Laskettuaika Lokakuussa 2014



:heart: Lokakuun Lutuset 2014 :heart:

29.9
Stiina / 25 / 1. / -

1.10
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS
Ruumää / 26 / 1. / K-PKS
Bari / 27 / 2. / -
Dolly04 / 29 / 2. / -

2.10
Senya / 20 / 1. / JS
-inna- / 19 / 1. / SAS

3.10
Iisuli / 27 / 2. / KOS

4.10
KAS / 32 / 4. / TYKS
Vauvatoiveinen / 37 / 1. / -
Venetsia / 28 / 2. / TAYS
Hempsuli82 / 31 / 1. / KOKS
Hepa_ / 25 / 2. / TYKS

5.10
Sarasofia / 25 / 2./ -
Sunniva / 24 / 3. / -
Wenda / 26 / 2. / KOKS
Loiste79 / 34 / 3. / SEKS
Smesmira / 29 / 3. / TYKS

6.10
Lullaby89 / 24 / 1. / K-SKS
Kajotar / 26 / 1. / TAYS
#Exec / 30 / - / -

7.10
Anni00 / 26 / 1. / OYS
Pulla2014 / 34 / 2. / -

8.10
Ansukka / 34 / 4 / -
Efi / 27 / 2 / ulkomailla
PienRuu / 31 / 3. / K-SKS

9.10
Kasenja / 37 / 1. / -
Jjjulia / 21 / 2. / EKKS
Alokas / 22 / 1. / TAYS
Madde84 / 29 / 2. / SAS

10.10
Tyttömasu / 36 / 3. / -

11.10
Näkymätön / 26 / 2 / JS tai KOS
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS
Maijac / 23 / 1. / HYS
Annuski / 32 / 2. / -

14.10
Elanor85 / 28 / 1. / TAYS
Ujm / 25 / 1. / TYKS
Koruharakka / - / 2. / -

15.10
SannaMarko / 26 / 1. / HYKS
Vauvaonnea / 28 / 1. / TYKS
Piatu / 27 / 1. / LKS
Uusiäippä78 / 35 / 2. / -

17.10
Luckygirl / 34 / 2. / Jorvi
Ponityttö / 23 / 1. / Jorvi
Morrison / 30 / 5. / TYKS

19.10
Beanna / 27 / 1. / Jorvi

LA ei vielä tiedossa
Willarose / 23 / 2. / HYS
Iita_82 / 31 / 2. / KYS
Addoda / - / 2. / HYS

Menetyksen kohdanneet :hug:
Kotikiss@ Rv 6+1
Dragonfly77 Rv 4+6

Synnytyssairaaloiden lyhenteet : JS = Jorvin sairaala, SAS = Salon aluesairaala, KOS = Kätilöopisto, NKL = Naistenklinikka, PS = Porvoon sairaala, LUS = Länsi-uudenmaan aluesairaala, EKKS = Eteläkarjalan keskussairaala, HYS = Hyvinkään aluesairaala, IAS = Iisalmen aluesairaala, K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala, K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala, KAKS = Kainuun keskussairaala, K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala, KOKS = Kymenlaakson keskussairaala, KYS = Kuopion yliopistollinen Sairaala, LAS = Loimaan aluesairaala, LKS = Lapin keskussairaala, LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala, LS = Lohjan aluesairaala, MKS = Mikkelin keskussairaala, OAS = Oulaskankaan aluesairaala, OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala, PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala, PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala, RAS = Raahen aluesairaala, SKS = Savonlinnan keskussairaala, SEKS = seinäjoen keskussairaala, SATKS = Satakunnan keskussairaala, TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala, TYKS = Turun Yliopistollinen sairaala, VAS = Vammalan aluesairaala, VKS = Vaasan keskussairaala.
 
Viimeksi muokattu:
Hui...
Olen lueskellut teidän tekstejä jo jonkin aikaa. Ajattelin ensin, että en taida itse mitään kirjoitellakaan, mutta...
Tänään poksuu niinkuin täällä näköjään on tapana sanoa 6+0 :heart:

Meille massu asukki on kolmas. Poikasia ympärillä vilistää kaksi 6v ja 5v.
Paljon oireita on, mutta silti hieman jännitystä ilmassa kuinka raskaus etenee.

Se on jännä miten suuren osan asioista on jo unohtanu edellisistä raskauksista...iloisella jännityksellä odotan massun kasvua!

Eli minut voi lisätä listaan PienRuu/31/3./K-SKS/8.10 (luultavasti tulee muuttumaan ultran jälkeen)

Saatampa myöhemmin kertoilla itsestäni viel lisää...nyt poikasia herättämään uuteen aamuun! Ihanaisia odotuksen hetkiä kaikille! :heart:
 
Voi Sarasofia tuo voi olla ihan vaan jotain vatsataudin poikasta. Mullakin alkaa rintakipu helpottaa ja niin kai se on tarkotuskin. Ei kai kellään ole tissit kipeät yhdeksää kuukautta? ;) Häntä pystyyn siellä nyt! Niin pitkään kun ei ole vuotoa, eikä ultrassa todettu keskenmenoa, niin toivoa on!
 
Tyttömassu> Eka keskenmeno tuli sen jälkeen kun alkio oli siirretty. Edes testi ei kerennyt näyttää positiivista. Sairastui noroon samoihin aikoihin siis kun alkio juuri siirrettiin. Toinen tuli niin että edellisenä iltana alkoivat noron oireet ja aamuyöstä alkoi keskenmeno. Viikot olivat silloin tokalla kertaa eli äsken 4+6 tai kuukautisista laskien 5+5. Kuten sanoin, sattumaa tai ei. Pistää nyt miettimään.
 
Tervetuloa uusille! Onpa täällä keskustelu ihanan vilkasta, toivottavasti jatkuu koko odotusajan samanlaisena :)

tyttömasu: Viivat ovat vahvistuneet reippaasti, kiitos kysymästä. Pakko kai se on nyt uskoa, raskaana sitä ollaan!

Dragonfly77: Voi miten ikävä sattuma, ei kai se toisaalta mahdoton ajatus ole, etteikö tuollainen raju virus voisi asiaan vaikuttaa! Oikein paljon tsemppiä tulevaan ja pidän peukkuja, että tammikuu ensivuonna olisi teidän kuu :hug:

willarose: Kiitos päivityksestä! Omissa tiedoissani huomasin sellaisen, että laskettuaika pitäisi olla 19.10. Ei mitään kiirettä tarvitse kuitenkaan pitää päivityksen kanssa. Sitten kun jossain välissä ehdit :)

sarasofia: Voi ei, pidän niin peukkuja, että nuo kivut eivät kerro tulevasta. Niin kauan kun vuotoa ei ole, lienee toivoa? :hug:

vauvatoiveinen: Ihania ultrakuulumisia! Jäin miettimään tota metaforemin käyttöä. Itse sain tällä viikolla ohjeeksi lopettaa sen käytön pikku hiljaa viikolta 8 alkaen. Ilmoittelehan miten niiden kanssa sitten käy.


Viivat tosiaan testeissä on vahvistuneet jo niin, että ei niistä tarvitse enää arvailla mitä tarkoittavat. Ajattelin pikku hiljaa lopettaa tämän maanisen testailun, vielä on ollut pakko joka päivä tarkistaa, että onhan tulos eilistä vahvempi. Jos vaikka vielä kerran ensi viikonloppuna testaisi, jotta saisin kerran elämässäni nähdä tasapaksut viivat. Miehen mielestä olen ihan päästäni seonnut, hän kun on siitä ensimmäisestä hailakasta viivasta asti kuulemma tiennyt, että vaimo on raskaana.

Viivoista innostuneena soitin eilen lapsettomuusklinikalle ja neuvolaan. Oli jotenkin uskomatonta kuulla onnitteluja. En jollain tapaa uskonut, että koskaan olisin siinä tilanteessa. Me asutaan sillä tapaa hassusti, että kuulumme sellaiseen sairaanhoitoalueeseen, joka maantieteellisesti menee aika kauas meistä. Onneksi onnistui ihan puhelimitse vaihto toiseen, joten nyt tuleva neuvola sijaitsee huomattavamman paljon lähempänä. Itseasiassa kävelymatkan päässä ja ajanvaraaja kehuikin paikkaa, että on sellainen todella pieni ja kotoisa paikka tämä johon pyysin vaihtoa. Nyt sitten on kuukauden päivät odoteltava, eka aika on 14.3, jolloin viikkoja pitäisi olla 8+5. En malta odottaa! Kuulemma postissa tulee jo ennen sitä hieman tietoa aiheesta. Kunnalliset ultrat on sitten kuulemma viikoilla 12 sekä 20 ja sen voi varata sitten ensimmäisen neuvolan jälkeen. Varhaisultrasta emme vielä ole tehnyt päätöstä, koska yksityisellähän sekin taas maksaa. Toisaalta ois kiva mennä sinne omalle klinikalle ja lääkärille vielä yhden kerran iloisimmissa merkeissä...

Äitiysvaatteista oli ollut puhetta. Minullahan ei tietenkään mitään ole, kun ensimmäinen on tulossa. Tavoitteena on, että ihan kauheasti ei tulisi hankittua, koska mulla nyt vaatteita on muutenkin yli tarpeen. Ajattelin, että koittaisin pärjätä vain seuraavilla: yhdet pitkät mammahousut, legginssit, pari perus t-paitaa (tyyliin valkoinen ja musta), pari hihatonta pitkää toppia, jotkut shortsit kesäksi ja ehkä joku kesämekko. Asuihin voi sitten eloa tuoda omilla neuletakeilla, bleisereillä ja muilla asusteilla. Saa nähdä pysyykö minulla tälläinen suunniteltu kohtuus, se kun ei yleensä ole hyveeni oikein missään :D

Vielä ei ole minkäänlaisia tuntemuksia sukupuolesta. Jotenkin tytön saaminen tuntuisi luontevammalta, mutta siksi olenkin varma, että tämä on poika. Miehen suvussa kun ei tyttölapsia juuri ole. Sukupuolen haluamme selvittää, jos tuleva pienokainen on sen meille valmis näyttämään. Ajatuksena kyllä hauska, että ei selvittäisi. Olisi jännitystä synnytykseen asti. Tiedän, että oma pääni ei silti malttaisi, jotenkin hankintojen tekeminen tuntuisi helpommalta, kun tietää kumpaa varten niitä tekee.

Oireet on täällä vahvistuneet. Vatsakipuja on ollut enemmän, mutta ne on onneksi menneet ohi lämpimällä kauratyynyllä. Väsymys on ihan tolkutonta, olen oikeasti mennyt nyt parina päivänä nukkumaan kahdeksan maissa ja nukkunut kirkkaasti aamuun asti! Nännit aristaa edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Lämmöt tuntuvat olevan edelleen koholla, siinä 37 asteen tuntumassa koko ajan. Osaako muuten kukaan sanoa, että laskeeko ne jossain välin raskautta?

Tänään on sitten 4+3, tuntuu että aika matelee. Hullua ajatella, että siitä on oikeasta vasta alle viikko kun plussasin. Muutamassa päivässä on tullut käytyä läpi niin suuri ajatustenkirjo, että oksat pois! Päällimmäisenä tunteena tietty onnellisuus ja kiitollisuus :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka muruset :heart:

Sarasofia: Jos ei ole vuotoa, niin ei ole mennyt kesken. Kuulostaa aika normaaleilta raskauskivuilta. Mulle sanoi eilen lääkäri, että ihan mitä tahansa voi olla ja jos ei tule vuotoa, niin ei ole mennyt kesken. Koeta ottaa nyt rauhallisesti.

Dragon: Varmaan se aika, kun alkio ei ole vielä kunnolla kohdun suojassa, on herkkää noiden tautien osalta. En kuitenkaan usko, että noro aina aiheuttaisi keskenmenon ja varsinkaan siinä vaiheessa kuin pieni on siellä omassa ruskuaispussissaan. Huono tuuri sinulla kyllä on ollut, kun olet saanut kahdesti noron heti alkuraskauden aikaan! Voi siis olla osansa asiaan, mutta en nyt itse ainakaan ala noroa tässä pelätä. Kartella kyllä...

(.) Meillä mies toivotti illalla hyvää yötä molemmille rakkaille... Arvatkaa tuliko taas kyyneleet... :D Juu ja pahoinvointi jyllää...
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Beanna: Jään odottamaan mitä sinulle sanovat metuista... En ole kuullut, että niitä olisi Suomessa syötetty viikkoa 10-12 kauemmin, mutta ilmeisesti suositus on juuri nyt muuttumassa... Usassa ovat syöttäneet niitä koko raskauden ajan jo kauan. Ikävää tosin olla koekaniini...
 
Sarasofia Älä vielä mentä toivoa, jos sinulla on vain jokin vatsapöpö? :hug: Nyt sitä on ainakin meilläpäin paljon liikkeellä..

Tervetuloa taas uudet! Kiva kun saadaan paljon pulisijoita mukaan =) Alkaa tämäkin pino kivasti olla jo aktiivinen!

Kiitos willarose!! Aivan ihana toi lista nyt :heart: Kyllä meidän nyt kelpaa!

Omaa napaa Ei hirveesti mitään uutta tänne. Rinnat edelleen kipeet ja turvonneet, mutta lähinnä enää iltaisin.. Väsymystä on myös edelleen iltaisin ja menenkin nykyään jo lapsen kanssa samoihin aikoihin nukkumaan, eli viimestään yhdeksältä. Hyvästi siis miehen kanssa yhteinen aika :LOL: Minkäs teet, kun silmät eivät vaan yksinkertaisesti pysy auki.. Noo, kyllähän tääkin helpottaa taas jossain vaiheessa.

Ekat "hormooni-raivarit" tuli vedettyä maanantaina :kieh: Koko päivän korpes jotenkin todella paljon ja ärsytti kaikki kanssa ihmiset! Kotiin kun pääsin, sai mun raivosta osansa niin mies kuin lapsikin :ashamed: Ja siis mitään syytähän tälle "raivarille" ei ollut.. Plaah, noh sanoin miehellekkin että get use to it, näitä tulee seuraavan 9kk aikana varmasti ;)

Mulla tosiaan eka neuvola on vasta 3.3, jolloin viikkoja kasassa jo melkein 10. Aika meni niin pitkälle siitä syystä, koska halusin esikoisen laajan 4v. neuvolakäynnin samalle päivälle, jotta molemmat käynnit saan hoidettua saman päivän aikana pois alta. Eli neukkutädillä meneekin sitten puoli päivää meidän kanssa :D No siitä muutaman viikon päästä olisikin jo eka ultra :heart: Mä niiiiiiiiin odotan!!

dolly 7+0 (POOOOOKSS) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Täällä on monella huonoa oloa jo! Kaikki sympatiat teille :heart: *Koputtelee puuta*

Dragonfly77: Minäkin uskon, että todella huonoa tuuria ollut matkassa :ashamed: Toivon kovasti, että viimeisellä kierroksella tärppää!

Sarasofia: Älä vielä heitä toivoasi. Kevät-talvi on kaikenlaisten vatsapöpöjen kulta-aikaa ja selaisen voi sairastaa myös turvallisesti =) Minulla myös rinnoissa ei juurikaan enää tunnu mitään, vaikka olivat todella kipeät.

Muistavathan kaikki hyvän käsihygienian :D

Luckygirl: Noissa flunssajuomissa on yleensä yhdistettynä joitakin vitamiineja, paracetamolia ja se lämpö. Elikkä jos ei halua lääkettä käyttää, niin vitamiinia nassuun, mielellään syötynä/pureskeltuna (tablettien imeytyminen on todistettu paljon heikommaksi) :). Herukkamehu on todella hyvä, tai sitten ihan tee. Tukkoisuuteen höyryhengitystä kylvyssä tai suihkussa voi harrastaa. Kuumaa vettä valumaan ja ovet kiinni. Panadoliakin/Pamolia voi huoletta käyttää jopa 3x/pvä. Toivottavasti oli apua :)

willarose: Nyt on kyllä hieno lista :wave: Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Beanna Korjasin tuohon jo sun tiedot :) Ihana kuulla, että sulla on viivat tasaisesti vahvistuneet <3 ja mun mielestä aika matelee myös! :D plussa tehty puoltoista viikkoa sitten, ja tuntuu kuin olisi ollut raskaana jo ainakin kuukauden!

Dolly täällä myös raivareita ja väsymystä.. Vaikka olen ollut kamala hormoonihirviö, niin silti mies jaksaa olla hyvällä tuulella ja ymmärtäväinen. Itse en kyllä vastaavassa tilanteessa olisi noin rauhallinen :D

Nyt rupesi pelottamaan tuo mitä Dragonfly sanoi tuosta norosta. Itsehän sairastin noron päivä plussan jälkeen. Tai oikeastaan muutaman päivän, oli aika raju.. :/

Sarasofia Höpsis, vielä et menetä toivoa! Kuulostaa mun korvaan hyvinkin enemmän vatsataudilta kuin keskenmenolta. Olet edelleen raskaana kunnes toisin todistetaan! =)

Tänä aamuna mua odotti keittiön pöydällä kunnon aamiainen! Meillä on 2. Hääpäivä tänään, ja vaikka mies oli lähtenyt klo 6.30 aamuvuoroon, oli se salaa herännyt aikaisemmin paistamaan mulle patonkia, keittelemään sydänmakaroneja salaattiin ja laittanut vielä sydänkakun kuvun alle vaaleanpunaisten tulppaanien kera <3 Ihanaa päivää kaikille :heart:
 
Heissan tänne ja onnea plussaneille jo:)
Oon jo viikon verran seuraillu vähän yhteisöä. Sain haaleen viivan viime viikolla ja hämmästyin ku olin sillon vasta rv4+ ja laskuri näytti että laskettu aikani olisi 12.10 koks.
Neuvolaan on aika vast ens kuun alussa ei taas malta oottaa..
Olemme miehen kanssa yrittänyt saada lasta nyt vuoden verran ja melkein heti tärppäsikin mutta se meni sitten keväällä 2013 kesken rv10+ ja tosiaan plussasin tolloin vasta rv6+. Ja nyt sitten tärppäs en tienny pitäskö itkeä vai nauraa. Viime vuosi oli muutenkin meillä ihan epäonnea täysi. Tosi moni läheinen taisteli kuolemaa vastaan ja hautajaisia oli pitkin vuotta ja stressi tasokin oli huima. Opimme mieheni kanssa ainakin sen että pitää nauttia siitä ajasta mikä on nyt koska ei voi tietää miten on huomenna.
Mitään hirveen pahoja oloja ei onneksi ole ollut mahaa on nipistellyt ja rintoja aristanut mutta välillä yököttänytkin vähän. eikä tarvisi tullakkaan:)

Toivottavasti teillä kaikilla sujuisi ongelmitta raskaus aika:) (Myös mullaki) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Onnea hääpäivän johdosta willarose!! Onpa ollut ihana yllätys :) Ja hieno lista, kiitos!
Niinhän se on että oireet tai ei aina on jokin vähän vinksallaan.

Sarasofia, kuulostaa tosiaan vatsataudilta, älä turhaan murehdi! Mulla on myös ollut vatsa sekaisin hetken aikaa ja tissien kipeyskin on laantunut.

Dragonfly, toivottavasti teillä tärppää seuraavasta yrityksestä <3

vauvatoiveinen, hienoja ultrakuulumisia! Varmaan voi taas hiukan huojentunein mielin katosa tulevaan :)

Sukupuoli aiotaan selvittää jos se vain näkyy. Esikoinen on tyttö, tästä tulokkaasta ei ole vielä kummempia tuntemuksia.Tyttöjen äidiksi ehkä itseni enemmän miellän, mutta kyllä poikakin on yhtä tervetullut ja toivottu. Saa nähdä, tätä tietoa saakin hiukan vielä odotella :)

Alkaa jo kovasti jännittämään perjantain ultra, melkein jo tunteja lasken sinne. Nyt voi onneksi tämän ja huomisen huilia kotona ja toivoa että jokin ruoka alkaisi pysyä sisällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Heippa!

Minäkin liittyisin mukaan!
Meillä esikoinen syntyi elokuussa 2012 ja nyt siis toista odotellaan - ainakin vielä. Tuntuu hassulta sanoa olevansa raskaana, kun ei ultralla ole vielä tsekattu että onko siellä ketään.

Toistaiseksi oireita on kipeät tissit ja vtutus. Onneksi nyt ymmärrän syyn noihin mielialavaihteluihin ja osaan ehkä kontrolloida niitä paremmin kuin esikoisen kanssa. Tajuan, että vaikka kanssaihmiset yhtäkkiä tuntuvatkin täysiltä idiooteilta, ei vika ehkä kuitenkaan ole heissä :D.

Väsymyskin vaivaa, mutta se ei tunnu yhtä pahalta kuin ekassa raskaudessa. Esikoisesta jäin raskaaksi marraskuussa 2011 ja siitä asti olen ollut väsynyt :LOL:. Se alkaa olla siis aika normaali tila.

Kaikille vatsavaivaisille sanoisin, että mullakin on tässä raskaudessa ollut vatsa sekaisin ja ihan ripuli-olo välillä. Sitä ei ollut ekassa. Oireet voivat vissiin olla aika monenkirjavia.

Esikoista imetän vielä. Oliko täällä muita, joilla oli imetys edelleen käynnissä? Joko olette vieroittaneet rinnasta ja miten on mennyt?

Ai niin, laskettu aika noin 15.10. Toinen lapsi. Nyt menossa 5+4

Uusiäippä78
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Hei kaikille!

Minäkin haluaisin mukaan kirjoittelemaan! Toinen erittäin toivottu lapsi olisi tulossa. Mulla on nyt 5+4 ja la 11.10.Voi toki vielä muuttua kunhan käydään varhaisultrassa. Oireista löytyy uskomaton väsymys ja pahoinvointi...Ihan samalta tuntuu kuin esikoistyttöä odottaessa. Mua ei kyllä oireet haittaa,on kiva kun oikein tuntee olevansa raskaana. Vaikkei ne oireet tietenkään mitään varmaksi takaa. Ikää mulla on muuten 32.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tervetuloa uusille! Lisäsin teidät listaan.

Uusiäippä78 Laitoin sun iäksi 35, päättelin että nimimerkkisi perässä oleva 78 olisi syntymävuosi? Korjaa jos ei :)

Odottaj93 Haluatko siis listalle? Et laittanut vielä ikääsi tai synnytyssairaalaa. Jos tahdot mukaan, niin laitatko punaisella sitten oman rivisi niin löydän sun tiedot täältä :) Niin vaikea etsiä päivitettäviä tietoja kun täällä käy niin aktiivinen odottajien porukka ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
efi
Hei kanssaodottajat!

Äitiysvaatteista on ollut keskustelua. Ite taisin olla koko viime raskauden lähes ilman mitään äitiysvaatteita. Yksi paita ja yhdet housut oli äitiysmallistoa, mutta muuten käytin ihan normaaleja vaatteita. Rintaliivit sain omalta äidiltä, kun oli hänellä jääny pieneksi :LOL: Mä ainaki keräsin jostain 7. kuulta lähtien niin paljon turvotusta, että ei ollu toivoakaan mahtua niihin alkuraskaudessa ostettuihin äitiyshousuihin :| Loppu raskauden kuljin sitte urheiluhousuissa, kun ei mikään muu sopinu. Yhet kevyet kangashousut mulla oli sillon myös käytössä, mutta kuluivat nopeesti puhki. Minäki oon siis ajatellut turvautua lähinnä mekkoihin ainaki loppuraskaudesta. Mikkään housut ei kuitenkaan mahu :'(

Joilleki raskaanaoleville tulee vaan sellanen sievä masu, mutta minä kyllä turpoon joka suuntaan. Viime raskaudessa tuli noin 20 kg lisää ja vastaavia lukuja on ollu suvussa muillaki naisilla. Tosin kolme viikkoa synnytyksen jälkeen painoin vähemmän kun ennen raskautta eli raskauskilot on oikeesti lähinnä nestettä. Synnytyksen jälkeen mä todellaki kutistuin lähes yhdessä yössä.

Vauvamahan ilmestyminen tapahtu mulla pikemminki myöhään. Kauan aikaa näytin vaan sille, että kärsin keskivartalolihavuudesta. Olin sillon ja oon nytteki ihan normaalipainonen (BMI 22). Jotenki sitä mahaa oli tasasesti koko vatsan alueella. Vyötärö katos jonnekki ja näytin vaan tasapaksulta. Vasta 5. kuulla aloin näyttää sille, että oon raskaana. Siihen asti olis ihan hyvin voinu luulla mun vaan lihoneen. Tosin ollessani 6. kuulla raskaana eräs tarjoilia kysyi multa ravintolassa että odotanko kaksosia. Hänellä oli kuulemma myös ollut yhtä iso maha kun hän sai kaksosensa :LOL: Se oli hauskaa. Mun mielestä mun maha oli sillon vielä pieni.

Hyviä voineja kaikille!

Efi + vauva 6+0 (POKS!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Ultrassa käyty! Sentin pituinen pieni sieltä löytyi ja sydän sykki hienosti <3 la muuttui 30.9. Kahden viikon päästä olis sit neuvola käynti ja sillon ultrataan uudelleen ja varmistetaan viikot kun kuulema saattaisi olla vielä hieman isompi ei vaan saanut mitattua ihan millilleen. Mieluusti pysyisin tässä ryhmässä vaikka tuo la muuttuikin syyskuun puolelle..

Willaroselle kiitokset listasta :) Minulle vois tuon la:n lisäksi laittaa synnytyssairaalaksi PKKS

Äitiysvaatteita
on jonkin verran tallessa, mutta pitää kyllä ostaa uusiakin. Kohta varmaan saa jo laittaa äitiyshousut jalkaan.

Sarasofia samaa mieltä kun muutkin, että vatsataudilta kuulostaa. Älä hätäile :)

Niin ja uusille tervetuloa:flower:

Sunniva 7+1
 
Sarasofia: ei tuo mittää kerro kuule. Mulla oli ton edellisen odotuksessa ihan tosi rajutki mahan sekoamiset ja saatoin myöhästyy töistäki sen takia silloin ku piti kykkiä vessassa tunti, joten elä vielä huoli. Kyllä se ajallaan selviää, ainaki ite saan pällistellä tota edellistä odotusta nyt joka päivä ja tässä on näköjään samanlaista oireilua, julmettomat krampit mahassa jonka jälkeen joutuu juoksemaan vessaan arpomaan joko tää oottelu loppu, ei oo loppunu vielä enkä usko että loppuukaan. :) rankkaa tuo on mutta huoli pois niin kauaksi aikaa kun toisin todistetaan!

(.) Koitin sitä ultraa varata mut täti sähläs vaan jtn kun oli jotain ensin kesken, sitten oli niin kiire etteu kerenny puhelimesa olla ja lopulta sano että soita viikon päästä uudelleen......siellä kuulemma tapahtuu kummia just nyt ja tuo ei kehdannu aikoja alkaa varaamaan kellekään kun ei uskaltanu jos oikein ymmärsin.. terkkarin röntkeniin menisin ultrauttamaan ja pitääki mennä mutta kun ei sitä aikaa saa ja arvatkaa vaan onko siellä jumalaton jono sit ku sinne soittaa... yksityinen houkuttais mutta tuo kunnallinen on ilmanen nii mielummin menisin sinne.

Sairastelusta oli juttua, aloinnki miettimään että enpä oo sairastanu sen 2013tammikuun jälkeen, heh ei oo ollu menkkojakaan, mietinki et mahtaa olla outoa kahen vuoden tauon jälkeen sit menkkoja vuotaa.. huh huh kuulostaa hullulle!

Vaunuasiaa sen verran niille joilla on jo muksuja et kannattaako emmaljungiin ostaa sisaristuin vai tuplat suosiolla? Tiukkaa pohdintaa, toisaalta inhoan isoja vaunuja kun ei mahu mihinkää kunnolla siksi sisaristuin olis helppo meille mut siinö oli painorajoitus niin muistaakohan joku mikö se mahtaa olla?

Massun näkyminen alko mulla jollai 20 viikolla edellisessä raskaudessa, nyt eilen kattelin niin ihan ku olisin 30 viikolla xD "pikkusen" turvottaa, pitäs varmaa syödä aktiviaa ;)

Oloista sen verran et tää äklötys ällötys jatkuu vaan. Ainoat mitä syön on omenat, makaroni, nakit (välillävaan) ja paprika. Ton naperon eväät haisee kans nokkaan mut koitan urheesti vaan sanoa että namnam hyvää perunaa. :D todellisuudessa mietin otanko ämpärin viereen vai nielenkö yrjöt jos tulee.

Tyttö ja poikaoloista, epäilen kovasti olevan poika kun ei ole siskoja mulla eikä miehellä joten hiukan epäuskonen jos meinaa tyttö tulla. :) mä en ehkä olis halunnu sukupuolta tietää mutta mies on ehdottomasti sitä mieltä että se selvitetään vaikka pitäs useemmin käydä kattoo :D muutenki inhoon ultraamista nii e tod aio ravaa yhtää enempää kun tarvii. :)

Addoda & kirpuska
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tylisti pikapikaa mietin, että mitenkähän noi metut kun ite oon saanu ne osittai en takia että sokerirasituksen kahden tunnion arvo oli hieman koholla.
Mun mielestä oon lukenu että sokerirasituksessa kosahtaneet käyttää koko raskauden? Vai oonkohan lukenu läpiä päähääni :D
 
heippa,
täälä varovaisesti mukaan ilmottautuu yksi odottaja..
niin alussa vielä ja itsellä ihan epätodellinen olo :)
sitten kun oksennus lentää niin uskon vasta :D

LA 19.10 kolmas lapsi ja ikä 30

sara-sofia itsellä melkein samanlainen olotila viimeviikonloppuna, heräsin yöllä kamalaan vatsakipuun,menin vessaan,oksetti,pyörrytti,tuskahiki,yhtäkkiä taas kylmä.. sielä mä makasin vähäaikaa vessan lattialla ja mietin että kummastapäästä tulee.. oksentamaan en joutunu mutta vatsa oli sekasin,se oli ihan hirveetä :( aamulla se oli ohi..
ja toivonmukaan edelleen raskaana..
 
Ensinnäkin, onpas meillä hieno lista! :)
Tervetuloa taas uusille :wave:

Sara-Sofia ja halli, eiköhän noi oo ihan normaaleja juttuja joita vaan joskus tulee, kun maha tykkää kyttyrää jostain. Oon aika herkkävatsainen, ja tollaiset hallin kuvaamat öiset kylmänväristykset ja vessan lattialla makaamiset pahoinvointeineen on ihan tuttua huttua.

maijac, olipa harmi juttu kun ei mitään selkeämpää vielä näkynyt. Nyt vaan malttia, kahden viikon päästä on jo ihan erilaiset tunnelmat :heart:

Dolly04, täällä mennään kanssa 1-vuotiaan unirytmissä :LOL: aika vähiin jää parisuhdeaika ja oma aika varsinkin kun menee viimeistään ysiltä nukkumaan. Mutta ei auta, pakko on jos meinaa aamulla jotenkin päästä sängystä ylös!
Toisaalta taas, tässä ollaan oltu kroonisesti väsyneitä jo puolitoista vuotta...

Addoda, meillä on kanssa emmaljungat ja saadaan niihin tutulta sisarusistuin ilmaiseksi. Huutelen kun saadaan se, että miltä vaikuttaa. Kovasti toivon ettei muuta tarttis!

Sukupuolesta ei varmaan kysytä lainkaan. Esikoisesta kysyttiin, mutta pidettiin tieto itsellämme. Nyt kun se synnyttäminenkään ei ole niin jännittävää puuhaa enää, niin on kiva että on joku ihana ylläri siellä maalissa. Kumpikin käy hienosti. Olis ihanaa, että lapsi sais samaa sukupuolta olevan sisaruksen, mutta toisaalta olis kiva, että olis molempia...luulen, että kolmas tehdään kuitenkin vielä joskus :)

Vauvamahasta... olin ensin tosi pahoillani, ettei se maha tullut ekalla kertaa näkyviin oikein millään, vaikka hoikka olenkin. Joskus rakenneultran jälkeen vasta tuli ensimmäinen kysymys aiheesta. Ilmeisesti pitkä selkä ja sopivassa asennossa oleva kohtu tekivät ton. Toisaalta, olin loppuun asti hyvässä kunnossa, ja kykenin ite solmimaan kenkäni, ja viikkoa ennen synnytystä pesin ikkunat ja lattiat...

Flunssa tulossa, kääk. Kohta olen täällä kyselemässä vinkkejä siihenkin.

Venetsia 7+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tervetuloa uudet! :wave:

Kyllä on nyt hieno lista, kiitos willarose!

Sukupuolesta Mekin tahdotaan tietää vauvan sukupuoli etukäteen. Mies ei niin välttämättä tarvitsisi tietoa etukäteen, mutta mä haluan tietää. En tiedä sitten ellei heti näy että mennäänkö yksityiselle ultraamaan vai miten, luultavasti joo. Toivottavasti pikkunen kuitenkin suostuu sen sukupuolensa esittelemään sitten. Mutta siihen on vielä aikaa.

Äitiysvaatteita en ole ehtinyt vielä edes ajatella. Olo on mittojen suhteen niin normaali kun ei edes pahemmin turvota, jos ei näitä uusiin mittoihin päässeitä rintoja lasketa. Mutta suurempia liivejä mulla on kaapissa, kun ehti koko pienentyä elämäntaparemontin myötä. Rupean tarkemmin miettimään sitten kun nuo housut alkaa kiristää, legginseissä + tunikoissa ja mekoissa kuitenkin pärjää pitkälle.

Miellähän ei ole mitään valmiina vauvalle. Tekisi kovasti mieli tehdä ostoksia, mutta koitan vielä toppuutella, että ei sentään vielä ole niiden aika. Maaliskuussa olen ruotsiin lähdössä, oon koittanut luvata, että sieltä saan ostaa ekat pienet jutut jos jotain välttämätöntä kivaa löytyy.

Oloista ei mitään muutosta taaskaan. Huomenna poksuu.

senya 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu

Yhteistyössä