuo kalliimpien haalareiden kuosit ja värit on sellaisia, mitkä lähinnä alkaa oksettaa :( Ja mä muuten ostan suurimman osan muksun vaatteista joko KappAhlista, Lindexiltä tai Halpa-Hallista (jossa muuten myydään ihan merkkivaatteitakin, Reimaa yms.)... Hyviä ovat olleet ja kestäneet käytössä ::)

"vieras"
[QUOTE="hanttu";22018228]Mun mielestä kyllä Kappahl ja Tarjoustalo on aika kaukana toisistaan, eikä tuo haalari ole mikään "halpis" jos hinta on melkein 70€

En ymmärrä ihmisiä, joille on tärkeintä se, että vaatteessa on joku merkki. Jos löydän vastaavan haalarin halvemmalla ja samoilla ominaisuuksilla, niin miksi en ostaisi sellaista? Varsinkin kun nuo kalliimpien haalareiden kuosit ja värit on sellaisia, mitkä lähinnä alkaa oksettaa :( Ja mä muuten ostan suurimman osan muksun vaatteista joko KappAhlista, Lindexiltä tai Halpa-Hallista (jossa muuten myydään ihan merkkivaatteitakin, Reimaa yms.)... Hyviä ovat olleet ja kestäneet käytössä ::)[/QUOTE]

Yleisesti ottaen laatu ja hinta kulkevat käsikädessä, jos et ole sattunut huomaamaan...
PS mielestäni Tarjoustalo ja Kappahl ovat just samaa halpiskamaa - ei kiitos

[QUOTE="hanttu";22018228]
En ymmärrä ihmisiä, joille on tärkeintä se, että vaatteessa on joku merkki. Jos löydän vastaavan haalarin halvemmalla ja samoilla ominaisuuksilla, niin miksi en ostaisi sellaista? Varsinkin kun nuo kalliimpien haalareiden kuosit ja värit on sellaisia, mitkä lähinnä alkaa oksettaa :( [/QUOTE]

Mä en osta merkkejä, ostan vaatteita. Mutta valitettavasti identtisiä vaatteita en ole omaan makuuni löytänyt tarjoustalosta. Esim vaikka yksivärisiä mutta värikkäitä. Mutta jos samaa laatua ja haluamaani ulkonäköä löytyy halvalla muulta, niin ostaisin sieltä.

Tosin sulla on kyllä ristiriita, kuulemma ostat vastaavaa muualta, mutta kuitenkaan et tykkää niistä? Miksi ostat sellaista mistä et tykkää?

km
[QUOTE="hanttu";22018228]Mun mielestä kyllä Kappahl ja Tarjoustalo on aika kaukana toisistaan, eikä tuo haalari ole mikään "halpis" jos hinta on melkein 70€

En ymmärrä ihmisiä, joille on tärkeintä se, että vaatteessa on joku merkki. Jos löydän vastaavan haalarin halvemmalla ja samoilla ominaisuuksilla, niin miksi en ostaisi sellaista? Varsinkin kun nuo kalliimpien haalareiden kuosit ja värit on sellaisia, mitkä lähinnä alkaa oksettaa :( Ja mä muuten ostan suurimman osan muksun vaatteista joko KappAhlista, Lindexiltä tai Halpa-Hallista (jossa muuten myydään ihan merkkivaatteitakin, Reimaa yms.)... Hyviä ovat olleet ja kestäneet käytössä ::)[/QUOTE]

Vastaavaa haalaria ei kyllä löydä halvemmalla. Hinta ja laatu kyllä kulkee jossain määrin käsikynkkää haalareiden ja muiden ulkovaatteiden kohdalla. Itse oon tämän todennu ostamalla sekä halpista että kallista. Itse en oo minkään tietyn merkin perään, mieluusti ostaisin sen halpahallin 30e puvun jos se olis kestävä ja vedenpitävä mutta ei ne oo, joten pakko ostaa vähä kalliimpaa että saa ne ominaisuudet mitä haluan.

"vieras"
minymon laatu on huippu, meil ollut käytössä jo 4 vai 5 talvea... ja siis tosiaan, toi haalarihan maksaa 89e, et mitäs se lassietec tai kappahl maksaa, ei varmaan kuitenkaan kauhean paljon vähemmän?? =)

deee
Ostin meille viime kevään alesta Jonathanin pinkki-ruskean haalarin. Ei ehkä mikään maailman kaunein, mutta varmaan asiansa ajaa... Välikausihaalarina on ollut sama merkki aiemmin ja ollut kyllä ihan hyvä, pientä kulumista kyllä. Meillä on rymytyttö. Nyt on välikautena ollut Ticketin haalari mikä on kestävyydeltään ja vedenpitävyydeltään huippu, mutta vaaleat kohdat on kyllä jo ihan pinttyneet eikä lähde mitenkään pois pesussa... :(

Pitääkö tuo vettä yhtään ja mitenhän on kulutuksen laita? Kivannäköinen haalari kyllä mutta kaipaan jotain teknistäkin. En jaksa kovinkaan ahkerasti pitää kuravaatteita eikä ole kiva että muutaman mäenlaskun jälkeen takapuoli on jo puhki.

halipupu harmaana
Mä en hanki tänä vuonna lapselle toppavaatteita ollenkaan.
En minäkään, koska kaapista löytyy valmiina molemmille ihan tarpeeksi haalaria ja housua ja takkia. Keväällä ostin esikoiselle uuden Jonathanin halarin ja voi olla, että se on vielä reilu ainakin nyt alkutalvesta, mutta viimevuotinen saa kelvata alkuun ja sitten löytyy naapurista ostettua Helly Hansenia mm. Kuopukselle löytyy esikoisen vanhoja haalareita sekä päiväkoti että pihakäyttöön, joten hänellekään ei tartte haalaria tai muutakaan toppavaatetta hommata. Joten ihan omasta kaapista löytyy meidän tämän talven vaatteet valmiina.

mm
Miksi teistä monet kirjoittaa, ettei halua mitään reimateccejä? En ole oikeasti seurannut näitä juttuja joten en tiedä. Onko ne ylihintaisia vai rumia vai liian yleisiä vai mitä..?

"vieras"
Pitääkö tuo vettä yhtään ja mitenhän on kulutuksen laita? Kivannäköinen haalari kyllä mutta kaipaan jotain teknistäkin. En jaksa kovinkaan ahkerasti pitää kuravaatteita eikä ole kiva että muutaman mäenlaskun jälkeen takapuoli on jo puhki.
täysin veden- ja tuulenpitävä ja erittäin kulutustakestävä kangas! meidän likat on kovia touhuamaan ja rymyämään ja on kyllä vedenpito säilynyt hyvänä! =)

gjgyh
MIten te jaksatte! Aidosti ihmettelen tätä asiaa. Mä meen itse vaan syksyllä kauppaan ja ostan haalarit sieltä missä niitä myydään. Kuhan nyt on ihan kivan näköset ni se rioittää, enkä usein lähe sen enempää kauppoja kiertelemään, että ihan sieltä yhdestä kaupasta ostan.
Ja mä en kyllä sitten erota onko muilla ticketit tai reimat...

"vieraana"
Lassien Suprafillit ajattelin yrittää jostain kirpparilta metsästää, väristä ja vuosimallista viis, kuhan ovat ehjät :) Enkä ole köyhä, mutta helvetin pihi. Ei tulisi mieleenikään maksaa monta sataa euroa lapsen talvivarusteista.

"hanttu"
Tosin sulla on kyllä ristiriita, kuulemma ostat vastaavaa muualta, mutta kuitenkaan et tykkää niistä? Miksi ostat sellaista mistä et tykkää?
Anteeksi, kun ilmaisin itseäni huonosti, en osta sellaisia vaatteita joista en itse tykkää. Mainitsin tuon Reiman yms. ihan sen takia, että myös noista "halpiskaupoista" voi saada niitä merkkikamppeita ja halvemmallakin kuin esim. jostain lastenvaateliikkeestä.

Pakko on vielä sanoa se, että meillä ei hirveästi täällä maalla ole noita vaihtoehtoja, ostoksille on lähdettävä muualle (esim. lähin Lindex löytyy 100 kilsan päästä, samoin kuin monet muut liikkeet). Nettikaupoista ja noilta harvoilta pidemmiltä ostosreissuilta ostelen sit ne vaatteet, mitä tarvii. Ja kyllä, olen käynyt useissa lastenvaateliikkeissä mm. Tampereella, Jyväskylässä ja Helsingissä :)

"hanttu"
Jatkan vielä edelliseen, että tytölle on nyt kaapissa odottamassa Remun haalari (ostin tammikuussa alesta -70%) ja Ciraftecin haalari (joka sekin alesta -50%). Tuosta jälkimmäisestä olen kuullut vain positiivisia kokemuksia. Molemmat on ostettu ulkonäön perusteella ja tietty vähän hintalapunkin.

Opiskelija kun olen, ei ole varaa hirveesti tuhlailla vaatteisiin, mutta mulle on silti tärkeintä että muksulla on kunnolliset & siistit vaatteet päällänsä. Omat ostetaan sit jos sattuu jäämään rahaa :)

Ja olen myös asunut kaupungissa pitkään, eli en ole mikään maalaistollo, vaikka edellisestä viestistäni niin saattaisi päätelläkin.

Yhteistyössä