Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Täällähän käy ihan kuhina :) Tervetuloa uusille minunkin puolesta! Ja ennen kaikkea mukava nähdä, että tuttuja nimimerkkejä tuolta lapsettomuus puolelta tupsahtelee tänne :)

Amele hienoa, että kaikki kunnossa :heart:

tyty86, toivottavasti syy nuihin sydämentykytyksiin löytyisi ja ne olis vaan joku ohimenevä juttu!

Scarleth hienoa, että matka asia järjestyi :) Tosiaan hoitojen aikana oli pakko elää elämäänsä "normaalisti" ja suunnitella menonsa sen mukaan. Sen verran epävarmaa aikaa elämässä tuo hoitorumba oli.

Tuohon tukilääke asiaan meidän lääkäri sanoi, että yhtenä vuonna ne oli klinikalla lopettaneet lääkkeet heti plussan jälkeen, ja samaisena vuonna oli tullut huomattavasti enemmän keskenmenoja. Oliko se sitten sattumaa vai ei, niin olivat päättäneet, että tukilääkettä jatketaan n.9 viikolle. Itse lopetin lutinukset asteittain muistaakseni viikolle 8. Mut tosiaan mitään tieteellistä faktaa asiasta ei taida olla, vaan jokainen paikka tekee tyylillään.

ON. Voi, että mä himoitsen sitä dopleria :D Mies ei oo ollu kovin innostunu asiasta...se pelkää, että jos joskus en löydä sydänääniä niin stressaan itseni kuoliaaksi. Myönnettäköön ihan realistinen pelko! Katotaan nyt torstain ultra, ehkä mä sen jälkeen repsahdan :D

P.s ihana kun mies bongas kaupungilta sellasen pienen tytön, jolla oli sellanen pupunkorvatalvihattu ja totesi, että vähänkö mukava kun omalle voi sitten ostella kaikkee tollasta :heart:
 
Mitä enemmän ajattelee ja tietää tukilääke ja ylipätää näistö asioista, ja ku tarpeex miettii, nii pää menee entistä enemmän sekasin.. Ehkä kantsii olla miettimättä sen syvällisemmin ja tehä niinku käsketää.. :D

Itselle tuli kyllä hieman taas huolestumista eilisillasta..
Elikäs, käytiin miehen ja koiran kans lenkilläe eilen, ja iha peruslenkki tehtiin,n3-4km. loppulenkistä huomattii et kello on aikas paljon ja et yx ohjelma alkaa pian, ni sit piti pitää kiirettä et ehitää nähä se.. Ja loput 2km mentii sit kovempaa. En juossu, tai mitää, vaan kävelin vaan aikas nopeeta tahtia, tosi reippaasti.
Koko illan sen jälkeen ja tänä aamunaki (tosin lievempänä) on vatsaa jomottanu :( siis sellasta menkkajomon tyylistä... Ei ollu mitää vuotoo ton yhteydes.
Ja tää ei ollu eka kerta ku liikunnan jälkee sattuu. viikolla 4+3, riehuin koiran kanssa ja käveltii lenkkii, ni sen jälkee kans kipuilin koko illan. Ja sillon oli viel isommat kivut ku eilisen kivut..

En tiä oikee mitä pitäs aatella!! En oo käytännössä harrastanu liikuntaa siirron jälkee ollenkaa ja kuntokin on sen mukanen jo :ashamed: Ja siis neuvola anto ohjeen et nyt ei saiskaa ku vaa ulkoilla ku on tota tuhruvuotoa.. Enpä kyllä uskaltaiskaa et ei sen puoleen...
Toivottavasti menis pian ohi nää ongelmat ja pääsisin taas vähän harrastaa. Ihan jo senki takii et jos päästää tässä raskaudessa loppuun asti, ni olis ees jonkunlainen yleiskunto ja jaksais paremmin!!
Tää oli taas vähä tällanen valitusvirsi... Anteex.. :ashamed: Mutta ku laittaa huolettaa!!! Tuntuu vähä et koko ajan tulis jotain "mikä ei kuulu kuvaan ja raskauteen", ja laittaa ressaamaan.. :ashamed:
Lopulta, sitähän seisois vaik kolme kk käsillään, jos tietäs et tää nyt menee mulla vaan tällä lailla, ja et kaikki on ok, ja et pieni saadaa, mutta ei... pitää vaa ootella ja katella ja elää epätietosuudessa, ei muutakaa voi.... huoh.. :ashamed:
Anteex tosiaa, mä oon kyl iha kauhee valittaja!!! :ashamed: :(
Ox muilla ollu mitää vastaavii kipuiluongelmii????
 
TanZZZku Mulla on on ollu ihan samanlaisia kipuiluja lenkkien jälkeen, alussa kävin vielä juoksemassa, mut se on vaihtunut kävelyyn.Tuntu että sen juoksun jälkeen vasta juilikin.Mut kyllä se kävelykin edelleen saa kipuilua aikaan, siis vähän pidempi lenkki n.5-6 kilsaa.Olen kokeillut uintia ja eilen olin spinningissä niin näiden jälkeen ei ole ollenkaan samanlaista.Tiedä sit mistä johtuu.Silloinhan lopetin lenkkeilyn joksikin aikaa kun vuotelin, jotenkin yhdistin ne toisiinsa, mut nyttemmin olen tosiaan lenkeillä käynyt eikä vuotoja ole näkynyt.

Doplerista Olen päättänyt että ei hankita eikä mieskään ole järin innoissaan.Pääsen kuitenkin neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet koska vaan,tosin vasta vko 12 jälkeen.Yhden keskenmenon takia olen ollut hiukan hermoheikko tän raskauden suhteen ja ymmärsivät sen neuvolassakin:)
 
TanZZZku,
en usko, että nuo kivut ovat mitään vaarallista, mutta kyllä ne säikäyttää silti. Mulla oli joskus muutama viikko takaperin ihan hirveät säryt alavatsassa ja -selässä parin tunnin siivousrupeaman jälkeen. Enkä mielestäni edes ihmeemmin rehkinyt, mutta sen verta riittävästi ilmeisesti kuitenkin että kroppa pisti jarrut päälle ja pakotti lepäilemään sohvalle.


13+0 tänään :heart:
Ja dopplerilla piti sen kunniaksi taas etsiä syke. Tai eipä sitä etsimiseksi voi kutsua, kun heti kuului jumputus kun anturi osui nahkaan.
Mun hermoilulle herkälle mielelle tuo vehje on ollut kyllä pelastus. Mä kun en käy kunnallisessa neuvolassa, ja kätilön pikakäynnille ei viitsi ajella 45min + etsiä parkkipaikkaa ihan huvikseen, niin kotikäyttöinen laite on ollut kyllä nappisijoitus. Mieskin on tuosta ihan fiiliksissä, ja haluaisi kuunnella sykkeitä jopa useammin kuin minä. Kai se konkretisoi tämän raskauden sille jollain tapaa paremmin, kun kuulee että mun sisällä todella kasvaa elämää. Potkujen kuulemisesta se oli ihan jipoissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
TanZZZku mullahan on kans kipuilua huomaan että sitä tulee varsinkin jos liikkuu yhtään
rivakammin, sellasta paineen tunnetta alavatsalla. Ite kans säikähtelen noita kipuja.

Taasen on pää pyörällä, eilisen ja tän päivän aikana ei oo tullut vuotoa, ja voitteko kuvitella että
sekin saa ajatukset laukkaamaan, onneks tänään on ultra ni pääsee näkemään että onko
kaikki ok.

Häivähdys ja onniunelma rv 7+3
 
Oi, tsemppiä ultraan häivähdys!!! Tulehan kertomaan miten meni :)

Eli muillakin on kipuja, "kiva" huomata et en oo ainut!!!
Mun kivut.. sellasta tasasta aikas kovaa menkkajomoo... + tänää iha just äsken oli sellai, et sekä kävellessä ja istuessa tulee niinku sivuista, munasarjoista, sellasta pistosmaista, ja ku kävellessä kävi, ni joutu hiljentämään ku tuntu et tulee nii yllättäen et jalat lähtis alta!!! Kipu ei siis oo nii kova, et sen takii lähtis jalat alta, vaan ku se tulee nii yllättäen. : / menee välil pois ja tulee taas : /
mielenkiintosta.... Ja kivun aikana tuntuu et vuotas enempi pihalle jotain. . .

Jadekivi, on varmaan helpottavaa kuulla aina ne äänet :) Meillä mies oli hieman vastaan dopleria.. ite taas en oikei viel tiedä mitä ajatella siitä.. Sinänsä tekis mieli mut en sit taas tiedä... :|
Hermoille vois tehä tosiaa hyvää mut auta armias jos niit ei joku kerta löytyskää :LOL:
 
Soittelin äsken neuvolaan ja kysyin niistä labroista, ja kaikki näytteet oli ok. Ja kuulemma liikunta voi aktivoida noita vatsakipuja. Oli aika huojentava tieto :)
Kivut just kohdun kasvukipuja...
Olis varannu ajan lekurille tarkistukseen huomiselle jos olisin halunnu, mut en ottanu vastaan, ku se tekis vaan sisätutkimuksen ni ei se varmaan kauheest lämmitä.. Mietin, et jos tapahtuu jotai radikaalia muutosta, nii sit meen lekuriin ja vaik iha päivystyksen kautta nii pääsen ultraanki, siis julkisella puolella.

Mut jos ei kummempia muutoksia tule, koitan kärvistellä reilun viikon ja varaan ultraan ajan yksityiselle ja teen mahd. väliaikatsekkauksen siellä... :whistle:
Ja nyt koitan olla stressaamatta ja olla positiivisempi!!! Mä en jaksa yhtää itteeni ko koko ajn täytyy miettii jotai... :kieh:
 
TanZZZku, kyllä se miettiminen ja stressaaminen siitä ajan oloon vähenee ;) Niin on vähentynyt mullakin, vaikka olen ihan superstressaaja. Varmaan jokainen näitä asioita vähän stressailee, kun kyseessä on kuitenkin yksi niitä asioita elämässä, mihin ei oikein pysty itse vaikuttamaan mitenkään :) Mulla väheni huolehtiminen ihan selvästi nt-ultran jälkeen, mutta tottahan sitä vieläkin usein miettii, että miten tämä tässä mahtaa edetä.

Täällä on tapahtunut ihan selvää piristymistä, joskaan nyt ei ihan "normaali" olo ole vieläkään. Ilman päikkäreitäkin jaksaa jo jotenkin, mutta toisaalta uupumus tuntuu kyllä tulevan aika helposti ja akkuja pitää tämän tuosta hiukan latailla. Mutta kaikkein parasta on kyllä se, että yöunen laatu on vähän parantunut! Se oli pitkään niin kovin pintapuolista ja pätkivää.

Onneksi ensi viikolla on neuvola! Ihan kivaa, onpahan taas jotain tapahtumaa raskauteen liittyen :) Liikkeitä vaan kovasti odottelen, ja toisaalta myös viikkojen kulumista niin paljon, että saisi ostella kaikenlaista vauvakamaa ja tarvikkeita.
 
Ultrassa käyty, siellä edelleen pikkuinen sydän sykki <3 reilun sentin kokoinen sintti :D Vuodotkin alkoi iltapäivällä uudelleen, tosin niukkana toistaseks, onneksi!
Nyt siellä jossain kanavassa/kohdussa näkyi jotain kohtaa mistä näyttäisi vuoto tulevan, ei pitäisi haitata pikkuisen kasvua kun on hänen "alapuolella"
Lääkäri arveli että vuoto johtuisi noista lääkkeistä, ja toivottavasti loppuisi kunhan lääkkeet lopetetaan. Tulehdusriskihän kuitenkin aina kasvaa kun vuotoa on.
 
häivähdys hienoa että kaikki hyvin

mä täällä stressaan.. siis mulla oli se ar-ultra jo rv 7+2 mut nyt pe uusinta tsekkaus (oman mielenrauhan takia ) eli silloin rv8+2 ..
Onko kukaan käyny ultrassa viikon välein? miten paljon alkio kasvaa viikossa tässä vaiheessa?

oon vaan ihan hermona, että jos pikkunen ei olekaan kasvanu..AAARGHHHH

koska olette käyny ekassa neuvolassa?

mulla kans tänään POKS rv8+0
 
Viimeksi muokattu:
miles,
eri laitteet mittaa hieman eri tavalla tuon viikkolukeman, mutta tästä tutkimuksesta löytyvää taulukkoa katsellessa rv7+2 olisi alkion koko n. 10.5-11mm ja rv8+2 19-19.5mm.

Meidän klinikan ultralaite kyllä väitti, että mulla ois ollut ar-ultrassa viikkoja 6+4, vaikka tuon taulukon mukaan mitat olisi asettuneet rv6+5 - 6+6 väliin, joka pitäisi täysin kutinsa laskettuna hedelmöityspäivästä. Mutta kai tuosta jonkinnäköiset raamit saa kuitenkin. Eli varmaan vajaan sentin se alkio kasvaa viikossa tuossa vaiheessa raskautta?


Mulla oli eka neuvola rv8+0, ja seuraava kunnollinen neuvolakäynti ajoittuu vasta parin viikon päähän rv14+6. Välissä oli tosin sydänäänten kuuntelukäynti ja se nt-ultra, mutta varsinaista kunnollista raskaudenseurantaa on tässä alkuvaiheessa kyllä melko vähän. Kai nää käynnit loppua kohden sitten kiihtyy? :)
 
Tervetuloa taasen kaikille uusille! Kivaa kun porukkaa pääsee hoitojen suosta vihdoin tällekin puolelle. :)

Tsemppiä ja pitkää pinnaa vuotelijoille. Se on tosi hermoillekäyvää, muistan kyllä eka raskaudesta, vaikka se ei mulla kestänytkään kauaa. Mulla kun on molemmat raskaudet saaneet alkunsa tuoresiirrosta, niin olen lopettanut ohjeen mukaan Luget ihan pari päivää plussan jälkeen. Onneksi ultranäkymät on teillä olleet hyvät kumminkin, mutta kyllähän se tietty pitää sellaista jatkuvaa epävarmuuden tunnetta yllä. Sitä kun riittää kuitenkin ilman mitään vuotojakin! : / Häivähdykselle onnet pienestä sykkeestä ultrassa!:heart:

Lila mulla ei myöskään ole doppleria ja ihan juurikin tuosta syystä, että sekoaisin jos en saisi äänia kuulumaan. Meidän neuvolassakaan ei suostuta kuuntelemaan sykkeitä ennen nt-ultraa, koska ne ei kuulemma välttämättä kuulu alkuraskaudesta ja sitten tulee vain turhaa huolta. Siksi päätin, että mun mielenterveydelle on parempi etten hanki sitä.:D Toisaalta nyt joutuu vaan elämään siinä toivossa ja uskossa että kaikki on ok, kunnes toisin todistetaan. Ainoa mistä edelleenkään voi päätellä raskaana olevansa on pahoinvointi ja uupumus. Jossain kohtaa mietin kanssa että kävisikö jossain väliultrassa, mutta luovuin sitten ajatuksesta. Vaikka tänään olisikin ultrassa kaikki ok, huomenna voisi kaikki kuitenkin olla jo toisin, enkä voi siihen vaikuttaa yhtän mitenkään. Ja enhän mä siellä ultrassa voisi joka päivä ravata kumminkaan. Ymmärrän kyllä tosi hyvin jos joku käy mielenrauhansa vuoksi tilannetta tsekkaamassa tai hankkii sen dopplerin kotiin. Ehkä olen tällä kertaa muutenkin vähän rauhallisemmalla mielellä ja yritän luottaa omaan kroppaani ja tulevaan. Mutta se onkin ehkä helpompaa kun on yksi raskaus jo takana. Silti epävarmuus on ihan jokapäiväinen tunne täälläkin.
Scarleth hienoa että voimat alkaa pikkuhiljaa palautua!! Mitenkäs muilla uupuneilla menee?? Ja hienoa että teidän reissu onnistuu. Ihan samaa mieltä, ettei hoitojen takia voi eikä pidä laittaa koko muuta elämää telakalle. Matka menee varmasti hyvin! :)

Muoks: Jadekivi kyllä ne kiihtyy, loppuraskaudesta siellä neuvolassa saa rampata lähes kyllästymiseen saakka. ;)

Taas olis niinkun viikko vierähtänyt. Kaksi viikkoa vielä nt-ultraan ja sitten saisi toivottavasti vähän huokaista.

Eemiliina 10+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Hei täällähän on uusia "kasvoja". IHANAA!! Tervetuloa ja onnea kaikille :flower:

Myös ihania ultrauutisia osui silmääni monta, en edes muista kaikkien nimimerkkejä, mutta suuret onnittelut teillekin jokaiselle :heart:

Vuotelijoille voimia. Se on kyllä tosi kuluttavaa huolehtia jatkuvasti. Tai mistäs minä edes mitään tiedän, kun mulla vuoteli vain yhden päivän aikana tässä raskaudessa ja esikoisen odotuksessa ei kertaakaan. Toivottavasti vuodot pysyy kurissa kaikilla :hug:

Doppleristakin on ollut puhetta. Mulla on esikoisen ajoilta semmonen angelsoundsin halpismalli, mikä taitaa monella muullakin olla ja kivasti on pelittänyt. Nyt kuulin sykkeen jo rv 9+. Olen kuunnellut kerran tai kahdesti viikossa. Aina kun on pieni epätoivo nostanut päätään. Viimeksi kuuntelin eilen ja voi mahoton miten ihanan selkeä syke kuului heti, kun anturin sai masulle. Kovia potkujakin sateli.

Neuvolakäynneistä muistan, että esikoisesta kävin ihan alusta saakka 4vkon välein. Ei ollut mitään pidempää taukoa ekan ja tokan neuvolan välissä, vaikka siinä oli se nt-ultrakin. Jostain rv 32 paikkeilta rupesin kai käymään parin viikon välein ja sit rv 37 viikon välein. Lasketun ajan jälkeen olin kerran nlassa, muistaakseni joskus 40+5 ja sen jälkeen vain puhelinyhteydessä sinne, että tiesivät laittaa mulle lähetteen yliaikakontrolliin äitiyspolille.
Nyt mulla oli eka neuvola... ööööhhh... joskus 8+ kai (hirveetä, kun esikoisesta muistin KAIKKI ärveet, että milloin tapahtu mitäkin ja nyt ei puhettakaan, että muistais jotain tommosia tarkasti :whistle: ). Sitten nt-ultra 12+ ja lääkärinla 13+0. Seuraava neuvolakäynti on viikon päästä, eli 17+0.

Liikkeitä olen EHKÄ pariin otteeseen tuntenut. Mutta ovat olleet niin yksittäisiä tömäyksiä, että en oikein vielä osaa laskea niitä liikkeiksi. Pari iltaa onkin kulunut siinä, että olen makoillut sohvalla tuntikausia kuulostellen sitä yhtä pientä potkua. Joka tulee sitten tai ei :D

Seitsemästoista viikko!! Uskomatonta! :heart:
 
Huomenta!!
Hieno juttu Häivähdys että ultrassa kaikki oli hyvin!! :heart: Varmasti helpottaa tieto et kaikki on ok, ainaki hetkellisesti ;)

Miles, mulla oli eka neuvola viime pe, 7+2, koska tää mun neuvolatäti jää lomalle kuun lopussa ja sillä oli huonosti pitkiä aikoja. Seuraava olis 12+1, jos siis sinne asti päästään...
Myös sinun uultrakuulumisia odotan kovasti :)


Mulla on särkeny vatsaa enemmän ja vähemmän sen ti jälkeen joka päivä :l Ei niin kovasti ku ti mut kuitenki koko ajan.
Vuoto on edelleen kuvioissa, mihin se lähtiskää, ke tuli 3 viikkoo täytee tiputtelua/tuhrua/vuotoa... :ashamed:
Ajattelin tänää soittaa naikkarille ja koittaa päästä sinne uusinta ultraan, jos ei onnistu ni sit varaan ajan yksityiselle.
Oireita on muutama, tissit kovasti kipeet ja välillä närästää, noi vatsakivut ja yölliset vessakäynnit, 1-2 kertaa ja en tiä ox oire mut oon jo hetken aikaa nukkunu tosi huonosti, ja nähny monesti aamuyöstä painajaista.. : / Kaipa se menee pois jossai kohti.

Kiitos muuten kaikille teille tukilääkeinfoista, rauhoitteluista ja kokemuksienne jakamisesta :) :heart: On auttanu rauhottumaan + lisänny omaa tietämystä :)
Mukavaa viikonloppua kaikille :) :heart:

TanZZZku ja Toivo, 8+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kaikki on ihan perseestä..viiko sitten kävin hakee kortisoonipiikit selkään ku reuma vaivas..nyt meen lääkärii kun välilevyn rappeuma vaivaa ja siitä tulee iskias kipu..en pääse kävelee ja selkään vaan koskee..tää on niin perseestä, mua vituttaa vaan ku kokoajan koskee johonki eikä banadolista ole yhtään apua:( ei tästä raskaudesta voi nauttia kun kokoajan oon kipeenä jostain..enkä voi jäädä saikulle kun oon työssäoppimassa ja suoritan ensviikolla näytön josta en voi olla pois..

tyty86 rv13+0 poks
 
Voi harmi tyty :( Helppohan tämä on sanoa, mutta yritä kuitenkin levätä niin paljon kuin mahdollista. Onhan sun tarvittaessa vaikka jäätävä sairaslomalle, työssäoppimisia tulee uusia mutta tämän vauvan odotus ja sen hyvinvointi on kuitenkin aika ainutkertaisia, eikö niin? Ja pitäisihän sun pystyä raskaudesta nauttimaankin, sekin harmittaa sua takuulla ihan hirveästi jälkikäteen, jos asetat nyt muita asioita edelle.

Häivähdykselle onnea ultrakuulumisista!

ON: Tänään saa taas poksua, kiva! Aamulla meinasin kyllä saada ensimmäisen paniikkikohtaukseni tuon dopplerin kanssa. En saanut sydänääniä heti kuuluviin, vaikka viime aikoina ne on kuuluneet ihan heti. No onneksi kuitenkin maltoin vetää hetken henkeä ja yrittää sitten uudelleen, ja sieltähän se syke sitten löytyi. Ilmeisesti vauva voi tosiaan olla siellä joskus niin päin, että syke ei heti kuulukaan. Hetkellisesti ehdin kyllä jo kauhuissani miettiä, että minne alan soitella ellei sykettä ollenkaan löydy. Onneksi oli väärä hälytys. Tiistaina on jo neuvolakin, joten ehkä siellä saa taas muutenkin vahvistusta sille että kaikki on ok.
 
Häivähdys Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä myös odotellaan Miles sun ultrakuulumisia.Itse olin ultrassa 8+2 ja kokoa oli alkiolla tuolloin 20mm, mut viikkokasvusta en osaa sanoa.Aluksi olin varma että en kestä nt ultraan ilman "välitsekkausta" tuon ultran jälkeen, mutta oikeastaan olen yllättynyt että mitään hirveää paniikkia ei tällä hetkellä ole.Voipi siis olla että säästyy rahat ja tosiaan eihän siihen nt ultraan ole enää kuin puoltoista viikkoa:)

Mua ärsyttää tää tällasessa "välitilassa" oleminen suunnattomasti:kun julkisesti ei kuitenkaan vielä ole raskaana ja sit esim työkavereille täytyy keksiä jos jonkinlaisia selityksiä.Varsinkin kun on pikkujoulut tulossa(joihin siis en ole menossa, koska en halua vielä raskautta paljastaa töissä), niin auta armias mikä kyselytulva kun on kertonut että ei tällä kertaa pääse.Odotan kovasti sitä hetkeä että tämän voi myöntää kaikille kyselijöille eikä tarvitse enää peitellä.Masun kasvua odotan myös kuin kuuta nousevaa, mitään ei vielä näy, pientä turvotusta lukuunottamatta.Mulla on kuulemma vielä kohtu aika vahvasti taaksepäin kallellaan , niin mun tuurilla sitä masua saakin sit ootella...: /

Scarleth Juuri tuollaisten tilanteiden takia katsoin parhaaksi olla stressaamatta itseäni kuoliaaksi dopplerin hankkimisella:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Inkkunen 10+5
 
Scarleth Juuri tuollaisten tilanteiden takia katsoin parhaaksi olla stressaamatta itseäni kuoliaaksi dopplerin hankkimisella:)

Inkkunen 10+5
Noo, mulla kun tämä oli ainoa tilanne jolloin sykkeet ei kuuluneet HETI ja sitten taas olen lukuisia huolehtimisen hetkiä pelastanut dopplerilla, niin sanoisin että kokonaisuus on vielä aika vahvasti plussan puolella ;) Itse en kyllä tuosta laitteesta luopuisi, on se sen verran useasti saanut mielen levolliseksi <3 Mutta kukin tyylillään, eihän sitä todella kannata hankkia jos kokee sen enemmän negatiiviseksi jutuksi.
 
Hei naiset,

Minä olen nauttinut, kun olen päässyt taas töihin. :) Olen koko viikon ollutkin reissun päällä ja aikakin tuntuu menevän paaaljon nopeammin kuin sohvalla maatessa. Kaikki vaikuttaa täällä suunnilla olevan kunnossa ja vuotokin on loppunut (ainakin toistaiseksi), jee! Pientä kipuilua on edelleen, mutta lasken sen olevan normaalia. Onnea kaikille hyviä uutisia viime päivinä saaneille ja uusille tervetuloa!

tyty86 voi kurjuus nuo sun vaivat. Voin vain kuvitella, että ei ole herkkua kärvistellä kipujen kanssa, varsinkin kun toimivat särkylääkkeet ovat kiellettyjä. Höh. Toivottavasti saisit helpotusta vaivoihin ja pääsisit nauttimaankin raskaudesta.

TanZZZku voi plääh noita vuotoja. Minulla vuotelu kesti yli neljä viikkoa (viikoilla 7+4-11+6) ja nyt näyttää rauhoittuneen, toivon, että pysyykin poissa! Joten älä huoli, sinullakin voi käydä samoin. Hienoa, että sai varattua itsellesi väliultran, jossa tilanne katsastetaan. Minähän kävin tuon reilu kuukauden aikana varhaisultran lisäksi eri lääkäreillä ja/tai ultrassa yhteensä varmaan neljä tai viisi kertaa, kun tilanne oli niin epävarma.

Inkkunen juu "välitila" on kieltämättä hiukan haastava, kun kuitenkin on raskaana, mutta sitä saa kuitenkin piilotella muille. Toisaalta sitä haluaisi kertoa ihmisille, mutta toisaalta ei uskalla, ennen kuin saa viikkoja kunnolla. Mulla on nyt viikkoja 12+4 ja nyt on kerrottu perheille ja läheisimmille ystäville. Töissä olen kertonut esimiehelle ja yhdelle työkaverille, mutta koko tiimille en vielä. Varmaankin muutaman viikon päästä olevissa pikkujouluissa täytyy asia muillekin paljastaa tai sitä varmasti paljastuu sitten kertomattakin, koska olen sinne kuitenkin menossa. :)

Scarleth tuo on kotidopplerin pienoinen haaste, ettei sitten joudu paniikkiin, jos sykettä ei heti löydykään. Ihanaa kuitenkin, että maltoit mielesi ja sykekin sieltä lopulta löytyi. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Ai sullakin kesti Amele noin/ näin kauan!! :O
Mä toivon todella, että vuotelu loppuu!! Koko ajan saa olla huolissaan jostain.. :ashamed:
Tsoin, mun ystävä, joka siis raskautui ihan luomusti, niin hän vuoti viikolle 26 enemmän ja vähemmän, josta oon koittanu ammentaa itselleni positiivista voimaa...
Ja joo tosiaan, nyt ku sain ultra-ajan, nii aloin tietty huolehtii ja ressaa, et onkohan siel nyt jotain ku noi helposti antoivat ajan.. :stick: :ashamed:
huoh....
 
Mulla on hyviä uutisia, mut silti kyllä huolettaa ihan kympillä.
Siis gyne sanoi et kaikki hyvin, alkio kasvaa ok kohtu ok,myös istukka näkyi kohdussa selkeesti. Ja sydämen syke näkyi. :heart:
Myös Suomen lääkäri vahvisti että alkio on kasvanu symmetrisesti ( mitähän toikin tarkottaa) viime viikkoon nähden.

Mua vaan huolettaa se kun jos teidän muiden kokoihin vertaan + jadekiven laittamaan linkkiin niin mulla on kyllä alkio tosi monta päivää jäljessä... En tiedä onko sil tässä vaiheessa merkitystä, mutta mä olen ihan hermona.
7+2 alkio oli 0.7cm ja rv 8+2 eli tänään vaan 1.15cm eli oli nyt siis koon puolsta vasta rv 7+3 eli 6 pv myöhässä!! Voikohan tästä hyvää seurata ? :(
 
miles, mulle ainaki siinä ultrassa 7+0 lekuri sano et ultramasiinan antama ikä voi heittää +- 4 päivää. Meijän tyyppi oli 9,08mm silloin (en katsonut jadekiven taulukkoa, oon puhelimel tääl ni hankalaa), ja itse ku googletin noita kokoja, törmäsin vau.fi sivuilla "raskaus viikko viikolta", ni meijän tyyppi oli vähä liian? Iso, mut silti ultramasiinan mukaan 6+6 mut lekuri sano et se lasketaa silti 7+0....?
Kai noissa voi olla han mittaajankin heittoja??? Ja kai noi tyypit on nii yksilöit et kasvavat kukin omaa vauhtiaan...???Tärkeintä kuitenkin että kaikki on ok :) ei musta nyt varmaan lohduttajax kyl ollu.. :( käy kattoo siel vau.fi sivuillakin mitä ne sanoo.
 

Yhteistyössä