Laskettuaika Lokakuussa 2014

Monen vuoden tauon jälkeen löysin itseni selailemasta palstaa :) Osaanko enää ees käyttää koko systeemiä? :D Mutta siis, tähän porukkaan kuulun enkä kuollaksenikaan muista mitä tietoja piti laittaa, mut parin päivän päästä 33v ja nelonen olis tulossa jos kaikki hyvin menee (la 17.10.14)
Mahdoinko selvitä kunnialla?! :D

mahakeko/33/4/Tyks/17.10.14
 
Viimeksi muokattu:
Ihan totta Addoda. On kyseessä asia johon ei voi itse vaikuttaa, muuta kuin ehkä pysymällä posiitiivisean, joten paras olisi olla murehtimatta. Itselläni ei ole takana lapsettomuushoitoja, mutta muuten pidempi (1,5 vuotta) yritys, joten ehkä huoli tulee osittain tätä kautta. Toisaalta on positiivista, että olen tullut luomuna raskaaksi, joten ehkä se onnistuisi myös uudelleen... Ellei endometrioosi sotke kuvioita...

Mutta mietitään ja murehditaan näitä mikäli on tarpeen, nyt nautitaan tästä hetkestä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Moikka!

En ole saanut aikaiseksi kirjoitella kun pelko keskenmenosta on ollut niin kova (takana useampi keskenmeno), nyt voi kuitenkin hengähtää ja pikkaisen iloitakin kun saatiin ultrasta vihdoin hyviä uutisia. Takana on yksi synnytys, josta terve ihana lapsi mutta viimeisimmistä alkuraskauden ultrista ei ole löytynyt sykettä tai alkiota.

Tällä kertaa ultrassa sykki sydän selkeästi ja alkio vastasi viikkoja, toivotaan että tällä kertaa kaikki menisi hyvin ja päästäisiin loppuun saakka :)

Ehkäpä sitä uskaltaa nyt vähän aktiivisemmin kirjoitella ja nt-ultran jälkeen voisin liittyä myös faceenkin.

Tsemppiä kaikille pahoinvointeihin, itsellä pahinta on ollut väsymys ja se on onneksi vähän helpottanut.

Bari 7+1
 
ujm
Minä siirryn takaisin yrittäjiin. Soitin neuvolaan ja kipujen ja vuodon määrän perusteella sanoi että kesken meni, joten niin siihen nyt suhtaudutaan. Voihan se iloiseksi yllätykseksi vielä muuttua, mutta hyvin epätodennäköistä. Nyt sitten kohti yrityskertaa 3, paremmalla onnella.
 
willarose:Pitäisi saada lähete alkuraskauden ultraan joo. Tosin kävin viime viikonloppuna päivystyksessä kun vuosin verta ja oli kauheet krampit vatsassa, siellä ultrattiin mutta raskaus niin alussa ettei lääkäri voinut poissulkea keskenmenoa. Sieltä piti soittaa hoitaja mulle uutta ultra aikaa, mut ei oo kuulunu mitään..Omasta olosta päätellen masussa toivon mukaan kaikki hyvin; pahoinvointi ja oksentelu senkun lisääntyy! Huomenna neuvola niin täytyy kysellä mites edetään...
 
Hei,

Löysin tämän ketjun selaillessani netissä vauvasivuilla ja vähän taustajoukoissa olen kurkkinut, mutta niin mukavalta ketju vaikuttaa, niin liittyisin varovasti mukaan. Viikkoja kasassa 6+2.

Tässäpä uuden mamman tiedot listalle: Emma / 36 / 2. / - ja laskettu aika laskurin mukaan näyttäisi olevan 7.10. joka varmaan vielä tarkentuu matkalla.

Onnea ja iloa teille kaikille odotukseen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Ujm Toivotan sulle tuleviin kuukausiin tärppionnea! Toivottavasti bongaisin sut pian toisista plussanneiden ketjuista :) Laitoin sun nimimerkin tuonne Menetyksen kohdanneet-listaan. Sano jos tahdot nimesi pois tuosta listasta.

Tervetuloa mahakeko ja Bari! Kiva kuulla, että olet saanut ultrasta iloisia kuulumisia! :)

Pitäisi munkin ottaa mallia tuosta Addodan ajattelutavasta! Turhankin paljon taidan pelätä ja murehtia keskenmenoa. :) Mutta uskon, että ne jotka ovat sen ennen kokeneet, niin pelkäävät sitä enemmän.

Elanor Täälläkin kuvotusta! Tänään jo työnsin pääni vessan pönttöön, mutta ei sitten mitään tullutkaan. Ja uutena oireena närästys ! Eikös sen pitäisi olla enemmän loppuraskauden oire? Kolme päivää närästänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Jospa minäkin uskaltaisin tänne liittyä :) oon jo jonkin aikaa käyny teidän juttuja lukemassa.
Neuvolan laskujen mukaan LA olisi syyskuun puolella, mutta mulla on pitkä kierto niin omien laskujen mukaan LA olis 4.10. Noh ultrassa tuo sitten selviää :)
Tässä tiedot listalle:
jeisi/26/3./4.10

Oireta ei hirveemmin ole ollut. väsymystä ja hirveä turvotus.

FB-ryhmään voisin mielelläni liittyä, mutta taidan odotella, että ultrassa on käyty.

jeisi 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
helou!
willarose Kiva kun otit listan haltuun voin aina välillä kaverina päivitellä. Tilanne kun itsellä tosiaan tämä ettei tiedä milloin pääsee koneelle.
Sukupuolesta Täällä on päätetty että ei kysytä. Minä olen sitä mieltä että tyttö ja mies taas toista mieltä se nähdään sitten. :)
(.) Tänään olin aamun vielä töissä sit kiireellä lääkäriin. Tänään tosiaan oli se viime viikon tarkistelu. Arvot kaikki kunnossa Hb 148 ei ainakaan tarvi rautaa lisätä. :LOL: ultrassa näkyi paljon isompi möykky mitä pitäis ollakkaan. Lääkärin sanat joko näitä on kaks tai sitten olet pitemmällä mitä luulet. Selviää sitten nt:ssä.

Ruumää ja papu 7+1 tai 8+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Ujm :hug:

Tervetuloa uusille :flower:

ja niin kiitokset minultakin Willaroselle hienosta listasta.

Täällä kyllä mennään taas laidasta laitaan vaikka kuinka yritää olla miettimättä. Mutta kuinkas se onnistuu kun edellisestä vaivasta päästyä tulee uus. Eli eilinen oli ja meni mutta tänään onkin sit ollu selkä aivan hassun kipee. Välillä tuntuu että meni ohi ja sit kuitenki tulee taas. Vähän ku selkä ois jumissa.
Tietysti netin ihmeellsitä maailmaa piti tutkia ja koitan nyt saada itteni uskomaan, että se johtuu ihan vaan kohdun kasvusta kun ei mitään muita "vaivoja" ole. Jos oikein muistan niin tuplistakin oli selkä kipee mutta ei mitään muistikuvaa millasta se ois ollu. Eli kai sitä taas päivä tai jopa tunti kerrallaan taaperretaan.
 
Tähtitomu Mulla myös tänään aamun ja aamupäivän ollut ihan outoa selkäkipua :confused: Särki jotenkin inhottavasti tonne vasemmalle puolelle selkään, aika rangan lähelle ja jouduin melkein jo turvautumaan särkkäriin.
Meni kuitenkin sitten aamupäivän jälkeen ohi.. Mäkin jo heti paniikissa mietiskelin, et mitä hittoo tää on ja kävin mielessä läpi kaikki mahdolliset eilisen virheasennot :LOL:

Tää turvotus alkaa kyllä olee jo aika mielenkiintosta. Siis aikaisemmin aamusin kuitenkin vielä suht normaali masu ja iltaa kohden sitten turvotus lisääntyny, mutta nyt jo hirvee pallovatsa heti herätessä. Miten ihmeessä mä saan tän pysymään salassa töissä? :x Nytkin niin ahistaa, kun koko ajan revin paitaa irti vatsasta (käytän siis mahd. väljiä paitoja) ja aina kun työkaverit kävelee ohi, niin vedän vatsaa sisään.. On tääkin kyllä :kieh: No ei auta, salassa on pidettävä kun jatko niin hataralla pohjalla..
 
mulla koski välillä tohon selkärangan tuntumaan ja välillä sit tonne jonneki sivummalle. Välillä molemmille puolille välillä toiselle. Joka sit säteili jalkoihin joten siitä päättelin josko ois jotain venymisjuttuja :p


Piti sit vielä tehdä digi kun en siihen oo sitä maagista 3+:aa saanu mutta nyt se sitten tuli. joskin tuhottoman kauan se mietti tai ainaki se tuntu ikuisuudelta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voi ei ujm! :hug: en voi kuin toivoa, että seuraava kerta se toden sanoo teilläkin.

Tervetuloa uusille munkin puolesta. :)

madde nauroin ääneen tota sun paljastumista! Se oli just jotain mitä mullekin vois käydä. :D Mä en jaksais odottaa, että se eka ultra on ohi ja kaikki todettu olevan kunnossa niin voin lähimmille asiasta kertoa. Tuntuu jotenkin, että valehtelee omalle siskolle esimerkiks kun ei kerro..

Oma olo jatkuu entisellään. Lievää kuvotusta, päänsärkyä, palelua, suun kuivumista, tissien kipristelyä, piukka närästys ja tänään alkoi piereskely. Kaksi viimeistä johtunee enemmän yleisesti ottaen huonontuneesta vatsantoiminnasta kuin vain raskaudesta tässä vaiheessa ainakin, mutta kuitenkin. Toi närästys on kyllä aivan järkyttävää... Sattuu oikein ihan tohon niinkun kylkiluiden keskelle kun niin korventaa. Hain tänään apteekista ison satsin Rennieitä sekä magneiusmia (mulla vaivaa aina raskaana levottomat jalat ja mikään maailmassa ei ole ärsyttävämpää) ne vitamiinit.

Ultran varasin parin viikon päähän eli 26.pv näkee sitten onko tuolla mitään vaiko ei. Tuntuu tosi vaikeelta odottaa se kaks viikkoa vielä. Mietin jo sitäkin, että jos oikein vääntää ja kääntää niin oisin voinut mennä jo ens perjantaina, mutta kerrankin tässä päässä järki voitti ja pistän varman päälle. Tai no varmemman..

Ah, mun mies lupas että pääsen tänään päikkäreille kunhan se tulee töistä kuuden maissa. Siihen asti onkin hyvä hoitaa väsymysä siivoamalla. Mulla ainakin on semmoinen olo, että jos hetkekskin pysähdyn niin se kammottava uupumus vyöryy päälle ja pakottaa silmät kiinni ja suun haukotukseen. Ja sitten ei pää enää toimikaan ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Se tuli vielä muuten mieleen, et onkos meillä vielä yksiäkään kaksosia tässä pinossa tai onko kellään semmonen olo/mahdollisuus että oliskin? Kun vuonna 2007 roikuin täällä toisessa pinossa niin sillon meillä oli muistaakseni jopa kolmet kaksoset. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Täällä paha olo näyttää voimistuvan päivä päivältä. Positiivinen juttu mutta voi yök tätä oloa! Pönttöä saa halailla jo monta kertaa päivässä. Nuorimmat on 2 ja 3, tekee tiukkaa pärjätä kun olo on huono ja heikko. Mies joka toinen viikko töissä, rankkaa...
Kaikista kolmesta oon yjönny kans lähe koko odotusajan. RD taustalla, tiedä sit miten se vaikuttaa omaan oloon. Saan varmasti lähetteen huomenna sokerirasitukseen, sekin on iso YÖK! onko muilla kenellä ollu RD? onko toistunu kaikissa raskauksissa? mulla ollu tabl+insuliini hoitoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Addoda: Kiva ajattelutapa. :) Mä koitan kanssa ihan hirveästi ajatella positiivisesti. Menettämisen pelko vaan on ihan huikea, kun yritystä on yli 20 kiertoa takana. Eipä se silti sitä tosiasiaa muuta, että asian suhteen ei itsellä ole tehtävissä mitään, joten miksei sitten vaan keskittyisi olemaan onnellinen.

Morrisson: Mä joudun syömään magnesiumia, koska se on ainoa mikä auttaa kivikovaan vatsaan. En tiedä miksi, mutta heti kun magnesiumin käytön lopetan, niin vatsantoiminta pysähtyy. Hassua.

Poika- tai tyttöolosta: Mulle on iskenyt poikaolo! Mulle ei sinäänsä oo yhtään mitään väliä, että onko tyttö, vai poika, mutta jotenkin ihan mahdotonta ajatella, että olisi tyttövauva! :D Halutaan kyllä selvittää sukupuoli.

Mulla on alkanut etominen. Koko päivän ollut sellainen olo, kuin ois juonut ihan liikaa kahvia ja lisäksi edelleen närästää.

Onko muilla ollut KOVIA kipuja? Mulla välillä tavallaan "kouristaa" alavatsaan. Sellaista kipua, mitä on ensimmäisenä kuukautispäivänä. Se kestää kerrallaan n. minuutin ja sattuu niin että pöydänkulmaa saa puristaa rystyset valkoisina. Olen kovasti yrittänyt pohtia, että onko ne jommallakummalla sivulla, vai keskellä, mutta voi kyllä ne ihan tasaisesti lienevät. Nämä oli myös mun ensimmäinen huomattava oire. Ne ei vaan lopu.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
ujm: Voi ei, paljon voimia sinne :'(
Vauvatoiveinen: Mies tuli töistä kotiin ja ilmotti, että koko perhe nyt kausi-influenssarokotuksiin. Suomessa on tehohoidossa ollut jo paljon työikäisiä ihmisiä kausi-influenssan takia, sen sikainfluenssan lisäksi. 3 on jo kuollut :eek: Elikkä avoneuvolaan varmaan täytyy ensi viikolla esikoisen kanssa kipaista. Vähän pelottaa, jos itse saan tuosta rokotteesta kovan flunssan : /
Willarose: Minulla oli närästys koko viime raskauden ajan ja nukuin pahimmat ajat istualteen sohvalla :D Maito oli ainoa apu, mutta sitä piti saada kurkusta alas 5min. välein.
Addoda: Olen kyllä samaa mieltä! Onneksi esikoinen pitää kiireisenä :D

Tervetuloa uusille :wave:
Kiva myös kuulla jo noita ultrauutisia :heart:

Onkohan Jenni-Julialla kaikki hyvin? Onko muilla fb-ryhmän ylläpito-oikeuksia?

Täällä on kuvottanut kaikki lämmin ruoka ja salaatit myös, mitä tähän asti olen syönyt. Minttujäätelö maistuisi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Jaiks! Tarkotin sillä poikkeavalla myös teitä jotka ootte yrittäny kauan, sillon saa olla ja pitääki vähän varpaillaan olla jos on kmja takana useita... mulla oli ennen esikoista kai kaks keskenmenoo, tai toinen oli kemiallinen ja toista luulin ite et olis menny kesken ku oli oudot menkat.

Mä niin inhoan tätä mun räjähdys herkkyyttä... olisin taas pakkaamassa kamat ja suksimassa v***uun täältä ku ärsyttää ton ukon lärvi niiiiiim pahasti. Itkinki jo yhen kaks tuntii ku vaan jotenki otti koville kun tuo mäkättää jatkuvasti tai musta tuntUu sille... argh!!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hempsuli82
Paljon voimia ujm :hug: plussatuulia ja tarrasukkia matkaan!

Oon myös päättänyt koittaa ajatella positiivisesti eikä vain pelätä pahinta. Kun eipä oikeastaan juuri voikaan muuten vaikuttaa kuin elämällä terveellisesti ja välttää ikävältä tuntuvia juttuja. Joita ei kyllä vielä ole mulla kohdalle edes osunut.
Koko päivän on alavatsaa nippaillut, mutta ei mitenkään kipeästi, tuntee että jotain siellä ilmeisesti tapahtuu.

Oon huvittuneena ajatellut noita tyttö-ja poikaoloja, että voiko sen oikeasti tuntea jotenkin. Nyt kuitenkin itselläkin alkanut kutittelemaan olo, että tää on poika. Vaikea kuvitella tyttöä, mutta olohan voi vielä muuttua ja pikkuinen olla kumpaa vain. Yhtä tervetulleita molemmat :heart:

senya 7+0, poks!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tervetuloa uusille ja osanotto UJM:lle.

Kiitos myös listan päivittäjälle, mulle vois lisätä iän, eli koruharakka/2.lapsi/30v./14.10. (onnistuuko värit ipadilla/kännyllä??)

Tänään soittelin varhaisultraan aikaa, mutta en saanut, höh. Ei ollut ajanvaraus käytössä. Mitään neuvojakaan en oikein saanut, hoksasin kyllä, että taitaa hedelmöittymisajankohta ollakin hyvin tarkkaan tiedossa, ehkä siitä voisi laskea sopivan hetken varhaisultralle? Eli joskus 7+ viikoilla?

Muita oireita: tänään tuntui rinnoissa kutinaa, ihan kuin maito nousisi :D. Edellisessä raskaudessa mulla tuli aika alusta asti muutama tippa maitoa öisin (=yöpaidassa tippoja). Maidon tulo olikin kohtuullisen runsasta imetysajan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Jes mahtavaa miten paljon uusia lokakuisia pömppömasuja ollaan saatu porukkaamme! :) Tervetulloooo!!

willarose oooohhh onpa superhieno lista....kiitos kun uhrasit aikaasi! :)

iisuli iiiiik ystävänpäivän ultra...ihanaa! :) ja niitä ihania uutisia ootellaan tottakai, mitäs muuta! ;)

uusiäippä78 minun oli pakko lopettaa imetys kun siitä aiheutui niin pahat supistukset ja selkäsäryt ja alavatsakivut.. :(

sunnia ihania uutisia ultrasta oiiii :heart:

Sukupuoli halutaan tietää..tyttö ois kivaa vaihtelua kun kaksi poikaa tossa jo painaa menemään.. ;) Mutta poika kelpaa yhtälailla! :)

En ota influenssarokotetta...ainakaan näillä näkymin. Normaaliin kausi-influenssaanhan kuolee ihmisiä yhtälailla kuin kausi-influenssaan.. Mutta molempi parempi, se ottaa joka ottaa ja joka ei ni that's fine! :)

Madde84 hahhahaaa :D ..mitäs siskosi oli mieltä uutispommista..??! :)

ujm voi olen pahoillani :'( ..pikaista tärppionnea!

KAS miten ultra meni..?

Addoda ihana kun voit olla noin rennon rauhallinen raskauden suhteen.. :) Minäkin yritän suhtautua reippaan positiivisesti..sekä raskauden jatkumiseen että mahdolliseen keskenmenoon jos niin olisi tullakseen.. Kun on kokenut keskenmenoja ja keskeytyneen sellaisen ja molempia lapsia yritellyt pidempään, niin menneisyydessä on niin raskaita hetkiä, etteivät ne helpolla unohdu.. :heart: Joten täytyy sanoa, että pelottaa ja oireita tulee pohdiskeltua ja henkisesti valmistauduttua siihen toiseenkin vaihtoehtoon (jos edes on mahdollista henkisesti valmistautua keskenmenoon)

Tosi kiva kun ootte laittaneet noi raskausviikot tonne vastaustenne perään..täytyypä itsekin muistaa laittaa ne tuohon. :)

Kaksosia joo toivotaanpa että tähän porukkaan osuis yhet kaksoset ainakin hih.. ;) Mulla ei noissa fb-ryhmissä oo kellään ollut kaksosraskautta samaan aikaan!!

krizze83 mulla oli 1. raskaudessa raskausdiabetes muttei toisessa raskaudessa..

Höh toivottavasti tää minunkin raskaus jatkuu mukavasti, en malta oottaa että päästään turisemaan tonne facebookinkin puolelle ja masukuvia lisäilemään ym..!! :D

Tyttömasu ja Piipero rv5+6
 
Suuret pahoittelut ujm!
Minutki voi poistaa listoilta, eikhän tää ollu kans tässä, tänään rupes vuotaan ihan kunnolla ja alamaha kipuillu menkkamaisesti, ja digitesti näytti eilen edelleen vain 1-2 kun pitäis näyttää 2-3 vähintään.
Harmittaa niin paljon mutta minkäs teet. Pitää huomenna soitella lapsettomuusklinikalle että mitäs sitte.

Parempaa tuuria kaikille muille!
 
KAS
piatu :hug:

Sukupuolesta, mulla on tyttöolo. Johtunee siitä, että olen kuopukseni aina ajatellut olevan ainoa poikani. En tiedä miksi. Selvinnee rakenneultrassa tai sitten ei :)

Hankinnoista, kauheesti ei ole jäljellä tavaraa. Saan/ostan kavereilta varmasti. Uskon että otetaan äitiyspakkaus, kun miehelle eka lapsi. Ja onhan niitä tarvikkeita ihana hypistellä, kun laatikon saa. Ihan erilainen fiilis kuin kaupassa ostetuissa.

Eilen olin tosiaan ultrassa ja vauva vastasi omien ovistuntemusten mukaisesti viikkoja 6+6 antaen lasketuki 3.10. Tosin neuvolan mukaan la 4.10., joten siinä nyt pysyn. Pieni sydän sykki, ultraaja näytti kaikki raajojen alut yms. Oli 3d(?), joten erilainen kokemus kuin aiemmissa raskauksissa. Aivan mahtavaa :rolleyes:

KAS 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu

Yhteistyössä