Lapsuuden väärinkäsitykset

  • Viestiketjun aloittaja Samu
  • Ensimmäinen viesti
archie
Mie leikin joskus alle kouluikäsenä hiekkalaatikolla ja mieleen oli jäänyt jumalanpalveluksista uskontunnustus. Sitä olin sit leikissä hokenut ja muuten oli mennyt suht oikeen mut siinä kohdassa jossa sanotaan "...istuu Jumalan/vai onko se Isän, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan..." mie olin sanonut "...istuu PAPIN olkapäällä jne.... Oli mutsilla ollut vähän naurussa pitelemistä kun se oli kuunnellut mun yksinpuhelua.
 
tytteliini
Mä luulin aina pienenä että jos nainen synnyttää kaksoset nii ne molemmat tulee yhtäaikaa ulos eikä esim. muutaman minuutin välein.

Ja sit Rölli-peikkoa en koskaan uskaltanut katsoa yksin telkasta tai kuunnella Rölli-lauluja ku pelkäsin että se Rölli voi tulla televisiosta tai radiosta ulos
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Luulin, että kaikki ajattelee suomeksi, vaikka ne puhuis jotain muuta kieltä.
minä oon kans luullu niin. mulla oli joskus ruotsalainen ystävä eikä oikein ymmärretty toisiamme, ni käskin sen ajatella niinku suomeksi ja sanoa sitten mitä tarkoittaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alapäässä on tukka ja päässä hiukset, ja voi häpeää jos erehtyi sanomaan hiuksia tukaksi...
Tää juttu oli meilläkin... :LOL:
Meillä myös ja toi et jos syö vaikka omenan siemeniä vattaa kasvaa puu :D

Lisäks oli pienenä aivan varma että osaan lentää jos vaan keskityn tarpeeksi kovasti, sillee oikeen tosi kovasti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Luulin, että kaikki ajattelee suomeksi, vaikka ne puhuis jotain muuta kieltä.
minä oon kans luullu niin. mulla oli joskus ruotsalainen ystävä eikä oikein ymmärretty toisiamme, ni käskin sen ajatella niinku suomeksi ja sanoa sitten mitä tarkoittaa :D
Mun mummo 82v luuleen niin vieläki, oikeesti :D oli taannoin Ruotsissa ja ei todellakaan ymmärtäny että ne ei osaa suomee vaikka niille huutais kuinka kovaa :whistle: pikkasenko nolotti, mut oikeesti aika hellyyttävää et tulee ikäänku lapseks uudellee :D
 
Mä luulin pienenä että jos meijän isi ei olisi voimalaitoksella töissä niin kukaan ei saisi sähköä... Että oli se vaan kiinni meijän isistä, ja muistin varotella kavereitakin.

Sitten veljellä oli paha tapa näyttää keski-sormea, äiti sitten aina sanoi että "älä näytä huonoa esimerkkiä", niin sitten TOOOODELLA pitkään luulin että keski-sormi on ESIMERKKI. ja että veljellä se oli vielä aika huono... :LOL:

Lisäksi mulle oli ISO yllätys kun kuulin että maksalaatikossa, mun lempiruoassa, on MAKSAA... ja tämän kuulin sitten vasta ylä-asteella, hiukka noloa.

:heart: :heart:
 
vieras
mun isä sanoi, kun naapuriin rakennettiin lauta-aitaa, että sinne tulee eläintarha. Sanoi sinne tulevan norsuista ja kirahveista lähtien. Monta vuotta sitä siihen odotin, kunnes tajusin asian laidan..


Kun olin kuullut sen "seisomisesta" niin ajattelin sen sojottavan sillon aina suoraan eteenpäin. Ja voi sitä huonoa oloa ja järkytystä, kun ensimmäisen kerran tapahtuman näin "livenä". Mietin, miten kauhealta se voi tuntua, kun pippelillä on "niskat nurin" :D
 
s&v
Että kaikki sanat on kolmen viisaan miehen keksimiä ja että ne kokoontuu aina luolaan päättämään sanoista. Tuo käsitys tuli jostain sadusta...

Että silmävalkuaiset kääntyy mukana kun laittaa silmät kiinni ja silmät kiinni ollessa katsoo tavallaan aivoihin päin. Vasta yläasteella selvisi bielogian tunnilla että ei se nyt ihan niin mene. hassua kyllä pari muutakin luokkalaistani oli ihan samaa mieltä kanssani ja selvisi että päiväkodissamme oli ollut eräs nokkela hoitaja joka kertoi meille suuri totuuksia.
 
nbd
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
että jos hengittää pakokaasua, niin kuolee. Olin kai nähnyt jossain leffassa itsemurhayrityksen autossa, ja ymmärtänyt väärin. Pidätin ala-asteellakin vielä hengitystä aina kun vähänkin isompi auto ajoi ohi. :ashamed:
no mä kyllä pidättelen vieläkin kun on niin kauhee haju :)
Pienenä kuvittelin, että jossain vaiheessa vääjäämättä voittaa loton jättipotin ja isona tottakai joskus pääsee itsenäisyyspäivänä linnan juhliin
 
nbd
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Luulin, että kaikki ajattelee suomeksi, vaikka ne puhuis jotain muuta kieltä.
minä oon kans luullu niin. mulla oli joskus ruotsalainen ystävä eikä oikein ymmärretty toisiamme, ni käskin sen ajatella niinku suomeksi ja sanoa sitten mitä tarkoittaa :D
Mun mummo 82v luuleen niin vieläki, oikeesti :D oli taannoin Ruotsissa ja ei todellakaan ymmärtäny että ne ei osaa suomee vaikka niille huutais kuinka kovaa :whistle: pikkasenko nolotti, mut oikeesti aika hellyyttävää et tulee ikäänku lapseks uudellee :D

ot mutta tästä tuli mieleen kun joskus vuosia sitten tuli kaunarit dubattuna suomeks. bussissa sit pari mummoo keskusteli siitä, että hienosti se vaan Sally ja Ridgekin osaa suomee :)
 
ih
Mä muistan pienenä kuulleeni Juice Leskisen biisiä Daisarit, enkä ollenkaan tajunnut, että daisarit on tissit. Omaan pieneen mieleeni piirtyi kuva harmaista, villaisista ja kauhtuneista miesten bokseri -tyyppisistä alushousuista. Muistan miettineeni, että onpas outoa, ku tommoisesta aiheesta tehdään laulu, ihan ku ketään kiinnostais kauheet housut!! :D

 
ihan pieni
mie huomasin joskus ylä-asteella vasta että kun sanoo N.Y.T NYT et se kirjaimet muodostaa sen NYT sanan..

Sitte pienenä luulin että jos harrastaa seksiä tunnin nii tulee yks vauva ja jos kaks nii kaks vauvaa.. Sillo joskus kauan sitte synty seittoset ja mie mielessäni mietin et voi niitä...

 
vieras
Vauva tulee navasta (tosin mä väitän, että äiti sanoi mulle niin, kun meillä ei ikinä puhuttu seksiinkään viittaavasta kotona).

Laulu kulkuset kulkuset menee näin " liina komme kiitää ja valkoinen on maa" Luulin, että hepan nimi on Liina Komme...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Mä en nyt muista omaa, mut miehen väärinkäsitys tulee mieleen..se repsu luuli et sarja "Kolkyt ja risat" kertoo Kolkyjen ja Risojen perheen elämästä. :D "Kolkyt ja Risat".
Juu mun kaverini kans oli luullut vastaavasti, siis verrattavissa Kiviset ja Soraset.
Sit itellä oli ekoja menkkoja ja ne oli alkuun epäsäännölliset, pitkä tauko välissä, niin pelkäsin et olen raskaana. Siis suunnilleen luulin et oon tullut raskaaksi kun olen koskettanut meidän isän kalsareita pyykkikopassa. =)
 
Tälläsiä mulla:

Luulin et naisilla on kuukautiset, tai siis et ne vaan vuotaa verta sillon kun ne on raskaana. Samalla sekunnilla kun mulla alko 11v. menkat, niin älysin et miks niitä siteitä on vessan kaapissa. Siihen asti aina luulin et äiti haluaa tulla raskaaksi ja ne on siellä odottamassa :LOL:

Luulin myös et navan "pohja" on tulevan lapsen pylly. Eli et jokaisella ihmisellä ois jo valmiiks vauva mahassa, ja sen pylly näkyis siinä navassa. :D Luulin siis myös että mies voi saada lapsen :whistle:
 
4 paaperoa
Luulin, että voin istua paksun kepin päällä pitämällä sitä itse käsillä ilmassa... Tuli kokeiltua aikasta monta kertaa ennenkuin (p...e mustelmilla) oli uskottava että ei onnistu! Onnistuiskohan nyt aikuisena ja vahvempana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alapäässä on tukka ja päässä hiukset, ja voi häpeää jos erehtyi sanomaan hiuksia tukaksi...
Ollaankohan samoilta kulmin? :D
Tää oli kyllä aika yleinen harhaluulo, ihan laajalti tunnettu tosiasia:D
Joo tuota se oli täälläkin! Kauhee kiusaaminen alkoi heti jos erehtyi sanomaan vaikka pesin TUKKANI. Ja se oli sit niin noloa kun huomas erheensä :ashamed:
Meillä kotona puhuttiin tukasta (= hiukset), mutta kerran kun olin leirillä niin kauhea kiusaaminen alkoi. Siellä myös mua valistettiin, että mikä on PHAN. No se on se kun mies ja nainen on silleen.
 

Yhteistyössä