Lapsuuden väärinkäsitykset

• Viestiketjun aloittaja Samu
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Luulin että robotti ja tietokone on sama asia. En siis tiennyt mikä tietokone on. :D

Luulin että silmät voi jäädä kieroon.

Luulin että maailman ainut "oikea" kieli on suomi, ja ihmettelin miten ulkomaalaiset pienet lapset jo osaa puhua esim. ranskaa. :LOL:

Ihmettelin pitkään että miten äiti ei riko niitä isiltä saatuja vauvasiemeniä kun se syö ne ja kauhistelin mielessäni miten sitten joku päivä pystyisin nielemään ne kokonaisena.
Ihmetelin myös miltä mahtoi ulkomaalaisista tuntua, kun joutuivat puhumaan vierasta kieltä jatkuvasti.

Mä uskoin aina että mun kädestä piti suojelusenkeli ja välillä tuijottelin kättä ja mietin että tuossa se pitelee kiinni minusta, mutta en vain näe. Ja mietin aina että voin mennä nukkumaan eikä kukaan voi tehdä mitään pahaa kun suojelusenkeli pitää kädestä. :)

...........
Mummo opetti mulle pienenä tän iltarukouksen:
"Levolle lasken luojani, armias ole suojani. Jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi".
Kuvittelin aina, että tuo sijaltain on "sialtain" ja "tykösi" on "tytösi", eli tarkoittaa tyttöä. Ihmettelin, että mitä ne tyttö ja sikä siinä rukouksessa tekee.

...........
Mummo opetti mulle pienenä tän iltarukouksen:
"Levolle lasken luojani, armias ole suojani. Jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi".
Kuvittelin aina, että tuo sijaltain on "sialtain" ja "tykösi" on "tytösi", eli tarkoittaa tyttöä. Ihmettelin, että mitä ne tyttö ja sika siinä rukouksessa tekee.

tuo tukkajuttu taitaa olla aika yleinen ainakin 70-80l syntyneillä, mitenköhän nykyään?
meidän lähiostarilla oli semmonen kampaamo ku Tukkatalo ja kavereiden kanssa naurettiin sit ihan kippurassa, et siellä ne sit laittaa permanenttia TUKKAAN ja tekee kampauksia TUKKAAN...
Meidän äitillä oli kans jotain hiussuihkeita, tuulitukka -merkkinen =) Meillä oli siskon kanssa hauskaa niitä tuotteita kattoessa :D

"jojo"
Mä mietin, että tv-ohjelmissa on tosi hyvin piilotettu se lasilevy, joka on tietysti välissä, kun ne näyttelijät pussaa. Tiesin siis, ettei ohjelma ollut totta vaan näyteltyä, ja kuka sitä nyt toista pussaisi ihan tuosta vaan?

Ilmapalloa tutkiessani tulin siihen lopputulokseen, että navan pohjalla on samalla tavalla pieni nystyrämäinen solmu kuin tavallisen ilmapallon suulla, oletin siis, että napanuora pannaan solmuun katkaisun jälkeen ja kiristetään napakaksi. Tarkistin asian 27-vuotiaana ollessani ensi kertaa raskaana, navan pohja tuli hyvin esille tarkasteltavaksi.

Ikä ja vuodet olivat vaikea käsite ennen kouluikää. En saattanut käsittää, miten vaikka vuonna -80 syntynyt lapsi saattoi olla vanhempi kuin -82 syntynyt. Luku 82 kun on isompi kuin 80 ja kuten tiedämme, viisivuotias on vanhempi kuin kolmevuotias, 5 on isompi luku kuin 3.

Luulin myös, että miehet ja pojat ovat aina vanhempia ja pidempiä kuin tytöt. No olihan tietty kavereilla isät pidempiä kuin äidit jne, mutta hoksasin jossain vaiheessa, että onhan pikkupoikiakin, jotka ovat siis mua lyhyempiä ja nuorempia.

Mä olen myös yrittänyt keinua kannatellen käsivoimin sekä sitä keinua että itseäni, kesti kauan ymmärtää, että perseelleen maahan putoaminen ei johtunut kehnoista käsivoimistani vaan siitä, ettei keinu ollut kiinni missään, kuten vaikka puunoksassa.

Nähtyäni äidin siirtävän pyykkikonetta tajusin hänen olevan maailman vahvin nainen. Nykyään tiedän jo, ettei pyykkikone ole kovin painava.

dddddd
[QUOTE="jojo";23890256]Mä mietin, että tv-ohjelmissa on tosi hyvin piilotettu se lasilevy, joka on tietysti välissä, kun ne näyttelijät pussaa. Tiesin siis, ettei ohjelma ollut totta vaan näyteltyä, ja kuka sitä nyt toista pussaisi ihan tuosta vaan?
[/QUOTE]

Mä näin pienenä Salkkareissa, kun Kalle pussas jotain miestä. Mun vanhemmat oli sillee, että hyi kauhea, ei kai nuo kaks ukkoo oo oikeesti pussanneet??
Mä aloin sit kuvitella kaikkee, että oikeesti siinä kohtauksessa on ollut stunt-näyttelijänä joku mieheksi maskeerattu nainen, jota Kalle sitten pussasi, koska eihän kaksi miestä voi suudella keskenään... :D

"..."
Luulin, että telkkarissa teksteihin leikattiin joka kirjain erikseen paperista. Voivottelin itsekseni kuinka sillä leikkaajalla väsyy kädet..

Sitten toinen oli hiuslakkapullon teksti "hiuskiinne". Olin ihan varma että siinä on virhe ja pitäisi oikeasti lukea "hiuksiinne" :D kaikkea sitä..

"banaani"
Pienenä kaverien keskuudessa kiersi sitkeä tieto, että jos banaanin päässä on sellainen musta juttu,niin se on banaanimato.Se menee läpi banaanin ja vaarana on että sen syö banaanin mukana.

"minä vain"
Äitini ja isäni ovat pikkuserkkuni kummit. Sen takia kävimme aina tämän pikkuserkkuni syntymäpäivillä. Jotenkin minulla meni aina aikakäsitys sekaisin, kun minusta tuntui, että me kävimme siellä pikkusekun syntymäpäivillä vähän väliä, kun taas minulla oli syntymäpäivät vain kerran vuodessa. Olin tälle pikkuserkulleni kateellinen, koska hänellä oli käsitykseni mukaan syntymäpäivät vähintään kerran kuukaudessa, vaikka hän oli jo minusta "iso poika" (noin 10v minua vanhempi eli noin 14-16v) eikä olisi mielestäni tarvinnut joka vuosi useaa syntymäpäivää herkkuineen, lahjoineen, vieraineen jne. Kai tuo käsitys johtui siitä, että minä jostai nsyystä luulin, että kävimme tämän pikkuserkun syntymäpäivillä aina kun kävimme hänen perheensä luona kylässä.

"minä"
joskus ihan pienenä, että muut ihmiset pystyvät lukemaan ajatukseni. Kun joku sitten kysyi minulta jotain, niin saatoin "vastata" hänelle ajattelemalla vastauksen hänen kysymykseensä ja luulin kyseisen ihmisen lukevan vastauksen mielestäni. Sitten minua ihmetytti, kun sanottiin, että pitää vastata kun jotain kysytään, kun minä mielestäni vastasin oman pääni sisällä.

minäliini
Kun sain 4-vuotiaana pikkusiskon, niin luulin, että äiti meni sairaalaan siksi, että lääkärit ottavat vauvan pois äidin pepusta. Minulle oli kyllä kerrottu, että miten vauvat syntyvät, mutta olin käsittänyt asian jotenkin väärin ja luulin, että vauvat syntyvät peräaukon kautta. Ihmettelin, että eikö se ole vauvasta kamalaa tulla samasta paikasta ulos kuin kakka.

"hihi"
Luulin myös että vauvat tulevat pepusta :D
Pelkäsin kovasti, että jos pienen pieni ötökkä esim kirva menee korvaan tai nenään niin se pääsee aivoihin ja munii sinne.
Kolmas väärinkäsitys minkä nyt muistan, luulin että tummaihoisilla on jotenkin erilainen ihon "materiaali" siis jotenkin tahmea tai jotain (en osaa selittää, olin niin pieni) niin siihen jää lika paremmin kiinni ja sen takia ne on tummaihoisia :D :D

No mulle sanottiin että:
-Jos pistää silmät kieroon niin ne voi jäädä niin
-Siemenistä kasvaa vatsaan puu
-Jos syö hiuksia tulee karvapallo mahaan ja suoli menee tukkoon
-lumen syömisestä tulee matoja mahaan
...jne...

Mä uskoin silleen puoliksi, mutta silti oli pakko aina kokeilla uudestaan.... :saint:

"joo"
ömm.. Eiks ne olekaan sama asia....?:O mut muuten on kyl tosi paljon juttuja mitä itekkin luullut: tukka, siemenistä kasvaa ymym. Ja luulin myös pieninä et ollaan jättiläisten nukkeja ja ne leikkii meillä ihan ku myö barbeilla.:)
On ne kai melkein sama asia, mutta USA on enemmän niinkun se valtio, yhdysvallat siis ja Amerikka on enemmän maantieteellinen, esim. etelä- , keski- ja pohjois-Amerikka :)

Hih, mekin ala-asteella naurettiin vielä tukalle, joskus 90-luvun puolivälissä :D

Yhteistyössä