lapsi hoitoon,äiti sairaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annu

Vieras
siis onko ihan normaali käytäntö,et yh-äidin/isin sairastuessa esim. tavalliseen flunssaan,ni viedään lapsi kuiteski päiväkotiin?
en ollu ees ajatellu vieväni lasta hoitoon,jos kerran itse kotona,vaikkakin kipeenä!

mä en veisi.siinähä ehtii ite tartuttaa muita sillä reissulla.Ja meillä on muutenki se periaate,että lapset on hoidossa vain silloin kun on ihan pakko eli silloin ku kumpiki on yhtäaikaa töissä.se vie lapset hoitoon joka menee myöhemmin töihin ja se hakee joka pääsee ennemmin.

No jos mä oo nsairastunu tavalliseen flunssaan(siis ei kuumetta)ni oon kyl tarhaan muksun vieny koska oon menny ite kouluun. Mut jos on ollu mulla kuumetta,oksutautia tms. ni en vie poikaakaan tarhaan vaan saa olla kotona.Mulle ainakin on kipeenä tuskasempaa raahata muksu tarhaan ku pitää se kotosalla.

yleensä en vie jos oon ite kipeenä,mutta oon ollu myös niin kipee että ei oo jaksanu muuta ku nukkua niin silloin mies on aamulla töihin lähteissään vienyt. enkä oo potenu enkä aio potea siitä huonoa omaatuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja annu:
siis onko ihan normaali käytäntö,et yh-äidin/isin sairastuessa esim. tavalliseen flunssaan,ni viedään lapsi kuiteski päiväkotiin?
en ollu ees ajatellu vieväni lasta hoitoon,jos kerran itse kotona,vaikkakin kipeenä!

Kuinkas sitä jaksaa kuumeessa lähteä viemään lasta hoitoon? Helpompi pitää kotona ja huilata.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:

Kuinkas sitä jaksaa kuumeessa lähteä viemään lasta hoitoon? Helpompi pitää kotona ja huilata.

Niin meillä tuossa tilanteessa mies veisi lapsen hoitoon töihin lähtiessään ja hakisi tullessaan. Mä olin keväällä 40 asteen kuumeessa kaksin lapsen kanssa kotona ja sitä en halua kokea enään koskaan. Kun meidän likka ei ole edes mistään rauhallisimmasta päästä niin en saanut levätä ollenkaan. Ei kiitos enään koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:

Niin meillä tuossa tilanteessa mies veisi lapsen hoitoon töihin lähtiessään ja hakisi tullessaan. Mä olin keväällä 40 asteen kuumeessa kaksin lapsen kanssa kotona ja sitä en halua kokea enään koskaan. Kun meidän likka ei ole edes mistään rauhallisimmasta päästä niin en saanut levätä ollenkaan. Ei kiitos enään koskaan.

Juu,kokemuksesta tiedän et tuo ei herkkua oo.Itelläni kerran ollu samat asteet ja lisäks ripuli ja oksutaudit 3pvää....kuin myös 3v pojalla.Kahdestaan voipuneina suunnilleen asuttiin ne päivät vessassa...

Ja vaikka ois poika terveenä ollutkin,ni en ois jaksanu tarhaan viedä,eikä ois ollu ketään muutakaan viemässä...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
No jos mä oo nsairastunu tavalliseen flunssaan(siis ei kuumetta)ni oon kyl tarhaan muksun vieny koska oon menny ite kouluun. Mut jos on ollu mulla kuumetta,oksutautia tms. ni en vie poikaakaan tarhaan vaan saa olla kotona.Mulle ainakin on kipeenä tuskasempaa raahata muksu tarhaan ku pitää se kotosalla.

oot hyvin valinnut itsellesi nimimerkin. kyllä mä antaisin kuulua, jos flunssassa tulisit mun lähelle ja tartuttisit. ei tuollaisesta uhrautumisesta ainakaan meidän työpaikalla palkita.

reilu vuosi sitten yksi flunssainen tuli uhrautuen töihin ja tartutti kaksi, jotka olivat sitten koko viikon pää kainalossa kotona. tuli taas halvaksi työnantajalle, kun sai maksaa 2 viikon saikkupalkkaa sen sijasta, että yksi ihminen olisi sairastanut esim. 2-3 päivää kotona rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:

oot hyvin valinnut itsellesi nimimerkin. kyllä mä antaisin kuulua, jos flunssassa tulisit mun lähelle ja tartuttisit. ei tuollaisesta uhrautumisesta ainakaan meidän työpaikalla palkita.

reilu vuosi sitten yksi flunssainen tuli uhrautuen töihin ja tartutti kaksi, jotka olivat sitten koko viikon pää kainalossa kotona. tuli taas halvaksi työnantajalle, kun sai maksaa 2 viikon saikkupalkkaa sen sijasta, että yksi ihminen olisi sairastanut esim. 2-3 päivää kotona rauhassa.

No mulla kestää flunssat muutenkin vähintään 2-3 vkoa jos sellanen tulee,koska mulla on kroonisia tautitaipumuksia taka-alalla.Joten mun "flunssat" on harvoin oikeita flunssia,vaan johtuvat noista mun kroonisuuksista oireet. Joten en viitti koulusta 3vkoa pois olla tuollasen takia.Toki sit jos on lämpöä/kuumetta ni kotia jään koska sillon oon "oikeasti"kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:

täällä sama juttu! Olin 3 viikkoa sitten 40 asteen kuumeessa ja olin niin kuollut, etten ois jaksanut yhtään vahtai lapsia. Toinen 2 ja toinen 6-vee. Tarhassa olivat 1 päivän ja 2 pidin kotona, kun oli kuume laskenut ja hiukan parempi olo... Mut se eka päivä olis ollut jotain kamalaa, jos kotona olisin pitänyt. Ollaan esikoisen kanssa joskus dsairastettu influenssa samaan aikaan ja se oli niin hirveetä, kun piti sairaan lapsen kanssa ollla sairaana... ja se on semmonen tapaus, ettei nuku yhtään, kun on kipeä!

mulla kerran ollut sellainen tilanne, että olin keuhkoputkentulehduksessa ja soitin päiväkotiin siitä, he sanoivat, että tyttö hoitoon ja äiti paitonalle...minä vein vain alas ovelle ja hoitotäti otti vastaan viereisessä rapussa....

Alkuperäinen kirjoittaja näin ne taudit tarttuu:
Meille on yritetty tuoda päiväkotiin jopa sisarus hoitoon, kun toinen oksentaa mahataudissa kotona. "Mutta kun tämä ei VIELÄ oksenna!"

Meillä on eskarissa ja päiväkodissa ohje että jos joku perheenjäsenistä on kotona oksennustaudissa, niin sisaruskaan ei saa mennä hoitoon. Tämä toive tuli nimenomaan lasten vanhemmilta, ja nyt sääntö on ollut käytössä jo syksyn.

Minä olen yh ja on helpompi viedä lapsi hoitoon ja huilata päivä, kun pitää lapsi kotona ja olla huilaamatta päivä. Hoitopaikkaan on minuutin kävelymatka.

Meille on yritetty tuoda päiväkotiin jopa sisarus hoitoon, kun toinen oksentaa mahataudissa kotona. "Mutta kun tämä ei VIELÄ oksenna!"

no ei se sitte oo ihme,että tauteja saa päiväkodista ku puolikuntoisina/tartuttavina tuodaan.meillä poika sairastui pe aamulla oksennustautiin enkä todellakaa vieny hoitoon myöskään hänen pikkusiskoaan juuri siksi,ettei se tartuta tautia muihin lapsiin.Mun mielestä itsestään selvää että sisarukset pidetään myös kotona jos joku sairastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:

Meillä on eskarissa ja päiväkodissa ohje että jos joku perheenjäsenistä on kotona oksennustaudissa, niin sisaruskaan ei saa mennä hoitoon. Tämä toive tuli nimenomaan lasten vanhemmilta, ja nyt sääntö on ollut käytössä jo syksyn.

onhan ne aikuisetkin silloin pois töistä? muuten hekin tartuttavat vatsatautia.

Mä vien hoitoon aina jos olen kipeä, haluan sairastaa rauhassa. Ja ihan hyvällä omalla tunnolla. Yleensä kyl omalle äidilleni tai tutulle. Päiväkotiin harvoin silloin, koska pelkään muiden tartuntaa.

Yhteistyössä