Laskettuaika Lokakuussa 2014

Addoda: Luin tuota sun ultran ajanvaraustarina, ja tuli mieleen, ettet sattunut nurmijärvelle soittelemaan? :D Itse nimittäin soitin neuvolatädin käskystä sinne röntgenin ajanvaraukseen, ja sieltä ilmotettiin, että soitatko just viikon päästä uudestaan kun ei uskalla nyt antaa aikoja?! :O
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Unohdin sanoa, että hieno lista on.

Täällä voidaan nyt huonosti. Vedin koulutusta oksennus kurkussa... Yököttää ihan sairaasti nyt. Saas nähdä onko flunssakin tulossa, kun on niin heikko olo. Lohduttaudun vain sllä, että istukka toimii, kun yököttää!

Aiotteko ottaa kausi-influenssarokotteen? Hiukan asia mietityttää, kun uutisissa on ollut sikainfluenssasta juttua ja tuntuu olevan nyt ärhäkkä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Heippa! Liittyisin joukkoon. Luultavasti laskettu aika lokakuussa, vielä ei ole varmaa tietoa. Kierukka poistettu 13.12.13, mutta ei kuukautisia ollenkaan tämän jälkeen. Testejä tehnyt jokunen nega, kunnes 5.2.14 aamulla ilmesty ne maagiset kaksi viivaa. Olin ihan varma että oksuauti puskee kylään, mutta syy selvisi :heart:
Perjantaina olisi eka neuvola.

krizze83/30/4./TYKS/lokakuu
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
ujm
Apua! Tosiaan eilen alkoi järjetön flunssa korva ja poskikivun kera. Illalla oli myös maha sekasin ja istuin vessassa jonkin aikaa. Tänään luonnollisesti flunssa jatkunut ja lisäks maha on ollut ihan kaasunen ja nyt parin tunnin sisään alkoi sattua vatsaan menkkamaisesti. Myös alaselkä vähän särkee. Äsken vessassa huomasin että tulee verta. Ei mitään ruskeaa tuhrua vaan ihan puhdasta verta. Pyyhin 5 kertaa ja joka paperiin tuli. Laitoin siteen että näen kaiken mitä tulee. Keskustelupalstoilta löysin myös kommentin että alkuraskauden flunssa voi vaikuttaa sikiöön ja silloin yleensä menee kesken.. Pitäiskö tässä nyt pelätä pahinta :(
 
no toisaalta jos meillä on alkion siirtoja tehty vaikka oon ollu flunssassa eikä kuulemma haittaa. Mutta toisaalta, ei niillä kerroilla oo plussattukaan vaan jääneet kemialliseks.

).( Apua kääk, mulla jomottaa tonne häpyluuhun ja vähän sen yläpuolelle :/ Ennen tätä tuli muutama sellanen vihlasu ihan kun joku ois tuupannu tosta alhaalta sukkapuikolla läpi jonneki selän puolelle.
 
Toivottavasti ujm olisi ihan harmitonta vuotoa ja pikkuinen pysyisi kyydissä flunssasta huolimatta. :hug: Hirmuisesti voimia ja jaksamista!
Mä en kyllä ole koskaan kuullut, että flunssa tarkoittaisi keskenmenoa alkuraskaudessa. Ei se sitä nyt ainakaan automaattisesti tarkoita.
 
Heh heh kävi pikkuinen moka, joka oli tyystin tän palstan vika! Ei meijän pitäny vielä perheelle kertoo, kun niin alkumetreillä mennään. No sisko tuli tänään käymään ja halus kattoo mun Ipadilta jotain. No voitte vaan arvata mikä sivu mulla oli siellä auki!!! Toinen sit vaan kysyy et ai jaa kelläs on lokakuussa laskettu aika, no eihän siinä vaiheessa nyt voinu valehtelemaankaan ruveta. Että silleen kävi sitten :)
 


:heart: Lokakuun Lutuset 2014 :heart:

29.9
Stiina / 25 / 1. / -

30.9
Sunniva / 24 / 3. / PKKS

1.10
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS
Ruumää / 26 / 1. / K-PKS
Bari / 27 / 2. / -
Dolly04 / 29 / 2. / -

2.10
Senya / 20 / 1. / JS
-inna- / 19 / 1. / SAS

3.10
Iisuli / 27 / 2. / KOS

4.10
KAS / 32 / 4. / TYKS
Vauvatoiveinen / 37 / 1. / -
Venetsia / 28 / 2. / TAYS
Hempsuli82 / 31 / 1. / KOKS
Hepa_ / 25 / 2. / TYKS
Jeisi / 26 / 3. / -

5.10
Sarasofia / 25 / 2./ -
Sunniva / 24 / 3. / -
Wenda / 26 / 2. / KOKS
Loiste79 / 34 / 3. / SEKS
Smesmira / 29 / 3. / TYKS

6.10
Lullaby89 / 24 / 1. / K-SKS
Kajotar / 26 / 1. / TAYS
#Exec / 30 / - / -

7.10
Anni00 / 26 / 1. / OYS
Pulla2014 / 34 / 2. / -
Emma77 / 36 / 2. / -

8.10
Ansukka / 34 / 4 / -
Efi / 27 / 2 / ulkomailla
PienRuu / 31 / 3. / K-SKS

9.10
Kasenja / 37 / 1. / -
Jjjulia / 21 / 2. / EKKS
Alokas / 22 / 1. / TAYS
Madde84 / 29 / 2. / SAS
Bebe2014 / 32 / 2. / Jorvi

10.10
Tyttömasu / 36 / 3. / -

11.10
Näkymätön / 26 / 2 / JS tai KOS
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS
Maijac / 24 / 1. / HYS
Annuski / 32 / 2. / -

14.10
Elanor85 / 28 / 1. / TAYS
Koruharakka / 30 / 2. / -

15.10
SannaMarko / 26 / 1. / HYKS
Vauvaonnea / 28 / 1. / TYKS
Uusiäippä78 / 35 / 2. / -

17.10
Luckygirl / 34 / 2. / Jorvi
Ponityttö / 23 / 1. / Jorvi
Morrison / 30 / 5. / TYKS
Mahakeko / 33 / 4. / TYKS

19.10
Beanna / 27 / 1. / Jorvi
Halli / 30 / 3. /

LA ei vielä tiedossa
Willarose / 23 / 2. / HYS
Iita_82 / 31 / 2. / KYS
Addoda / - / 2. / HYS
Krizze83 / 30 / 4. / TYKS

Menetyksen kohdanneet :hug:
Kotikiss@ Rv 6+1
Dragonfly77 Rv 4+6
Ujm Rv 5+1
Piatu Rv 5

Synnytyssairaaloiden lyhenteet : JS = Jorvin sairaala, SAS = Salon aluesairaala, KOS = Kätilöopisto, NKL = Naistenklinikka, PS = Porvoon sairaala, LUS = Länsi-uudenmaan aluesairaala, EKKS = Eteläkarjalan keskussairaala, HYS = Hyvinkään aluesairaala, IAS = Iisalmen aluesairaala, K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala, K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala, KAKS = Kainuun keskussairaala, K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala, KOKS = Kymenlaakson keskussairaala, KYS = Kuopion yliopistollinen Sairaala, LAS = Loimaan aluesairaala, LKS = Lapin keskussairaala, LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala, LS = Lohjan aluesairaala, MKS = Mikkelin keskussairaala, OAS = Oulaskankaan aluesairaala, OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala, PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala, PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala, RAS = Raahen aluesairaala, SKS = Savonlinnan keskussairaala, SEKS = seinäjoen keskussairaala, SATKS = Satakunnan keskussairaala, TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala, TYKS = Turun Yliopistollinen sairaala, VAS = Vammalan aluesairaala, VKS = Vaasan keskussairaala.
 
Viimeksi muokattu:
Ujm Voi ei :( Toivon todella, että olisi harmitonta. Sinuna varmaan soittaisin johonkin äippäpolille jos vuoto jatkuu. Viikkojahan sulla taitaa olla kyllä vielä aika vähän, että sykettä ei välttämättä vielä edes näy? Voimia :hug:

Sunniva tottakai jäät tänne meidän kanssa höpisemään! :)

Krizze83 kun sullakin on noi viikot epäselvät, niin saitko jo neuvolan kautta lähetteen siihen alkuraskauden ultraan? :) vai mitenkös siellä päin tehdään?

Ja kiitos kaikki kun ootte kehunu mun tekemää listaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Addoda Ompas sattuma, että käydään luultavasti samassa neuvolassakin, ja voi jopa olla että samalla neuvoltädillä! :D mä soitin jo maanantaina, ja sanottiin, että soita ensi maanantaina, että sillon tietää. Ompas outoa, jos sun täytyy sit soittaa vasta loppuviikosta? Soita säkin maanantaina :) piinataan niitä nyt vähän ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tervetuloa mukaan kaikille uusille! :)

Ujm Olen hyvin pahoillani... Paljon voimia!:hug:

Willarose Kiitokset hienosta listasta.:)
Ihanasti miehesi oli sinua muistanut, aivan mahtavaa! :)

Omaa napaa Väsyttää... Odottelen esikoisen päiväunia ihan eri tavalla! Eilen minäkin otin torkut, tänään taas neiti ei nukkunut. Pohdmme miehen kanssa varhaisultraa, mutta vielä ei ole mitään päätetty. Oli kyllä mahtavaa kirjoittaa "äitiysneuvola" perheen yhteiseen seinäkalenteriin...:)

Luckygirl & Vekara 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Ujm! :hug: Pahalta kyllä kuulosti.

Eilinen menikin sitten yökötellen. Jospa tänään olisi parempi päivä. Mulla tuntuu olevan joka toinen päivä paha ja joka toinen hiukan helpompi. Johtunee siitä raskaushormonin tuplaantumisesta 48 tunnin välein.

Vauvis ja pieni 6+5
 
Tosi hieno uusi lista meillä! :) Kiitos Willarose!

Dragonfly77: Toivotaan, että ensi kierrossa tärppää. Tsemppiä!

Ujm Voimahali! Pahoittelut. :hug:

Sukupuolesta Haluan kyllä malttamattomana ihmisenä tietää sukupuolen heti kun se on mahdollista. :D Uskoisin, että on jotenkin erilaista valmistautua lapsen syntymään kun tietää sukupuolen ennakkoon.

Meillä ei oikeastaan ole mitään valmiina vauvaa varten. Ajattelin, että ehtiihän sitä sitten tekemään ostoksia kun tästä alun epävarmuudesta on selvitty. Jotenkin vielä ei "uskalla" käydä ostamassa mitään vauvaa varten. Meillä on lähisuvussa pieniä lapsia, joten heidän perheiltään voisi ehkä saada/ostaa edullisesti jotain vaatteita ja tarvikkeita.

Tällä viikolla olen alkanut kärsiä pahoinvoinnista. :( Jouduin lähtemään yksi päivä töistäkin kun olo oli niin järkyttävä. Vielä en ole oksentanut, mutta tuntuu, että oikeastaan koko ajan on sellainen etova olo päällä, eikä tee mieli syödä mitään. Yleensä kuitenkin juuri syöminen auttaa siihen pahaan oloon. Pakko vaan pakottaa itsensä syömään. :/

elanor 5+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voi ei ujm :( Haleja <3

Jotenkin näiden suru-uutisten myötä omakin huoli kasvaa. Sitä vain odottaa viikkojen kasvan, jotta pääsisi turvallisemmalle puolelle vaikkei tietysti missään vaiheessa voi olla varma. Löysin vanhoista kaks plussan keskusteluista alla olevan taulukon keskenmenoriskistä raskausviikoittain. Tämä on kopsattu alunperin Audin Tekeyn sivulta. Hieman epäselvä, ja se on huomioitava että aikarajat on laskettu hedelmöityksestä, ei viimeisistä kuukautisista. Esim. kohta 3-5rvk tarkoittaa raskausviikkoina 5+0 - 7+6.

Selviäm. km-riski
0-6 pv 25% 56%
7-13 pv 55% 25%
14-20 pv 73% 8%
3-5 rvk 80% 8%
6-9 rvk 96% 7%
10-13 rvk 92%* 4%
14-17 rvk 96% 1%
18-21 rvk 97.5% <1%
22-25 rvk 98% 0.33%
26-29 rvk 98% 0.30%
30-33 rvk 98% 0.30%
34-37 rvk 99% 0.34%
>37 rvk >99% 0.7%

En tiedä onko tuosta iloa (tai haittaa) kenellekkään, mutta itse tykkään tutkia vastaavia taulukoita. Ja ehkä tuon mukaan voin hiukan huokaista mikäli pääsen siirtymään 9 raskausviikolle.

Oma olo on tällä hetkellä kurja. Eilisen hierojan (murjojan) jäljiltä olo on kuin jyrän alle jäänyt ja sitten kun siihen yhdistää vielä tämän pahan olon. Mutta olen tyytyväinen oireista. Eilen mies tuumasi rintavarustukseni kasvaneen, tästäkin olin hyvin mielissäni vaikken normaalisti haaveile suuremmasta kuppikoosta :)

Huomenna olisi se ultra, eli enää 24h ja 20min odotettavaa... Voi iiks ja aaks!

6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu ja wenda
Koittakaas leidit siirtää aatokset pois keskytymisestä, se meinaa parantaa omaa mieltä ja sitä kautta parantaa uskoa siihen että pääsette loppuun saakka. :) itseä ei henkilökohtasesti pelota pätkääkäön et jtn tapahtuisi, tai jos tapahtuu niin sittentapahtuu, uutta putkeen sit vaan. :) tietty erikseen he jotka ovat joutuneet hoitoja käymään saadakseen lapsen. Mut normaalisti raskautuneet ajatukset kannattaa siirtää muuhun. Vähentää ressiä tosi paljon. :) jos on tarkoitettu lapsen tulevan niinkyllä se sieltä tulee.:) voimia ja tsemppejä kaikille!
 

Yhteistyössä