Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

miles,
ihanaa, sä olet ilmeisesti plussannut :heart:

Meidän kätilö ultras mut ekalla neuvolakäynnillä rv8+6 ja muistaakseni alkio oli silloin about 1,5cm pitkä.

Sydänäänien kuuleminen dopplerilla on hirveän yksilöllistä ja osa kuulee jo rv9+ ja osalla ei kuulu välttämättä vielä edes rv12+. Riippuu vissiin paljon myös istukan sijainnista? Mä tilasin omani nettitilaus.fi:stä, maksoi vain 19,50€ ja hyvin on toiminut! Sain sen rv10+6 ja syke löytyi kyllä.

Nt-ultra oli meillä rv11+6, ilmeisesti se tehdään aina ennen 14. viikon alkua?
 
  • Tykkää
Reactions: miles
joo, siis mä olen plussannut ja ekassa ultrassakin käyny viime pe (rv 7+2) . siellä kaikki hyvin ja sydänäänet näkyi :heart:
tähän mun alkuraskauteen liittyy vaan kaikkee säätöö, että en vielä oikein usko tätä todeksi, joten uusi ultra varattuna ens pe jolloin siis 8+2 .

sit jos kaikki kunnossa niin ajattelin tulla tänne teitin seuraksi. :)
täällä onkin monta tuttua nimeä tuolta "hoidot jatkuu 2012" ketjusta.

kerron sit tarkemmin mun ihmeellisen tarinan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rödluvan;27550659:
Scarleth, ihan alkuaikojen paniikki on tainnut mennä ohi? Hyvät viikot sullakin jo :)
Kiitos kysymästä, mä olen yllättänyt itsenkin olemalla jo hetken aikaa ihmeen rela enkä ole pahemmin panikoinut mistään! Mulle nt-ultra tai siis seulonnat kokonaisuudessaan oli joku sellainen rajapyykki, että kun ne oli ohi ja selvittiin puhtain paperein, niin aloin selvästi enemmän luottaa tähän raskauteen ja omaan kroppaani. Eihän se mikään tae mistään ole, mutta toisaalta, nyt on kuitenkin kriittiset vaiheet ohitettu ja jos vielä jotain sattuu, se on sitten jo äärimmäisen huonoa onnea ja täysin odottamaton juttu, mitä ei mistään tähänastisesta olisi voinut arvata. Eli koen, että mulla on nyt täysi syy luottaa tähän raskauteen ihan kuin kenellä tahansa vähemmän neuroottisellakin odottajalla :)

milesille onnea! :)

Täällä on ollut muutama selvästi pirteämpi päivä! Nyt on vaan koko viikonloppu mennyt murehtiessa matkaa, joka ehdittiin ennen raskautta varata maaliskuulle, Silloin on raskaus jo niin pitkällä, että lähteminen on kyllä vähän kyseenalaista - ja sitten vielä tuli ongelmia matkavakuutuksen kanssa, eli oma matkavakuutukseni ei korvaa jos matkalla sattuu jotain ikävää, kuten vaikka ennenaikainen synnytys. Lennot on tietty sellaiset, että niiden ajankohtaa ei saa vaihdettua.... harmittaa, vaikka tämä onkin pieni asia sen ilon rinnalla että vihdoinkin olen raskaana! Toivotaan nyt että joku ratkaisu löytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
miles onnea ja tervetuloa mukaan porukkaan!

Täällä käyty tänään nt-ultrassa ja lääkärinkontrollissa kohdunkaulan -tilanteen vuoksi. Kaikki oli kunnossa. :) Pieni oli kasvanut hyvin ja vastasi jopa viikkoja 12+5!?, vaikka viikkoja on todellisuudessa 12+0. Lääkäri ei kommentoinut tätä mitenkään ihmeemmin, totesi vain asian. Niskaturvotusta oli 1,7mm. Veriseulan jätimme kokonaan välistä, koska emme lopulta kokeneet sitä tarpeelliseksi. Aamua hiukan kiristi se, että jouduimme odottamaan ultraan varattua aikaa yli tunnin, koska lääkäri ei ollut jostain syystä paikalla. Tuon ärsyttävän odottamisen ja myöhästymisen korvasi kuitenkin se, että vauvalla oli kaikki kunnossa. Olen niiin iloinen, että kaikki on tällä hetkellä hyvin. Nyt lopetan panikoimisen (ainakin hetkeksi) ja alan nauttimaan tästä raskaudesta.

Iloa viikkoon naiset. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Cisu
Amele :heart:

Scarleth,
kieltämättä muakin harmittaisi jos olisi matka varattuna noin myöhäisille viikoille. En todella tietäisi mitä tekisin, uskaltaisinko lähteä vai en :| Tarvitseeko tuolloin jo lääkärintodistuksen lentämistä varten?

Me ollaan lähdössä kuukauden päästä Madeiralle pariksi viikoksi, ja mullakin on matkahuolia. Ei viikkojen puolesta, ajankohta on oikeastaan aika loistava, mutta Madeiralla on nyt ollut melko paljon denguekuumetapauksia :( Mut ultrannut lääkäri kyllä kannusti lähtemään, koska tuo tauti ei ilmeisesti ole mikään kovin vaarallinen, kuumetauti siinä missä muutkin ainakin ensimmäisen tartunnan jälkeen, mutta huolettaa silti.

Muuten olisin varmaan rauhallisempi, mutta kun raskaana ei saa käyttää hyttysmyrkkyjä, joten en voi oikein suojautua kuin vaattein, ja sekös vasta onkin syvältä jos reissulla onkin törkeän hyvät kelit.
 
Amele, ihanaa!!


Scarleth,
kieltämättä muakin harmittaisi jos olisi matka varattuna noin myöhäisille viikoille. En todella tietäisi mitä tekisin, uskaltaisinko lähteä vai en :| Tarvitseeko tuolloin jo lääkärintodistuksen lentämistä varten?
Joo lääkärintodistuksen tarvii. Mua ei jotenkin huoleta se, että missä kunnossa mä olen ja jaksanko lähteä. Tää on meidän perheelle tärkeä matka joten jos vaan suoriudun lennoista eikä ole terveysriskejä, niin lähden vaikka olisin jo vähän uuvuksissakin. Mutta tuo vakuutuspuoli tässä nyt tuli ongelmaksi! Lentoyhtiöstä selvitettiin tänään mahdollisuutta siirtää lentojen ajankohtaa ja on sekin mahdollista, mutta kalliksi tulee (n. 900 euroa lisää 4 hengeltä).

Nyt jälkikäteenhän tuntuu ihan itsestäänselvältä, että kuka urpo varaa lennot noin kauas tulevaisuuteen jos on jonkinlainen mahdollisuus siihen, että tulee raskaaksi. Mutta kun takana oli aika monta epäonnistunutta hoitoa, niin oli sellainen olo että nyt on alettava ELÄÄ ilman sitä jatkuvaa jossittelua, että mitä jos nyt tärppää... kyllä te tiedätte. Sitäpaitsi mä olen ihan varma että jos noiden lentojen kanssa olis varauduttu tähän ja otettu jotkut kalliit flexible-liput missä on siirtomahdollisuus "JOS mä vaikka tuun raskaaksi", niin plussaa ei todellakaan olisi tullut. Niin se vaan menee. Me ehdittiin tehdä monia muitakin isoja liikkeitä ja sitten se plussa tuli.


En tiedä kuvittelenko vaan, mutta mun mielestä maha on muutamassa päivässä selvästi kasvanut lisää. Jee :) Alan vähitellen näyttää raskaanaolevalta enkä vaan lihavalta!! :D

Scarleth 14+3
 
Helou!!
Ja dänks tervetulotoivotuksista :)
Rödluvan, kiitos :) :hug: :,) Muistan sinut kyllä :) Sulla onko jo komeet viikot kasassa :)
0Emppu0, anteex et sanon näin, mut räjähdin nii nauruun kun luin sun yöllisen pahoinvointikohtauksen :) Ei varmasti oo kivaa ku väsymys ja huono olo on noin iso riesa :( Tsemppiä ja jaksuja, toivottavasti pian helpottaa!!:hug:
Tervetuloa Lillis!! :)
Amele, hienoa jotta ultrassa kaikki oli hyvin :) :heart: ja vielä parempi että kivi vierähti sytämeltä :)
Lumi kiva et en oo ainut joka ei malta odottaa nt ultraan :D Ootko millä viikolla aatellu mennä??? mä en oo viel nii pitkälle funtsinu, ainoostaan et jossai kohti täs välis..
Häivähdys, nii meil näyttäs olevan juu samat oireet :( Miltäs sulla on nyt näyttäny, onko vuoto pysyny niukempana??
Itellä näytti tos viikonloppuna jo vähän siltä et se olis loppumaan päin, mut ei, kissanviikset!!
Vähemmän sitä on tullu ku aiemmin, mut silti sillon tällön tulee lutinuksen mukana. Oli jopa hetken todella minimaalista, nii et olisin voinu väittää valkovuodox, mut nyt taas vaaleen punasta tahi ruskeaa :ashamed:
Ja jos ei tuu pikkuhousunsuojaan, nii pyyhkiessä on kuiteki muistuttanu koko ajan olemassa olostaa, haaleenvaaleenpunasta tai ihan selkeetä kirkasta verta :( :ashamed: Jotenki oon silti ollu rauhallisempi, ku toi on kuiteki sillee suht samana pysyny, ja ku neuvolatäti (ai nii, en o ees muistanu kertoo tänne, ups..mul oli eka neuvola pe, ja uus aikaki sovittii mut päivitän sen myöhemmin..) oli myös sitä mieltä et vois johtuu lääkkeistä..En tiä sitte.
Sovittiin että katsotaan ku mun kaikki ne labravastaukset tulee, et jos ne on ok, ja vuoto siitä huolimatta jatkuu, nii ottasin poliin yhteyttä uusix.
Ite tietty vähän mietin/ jännitän/ pelkään et se ei kuitenkaa oo lääkkeistä, vaikka tätä oliki jo ennen sitä viime viikkosta ultraa.. :ashamed:
Äsh!! Ei se auta pohtii, aika näyttää....
Scarleth, ettekö sais myytyä teijän matkaa jonnekin/ jollekin...????
 
Viimeksi muokattu:
Scarleth,
me varattiin matka ajatellen ihan samoin. Ettei aleta suunnitelemaan reissuja hoitojen mukaan eikä mietitä, jos olenkin raskaana. Mä tämän viimeisimmän hoidon aikana mietinkin kovasti, että onpahan ainakin jotain kivaa tiedossa loppuvuonna, jos ei tärppää. Haaveilin mehukkaista pihveistä ja ihanista viineistä muunmuassa :whistle:

Noooh, nyt tulee vaan vähän erilainen reissu sitten :) Onneksi meitä lähtee isohko porukka (6 henkeä), niin on varmasti mullekin seuraa vaikka osa haluaisikin välillä lähteä pämppäämään.
 
Samassa veneessä ollaan Tanzzzku mullahan tota verta on tullut yli viikon verran:| kaks kertaa oon käynyt ultrassa, silloin kaikki ollut kunnossa.
Keskiviikkona meen taas ultraan, pää ei nimittäin kestä oottamista, vaikka eihän se mitään auta jos on kesken mennäkseen :ashamed:
Vertahan on tullut joka päivä, enemmän tai vähemmän, tuntuu että tän asian kanssa on niin yksin, julkinen terveydenhuolto ei auta jos verta ei tuu aivan hulluna. Tuntuu että sitä tukea ja turvaa tarviis, tää epätietoisuus on aivan kamalaa. Jännitystä lisää että laivareissulle pitäisi lähteä torstaina, yritän aatella että se menee niinku menee, jos en pääse lähtemään ni sit se peruuntuu. Eihän siinä mee hukkaan kun muutama satanen ja se on pientä jos tän pienen joskus kotiin saisi.
 
Eilen käyty nt-ultrassa jossa kaikki hyvin..vauva oli pari pv isompi mutta LA:ta ei muutettu=) mulla on vaan ruennu tulee sydämentykytyksiä monta kertaa päivässä joiden takia joudun verikokeisiin ottamaan kilppari arvot. Raskaus voi kuulema niitä muuttaa vaikka ne onki normisti ok.

tyty rv12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Cisu
Tyty, hienoa että ultrassa kaikki oli ok!! :) Toivottavasti syy sydämentykytyksille löytyy, ja olis helposti hoidettavissa!!
Häivähdys, mul on tullu koko ajan vuotoa, enemmän ja vähemmän + jälkeen. Ehkä eniten tullu viikoilla 5-7, 6. viikolla selkeesti eniten!!
Mä en ehkä enää nii hysteerinen oo ollu, ku vuoto alko jo ennen ekaa ultraa. Ja lekuri ja neuvolatäti olivat molemmat sitä mieltä et olis lääkkeistä johtuvaa, jota itse tietty mietin ja pelkään tai jännitän... Mutta, ultrassa viikko sitten oli kaikki ok.
Neuvolatätin kanssa puhuttii, et kun mun labrat tulee loppuviikosta, ja jos ne ok, ja vuotoa edelleen tulee, ni sit pitäs mennä sisätutkimukseen tai soittaa naikkarille ja pyytää päästä uuteen ultraan, ja jos pääsen, ni pyydän päästä eri lekurille, haluan myös toisen mielipiteen.

Yx juttu oka mulle on noussu mieleen.. Et kun tukilääkitys loppuu, ni voiko olla mahollista, et oma kroppa ei tuotakaan tukilääke hormonia???? Onkohan silleen käyny kellekään??? Tuli vaan mieleen tuossa...

Itse en ole kauheesti kärsinyt oireista tässä. Väsymystä on ollu enemmän ja vähemmän vaihtelevasti, pissalla ramppaamista, ja ehkä sellanen koko ajan olemassa ollu oire on et tissit on aivan julmetun kipeet ja turvoksissa :LOL:
Varsinaista pahaa oloa ei ole ollut, mutta närästys jota kautta sitte on tullu huono olo, sellasta on ollu. Eilen oli ehkä pahin.. Puhun työssäni käytännössä koko ajan, ja aina kun aloin juttelemaan asiakkaalle, alko närästää aivan julmetusti ja meinasin eräämmän kerran oksentaa :LOL: Onneks puhun puhelinessa nii vastapuoli ei luojan kiitos näe...
Tuntuu hieman vaihtelevan nuo oireetki. Välillä niitä on ja välillä ei : /
Mites te muut uudet?? Miten te ootte voinu??
 
^ Tukilääkityksellä ei oikeastaan ole mitään virkaa plussan jälkeen, ellei kyseessä ole lääkkeellinen PAS tai ole diagnosoituna keltarauhasen vajaatoimintaa. Jos taas on lääkkeellinen PAS kyseessä, ei tukilääkitystä lopeteta ennen kuin istukka on kehittynyt tiettyyn pisteeseen ja tuottaa riittävästi progesteronia ja estrogeenia raskauden etenemisen turvaamiseksi :)

Meidän lääkäri tuoresiirtojen yhteydessä käski nimenomaan lopettamaan tukilääkkeet plussaan, koska raskaus jatkuu tai on jatkumatta riippumatta siitä käyttääkö niitä vai ei. Aiheuttavat vaan turhaa huolta monille, kun niihin liittyy noita tuhruvuotoja yms.
 
Kylläpäs olit kivan selkeä jadekivi :) mulla on nimenomaan tehty lääkkeellinen PAS.
voikohan olla sellasii tapauksii, et se istukka ei oliskaa kehittyny riittävästi tiettyyn aikaan mennessä, ja siten ei tuottaskaa riittävästi hormonia..?? Ku ainaki lutinuksen pakkausselosteessa oli et voidaan käyttää raskauden 1. neljänneksellä (muistaakseni), ni eix se 10 vkoa oo sit se "raja" jolloin istukka olis kehittyny riittävästi???
Kai se raskaus olis sitten muutenki ei- normi, jos istukka ei kehitys riittämiin...
En tiä, jotenki vaan herää kaikkia kysymyksiä, ja joillai ei sillai ees oo väliikää :)
Mulla taitaa olla liikaa aikaa miettiä.. :LOL:
 
jadekivi onko sulle joku lääkäri maininnut että nuo lääkkeet vuodattavat? Mulle nimittäin
oikein kukaan ei ole sanonut että vuoto voisi johtua lääkkeistä. Ei sillä että lopettaisin
lääkkeet, pakkohan niitä on raskauden jatkumisen takia käyttää.

TanZZZku mulle lääkäri on sanonut että tukilääkitystä käytetään n rv 10 asti, sen jälkeen
istukka on niin vahva että pitää raskauden "käynnissä"
 
Mahtuuko vielä yksi mukaan tähän ketjuun?Olen kirjoitellut tuolla kesäkuisissa, mutta koska raskaus on saanut alkunsa PASista, niin jotenkin ajatukset on jotenkin enemmän teidän kanssa samalla aaltopituudella:)Plussa siis tuli 1.IVF:n kolmannesta PASista,ja edelleen todella varovaisin mielin vaikka syke jo nähty rv 8+1, nyt menossa 10+2 ja LA näillä näkymin 16.6 .Pidän nt ultraa(5.12) jonkinlaisena rajapyykkinä, jos siellä kaikki kunnossa pakko alkaa relaamaan tän odotuksen suhteen:)Oireita on ollut jonkun verran,väsymys on edelleen aika massiivista ja rinnat todella turvonneet ja arat.Seuraava askel tässä on sitten tukilääkityksen lopetus, mistä teillä olikin tuossa puhetta.Sain neuvoksi alkaa asteittain vähentää rv11 alkaen.Nyt siis menee lugesteron ja zumenon kolme kertaa päivässä.Eka jätetään päivälääkkeet pois ja sit aamuiset jne...Lueskelin jostain että istukka alkaisi tuottaa jo tervittavia hormoneja 6.-7. viikoilla.Useimmiten tukilääkitys lopetetaan rv 10-12 tienoilla , jolloin jo varmasti istukka tuottaa näitä hormoneja tarpeeksi raskauden ylläpitämiseen.

Vuotelusta:se tosi hermoja raastavaa, itse vuotelin rv 6-7 pari kolem päivää viikossa, ei sitä paljoa tullut mutta tarpeeksi että huoli oli kova.Nyt ei ole vuotoja enää näkynyt ja toivottavsti ei näykään.Odotan niin että pääsisin nauttimaan tästä raskaudesta ja että pääsisin turhista huolista.
 
Häivähdys,
kyllä mulle lääkäri mainitsi jo ekan IVF:n yhteydessä, ettei saa säikähtää vaikka tuhrua alkaisi tulemaan ja että sitä voi jatkua pitkäänkin vaikka plussa tulisi. Muistaakseni myös lugesteronin tuoteselosteessa on haittavaikutuslistassa verinen vuoto emättimestä tms. Ei se ihan tavallista kaiketi ole, mutta monilta olen kuullut, että vuodot on loppuneet kuin seinään tukilääkityksen loputtua :)
 
Tervetuloa Inkkunen!!!

Toivottavasti loppuiski lääkkeiden lopetukseen!! mua alko ny vähä häiritsee, koska ku kuuntelen teijän vuotojen määrää, nii mähän vuodan paljon enemmän ku te vissii yhteensä.. : / Ja mul on ollu niitä hyytymiäki.. niit ei kyl hetkeen oo ollu ja toivottavasti ei tuukaa!!! Voihan ahdistus!! :ashamed: mä niin rinkutan sinne naikkarille ja vaadin päästä uuteen ultraan!! Kuhan oon eka oottanu ne labrat alta..

Kysyisin nyt teiltä, jotka ootte + lääkkeellisestä PAS:ta, tai joilla on tukilääkitys käytössä, ni mix teillä on päädytty lääkkeelliseen???
Mulla se on sen takia, koska mul on normikierrossa sillon tällön välivuotoja, oviksen aikaan, ja sillon lekurit eivät suostuneet tekee siirtoa koska se on huono kierto...
 
TanZZZkuMulla lääkkeellinen endometrioosin takia ja ilmeisesti julkisella tupataan useimmiten tekemään lääkkeelliseen myös sen takia että ajoitus ei ole siinä niin tarkkaa.Tai siis että voidaan siirtoa pitkittää esim. viikonlopun yli.

Itse odotan niin että sais jo lopettaa lääkkeiden kanssa puljaamisen.Toisaalta, se on varmaan outoa äkkiseltään kun niitten kanssa on nyt tässä jo kolme kuukautta putkeen tunattu:)Muodostunut jo tavallaan rutiiniksi....

Niin ja seuraavat tiedot voi lisäillä listaan:

inkkunen/33/1.lapsi/TAYS, NT ultra 5.12,LA 16.6
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

19.6
Eemiliina/ 33 / 2.l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / khks

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS



Neuvolat & ultrat
Amele ~ nt-ultra 19.11.
0emppu0 ~ nt-ultra 26.11.
Scarleth ~ neuvola 27.11.
Lila13 ~nt-ultra 22.11.
Sekundamamma ~ neuvola 28.11
Lumi72 ~ "varmistus"ultra 30.11.
jadekivi ~ neuvola 4.12.
Eemiliina ~ nt-ultra 5.12.
inkkunen ~ nt-ultra 5.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.

Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, heti kun selkänsä kääntää niin täällähän porukka senkun lisääntyy - ja siis vielä ihan sananmukaisestikin ;) Tervetuloa Inkkunen ja onnea plussasta!

Tukilääkitysasioista: meidänkin klinikalla oli sellainen tapa, että Lugesteronit lopetettiin heti plussaan (tosin muutaman päivän aikana asteittain vähentäen). Peruste oli juuri tuo mitä jadekivi kirjoitteli; ei ole mitään tutkittua näyttöä, että ne onnistuisivat jatkamaan sellaista raskautta, joka ei muutenkin ole jatkuakseen.

Meidän matka-asiatkin järjestyi eli yksi yhtiö tarjoaa sellaisen vakuutusyhdistelmän, joka kattaa myös raskauteen liittyvät äkkitilanteet sekä keskosen hoidon. Eli nyt siis kuvittelen olevani lähdössä vielä viikolla 30 Jenkkeihin, katsotaan kuinka käy :)
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Onnea kaikille uusille ja iloisia ultra- ym. kuulumisia saaneille :)

Mulla tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon ja tukilääkityksenä lugesteron plussaan saakka. Tukilääkitystä ei olisi lääkärin mukaan välttämättä tarvinnut. Niitä oli kuitenkin jo valmiiksi hankittu tuoresiirtoa varten, jota sitten ei taas voitu tehdä hyperstimulaation vuoksi.

Onko joku vertaillut jo tässä vaiheessa vauvavakuutuksia syntymättömälle lapselle?

sekundamamma rv 16+2
 
sekundamamma, mä olen noita vakuutuksia alkanut katsella, asia tuli esiin tuon meidän jenkkimatka-probleeman kautta. Eli jos matkalla kävisi niin että synnytys alkaisi ennen aikaisesti, nin keskosen hoitoa varten pitäisi olla syntymättömän lapsen vakuutus sekä siihen liitetty matkavakuutus. Tätä kautta siis tuli nuokin vakuutukset nyt jo puheeksi. Olen pyytänyt parista paikasta tarjouksia ja saan niitä lähipäivinä, niin pystyy sitten hintojakin vertailemaan. Vielä ei siis oikein osaa sanoa mitään, kun olen niistä vain keskustellut vakuutusyhtiöiden kanssa puhelimessa.
 
^ vakuutuksista, niitä on yllättävän vaikea vertailla kun osassa omavastuu on per sairaus ja toisissa per hakukerta. Sitä kun ei etukäteen voi tietää että tuleeko esim korvakierrettä, vai satunnaisia lääkärikäyntejä silloin tällöin. Me ollaan kuitenkin hyödytty vakuutuksista kun molemmat lapset on putkitettu ja korvalääkärikäyntejä kertynyt kiitettävä määrä. Saisihan nuo kunnallisellakin, jonot voivat olla kolmekin kuukautta putkitukseen, yksityiseltä saimme ajan parin päivän päähän ja ~1000€ toimenpide hoitui yhdellä omavastuulla (43€). Itse meinaan ottaa taas vakuutuksen syntymättömälle lapselle. Viimeksi jouduimme käyttämään sitä jo kun vauva oli 5 vuorokautta vanha. Kyynelkanavat tukkeutuivat ja lääkärissä juostiin ekat puoli vuotta kontrollissa kunnes ne laJentuivat itsekseen iän myötä. Tulipa selostus ja ehkä vähän aiheen vierestä. ;)

Joka tapauksessa, meillä oli ensin Fennia ja asuntolainan yhteydessä vaihdettiin pankkia ja vakuutusyhtiöitä ja nyt on Pohjola. Molemmat toimineet hyvinja korvaukset saatu aina noin viikon sisällä.
 

Yhteistyössä