Lapsuuden väärinkäsitykset

  • Viestiketjun aloittaja Samu
  • Ensimmäinen viesti
kinuski
Vitsi nää on hauskoja :LOL:

Mä luulin kanssa pienenä että ennenvanhaan kaikki oli mustavalkoista, että kissat on tyttöjä ja koirat poikia ja että mahaan kasvaa puu, jos syö siemeniä. Luulin että kun joku ammuttiin telkkarissa, se näyttelijä oli joku vanha ihminen joka halusikin kuolla jo (muistan vielä kun äiti katsoi jotain länkkäriä, ja silloin koin tämän ahaa elämyksen).

Meidän mökille on tosi pitkä matka (vajaa 600km tuntu lapsena aivan järjettömän pitkälle) ja ihmettelin aina miksei äiti ja isi oikaise meidän kodin lähellä olevan metsän läpi, koska kuvittelin että siitä on suora yhteys meidän mökille...

Luulin myös että poliisit asuu poliisilaitoksella, lääkärit terveyskeskuksessa jne, meidän lapsetkin kuvittelevat asian olevan näin, ja yritä siinä sitten selittää että poliisikin on ihan normaali ihminen jolla on oma koti ja perhe.

Kun puhuttiin vatsalaukusta, luulin että vatsassa on oikeasti laukku. Kuvittelin sen olevan samanlainen kuin isosiskoni punainen koululaukku.

Olishan näitä vaikka kuin....
 
Sisua, kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alapäässä on tukka ja päässä hiukset, ja voi häpeää jos erehtyi sanomaan hiuksia tukaksi...
Ollaankohan samoilta kulmin? :D
joo. tän mä muistan .. ja jos syö viinirypaleen siemeniä, tai omenan siemeniä niin kasvaa mahaan omena/viinirypälepuu..

ja sit sanottiin et :eek:ta sisu -kasvaa tisu ... arvaa halusinko lapsena syödä sisu karkkeja tisujen kasvamisen pelossa :)

että tälläsiä ainakin mulla...
mistä toi hymiö tohon pomppas eli... ota sisu-kasvaa tisu.. ja jatkui näin et ota kaks- kasvaa isommaks
Nyt Sisuja syömään, jos nämä imetyksen vanuttamat lärpäkkeet vielä vaikka elpyisivät uuteen kukoistukseensa =) ?!

 
Luulin että muunmaalaiset ihmiset eivät ymmärrä mitä puhuvat, tietystikään, koska vain suomea voi ymmärtää :xmas:

Muoks. Lisäksi olen äitini mukaan tullut metsästä (siis oltiin tekemässä puita siellä vanhempien kanssa) ja sanonut, että leikin keijujen ja peikkojen kanssa.. Kuulemma ihan oikeasti. Ehkä jotain outoa nähnyt jo silloin :saint:

Itkumuuria luulin muuriksi, jonne oli muurattu sisään ihmisiä ja ne sitten siellä itkivät.

Luulin, että serkkuni ei koskaan vanhene vaan nuorenee, mutta se oli iiiiso salaisuus - kiitos serkulle tästä pelottavasta tarinasta :whistle:
 
Luuseri.
Luulin lapsena, että olen yhtä arvokas ja hyvä ihminen kuin muutkin. Sitten täytin 3 vuotta ja menin päiväkotiin, jossa muut lapset opettivat minulle kiusaamalla minua kuinka huono, tyhmä, arvoton ja kamala ihminen olen ja hoitajat vahvistivat asian antamalla muiden kiusaamisen, vaikka tiesivät sen. Sama jatkui koulussa, jossa minua myös kiusattiin eivätkä opettajat suostuneet auttamaan, vaan käskivät minua itse estämään muita kiusaamista. En minä kuitenkaan pystynyt yksin puolustautumaan päiväkodissa tai koulussa isoa määrää muita lapsia kiusaamasta itseäni.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja Luuseri.:
Luulin lapsena, että olen yhtä arvokas ja hyvä ihminen kuin muutkin. Sitten täytin 3 vuotta ja menin päiväkotiin, jossa muut lapset opettivat minulle kiusaamalla minua kuinka huono, tyhmä, arvoton ja kamala ihminen olen ja hoitajat vahvistivat asian antamalla muiden kiusaamisen, vaikka tiesivät sen. Sama jatkui koulussa, jossa minua myös kiusattiin eivätkä opettajat suostuneet auttamaan, vaan käskivät minua itse estämään muita kiusaamista. En minä kuitenkaan pystynyt yksin puolustautumaan päiväkodissa tai koulussa isoa määrää muita lapsia kiusaamasta itseäni.
Sinun olisi pitänyt itse puolustaa itseäsi eikä nyt jälkeenpäin syyttää hoitajia ja opettajia siitä, että sinua kiusattiin!
 
harmaillen
luulin että salaojitus on jotain salaista ja rangaistavaa tekemistä ja en uskaltanut kenellekään kaverille kertoa että meidän isä käy salaojittamassa toisten tonteilla.

 
ov
Minä luulin lapsena, että isä ja äiti tappelevat öisin, koska he pitivät usein öisin kummaa ääntä ja heidän sänkynsä natisi, kun he luulivat minun nukkuvan. Vasta joskus 12-vuotiaana tajusin, että hehän vain nussivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Minä luulin lapsena, että isä ja äiti tappelevat öisin, koska he pitivät usein öisin kummaa ääntä ja heidän sänkynsä natisi, kun he luulivat minun nukkuvan. Vasta joskus 12-vuotiaana tajusin, että hehän vain nussivat.
Ilmankos susta tulikin noin häiriintynyt. Lapsiparka luullut että vanhemmat tappalevat aina.

Make love, not war!
 
kettuli
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alapäässä on tukka ja päässä hiukset, ja voi häpeää jos erehtyi sanomaan hiuksia tukaksi...

Voi hitto! Meilläkin oli tämä alapää tukka juttu! Mutta meidän kylälläpä oli kampaamoliike "Tukkatupa", ja arvaapa oliko SE noloa X)
 
vieras79 harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
lastenvirressä Ysävä sä lapsien.. lauletaan "onni täällä vaihtelee" luulin että on kyseessä Onni-setäni joka vaihtaa vaippaa pikkuiselleen
hehee,,mulla on kummisetä onni nimeltään,,,,ja mä luulin että se tulee hoitaa mua =)
ukkosella menin aina päiväpeiton alle piiloon,jumalaa joka oli niin kamalan vihanen meille ihmisille,,,isä sanoi että sillon se on vihnen ihmisten toilailujen takia,,me ei olla uskovaisia,,,
 
ov
Luulin, että poliisit kulkevat pitkin kaupunkia etsimässä rikollisia. Sitten kun he näkevät vaikka jonkun kävelevän tien yli, vaikka jalankulkijoille palaa punaiset valot, niin poliisit ottavat kyseisen ihmisen kiinni ja vievät tämän vankilaan. Luulin, että mistä tahansa rikoksesta joutuu vankilaan ja että lapsikin voi joutua vankilaan vaikka vain sen vuoksi, että näyttää poliisille keskisormea.
 
ov
Luulin, että poliisit kulkevat pitkin kaupunkia etsimässä rikollisia. Sitten kun he näkevät vaikka jonkun kävelevän tien yli, vaikka jalankulkijoille palaa punaiset valot, niin poliisit ottavat kyseisen ihmisen kiinni ja vievät tämän vankilaan. Luulin, että mistä tahansa rikoksesta joutuu vankilaan ja että lapsikin voi joutua vankilaan vaikka vain sen vuoksi, että näyttää poliisille keskisormea.
 
En nyt muista olenko tähän tätä kirjoittanut.

mä luulin kauan, siis varmaan jonnekin 3-4 luokalle asti, että punatulkut ovat muuttolintuja. siis että ne muuttaa Suomeen jouluksi ja sit muuttavat pois. Samoin kuin pääskyset muutttaa kesäksi.
 

Yhteistyössä