Ihanaa kun siellä muilla alkaa jo liikkeitä tuntua!! Ne jotenkin helpottaa huoltakin kummasti ja odotuksesta tulee entistä konkreettisempaa. :heart:
Mulla eka neuvolakäynti takana ja turhaan murehdin. Terkkari oli tosi mukava, eikä maininnut sanallakaan painosta mitään.
Np-ultra-aikaa nyt sitten vaan odottelen kotiin saapuvaksi. Ihan pihalla olivat kyllä raskauden keston määrittämisessä, eivätkä sitten osanneet laittaa laskettua-aikaakaan neuvolakorttiin. Tietokoneen mukaan laskettuna saivat mulle viikoiksi 8+1 (ei hajua oliko hedelmöittymispäivästä vai mistä lopulta laskivat). No ihan sama se mulle on. Itse taidan kuitenkin pitää noi viikot siinä alkuperäisessä. Ja vauvaa en odottele syntyväksi kuitenkaan kun vasta kesä-heinäkuun vaihteessa, eiköhän sekin mene yli la:n vähitään sen 10päivää.
Nyt vaan alkoi muakin ihan hirveästi jännittää se seuraava ultra, onko kaikki varmasti hyvin!? Miten tämän ajan saisi kulumaan nopeammin sinne toiselle kolmannekselle... Mieskin oli ihan surkeana, kun tulin neuvolasta ja sille selvisi karu totuus, ettei tällä kerralla saatu sen kummempaa varmuutta että kaikki olisi edelleen yhtä hyvin kuin alussa.
Ostin viikonloppuna sea band-rannekkeet tätä pahoinvointia lievittämään. Kyllä ne vähän ovat auttaneetkin. Jatkuvan kuvotuksen ovat vieneet, vaikka kyllä vieläkin välillä iskee oikein kunnon yökötys-aalto. Päätin että olkoon vaikutus korvienvälistä tai "oikeaa", ihan sama, kokeilen mitä tahansa! Ja mä kanssa hankin jo masurasvan raskausarpia ehkäisemään. Olen hyvissä ajoin liikkeellä.
Mutta mulla oli jostain jäänyt sellainen mielikuva, että se piti aloitta aiemmin kun eka raskaudessa.(No ehkäpä vähän myöhemminkin olisi ehtinyt...) Ostin tälllä kertaa sikakallista Biothermiä, mutta siinä on ihana tuoksu ja se ei tahmaa, joten toivottavasti on myös teholtaan hintansa väärti. Esikoisesta ei raskausarpia tullut, mutta kyllä mä silloinkin ahkerasti rasvailin.
Hiusten värjäysasiaa pakko vielä kommentoida: Värjäsin jo viikolla 7 ja aion kyllä värjätä vastaisuudessakin. Mun odottajan olemus kun ei tosiaan ole mikään hehkeä, niin pakko saada edes tukka pysymään asiallisen näköisenä.
Olen ajatellut, että raskauden aikana sitä tulee vaikka mitä kemikaaleja kehoon muualtakin, halusi tai ei, joten sitten pitäisi varmaankin karsia rankalla kädellä paljon muutakin -kuten vaikka raskausarpivoide!! No way, vähän pitää saada itseään hemmotella.