Lapsuuden väärinkäsitykset

  • Viestiketjun aloittaja Samu
  • Ensimmäinen viesti
Minni
Mä luulin pienenä, että Kekkonen tarkoittaa presidenttiä siis asemaa, eikä ole kenenkään nimi.

Samoin luulin, että lihaliemikuutiossa on käytetty tiivistettyä naudan virtsaa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kenkele:
ja vielä et luulin että ennenvanhaan kaikki oli mustavalkoista kun värejä ei oltu keksitty:)
Mun sisko luuli samaa.

Itse aina ihmettelin Petteri Punakuonon sanoja: "...haukkuivat toiset illoin, maja kaksi (2) pilkaten..."

Olen myös kysynyt isoisältäni, että oliko silloin, kun hän oli lapsi, dinosauruksia ja luullut, että isoäitini äiti oli apina :xmas: .
Mä luulin et tuo Petteri Punakuono menee, että "... haukkuivat toiset illoin, majaa kaksi pilkaten.." Aattelin et ne kaksi majaa on varmaan majavia. :) Vieläki nään mielessäni kaks majavaa haukkumassa Petteri Punakuonoa aina kun kuulen tuon laulun.

Toinen oli varpunen jouluaamuna laulussa. Ihmettelin mitä tarkottaa et joulu on koditon. :)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Joskus pohdiskelin niinkin syvällisiä, että mitä jos minua ei olekaan olemassa ja mikään ei oikeasti ole todellista. Luulemme vain olevamme olemassa. 7 vuotiaana on siis tullut räpiköityä syvissä vesissä.
Minä taas pohdiskelin alle kouluikäisenä, että entäs jos tää meiän elämä onki jonku unta, eikä me oikeesti eletäkään täällä. :)
 
kaneli
Mä luulin pienenä, että jos nielasee hiuksen nii se voi kiertyä sydämen ympärille, niin ettei sydän voi enää lyödä ja sitten kuolee. Luulin, että sydän on sellanen möykky, joka hyppii ylös ja alas tuolla rintakehän sisällä.
 
Kippuravarvas
Tuli yks vielä mieleen..että luulin ja selitin ala-asteella ihan tosissani että joku oli saanut kaksi lasta vaikka piti tulla vaan yksi..ja se toinen oli ollut varpaassa piilossa kun mahaan oli katottu(eli vissiin ultrattu) :xmas:
 
vieras
Luulin, että Tokio on pohjois-Suomessa, että vauvat tulee masusta navan kautta, että kaikki maailman ihmiset mahtuis meille kylään jos oikeen tiivistäis... Että mun ihastuksella oli televisio josta se pysty seuraamaan mun elämää koko ajan. Olin sitten siivosti ja räpsyttelin ripsiä :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Toinen oli varpunen jouluaamuna laulussa. Ihmettelin mitä tarkottaa et joulu on koditon. :)
Mä luulin noin vielä 5 minuuttia sitten... :ashamed: Nyt piti käydä kattomas, miten se menee. Siis pilkutus olikin näin
joulu on, koditon varpuseni onneton
eikä näin
joulu on koditon, varpuseni onneton

näin sitä oppii :ashamed:
 
ALeXAN
Meki puhuttiin ala-asteella et tukka on alapäässä ja hiukset on yläpäässä =)
Ja luulin et jos vessan pönttöön kahtoo niin tulee pisamia naamaan, näin naapurin tyttö mulle sano :D
 
mollissa
Mulle selvis vasta tänä keväänä kun kattelin Kirkan muistokonserttia tv:stä, mitä Pave laulaa Pidä huolta -biisissä. Ei siis "taiomme santaa" vaan "tajuu myös antaa" (Sillä jokainen, joka apua saa, sitä joskus ---).
 
kerpele
Kaveri kertoi että hämähäkki oli mennyt jonkun miehen nenästä nukkuessa sisään ja oli tehnyt poskeen pesän, no minä aina laitoin nukkuun sormi nenän edessä, mutta suu auki, taisin ajatella ettei se suusta mene sisään :)
 
mitäh
Tää tukkajuttu on tainnu mennä multa pahemman kerran ohi. Kyllä meilläkin tietyssä vaiheessa mieluummin kuului sanoa hiukset kuin tukka. Mutta ei mulle tätä ennen ollu tullu mieleenkään, että se siks ois ollu, et alapäässä olis ollu tukka! Sanoitteko te sit tosiaan niin?

Mä luulin et on vaan jotenkin hienompaa sanoa hiukset, samalla tavalla kun piti sanoa vatsa eikä maha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merili:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Mä luulin että Kekkonen on presidentin synonyymi (samaa tarkoittava sana).. ;)
Sama täällä, kysyinkin isältäni kun Koivistosta tuli pressa et onko tuo nyt uusi Kekkonen.
Jajaja,,, noloakin nolompaa, vasta viime kesänä kun olin viimeisillään raskaana ja mua nauratti kaikki maailman asiat sen sijaan että olis ollu hormoni itkun tyrskeitä pläjähti karu totuus kun olin tiskaamassa. ONPA KUPU RAVITTU! Itsekin oon käyttäny tuota sanontaa ties herra paratkoon miten sopimattomissa tilanteissa :x . Rätkätin ison massuni kanssa niin kauan ja hartaasti että jalat petti ja jatkoin hirnumista köökin lattialla. Ukko katteli vieressä että ookeii,,,
Onpa kupu ravittu sanonnasta tuli mieleen, että olin jotain 23 v kun minulle vasta valkeni tuo homma... Olin aina vaan ajatellut sen olevan kupura vittu!!! Että mulla hävetti, kun en ollut aikaisemmin ymmärtänyt!!!
Siis mikä juttu toi on? En ole IKINÄ kúullut...
Voisiko joku kertoa?
 
Meillä pojat kysyi mun äidiltä ( 52v ) että kirjoititteko te pienenä koulussa sulkakynillä? :D Korjaus,pojathan kysyvät sitä multa ja mieheltä!

Sitten kun meijän äidillä on iso makkara mahassa joka alkaa ihan rintojen alta ...meillä nuorempi sanoi äidilleni että hassua mummi kun sulla on neljä tissiä :LOL:

Nää nyt ei ihan kuulunut ap:n kyssäriin kylläkään.

Tosi hyviä juttuja täällä,mulla samat mato-tukka ym.uskomukset kanssa oli lapsena :saint:
 
Loistavia juttuja! Minäkin luulin, että maailma oli ennen mustavalkoinen, ja jos ihmisiä ei ollut minun näkyvissäni, ne jotenkin ei vaan olleet olemassa :LOL:
Lisäksi kuvittelin, että kaksitoista vuotias on täysi-ikänen ja muuttaa pois kotoa..

Naimisiin mentiin mielestäni niin, että kuljettiin jossain rakennuksessa,jossa olisi paljon tosi hyvännäköisiä miehiä rivissä, ja niistä sitten morsian voisi valita :p
Ja yöllä kuu seurasi meidän autoa.. Tuon "Tajuu myös antaa" Laulun kuulin, että "Tajumme santaan".. Eipä kuulostannut oiken loogiselta!
 

Yhteistyössä