"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Niinpä! Mut saattaa kyl olla ettei ovista ollu ku lämmöt meni ihan miten sattu :(. Mun mies ei mitenkään reagoinut. Kun sanoin että menkat ei oo vielä alkanu niin se ei kauheen ahdistuneelta vaikuttanut (puuhailtiin sinä iltana, aikasemmin se on ahdistunut tommosista puheista niin paljon ettei olis tullu mieleenkään rakastella)...ei siitä ota oikeen selkoa :/

Onhan mulla tissit vielä kipeet ja semmosta ikävää pistelyä munasarjoissa, edelleen enemmän vasemmalla puolen.

Hei Täällä olisi viiden lapsen 35v äiti josta on vahvasti alkanut tuntumaan että poden taas vauvakuumetta.Viidennen lapsemme piti olla se viimeinen,mutta nyt kun hän on 1v9kk huomaan ajattelevani yhä useammin raskautta,vauvaa ja sitä kaikkea ihanaa mitä jokaikinen lapsi elämään tuo tullessaan.Nautin myös suunnattomasti kotiäitinä olosta ja raskaana oleminen,vauvan ja lasten hoitaminen on minusta parasta elämässä.Ensin koitin ajatella asioita monimutkaisesti esim.tilaa ei ole kun nytkin on ahdas asua,miten aikaa riittää kuudelle lapselle,mitä suku ajattelisi,miten suhde kestäisi(kun ei aina nytkään ole helppoa),entä jos lapsi ei olisi terve,mitä jos tulee kaksoset.... Nyt tuntuu että vauvakuume vaan pahenee ja kaikki asiat koitan ajatella vaan positiiviseen sävyyn Tilaa tulee kun laajennamme,suhde on kestänyt tähänkin asti,jos tulee kaksoset niin sitten ois kuudes ja seitsemäs lapsi Aikaa riittää samalla lailla kuin viidellekkin,suku saa ajatella mitä haluaa. Ainut asia mitä oikeesti stressaan on vauvan terveys.Oon saanut jo 5 tervettä lasta..vieläkö voin saada kuudennen. Koska oon stressannut tuota terveys asiaa aijemminkin niin sen vuoksi oon alkanut jo ajatella että nyt on jo kiire koska ikää mulla sen verran(vaikken toki vanha vielä ole) että riskitkin voi nousta.Eli nyt on olo että jos meille vielä Se yksi tulisi niin todellakin sitten nyt pian.Meillä on lapset syntyneet noin kahden vuoden välein(pienimmillä 3v ikäeroa ja ovat eri sukupuolta)ja kaksi ekaa tyttöjä ja seuraavat kaksi poikia,viides on sitten tyttö ja sitäkin haaveilen että hän saisi siitä kuudennesta kaverin(Eli tyttö ois kiva,mutta poikakin toki käy).Meillä nämä ekana syntyneet tytöt ovat niin ihanat kaverukset ja samoin pojat,mutta sitten tuntuu että pienin jää jotenkin "yksin" vaikka kaikkien lellikki onkin Eli äidin lisäksi varmasti pienin olisi innoissaan "kaverista" ja toki meidän muutkin lapset. Hmm..siitä isästä en sitten tiedä kun en Ole vielä ihan tosissaan tästä asiasta hänelle keskustellut.Puoleksi vitsinä vaan,mutts aijemminkin hänet on ollut helppo pehmitellä Mutta omista tunteistakaan en Ole 100% varma.Eilen hassuttelin pienimmän kanssa ja mietin,että entä jos lellisin vaan tätä "vauvaa"

rakastava äiti tervetuloa :). Olisihan kuusi lasta jo paljon, mutta kyllähän niiden kanssa pärjäisi. Itse olen suurperheestä (mulla on 6 sisarusta ) :D. Ja tosiaan kaikki huolenaiheet aivan varmasti hoituu. Itseänikin pelottaa, että tulevalla lapsella olisi jokin geenivirhe ym :(. Esikoista haaveilen kovasti. Onhan tässä mulla vielä aikaa kun oon vasta 20.

Miehelle sanoin tänään että menkat masentaa ku alkoi :(. Ei se siihen oikeen mitään sanonu.

Mutta! Kysyin mitä jos vuoden päästä alettaisiin yrittää. Mies sano että ehkä! Ei tullu kielteistä vastausta :love:

Rakastava äiti tervetuloa :) Vauvakuume on kyllä pirullinen vaiva eikä siltä oikein rauhaa saa vaikka haluaisi :D Toivottavasti saat asiaan selvyyden ja pääsette yrittämään jos miehesikin asialle lämpenisi ;)

Tanja ai säkin oot 20, mä myös :) En muista ollaanko ees puhuttu täällä minkä ikäisiä ollaan :D

• Tykkää
Reactions: Tanja12
Tanja12, meilläki miehen kans piti aloittaa varovasti pehmittely. Minä ehdotin että syksyllä/vuoden loppuun mennessä aloitetaan yrittäminen, tuli muistaakseni ensin vastaukseksi että ei vielä, sit katellaan, ehkä ja nyt kun 5/2015 otatin ehkäisykapselin pois niin siitä päivästä lähtien on vaarallisesti menty ilman ehkäisyä aluksi epäröiden seurauksista, mut nyt jo lupa vauvalle on myönnetty. ;) Kyllä se sinunki miehes vielä taipuu!

Nyytikkii, haluutko tulla tuonne esikoisista haaveilijoiden ketjuun? oon täällä käyny lueskelee teidän juttuja ja sulla on jännät piinaviikot menossa, toivottavasti saisit plussan. :)

Tervetuloa uusille!

Nyytikkii ompa ihana kuulla!! :) toivotaan että hyvät uutiset jatkuis ;)

Mä en oo taas kovin aktiivisesti jaksanut viimeaikoina kirjotella, koittanu vähä ottaa etäisyyttä koko vauvahommaan. Huonolla menestyksellä :D
Omaa napaa sen verran, että nää ihme ovis/menkkamaiser kivut, joita nyt jo muutaman kierron ollut päivittäin, on lisääntynyt. Limaa tulee ympäri kierron, kuin olis ovis koko ajan. Ei tietoakaan mistään kuivasta kaudesta. Tänä aamuna heräsin, niin luulin että menkat alkoi taas, kun oli oikealla puolella sellainen pistävä menkkamainen kipu, niinku oviskipua olis ollut, ja limaa valahti niin että piti kiireellä mennä vessaan ku luulin tosiaan että menkat alkoi taas. No, tämän päiväset olot ja oireet nyt voi ollakkin ihan oikeaa ovisoireilua, ainakin womanlogin mukaan, mutta ihmettelen sitä, kun ne ei periaatteessa lopu ollenkaan missään kohtaa kiertoa. En tiedä pitäiskö varata yksityiselle gynelle aika, jos sais ensi vähä säästettyä rahaa, pitäis toisestaki asiasta mennä, ja se on ehkä tärkeämpi tällä hetkellä.. Toki vakuutus korvaa satasen yli menevät, mutta pari sataa silti tulis maksamaan. Vai onko yksityisellä gyne vielä kalliimpi kuin ns. "Peruslääkäri"?

Vähä ressaa nyt oma terveys, mä tunnen niin selvästi että joku on vialla, mutta terveyskeskuslääkärit ei ota tosissaan :/ täälä kaupungis on kyllä niin puosta kaikki tk-lääkärit, entisellä kotipaikkakunnalla oli paljon paremmat, ja tutkittiin asiat kunnolla :/

Annimaria yksityisellä gynet maksaa enemmän kuin normilääkärit koska ne on erikoislääkäreitä. Mulla esimerkiksi gynen normitarkastus+ultra maksoi 170€ (20-30min) Sullakin varmaan katsottais ultralla et näkyykö kohdussa mitään erikoista. :/

Toivottavasti pääset lääkäriin ja syy selviää! Mä en osaa oikein sanoa mistä voisi tuo johtua..

Aivan, no jokatapauksessa omavastuu on sen 100€, että loput vakuutus korvais. Pitää vaan ensi tarkistaa, että kuuluuhan nuo vakuutuksen korvaaviin.. Mietin kyllä, että vois ihan mielenkiinnosta tilata ovistestejä, ja seurata yhden kierron läpi.. :) ku menkat kumminki tulee aina ajallaan, että uskoisin että se ovulaatioki tapahtuu, mutta kumminki varmistaa..

Paputoive saa nähdä :). Hitaasti mennään vielä eteenpäin, mutta voi että oon vieläkin hämilläni :D. Aikasemmin ku ollaan keskusteltu, niin vastaus on ollu että sitten kolmenkymmenen kohdilla. Onkohan meidän tuttavan vauva levittänyt vähän vauvakuumetta mun mieheen :LOL:

Annimaria93 mäkään en oikeen osaa sanoa tohon limailuun mitään. On mulla kyllä ollu joku kierto sellanen, ettei tullu kuivaa kautta ollenkaan (joku hormonihäiriö vaan siinä kierrossa ehkä). Tuskin mitään vaarallista. Saanko kysyä mikä se tärkeämpi asia on? :eek: Ei kai mitään hirveän vakavaa?

Nyytikkii onnea ihan hirmuisesti! <3 Ihanaa! Oon niin kade :love:. Milloin olisi muutto edessä? :)

Se vois olla ihan hyvä idea :) Ovistestit kun on kuitenkin aika edullisia kun tilaa (raskauskeijusta saa 1€ alennusta jollain kampanjakoodilla ja kaks r-testiä kaupan päälle!). Mulla ainakin vakuutus on korvannut kaikki gyne käynnit aina.

Tanja muutto on toivottavasti jo 1.8 edessä! :) Paljon on remonttia ja raivaamista siellä niin kiva olis jos ei olisi kylmä vielä silloin. Toivotaan että tää hyvä onni jatkuisi huomenna vielä kun teen raskaustestin.. Anopin kissakin on raskaana, huomattiin se just! :D

Nyytikkii Ihanaa että jo niin pian :).
Nyt peukut pystyyn huomista testausta varten ;). Ei sitä tiedä jos vaikka se raskaana oleva kissa on joku enne ;)

Mä pidin tänään siivouspäivän. Imuroidessa alko vähän sattumaan oikeelle puolelle. Vähän repäisymäisesti. Nyt vähän sillon tällöin enää on jotain pientä kipua...mitä lie. Varmaan munasolu kypsymässä.

Nyytikkii nyt vaan sitte hyvää onnea testailuun :D kyllä nyt on jo hyviä merkkejä ilmassa! :D

Tanja12 mulla on ollut useamman vuoden pää usein kipeä, parhaimmillaan kolme viikkoa putkeen. Särkylääkkeistä ei meinaa olla apua :/ e-pillereiden lopetus ei vaikuttanut myöskään mitenkään. Oon käyny lääkärillä, myös neurologilla kolme vuotta sitte, mutta ne ei kukaan ota tosissaan, tai sit lääkittee ihan väärää asiaa :( en saa lähetettä mihinkään tarkempiin tutkimuksiin. Ja se neurologi millä sillon olin nii ei tuntunu tajuavan mistään mitään.. (Vasemman puolen refleksit oli heikommat, ku oikealla, niin sano että oon masentunu :D :D)
Oon nyt siis vaan kärsiny päänsäryistä, kun ei oo huvittanut mennä lääkärille jauhamaan paskaa. Nyt sit viimeviikolla oikea puoli naamasta ei pysyny oikeen mukana menos. Ei sitä kauaa kestäny, mutta kun hymyili niin tunsin itekki ihan selvästi, että oikea puoli nousi ehkä puoli senttiä, ja vasen puoli oli kunnolla hymyssä. Ja nää mun päänsäryt usein on voimakkaammat vasemmalla puolella. Myös tulee sellasia viiltäviä hetkellisiä kipuja, sitten on taas ihan normaali. Ja käsissä on välillä heikkoutta niin, että tavarat tippuilee.
Mun kaikki oireet sopis kilpparin vajaatoimintaan, mutta koska verikokeissa ei näy mitään, niin ei anneta lääkitystä. (Tunnen monta, jotka on saanu pariksi kuukaudeksi testattavaksi tyroksiinit)
Mutta eiköhän tää tästä, ku vaan ravais joka viikko lääkäris niin sais apua :D

Annimaria93 voi ei :(. Toivottavasti ne nyt vihdoin ottais tosissaan ja tutkis tarkemmin :O . Tosi inhottavaa et on jatkuvaa särkyä :(. Toi on kyllä varmasti rasittavaa rampata lääkäreillä.
On kyl hirveetä ajatella että monille diagnosoidaan masennus vaikka sitä ei oikeesti ole!o_O (ja sit ne masennuslääkkeet aiheuttaa itessään masennuksen ).

Viimeksi muokattu:
Nyt on tämä vauvakuumeilija vielä enempi sekaisin.Mies ois halunnu eilen olla ilman ehkäisyä ja ehdotti keskeytettyä yhdyntää!! Siiis tä? Me ei olla ees puhuttu vauva asiasta vielä tosissaan ja mies kyllä tietää että keskeytetystäkin tulee vauvoja niinkuin meille kerran jo kävi Yks ainut keskeytetty kerta kierron aikana ja raskauduin. Hmmm...nyt en kyllä tiedä mitä ajattelisi.Mies siis ehkä valmis vauvaan,mutta minä vielä jarruttelen kun kamppailen ajatusteni kanssa Täytyy ehkä tuon miehenkin kanssa puhua asioista että tiedän mitä Se oikeesti ajattelee ja selvitellä näitä omiakin ajatuksia.Hassua että oon alkanut nyt jo hirveesti stressata sitä mitä muut ajattelee jos vielä vauva tulee.Vaikkei Pitäs stressata kun ite ollaan tähänkin asti lapsemme hoidettu ja mummo ihan ruinaa välillä lapsia hoitoon.Joten ei olla ainakaan väsytetty mummoja ison katraamme hoidolla Vähän oon jo vauvakuumeissani laskeskellut että jos tuossa parejen menkkojen jälkeen alkaa yrittämään niin saatettais saada kesävauva.Toisaalta ei haluttas odottaa enään yhtään ettei tulisi pitkää ikäeroa pienimmille.On kyllä niin sekava olo. Välillä taas miettii että Mites sitä jaksaiskaan taas ne yöheräilyt tai synnyttää ja jaksaako mun kroppa enään yhtään raskautta.Toisaalta oon kyllä palautunut aina tosi nopeaan raskauden jälkeen omiin "mittoihini" ja raskausajat on mennyt hyvin. Täytyy yhä jatkaa miettimistä Lueskelin vähän nuita edellisiä keskusteluja ja koitan lukea myöhemmin lisää,mutta onnea kaikille jo yrittäville,miestä pehmittäville ja annimaria93 toivotaan että pääsisit jo kunnon tutkimuksiin.Inhottavaa elää epätietoisuudessa nyytikkii: onnea uudesta kodista ja toivotaan huomiselle plussaa

Tervetuloa rakastava äiti! :)

Nyytikkii
voi ei, pahoittelut negasta! :( Jospa se ens kierrosta sitten. Niin ja onnea talokaupoista! :)

annimaria ompa kurjan kuulosia noi sun vaivat. Toivottavasti saat lääkäristä apua! Mites teillä vauvaprojekti etenee, onko mies näyttänyt vihreää valoa :)

Omaan napaan ei uutta. Odottelen et menkat alkais tossa viikon vaihteessa ja pääsis uuteen kiertoon :) Ja päästäis aloittamaan yritys. Jänskättää :)

Yhteistyössä