Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Kiitos Amele :) Enoikein taas tiedä mitä ajatella... Mietin, et jos saisin pe asti kärvisteltyy ja tarkkailtua tilannetta, ja jos tää ei liiemmin muutu vaan pysyy samana, ni sit hilautuisin sinne lekuriin.. Mä jotenki ite ajattelen et ku lääkkeitä vähennetään nyt, ni se vaikuttas, ja jotenki mietin et lääkkeest pitää tota vuotoa poissa :ashamed: En tiiä!! voiko se olla noin???? Voix se olla nii et hanat aukee täs kohtaa ku noi lääkkeet loppuu, ja istukka ei jaksaiskaa pitää tätä raskautta yllä????
 
Hei kaikille, ajattelin liittyä seuraanne, kun täällä tuntuu olevan samanhenkistä porukkaa. :) Ensimmäistä odotan ja plussa saatiin 1. IVF:n tuoresiirrosta. Lapsettomuutta (yritystä) takana pari vuotta ennen tätä. Ar-ultrassa nähtiin pikkuinen papu ja syke viime viikolla. Minut voi myös lisätä listaan, jos joku jaksaa...

Vienda / 28 / 1. lapsi / LA 19.7.2013

Neuvola 5.12, tarkistusultra 14.12.


Ensimmäinen neuvola meillä on huomenna. Voi kun nyt keksisi ne mieltä askarruttavat asiat, voisi laittaa lapulle ylös ja kysyä huomenna. Mutta eihän niitä muista silloin kuin pitäisi...

Tarkistusultraan menen yksityiselle ihan oman mielenrauhani vuoksi. Minulla näkyi ar-ultrassa toinen munasarja suurentunut ja toisessa isohko kysta. Näidenkin vuoksi kiinnostaa, mihin suuntaan tilanne on kehittymässä. Ja tietysti se pikkuinen on ihana nähdä, eikä tarvitse jännäillä taas np-ultraan asti.

Oireita on etominen, jatkuva vessassa ramppaaminen, kamala nälkä (!), väsymys, välillä menkkamaiset jomottelut ja välillä repäisykivut äkkinäisissä liikkeissä. Tuo jatkuva pissahätä on raivostuttavaa, sillä herään tosiaan öisinkin n. 2h välein vessaan. Tästäkin johtuen väsyttää..... |O

Pikkuhiljaa alan olla luottavaisempi tähän raskauteen, tosin edelleen ajateltiin odottaa yli tuon 9. viikon ja ultran, ennen kuin kerromme sukulaisille. 9. viikko on kai riskialtis, kun silloin useimmat elimet/rakenteet kehittyvät, näin olen ainakin ymmärtänyt. Ennen joulua on kuitenkin pakko kertoa ainakin tuleville isovanhemmille, vaikka np-ultra meneekin joulun yli.

Vienda 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänne ei mitään uutta, vuoto jatkunut saman tyylisenä. Välillä vähemmän, välillä hieman enemmän.
Oksettava olo ja näläntunne on ollut lähiviikkoina melkoinen, olen ihan tyytyväinen kun oireita on :)
Eilen oli eka neuvola, hirveesti sain kaikkia esitteitä. Sydänääniäkin terveydenhoitaja suostui
kuuntelemaan, mut eihän niitä sieltä vielä kuulunut:ashamed: joka oli kyllä odotettavaa, mutta
toki sitä nyt itse ajattelee että onko kaikki kunnossa:stick:

TanZZZku kyllä sua nyt koetellaan, rupes itseänikin jännittämään. Mulla lääkitys loppuu
sunnuntaina ja sen jälkeen voi vielä oman mielenrauhan vuoks laittaa muutamana päivänä
muutaman puikon. Eli mulla loppuu vähän niinkuin seinään tuo lääkitys.
 
Amele kiva kun huolitte mut mukaan :) Ja se doppleri on kyllä niin suuri pelastus, monet monet kerrat se on pelastanut mielenterveyden!! :)

TanZZZku sua kyllä nyt tosissaan koetellaan... :( En osaa kyllä yhtään sanoa noista lääkityksistä mut voihan se siihenkin liittyä jos kerran se on nyt runsaampaa kun lääkkeet on vähentynyt? Tuskin siellä mikään huonosti on kun juur siellä ultrassa kaikki oli hyvin ja koko ajan oot vuodellut... Mut hyvähän noi on kuitenkin aina tarkistuttaa ihan vaan oman mielenterveyden takia!

tyty86 voi ei, toi noro on niin kamala tauti :( Paranemisia!!

pikku_karhulle vielä että varmasti noissa ultrien aikamääreissä, niinku ihan kaikessa muussakin on paikkauntakohtasia eroja, koska meidän kaupungin ohjeistus on se että nt-ultra tehdään rv 10-12, ja TanZZZkun paikkakunnalla ohjeet taas erit... Eli neuvolasta tai netistä se selviää mikä ohjeistus siellä teillä on :) Mutta vaikka ois mikä niin eiköhän siinä muutaman päivän poikkeus voida tehdä suuntaan tai toiseen, tuskin on niin päivän päälle missään!

Vienda onnea ja tervetuloa mukaan :) Toi on kyllä viisasta kirjottaa niitä kysymyksiä ja mieltä askarruttavia asioita ylös ennen neuvolaan menoa, mulle meinaa käy joka ikinen kerta niin että unohdan kysyä just ne asiat joita oon eniten miettinyt neuvolakäyntien välillä, monesti on pitänyt sit soitella perään kun oon unohtanut kysyä, todella ärsyttävää :D Mullakin oli iso kysta alkuraskaudessa, lääkäri sanoi vaan että vältä pomppivaa liikuntaa, että se kutistuu sieltä hiljalleen pois, ettei kannata pelästyä vaikka näkyis vielä nt-ultrassakin, se vissiin erittää keltrarauhashormonia joka ylläpitää raskautta ja on siks tärkeäkin olla siellä? Näin käsitin sen puheista... Et vaaraton sinänsä mut pitää ottaa rauhallisesti... Ja tohon pissahätään ei varmasti ole tulossa helpotusta, täällä ravataan edelleen 4-5 kertaa yössä vessassa :D

Häivähdys millä viikolla olet? Tietty sitä huolestuu ellei niitä kuulu vaikka harvoin ne kovin aikaisin kuuluukaan... Meillä kuunneltiin ekan kerran sydänääniä neuvolassa vasta 17+ viikolla. Tosin sitä ennen olin jo hommannut dopplerin kotiin ja ollut sekaisin huolesta kun en saanut sillä ennen 12+ viikkoja ääniä kuuluviin :D Sen jälkeen ne sitten on löytynytkin aina, välillä pitänyt etsiä vähän pidempään...

helmimama 29+4 :heart:
 
Kiitos teille kaikille ihanille naisille myötätunnosta ja tsempeistä, kaikesta!! :) :heart:
Ihanaa ku jaksatte kannustaa näillä synkillä hetkillä, teidän tuki on mulle tosi tärkeää!! :hug: :heart:
Nyt taas vuoto on hieman rauhoittunut, ja lima on tullut takas kuvioihin.. Vatsaa kyl jomottaa edelleen menkkatyylisesti.
jotenki, ite edellee miellän et ku lääkkeitä menee nyt vähemmän, ni se aiheuttais jotenki sitä vuotoo... Koska sit pari tuntii lääkkeiden oton ja laiton jälkeen lima oli tullu kuvioihin.. Mut negatiivista siinä on se, et jos lääkkeet tosiaa pitää vuotoo pois ja tuo sitä limaa, ni sit ku ne lääkkeet loppuu, nii alkaax se vuoto sotte ja tuleex se km sitte väistämättä??? :confused: Ei kai se noin voi olla...??? Et lääkkeet ainoastaan olis pitäny/ pitäis käynnissä tätä raskautta???? :confused:

Häivähdys, siis loppuux sult tosiaan ku seinään toi lääkitys??? Eivät vähennä sitä lääkemäärää pikkuhiljaa??? eikös me mennä suht samoissa sun kans??? mulla nyt 9+6.
 
TanZZZku: Mulle on ainakin sanottu, että lääkkeet ei voi ylläpitää raskautta. Mulle myös sanottiin klinikalta, että kun lopettaa Luget, voi tulla kuukautismaista vuotoa. Mulle ei tosin tullut. Toivottavasti olisi vain väärä hälytys ja kaikki kunnossa! :hug:

helmimama: Kiitos! :) Mulle ei itseasiassa sanottu mitään, että pitäisi välttää pomppimista (harrastan ratsastusta ja lääkäri tietää sen). Tosin olen kyllä ottanutkin rauhassa, enkä ole juurikaan edes ratsastanut, lähinnä siksi, että olen niin väsynyt ja toisaalta loukkaantumisen pelossa. Joten hyvä näin ja taidan jatkaa samalla linjalla!

Vienda 7+4
 
Kiitos Vienda vastauksesta ja tosiaan tervetuloa mukaan :wave: Ja onnea plussasta :)
Mulla on tää raskaus lähteny liikkeelle lääkkeellisestä PAS:ta, eli tukilääkityksenä on ollu 3x progynova/ pvä ja 3xlutinus/ pvä, ja nyt siis viime ke väheni et kumpaaki 2/ pvä ja su 1/pvä. Ke loppuu lääkkeet sit kokonaan..
Toki hyvä kuulla et lääkkeet pelkästään ei voi raskautta ylläpitää...
Pitää vaan toivoo et olis ihan harmitonta mut kyllähän tää jännittää....
 
Noin mäkin ajattelisin ettei ne lääkkeet sitä mitenkään ylläpitää voi, kyllä elimistö ite hoitaa tai ei hoida... Ja ku raskaus on lähtenyt käyntiin ja sykekin löydetty niin ei tukilääkityksen loppuminen alkiota voi tappaa?

Vienda joka puolelta saa erilaisia ohjeistuksia, mut luulen et toi mun liikuntakielto liitty vaan siihen ettei se kysta sieltä puhkeis ennenaikasesti eikä pääsis tekee sit mitään hallaa munasarjoille. Mut voihan olla et sun kysta oli sit sen verran pienempi ettei sellasta riskii ois? Eiköhän ne lääkärit tiedä paremmin :)
 
helmimama mulla on nyt 9+3 neuvolan laskujen mukaan. Joten ei ihme että äänet ei kuuluneet.

TanZZZku tosiaan samalla aikataululla tässä mennään, joo eli lopetuksesta sanottiin että ens su on viimeinen päivä ja sen jälkeen voi muutamana päivänä vielä laittaa oman mielenrauhan vuoks muutaman kapselin. Näissä on näköjään paikkakunta kohtaisia eroja. Istukan pitäis olla rv 10 jo niin vahva että ylläpitää raskauden. Toivottavasti näin.
 
Huh, etta taalla on taas tullut tekstia niin etta heikkopaista hirvittaa! :) Anteeksi siis, etta olen ollut tosi surkea palstailija, en ole pihissyt sanaakaan viikkokausiin... Mutta jotenkin vain mulle sopii paremmin pysytella poissa palstoilta, koska olen aina ihan hermona, jos satun lukemaan, mita pahaa jollekulle toiselle on sattunut/riskina sattua. Mielenrauhan takia olen siis vain ollut omassa raskauskuplassani, sorry...


Haivahdys, TanZZZku et al: makin olen keltarauhaslaakityksella (400mg x2/pv) ja mulle taas sanottiin taalla Englannissa, etta sen saa lopettaa vasta rv. 12:lla - ja seinaan. (Kortisonia taas otan 25mg/pv ja se pitaa lopettaa todella varovaisesti yli kahden viikon asteittaisella vahentamisella, myos alkaen rv. 12:sta.) Syyksi mulle sanottiin, etta VAIKKA keltarauhastuotannossa olisikin alussa ongelmia, istukka on tuohon mennessa jo taysin kehittynyt ja sen pitaisi tuottaa tuossa vaiheessa tarpeeksi progesteronia. Luultavasti kaikki on ollut ihan hyvin sen suhteen jo aiemmin, mutta jossei siita kerran haittaakaan ole, kylla mina niita "pussy bulletteja" sisuksiini tyonnan niin kauan kuin kasketaan... Olen nimittain aika hermona (myos) siita, mita kaikkea immuunijarjestelmani hylkii, kuten vaikka istukan hormonituotantoa.

Haivahdys: ei mullakaan kuuluneet sydanaanet ultrassa rv. 9+1, mutta onneksi sentaan kuvassa nakyivat vahvoina ja saannollisina. Kai kymppiviikosta eteenpain yleensa jo kuuluu...?

Tervetuloa, Vienda! Ihana saada sinutkin tanne. :)

ON: Varmistusultra oli siis viime viikolla ja hyvin meni. :) 25-millinen papu oli perati nyt pari paivaa aikaansa edella! 9+3 sonografin laskujen mukaan, kun oikea pvm oli 9+1. Tosin kuva oli niin huono johtuen edessalymyavasta myoomastani, etten ihmettelisi, vaikka mittauksessa olisi siksi tullut parin millin heitto. Myoomani ei ollut kuitenkaan kasvanut sitten ekan ultran, joten siita ei kuulemma saa olla huolissaan. ;) Kerran olen nyt kaynyt neuvolassa, ja se oli tooosi pikainen toimitus. Ja olen rekisteroitynyt sairaalaan, jossa haluan synnyttaa, ja ilmeisesti loput neuvolakaynnit on siella. Eka kerran sairaalaneuvolaan 12.12. (helppo muistaa, vaikkei olekaan klo 12).

En tieda, kehtaisiko oikeasti taalla mainostaa moista, mutta JOS jotakuta sattuisi kiinnostamaan, olen alkanut kirjoittaa tasta raskausihmeesta blogia... Vaikka on siina kylla muutakin hömppäpömppää Lontoossa asumisesta yms. JOS kukaan haluaa vilkaista, blogi loytyy Lilyn palstalta Aika kypsä äidiksi - Blogi | Lily. Saa kommentoida! ;)

Mulla on myos huono omatunto siita, miten helpolla olen selvinnyt tahan asti, silla mulla ei ole VIELAKAAN mitaan raskausoireita...! Laakarini veikkasi, etta se saattaa johtua napsimastani kortisonista, mutta eikos taalla ole muitakin kortisonikuurilaisia - onko teilla sitten ollut sama juttu, ei pahoinvointia, ei kipeita tisseja, ei jarkyttavaa vasymysta? (No okei, kortisoni aiheuttaa ylipirteytta, eli tuo vasymyksenpuute mennee sen piikkiin kylla.)

Hirmuisesti siis voimia niille, jotka kamppailevat kamalien oireiden keskella... Toivottavasti ihan kohta helpottaa.

t. Lumi & Hiutale 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja Scarleth
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

19.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / khks

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? joko hesa tai jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

7.8.
astrolabe



Neuvolat & ultrat
jadekivi ~ neuvola 4.12.
Eemiliina ~ nt-ultra 5.12.
inkkunen ~ nt-ultra 5.12.
Vienda ~ neuvola 5.12.
Lumi72 ~ sairaalaneuvola 12.12.
Vienda ~ tarkistusultra 14.12.
helmimama ~ neuvola 17.12.
Miles ~ neuvola + nt-ultra 17.12.
astrolabe ~ ultra 20.12.
TanZZZku ~ nt-ultra 18.12.
TanZZZku ~ neuvola 20.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ neuvola 20.12
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta...
Meinasin jo aamulla iloita et ei vuotoo, mut töihin päästessä eka vessakäynti ja tadaa, siellähän se on :ashamed: :( Tänään on viimeinen lääkepäiväkin... Saa nähä kui käy, onko mun istukka riittävän vahva vai ei.
Ajattelin tosiaan, et jos tilanne ei kauheest muutu tästä, ni sinne pe asti kärvistelen ja sit meen lekuriin. Ihan senkin takia, et tulee lääkkeetöntä olemista siihen väliin.

mä oon aikas pessimisti kyllä tän raskauden suhteen nyt. Tossa ehti jo olla sellanen ei stressaava olo ja ehdin olla jo aika luottavainen tän raskauden suhteen, mut viime la iltana jotenki fiilis kiepsahti iha päälaelleen. Jostain tuli ihan yhtäkkii vaan fiilis et mitä jos kaikki ei ookkaa kunnos????? Toivon et se ei ollu mikää etiäis tuntemus...
Vaikka, hävettää myöntää, oon jo oikeastaan taas luovuttanu jo. Itsesuojelua....
Oon jotenki iha varma et et tää menee kesken täs muutaman viikon-kk sisäl ja oon taas kohta takasin hoitolaisissa, junnaamassa ja alusta alottamassa :'(
Anteex et oon näin pessimistinen ja negatiivinen :ashamed:
Oon jotenki nii stressaantunu koko ajan, ku tuntuu et joka paikasta tulee jotai vaikeutta ja negatiivista paskaa niskaan jotka aiheuttaa päänvaivaa!!!
Koko ajan saa olla huolissaan jostain :'( :'(
Ja sitte, ärsyttävintä ehkä, et koko ajan joudut katselemaan ja odottamaan, odottamaan ja tarkkailemaan!!! Ja tässä kohtaa aika on vihollinen.
Tänään alko uus viikko, eli 10+0 poks.
Katotaan kauan tää lysti enää kestää...ei varmaa kauaa..:'(
Anteex viel kerran mun negatiivisyys. Poistun hetkeksi muutamaksi päiväksi täältä pois, ja koitan olla ajattelematta tai koitan jotenki järjestellä päätäni ja varautua pahimpaan.
Kiitos kaikille, ootte ihania :heart:. Ku tiedän enemmän niin tulen valaisemaan teitä.
 
Tsemppiä TanZZZkulle!! :hug: Koitahan jaksella! Ja kiitos onnitteluista!

Kiitos Lumi72! :)

helmimama: Sitä on kyllä niin varpaillaan tämän kaiken kanssa hoitojen jälkeen, että mielellään tinkii vähän harrastuksista/liikunnasta/mistä vaan, jos vaan jotenkin voi edes kuvitella vaikuttavansa pikkuisen hyvinvointiin ja raskauden jatkumiseen. :) Joten ihan hyvä, että tuli puheeksi, koska mitään pienintäkään riskiä puhkeamisiin ym. en kyllä halua ottaa. Mulla kysta oli jotain 4 cm x 4 cm kokoluokkaa.


(.) Tänään aamulla oli ensimmäinen neuvola. Melkoinen lässyttäjätäti siellä oli... No, tosi ystävällinen ja silleen, mutta jotenkin vähän alkoi raivostuttamaan se puhetyyli. Meillä ilmeisesti veriseula pitää ottaa ainakin 2 pv ennen np-ultraa ja minulla ainoat mahdollisuudet reissun takia (sallitulla aikavälillä) on rv 11+5 ja 11+6, joten np-ultra menee melkein pakosti seuraavalle viikolle, mikä tarkoittaa 12+3 ->. Olen kuitenkin lukenut, että se olisi hyvä tehdä ennen 12+0...?? Lisäksi jossain kai suositeltiin veriseulaa samaksi päiväksikin? Ihan pihalla näiden kanssa. :O Koska teillä nämä on olleet, jotka olette molemmissa käyneet?
 
^ Mulla otettiin veriseula samana päivänä kun oli ultra, eli rv11+6. Lääkäri vielä puhui, että on hyvä ottaa ne samaan aikaan niin tulee tarkka tulos.

HUS:in sivuilla oli merkattuna heidän linjauksensa näin:

"Vuonna 2012 yhdistelmäseulonta pyritään tekemään yhdellä käynnillä, jolloin ultraäänitutkimus tehdään raskausviikolla 10+4 – 12+6 ja verinäyte otetaan samalla käynnillä ultraäänitutkimuksen jälkeen.

2013 alkaen:
Menetelmässä otetaan äidiltä verinäyte raskausviikolla 9-11 sekä mitataan ultraäänitutkimuksessa sikiön koko (pää-perämitta) ja niskaturvotus raskausviikolla 11-13+6.
"
 
Viimeksi muokattu:
Sairauslomaa loppuviikko. Soitin aamulla neuvolaan kivuliaiden supistusten takia ja terveydenhoitaja teki labralähetteen pissanäytteeseen ja kirjoitti loppuviikon sairauslomaa. Mulla selkäkipu mennyt pahempaan suuntaan ja eilen illalla oli alaselässä polttelua, joka siirtyi mahan puolelle menkkamaiseksi juilinnaksi ja supisteluiksi. Kipuilevat supistukset jatkuivat aamuyölle asti. Nyt kun kävin labrassa, supistukset alkoivat taas. Selkä särkee koko ajan, varmaankin myös liitoskipuja.

Viikkoja vasta 18+3

MUOKS: Neuvolassa ei ollut neuvolalääkäriaikoja, mutta pääsin kuitenkin lääkäriin ja ultraan tarkistuttamaan tilanteen. Kaikki oli supistuksista huolimatta hyvin, kohdunsuulla- ja kaulassa ei mitään muutoksia :) Ilmeisesti rasitukseen liittyvää supistelua jota myös selkäkipu provosoi...

Onko muilla ollut kivuliaita supistuksia ja oletteko joutuneet olemaan sairauslomalla?
 
Viimeksi muokattu:
Tulin raportoimaan tämän päivän ultrakuulumisia.Kaikki oli erittäin hyvin NT oli 1.15 eli ihan normaali ja veriseulatuloksien perusteella riskilukemat todella pienet.Helpotus on valtava!Oli kyllä niin uskomatonta nähdä pikkukaverin pyörivän ja venyttelevän itseään, aikas vilkkaan oloinen tyyppi:)Mittaa oli huimat 5.7 cm ja vastas täysin viikkoja eli LA pysyy samana.Huomena voisi sit paljastaa uutiset isovanhemmille, härdelliä tiedossa, tiedän sen jo nyt;)

Oon vaan leijunut koko päivän pilvissä, töistä ei tuu yhtään mitään, kun en vaan voi olla tuijottelematta niitä ultrakuvia.:heart:

TanZZZkulle paljon tsemppiä täältä, ymmärrän täysin tuon pessimismin ja varmasti myös moni muu täällä,sitä on ihan turha pyydellä anteeksi.Toivon todella että sun tilanteesi selkiytyy, pahinta on juuri epävarmuus.:hug:

Tänään ei oikein pysty kommentoimaan muuta, pää vähän sekaisin:)

Inkkunen 12+3
 
^ mulla on molemmista aikaisemmista raskauksista alkaneet supistukset (välillä kivuliaat) RV 16. Molemmilla kerroilla olen käynyt lääkärissä jossa on ultrattu kohdunkaulan tilanne. Esikoisen kanssa olin myös viimeisen kolmanneksen aikana vähän väliä sairaslomalla kyseisen syyn takia. Supistelut eivät kuitenkaan olleet vaaraksi, mutta halusin kuitenkin varmistaa tilanteen. Nyt on taas supistelut alkaneet, varsinkin rasituksesta ja meinaan kyllä tarkistuttaa tilanteen jos tästä yltyy.

Tämä oli pikainen vastaus puhelimen kautta. En edelleenkään pääse koneelta tänne sivuille, raivostuttavaa!! Puhelimen kanssa on niin hankala kirjoittaa. Kiitos kun olette päivittäneet listaa ja tosi paljon tervetuloa kaikille uusille! :)

Sebu 15+2
 
tanZZZku on kyllä tosi inhottavaa toi vuotelu.. onneks kuitenkin olet jo suht hyvillä viikoilla että sen puoleen raskaus pitäsi olla jo "varmempi"... jospa siihen löytyy joku syy esim NP ultrassa. mulla muuten np ultra päivää aiemmin kun sulla. :)

vienda mulla tulee olemaan np ultra rv 11+5 ja veriseula samana päivänä (17.12.)

inkkunen onnea hyvistä ultrakuulumisista!!

ON viime viikon huono olo tosiaan hellitti jo viime viikon lopussa, mut nyt sit karsee flunssa.. niistin koko viime yön , että ei tullut paljon nukuttua. pitää varmaan päikkärit nukkua jossain vaiheessa.
vieläkin tää oireettomuus huolettaa, mutta yritän vaan ajatella että mun kroppa tottu raskauteen ja sen takia suht normiolo. ens ma tosiaan varmistus ultra, koska jos kaikki ei ole kunnossa, niin turhaa mennä siitä viikon päästä suomeen, kun lennetään sinne pelkästään sen nt-ultran takia.

vaikee uskoa vieläkään että sitä olis raskaana..
jotenkin sitä odottaa että viikkoja olis enempi ja uskaltais alkaa ostaan vauvanvaatteita..
mulla on vaan liikaa aikaa shoppailuun kun en ole missään töissä, et aika vaarallista... ;)
 
Heippa kaikille! Onpas tullut hirmuisesti tekstiä ja uusiakin mukaan, tervetuloa ja plussaonnittelut :) Itselläni edelleen vähän laiskanpuoleista tämä kirjoittelu. Koko raskausjuttu on jotenkin tasaantunut, oireet lähes poissa, maha elelee omaa elämäänsä ja on jonain päivänä litteämpi, jonain isompi (ilman tuota kotidoppleria olisin varmaan jo huolestunut....). Usein sitä melkein unohtaa olevansa raskaana, ja se lienee ihan hyvä joskin välillä mielessä käväisee, onko kaikki nyt ihan hyvin. Mutta tällaista vaihettahan sitä kovasti odotti siinä vaiheessa kun väsymys ja pahoinvointi oli pahimmillaan, joten ehkä nyt ei pitäisi valittaa tai heti maalailla piruja seinille, ettei kaikki olisi hyvin.

Noista seulonnoista: mulla otettiin verikoe n. 2 viikkoa ennen nt-ultraa, ilmeisesti se oli siis tuon 2013 käytännön mukainen toimintatapa. Näyttää tosiaan hieman vaihtelevan paikkakunnittain. Samaa vaihtelua näyttää olevan myös rakenneultran ajankohdassa; kaveri menee toisella paikkakunnalla rakenneultraan perjantaina jolloin hänellä muistaakseni 17+2, mä sain ajan vasta aikaisimpaan mahdolliseen ajankohtaan jonka täällä antoivat ja se on vasta tasan 21+0. Ärsyttävää, haluaisin itsekin rakenneultraan jo pian ;) edes ennen joulua. Mutta ei auta kuin odottaa.

TanZZZkulle paljon tsemppiä vuoteluiden keskelle! :hug: Voin uskoa, miten stressaavaa on. Mutta toisaalta tuntuu, että tässä tilanteessa on pakko hyväksyä kaikenlaisia stressinaiheita - jotka kuulemma eivät todellakaan lopu siihen, kun lapsi syntyy. Toivotaan että saatte tilanteeseen kuitenkin pikaisesti selvyyden!!

Scarleth 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Minäkin liityn tänne nyt ihan oikeasti, kun veritestikin näytti hienosti positiivista :)
Jos joku voisi lisätä listaan:
11.8. pikku-karhu/ 34/ 2.(3.)lapsi/ NKL/Kättäri. (Lapsia on siis kotona yksi ja taivaassa toinen)
Ar-ultra 21.12.
 
Mäkin tulin ultrakuulumisia kertomaan. Kaikki niin hyvin kuin voi olla.=) Pikkarainen siellä masussa kovasti veuhtoi. Oli aivan ihana nähdä kuinka paljon hän jo muistutti vauvaa ja sydänäänetkin kuultiin! :heart: Niskaturvotusta 1,0mm eli senkin suhteen kaikki vallan ok. Veriseulan tulokset siis tulee vasta 2vk:n kuluttua ja ilmoitetaan meille vain jos niissä on hämminkiä. Toivotaan ettei soittoa kuulu. Meidän paikkakunnalla on näköjään tuo HUS:in käytäntö, mutta labratarrasta bongasin, että HUS-labraanhan se näytekin lähti tutkittavaksi. CRL mitta pikkuisella oli 6,0 ja vastasi viikkoja 12+3. Ultraava kätilö tarkisti vielä viikot ja lasketun ajan, ne muuttuivat molemmat. Viikkoja olis nyt koon ja hedelmöitysajankohdan mukaan 12+2 ja LA 17.6. Rakenneultraan sain ajan 31.1. Oliskohan joku kultainen ja päivittäisi...
Tuli kyllä ihan eri tavalla "raskaana oleva" olo, kun näki että kyllä siellä vatsassa kovasti elämää on, vaikka välillä epäilyttääkin. Läheisillekin kerrotiin vauvauutiset tänään, iloisia ovat kaikki kovasti olleet. Ja kävin ostamassa nyt uudet mammahousut, kun maha pömpöttää jo siihen malliin, ettei normifarkut enää mene kivuttomasti jalkaan.:D

Inkkunen onnea myös ultrakuulumisista, ymmärrän täysin pää pyörällä -olotilasi!
Sebu ja Sekundamamma rauhallisesti ja lepäillen siellä supistusten kanssa. Ja tosiaan herkästi tarkistuttamaan tilanne, jos pahaksi yltyy. Vaikeahan sitä itse on tietää, mikä aiheuttaa kohdunsuulle muuttumista. Mielummin pelaa varman päälle.
Tanzzzku isot halit:hug:. Kylläpä sua nyt koetellaan. Kurjaa tuo vuotelu. Mäkään en kyllä usko, että lääkkeiden lopetus/vähentäminen voisi aiheuttaa keskenmenoa. Eikös se istukkahormonin määrä ole justiin sun viikoilla oikeinkin korkea? Eli kyllä se sun kroppa jo pitää huolta raskauden jatkumisesta, vuodon syy on varmaankin jossain muualla. Toivotaan että on viatonta ja kaikki menee hyvin, ymmärrän ahdistuksen ja toivottoman olosi.

Uusille onnittelut plussista ja tervetuloa!

Eemiliina 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hei kaikille, olen jo tovin seuraillut tätä keskustelua ja osa onkin tuttuja Hoidot jatkuu 2012 ketjusta. Nyt uskaltaudun ilmoittautua vasta mukaan. Tänään oli ar-ultra ja siellä suureksi iloksemme ja ihmetykseksemme näkyi pikkuinen papu ja syke sykki vimmatusti. Viikkoja on siis 6+6 tänään. Tänään pitäisi lopettaa diforem ottaminen. Se vähän huolestuttaa,mutta pakkohan se on lääkäreitä uskoa.

Minulle voi päivittää 37v./2.lapsi/ LA 25.7./OYS.

Neuvolan ajan saan vasta ensi maanantaina.
 
En tieda, kehtaisiko oikeasti taalla mainostaa moista, mutta JOS jotakuta sattuisi kiinnostamaan, olen alkanut kirjoittaa tasta raskausihmeesta blogia... Vaikka on siina kylla muutakin hömppäpömppää Lontoossa asumisesta yms. JOS kukaan haluaa vilkaista, blogi loytyy Lilyn palstalta Aika kypsä äidiksi - Blogi | Lily. Saa kommentoida! ;)
Lumi, kiva kuulla taas sinustakin! Kävin heti kahlaamassa lähes koko blogisi läpi, ja oli oikein kivaa luettavaa. Lisää odotellessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / khks

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? joko hesa tai jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri



Neuvolat & ultrat
Lumi72 ~ sairaalaneuvola 12.12.
Vienda ~ tarkistusultra 14.12.
helmimama ~ neuvola 17.12.
Miles ~ neuvola + nt-ultra 17.12.
astrolabe ~ ultra 20.12.
TanZZZku ~ nt-ultra 18.12.
TanZZZku ~ neuvola 20.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ neuvola 20.12.
pikku_karhu ~ ar-ultra 21.12.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä