"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Tän aamun first signal täysin nega ja dpo12 tänään. Noh, arvattavissa oli tulos. Seuraavassa kierrossa toivottavasti olis parempi tuuri :)

Toisaalta ihan hyvä ettei nyt tärpännyt tässä kuussa, kun jos muutetaan 1.8 niin ei pystyis varmaan samalla tavalla tekemään remontti- ja muuttohommia :)

Nyytikkii ihanaa! Onnea! :)

Mua nyt stressaa kun mun kierrot saattaa venyä joskus jopa reilulla viikolla. Tänään pitäis alkaa jos olis toi 30 päivää mitä viimeksi ja o is olis ihan loppukuusta. Oon lähdössä tyttöjen kans reissuun elokuun alusta ja jos kierto nyt vähän venyy ovis olis just silloin ku ollaan reissussa :/ Nyt olis muutama päivä aikaa menkkojen alkaa ni kerettäis talletukset tehä ennen reissua. Vähän kyllä nippailee mahasta siihen malliin että kohta epäilisin alkavan :)

Nyytikkii kunpa ne alkais pian! :) Oi vitsi ihanaa että saitte sen lainan! :LOL:

erica87 toivottavasti sulla ei nyt hirveen pahasti kierto venyis, että pääsisitte hyödyntämään ovulaation hyvin(y)

Mulle ei kuulu mitään ihmeempää.:) Nyt jo kp6 menossa

Mitä tänne kuuluu? :)

Nyytikkii ja erica87 onko menkat jo alkanu :)?

Täällä mennään kp10, eikä oikeen mitään ihmeellistä. Eilen vähän nipisteli munasarjoja, ja lämmöt on tänään noin puoli astetta korkeammat o_O. Saa nähä mitä lämmöt näyttää huomenna...olisko ovis voinu olla jo eilen?:eek:

Tanja12 ei oo menkat alkanu :( Mulla menee hermot. Monta päivää tiputellu vähän sellasta ruskeeta ja mahaa juilii mut vuoto ei vaan ala. Sais jo pikkuhiljaa alkaa. Meillä on viikonloppuna yhet häät ja mun tuurilla vuodan hitosti ja kauheet kivut :/ Taitaa nyt käydä niin että ovis on just ku oon reissussa. No ainahan sitä voi talletella, ei sitä tiedä tiedä jos joku siimahäntä sinne jäis oottelee ;)

Kuinka pitkä kierto sulla on? Aika ajoissa ovis jos eilen oli. Ootko testannu?

erica87 voi harmi :(. Mut ei ollu mitään mahiksia olla raskaana? Toivottavasti saatte talletettua kunnolla ;)

Yleensä mulla on ollu 28 pv kierto. Viimeks oli poikkeuksellisesti 29. Uskon etten ovuloinut viime kierrossa kun ei lämmöt noussu. En oo testaillu :). Mutta voi olla jos se nyt oli jo niin kypsä et irtosi...voi kyl olla mahdollista myös se että oon vaan nukkunu huonosti ja lämmöt sen takia koholla. Huomenna näkee ;)

Eihän tässä muuten mutta kun käytettiin varmoja päiviä lauantaina (mies päästää sillon aina sisään, ja oletetun oviksen pitäis olla vasta ens ma)...että jos ovis oli ti niin...

Tanja kiitos kysymästä, ei oo menkat alkaneet vielä. Varmaan joskus viikon päästä alkaa. Meillä eilen varmistui se talon ostaminen ja 27 päivä mennään kirjoittamaan sopimukset! :) 1.8 olis muutto sitten edessä. Toisaalta ihan hyvä etten nyt ole raskaana vielä kun on paljon remonttia edessä niin pystyn auttamaan miestä niissä asioissa.

Aika aikainen ovis olis ollut sulla? :eek: Voihan se toki olla, kyllähän jotkut ovuloi aikaisin. Sit olis sulla ainakin todella lyhyt kierto tulossa, jos nyt olis jo niinkuin dpo1 :p

Erica höh on niin ärsyttävää kyllä odotella niitä menkkoja.. Toivottavasti alkais pian!

• Tykkää
Reactions: Tanja12
Nyytikkii oi! Onnea vielä! :love:
Alkaispa ne jo, niin pääsisitte uudestaan hyödyntämään! :). Millon sulla sit olis se seurantaultra?

No huomenna selviää mitä lämmöt sanoo :D. En kyllä oikeen usko että olis vielä ollu. Olis kyl aika outoa jos olis, ei sit kyllä luota enää "varmoihin päiviin"...
Ja jos nää lämmöt nyt hyppii ja pomppii miten sattuu, niin ei kyllä vaikuta kovin luotettavalta menetelmältä...Viime kierossa oli jo aika epätoivonen olo kun ne ei oikeen noussu

Hmm no kuulostaa kyllä noi lämmöt aika oudoilta! Ehkä saisit parhaan vastauksen miten sun kohdalla lämmöt menee jos tikuttaisit myös ovista ja merkkaisit sit joka päivä lämmön ja tikun..?

Mulla on seuraava ultra (ja ensikäynti kunnallisella lapsettomuuspolilla) 6.8 ja sitä ennen miehen pitäis viedä spermanäyte yksityiselle klinikalle. En tiiä vielä mikä kp se on kun ei oo menkat alkaneet, mutta veikkaan et se on tyyliin kp15 silloin.

Jos miehen simpoissakin havaitaan jotain ikävää niin sit en tiiä miten jatketaan, inseminaatiolla? Toivotaan ettei olis niissä mitään ongelmia. Mies on niin ihana kun se lohduttaa mua aina ja sanoo että se on ihan varma et tää on tarkoitettu menemään näin etten oo vielä tullut raskaaksi sen takia, et sit meillä on valmiina kaikki (lähinnä oma koti) kun pikkuinen tulee :) <3 Toivotaan et se pitäis paikkaansa :rolleyes:

Tanja12 ei kyllä raskaus ole mahdollinen, kyllä ne menkat sieltä tulee varmaan ihan muutaman päivän sisällä.
Sulla varmaan pitäisi sitte tikutella ni tiedät varmasti koska ovis on jos lämmöt heittelee ☺

Nyytikkii toivottavasti miehen simpoissa ei ole vikaa. Toivottavasti teillä pian onnistuisi! Ja onnea vielä talokaupoista!

Mä tilasin tänään ovistestejä ja muutaman raskaustestin. Alkais nyt vaan ne menkat ni kerkeis nipin napin hyödyntämään. Nyt on jo kp 35 :/

Erica jep ei meillä mitään epäilyitä ole että miehessä vikaa olisi mutta ainahan on hyvä tarkistaa asia :) Ja kiitos onnitteluista <3 Mäkin täällä oottelen menkkoja, kp37 menossa :D Mut oon jo niin tottunut tähän menkkojen odotteluun et ei ees ärsytä :LOL:

Miltäs Tanja sun lämmöt tänään näyttää? :D

Milloinhan olen viimeksi täällä käynyt. On ollut paljon puuhaa. Ollaan miehenkanssa ostettu oma talo ja ollaan nyt oltu vaan kiinni kaikissa hommissa. Kaikkea pientä laittoa tässä on ollut.

näkyy sen verran paljon uusia nimiä ketjussa, että pieni kertaus taitaa olla paikallaan. Ollaan miehen kanssa noin kaksi vuotta yritetty esikoista. Ollaan aloitettu lapsettomuushoidot yli puolivuotta sitten. On käyty tutkimuksissa, on testattu siittiöt joissa oli hieman häikkää. Mulla on katsottu johtimet ja kohtu, kaikki ok. Kaksi kiertoa ollaan syöty clomifenejä. Viimekertaisen jälkeen tehtiin inseminaatio. Ja tämä siis tapahtui viime perjantaina. Pari päivää sen jälkeen on jatkuvaa reipasta nipistelyä ollut. Ensin se tuntui oikealla puolella kohtua/munasarjaa. Nyt viime päivät vasemmalla puolella. Ja kamala turvotus alavatsassa oli alkuun, nyt se on hieman rauhoittunut. Ja eilen, siis tosi outoa. Mieheni söi twix patukan. Ja mä haistoin niin selvästi pähkinän. En ole ikinä ennen haistanut pähkinää kyseisestä patukasta. Oon ollu myös tosi väsynyt tän viikon. Mutta luulen sen johtuvan siintä , että ensiviikko on lomaa. Ja kroppa on varmaan siihen asennoitumassa. En tiedä. Testin saan tehdä 26.7. Tuun hulluks kohta. tämmöstä tänne.

Nyytikkii hurjasti vielä onnea talokaupoista! :) me kans pähkäillään, että rakennettaisko uus vai ostettaisko sellanen remonttikohde :) toisaalta olis kiva, kun sais vanhasta laittaa oman näköiseksi, mutta toisaalta, jos rakentaa niin ei tuu mitään ikäviä yllätyksiä :D tai ainakaan toivottavasti :D

Mama? Toivotaan että tärppäis tästä!! :) pidän peukkuja(y)

Nyytikkii toivottavasti ei oo mitään häikkää siittiöissä.
Tosiaan tänä aamuna lämpöä vain 35,9 :(. Eilen oli 36,5. Pitäis varmaan kokeilla noita tikkuja.

mama? Toivottavasti olis tärpänny ;)

Toivottavasti teillä erica87 ja Nyytikkii alkais pian menkat!

Plääh oon kyllästynyt kyllä noihin lämpöjen mittaamiseen...Kuitenkin mittarissa on jotain häikkää..tiedä sitten :(

Mama voi toivottavasti teillä vihdoin olisi tärpännyt! <3 :)

Annimaria kiitos kiitos! :rolleyes: Joo mekin vähän pohdittiin välillä myös tota rakentamista (tai no talopaketteja..), mutta kun me haluttiin että meillä olis sitten ulkorakennuksia tai lähinnä se navetta kun haluan ottaa sinne eläimiä asustamaan niin ei se rakentaminen oikein ollut vaihtoehto :) Sekin yks hyvä puoli on ainakin vanhoissa taloissa verrattuna tontteihin, että niitten pihat on yleensä ihanan vehreitä ja täynnä jo puita ja pensaita ja kukkia toisin kuin tontit jotka on yleensä ihan pelkkää nurmea monta vuotta :D Molemmissa kuitenkin hyvät ja huonot puolensa!

Tanja hmm onpas outoa.. Uskon, että kyllästyttää tuo lämpöjen mittaus, mutta entä jos koittaisit olla vaikka yhden kierron mittaamatta niitä? :notworthy: Tai ajattelin että jos stressaat niistä lämmöistä niin voi olla että keho senkin takia alkaa temppuilemaan!

Mun anoppi just kertoi mulle, että ne oli mun avomiestä yrittäneet ja lämpömittari kädessä tehneet , oltiin lämpöjä mitannut päivittäin ja kaikki niksit käytössä mutta ei sitä plussaa vaan puoleen vuoteen tullut. Lääkäriin mennessä lääkäri sitten sanoi että mitä jos nyt lopettaisit hetkeksi tuon kehon kyttäämisen ja stressaamisen ja koita saada muuta ajateltavaa niin voin luvata että vähän ajan päästä tärppää. No anoppi oli sitten kehitellyt itselleen muita projekteja ja kyllähän se lääkärin neuvo oli sitten pitänyt paikkaansa! ;)

mama? Onnea uudesta talosta :) Ja pidän peukkuja että oisit nyt raskaana! Oireet kuulostaa hyvälle :) Meillä kolmen vuoden lapsettomuustausta ja esikoinen sai alkunsa ivf hoidon pakastealkion siirrolla <3 sen jälkeen on saatu vielä neljä rakasta ilman hoitoja nopealla tahdilla ja nyt haaveilen kuudennesta(viimeisestä ehdottomasti!! :) ) vauvasta.Minä kans söin ensin clomifeenejä mutta niistä tuli kohdunulkoinen raskaus ja jälkeenpäin vasta kuulin että Se on Yks "riski" clomifeenin käytössä.Kunnallisella puolella oli NIIN hidasta kaikki,mutta yksityisellä aloitettiin heti ivf hoito kun oli pitkä yritys takana. Nyytikkii: onnea myös teille talokaupoista :) Oma olo on NIIN sekava.Biologinen kello huutaa että jos aijot vielä keretä,niin nyt heti!! Ja jos haluat saada pienimmälle "kaverin" niin nyt heti jottei tulis mielellään ees 3-vuoden ikäeroa.Tänään myös eksyin vauvan vaatteita selailemaan ja mietin kuin kiva ois jo tilata alesta kaikkea iiihanaa sille kuudennelle jos vaan sukupuolen tietäs ;) Eilen taas illalla väsyneenä mietin että jaksasinko enään valvoa vauvan kans...varsinkaan ku mun mies ei oo ikinä auttanu öisin lasten hoidossa.Se ei ees herää yleensä mihinkään vaikka tönisin sitä.Kyllä Tää kuume on vaan niin kova ja tuntuu että meidän perheeseen kuuluu vielä Se yksi,että luulen että ehkäisy saa jäädä viikon loppuna alkavien menkkojen jälkeen.Auto vaan Pitäs Sitte vaihtaa suurempaan,mutta toisaalta mies on isompaa autoa katellutkin kun nykyseen ei meidän iso koira mahu muun perheen kans kyytiin.Mökille matkataankin tuon vuoksi usein kahdella autolla joka on ihan tyhmää polttoaineenkin takia :( Raskautta ajatellen oon alkanut syödä taas enempi kasviksia,hedelmiä ja marjoja vaikka syön niitä muutenkin paljon.Raskausajan vitamiinit ostin myös :) ja oon alkanut vahvistaan lantionpohjanlihaksia "jumppakuulilla" kun ne voi olla jo aika koetuksella kuudennessa raskaudessa.Salilla ja juoksemassa käyn myös vaikka niissä ollut välillä pitkiäkin taukoja.Haluuaisin olla hyvässä kunnossa jos ja kun tuun raskaaksi :) Raskausaikoina oon onneksi voinut aina hyvin(lukuunottamatta esikoiselta ja toiselta järkkyä pahoinvointia) ja liikuntana on ollut aika paljolti pitkät kävelylenkit. Nyt jatkan haaveilua ja Alan laittaan välipalaa pienimmillekkin kun varmasn pian heräävät päiväunilta

• Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Nyytikkii no se on kyllä totta, ja muutenkin vanhoissa taloissa on aina ihan erilainen tunnelma :) meillä on vaihtoehtona rakentaa sellaselle isolle tontille, johon kyllä mahtuu ulkorakennuksia, mä nimittäin haluan lampaita! :D ja pitää olla koiralla tilaa juosta :D mutta mua kyllä kans kovasti houkuttelis rempata joku vanha talo :) ja eihän siinäkään välttämättä mitään ikäviä yllätyksiä tuu, kun vaan tekee kaikki tarvittavat mittaukset ym :) ja mun nenä kyllä haistaa pienenki määrän hometta niin siitä ei oo vaaraa että jäis huomaamatta :D meillä olis yks iso vanha talo jo valmiina, minkä sais laittaa, mutta se on taas niiiiiiiin alkeellinen, että taitais mennä omaisuus sen kunnostamiseen.. :/ mutta saas nyt nähdä mihin päädytään :)
Ootteko muuten kertonu anopille että yritätte? Vai muutenko vaan juttelitte aiheesta? :)

Lisäys vielä tanja12, mä kans suosittelen hetkeksi "rentoutumaan", mulla ainakin kroppa oireilee mitä ihmeellisimmillä tavoilla jos liikaa kuulostelen oloa. Oon sillä saanu menkat tulemaan etuajas, ja myöhästymäänkin, vaikka sillon söin pillereitä :D kummasti vaan tuo miettiminenki tekee lisäoireita :D

rakastava äiti voi toivottavasti saat ajatukset selkiytymään pian :) Ihanalta äidiltä kuulostat (ihan kuin nimimerkkisi ;) )

annimaria hah voi lukis taas kerran ihan kuin itse kirjoittamaa tekstiä! (eikös meillä ollut silloin joskus ihan hirveesti yhtäläisyyksiä meidän elämässä vai oliko se joku muu? :D) Siis meillekkin on tulossa lampaita ja mä haluun kanoja myös! Oon lukenut paljon maatilan eläinten pitämisestä ja anoppilassa oon kovasti ollut apulaisena kun he asuvat maalla. :) Ja joo anopille oon kertonut tästä meidän vauvaprojektista, ollaan tosi läheisiä ja hän on oikeestaan ainoa miehen ja mun siskon lisäksi kelle näistä jutuista puhunkaan (+te tietty! ;) ) Mekin ollaan ottamassa koiraa sinne talonvahdiksi mutta ei oikein vielä tiedetä mikä rotu olisi hyvä.

Kiitos stempistä! ❤ todella toivoisin positiivisia uutisia. On tässä jo tullut mietittyä, että kun se ensimmäinen tuleee nii seuraava saa tulla vaikka heti perään. En todellakaan aloita minkäänlaista ehkäisyä. En jaksa samaa rumbaa alusta. Kunnaliswlla puolella sujuu tosiaan aika hitaasti. Yksityisellehän sitä kannattaisi mennä. Hirvittää vaan kuinka kalliiksi se tulisi. Toivottavasti tää olisi nyt meidän hetki, eikä tarvitsisi miettiä enenmpää vaihtoehtoja.

Yhteistyössä