Lapsuuden väärinkäsitykset

• Viestiketjun aloittaja Samu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mäkin luulin, että Afrikka on yksi maa ja välillä tuli surku barbeja kun olivat mullin mallin lelulaatikossa. Luulin myös pienenä, että jos nainen odottaa kaksosia toinen vauvoista on selkäpuolella.
Ja aika vanhaksi asti ajattelin, että vastanaineet on vastan aineet, luulin, että se on joku vertauskuva, kunnes kerran välähti miten se oikeasti on.

nn
Mä luulin pienenä että radiossa asuu joku joka sitten höpöttää ja laulelee meille ja samat oli luulot telkkarin kanssa. Mua aina hirveästi säälitti se radion asukki, kun hänellä ei ollut isoa ikkunaa kuten telkkarissa asuvilla oli...

sitten mä luulin tosi pitkään että lavuaari on laguaani, se selvisi kerran kun pelattiin hirsipuuta ja puuttui enää tuo v-kirjain.

Samu
Nää on mainioita!:LOL:
Tuli mieleen serkun uskomus siitä, että jos ulkohuusissa kattoo suoraan sinne reikään niin tulee sokeaksi! En tiedä mistä se sen keksi, mutta muistan kyllä että se pelkäs huussiin menoa. Syykin sitten selvisi aikanaan:D

Samu
Alkuperäinen kirjoittaja onttopää:
Luulin aika isoksi saakka että sukupuolitauti tarkoittaa sitä että koko vyötärön ympärys on täynnä pippeleitä. Eli että niitä siis ilmaantuu siihen vieriviereen.
Ja tätä en muuten oo koskaan ennen kuullutkaan:D
Lapsilla on mahtava mielikuvitus!

- Että entisaikaan kaikki oli mustavalkoista (vanhojen suomalaisten elokuvien perusteella päättelin). :whistle:

- Mun vanhemmat eli lapsuuttaan liitukaudella ja ompeli vaatteensa lintujen luista veistetyillä neuloilla. :LOL:

- Kaikki kaupungin valot toimi pienillä paristoilla. :ashamed:

Hih
Alkuperäinen kirjoittaja gold digger:
sit luulin että kaikki maapallon ihmiset puhuu suomea.
Heh, mäkin! Olin jotain 3-5v ja meille soitti yks iskän kaveri joka tiettävästi puhui englantia. No mä nopeana tyttönä juoksin vastaamaan ja kuuntelin eka kun se anglanniks jotain sinne sanoi. Kun se lopetti niin sanoin vaan sille että "Mä en ymärrä kyllä yhtään mitä sä puhut" Ja NAPS, luuri kiinni :D

Mä luulin että kaupassa vaihtorahojen saanti oli kiinni myyjän tuulesta, en tajunnut että se perustuu matematiikkaan oikeasti :whistle: :snotty: Tuli sit kaverin kanssa vaihtorahoilla kerran ostettua karkkia, yritin selittää kaverin isälle, et "ei ne vaan antaneet rahoja" :D

kirsi
Minun etunimi on Kirsi ja luulin, ettei maailmassa ole muita Kirsejä! :) Olin hämilläni, kun naapurin täti paljastui Kirsiksi... aloin itkemään äidille, että ei tuo voi olla Kirsi, kun minä olen Kirsi!!! :)
Ja luulin, että mäkihyppääjien tulos mitataan siitä mihin asti ne suksillaan liukuu, ja ihmettelin aina miksi ne jarruttaa vauhdin poissa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Mä luulin että Kekkonen on presidentin synonyymi (samaa tarkoittava sana).. ;)
Sama täällä, kysyinkin isältäni kun Koivistosta tuli pressa et onko tuo nyt uusi Kekkonen.
Jajaja,,, noloakin nolompaa, vasta viime kesänä kun olin viimeisillään raskaana ja mua nauratti kaikki maailman asiat sen sijaan että olis ollu hormoni itkun tyrskeitä pläjähti karu totuus kun olin tiskaamassa. ONPA KUPU RAVITTU! Itsekin oon käyttäny tuota sanontaa ties herra paratkoon miten sopimattomissa tilanteissa :x . Rätkätin ison massuni kanssa niin kauan ja hartaasti että jalat petti ja jatkoin hirnumista köökin lattialla. Ukko katteli vieressä että ookeii,,,

Katto Kassinen
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Kun äiti vatkasi kermaa ja ne terät osui kulhon reunaan, siitä tulee semmoinen pärisevä ääni, niin pienenä luulin että se ääni tulee siitä kun se kerma vaahtoutuu :saint:
Ja tosiaan luulin että mahaan kasvaa puu jos siemeniä nielasee. Ihan pakkomielteisesti aina nypin kaikki sieenet hedelmistä pois :D
En nyt muista muuta
Mina kai mietin tuota viela eilenkin vesimelonia syodessani *hapeillen tunnustaa*

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merili:
Sama täällä, kysyinkin isältäni kun Koivistosta tuli pressa et onko tuo nyt uusi Kekkonen.
Jajaja,,, noloakin nolompaa, vasta viime kesänä kun olin viimeisillään raskaana ja mua nauratti kaikki maailman asiat sen sijaan että olis ollu hormoni itkun tyrskeitä pläjähti karu totuus kun olin tiskaamassa. ONPA KUPU RAVITTU! Itsekin oon käyttäny tuota sanontaa ties herra paratkoon miten sopimattomissa tilanteissa :x . Rätkätin ison massuni kanssa niin kauan ja hartaasti että jalat petti ja jatkoin hirnumista köökin lattialla. Ukko katteli vieressä että ookeii,,,
Onpa kupu ravittu sanonnasta tuli mieleen, että olin jotain 23 v kun minulle vasta valkeni tuo homma... Olin aina vaan ajatellut sen olevan kupura vittu!!! Että mulla hävetti, kun en ollut aikaisemmin ymmärtänyt!!!

Kateltiin lapsuudenystävän kanssa telkkua ja sieltä sattu tuleen ohjelma jossa nainen synnytti. Tuohon aikaan meitä kiinnosti kovasti mistä ne lapset oikein syntyy ja sitä tuli pohdittua monta iltaa, kun meidän molempien äidit tuohon aikaan vielä kaiken lisäksi olivat raskaanakin.

Oltiin sitten hiljaa kateltu telkkua ja aivan yhtäkkiä rynnätty keittiöön suutvaahdossa kertomaan kilpaa minun äidilleni: Et hei nyt me saatiin tietää mistä ne vauvat oikein syntyy !:)Äitini oli sitten ihmetellyt, että: No mistäs te sen saitte tietää? johon me kaverin kanssa oltiin suutvaahdossa jatkettu et: No nähtiin telkkarista!No äitini oli sitten kysässyt että: No mistäs ne nyt sitten oikein syntyy ?Johon me yhteen ääneen silmät kirkkaina oltiin ahaa elämyksen kokeneena hihkaistu, että: No tätin jalasta tietysti :)

Se on se kulma mistä asiaa katsotaan, miltä se sitten lopulta näyttää :D

Mahtavia. =)

Presidenteistä, mäkin muistan aikanaan kuvitelleeni, että presidentin nimi on aina Kekkonen, toisaalta sitten myöhemmin tajusin, että ei vaan sittenkin Mauno, siis presidentti Mauno Kekkonen, presidentti Mauno Koivisto jne. :D

Mä luulin pitkään vielä iässä kun muka ruvettiin poikien kaa jo sänkypuuhiin (Lapsiahan silloin vielä oltiin vaikkakin omasta mielestä aikuinen..14!!) että takaa päin tarkoittaa aina perspanoa.. :/ Ihan pokalla poikakavereille selitin että miten joku voi tykätä kun sehän on kuin paskalla kävis.. Pojat rupes nauraan että nyt on piip tainnut erehtyä reiästä... Kyllä se oli noloa sillä hetkellä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merili:
Onpa kupu ravittu sanonnasta tuli mieleen, että olin jotain 23 v kun minulle vasta valkeni tuo homma... Olin aina vaan ajatellut sen olevan kupura vittu!!! Että mulla hävetti, kun en ollut aikaisemmin ymmärtänyt!!!
Siis mikä juttu toi on? En ole IKINÄ kúullut...

Mä olin joku ala-aste ikänen ku isän työkaveri soitti.
Mun isän nimi kun on Raimo, niin tä kaveri sit kysy että "onkos Rami kotona?"
Mä olin hetken miettiny ja todennut sitten "Ei täällä ketään Ramia asu"... mut mä en millään muista että löinkö sille luurin korvaan vaiko olisko kysyny sit oikeella nimellä.
Mut en siis ikinä ollu ajatellutkaan että vielä aikuisillakin on lempinimet!

Yhteistyössä