"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Nyytikkii joo minähän se olin :D mä haluaisin kans pari kanaa ja ankkoja! :D saksanpaimenkoiraa suosittelen lämpimästi :love: ne on aivan ihania luonteeltaan ja niin ihanan uskollisia omistajilleen :) mun veljellä on kaks, ja ne on niiiiiiin ihania :love: olis ihana ku olis lapsikatraan lisäksi sellanen ihana eläinlauma, mitä sais sitte lasten kans hoitaa :)
Mitenkä sun anoppi suhtautu asiaan? Entä sisko? Onko sillä jo itellä lapsia? Mua kauheesti kiinnostaa :D
Mä en oo puhunu oikeen kellekkään. Muutamalle kaverille, mutta viimeaikoina en oo uskaltanu enää niillekkää puhua, ku ei tuosta miehestä ota selvää. Eilen se sanoi, että vauva sais tulla jos tulee, mutta ei haluaisi "yrittää". Ja se sen sukulaispoika, jolle on tulossa vauva, niin alotti sille kauheen jankkaamisen, että niitten vauva tarttee leikkikaverin (jankkas jopa pahemmin ku mä :D )
Mutta en mä nyt uskalla vielä mistään lupauksista iloita :/

Hah kohta varmaan selviää et te ootte muuttamassa tyyliin meidän naapuriin? :D Joo saksanpaimenkoira on yks mitä ollaan mietitty, mutta se vähän epäilyttää sen saalistusvietin vuoksi :( Oltiin jo kallistumassa siihen suuntaan et otetaan spk mutta luin tosta saalistusvietistä aika huonoja juttuja.. :/

Mun anoppihan on ihan sekaisin koko jutusta :D Se on tilannut jo jotain vauvakamojakin netistä ja kaikkea vaikka tietää kyllä näistä lapsettomuushoidoista.. :ROFLMAO: Ja siskolla on joo kaksi lasta ja hänkin on tosi innoissaan! Hmm joo meilläkin oli miehellä joskus talvella se että "ei haluais yrittää, kyllä se tulee sitten kun on niin tarkoitettu".. huoh vaikka olis tarkoitettu niin en mä nyt mitenkään neitseellisestikkään hedelmöity jos ei edes anna kunnolla mahdollisuutta!

Joo vieres on jo tontti ;) eivaan, oltiinhan me sentään vähä eripuolilta suomea? :D se vietti on kyllä kova, mutta mä uskon että sen kans pärjää :)
Ihanaa ku sulla on siinä lähellä tollasia intoilukavereita :D

Ja ei voisi osuvammin sanoa, tosiaan vaikka tarkoitettu olis, niin kyllähän siihen aina se miehenki osuus tarvitaan :D

• Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Mama? Onko mitään oireita vielä ;) . Eli testaat ensiviikon sunnuntaina? :)

erica87 vihdoin! Nyt peukut pystyyn, että tärppäisi ;). Millon sulla siis olisi se oletettu ovulaatio?

Nyytikkii ja Annimaria93 voi että mäkin haluun omakotitalon! :love:
Teidän suunnitelmat kuulostaa niin hyviltä :p.

rakastava äiti toivottavasti teille tulisi se kuudes ;). Onko selvillä milloin aloittaisitte? :)

Mietin tässä että pitäisikö tilata iso paketti ovistestejä plus muutama raskaustesti :whistle:. En kyllä kehtaa jos ne kotiin asti tulee:oops:... (mies vähän ihmettelis :ROFLMAO:)
Ehkä mun pitää jättää lämpöjen seuraaminen tässä kierrossa? Mitä sanotte? Tuntuu että kroppa on ihan sekasin. Taas samanlaista vihlovaa nippailua vasemmalla puolella :unsure:
Niin ja lämmöt nyt menee miten menee...
http://aijaa.com/tBvXMb

Niin ja Nyytikkii on se kyllä totta, mitä kerroit anopista ja lämmöistä . Ei pidä stressata ja seurata liikaa kiertoa. Noh käyhän se ehkäisy näinkin kun ei ovuloi:D

Tanja12 voithan sä vaikka ne lämpöjen mittaamiset jättää nyt ainakin yhden kierron ajaksi pois, ja koitat vaikka tikuttaa sitä ovista? Tai sitten olla ihan koko kierron stressaamatta mistään :D olikos sulla kumminkin ihan säännöllinen kierto? Luulis että jos ei ovulaatiota tapahdu, niin kiertokin venyis :) ja voihan niissä lämmöissä olla jotain häikkää muuten vaan, että ne vaan ei mee niinku "oppikirjois". Mulla ainaki tuntuu että monessaki asiassa kroppa on joku poikkeustapaus :D ja mulla esim. Vasemmasta kainalosta mitattuna lämpö on joskus yli asteen matalampi, kuin oikeasta. Ja korvasta ku mittaa niin heittelee miten sattuu :) me ollaan monimutkasia laitoksia me naiset :D

Tanja mä ehdottaisin et jättäisit lämpöjen seuraamisen! Koita saada jotain muuta ajateltavaa (tiiän et tyhmää sanoa näin kun se on aika vaikeaa.. :D) jos vaan mahdollista! Aloita joku uusi harrastus tai kotona joku sisustusprojekti tai muuta. :) Koska vaikka ei itse välttämättä kokisi että olis stressaantunut mutta uskon et päivittäinen sellainen itsensä jatkuva tarkkailu kyllä nostaa stressitasoja.

Mulla on ollut niiiiin ihanaa nyt kun oon vaan kaikki päivät suunnitellut muuttoa ja selannut ikean sivuja ja kaikkia sisustusjuttuja ja laittanut kenneleihin koiranpennuista viestiä. Vaikka käynkin täällä kaksplussalla niin en mieti yhtään omia vauvajuttuja! Tuntuu ihan joltain lomalta! :ROFLMAO:

Vaikka vauvakuume on tavallaan mukavaa mutta se on kyllä oikeasti ihan hirveen raastavaa! Hirveitä pettymyksiä kokoajan kuukaudesta toiseen ilman taukoja ja kokoajan kamalaa oman kehon tulkintaa ja seuraamista..(n)

• Tykkää
Reactions: Tanja12
Annimaria93 :D totta! Joo on mulla säännöllinen kierto ollu oikeastaan aina. Nyt puolen vuoden sisällä ollu kaks 29pv pitusta kiertoa, mutta ne kyllä osuu enimmäkseen niille kohille kun on ollu stressiä :D. (En sitten aikasemmin tajunnu)

Nyytikkii joo ehkä tässä nyt täytyisi jotain kehittää :D. Apua noi mun lämmöt on kyl ihan sekasin :p. Alkaa vaan naurattaa kun kattoo tota käyrää. Oon kyllä väsyny mittaamaan noita.
Ja voi ku ihanaa! Sisustus ja suunnittelu on niin kivaa puuhaa:love:. Mihin kenneleihin laitoit viestiä? Eli siis minkärotusia oot nyt aatellu :)

Mä en kyllä ymmärrä miten oman kroppansa voi saada näin sekasin:D

Tanja niinpä ihmeellisesti se oman pään olotila vaikuttaa kaikkeen muuhunkin vaikkei sitä tajuaisi! Ollaan mietitty saksanpaimenkoiraa (laittelin nyt just viestejä monista pentueista mitä on tässä syntynyt), sitten leonberginkoiraa, pyreneittenkoiraa, itäeuroopanpaimenkoiraa, bernhardilaista.. :D

Tanja12 womanlogin mukaan ovis ois 1.8 ja just sinä päivänä lähen reissuun. Kyllähän siinä kerkeää :)
Ja älä stressaa niitä lämpöä :) Kehittelet tosiaan muuta tekemistä.

Nyytikkii ihanaa :) Mä kans paljon ikean sivulla kattelen ja suunittelen. Suunnitelmia on paljon, kun vaan rahapussikin antaisi periksi :D

Tanja12 Mulla Pitäs kuukautiset alkaa su,niin toiveissaNI(en tiedä onko miehen toiveissa kun ei olla juurikaan asiasta puhuttu)olisi että niiden menkkojen jälkeen alettas yrittään ku jos meille Se kuudes tulee,niin haluan että siitä olisi leikkikaveria tuolle meidän nuorimmaiselle.Nuo joilla on Se vähän reilu 2vuotta tai jopa 2v.5kk ikäeroa leikkivät tosi hyvin yhdessä (+riitelevät ;) ) mutta sitten nämä nuorimmat(jotka ovat eri sukupuoltakin) joilla 3vuotta ikäeroa,eivät oikein kauheasti leiki yhdessä ainakaan vielä.Onkohan siinä perää että helpommin tulee tyttö jos on yhdynnässä joitakin päiviiä ennen ovulaatiota,ku tyttösiittiöt pysyy pitempään hengissä,mutta ovulaation aikaan tulis helpommin poika koska ne on nopeampia? Aattelin käyttää yötä tyttö kikkaa jos nyt aletaan yrittään :) ni jos Sais meidän 1-vuotiaalle neidille vielä pikkusiskon leikkikaveriksi :) Mutta en todellakaan pety pojastakaan! Mulle sukupuoolella ei oo koskaan ollut väliä,eikä varsinkaan nyt kun kumpiakin on jo,mutta ainoastaan tyttöä "tekisin" siksi että yhteisiä leikkejä ois varmasti enempi kahdella tytöllä kuin tytöllä ja pojalla(riippuu tietysti myös lapsien luonteenpiirteistä).Ja ahdasta kun on jo valmiiksi niin olisi helpompi laittaa isojen tyttöjen ja poikien omien huoneiden lisäksi myös kahdelle pikkutytölle yhteinen huone.toki Se onnistuu laittaa tytölle ja pojalle puoleksikin,mutta luulisin että isompina(murkkuiässä)ehkä samaa sukupuolta olevat oisivat mieluummin huonekavereita? No mutta näin kun suunnittelen,on kuudes varmasti poika :) No kunhan olisi terve lapsi <3 Miehen kanssa ei oo siksi kauheena puhuttu asiasta tosissaan,kun oon vielä itekkin ollut ajatuksieni kanssa vähän sekaisin ja isommat lapset menee nukkumaan samoihin aikoihin kuin me koska oon ollut nyt työn aloituksesta niin poikki,joten ei jää Oikeen aikaakaan jutella.toisaalta pelottaa myös jos mies olisikin ehdottomasti sitä vastaan,mutta en usko kun hänhän sitä keskeytettyä yhdyntää vasta ehdotti ja niin sai yksi lapsemme aikanaan alkunsa :) Vauvakuumetta kyllä pahentaa nyt mun siskoni jonka laskettu aika on ihan käsillä ja myös puolituttu nyt synnyttämässä...kuhan jään ne vauvat,ni Sitte ei enään järkikään jarruttele mua lapsenteossa :) ;)

Nyytikkii onko teillä joku budjetti koiranostoon :). Noi vaihtoehdot kuulostaa kyllä hyviltä :)

erica87 sittenhän on tosi hyvät mahdollisuudet tärppiin ;)

rakastava äiti milloin ajattelit ottaa asian uudestaan puheeksi, vai ahdistuuko miehesi helposti? Kunpa saisitte pian uuden vauvelin:love:. Mä oon kanssa lukenu noita juttuja miten sais pojan ja miten tytön :). Mulle ei myöskään ole väliä mitä sukupuolta olis, tärkeintä että sais terveen lapsen <3. Saanko kysyä miten teidän yksi lapsista sai keskeytetyllä alkunsa :)? Päästikö mies vähän sisälle? Kuinka lähellä ovulaatiota?

Viimeksi muokattu:
Tanja ei meillä oikeastaan budjettia ole. Leonberginkoirasta laitoin kyselyä yhteen kenneliin ja sen hinta on 1600€ että se on jo kyllä aika suolainen hinta :D Saksanpaimenkoirista kun oon kysellyt niin 800-900€. Vaikka ei sitä tietenkään voi hinnan perusteella ostaa koiraa mutta kyllä sekin nyt vähän vaikuttaa asiaan.. Katsellaan :)

Jee :). Eilen alko tuleen vähän ovislimoja, tänään jo vähän enemmän. Womanlogin mukaan pitäis olla maanantaina ovis. Nyt siis kp13. Toivottavasti lämmöt nyt nousisi. Jos ei nouse tässä kierrossa, niin en mittaa lämpöjä ens kierrossa. Eilen lämpö 36,5 ja tänään taas 35,9. Heittelee kyllä tosi paljon :(

Tanja12: Pari päivää inssin jälkeen tuntu nipistelyä, jatku muutaman päivän. Väsymystä on ollut ja vilunväristyksiä. Nyt nipistelyt on loppunu, välill tuntuu pienesti. 26 päivä testin tekoon. Ei jaksain odottaa..

Me ollaan miehen kanssa ajateltu kanssa hankkia kanoja. Ja jotain muita lintuja. Lehmääkin ollaan harkittu mutta hoito on ehkä liian raskas ja vaativa töissä käyville ihmisille. Possut olis kans kivoja. Sais sit oman kinkun luomuna. ja lampaat, niitäkin olis kiva olla muutama. Ollaan molemmat haaveiltu maalaismiljööseen muuttamisesta. Ehkä sitten joskus. Nykyiseen talouteen ei voisi ottaa kuin kanoja. Mutta olishan siinä opettelua myös.

Mama? Pidän peukkuja ! :) nyt vaan pitää keksiä jotain muuta mietittävää että jaksat odottaa testaamista! :)

Mäkin haluaisin lehmän, mutta siinä on kyllä sitä hommaa paljon. Jos sais vaan kotona olla niin ei olis mitään ongelmaa, mutta tosiaan pitää sielö töissäki käydä :D

Tanja toivotaan et lämmöt nousisi! :)

Mulla loppui tänään kymmenen päivän primolut kuuri alkais nyt ne menkat .. Viimeks alkoi neljä päivää kuurin loppumisen jälkeen, pää hajoaa tähän odotteluun! Onneks on tosiaan kaikkea muuta ajateltavaa ja ootettavaa :)

• Tykkää
Reactions: annimaria93
Moi vaan kaikille :) Tänään piti alkaa kuukautiset ja niinhän ne alkoi.Yleensä ne vaan ärsyttää,mutta nyt olin vaan ihan innoissaan ku aamulla tuntui tuttua selkä ja vatsakipua :) Toiveikkaana olen että näiden menkkojen jälkeen alkaa yritys.Täälläkin tosiaan suunnittelua,kun Pitäs nyt alkuun ainakin Se yksi lastenhuone tehdä lisää.Eli hommaa riittää viiden lapsen ja koiran hoidon lisäksi :) Ihanalle kuulostaa nuo teidän maatila suunnitelmat ja eläinten hankkimiset.Ihana ajatus että lapset Sais elää maatilalla eläinten keskellä,mutta mulla ei varmaan riittäs aika eikä voimat maatilan pitoon ku tuntuu että nyt jo niin paljo hommaa yhdessäkin eläimessä,viidessä lapsessa ja omakotitalossa.Se on varmaan asenteestakin kiinni :) Mulle Se ois varmaan liian sitovaa hommaa.Mutta ihanaa että jotkut jaksaa ja haluaa :) Nyytikkii toivotaan sullekkin pikaisesti mmenkkoja,niin pääsette taas yrittämään.Minä en ajatellut ovulaatio testejä ostaa ja yhdyntääkin ajattelin vain kerran tai kaks vähän ennen,,ovulaatiota....niin oon tullut raskaaksi nyt monta kertaa.Mahollisimman vähällä yrittämisellä.Ekaa ku yritettiin,ni rakasteltiin melkein joka päivä ja Se alko käydä jo työstä varsinkin silloin ku ois väsyttänyt :( Nyt taidan lähtä koiran kanssa nukuttamaan pienintä kärryihin.Saa taas mukavan päivälenkin.Sitten jos jatkais ikkunanpesua.Mukavas päivää kaikille!

• Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Herkkyystaso on ihan hirvee
Oon raivonnu ja itkenyt. Eilen itkin ihan kamalasti kun tuli semmonen haikee olo että jotain puuttuu ja haluisin niin sen lapsen. Mies ihmetteli ja oli järkyttynyt vähän ettei ollu tajunnu kuinka tärkeetä se on mulle. Itkin koko illan melkein :cry:

Niin ja mahaa on turvottanut jonki verran

Viimeksi muokattu:
tää odottelu joka asiassa on kyllä tylsää, turhauttavaa ja ärsyttävää. :D

Ja kun koko ajan tulee uusia asioita miettiä kuinka tässä käy. Oltiin huvipuistossa. Ja olen aina kestänyt kaikki laitteet ilman pahaa oloa. Pääalaspäin ollaan menty ja korkeissa paikoissa oltu. Nyt parin laitteen jälkeen mun mahassa alkoi etoa, tuli tosi huono olo pelkässä korkeudessa ja vähän pyörivässä laitteessa. :p

me ollaan ajateltu jos ottaisi kesäkanoja. En tiedä raaskiiko ulkovarastoa antaa kanojen käyttöön talveksi. Pitäisi saada vähän rempattua sitä. Varasto on jonkun 15 neliötä. Olisi aika iso parille kanalle. :D

Tanja12 mä nään jotain hailakkaa tos alemmas :eek: olikos sulla nyt menkat myöhäs tai jotain? :) tee huomenna aamulla joku vaikka apteekin oma tai cb?

Mama mäkin haluaisin vaan kesäksi, tai ainakin osan eläimistä, voishan sitten osan pitää ympärivuoden. Mutta ainakin kanoja olin ajatellut kesäksi.

• Tykkää
Reactions: Tanja12

Yhteistyössä