Mä mietin, että tv-ohjelmissa on tosi hyvin piilotettu se lasilevy, joka on tietysti välissä, kun ne näyttelijät pussaa. Tiesin siis, ettei ohjelma ollut totta vaan näyteltyä, ja kuka sitä nyt toista pussaisi ihan tuosta vaan?
Ilmapalloa tutkiessani tulin siihen lopputulokseen, että navan pohjalla on samalla tavalla pieni nystyrämäinen solmu kuin tavallisen ilmapallon suulla, oletin siis, että napanuora pannaan solmuun katkaisun jälkeen ja kiristetään napakaksi. Tarkistin asian 27-vuotiaana ollessani ensi kertaa raskaana, navan pohja tuli hyvin esille tarkasteltavaksi.
Ikä ja vuodet olivat vaikea käsite ennen kouluikää. En saattanut käsittää, miten vaikka vuonna -80 syntynyt lapsi saattoi olla vanhempi kuin -82 syntynyt. Luku 82 kun on isompi kuin 80 ja kuten tiedämme, viisivuotias on vanhempi kuin kolmevuotias, 5 on isompi luku kuin 3.
Luulin myös, että miehet ja pojat ovat aina vanhempia ja pidempiä kuin tytöt. No olihan tietty kavereilla isät pidempiä kuin äidit jne, mutta hoksasin jossain vaiheessa, että onhan pikkupoikiakin, jotka ovat siis mua lyhyempiä ja nuorempia.
Mä olen myös yrittänyt keinua kannatellen käsivoimin sekä sitä keinua että itseäni, kesti kauan ymmärtää, että perseelleen maahan putoaminen ei johtunut kehnoista käsivoimistani vaan siitä, ettei keinu ollut kiinni missään, kuten vaikka puunoksassa.
Nähtyäni äidin siirtävän pyykkikonetta tajusin hänen olevan maailman vahvin nainen. Nykyään tiedän jo, ettei pyykkikone ole kovin painava.