Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

miles Ihania uutisia, onnea!!!! Oon käynyt kurkkimassa pitkin iltaa, että miten sun ultra on mennyt. Aivan uskomaton tuo sinun raskaustarinasi muutenkin, olen seurannut sitä hoitopuolelta lähtien.
Olen niin onnellinen puolestasi :heart: =)
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Täälläpäs on käyty vilkasta keskustelua :) Oma mielipide tuohon raskausajan tuntemus hommaan on, että toisen/toisten tuntemuksiin ei milloinkaan voi täysin samaistua. Olipa sitten takana samanlainen tausta tai ei, tai olipa miten empaattinen tai sympaattinen ihminen tahansa. Tuntemukset hyvät ja huonot on niin henkilökohtaisia ja muovautuneet koko elinhistorian aikana, ettei maailmassa ole täysin kanssasi samallalailla tuntevaa ihmistä (menipä filosofiseksi :D) Joka tapauksessa mun pointti on, että jokaisella on oikeus tuntea, myös niitä negatiivisia tuntemuksia. Ja itse koen sen niin ettei ole minun ilosta/onnesta poissa jos joku ei nauti esim raskaanaolosta, koska toisella voi olla siihen tosi hyvä syy (esim fyysinen sairaus). Sekavaa, toivottavasti tajusitte :) Itse tunnistan omasta olosta juuri tuota Eemiliinan mainitsemaa uutuuden viehätystä. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä eikä oikein osaa odottaa mitä seuraavaksi tapahtuu, jännää :) Ja mun on tietty helppo olla iloinen, koska "oireita" on ollu vähän....

Mun mielestä on tosi tärkeetä, että saa purkaa omia tuntojaan vertaistuen merkeissä, joten voitasko sopia, että täällä saa joskus myös vähän valittaa? Kun kaikilla varmaan joskus on sellanen valivaliolo ;) Ite kävin lapsettomuusaikana vertaistukiryhmässä ja koin sen tosi tärkeeksi...just sen takia, että siellä sai olla aito ja purkaa myös niitä ns.paskoja juttuja.

Vaikka en teitä tunne, ootte mulle tosi tärkeitä naiset! Lähipiirissä kun ei ole ketään raskaanaolevaa saati sitten lapsettomuushoidoilla onnistunutta. Täällä juttuja lukiessa tulee sellanen olo, että kiva kun en oo yksin maailmassa näiden omien pikku ongelmien, pelkojen tai ilonaiheiden etc kanssa.

Lila ja Pikkulainen kiittää, kuittaa ja toivottaa hyvää yötä :)

P.s Onnea miles hyvistä uutisista :)
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama ja miles
Heippa taas pitkästä aikaa. :) ja kiitos tuhannesti helmimama kun olet jaksanut päivittää listaa. Mä en jostain syystä pääse tänne kuin puhelimella ja päivittäminen sillä on aika tusaa.. harmittaa kun olisi kiva kommentoida a kirjoitella enemäm mutta hermot menee kun ei pääse kunnolla kirjoittamaan. :(

migreenistä vielä sen verran että itse olen kysynyt täsmälääkkeiden käytöstä viideltä eri lääkäriltä (klinikalla kahdelta, neuvolan kautta, työterveyslääkäriltä ja naistenklinikan osastolääkäriltä) ja kaikki ovat antaneet luvan sen käyttöön. Tosin buranaa on käsketty välttämään.

Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Sitten vielä viime aikaisista keskusteluista.. mä niin ymmärrän sua tyty!! itsellä aika sama fiilis oman kehon kanssa. Mä olen vaan sitä mieltä että joillekin raskaus "sopii", toiset kukoistaa janauttii ja sitten on meitä joille tämä 9kk on muuta kuin ihanaa masumatkaa. Tuntuu että koko sykst punktioineen, hyperstimulaatioineen jne on ollut ihan tarpeeksi raskasta. Olisi kiva jos tässä vaiheessa voisi päästä helpimmalla mutta jatkuva huoli, pahoinvointi, närästys, univaikeudet, liitoskivut ja kaikki muu ottaa kyllä aivoon. puhumattakaan 10kg painonnoususta. Koen että minullaon oikeus kokea tämä vaihe vähintään yhtä raskaana kun kuka tahansa muu, varsinkin kun huomioi mitä kaikkea on joutunut kestämään jotta ollaan päästy tähän asti. Se että oma olotila tympii ei kuitenkaan vähennä onnea pienestä elämästä. Kaikki vaan kokevat tämän eri tavalla, osa pääsee helpommalla kuin toiset. tytylle nostan hattua että olet uskaltanut lähteä tähän uudestaan. Ystävälläni on myös reuma eikä hän voi kuvitellakaan raskautta/lääkkeiden jättämistä.

Sovitaan vaan että täällä saa myösvälillä valittaa. :) vaikka tästä on haaveiltu, niin ei tämä aina ole ruusuilla tanssimista ja se on mun mielestä ihan hyvä tiedostaa ja myöntää. :)

muoks!! anteeksi kirjoitusvirheet mutta tää kosketusnäyttö on syvältä! :mad:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helmimama
miles ihanaa, onnea ultakuulumisista. Mulla olikin hyvä tuntuma siitä, että kaikki on kunnossa. Jee! :)

helmimamma kiitos raskausviikkojen kutsumistavan selkiyttämisestä. :)

Oletteko muuten käyneet hammaslääkärissä raskauden aikana? Minulla alkoi viime viikolla vaivaamaan hammas, johon on joskus tehty juurihoitoa. Tätä juurihoitoa ei saatu koskaan kunnolla tehtyä ja sanottiin, että alkaa varmasti vaivaamaan jossain vaiheessa. Kova särky alkoikin siis viime viikolla ja sain päivystysajan julkiselta hammaslääkäristä (juurihoitoa ei ole tehty siellä). Hammaslääkärissä totesivat, etteivät voi ottaa röntgenkuvia, koska olen raskaana. Hammaslääkäri arvioi, että hammas pitää varmaankin poistaa, mutta sitä ei voida tehdä ilman niitä kuvia. Hän ei myöskään suositellut antibiootteja hampaaseen. Lopulta hammaslääkäri rupesi kääntymään siihen, että röntgenkuva voitais kuitenkin ottaa. Kysyin sitten, että oletteko usein ottaneet kuvia raskaana olevilta, niin hän sanoi, että on kerran ottanut! Heh kerran....en halunnut olla se toinen selvittämättä asiaa hiukan. Eli lopputulos oli se, että poistuin hammaslääkäristä särkevän hampaan kanssa, jolle ei oltu tehty mitään!? Soitin hammaslääkärin jälkeen neuvolaan ja kysyin heidän mielipidettä suun alueen röntgenistä, mutta he eivät siihen halunneet ottaa kantaa. Nyt hammas on rauhoittunut itsestään ainakin toistaiseksi, mutta varmasti alkaa vielä vaivaamaan. Olen lueskellut noista raskauden aikana otetuista röntgenistä ja fakta taitaa olla se, ettei suusta otetusta röntgenistä todennäköisesti ole mitään haittaa sikiölle. Onko teillä kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Amele hammasröntgenissä säteilymäärä on todella pieni ja osuu niin paikallisesti pienelle alueelle, mutta turhia kuvia vältetään ottamasta raskauden aikana. Mutta tossa tapauksessa kun on kova särky eikä lääkäri uskalla poistaa ennen kun on nähnyt kuvan juurista niin olis kyllä hyvä kuvata, siitä tuskin sikiölle mitään haittaa on. Saat moninkertaisen säteilyannoksen mm. lentämällä lentokoneella, eikä sitäkään ole raskaudenaikana kielletty... Et jos särky palaa niin suosittelen kuvauttamista ja sit kuvan perusteella juurihoito tai poisto... Aika pitkän aikaan joudut olemaan särkevällä hampaalla jos synnytyksen jälkeen vasta jotain tehtäisiin ja tilanne voi äityä tosikin pahaksi :/
 
Viimeksi muokattu:
Hurjana tullut tänne tekstiä viime kerran.

Minun mielipiteeni tuohon saako valittaa,vaikka lapsi olisi tehty hoidoilla,niin saa. Eiköhän meistä jokainen kuitenkin tajua kuinka paljon tätä lasta on toivottu ja se tee meistä kenestäkään huonompaa äitiä,jos raskausaikana on kurja olla ja joistakin asioista vaan täytyy saada valittaa.

Miles,onnea mahtavista ultra kuulumisista.

Nyt hiukan omaa napaa. Elikkä täällä olen kärsinyt pari päivää aivan kamalista vatsakivuista,jotka äityivät niin pahoiksi,että oli pakko hakeutua lääkäriin. Ultrassa onneksi oli kuitenkin kaikki ok ja pikkuinen oli viikossa kasvanut niin kuin pitikin ja vastasi rv 7+5. Nyt vaan selvitetään verokokeilla ja pissanäytteellä mistä kivut voisivat johtua. Silmä määräisesti ultrassa ei ollut mitään havaittavissa. Kuitenkin alavatsaa särkee välillä todella kovasti.
Mikäli tulehduksia ei löydy,niin sitten pistetään kovat kivut kasvukipujen piikkiin. Ei auta kuin odotella.
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Hienoa Miles ihania uutisia!!:heart:

Inkkunen meillä on taas sama ultrapäivä :) Toivottavasti uutiset on silloin yhtä hyviä kuin viimeksi! Onneksi on taas aamuaika, niin ei mene koko päivä tulisilla hiilillä.

Omaa napaa ja vähän myöskin valitusta: Pahoinvointi jatkuu edelleen, vaikka ehdin jo elätellä toiveita. Arvatkaa palaako hermo kohta, kun aamuisin joutuu yökkimään niin kauan että lirahtaa pissi housuun?!!:LOL: (Olen tiedostanut taas lantionpohjalihasten merkityksen...) Silti ei tule oksennus pihalle asti. Mulla on jo selkä ja vatsalihakset ihan hellänä tästä kakomisesta, puhumattakaan niskajumista.: / Onneksi pahin väsymys on jo selätetty ja kaikki ruoka ei enää kuvota.

Mäkin olen alkanut odotella malttamattomana ekoja liikkeitä. Tosin joudun kyllä varmaan odottelemaan vielä tovin. Kysyin ultrassa istukan paikkaa ja kuulemma näyttää kääntyvän etuseinän puolelle. Eli voi olla, ettei vielä moneen moneen viikkoon tunnu ja vastahan mä olen viikolla 14. Mutta voi kun saisi jo tuntea niitä muksauksia...:heart:

Onko teillä tullut mitään "aavistuksia" siitä kumpaa sukupuolta odotatte? Jostakin kumman syystä mulla on ihan poikaolo. :) Johtuneeko siitä, että esikoinenkin on poika ja kovasti samalla tavalla on nämä raskaudet edenneet. Tunnemyrskyä on vaan ollut enemmän tällä kertaa. Enkä ole vieläkään päättänyt haluaisinko tietää sukupuolta ennakkoon. No, onhan tässä vielä kuukausi rakenneultraan ja aikaa miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: miles
^ täälläkin ollut poikaolo ja nyt alan olla ihan malttamaton. Olen niin utelias että haluaisin jo tietää. :)

Millaisia oireita teillä, jotka ounastelette poikaa, entä teillä joilla on tyttöolo? Tää nyt on tällaista hömppää mutta kiva olisi kuulla ajatuksia. :)

Täällä tehnyt mieli suolaista, rasvaista, vichyvettä ja porkkanoita. Suklaa ei juurikaan maistu. Pylly levinnyt ja migreeni pysynyt poissa, samoin ykäily.

Edellinen raskaus oli tyttöraskaus, oksensin, suklaa maistui, migreenistä kärsin 3x viikossa. Nyt moni asia päinvastoin.

Onko muilla tullut kasvoihin tai yläselkään finnejä? Täällä kunnon acne jyllää vaikka suklaa tökkiikin, ei kiva!
 
Sukupuolioloista sen verran että mä olin ihan satavarma siitä että odotan poikaa, alku- ja keskiraskaus lähes oireetonta, iho hehkeä, vähäisetkin näppylät kaikonnut, loistava olo kaikinpuolin ja maha sellainen eteenpäintyöntyvä pallo, ei leviä siis sivuille ollenkaan, jenkkakahvat suorastaan hävinnyt :D Ja niin vaan ne tyttöä povaili, että siinä meni mun usko noihin vanhankansan uskomuksiin :popcorn: Oli kyllä aika suurikin yllätys kun kätilö selkeän tyttölupauksen antoi...

Eemiliina, hyi kuulostaa kyllä kamalalta tollanen yökkiminen :/ Toivottavasti helppaa pian!

helmimama ja tyttönen 30+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tää raskaus vielä niin alussa,ettei ole ollut mitään poika taikka tyttö oloja.

Mun aikasemmassa onnistuneessa raskaudessa oksensin rv 12 asti, olin väsynyt,söin mitä suuhun pystyin laittamaan. Migreeni vaivasi alussa.Vatsa oli pysty, tissit eivät olleet kipeät ja mulla oli linea negra ja pojan siis synnytin.

Nyt ei oikein mitään oireita. Ei ole ollut migreeniä. Ei okseta,ei kuvota hajut,ei ole tissit kipeenä eikä oikein muutakaan. Joten vois kuvitella mun kohdalle sitten tyttöä,kun pojasta oli niin erilaiset oireet. Mutta eipä sitä vielä tiedä.
 
Esikoisesta mulla oli pahoinvointia jollekin 12 viikon kieppeille, oksentaa ei tarvinnut. Alussa tuli vähän finnejä naamaan, mut sekin rauhottui. Himoitsin rasvaista grilliruokaa ja ylipäätään suolaista koko raskauden. Iskias vaivasi heti alusta lähtien ja muutenkin kävely oli aika tuskaisaan koko raskauden ajan. Mahaa ei näkynyt takaa päin katsottuna ollenkaan ja kokenut kätilökin tuumas heti minut nähtyään, että selvä poikamaha. Poikaolo mulla olikin, mutta tytön synnytin :D

Nyt on aika samat oireet, paitsi että pahoinvointi jatkui muutaman viikon pidempään ja iskias on pysynyt toistaiseksi poissa. Ruokahimot on samat, makea ja suklaa tökkii, kuten esikostakin. Omia fiiliksiä ei ole. Välillä ajattelen vauvaa tyttönä ja välillä poikana. Kysytään varmaan ultrassa tällä kertaa sukupuolta, esikoisesta ei kysytty. Mies toivoisi poikaa, mutta toinen prinsessakin kävisi vallan hyvin =)
 
Huomenta kaikille! Olen jotenkin super-virkkuna tänä aamuna, vaikka työreissun takia olikin taas aikainen aamu.

helmimama näin minäkin tuosta hammasröntgenistä ajattelin, ettei varmasti ole juuri mitään haittaa. Rupesi vain epäilyttämään, kun hammaslääkärissä oltiin aluksi niin sitä vastaan ja neuvolassakin aika epävarmoja. Jos hammas rupeaa vaivaamaan uudestaan ja hammaslääkäri röntgeniä suosittelee, niin suostun siispä siihen. :)

Emiliina voi kurjuus, kuulostaa kyllä aika turhauttavalta tuo yökkiminen. Saapahan vatsalihakset kunnon treeniä. :) Vaikka ei varmasti kyllä ole lainkaan mukavaa, toivotaan että loppuu pian nuo kakomiset!

Minulla on jostain syystä tullut hiukan tyttöolo. Tämä johtuu ehkä siitä, että nt-ultrassa mies väitti nähneensä, että lääkäri rastitti ruksin F-ruutuun. Minua hymyilytti, kun eiköhän tuo ruutu ollut jotain ihan muuta kuin vauvan sukupuoli. :LOL: Mutta siitä siis tyttöolo jäänyt päälle. Pahoinvointia ei ole juuri ollut, iho on hyvässä kunnossa ja muutenkin voin hyvin, joten näiden merkkien perusteella voisi povata poikaa? :) Toiveita sukupuolen suhteen ei meillä kummallakaan kyllä taida olla, molemmat ovat yhtä tervetulleita ja toivottuja. Ei olla vielä päätetty halutaanko tietää sukupuoli etukäteen. Minä haluasin pitää asian yllätyksenä synnytykseen saakka, mutta katsotaan maltanko. Meinaatteko te kaikki kysyä asiaa etukäteen?
 
"Vaikka en teitä tunne, ootte mulle tosi tärkeitä naiset! Lähipiirissä kun ei ole ketään raskaanaolevaa saati sitten lapsettomuushoidoilla onnistunutta. Täällä juttuja lukiessa tulee sellanen olo, että kiva kun en oo yksin maailmassa näiden omien pikku ongelmien, pelkojen tai ilonaiheiden etc kanssa. "

Olen Lilan kanssa täysin samaa mieltä:vaikka en välttämättä hirveaän aktiivisesti kirjoittele, niin seuraan kyllä palstaa ahkerasti varsinkin esikoinen kysessä eikä oikein itedä mikä on "normaalia" ja mikä ei :)vertaiskokemukset on äärimmäisen tärkeitä.

Miles paljon onnea ihanista ultrakuulumisista!:heart:

Joo huomasinkin Eemiliina että samoissa taas mennään:)Kurjalta kyllä kuulostaa nuo kakomiset.Toivottavasti eivät jatku enää pitkään.Tsemppiä!

Mulla on parina päivänä nyt ikäänkuin kiristellyt alavatsaa.Varsinkin eilen liikunnan jälkeen tuntui tosi inhottavalta.Ei kai ne mitään supistuksia voi vielä olla...??No aattelin nyt ottaa pari päivää rauhassa ja katsoa jatkuuko se vai ei.Ja tosiaan alaselkää vihloo nyt joka päivä.Luin jostain että saattais johtua taaksepäin kallistuneesta kohdusta, onko muilla kokemuksia?Tällä viikolla aloitan mammajoogan:)Toivattavasti siitä on apua tuohon selkään.
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Huomenta taas, rakkaat kanssasisaret!! :)
Onpas paljon tullu tekstii!!! :O Jos joku nyt unehtuu kommentoimati, nii aim sori... :ashamed:

Onnea Miles hyvistä ultrakuulumisista!! :heart: Toivottavasti saan iteki hyviä kuulumisia ens viikolla...

Inkkunen, ulokkeet pystyssä :LOL: :heart: kiitos :hug:
Pikkuperho, kirjoitit todella kauniisti, ja kiitoksia myötätunnosta :heart: :hug:
Suuret kiitokset muutenkin kaikille teille jotka olett mua muistanu :) :heart:
Ja pakko sanoo, kyllä mussa jotain hormonihuuruja on, aina meinaa herkistyy ku täällä käy :LOL: :heart:

Tervetuloa Nuppuska ja Raastinrauta!!! Nuppuskan muistankin tuolta lapsettomuuspuolelta...:)

Raastinrauta, voi ku oliski joku tollanen selkee syy miksi vuotoa tulee :ashamed:
Multa otettiin just kaikki maholliset labrat ja systeemit, eli tulehduksia ei pitäis olla. istukkakin on kiinnittynyt takaseinämään eli siitäkään ei johdu... Sitä vaan on tullu/ tulee..

Sitten vielä minäkin kannan oman mielipiteeni tähän oireisto-valitus-hehkumis- keskusteluun. Ymmärrän sen raskaana olevan valitusta oireista, oli raskaus sitten lähtenyt liikkeelle normisti tai hoidoilla, ja ymmärrän myös sitä odottajaa joka ei halua valittaa oireistaan, jos raskaus ei ole niin helposti lähtenyt liikkeelle, tai jos onkin lähenyt liikkeelle normisti, niin voihan joku ajatella että kun näin suuren lahjan saa, nii ei paree valittaa!!
itse en varmaan (ehkä) valittaisi raskausoireista, vaan olisin rauhallisemmalla mielellä. Toki helppo sanoa näin, koska olen päässyt TODELLA vähällä, kun vertaan moneen täälläkin olevaan!!! jos kärsisin karmeista pahoinvoinneista, saattaisi mielipiteeni olla toinen, en tiedä!!
Ja jotenkin.. tuntuu, et jos hirveesti valittaisin, nii ihan ku manaisin jotenki, ja ihan ku tää onni sitten otettaisiin pois minulta.. : / Täähän on ihan hölmöö hörhöilyä, koska uskon sitten että muille ei niin kävis, vaikka kuinka kitisis ja valittaisi, vaan että mulla olis jotenki noin tollanen tuuri en tiä, en varmaan osaa selittää...

Anyway, pointti oli siis, että jokainen tuntee niinkuin haluaa, se ei muuta omaa ajatusta eikä ole omasta mielepiteestä pois. Kaikki tunteet ovat siis sallittuja.
Toivottavasti osasin nyt selittää :whistle:

Oon ollu alkuviikon saikulla. Sain niskani jumiin ja kolme päivää saigonii. mä en ole tosiaan liikuntaa harrastanu siirron jälkeen, ihan siis tosi pitkään aikaan!!! Vaikka sainkin luvan lekurilta viimeksi.. En silti oo uskaltanu...ton s******n vuodon takii!!! :kieh:
Mutta, koputan tässä puuta samalla, ja varo-varovasti kirjotan, että eilen on ollu todella vähän merkkejä vuodosta, ja tänää ei ole näkynyt vielä yhtään!!!! :heart: :) Voitteko kuvitella?!?!?!
Joska se nyt älyis loppuu??????
Soitin jo kerran tällä viikolla sairaalaan...taas. Ja tuli sellanen fiilis et en soita enää vaikka mikä olis!!! Soitin en takia, koska ti iltana, kipuilin aikas paljon ja koko ajan, ja illalla, ennen nukkumaanmenoa, verta tuli enemmän ku mitä taas hetkeen on vuotanu...
Anyway, pitää olla pää kainalossa, vuotaa litratolkulla ja vetää överit panadolia ennen kuin sua aletaan tsekkaa!!! Ja ristiriitaista, lapsettomuuspolilla naikkarilla, yksi lekuri sanoi, et se ei kerro mitää, vaik ei tulis vuotoa tai oireet ei loppuis tai loppuis, et keskenmeno voi olla silti, eli vissii siin kohtaa keskeytyny keskenmeno. Ja Jorvin polilta kätilö taas sano et jos tällee tuhruu, ni ei ole vaarallista!! Siis joo, yleensä spontaanissa km on kunnon vuotoa ja jne jne..
Aina vaan käsketään odottaa ja tarkkailla ja taas helvetti odottaa!!!
Niin, tai ainahan voit mennä sinne yksityiselle ja maksaa sen melkee(?) pari sataa € siitä ultrasta...
Huoh!! Sori avautuminen, mut jotenkin oon NIIIIIIIN kypsä tähän jatkuvaan huoleen ja ressiin ja ahdistukseen!!!
Sitä olenkin tässä viime päivät työstäny, ja päätin et antaa helvetti olla!!! mä jatkan mun elämääni nyt, ja koitan olla ressaamatta (joka onki mun kaltaselle miettijäanalysoijalle toooooooosi helppoa ;)), menen urheilemaan varovasti näin ens alkuun, ja nautin elämästä!!! Ja jos jotain pahaa on tapahtuakseen, siis lähinnä km ja kkm, suren sitte niitä jos sellasta tapahtuu. Mä en kertakaikkiaan jaksa olla rikki koko ajan!!! Tää on niin puuduttavaa....
Itkee tihrustan sit ens viikon ti ku nt-ultra on ollu, tai sit oon taivaissa tai jossain sfääreissä, niissä tunnelmissa, mihin ultra mut meijät vie!!! Nih.
ja huh, sori TAAS valitus ja kiukuttelu ja avautuminen!!! Mut kylläpä helpotti ;) Ja toivottavasti ketää ei ny ahistunu...

Lisäksi haluan vielä kompata Inkkusta ja Lilaa, eli vaikka en teitä oikeasti tunne, niin olen niiiiin onnessani, kun te kaikki olette täällä!!! Olen meinannu monta kertaa menettää järkeni pohtiessani erinäisiä asioita, kunnes joku ihana teistä on tullut ja jakanut viisauttaan, :heart: , ikäänkuin sanoen: älä huoli, näin se homma etenee. Siis iso kiitos kaikille teille!!! Teidän tuki merkitsee TODELLA PALJON minulle!!! 100 tsiljoonabiljoonaa :hug: :heart: Olette niin mahtavia :) :,)
 
TanZZZku minullahan loppui tuo epämääräinen vuotelu siihen viikolle 12. Mitään syytä vuotoon ei koskaan löytynyt, joten eipä tiedetä mistä johtui. Olen samaa mieltä tuosta, että on tosi turhauttavaa, kun sanotaan, että sitten voit mennä lääkäriin, jos vuoto on tooooosiiii runsasta ja kivut tooooosiii kovia tai sitten yksityiselle maksamaan itse. Minullahan ei hermo kestänyt (vaikka edellisellä viikolla oli ultrattu ja kaiken piti olla kunnossa), marssin siis yksi perjantai ilta tk:n päivystykseen, jossa lähes itskua tuhristaen painostin lääkärin laittamaan lähetteen äitiyspolin päivystykseen. Kivut ja vuoto eivät olleet juuri lisääntyneet aikaisemmista viikoista, eivätkä siis olleet mitenkään erityisen kovia, mutta asia vaivasi mieltä niin paljon. Lääkäri laittoikin silloin äippäpolille, jossa sitten samaisena perjantai iltana tarkistettiin tilanne ja sainkin niitä huonoja uutisia (kohdunsuu lähes auki, lyhentynyt, pehmentynyt yms.) ja lähes varmaa keskenmenoa povattiin. Tässä kuitenkin ollaan ja mitään merkkejä ei asiasta enää ole. Ihmeparantuminen. :) Mutta siis lääkäriin vaan, jos sellainen fiilis on! Sinullahan on pian tulossa tuo nt-ultra, joten siellä varmaan viimeistään selviää tilanne, jos mielesi maltat sinne saakka. Ja aina ei tosiaan tuo vuotelun syy selviä ja se voi loppua itsestään. Eiköhän tuo sinunkin vuoto ole harmitonta ja kaikki on pikkuisella ihan hyvin.

Täällä käyty tänään neuvolassa, kaikki kunnossa. :heart: Sydänäänetkin löytyi lähes heti. Salmiakkia sain ohjeeksi syödä matalan verenpaineen vuoksi. :) Rakenneultraa saankin varailla tammikuun alkupuolelle ja ensi viikon maanantaina sitten sokerirasituskokeeseen johtuen pco-tyyppisistä munasarjoistani.
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
Amele mäkin luulen et rasti oli jotain ihan muuta kun sukupuolta varten :LOL: Ja hienoa että sydänäänet kuului heti, se on ihan parasta noissa neuvolakäynneissä =) <3
Tosta PCO:sta sen verran että mua ihmetyttää kun eri paikkakunnilla on tosta eri käytännöt... Meillä kun on hoidot tehty yksityisellä puolella niin ei kukaan ole missään vaiheessa neuvolassa edes kysynyt että mistä meidän lapsettomuus johtuu ja meillä siis syynä myös toi PCO. Joten en joutunut rasitukseen muutakun iän perusteella sillon rv 26. Ei kukaan ole ollu kiinnostunut onko PCO:ta vai ei, enkä ole jotenkin tajunnut siitä edes puhua? Onko teiltä muilta kysytty lapsettomuuden syytä tai ylipäänsä oltu kiinnostuneita teidän hoidoista yms? Meillä oltiin kiinnostuneita tasan sen verran että neuvolakortissa lukee että IVF-alkuinen raskaus, ei mtiään muuta ole puhuttu tai kysytty... Outoa??

Inkkunen mä en osaa sanoo noista supistuksista kun en oo vieläkään ainakaan huomannut että mulla ois ollut yhtäkään, en siis tiedä miltä ne tuntuu, mut kyllähän joillain ne harjotussupistukset alkaa jo tosi aikasin? Ja muutenkin kaikki vatsatuntemukset on varmaan aika normaaleja, itsellä ainakin ollu vaikka minkännäköstä kiristystä ja tykytystä yms :) Tapahtuuhan siellä aika isoja juttuja alusta asti! Kerro sitten millasta siellä mammajoogassa oli, mäkin olisin kovasti halunnut mennä mut jotenkin se sitten vaan jäi :/ On varmasti tosi kivaa!

TanZZZku sulla on just oikee asenne :) Ku tosiaan siihen ei pysty ite vaikuttamaan meneekö se kesken vai ei, et turha sitä on sohvalle jumittua sen pelossa, kun ei se normi elämä ja liikuntakaan sitä kesken laita vaikka itestä tuntuu siltä et on turvallista olla vaan paikoillaan... Helpommin sanottu ku tehty mut aina parempi jos pystyy elämään normaalisti ja olemaan liikoja miettimättä ja stressaamatta :) Ja tosi paskaa kyllä toi etteivät ota tsekkaukseen ennenkun tulee veritulva tms :/ Mut onneks sulla on enää muutama hassu päivä siihen ultraan!! Harmillinen viikonloppu välissä mut teet jotain kivaa et saat ajatukset muualle =)

Mulla on vähän erilaisia huolenaiheita kun ei enää tarvii ton mahassaeläjän olemassaoloa epäillä kun sen verran hällä on jo kokoa ettei voi olla huomaamatta :D Hän on alkanu tekee jo kipeetä liikkeillänsä, eilenkin piti maata kaksinkerroin lattialla kun tuntu niin kovaa painetta ja kipua tossa pallean kohdalla, vauva ilmeisesti jumppaili sitä vasten, ei ollut todellakaan miellyttävän tuntusta! Ja samoin noi potkut ja nyrkkeilyt ihan kunnolla vihloo ja särkee jo, kauhulla vaan mietin että jos hän on nyt vajaa 2kg niin miltä noi tuntuu sit kun hän on se yli 3kg??? Olis kiva myös päästä jonkinnäköseen painoarvioon ennen synnytystä et tietää ettei sieltä ihan mitään monsteria tarvii pusertaa ulos =D Muuten tää nyt on vaan tällasta odottelemista, odottelua odottelun perään, ja aika ei tunnu kuluvan...
On se vaan niin käsittämätön ajatus että tuolla mahassa on ihan oikea vauva, joka kerta kun hän kunnolla möyrii ja "tulee esiin" niin hämmästyn ja häkellyn että niin, ihan oikea vauva, joka kerta yllättää :D :heart: Ei sitä lakkaa ihmettelemästä...

helmimama ja Tyttönen 30+6
 
Viimeksi muokattu:
Amele, mä mietin et olisin vaan menny ja vähän värittäny näitä mun oireita, ja vaatimalla vaatinu päästä näytille, mut en sit vaan kehdannu :ashamed:
Se hemmetin ultra on ens viikolla... koitan olla miettimättä sitä...
Mä oon jotenki saanu vaa sit lopulta rauhotettuu itteni, ja koittanu aatella et tätä on ollu täs koko ajan ja jne.... Lisäx mulla on pari hyvää ystävää joille oon aikas ahkeraan soitellu ku on ollu ahistus kohtauksii :D
Onneksi sulla meni tuo tilanne ohi, ja ja nyt kaikki on hyvin :) ja hyvä et tosiaan pääsit sillon näytille, ja siitä sit saigonille lepäilee :heart:

Hei, tääl oli jossai kohti puhetta noista raskausarpi voitehista...????
Tää on nyt varmaan tosi tyhmä kysymys, mut mistä niitä saa ostaa...???? :ashamed:
mulla on arpia ennestäänkin kyllä, lihomisen takia, ja tuntuu suht helposti tulevan niitä, mut ettei iha älyttömästi tulis lisää....
jos nyt siis kyseisiä tuotteita tulen tarvitsemaan tässä lähitulevaisudessa....
 
Raskausarpivoiteista, ite oon käyttänyt Body Shopin sitä cacaorasvaa, eikä ainakaan toistaseks oo tullu yhtään :) Tuoksuu ihanalle ja on tosi "tuhtia", myyjät bodyshopissakin suosittelee sitä juurikin raskausmahalle...
 
Joku suositteli jossain manteliöljyä raskausarpien ehkäisyyn. Tosin en ole perillä, missä sitä myydään... Olen kanssa miettinyt, että jotain voisi hankkia valmiiksi.

(.) Ultrassa käyty tänään ja pikkuinen oli kasvanut jopa päivää todellisia viikkoja isommaksi, sydän löi ja liikkuikin jo vähän. :heart: Ihana!! Jos nyt uskaltaisi jo kertoa äidillekin.

Vienda 9+0
 
Ihanaa, onnea hyvistä ultrakuulumisista Vienda!!! :)
Kyl sitä tyyppii voi kattella siitä kuvaruudusta, ja ei varmast kyllästy :)

Mulla olis työpaikan pikkujoulut tänään, ja aion jättää ne väliin. Kaikki täällä tietää, et en sylje lasiin ja lähe ruoan jälkee kotiin vaan olen yleensä se joka jaksaa juhlia pikkutnneille asti...
Ei huvita jaksaa alkaa selittelee kellee mitää mix en ota, ja mix väsyttää ja mix lähtisin ruoan jälkeen kotiin!!! Ja muutenkin, tulin siihen tulokseen, että ei mulla ole oikein vaatteitakaan. Tai on vaatteita, mut eivät mee päälle :D Kyllä eilen silti löysin suht siistit vaatteet joilla voisin mennä kaapin perukoilta, mutta ne ei oikei näytä "minulta", niin ei ole mukava fiilis olla ja silee...
Aika pinnallista nyt ku mietin :LOL: Vai onko..??? : / Mutta, valitettavasti näin se on...
Vois tietty mennä ostaa jotai, mut koska olen oikeasti nainen, jolla ei ole vaatteita niin kuin "normaaleilla" kanssasisarilla on, ni joutusin ostaa sit kaikki, ja aattelin säästää nekin rahat alennusmyynteihin, ja silloin uusia vaatevarastoa ihan kunnolla!!
Käyn siis oikeesti tosi harvoin shoppailee vaatteita, en vaan oikein pidä siitä!! Varmasti osittain mun koon takia... Olen siis ylipainonen, aika reilustikin, ja hyvin istuvia vaatteita on vaikea löytää, ni jotenki ärsyttää mennä sinne kauppaan :kieh:
Ja sit käy just näin, et huomaan näyttäväni "roskalta" ja sit marssin kauppaan ja ostan kerralla enemmän..

Ulkona käymisestä, niin oon niin ilonen että mun ei ole tarvinnu lähtee juhlii!!! Aloin jo olee aikas kypsä baareissa juoksemiseen ja juopotteluun, kankkuseen ja siihen kaikkeen ylipäätään!!! Ehdin jo alkaa totaalisesti kyllästymään tollaseen elämään, Ja aloin jo vähentämään aika huolella tuota juhlimista. On siis ihanaa että + myötä olen saanut parempaa sisältöä elämääni. :)
Ja en siis ole ollut mikään holisti, vaan viikonloppuisin vapaalla juhlinut :)

Nyt viikonloppuna pitäis vissii viimeinkin hakea joulukuusi. Koska jos ei nyt haje, nii jää hakematta : / Lisäx, ostin jouluverhot, ja jos viel saisin ne ikkunaan ni avot ;) On ollu tarkotus laittaa ne aikastemmi, mut oon ollu aika väskä ja kai vähä laiskottanukin... mut jos nyt viikonloppuna sais aikasex???
Mitäpäs muut meinaa viikonloppuna? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Ihanaa Vienda kuulla iloisia ultrakuulumisia :) Tanzzzku ei ollenkaan kuulosta pinnalliselta, jos ei oo fiilistä ni ei oo fiilistä. Piste. Ja kaikki varmasti on samaa mieltä, että lähteä ulos vaatteissa, jossa ei tunnu "olo itseltään" on ihan kauheeta! Voi, että kun mä toivon että kaikesta murheesta huolimatta saisitte iloisia uutisia tiistaina, olet ollut ajatuksissa :)

Mulla on tosi erilaisia fiiliksiä ollut tässä viime viikkoina, tuntuu aina että pari päivää on tosi onnellisesti raskaana, mutta sitten tulee kauhea pelko, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin! Tiedänhän mä, että mä en voi siihen vaikuttaa millään, mutta mua vähän kyllä pelottaa! Oireita mulla kyllä on (arat rinnat, paha olo, väsymys..), joista paha olo on helpottanut pari pv sitten. Ja heti mä rupesin pelkäämään, että onko jotain sattunut.. Ja eikai ne oireetkaan takaa, että siellä kaikki hyvin olisi. Erittäin stressaavaa!! Vuoto on mulla kyllä onneksi pysynyt poissa kokonaan reilun viikon jo, nyt mennään 8+6! Mullahan on lääkkeellinen pas, joten huomenna 9+0 alotan vähentää lääkkeitä. Alotitko sä tanzzzku kans 9+0 vähentää?

Ens ke olisi sitten 1.neuvola, odotan sitä innolla, kun jotenkin ollut niin itekseen tän asian kanssa jo monta viikkoa! Voiko sillon kuulua sydänääniä vielä? Olis aika ihanaa!

Meillä kanssa huomenna joulukuusen haku ja vähän tonttupuuhia - ihanaa :) Hauskaa viikonloppua kaikille!

Ja helmimama kiitos kun lisäsit minut listoille :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku ja Vienda
Kiitos onnitteluista, ihanan kannustavaa! :heart:

Mä laitoin itsenäisyyspäivänä kotiin joulua. :) Jouluverhot, tabletit, kynttelikköä ja vähän koristeita, kun meille tuli vieraita. Silleen hillitysti kuitenkin, ei liikaa. Tuli paljon jouluisempi tunnelma!

Musta on kanssa ollut ihan virkistävää, ettei ole "tarvinnut" käydä baareissa ym. Vaikka tää olo on silti krapulainen, nyt vaan joka päivä... :$ Mutta säästyy rahaa ja ehtii paljon enemmän touhuta kaikkea "järkevää" viikonloppuisin. Firman pikkujouluissa join appelsiinimehua koko illan, eikä kukaan tainnut huomata mitään ihmeellistä, varmaan ajattelivat, että seassa on kirkastakin. :D


Sitten kun taas listaa päivitellään, niin meillä on np-ultra 8.1.

Vienda 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi nuppuska, kiitos kovasti :hug:
Joo, aloin kanssa vähentämään 9+0, ja 10+0 ei ollu enää droppeja ollenkaan mukana.
Mulla oli muuten lääkkeiden lopetuksen jälkeen, viime viikolla enemmän sitä vuotoa ku muuten oli ollu hetkeen. Ja tässä viikon sisään mulla tuli niitä pienen pieniä hyytymiä, ja se yx ihonvärinen postimerkin kokonen klöntti (yök!), en muista nyt mikä pvä se oli, mut siis selkeesti läkkeiden lopetuksen jälkeen, tuli enemmän sitä vuotoo. Nyt eilen ei tullu yhtään, ja ei ollu edes merkkejä siitä, ehin jo tietty aattelee et jeeeee, nii tervetuloa takaisin todellisuuteen, tänään on taas tuhrunnu :ashamed: Mutta jotain positiivista, sitä on huomettavasti vähemmän, mitä tässä viime viikolla on ollu.
Olikohan nyt riittävän epäselvää tekstiä :D
Ymmärrän Nuppuska Paremmin kuin hyvin sinun pelot :hug: Ihan ku se lohduttais ja sais ihmisen olemaan pelkäämättä, "et ethän voi vaikuttaa siihen jos tulee km"!!!! En mä ainakaan silti ole lopettanut stressaamista!!!
Ja tosiaan, yx naikkarin lapsettomuus lekureista sano mulle, et mikään ei takaa mitään, tai et mistään ei voi päätellä mitään. Voi olla oireita, mut silti km, tai vissii ilman vuotoa kkm, voi olla vuotota, ni voi olla joko km tai sit se v***n vuoto on normii.. Tää on sikäli mun mielestä ristiriitasta, koska yleensähän sanotaan et mitä huonommin äiti voi, sitä paremmin vauva voi. Mihin toi sit perustuu???
Voit vaan olla ja O-D-O-T-T-A-A. Todella ahdistavaa!!! : /
Voithan toki kysyä neuvolatätiltä että voitteko koittaa kunnella sydänääniä?? Mulle se eka käynti kyl lähinnä meni perustietojen entamiseen, siis sairaudet jne ja historia ylipäätään... ja mul meni sil ekal käynnil melkee 2 tuntii!!!:O
Ja tosiaan toivon kovasti et ti saadaan hyvii uutisii.... : /

Oon mäkin Vienda vähän saanu laitettuu jouluu: kynttelikköö, koriste-esinettä ja keittiöön sain kapankin asennettua :) joulukuusi ja ne toiset verhot sinne olkkariin, ne ei varsinaisesti kyl oo sellaset joulujouluverhot, punaset ja sit sellaset kulta-ruskee jännät, jotka pystyy periaattees mieltää jouluverhoiksi...kylläpäs pitää ny selittää :LOL: mut siis joo, noi verhot ja kuusi olis sellanen piste i:n päälle. Ehkä viel piparkakkutalo ;) Ehkä se menee jo vähä överiks :LOL:
Katotaa, ni jää varmaan kaikki laittamatta ku näi pitää suunnitella fiilistellä ja viel ääneenki sanoa :LOL:
joka tapauksessa, ihanaa viikonloppua kaikille :)

Ja en muuten oo poksunu tän viikon ke, mut nyt sit, eli
TanZZZku ja Toivo, 11+2
 

Yhteistyössä