Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Neitim H&M myy niitä tosi edullisesti, mies kävi ostamassa minulle mustan ja valkoisen viime raskaudessa. Käytin niitä tosin aika vähän, samoin kun nyt alkuraskaudessa. Ne on ihan kätevät siinä vaiheessa kun omat housut menee vielä jalkaan mutta ei mahdu kiinni, peittää hyvin auki olevat napit. Tuubi ei kuitenkaan aina pysy hyvin paikallaan ja käytännöllisemmäksi totesin ihan tuubilliset mammahousut. Investointi ei kuitenkaan ollut kuin muutaman euron ja olen niitä kyllä käyttänyt sen rahan edestä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sebu08:
Dreamer toivottavasti vuoto loppuu nyt kokonaan!! Kyllä se varmasti säikäyttää ihan kamalasti. :( Koska sinulla muuten on eka kunnallinen ultra?

Itsekin olen alkanut pelkäämään tota vuotoa, kun sitä näyttää olevan niin monella. Nyt parina päivänä minulla onkin ollut ihmeellistä tosi vaimeaa menkkatuntemusta alavatsassa. Samanlaista tuntemusta oli myös silloin kun tein testin. Mietin että voisiko se kuitenkin johtua kohdun kasvamisesta??? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Muita uusia vaivoja ovat liitoskivut jotka tulivat jo nyt. Mietin tässä vaan että jos ne pahenee vielä 30 viikon ajan niin mitähän siitä loppuraskaudesta tulee??
Sebu 10+4
np-ultra on nyt tän viikon perjantaina. :) vielä 3 työpäivää, ja pe-su onkin vapaata.
mulla on ollut tosi paljon menkkatuntemusta alavatsalla, joten kasvukipuja ne varmaan on.

d78 rv 10+6 (huomenna poksuu)
 
neitim varmaan muuten tollasen masutuubin saa aika helposti ompelukoneellakin tehtyä. Enpäs ollut ajatellutkaan aiemmin! Höh, vaikka löytyy ompelukonekin... Kiitos vinkistä siis! ;)

Mulla nt-ultra lähestyy ja viimepäivinä mulla on ollut välillä ihan ahdistuskohtaukseen asti pelkoja sitä koskien. Pelkään niin kauheasti, että onko kohdussa elämää ja onko vauva sitten kunnossa jos elämää on... :( Välillä tosiaan olen ihan pakokauhun vallassa tuon ultran suhteen.
 
Neitim: tilasin just pari kivaa masutuubia ihan vaan piristämään vaatteita. Sellaiset missä oli vauvahahmo ja toises jalat ja kädet ja lukee baby. Ei ole viel tullut postis. Kannattaa tosiaan tehdä itse, jos vaan vähänkin tykkää ompeluhommista ja osaa. Tulee halvemmaksi.
Tilasin myös sellaisen babybeltin, mikä lisätään omiin housuihin niin kuin jatkoksi, kun housut ei mene kiinni. Oli tosi hyvä. Tänään jo lisäpalana housuissa. Alkaa todella housut kiristää vatsan kohdalta. En uskonut miten nopeasti se alkaakaan näkyä, vaikka on masus myös extraa. Mieskin sanoi, et selkeesti vatsa muuttunut. Painoa nyt on tullut 3.5kg.

Liikunnasta kun puhuttiin, niin on jäänyt vähälle. Lenkil käynyt vähän ja kovil pakkasil ihan vaan kotona maannut!! Jotenkin sitä pelkäs, et sattuu jotain. Nyt kuitenkin olen meinannut kun tämä kriittisin aika on ohi mennä taas kuntosalil ja uimaan, ettei ihan kunto romahda ja paino nouse taivaisiin.
Olen kans käynyt bodypumpis, stepis, jumppapallo- ja gymstick tunneil sekä jamis, ennen raskautta. Nyt kuitenkin ajattelin keskittyä rauhallisempaan saliharjoitteluun. Varsinkin kun ei siellä tunneil tosiaan jaksa niin hyvin ja syke kohoo yli 170 nopeasti, kun tekee täysil. Myös vatsalihaksien teko ei kaiketi ole enää hyväks. Salil sit sais vahvistaa selkää, jalkoi ja käsiä.

Tänään palasin pitkästä aikaa töihin kolmen viikon loman jälkeen. Teen sijaisuuksia, niin oli vähän pidempi loma. Kyllä huomas et väsähtää totaalisesti iltapäiväl, kun on tottunut lepää kotona. No eiköhän se tästä, kun tottuu taas rytmiin, eikä valvo yömyöhään.

Hyvää viikonalkua kaikille Miukula ja muru 13+0
 
Kyllä meinas itku päästä lääkärissä kun siellä ruudulla se toukka ja syke näkyikin =)

Ei osannu lekuri selittää mikä möykky se oli mikä sieltä tuli, mutta siitä viis kun kaikki on nyt hyvin meillä.

Kiitos tsemppauksista kaikille teille! =)

titityy80 ja taisto 8+0
 
Ihania uutisia titityy!!!! Huh, jännitin sun puolesta! Mahtavaa että kaikki on hyvin. Nyt voit huokaista ja rentoutua.

(.) eipä mitään ihmeellistä, huonovointisuus vaivaa iltaisin ja jos pääsee nälkä yllättämään. Nyt on vähän ruvennut jännittämään nt-ultra, että vauvelilla on kaikki hyvin eikä mitään turvotuksia olis. Ultra on viikon päästä.

Liikunta on jäänyt luvattoman vähälle. Ihan hävettää. Mut heti kun 12 viikkoa kasassa, aloitan äitiysjoogan ja myös uinnin.

Mukavaa iltaa kaikille!
 
titityy Hyvä että kaikki oli ok !

Masutuubeista -- mistä ootte tilanneet (jos saisi sitä kautta hieman tuosta kuvaa ... ) Vai onko se vaan samanlevyinen tuubi ??? Kuinka pitkä ? :D osaisi hieman suuntaa ...
voinkin sitten valmiina kertoa millaisen sain onnistumaan
:saint:

neitim
 
Hienoa Titityy että pikkuisella on kaikki hyvin!

Mäkin olen noita masutuubeja katsellut. Täytyy hommata sellainen sitten kun muutenkin alkaa hetkellisesti tuota vaatekaappia uusimaan;)

ON: Täällä kärsitään hurjasta iltapahoinvoinnista. Ja myöskin aamupahoinvoinnista jos olen nukkunut huonon yön. Vatsa toimii niin hyvin, että saan useasti käydä myös yöllä kakkoshädällä :eek: . Vatsa on kokoajan sekaisin.
Jotkut hajut ovat ällöttäneet jo jonkun aikaan mutta vasta tänään tunne on voimistunut. Jääkaapin ovea en pysty aukaisemaan ilman, että pidän nenästä kiinni. Roskiksen näkemisestäkin jo alan yökkimään. Olen ravintolassa töissä joten välillä tuntuu, että HUHHUH..

Viikonloppuna pystyn nauttimaan raskaudesta koska saan nukkua pitkät yöunet ja tulee syötyä ihan eritavalla. Töissä voi mennä monta tuntia että ei laita mitään suuhun ja nälän yllättäessä pahoinvointi ilmestyy.

On tää silti vaan niin kivaa!!! :LOL:

Sun 8+0
 
Astrid: tilasin sen babybeltin vaippatalosta. Löytyy sieltä kohtaa missä on muuta mukavaa odotukseen tai jotain, et ei äitiysvaatepuolelta. Muistaakseni, mut siis kannattaa katsoo.

Neitim: mamabellan sivuilla on tosi kivoja masutuubeja, katso sieltä.

Mies osti mulle joululahjaksi sellaisen mammakorun, jonka voi laittaa vatsan päälle ja rv 20 eteenpäin vauveli kuulee sen helinän ja rauhoittuu siitä. Voi myös käyttää imetyksen aikana. Sitä vauva voi sitten pidellä käsissään. Onko muilla sellaista. Mun on ihan koruliikkeest hankittu, mut niitä on aika paljon myös tuolla netis. Muistaakseni bebesin ja linus&lotta sivuilla, jos kiinnostaa. Musta se on ihana! =)
 
Onnea, titityy hienoista ultrakuulumisista! :heart:

Täällä myös pientä hermoilua ilmassa. Tänään pahoinvointi vähän helpompana.. heti pelottaa että jotain on vialla. Myös juilintaa alamahalla, nivusissa tuikkii välillä. Pyöräilin tänään töihin ja sykkeet huiteli yli 150:ssä, sekin hirvittää. Ihmeellistä, tuntuu että kunto huonontunu parissa kuukaudessa, kun ei ole tehnyt mitään. Vai ootteko muut huomannu että sydän sykkii kiivaammin nyt raskauden aikana?
Argh, ultra vasta 25.päivä. Pari viikkoa vielä saa jännätä.

Tsemppiä kaikille hermoileville ja pahoinvoiville! :)
Pirpana + pikkunen 11+2
 
omaa napaa: Mä olen ollut kipeenä flunssassa viimeiset kaksi viikkoa ja eilen sain vihdoin mentyä lääkäriin. Olen ollut jo viikon saikulla flunssan takia sekä lomia vielä päälle. Lääkäri löysi poskiontelontulehduksen ja määräsi kefexin 750mg antibiootin. Kerroin kyllä että olen raskaana ja onkin mun oma lääkäri joten tiesikin sen jo. Eilen siis aloitin kuurin ja nyt onkin heti hieman parempi olo. Tämä flunssa on kyllä ollut tosi sitkeä pirulainen ja nyt on alkanutkin huolestuttaan onko masussa kaikki kunnossa ja miten kaksoset jaksaa. Itsellä on ollut tooodella huono olo flunssan takia ja liikkuminen on tietenkin jäänyt kokonaan. Sitten vielä tuo vahva antiibioottikuurikin. Miten ne vaavit voi kestää kaiken tämän röykytyksen, kuumeen, yskimisen ja voimakkaat aivastukset???? Onko teillä kellään ollut antibiootteja tai tosi pitkittynyttä funssaa raskauden aikana nyt tai aikaisemmin?

Huolestunut Katriina77 + kaksoset rv 9+1
 
Katriina: ite olin myös pahassa taudissa tossa vähän aikaa sitten ja kaksi kuuriakin tuli syötyä. Kuitenkin tänään kävin ultrassa ja siellä se kaveri oli, että ei ainakaan vielä ollu itteensä ottanut taudista :hug:
Ja mulle totes neuvolassa täti, että näin alussa ne vauvat on siellä äidin masussa tosi hyvässä suojassa, ettei ne paljon itteensä kai ota. Tietty noita lääkkeitä vaan sellasia mitä saa syödä.

Tosiaan..kyllä oli hermot kireellä tähän aamuun saakka kun np-ultraa odottelin. No, siellä se oli, hengissä. Oli kasvanut älyttömästi kahden viikon takaa, heti huomasi. Tais aueta jotkut salatut tunteet, kun eka kuunneltiin sydäntä ja koko ajan porasin vaan =) Ennen olen ultrissa vaan hymähtänyt, että joo o..

No, sitten sain itteni rauhoitettua ja katsottua läpi sen homman. Oli tosi kivasti, kun oli seinällä telkkari mistä nähtiin kokoajan miehen kanssa. Tämä oli siis Tampereella Terveystalolla, kun sinne on meidän kunnan ultrat ulkoistettu. Yleensä on joutunut tihrustaa samaa näyttöä kun ultraaja. Kaikki oli kunnossa, mittojen mukaan mentäisi kaksi päivää pidemmällä, mutta eihän ne sitä muuta noin pienestä heitosta. Niskaturvotus oli 0,99 ja sitten se riskiluku noiden mittojen ja verikokeen perusteella oli 1:14000. Eli ei ainakaan meidän kohdalla hoidot muuttanu tulosta, tai jos muutti niin silti riski on tosi pieni.

Voi vitsi.. kyllä sitä taidetaan nyt raskaana olla!!!! :heart: Nyt aion avoimesti sen kertoa, jos joku kyselee kuulumisia. Käytiin sitten vielä miehen kanssa ultran jälkeen katselemassa vaunuja ja muuta krääsää, vähän niinkun hengen nostatukseksi :LOL:
Mies mulle kotimatkalla hyväntahtoisesti naureskeli, kun vollasin vaan silmät päästäni sen ultran aikana.. Maaliskuun alussa olisi sitten rakenneultra ja sitten aion myös mennä 4d ultraan. Täytyy kyllä sanoa, että oon taas ajatellu ettei siellä voi mitään hengissä olla, kun näin helppoa on ollu..että kyllä on helpolla päästy tämä alku ainakin! Jos ei tota stressiä lasketa.

Miukula: Onko se se Bola-koru? mä olen kans kattellu hoitojenkin aikana, että sellasen haluan ostaa. Onko sulla ihan sileä, vai onko siinä joku kuva, kuvio tms? Niitä on aika paljon erilaisia, että yritä siitä nyt sitten valita.

Tänään aion pistää mammavaatteita tilaukseen! :wave:

On muuten tosi hienoa, kuinka meidän ketjussa on nämä hommat edenny. Jatketaan samaan malliin :heart:

Pikkuvadelma 12+5
 
Neitim: joo kyllä on ihania ne tuubit, siksi tilasin! =)

Titityy: kiva kuulla, että ultrassa kaikki kunnossa.

Pikkuvadelma: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Kyllä se vaan on ihme, että ne vauvat siellä jaksaa kasvaa ja kehittyä. Vaikka välil tuntuu, et ei siellä mitään voi olla, kun tuntemukset näin vähäiset. Nyt kyl olen huomannut parin päivän aikana, et väsyy ja rasittuu tosi nopeasti jos ei pääse lepää. Työpäivä vie voimia eri tavalla. Hiukan juilii selkää ja jalat särkee kun seisoo kauan. Ja tosiaan sulla oli myös se riskiluku tosi hyvä. En ole kuullutkaan et voi olla jopa noin korkea! :D

Siitä bolakorusta. On juuri se mammakoru, kun siellä sisällä on se pieni kilkutin. Niitä kyl saattaa olla bolakoruja myös ihan ilman tätä ominaisuutta. Se bola-nimi tulee kai sen korun muodosta, en tiiä. Mulla on sellainen missä lukee angel ja muuten hopeaa. Ei mitään kuvioita. Tosiaan vaikea on valita. Onneks mun ei tarvinnut, kun sain sen lahjaksi.

Siitä hengästymisestä tuli mieleen, et kyllä hyvin huomaa ettei ole niin paljon liikkunut. Heti alkaa hengästyy kun hetken liikkuu. Kuuluu kyllä raskausoireisiin. Mut neuvolassa sanoivat, et kun vaan lähtee liikkeelle niin kunto kohoaa nopeasti. Verta kun on nyt enemmän elimistössä raskausaikana. Et tosiaan on hyvä aika kohottaa kuntoa, tietty niissä rajoissa mikä itsestä tuntuu hyväl. Ei liian rajua treeniä.

Miukula ja muru 13+1
 
Kiitos miukula kommenteista, sulla on aika samanlainen liikuntatausta kuin mulla. Hyvä tietää että muillakin sykkeet huitelee korkealla. :)
Mäkin olen miettinyt jumppakortin laittamista tauolle ja keskittymistä rauhallisempiin liikkumismuotoihin, kävelyyn ja uintiin jne. Tänäänkin pyöräilin töihin, työmatka on 12 km ja piti kyllä madellen ajaa että syke pysyi alle 150. Ylämäissä väkisin nousi korkeammalle. Hyvä tietää että on ihan normaalia hengästyä helpommin! :)

Pikkuvadelma, oli ihana lukea ultrakuulumisiasi :heart: Siinä se pikkuisen olemassaolo vasta kunnolla konkretisoituu. Ei tahdo vieläkään uskoa että tuolla masussa olisi joku vaikka syke nähtiinkin 7+ viikolla. Mulla menee se nt-ultra viikolle 13+3. Ilmeisesti se niskaturvokki voidaan mitata vielä siinä vaiheessa.... Ei millään jaksais odottaa kahta viikkoa mutta toisaalta pitää yrittää ajatella että pikkunen on sitten isompi ja näkee enemmän! Siis jos tuolla yleensä on ketään! :ashamed:

Voi kökön kökkö, milloinhan tässä saa mielenrauhan....

Pirpana + pikkunen 11+3

 
Miukula: joo kyllä mäkin olin vähän, että anteeksi mitä kun se kertoi sen riskiluvun. Tosin kyllä näytti kokoajan koneelta että miten se lasketaan ja mitä hän sinne näpyttelee, niin näin itekin sen luvun. Tuntuu vaan tosi korkealta :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :heart: Ihanaa, kun meillä on asiat hyvin :)

Oon taas nopsaan koneella, mulla on uudessa työpaikassa hiukka paineita näin koejaksolla (tulos tai ulos-mesta :) ) eikä joutoaikaa juurikaan jää, matkoineen pelkät työpäivätkin on jo 10-10,5 tuntia plus siihen tää mun raskausunettomuus päälle, tänäänkin heräsin klo 04. Mahtia :LOL: :headwall:

Mä ostin kaks erilaista masutuubia ihan Huuto.netistä, niitä myi joku, joka niitä muutenkin ompelee ja sitten myy mm.tuolla. Tosin mulla on nyt monet sellaset "masutuubilliset" äitiyshousutkin käytössä eli en noita masutuubeja ole kauheesti käyttänyt paits kotona rötväillessä.

Loppuviikoksi vois ottaa taas ton masukuva-haasteen, kuka lähtee messiin? :D Mä voisin yrittää alkaa ottaa vaikka kerran kuussa muistoks masukuvan :heart:

Salli on muuten päivittäin potkiskellut välillä useestikin, se taitaa tykätä meidän työpaikan koulutuksesta tai sit se vaan potkii mua tsempaamaan kovemmin :D

Kristtina ja salli rv 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Katriina: ite olin myös pahassa taudissa tossa vähän aikaa sitten ja kaksi kuuriakin tuli syötyä. Kuitenkin tänään kävin ultrassa ja siellä se kaveri oli, että ei ainakaan vielä ollu itteensä ottanut taudista :hug:
Ja mulle totes neuvolassa täti, että näin alussa ne vauvat on siellä äidin masussa tosi hyvässä suojassa, ettei ne paljon itteensä kai ota. Tietty noita lääkkeitä vaan sellasia mitä saa syödä.

Tosiaan..kyllä oli hermot kireellä tähän aamuun saakka kun np-ultraa odottelin. No, siellä se oli, hengissä. Oli kasvanut älyttömästi kahden viikon takaa, heti huomasi. Tais aueta jotkut salatut tunteet, kun eka kuunneltiin sydäntä ja koko ajan porasin vaan =) Ennen olen ultrissa vaan hymähtänyt, että joo o..


Voi vitsi.. kyllä sitä taidetaan nyt raskaana olla!!!! :heart: Nyt aion avoimesti sen kertoa, jos joku kyselee kuulumisia. Käytiin sitten vielä miehen kanssa ultran jälkeen katselemassa vaunuja ja muuta krääsää, vähän niinkun hengen nostatukseksi :LOL:

Pikkuvadelma 12+5
sairastelusta: mä oon ollut kans perjantaista asti räkätaudissa: aivastanut 100krt/pv ja niistänyt saman verran. yyyääää! kuumetta ei oo ollut, mutta toinen korva välillä kipuilee ja on lukossa; yritän kyllä lääkitä luonnollisesti: valkosipulin kynnen puolikas korvaan yöksi.. heh, mikä lemu, jos haistelis.....

IHANAA kuulla pikkuvadelma että kaikki oli hyvin ultrassa ja turvotukset normaalit. :) JES!

mulla vielä 3 yötä ultraan. jippii! (töissä on kyllä niin jännää ja kiirusta, että aika menee nopeesti eikä ehdi ultraa jännätä )

D78 + hipsunipsut rv 11 *poks poks*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
Salli on muuten päivittäin potkiskellut välillä useestikin, se taitaa tykätä meidän työpaikan koulutuksesta tai sit se vaan potkii mua tsempaamaan kovemmin :D

Kristtina ja salli rv 12+1

IHANAA, Kristiina. mä kans luulin silloin 9+ viikolla tunteteeni jotain, mutta myöhemmin laitoin ne suolenvääntelyiksi... samoin on kyllä silloin tällöin jotain tuntenut, mutta epäilen kuvittelevani... :LOL:
jospa sitten parin viikon päästä jo tuntuis oikeesti jotain.
 
EEEEEEEIIIIII , en vielä masukuvia kun on vielä niiiiiin paljon vaan makkara masua :LOL: , toisaalta nythän se näyttäisi äippähousuissa oikein mukavan kokoiselta vauva-masulta :p

Tein tänään päivän hyvän teon ja kävin lasten kanssa uimassa , toiseks nuorimmainen jäi kotiin , kun ei millään riitä kädet 2 isompaan ja 2 kannateltavaan :ashamed:
Mutta tulipa siinä väkisin hieman liikuttua itsekin ettei tytöllä tullut kylmä.... Mutta kyllä maistui popkornit , nakit ja murot sekä muutama namikin uinnin päälle ...

neitim
 
neitim: mun on kans kauheesti tehynyt mieli mennä uimaan. voi että. MUTTA MITÄ LAITTAA PÄÄLLE??!! näytän jo nyt 20+ vkolla olevalta... kyllähän tuo vatsa bikinialaosan päälle sopii, mutta ällöä se on... yyyhh... ja sit toisaalta olen niin vilukissa, että pystyisinkö mennä uimaan... viime raskaudessa kävin uimassa pari kertaa, mutta en pitänyt siitä. mun mielestä vatsa tuntui kiristävältä koko ajan; en muista millä viikolla kävin, mutta vatsaa oli jo jonkun verran kuitenkin.


 

Yhteistyössä