Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Ultrissa meillä oli rv 7+4 kokoa 14.2 mm ja vastasi lääkärin mukaan kokoa rv 7+5 ja rv 11+2 kokoa oli 53.9 mm ja vastasi lääkärin mukaan rv 12+0. Kummassakaan ultrassa la:ta ei muutettu koska kyseessä alkionsiirrosta alkanut raskaus.

Vauvanvaatteita kävin tänään ihan ensimmäistä kertaa katselemassa kirpputorilla ja vauvatarvikeliikkeessä. Ostin samaa sarjaa neutraaleja tytölle ja pojalle sopivia vastasyntyneen vaatteita: bodyn, potkupuvun ja myssyn, kaikki kokoa 50. Voi että kun ovat pieniä! :heart: Pienin koko oli 44, mutta se menee alle 3,5 kiloiselle vauvalle korkeintaan viikon pari. Esikoiselta jäänyt tuota pienintä kokoa, joten käytän niitä. Ja sitten ostin vielä sellaisen peiton vaunuihin tuota samaa sarjaa. Kirpputorilta löytyi vain body ja siihen sopiva myssy. Kovin oli tällä kertaa huonokuntoista tavaraa kallillla hinnalla. Joulun jälkeen saa alennusmyynneistä uutta tavaraa melkein samaan hintaan. Äitiyspakkauksen saankin sitten tilata heti joulun jälkeen :)

Huomenna alkaakin taas uusi viikko rv 17+0 ja ensi viikolla on myös neuvola :heart: Kohta puolessa välissä raskautta ja ennen joulua pääsemme rakenneultraan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset,

Toivottavasti kaikilla on ollut mukava viikonloppu. Täällä viikonloppu piti sisällään ystäviä, kyläilyä, hyvää ruokaa, kirpparilla kiertelyä ja leipomista. Nyt taas maanantai aamun 04.30 herätys työreissulle tuntui todella tuskaiselta, mutta tästä se viikko käynnistyy kuitenkin.

miles, uskoisin, että alkuvaiheessa tuo koko asia saattaa tosiaan heitellä jonkin verran. Minulla oli alkuraskauden ultrassa muistaakseni kolme päivää "liian pieni" ja taas nt-ultrassa neljä päivää "liian suuri". Ja tosiaan IVF tuoresiirrosta lähtenyt raskaus, joten täälläkään ei laskettua aikaa ole muuteltu. Kasvuhan on kuitenkin yksilöllistä ja mittaaminen on alkuviikoilla niin pienestä kiinni.

sekundamamma minäkin kävin eilen kirppiksellä ja ostin muutaman ensimmäiset vauvanvaatteet. Jonkinverran oli vaatetta myynnissä, mutta pääasiassa melko kulahtanutta. Nuo, mitkä minä löysin oli ihan käyttämättömän näköisiä (body, potkuhousut, housut). Meille lapsi on ensimmäinen, joten mitään vaatteita tai muita tarvikkeita ei ennestään ole. Varmaan paljon kuitenkin saadaan ystäviltä ja ostetaan käytettynä, joten olen päättänyt, etten hamstraa varsinkaan vaatteita. Mutta noihin muutamaan oli pakko sortua. :)

Mitäs muille kuuluu?

Ainiin ja tänään alkoi taas uusi rv, eli 13+0. :)
 
Ihan hirveästi tullut taas tekstiä tänne :O
Mä en ole hirveästi ehtinyt netissä pyöriä, kun koko viikonloppu on ollut yhtä hullunmyllyä.

Kovasti tsemppiä kipujen, vuotojen ja epätietoisuuden kanssa eläville :heart:

----


Täällä sujuu hyvin.
Raskaus etenee omalla painollaan ja mä olen niin onnellinen :heart:
Olen selvinnyt niin vähillä oireilla, että voin ihan rehellisesti sanoa nauttineeni suurimman osan ajasta. Toki päänsäryn iskiessä v*tuttaa kun mitään kunnon lääkkeitä ei saa ottaa, ja kyllä sekin joskus kypsyttää kun silmät ei vaan pysy auki iltakahdeksan jälkeen.

Maha on pullahtanut esiin viimeisen viikon sisällä tosi rajusti, onneksi sain perjantaina Elloksen paketin, josta löytyi ihanat äitiysfarkut, pari uutta tunikaa ja lämmin neuletakki. Nyt on sentään kahdet housut, jotka ei purista! :D


Tarvikehankinnat on meillä vielä edessä, esikoista kun odotetaan. Mitään ei taideta uskaltaa ostaa ennen rakenneultraa. Np-ultran jälkeen piti käydä ostamassa joku pieni vauvanvaate, mutta päädyin vain hypistelemään niitä kirpparille, enkä raaskinut ostaa.

Syöttötuoli ja keinuhevonen odottaa mun vanhempien varastossa, ja yhdeltä kaveripariskunnalta varmaan saadaan/ostetaan jotain vaatetta ainakin. Muut vaatteet tulen luultavasti ostamaan kirpparilta, kun meidän lähellä on tosi hyvä itsepalvelukirppis, jossa on myynnissä hirmu paljon lastenvaatteita. Vaunut ja turvaistuin tullaan ilmeisesti ostamaan uusina, ja mies on aivan ihastunut Stokken kehtoon, joten sellainen hommataan ilmeisesti myös. Pitänee alkaa pikkuhiljaa kasaamaan listaa kaikesta tarvittavasta, koska budjetti on kuitenkin rajallinen ja ostokset on tehtävä ripotellen.
 
Huomenta!!
Tuntuu et vapaat menis tosi nopeesti ja työt kutsuis heti :D Alan vissiin olla talviloman tarpeessa...
Me ollaan nyt muutamana vuonnajoulu-tammikuussa oltu pari viikkoo etelässä ja kummasti on jaksanu taas!! Tänä vuonna ei sit olla menossa, sattuneesta syystä :heart:
Lomaa pidetään kuitenkin se pari viikkoo, ihanaaaaaa!!!

Vaik täs oli niitä vatsakipuja, nii nyt ku niit ei oo ollu ni seki mietityttää...
Aloinki vähä jännää sitä to ultraa :( Se olis niin kova pudotus et jos siel ei oiskaa kaikki hyvin :( Toisaalta on ihan luottavainen fiilis et kaikki on ok, mut toisaalta taas... Inhottavaa sanoo näin, mut jotenki koitan varautua siihen pahimpaan :ashamed: Huoh.... Koitan työntää asian pois päästäni ja olla miettimättä.

Amele ja Sekundamamma, minäkin pääsin hypistelee lasten vaatteita viikonloppuna, olin joulupukin asioilla :) 9kk vanhalle kummitytölle kävin hakee pehmosen paketin. Vauvapuolella en käynyt ollenkaan, en oikeen "uskalla"... Luulen, et hankintoja teen vasta jos/ kun raskaus on edennyt pitkälle!! Kai tääki on jotain itsesuojeluu, en tiä... :ashamed:
Ehdin jo miettii sellasta, et jos to ei oo kaikki hyvin, nii sit karkaisin äkkilähdöllä jonneki, ikään kuin lohdutuksex, mut jos taas kaikki olis hyvin, ni sit uskaltaisin varata jo nt-ultran...
Ihan tyhmää, koska vaik tänää olis kaikki hyvin, ni se voi muutttuu saman tien!! Kyllä ihminen on sit urpo :LOL:
 
Tääläkään ei ole vielä mitään hankintoja tehty.TanZZZkun teksti kuulostaa niin omalta, mäkään en vaan oo uskaltanu, ihan kun se tois pahaa onnea tai jotain....vaikea selittää.Vaikka kai se paha tapahtuu jos on tapahtuakseen osteli vaatteita tai ei...Edellisen keskenmenneen raskauden kohdalla hankin sellasen tuttisetin, joka edelleen odottelee kaapissa käyttäjäänsä.Siitäkin silloin aattelin että ei olis pitäny..nooh, ihmismieli on välillä vähän outo, ei itekään ihan aina tajua:LOL:

Täälä poksui eilen 11+0 :heart: En voi uskoa että ollaan jo näin pitkällä.Tänään ois labra-aika veriseulaan.Ens viikolla onkin sit ohjelmaa kun ke on ultra ja pe neuvolalääkäri.

Teen reissuhommaa ja nyt on toden teolla alkanut kyrsimään kaikki reissut.Ei yhtään olis mielenkiintoa matkustaa.Tänään taas pitäisi lähteä ja olla torstaihin saakka...huoh.Toisaalta reissussa aika menee todella nopsaan, mutta jotenkin ne rasittaa nyt entistä enemmän.Ja tää ainainen väsymys ei tosiaan auta yhtään asiaa.Yöt ovat todella risaisia vessajuoksujen takia ja uni ei ole sikeää...Sohvaan nukahtaa kuin tukki, mutta sängyssä vaan pyörii...

Mutta niinkuin jadekivikin sanoi myös minä olen päässyt noiden oireiden osalta melko vähällä.Nauttimisesta en nyt välttämättä puhuisi, mut ehkä sekin tulee aikanaan.Tällä hetkellä olo on kuitenkin hyvä, siitä huolimatta että on vähä väsy=)

Inkkunen 11+1
 
Ihana kuulla että siellä voidaan hyvin ja nautitaan täysillä raskaudesta.:heart: Täällä ei valitettavasti ole ollenkaan samat vibat viikonlopun jäljiltä. Viimeiset kolme päivää menneet pahoinvoiden, yökkien ja siinä välillä äärettömän uupumuksen kourissa. Ainoa tila missä joten kuten oli hyvä olla, oli vaaka-asento sohvalla. Eikä siinäkään asennossa valitettavasti saa tässä huushollissa kovin kauaa aikaa viettää. Mieli on maassa kun ei jaksa kotitöitä koska pienikin fyysinen ponnistelu saa pahoinvoinnin aikaan, mikään ruoka ei maistu, eikä jaksa lähteä mihinkään kun pitää pelätä alkaako yököttää ihmisten ilmoilla. Eilen illalla itkeä tihrustin miehelle, etten tunne oloani juuri yhtään onnelliseksi, vaikka pitäisi olla onnensa kukkuloilla. On vaan niin fyysisesti hirveä olo, johon mikään ei auta. :'( Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, tätä riittää vielä ainakin kuukauden päiviksi eteenpäin... Hirvittää ihan millä ilveellä saan kaiken maailman jouluvalmistelut aikaan. Tuolle pikkumiehelle kun kuitenkin haluaisin niitä joulujuttuja järjestää. Onneksi tänään on ollut parempi päivä ja vointi kaikin puolin!

Miles olen samaa mieltä kuin edelliset, että eiköhän ne sikiöt kasva kuitenkin jokainen omaa vauhtiaan ja paljon on kiinni myös ultraajasta. Pääasia että syke näkyi ja kokoa on tullut lisää. Kyllä lääkäri varmasti olisi maininnut jos kasvussa olisi jotakin huolen aihetta. Uskotaan että kaikki on hyvin!:)

Meillä ei pahemmin tarvita uutta vauvakamaa, vaatettakin löytyy, tosin pienen pojan... ;) Siksi pähkäilen kovasti että kysyttäisiinkö tällä kertaa sukupuolta, kun viimeksi jännitettiin loppuun asti. Silloin vain meinasi olla ihan ongelma löytää unisex-vaatetta vastasyntyneelle. Toisaalta tuntuisi turhauttavalta ostaa neutraaleja värejä vauvalle, jos se sattuisikin olemaan poika ja kaapit on pullollaan valmiiksi sopivia nuttuja. Tuplarattaat joudutaan kyllä hankkimaan, jotta päästään liikenteeseen kahden muksun kanssa, mutta ne joutaa kyllä myöhemmin. Ei riitä kyllä mullakaan uskallus hankkia vielä mitään uutta. Uusia äitiysvaatteita, lähinnä housuja, alkaisin pikkuhiljaa kaipailemaan, kun vyötärö jo aavistuksen kiristää. En ole niitäkään tohtinut vielä ostaa. Ehkä sitten ensi viikon ultran jälkeen jos kaikki on ok. Sitten voisi ehkä pikkuhiljaa kertoa tästä raskaudesta lähipiirillekin. Meillä onkin muuten Inkkunen sama nt-ultra jännäilypäivä. :)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille! :) kiva että meitä on täällä jo näin paljon!

Voimia kaikille joilla inhottavaa vuotoa ja epävarmuutta. Voimia ja jaksamista myös kaikille väsyneille ja pahoinvoiville! :hug:

En ole jostain syystä päässyt tänne kunnolla läppärillä, puhelimella taas ei ole mitään ongelmaa?! Yritin taas päivittää listaa mutta se en päässyt koneella tänne sivuille. Jos jollain on intoa päivittää, niin olisi kiva. Puhelimella se on niin hankalaa.

Sitten omia kuulumisia.. Täällä on vihdoin päästy pahimman ohi!! :) :) pari viikkoa sitten tuntui että valoa ei ole näkyvissä ja väsymys ja pahoinvointi nujertaa mut täysin. Nyt on kuitenkin selkeästi helpottanut ja olen siitä niin onnellinen. Toinen ihana asia on ollut pikkuisen hipaisut, joita olen tuntenut reilun viikon ajan tosi satunnaisesti. Eilen nukkumaan mennessä tuntui ensimmäinen potku. <3 nyt kyttään niitä koko ajan ja toivon lisää, vaikka voikin mennä pitkään ennen kun tunnen seuraavan.

Ihanaa viikkoa kaikille ja toivottavasti pääsen kohta tänne muutenkin kuin puhelimella, pääsisi sitten helpommin kommentoimaan muiden juttuja ja kirjoittelemaan enemmän.

Sebu 14+1
 
Täällä oli mumielestä aiemmin puhetta migreenistä... Mulla on myös migreeni, mutta ei ole viime vuosina ollu kohtauksia juuri. Ja siis aurallinen migreeni. Mitähän nappia saa käyttää, siis panadolin lisäx?? Mulla on toista päivää peräkkäin migreeni kohtaus ja jouduin lähtee töistä kesken pois. :(
 
Huomenta!!!
Pääkipu meinaa taas hiipii kylään.. otin jo vähä niinku varuix panadolia yhen napin.
Koitan tosiaan et huomiseen jaksais ku on se lekuri. Jota muuten jännitän ihan sikana!! Tuli jotenki garmee pelko et nyt siel ei oo kaikki kunnossa :( Sit taas koitan palata maan pinnalle et hei, 10% oli se jotka ei selvii synnytykseen asti, 10%...
Koitan taas unohtaa koko jutun ja olla ajattelematta!! Huomen ollaan taas paljon viksumpia!!!
Jotai positiivista, vuoto olis hieman rauhottumaan päin vissiin :) Edelleen se on olemassa mut mun mielestä ehkä hieman niukempana.
Mites muut vuotelijat, miltä teidän tilanne näyttää???
Entäs muut odottajat joista ei oo kuulunu, mitä teille kuuluu???? :)
Ja tänää alko uus viikko, eli..
TanZZZku ja Toivo, 9+0 *poks* :heart:

***siis 10% jotka ei selvii ku syke ollaan nähty ja et raskaus on oikees paikkaa....****
 
Viimeksi muokattu:
^ mä oon kuullut, että tuo vastaava prosentti olisi pienempi 1,5-5% ja niskaturvotusultran jälkeen 0,5%. :) riippuu varmasti keneltä kysyy, mutta tuo <5% on jo vähän lohdullisempi. :)

Hienoa että vuoto on vähän helpottanut ja voimia päänsäryn kanssa! Mullakin taisi muutamana viikkona (9-10) särkeä vähän enemmän. Johtuisko hormonitason noususta?
 
Kyllä, kuulostaa Sebu paljon lohdullisemmalta :) En tiä mikä toi migreenin taas pitkästä aikaa :( Ja ku kävin miettii, nii mun mielest mul on vähä ennen + ja sen jälkeen mul on ollu normaalii enemmän tota päänsärkyy, ja jostai luin siitä nii on vissii iha oireenaki alkuraskaudessa....

Tajusin just äsken et oon sössiny lääkkeiden vähentämisen vaikka sain siitä ihan kirjallisen ohjeen :kieh: 6.12. ei ois pitäny enää ottaa lääkkeitä, mun olis kahen viikon aikana pitäny vähentää lääkkeiden ottoo :(
Voi vittu. En paremmin sano. Saatana!!
Onkohan tässä nyt käyny kuin kalpaten??? Mä en oikeesti nyt ala enkä jaksa itteeni... :'( Voi helvetin perkeleet!!!
 
Lutinuksesta löysin tiedon että sitä voi käyttää ensimmäisen kolmanneksen ajan, mutta progynovasta en löytäny tietoa :(
Pakkausselosteessa sanotaan että sitä ei saa käyttää raskauden aikana..

Onko kellään tietoa, mihin asti sitä voi käyttää tukilääkityksenä?????
 
TanZZZku meille lääkäri sano ar-ultran yhteydessä, että kun syke on nähty ja se on oikeassa paikassa on 95% mahdollisuus, että saa nyytin kainaloon asti :) Mut tosiaan riippuu varmaan keneltä kysyy. Ja tuosta lääkkeiden lopetuksesta. Itse lopetin lutinukset (mulla ei siis kyllä ollu muita lääkkeitä) 5 päivän aikana. Alotus annostus 3krt/pvä, siitä tiputin ensin niin, että 3päivän ajan laitoin 2 krt/pvä ja 2päivän 1krt/pvä.

Vähänkö ihana lukee kun toiset tuntee jo potkuja :heart:

Voimia paljon paljon vielä pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa oleville! Itse oon ollu siitä onnekas, että oma lievä etova olo on pysynyt kurissa säännöllisen syömisen avulla. Ja väsymystä en muutamia pieniä hetkiä lukuunottamatta ole vieläkään tuntenut.

Meillä tosiaan oli Nt-ultra viime torstaina. Siellä kaikki oli ihan mallillaan :heart: Viikon sisällä tuosta ultrasta olisivat soittaneet jos veriseulassa olisi ollut jotain. Tosin vielähän tässä on mahdollisuus, että ne huomenna soittaa. Mullahan on koko alkuraskauden ollu sellanen olo että masussa on pieni tyttö, mut sitä ultrakuvaa ihastellessa on tullu hyvin vahva tunne, että kyllä siellä poika taitaa sittenkin olla :) No, kerkii tässä varmaan vielä mieli moneen kertaan muuttumaan :D

Viikonloppuna kerrottiin tuleville isovanhemmille ja molempien sisaruksille :) Mukava vastaanotto kaikin puolin kaikkien kohdalta, varsinkin omilta vanhemmilta kun heille kuitenkin tulossa ensimmäinen lapsenlapsi :) Samalla jemmasin lapsuudenkodista mun vanhan "kasari" sitterin ja samaa sarjaa olevan rintarepun. Plus kävin kirpparilla ostamassa parit pienet housut....ja kokoa 20 olevat retrokumpparit :) Kanssaihmisissä herätti lievää hilpeyttä tuo mun kumppari ostos :D Joo, ei ne ehkä hankintalistalla oo ykkösenä mut kun ne oli niiiiin ihanat :heart: Ja mä oon kuitenkin kieltäny iteltäni jo useemman vuoden edes kirpparilla lastenvaatteiden katselemisen, niin katsoin, että nyt mulla on lupa vähän "hemmotella" itseäni :)

Mulle voi joku osaava päivittää seuraavan neuvolan 19.12

Nyt mä taidan uskaltaa ekaa kertaa täällä poksahtaa :)
Lila ja Pikkulainen 13+0 POKS :heart:
 
Toinen neuvola oli tänään, viime kerrasta olikin jo yli 2 kuukautta aikaa :) Liikkeitä olen tuntenut jo pitkään, tällä viikolla todella voimakkaita liikkeitä, mutta selkeitä potkuja ei vieläkään. Liikkeistä tulikin merkintä ++ ja muutenkin tuntuu olevan liikkuvainen vauva. Esikoisesta mulla oli etuseinämässä istukka, tässä takaseinässä. Varmaan siksikin tässä raskaudessa tuntunut liikkeet paljon aiemmin ja selkeämmin.

Sydänäänet kuunneltiin ja terveydenhoitaja sanoi, että hyvät laukat kuuluu. Olen kuullut, että sydänäänien perusteella voisi arvella onko tytön vai pojan. Tytöllä ne muistuttavat kuulemani mukaan laukkaa ja pojalla junan jyskytystä. Tämä on näitä samoja kun arvaillaan sydämen sykkeiden perusteella kumpi tulossa, mutta eihän näillä mitään lääketieteellisiä perusteita ole ;)

Rakenneultra on vielä ennen joulua. Seuraava neuvola vasta ensi vuoden puolella ja sitten saakin raskaustodistuksen ja tilata Kelan äitiyspakkauksen, jonka aiomme ottaa :)

Tänään rv 17+3
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

19.6
Eemiliina/ 33 / 2.l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / khks

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? joko hesa tai jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS



Neuvolat & ultrat
Amele ~ nt-ultra 19.11.
0emppu0 ~ nt-ultra 26.11.
Scarleth ~ neuvola 27.11.
Lila13 ~nt-ultra 22.11.
Sekundamamma ~ neuvola 28.11
Lumi72 ~ "varmistus"ultra 30.11.
jadekivi ~ neuvola 4.12.
Eemiliina ~ nt-ultra 5.12.
inkkunen ~ nt-ultra 5.12.
Miles ~ neuvola + nt-ultra 17.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.

Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe[/QUOTE]
 
laitoin itteni nyt "virallisesti" listoille.
Täällä on ollu huonoa oloa ja väsymystä niin en ole jaksanu kirjotella. Vieläkin jatkuu, mut nyt vähän parempi olo, liekö pysyvää vai väliaikaista..

Olin just tehny itelleni selväks että meidän pikkunen kasvaa omaa tahtiaan eikä minkään taulukoiden mukaan. ja sit eilen rupesin taas panikoimaan. Tissiarkuutta ei enää ole ja huono olokin ei ole enää niin paha kun alkuviikosta. Voiko ne oireet noin vaan hävitä. Tää on ihan hullua, just kun yhdestä jutusta rauhoittaa ittensä niin sit alkaa stressaa seuraavaa.
Pakko varmaan aikastaa seuraavaa ultraa kun en jaksa odottaa.
Asutaan siis ulkomailla ja seur ultra täällä olis 14.12. paria päivää ennen suomessa tehtävää nt-ultraa. mut siis varmaankin aikastan tota ultraa saman viikon alkuun tai jotain.

meidän stoori lyhyesti:

lapsesta haaveilu aloitettu 2009 alussa.
tutkimuksiin 2010 syksy.
siitä heti 3 X inssi 2010-2011 ---> kaikki negaa (nämä tehtiin ulkomailla)
Kaikki ICSIT tehty suomessa
1.ICSI 06/2011-- > kemiallinen
2.ICSI 10/2011 --> raskaus --> km 7+0 :'(
3.ICSI 04/2012 --> puhdas nega
4.ICSI 10/2012 --> raskaus

meille ei ole koskaan jääny alkioita pakkaseen eli passeja ei ole koskaan tehty. Aina siiretty kaksi hyvänlaatuista alkiota.

tämä viimeisin raskaus on siitä erikoinen että tän piti oikeestaan mennä kesken. mun hcg ei ollut taaskaan mikään hyvä pp14 sit 4 päivän päästä uusiks eikä ollut noussut juuri mitään.
Tämän perusteella suomen lääkärini sanoi että ei ole oikea raskaus ja tulee menemään kesken. Ja itsekin sen verran hcg arvoista ymmärrän että ei ollu lähellekään normia.
No sit sain luvan lopettaa tukilääkkeet ja odottelin vuotoa + supistuksia kahden viikon ajan.
Niitä ei koskaan tullut ja uudestaan tsekkaan että onko hcg laskenut ja ultrattiin samalla.
edellisenä iltana itkin että olis ollu meidän eka ultraus jos olis ollu normiraskaus ja stressasin et onko lääkkeellinen vai kaavinta.

sit klinikalla gyne sanoi myös heti mun veriarvoista ettei ole normit, sit kun ultrattiin niin sanoi heti ekaks et normi raskaushan täällä on.
En meinannu millään uskoa, oli oikeesti tosi vaikeeta kun 2 viikkoa valmistin itteeni keskenmenoon enkä voinut kuvitellakaan tällästä vaihtoehtoo.
olin suorastaan järkyttyny ja itkin vaan ja sanoin et ei se voi olla totta, vaikka näin pikkusen ultraruudussa ja sydämen sykkeen myös.

No sit viikon päästä uudestaan ultraan lähinnä rauhoittaan oma mieli ja todistaan itselle et nyt sitä sit ollaankin raskaana. no siellä siis kaikki hyvin, paitsi että tietty huolehdin siitä kasvusta kun ei ole taaskaan minkään taulukon mukaan.

että näin, kyllä elämä teki suurenmoiden yllätyksen! ihana välillä yllättyä positiivisesti kun tuntuu että tässä on jo tosi kauan kärsitty tän lapsettomuuden ja hoitojen kanssa.
jospa kaikki olisi edelleen hyvin... vaikka mulla oireet onkin vähän vähentyny.

*POKS 9+0*:heart:
miles + sitkeä sissi
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

Lila13 onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista. On mukava kertoa läheisille ihmisille raskausuutisia, jotenkin saa itsekin lisää voimia ja hyvää mieltä siitä, kun läheiset ilahtuvat. Hih mua hymyilyttää nuo sun retrokumpparihousut. :)

Voi tylsyyttä tuollainen migreeni, joista osa teistä kärsii. Olen kuullut, että joillakin kohtaukset jäävät pois / vähenevät raskausaikana, onko joku kokenut tällaista?

TanZZZku tsemppiä tämänpäivän lääkärikäyntiin, tulehan sitten kertomaan uutisia. Eiköhän siellä ole kaikki kunnossa, tuo vuodon väheneminenkin kuulostaa hyvältä merkiltä.

miles tervetuloa nyt "virallisesti" mukaan ja kiitos, kun kerroit tarinasi. Te olette saaneet kokea pettymyksiä viimeisten vuosien aikana, joten toivon kovasti, että nyt tämä raskaus jatkuisi loppuun saakka. Epävarmuus on minusta kaikkein inhottavinta, sillä silloin ei voi rauhoittua hetkeksikään, vaan jatkuvasti on sellainen ahdistava fiilis, nyt kuitenkin kaikki vaikuttaa siellä suunnilla jo paljon paremmalta. Siellä taitaa tällä kertaa tosiaan kasvaa pieni sitkeä-sissi, joka yllättää kaikki. :) Tsemppiä!

sekundamamma kivoja neuvolakuulumisia sieltä suunnilta. Odotan itsekin sitä, että saisi tuntea vauvan liikkeitä ja potkuja, tosin siihen menee vielä varmasti aikaa...josko ensi vuoden puolella sitten. Hauska tuo sukupuolen arvailu sydänäänien perusteella, täytyykin itsekin kuunnella parin viikon päästä neuvolassa, että millä termillä terkka mahtaa ääniä kuvailla. :D

Täällä oli taas tänään aikainen reissuaamu ja uni meinaa painaa silmää. Jotenkin nämä reissut ja aikaiset heräämiset alkaa väsyttää. Vaikka koitankin mennä tosi aikaisin nukkumaan, niin silti on vaikeaa herätä ja koko päivän haukotuttaa. Tämä pimeys voi tietysti myös vaikuttaa siihen, ettei olo ole kovin pirteä. Muuten olen voinut oikein hyvin. Sellainen jotenkin rauhallinen aika menossa, en pelkää ja panikoi. Kaikki tuntuu oikein hyvältä ja olo on luottavainen. Ihanaa, että välillä näin. :)

Mukavaa päivää!

Amele 13+3
 
Huomenta!!
Amele kiitos tsempeistä!!! :)
Kyllä mä jotenkin haluan enemmän uskoa siihen et siel on kaikki kunnossa kuin siihen et ei. Välillä on tosi positiivinen olo, ehkä liiankin, niin koitan muistutttaa sitte itselleni et hei, kukkuu, tulepas takas maanpinnalle, kaikki voi olla hetkessä ohi!!
Kyllä jännittää, ja kovasti!!! :(
Tulen sitte kertoilee "tuomion"....

Miles, mullaki on välillä menny oireita pois ja sit niit on tullu takas.
Jostain luinki et ne voi kadota ja tulla takas... Kiva kun tulit "virallisesti" mukaan :)

Amele kiva kuulla että olet rauhallisella mielellä!! :) ja Tsemppii reissuaamuihin ja aikaisiin herätyksiin :hug: : /

Lila, mulla lopetetaan viikon aikana tukilääkitys, ja juurikin noin et 3 tbl./pvä --->>2 tabl./pvä--->> 1 tabl./pvä.
Mä olin jotenki, en tiä mix, mut siinä uskossa, että vähentäminen tapahtuis 2 viikon aikana mutta onki viikon sisään!! Ja mulla on tosiaan lutinuksen lisäx progynova ja oon tosiaan eilisestä jättäny päivä lääkkeet pois....

Ai että, kyllä ahistaa ja jännittää!!!!! Onnex ei oo kauaa enää siihe lekuriaikaan!!
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

19.6
Eemiliina/ 33 / 2.l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / khks

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? joko hesa tai jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS



Neuvolat & ultrat
Lumi72 ~ "varmistus"ultra 30.11.
jadekivi ~ neuvola 4.12.
Eemiliina ~ nt-ultra 5.12.
inkkunen ~ nt-ultra 5.12.
Miles ~ neuvola + nt-ultra 17.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ neuvola 20.12
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1

Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

päivitin listaan omat seuraavat neuvola-ajat sekä poistin jo menneet neuvolat ja ultrat listalta, niitä lienee turha mukana roikottaa?

Neuvolassa kävin siis tiistaina, ja kaikki oli hyvin. Vauva liikkui tosi vilkkaasti ja sydänäänet kuului heti tosi vahvana jyminänä. Hemoglobiini ja verenpaine oli ok, ja painoa tullut tasan 2 kg mikä kuulemma on ihan maltillinen määrä tässä vaiheessa :) Ruoka on kyllä alkanut maistua vähän turhankin hyvin nyt, kun ällötyksen tunne alkaa olla likimainsa poissa. No poikkeus vahvistaa säännön: tänä aamuna piti ykskaks yllättäen käydä yrjöämässä sisukalunsa ylösalaisin, menin tekemään virheliikkeen ja otin tyhjään mahaan pari kulausta teetä, josta tulikin sitten aivan kamala olo.

Olen vähän laiskistunut tässä kirjoittelussa, kun tuntuu ettei nyt oikein ole mitään kerrottavaa. Tuntuu olevan vähän tällaista odottelua tässä nyt, sitten varmaan taas asia nousee enemmän pintaan, kun liikeet alkaa tuntua. Neuvolan täti kehotti viimeistään parin viikon sisään aloittamaan niiden tunnusteluyritykset.
 
Kolme kertaa oon jo testin malttamattomuuksissani tehnyt. Plussa vahvistuu päivä päivältä. Laskettu aika on kai 7.8.2012. Yksi ICSI-alkio siirretty 16.11.2012, plussa pärähti testiin ensi kertaa maanantaiaamuna 26.11.2012. Raskautta komplisoi virtsatieinfektio, johon nyt antibiootit. Olen aika pitkälti vuodelepoon määrätty ja hermot meinaa mennä. Ei lepäämisen takia niinkään vaan epävarmuuden, koska vuotoa on hieman ollut. Luget 600 mg / vrk tukena. Ikää 32 vuotta.
 

Yhteistyössä