Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Ompas tänne tullut tekstiä sitten maanantain:)
Ensiksikin astrolabe onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan!Täälä onkin ollut puhetta tuosta vuotelusta ja kyllä siitä hermonsa aika riekaleiksi saa.Toivottavasti sunkin vuoto on ihan harmitonta niinkuin monella meistä täällä.

Miles on sulla ollut hurja alku raskaudelle.Mutta tosiaan ilmeisimmin erittäin sitkeästä tapauksesta kyse:)

Lila 13 täältä myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.Alan olla aika tulisilla hiilillä jo oman ultran kanssa, vaikka sinne nyt vielä on aikaa.On varmaan uskomatonta nähdä sen oman pienen jo liikkuvan ja heiluttelevan raajojaan:)Mä myös odotan että sais jo kertoa isovanhemmille, niille kans eka lapsenlapsi tulossa.

TanZZZkulle jättitsempit lääkärikäyntiin.Oon varma että kaikki on hyvin.Tuuhan kertomaan heti sit kuulumiset.Täälläkin vika lääkepäivä menossa, jee!

Amele täälä ihan sama noiden reissujen kanssa.Nyt kaks päivää ollu ja väsy on ihan järjetön.Varsinkin kun ei pysty ottamaan päikkäreitä, mitkä ehkä normaalisti ottais jos ois kotipaikkakunnalla töissä.Mut mä oon huomannu että tää piemeys kyllä tekee sen väsymyksen kahta kauheammaksi.

Eemiliina Mihin aikaan sulla on ultra?Mulla on heti aamusta ettei tarvi koko päivää jännäillä.
 
Heips!

Pääsisköhän tähän pinoon vielä mukaan? Olen yrittänyt etsiskellä itselleni sopivaa pinoa ja tää tuntuu eniten omalta, vaikkakin mulla la on jo tossa helmikuussa, sovinko silti joukkoon? :)

Lyhyesti taustoja, meillä yritystä muutama vuos ilman plussaa, vuos mentiin "luomuna" jonka jälkeen todettiin mulla PCO. Hoidot aloitettiin clomeilla ja niillä mentiin 6 vai 7 kiertoa ilman mitään tulosta vaikka todistetusti clomit sai ovulaation aikaan. Saatiin lähete kunnalle mutta siellä oltaisiin päästy hoitoihin aikaisintaan tänä syksynä joten malttamattomina mentiin viime keväänä yksityiselle. Siellä tehtiin yks inssi, ei tulosta. Ei haluttu enää insseihin koska en uskonut niistä meille mitään apua olevan joten siirryttiin suoraan IVF:ään josta sitten tärppi heti ekasta kerrasta. Olen miettinyt että missä vika kun jos todistetusti ovuloin, miehen simpat priimaa, mutta luonnollisesti ei silti hedelmöitystä tapahdu, että jos tuo ympäristö tuolla ei sit ole jotenkin suotuisa kun kehon ulkopuolinen hedelmöitys tapahtui heti ja alkiot olivat "top-luokkaa"? Yks meille jäi vielä pakkaseen odottamaan vuoroaan...

Yritän tässä tämän päivän aikana vähän lueskella pinoa taaksepäin ja "tutustua" teihin :)

helmimama 28+6 :heart:
 
Tervetuloa uusille!

Miles :heart:
Kyllä mä haluaisin uskoa, että teillä on nyt vaan tosi sinnikäs kaveri matkassa. Ehkä kiinnittymisessä on ollut hieman häikkää, ja siinä on kestänyt normaalia pidempään, jonka vuoksi kehitys on hitusen jäljessä. Jos kuitenkin kasvua on tapahtunut toivotusti, niin eiköhän siellä jatketakin sitä kasvua :) Meidän vauvaa ollaan kutsuttu taistelijaksi, kun ainokaisena selvisi siirtoon ja tarttui kiinni. Sissi on myös yhtenä vakavana nimiehdokkaana :D


---

Nyt ei aivotoiminta riitä kaikkien uusien tekstien kommentoimiseen. Mä olen aivan tajuttoman väsynyt, enkä tajua miten selviän vielä töistä kotiin.

Olen ollut valveilla tauotta kahdesta asti, ja sitä ennen tuli jo kerran herättyä vessaan ja kerran miehen kuorsaukseen :( Piti mennä vielä illalla maalaamaan kaverin kämppää, mutta en mä jaksa millään. Siirtykööt huomiselle. Tänään taitaa sänky kutsua todella ajoissa...
 
Ultrassa oli kuulemma kaikki niin hyvin kuin voi vain olla :) :heart: :heart: Tyyppi oli kuulemma hyvin eläväinen, touhuili kovasti ja hän vilkutti meille :,) On kuulemma kasvanut todella symmetrisesti. Istukkakin oli kehityksessään hyvällä mallilla, ja kiinnittyneenä takaseinään(?)!! Napanuorakin näkyi!! :O Pituutta oli 23,4mm. :heart::heart:
Sattu vielä ihana lääkärikin meille, en ollutkaan ennen häntä nähnyt!! Mukava ja empaattinen ja ihanan rauhoittava joka jaksoi vastata kaikkiin kysymyksiin :)

Sain luvan harrastaa liikuntaa mutta yhtyä ei saa niin kauan kuin on vuotoa : / Enpä kyllä ole uskaltanutkaan mihinkään lemmentöihin, juurikaan tuon vuodon takia. Onneksi seksi on aika laaja käsite.. ;)

Vuodosta ei osannut sanoa onko lääkkeistä vai mistä johtuvaa, kuulemma vissiin koohdunsuulta tiputtaa/ on tiputtanu.

Migreenilääkettä ei määränny vielä, viikkoja pitäs tulla enemmän kans, ennen ku niit migreenilääkkeitä voi käyttää. Neuvo koittaa pärjää panadolilla ja kuulemma yksittäisiä buranoita saa ottaa. Eli niillä siis mennään.

Tänään mulla on viikkoja 9+1, ja ultran mukaan 9+0. Kun 7+0 kävin ar-ultrassa, niin sillon ultran mukaan oli 6+6, eli pikkuinen on edelleen päivän "jäljessä". Mut ilmeisen tasaseen tahtiin on kaveri kasvanu ku edelleen -1 pvä :)

Huoh!! kyllä helpotti kovasti!!! Lekuri vaan patisti kovasti varaamaan nt ultra-aikaa, nyt heti että saat sen oikeille viikoille!! :) Tänään pitää sit vissii uskaltaa varaa se :heart: Tuun kertoo ajan kuhan sen saan soitettuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama ja Lumi72
Lähti viesti liian aikasin...

Tervetuloa helmimama :wave: Sulla on komeet viikot jo kasassa :) Astroblade myöskin, tervetuloa!! :) Toivottavasti vuoto olis ihan harmitonta!! itekin oon joutunu vuodon takii tässä stressaa, jonka vuoksi kävin tänään ultrassakin tsekkaa et kaikki on ok.. :hug:
Jadekivelle jaksuja kovasti!! Aikasin vaan punkkaan, ehtii sitä tosiaan huomennaki maalailla :)
Kiitos myös Inkkunen tsempityksistä :) Ai sul on vika lääke päivä, siistii!! mulla se on ens ke :)
 
Onnea TanZZZkulle hyvistä ultrauutisista, nyt sit vaan seuraavaa ultraa varaamaan ja nautit raskaudesta, niin paljon kun se näissä olosuhteissa on mahdollista!=) Onnittelut myös muille lähiaikoina hyviä ultrauutisia saaneille, se tunne on kyllä maailman paras kun ensin ollut kova huoli ja siinä tuolilla hyvä kun pysyy tajuissaan ja sitten lääkäri ilmoittaa kaiken olevan hyvin, huh helpotusta :) <3

Meillä oli varhaisultra rv 7+0 ja juuri samana päivänä alkoi vuotaa kirkasta verta, siinä kohtaa mä jo menetin täysin toivoni ja itkeä tuhersin ultraan mennessä ja lääkäri kysyi huolissaan et mikä on hätänä ja sieltä itkun seasta sain soperrettua että kesken varmaan on mennyt kun kirkasta verta vuosi hulahtamalla. Lääkäri oli todella ihana ja rauhoitteli ja sanoi että katsotaan nyt tilanne ja siellä se sydän sitten kuitenkin löi, helpotus ja se onnentunne oli jotain sanoinkuvaamatonta... Sen jälkeen oli pakko vielä käydä kerran yksityisellä ylimääräisessä ultrassa ennen nt-ultraa, ihan oman mielenterveyden säilymisen takia ja sillä kertaa sitä mielenterveyttä tossiaan koeteltiin kun lääkäri totes hetken ultrattuaan ettei täällä ole sykettä ja jo ennen ultrausta sanoi kohdunkaulan olevan pehmeä joka saattaa viitata keskenmenoon... Mies siinä hädin tuskin pysyi enää tolpillaan noiden lausuntojen jälkeen kunnes lääkäri totesi että hei on täällä syke sittenkin, ultrasin vahingossa virtsarakkoa, on niin samannäköinen kun sydän!!! Ja taas kerran saatiin onneksi huokaista helpotuksesta... Niskaturvotusultran ja rakenneultran välissä kävin vielä kahdesti yksityisellä, niin kova huoli sitä koko ajan oli, mutta sitten rakenneultran jälkeen sitä jotenkin rauhottui ja osasi olla luottavaisemmin mielin, enää ei ole ollut sen jälkeen sellaista oloa että pitäisi päästä pikkuista katsomaan, ehkä tietty noi liikkeetkiin rauhoittaa osaltaan sitä huolta, joka tosin nostaa heti päätään jos liikkeittä ei ole tuntunut useampaan tuntiin : / Nyt ei sitten meillä olekaan enää ultria tiedossa, ellei jostain syystä tää pikkutyyppi päätä kääntyä perätilaan tai ala kasvaa jotenkin hirveetä vauhtia, sitten tarkistellaan siellä synnytystapa-arviointikäynnillä ultran kera, muuten ei...

miles onpas teillä ollut jännittävä alku tälle raskaudelle, todellinen taistelija siellä taitaa sun mahassa kasvaa :heart:

Sikiön koosta meilläkin on jokaisessa ultrassa koot olleet joko muutaman päivän jäljessä tai sitten taas muutaman päivän edellä, syy siihen on se että varsinkin alussa kun sikiö on niin pieni niin ne mitat ei ole ihan millintarkkoja, siks noita pieniä heittoja tulee vaikka hedelmöityspäivä on meille kaikille tarkasti tiedossa, aluksi mäkin ihmettelin sitä mut normaalia se on että vähän heittelee suuntaan ja toiseen, kunhan ei mitään viikon kahden heittoja tule... Ja sitten siinä rakenneultran tietämillä vauvathan alkavat kasvaa ihan täysin omilla käyrillään, ei menekään enää saman kaavan mukaan :)

jadekivi toi väsymys on kyllä ihan kaameeta, se on niin totaalisen ylivoimaista että se kyllä viel voimat ihan kokonaan, mutta kyllä se siitä helpottaa, onneks :) Mäkin olin siinä ekan kolmanneksen ja alun tokasta kolmanneksestakin niin väsynyt ettei auttanut vaikka ois miten paljon nukkunut tai lepäillyt, ihankun ois jossain koomassa ollut, mutta sitten se tosiaan yhtäkkiä helpotti ja oli kun olis herännyt uudelleen eloon =) Toki voi olla myös rauta-arvoista, onko sulla hb tsekattu lähiaikoina?

Hankinnoista mullakin oli toi olo että ei uskalla mitään hankkia, eikä me hankittukaan ennen rakenneultraa juuri mitään, muutama body löyty kaapista... Mut sitten sen jälkeen sitä jotenkin vapautu ja nyt vaatteita löytyy jo muutama pieni pino + pinnis + hoitopöytä + vaunut. Varmaan sekin kun saatiin sukupuoli tietää niin jotenkin toi vauvantulon konkreettisemmaksi, sai ostaa muutamia "ei-neutraalejakin" vaatteita :) Tyttövauvaa ne meille ultrassa siis povaili :heart: Vielä ois paljon hankittavaa, mut onneks tässä on aikaa ja tammikuun aletkin tulossa :)

Mulla alkoi nyt sitten äippäloma jo nyt, vähän aiemmin kun piti, sairalomalle jouduin loppuajaksi. Miten ihmeessä mä saan päivät kulumaan helmikuulle asti??
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

19.6
Eemiliina/ 33 / 2.l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / khks

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? joko hesa tai jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS



Neuvolat & ultrat
Lumi72 ~ "varmistus"ultra 30.11.
jadekivi ~ neuvola 4.12.
Eemiliina ~ nt-ultra 5.12.
inkkunen ~ nt-ultra 5.12.
helmimama ~ neuvola 17.12.
Miles ~ neuvola + nt-ultra 17.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ neuvola 20.12
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
heiiiii, sain nt-ultra-ajan, ja se ois 18.12. :) Sinne on melkein 3 viikkoo, iha hirrrrrveen pitkä aika!!! Miten sitä jaksaa oottaa???!?!!

Helmimama, kauheeta jännitystä, ultrasin vahingossa virtsarakkaoa!!!! What!!!! Voin vaan kuvtella teijän ahistuksen ja pelon... Onnex kuiteki lekuri huomas mokansa!! Ja viel yksityisellä!! Vaik sattuuhan sitä paremmissaki piireissäki mut jotenki sitä mieltää et siel ei mitää tollast pääsis tapahtuu.. en tiä, ehkä mä vaan kuvittelen....
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
Mut hienoa TanZZZku että sait ajan ennen joulua niin ei tarvii pyhien yli kärvistellä =)

Juu jäi kyllä siitä lääkäristä vähän sellanen huithapeli fiilis, puhu ennenku ajatteli ja meinas aiheuttaa pari sydäriä, huh...
 
Täällähän käy kuhina, ihanaa niin! Hurjasti tsemppiä kaikille alkuvaiheen piinassa olijoille. Meilläkin oli ensimmäisen ultran jälkeen epäselvyyttä onko kyseessä tuulimuna vai "oikea" raskaus.

Kävimme maanantaina niskaturvotusultrassa. En oikeastaan osannut tuota juurikaan jännitellä. Kaikki oli ihan loistohyvin. Pikkuinen oli kasvanut noin 6cm pitkäksi ja niskaturvotusta oli vain 1mm. Ultran mukaan maanantaina oli rv 12+4 eli 5 päivää olettamaani enemmän, laskettu aika ei kuitenkaan muuttunut. Pieni pyöri mahassa kuin väkkärä ja kyyneleethän siinä silmiin tuli. Minut yllätti myös se, että ultraus kesti niin pitkään - puoli tuntia. Liikkuvalta tapaukselta mittojen ottaminen oli aika tarkkaa hommaa.

Kiitos kaikille jotka tuitte edellisen avautumiseni jälkeen ja eri
tyiskiitos sille, joka sanoi, että siirrä niitä tenttejä. En tiedä itkenkö tätä myöhemmin keväällä, mutta "lintsaan" ensi maanantain tentistä, kun lukemiset olisi menneet yöhommiksi... Olo on helpottanut kuin ihmeen kaupalla ja nautin suunnattomasti siitä, että mun tekee mieli RUOKAA! Tavallista, lämmintä ruokaa. Maanantaina oikein himoitsin makkarakeittoa ja oi että miten hyvälle se maistui. Muutenkin olo on kaikinpuolin helpompi. Myös maha kasvaa ja tavallaan se on aika kivaa :)

Sekin on ihanaa, että huomenna on jo perjantai! Ihanaa, talvista viikonloppua kaikille. Ilmassa muun odotuksen lisäksi ehkä hieman myös joulun odotusta <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Uusi viikko alkoi tänään eli kasassa 18+0 :heart:

Selkäkipua. Mulla alkanut alaselkä kipuilemaan ja istumatyö on alkanut tuntumaan epämiellyttävältä ja iltaisin olen aika kivulias. Töissä olen kuitenkin sinnitellyt. helmimama mistä syystä jouduit jäämään sairauslomalle ja onko muita, jotka ovat joutuneet olemaan sairauslomalla jonkun vaivan vuoksi?

Odotan joulun jälkeisiä alennusmyyntejä, sitten voikin hankkia vauvatarvikkeiita vähän enemmän ;)
 
Inkkunen mulla on kanssa ultra heti aamulla aikaisin. On kyllä alkanut jännittää aika lailla vauvan terveyteen liittyvät asiat. Kovasti olen pohtinut ja pyöritellyt, että miten edetään, jos jotain häikkää löytyy. Olen siis menossa myös veriseulaan samana päivänä.

Emppu onnea ultra uutisista ja hienoa että olo alkaa kohenemaan!!:heart:

Sekundamamma selkäkipua on ollut mullakin jo muutaman viikon, vaikka viikkoja on vasta näin vähän. Ihan saman tuntuisia kuin esikoisesta raskauden lopulla ja synnytyksen jäkeen. Millään kovalla alustalla, kuten lattialla ei pysty istumaan pitkään tai esim. tuolilla jossa ei ole selkänojaa. Olen miettinyt että olisko lantio jo voinut löystyä tässä vaiheessa, kun musta tuntui että ekaraskauden liitoskivutkin paranivat ihan kunnolla vasta viime keväänä. Synnytyksestä silloin siis reilu vuosi?!? Täytyisi muistaa kysellä neuvolasta seuraavalla kerralla. Tsemppiä töissä jaksamiseen ja saikulle sitten jos ei pysty töissä olemaan!!

Oma vointi on myös aavistuksen parantunut. =) Muutamana päivänä olen ollut melkein pirteä ja pahoinvointikin on vähentynyt huomattavasti. Aamut on vielä takkuisia ja päivän mittaan tulee väsähdyksiä, päivätkin vähän vaihtelee, mutta hei suunta ylöspäin!! En tiedä onko b-vitamiini jota aloin popsia auttanut asiaa, vai olisko niin onnellisesti että tällä kertaa selvittäisiin vähän vähemmällä kärvistelyllä?!

Uusille tervetuloa ja kaikille pirtsakkaa tulevaa viikkoa!:wave:
 
Emppu onnea hienoista ultrauutisista :) Meilläkin kaveri oli niin vikkelä nt-ultrassa että lääkärille tuli melkeen hiki kun yritti saada mittoja otettua :D

sekundamamma juurikin noitten samaisten kipujen vuoksi jouduin jäämään pois töistä :/ Nivusissa kamala paine ja selkä niin kipeä välillä että hyvä kun kävelemään pääsee :( Kannattaa kokeilla tukivöitä mutta tossa istumatyössä siitä ei juuri apua ole, enemmänkin jos pitää touhuilla, kuten siivotessa tms pitää selän oikeassa asennossa ja ryhdin parempana... Nyt viime viikkoina on nukkumisvaikeudet tullut kuvioihin, lonkat särkee öisin ja asentoa pitää vaihdella usein, nää on näitä taudinkuvaan liittyviä pieniä iloja =) Mut en tätä kyllä vaihtais mistään hinnasta pois vaikka joutuisin loppuajan nukkumaan istuultaan tai vaikken sais nukuttua ollenkaan :D

Eemiliina tosi kiva juttu että olo alkaa koheta, ei varmasti oli mukavaa toi pahoinvoinnin kanssa kärvistely :/

Minäkin toivotan kaikille onnekkaille mahankasvattajille ihanaa uutta ja talvista alkavaa viikkoa =)

helmimama ja maha 29+2 :heart:
 
Hellou!!
Pitikös ne päivityspyynnöt laittaa punasella...???
öö, joka tapaukses jos joku ihana taas jaksais päivitellä..kiitos :)
Nt-ultra, 18.12 ja neuvola 20.12.

Ja sitte, mulla olis teille kinkkistä kysyttävää.
Olen kertonut mun esimiehelle töissä et ollaan oltu hoidoissa ja nyt et oon tullu raskaax, ihan sen takii et olen välttyny kaikilta selityksiltä yms...
Meille tarvitaan lisää porukkaa toiselle osastolle ja mun esimies on myös sen osaston pomo ja käytännössä hoitaa sen osaston rekrytoinnin.
Nyt sit mun pomo olis löytäny tähä mun tilalle mahdollisesti sopivan kandidaatin tän käytettävän rekryfirman kautta, ja se tulis ekax niinku harjoittelijax ja sit sitä kautta mun pomo sais niinku pelattua aikaa et jos se tyyppi ei oo sopiva ni on aikaa etsiä uutta jne..
Mutta, hän ei voi sanoa meijän tj:lle mitään, et meidän osastolle tarvittas kanssa työntekijä, koska hän minulle luvannut että ei puhu muille tässä talossa tästä mun tilanteesta. Sinne rekry paikkaan hän taas sanonu et tullaan tarvitsemaan, mut meijän tj:lle ei saa sanoa mitään.. Monimutkasta, eikö??? ja muutenki hämärän kuulosta...näin meillä.. :(
Se, miksi hän haluis nyt jo laittaa minunkin tilalle tän "harjoittelijan", olisi se, että tulisi firmalle halvemmaksi ottaa se tyyppi nyt jo sieltä...
Meijän tj on uus, en tunne yhtää, mut luulisin et pitää suunsa kiinni mun tilasta jos sellaista vaaditaan, tai mistä mä sen lopulta voin tietää....En kyllä jotenki luota siihen tyyppiin...
Itseä alkoi ahdistaa koko tilanne aikas paljon. Mulle tää raskaus asia on todella henk.koht (niinku varmasti on kaikille meistä täällä), ja mä en haluis jotenki et kukaan (lukuunottamatta 2 työtoveria, joiden kanssa ollaan ystäviä työn ulkopuolellakin) sais ikinä tietää tästä raskaudesta!! Tai siis henkilökohtasempi juttu ku normisti raskautuneille...
Mä en edes jotenki vielä miellä itseeni raskaana olevax ja pelkään jotenki koko ajan vielki et jotai menee vituix, vaik pelko on hieman rauhoittunutkin..
Ehkä mun rajana on nt-ultra ja ne seulonta hommat, jos siis sinne asti päästäään...
Huoh...
Tosiaan, olin ajatellut aivan viimeiseen asti olla kertomatta mitään kellekään täällä :ashamed:
kyllä tää mun pomo sano, et mieti rauhas, ja mun päätöksellä edetään, et hän ei haluu painostaa, mut jos mulle sanotaa, et tulis talolle halvemmax nii kyllä se aika selväksi käy mulle, mitä hän haluaisi mun tekevän...
On aikas ahistava olo... sovittii ku mul on just ennen jouluu se nt-ultra, et katotaa sitte.
Mitä muute laki sanoo ilmoitusvelvollisuudesta??? Tietääx kukaan???
Mulla ei oo mitää hajuu mistää tällasestä...

Sit jotenki la iltana tuli taas sellane olo et onkoha siel kaikki ny kuitenkaa ok, vaik to olin siel lekuris :ashamed: Päätin et koitan olla ajattelematta mitään sinne seuraavaan lekuriin, mut jotenki välillä tulee kaikkee tyhmää mieleen :(
Väklillä on luottavainen fiilis, ja välil taas ei..
Tänään on kyllä henkisesti todella vaikee päivä....Apuva.
 
Muistankohan oikein TanZZZku, että työnantajalle pitää ilmoittaa äitiyslomasta vähintään 2kk ennen sen alkamista... suurin osa varmaan ilmoittaa jo aiemmin.

Minä kurkin täällä varovasti...:wave: Plussasin tänään! Kovasti pelottaa ja jänskättää. Viikkoja olisi nyt 4+1 ja öklöttää. Edellisillä kerroilla oireet ovat alkaneet vasta 6+ ja 5+. LA olisi 11.8. :)
Ultrista ja neuvoloista ei mitään hajua. Ar-ultra osuisi näillä näkymin jouluksi ja sitten me ollaan reissussa just rv11+0-13+0, että koskakohan sen nt-ultran saa tehtyä...?
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
No onpa sulla inhottava tilanne töissä TanZZZku :/ Jospa sit vaan odottelette sinne jouluun asti ja KUN ei jos, sieltä ultrasta tulee hyviä uutisia niin teet päätöksen? Ja joo todellakin tää asia on niin henk. koht. et ymmärrän hyvin ettet halua kenenkään ylimääräsen siitä vielä ainakaan tietävän... Eikä ne pomot siitä siis saa edes kellekään puhua, eihän ne saa sitä edes kertoa kellekään minkä takia joku on sairaslomalla. On kyllä varmasti ahdistavaa kun tollai tulee painostusta töiden puolesta kun tilanne on kuitenkin sullekin vielä niin uusi ja kaikki on alussa, ei ehkä vielä haluais tai ees pysty ajattelemaan sinne asti kun pitäs jäädä äitiyslomalle ja sen ajan tuuraajaa! Eikä kyl viel pitäskään sellasta joutua miettimään... Mitä meinasit tolla ilmotusvelvollisuudella, sitä vai et koska pitää kertoa pomolle? Mun mielestä se on se 2kk ennen laskettua-aikaa... Mä ite kerroin siinä joskus nt-ultran jälkeen, olisko ollu rv 14 tai 15.

Lisäsin sun tiedot TanZZZku tonne listaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

19.6
Eemiliina/ 33 / 2.l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / khks

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? joko hesa tai jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS



Neuvolat & ultrat
Lumi72 ~ "varmistus"ultra 30.11.
jadekivi ~ neuvola 4.12.
Eemiliina ~ nt-ultra 5.12.
inkkunen ~ nt-ultra 5.12.
helmimama ~ neuvola 17.12.
Miles ~ neuvola + nt-ultra 17.12.
TanZZZku ~ nt-ultra 18.12.
TanZZZku ~ neuvola 20.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ neuvola 20.12
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
astrolabe onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Tuo vuotelu on tosi harmillista, koska se aiheuttaa epävarmuutta siitä, onko kaikki kunnossa. Täällä meitä on monia "vuotelijoita", joilla ainakin vielä toistaiseksi kaikki kunnossa. Minä itse vuotelin enemmän tai vähemmän viikoilla 7-12. Nyt muutamaan viikkoon ei ole vuotoja ollut.

helmimamma tervetuloa mukaan, ompa kiva saada porukkaan joku, joka on raskaudessa jo noin pitkällä. :) Ihanaa tyttövauva teille tulossa. Tsemppiä jo nyt alkaneeseen äippälomailuun, toivottavasti kipuilut helpottavat, kun saat huilailla.

0emppu0 onnea hyvistä ultrakuulumisista! Pieni vikkelä kaveri siellä siis kasvaa. :) Meillähän oli sama tilanne nt-ultrassa, että sikiö vastasi viikoiltaan muistaakseni 12+5, vaikka oikeasti oli 12+0, laskettua aikaa ei täälläkään muutettu, koska hedelmöityspäivä hoidoista johtuen tiedossa. Ihanaa, että olosikin alkaa kohentumaan, jee!

Selkäkivuista kärsiville tsemppiä! Minulla on lapsuudesta lähtien ollut selän kanssa ongelmia, mutta nyt viimeisen vuoden se on ollut hyvässä kunnossa. Toivottavasti en saa kipuilusta riesaa tässä raskauden edetessä. Täytyisi itse yrittää muistaa liikkua ja pitää selkää kunnossa, ettei kostaudu myöhäisemmillä viikoilla...

TanZZZku höh kinkkinen tilanne teillä töissä. Luulisi kuitenkin, ettei sinun raskausuutisia saa kertoa eteenpäin, jollet ole lupaa antanut. Tuo 2 kk ennen äitiysloman alkua tulee minunkin mielestä esimiehelle kertoa. Ymmärrän myös hyvin, ettet halua raskaudesta kertoa, minulla on myös sellainen olo, ettei halua kertoa ihmisille, jos kuitenkin jotain menee pieleen. Minä kerroin esimiehelle jo viikolla 9+ jotain, koska joiduin jäämään sille pidemmälle sairaslomalle ja halusin kertoa syyn. Muutoin en ole työyhteisössä vielä laajemmin kertonut, mutta varmaan ensi viikon pikkujoulujen yhteydessä täytyy paljastaa. Meillä on kyllä ihana työyhteisö ja haluankin jo jakaa uutisen, koska jos nyt jotain menisi pieleen, ehkä kuitenkin haluaisin, että ihmiset tietäisivät, miksi olisin pois töistä tai surullinen.

pikku_karhu onnea plussasta ja tervetuloa mukaan hyvään porukkaan.

Tänne kuuluu hyvää. Vatsa alkaa jo hieman pömpöttää, hauskaa. Vielä ei tosin ulkopuoliset varmastikaan huomaa mitään ja vanhat farkut mahtuu päälle. Ehkä kuitenkin lähiviikkoina on mentävä hankkimaan uudet pöksyt, kun sen verran alkaa kiristämään nuo omat. Tänään mulla on ollut hieman vatsakipuja ja pientä rusehtavaa limaakin on taas tullut. Nyt vaan toivon, ettei vuotelu ala taas uudestaan, kun on pysynyt kuitenkin jo pari viikkoa poissa! Töistä tullessa oli pakko kuunnella sydänääniä dopplerilla, kun jotenkin hermostuttaa tämä pieni kipuilu. Sieltä ne kuitenkin löytyivät, joten se rauhoitti hiukan mieltä. Ihanaa, kun on tullut lunta! Vaikkakin tänään oli aikamoinen pakkaspäivä, hurrr.

Mukavaa viikkoa!
Amele 14+0
 
Huomenta!!
Tänne ei taas kuulu hyvää :ashamed:
mä olen viime ke lähtien vähentänyt lääkkeitä niin, et 3krt/pvä 2 krt/pvä ja nyt su sitten 1krt/pvä. Ja tänä aamuna huomasin et vuoto is back :ashamed: Ja ihan erilaisena ku aiemmin, ja ehkä voimakkaampana :( :'(
Aina aiemmin vuodon mukana on ollu "limaa", nyt tää on ihan puhdasta verta!!! Sillee et menkat alkais, rusehtavaa ja sit ihan punasta ja karmeet menkkajomot :ashamed::'(
Nyt sit pitää vaan tarkkailla ja koittaa vielä toivoa parasta.. aika paska fiilis.
Mietin et voix tää olla jotenkin lääkkeiden lopetukseen liittyvää????
Ox kellään muulla ollu tällasta tukilääkityksen lopetuksen yhteydessä???
 
kiitos kaikille kommenteista, en oikein saa kommentoitua muille mitää ku on tää oma tilanne taas tällänen saatana... :'(
Pikku_karhulle kuitenkibn pakko kommentoida et juuri varasin nt-ultraa, ja kysyin hoitsulta et missä kohtaa se tulee tehdä, nii se sano et 11+0 - 12+6. :| En tiä sit...
Omasta vuototilanteesta velä et nyt tuli jo muutama hyytymäkin. :( Kyllä nyt kovasti taas huolestuttaa!! Pitää vissii TAAS soittaa polille kuha se aukee et whatta fuck?!?!?
On tää kyllä niin perseestä. Tuntuu et toi vaan voimistuu toi vuoto... kai täytyy taas varmaan kohta painella vessaan tsekkaa tilannetta... :ashamed: iha perseestä.
 
Joo, eli la 7.8.2012, eka ultra 20.12.2012. Saas nähä miten menee. Onnistuin varaamaan ultran sellaiseen aikaan, että miehellä ois just kokous tutkimusprojektin rahoituksesta ensi vuodelle. Hän sanoi, että tiedon rahoituksen jatkumisesta saa puhelimellakin, mutta ettei häntä saa esteltyä tulemasta ultraan mukaan.

Keskenmenojakin kokeneena jokainen vessakäynti pelottaa. Vuodot ovat onneksi pysyneet poissa, mutta tää alkio on sellainen siveydensipuli, ettei salli vuodoitta mitään käsi kädessä -nukkumista rankempaa.

TanZZZku, pyydä että ottavat virtsiskokeet. Mulla ab-kuuri auttoi ja vuotelu loppui.

Naiset, miten jaksatte töissä?! Min tekis mieli vaan mennä nukkumaan. Toisaalta pahoinvointi pahenee vaakatasossa. Aivot on ihan sumussa. Millaisia henkisiä muutoksia teille tullut noista hoitojen tukilääkkeistä? Mulla luget ja en tykkää tästä vetistelevästä ihmisestä, jonka mielialat heittelee sinne tänne.
 
Mä seuraan pinoa,mutta en ole jaksanut kirjoitella..mulla alko loma ja samalla eilen norovirus..oon tehny kuolemaa täällä..elisen aikana paino putoa -2kg kun oon oksentanu ja paskantanu koko päivän:ashamed: aivan kamala tauti..varmaan tulee vielä tohon esikkoonki ja sit on piru irti..tänään jo ruoka pysyny sisällä..ainaki nyt aamupala..

tyty86 rv14+4
LA 31.5 sen vois mulla muuttaa jos joku vaan viitsii..nyt lepäämään
 
Astrolabe, mult just otettiin kaikki mahdolliset pöpökokeet ja ne oli puhtaat. Soitin polille, ja ei se hoitsu oikei osannu sanoo mitää uutta. Jos muuttuu kunnol menkkamaisex vuodoksi ja tulee kunnolla kovia kipuja, ni sit vasta voin hilautuu kuulemma päivystykseen.
Eikä se osannu sanoo voiko tukilääkityksen vähentäminen vaikuttaa tällä tavalla. Mä itse olen kyllä sitä mieltä taas pessimistinä ja koitan valmistautuu, et tää nyt menee tässä. Ja jostain syystä olen sitä mieltä et se on loppuviikosta.. :ashamed:
Onpa taas siistii.
 
Pikaisesti vain kirjoittelen ja haluan lähettää tsemppihalaukset sinne TanZZZku. Kurja tilanne ja taas joudut kärvistelemään epätietoisuudessa. Älä kuitenkaan vielä luovu toivosta. Ehkä voisit vain mennä päivystykseen ja vaatia ultraa, jotta saisit selvyyden missä mennään. Liioittele vaikka kipuja, jos et muuten pääse...vaikkakin se on kurjaa, jos ei muuten pääse tarkastukseen.

tyty86 ääh voihan kurjuus tuo noro! On varmasti pirullinen tauti. Tsemppiä ja koitahan saada ainakin nestettä juotua, ettet ihan kuivahda sinne.
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku

Yhteistyössä