Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Tsemppiä kaikille tuhruttelijoille. onneksi alkuraskaudessa monella on ihan vaarattomia vuotoja, toivottavasti teillä olisi kyse siitä. Varmasti aivan kamala pelko kuitenkin!

Toivottavasti Doris teillä seuraava PAS tärppää ja pysyy kyydissä loppuun saakka! Voimia!

Täällä tänään käyty NT-ultrassa ja nyt on helpottunut olo (ainakin hetken aikaa). Kaksi pikkuista edelleen mukana. Toinen oli (edelleen) hieman isompi, pää-perämitta 58.6mm vastaten viikkoja 12+3 ja toisen pää-perämitta 54mm vastaten viikkoja 12+0. Niskaturotukset 0.7/0.9 eli kaikki ok sen suhteen. Tänään kävin myös veriseulassa, josta ei meille kaksosuuden vuoksi kuitenkaan oikeastaan ole itselle hyötyä (ei anna luotettavaa kuvaa), mutta jotain tieteellistä tutkimusta varten näytteessä kuitenkin kävin. On se aina niin ihanaa nähdä murut ultrassa ja nähdä miten kasvua tapahtuu =) :heart: :heart:

Sussu ja Mortti&Vertti rv 12+0
 
Voi itku, Doris, olen todella pahoillani :hug:
Voimia kovasti menetyksestä toipumiseen. Onneksi teidän ei tarvitse aloittaa koko rumbaa ihan alusta, kun on reilusti huurunenuja pakkasessa!

Fifiris, tsemppiä ultraan! Tulehan heti kertomaan kuulumiset :)

Sussulle onnittelut mukavista ultranäkymistä :heart: :heart:
Täällä joudutaan vielä pari viikkoa odottelemaan sitä nt-ultraa. Apuva!

Rosetta, onnea plussasta ja tervetuloa kööriin :)

Tsemppiä kaikille muillekin, en kykene nyt enempää kirjoittamaan.. Pitää levähtää. Oon ihan haamu, olo on ankea ja jatkuvasti yököttää... Voi yrjö sentään.

Pirpana ja pikkunen 10+5
 
Terve pikaisesti!

Pakko oli tänään käydä ultrassa kun oli niin epävarma olo. Kaikki oli hyvin, pikkuinen vastasi kooltaan viikkoja 10+5. Ihanaa!!! :heart: Jospa nyt taas hetkeksi rauhoittuisi... Yritän ainakin.

Dorikselle iso rutistus, ihan kamalaa. Hirveän positiivisesti tunnut suhtautuvan tulevaisuuteen, niin kuin on parastakin. Olet ajatuksissa, toivon niin että pakastetuista tärppää ja pysyy loppuun asti.
:hug:

Diodium + Obed 10+0
 
Doris: itellä kävi parisen vuotta sitten niin, että oli keskeytynyt keskenmeno ja sain jotain tabuja siihen tyhjennykseen. Kun aamuyöstä vihdoin päästiin kotiin, olin niin loppu että menin normaalisti nukkumaan ja aamulla kun heräsin ja menin vessaan, niin oli joka paikka täynnä verta ja sitten tietty se sikiö siellä housuissa siteessä.. en kyllä ikinä unohda sitä näkyä. Oli kuitenkin jo raajat sun muut (tämä tapahtu reilu kymmenen rv). Mutta sitä ihmettelen, ettei ne siellä synnytysvastaanotolla varottanu, että se tulee sieltä kokonaan tollain ulos. En yhtään odottanut sellasta. En mä tiedä miten mä odotin sen ulos tulevan, mutta en ainakaan noin. Ja kun en sillon yöllä herännyt ollenkaan..olin tosin ottanut särkylääkkeitä, mutta silti.

Tosi epäreilua, että jouduit jo toistamiseen samaan tilanteeseen. :'(
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, ensimmäinen, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

nippe81 - 30.8.2010 - LKS - ensimmäinen - 1.IVF:n 3.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä




:hug: Doris-79 :hug:

 
Doris :'( voi ei :hug: Mä aloin itkeä, kun luin sun kirjotuksen. Olen tosi pahoillani.

Rosetta onnea :heart: ja tervetuloa. Kun laitat tietojasi, niin nostan sutkin tohon listalle mukaan :)

(.) Kävin aamulla äippäneuvolassa ja samalla kertaa niissä kuppa-ja seulontaveritesteissä, 5 putkee otti verta :) Sydänäänetkin kuulu hienosti sillä ikiaikasella kaikuluotaimella :heart: Samalla petillä ja samalla laitteella kuulin esikoisen sydämen jumputuksen reilu neljä vuotta sitten :)
Np-ultra on sit 20.1. Päädyin menemään omakustanteena tohon ultraan, koska tuohon kunnan tarjoomaan (tosin sekin yks.lri-asemalla mut kätilön tekemä ) ei ollut kuin aamupäiväaikoja enkä mä uudesta työpaikasta haluu heti ruveta hyppiin omilla asioilla kesken työpäivän :/ Mut ihan sama, sain tuon ajan synnytyssairaalan ylilääkärille, joten uskon pääseväni hyviin käsiin :D

ai niin ja se mun alapään infektiotesti oli puhdas eli ei ainakaan niitä tutkittuja pöpöjä ole... pissanäytteen vien vielä. Tuhruttelu on vähentynyt kyllä, mut onhan se inhottavaa joka vessareissulla jännätä mitä siihen paperiin jää...

Huomenna vika työpäivä tällä viikolla :D oispa työviikot aina näin lyhyitä :)

Kristiina ja potkiskeleva salli rv 11+3

Muoks. Hei kaksosten odottajat (Sussu, dreamer, oliko muita?) haluutteko listaan näkyviin, et ootatte kaksosia?
 
Doris :'( :hug: Hirveän epäreilua
Rosetalle
Onnittelut ja tervetuloa tälle puolelle :flower:

Täällähän on ollut hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia monella =)

Itsellä kauhea työviikko menossa, tänään 11h työpäivä takana. Huoh, vielä huominen pitää jaksaa.
Ti oli neuvolalääkäri, ei oikeastaan tullut mitään uutta asiaa. Sydänäänet kuuluivat hyvin =) ja kaikki oli kunnossa. Hemoglobiini laskenut vielä lisää ja sain käskyn rautalisää syödä. Jospa ei vatsa ärtyis ihan kauheesti siitä. Täällä on koko raskauden ajan vatsaa turvottanut, tänään taas ihan kiree pallo koko maha. Kai se on sitä ruuansulatuksen hidastumista :$

verve + hoopi 14+1 (vai +2, kun lääkärit on aina vähän eri mieltä :D )
 
Doris :hug: olen niin kovin pahoillani puolestasi... :'( Jaksamista teille, onneksi teillä on pakkasessa vielä noinkin paljon huurulaisia.

Rosetta tervetuloa ja onnea! :flower:

Mitä luulette, voiskohan mulla olla virtsatietulehdus, kun tuntuu sellaista pistelyä/nipistelyä tuolla alavatsan seudulla..? Vai oisko ne jotain kohdunkasvukipuja?
Pitäisi varmaan viedä pissanäyte niin selviäisi. Ei ole kyllä muita oireita pissatulehdukseen viittaavia, mutta sitä pelkää kaikkea pientäkin ja päässään kääntelee asioita...

Kristiina sehän hyvä, että ei ainakaan mitään alapääntulehdusta ole! On kyllä tuo tuhruilu aika raastavaa, toivottavasti se nyt sullakin loppuisi.

verve hienoa, että kaikki hyvin neuvolassa :heart:
 
Pienen sydän sykki terhakkaasti ja koko vastasi viikkoja! :heart: :heart: :heart:
Ihan mieletön tunne oli nähdä syke! Tuli tippa linssiin ja mieskin oli selvästi liikuttunut.. sniiif.. Aivan uskomatonta, oon ihan sekaisin onnesta.

Näistä prosenteista on ollut puhetta täällä, lääkäri sanoi että nyt olisi noin 95 % mahdollisuus selvitä loppuun saakka. Tartun nyt siihen toivoon, vaikka tiedän että monet on sitä mieltä ettei se olisi ihan noin korkea vielä..
Kerroin lääkärille vuodoista ja hän näki vuotokohdan jossain kohdun suulla, mutta sanoi että se ei liity alkioon ja että vuodon ei pitäisi olla vaarallista.. Sanoi että on mahdollista että vuoto on seurausta yhdynnästä, mutta kuulemma ei jatkossa kuitenkaan tarvitse yhdyntää välttää.

Voisko tää oikeasti vihdoin mennä sinne loppuun saakka??

Sussu ja Diodium, onnea myös teille hyvistä ultranäkymistä !

Kristiina, hienoa ettei ollut tulehdusta!

Mites Uskallanko jaksaa? Onko masu kasvanut vielä?
Vilkutukset muillekin :wave:

fifiris 6+5
 
Aurinkoiset tervehdykset kaikille!! :) Kaksi viikkoa hurahti nopeasti etelän auringossa ja matkasta selvittiinkin oikein hyvin. Ruokavalio minulla oli aika tiukka, senkin takia että minulta ei löytynyt verestä toksoplasman vasta-aineita.. niinpä pelkäsin saavanai sen tai listerian jostakin ruuasta. Olo on edelleen niin huono ja oksentelukin paheni reissun aikana, että kai masussa vielä jotakin eloa on. :heart:

Kaikkea en ihan ehtinyt sisäistää mitä täällä on tapahtunut parin viikon aikana, paljon on kuitenkin kirjoiteltu!!

Te jotka olette menossa naikkarille, niin missä vaiheessa olette saaneet kutsun ekaa ultraan? Itsellä on nyt viikkoja 10+2 ja odotin että posti olisi tuonut kutsun lomani aikana mutta eipä sitä ole näkynyt. Edellisessä raskaudessa kävin siellä viikolla 11+ jotakin..

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!!

Sebu 10+2
 
fifiris ja muutkin!!!!

Oliko sinulla miehesi mukana varhaisultrassa??? Onko muilla ollut???
Itse olen menossa ensi torstaina ja siskokin ihmetteli kun sanoin ettei se kait oo tapana miestä olla mukana, vai onko?
Sehän tehdään alakautta... eikös?? Auttakaa nyt uunoa :ashamed:
Ois kait se mukava miehenkin nähdä, varsinkin jos kaikki on hyvin...

mande 7+0
 
Mande: totta kai jos siltä tuntuu, niin mies mukaan!! Meillä ei ole tässä raskaudessa ollut mukana vielä, mutta esikosta oli heti alusta alkaen ja nyt tulee mukaan ens viikon np-ultraan. Meillä oli mies mukana kyllä hoitojen aikana folli ultrissakin :) Ihan itestä se kiinni on, haluaako vai ei. Yhteinen asiahan se on ja mua on ainakin harmittanut, kun olen nyt jo kolmessa ultrassa käyny, ettei mies ole kerennyt mukaan. Olis se kiva jakaa se tunne jonkun kanssa, kun näkee sen sykkeen.

Mulla tehtiin np-ultrakin esikosta alakautta ja nyt ens viikolla kans.. tai niin ainakin ohjeissa luki.

Astrid: itse kärsin vähän väliä noista tulehduksista, mutta en ole kyllä tollasia tuntemuksia yhdistänyt tulehduksiin.

Pikkuvadelma 12+1, tää aika ei kyllä kulu ollenkaan! Vielä 4 yötä ultraan..
 
Mande, kyllä mies tosiaan mun mielestä kannattaa ottaa mukaan ultraan! Se on tosi liikkis-hetki usein miehellekkin ja varsinkin tosiaan jos joku on huonosti, niin kyllä siinä miehen tukea tarvitaan.
Ei sitä tartte mun mielestä yhtään ujostella, vaikka se tehdäänkin alakautta. Mies voi istua aluksi siinä vähän syrjässä kun lääkäri laittaa ultralaitteen sisään. Siinä vaiheessa kun ruutua aletaan katsoa, niin ei siinä muistakkaan enää sitten nolostella! :) Mulla mies on kyllä ollut mukana monta kertaa ultrassa (sillon kyllä valitettavasti on aina ollut vaan huonoja uutisia) ja punktiossakin mies oli mukana. Kyllä se kannattaa! Lähentää kummasti sellainen hetki. Ekaa kertaa miestä vähän arvelutti tulla mukaan, muttei nykyään enää lainkaan, on jo tottunut! :)
 
Heippa vaan!

Mande: minulla oli mies mukana, mut ei siitä ekasta ultrasta oikein muuta näy kuin se pieni möykky ja tietysti syke. Mun mies ei ainakaan saanut käynnistä oikein mitään. Nyt kun oli toinen ultra ja pikkuinen näytti jo vauvalta, niin miehelle tuli koko homma konkreettisemmaksi. Mut ota ihmeessä mies mukaan kyllä se pienen ihmeen näkeminen on aina ihanaa! :heart:

Sebu: piti vaan kysyä, että tarkoittaako se, että toksoplasma vasta-aineita on löytynyt verestä, et sit jotenkin helpommin voisi sen saada. Mä käsitin silloin kun otin kyseisien testin, et vasta-aineet tuo suojan, et on niin kuin immuuni?

Tänään muuten sain down riski lukeman veri kokeesta. Se oli 1:3600 ja mulla on ikää 29 vuotta. Luin just et yleensä alle 25-vuotiaan riski on noin 1:2500. Mites teillä muilla on lukemat olleet, jotka olette verikokeen ottaneet?

Terveisin: Miukula ja muru 12+4
 
Miukula se että vasta-aineita ei löytynyt verestä tarkoittaa sitä että ei ole immuuni. Sen takia piti välttää ruoka-aineita josta sen olisi voinut saada. Onneksi Suomessa tota ei niin tarvitse miettiä ruokka-aineiden kannalta, ihan tarpeeksi miettimistä jo muutenkin. :)
 
Pikkuvadelma: mulla otettiin testi maanantaina ja tänään tuli postissa vastaus, et tosi nopeasti.

Sebu: aivan siis just näin mullakin. Luin aluksi sun viestist et löytyi vasta-aineita, niin siksi ihmettelinkin miksi ei sit ole immuuni. Anteeksi erehdys!
 
Oho, onpas täällä taas tapahtunut!

Doris - Voimia sulle ihan hirvittävästi! Tuo on NIIIIIN VÄÄRIN! Paljon paljon tsemppiä PASiin ja monet tarrasukat! :hug:

Meillä oli alkuraskauden ultra torstaina eli eilen ja vahva syke kuului ja näkyi! Oli se hieno hetki! Mies liikuttui syvästi ja samoin minä. 146 oli syke ja pituus vähän yli sentin :D. Iso poika/tyttö! :LOL: . Toivottavasti nyt vaan tarrasukat pysyy jalassa loppuun saakka!

Ihanaa lukea että niin monella on asiat hyvin! Surulliset uutiset ovat aina pysäyttäviä :ashamed:
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

nippe81 - 30.8.2010 - LKS - ensimmäinen - 1.IVF:n 3.PAS

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä




:hug: Doris-79 :hug:



 
Alkuperäinen kirjoittaja Mande:
fifiris ja muutkin!!!!

Oliko sinulla miehesi mukana varhaisultrassa??? Onko muilla ollut???
Itse olen menossa ensi torstaina ja siskokin ihmetteli kun sanoin ettei se kait oo tapana miestä olla mukana, vai onko?
Sehän tehdään alakautta... eikös?? Auttakaa nyt uunoa :ashamed:
Ois kait se mukava miehenkin nähdä, varsinkin jos kaikki on hyvin...

mande 7+0
kyllä meillä mies ehdottomasti halusi tulla mukaan ekaan ultraan; samoin tulee seuraavaankin eli np-ultraan. :) sinne vaan. meillä mies istui/seisoi mun vierellä katsoen sitä kuvaruutua. ja sitä paitsi kun on 2 kuuntelijaa niin muistajiakin on 2; jos vaikka lääkäri jotain "tärkeetä" juttelee. :LOL: :whistle:
 
heipä hei-

omaa napaa.
heräsin tänään hiukan aiemmin kuin piti, ja kummastelin kun ei väsyttänyt yhtään. liekö sitten aavistelin jotain... no, ei mitään vakavaa, mutta alushousut oli puolillaan hiukan tummentunutta verta. ei sitä nyt ihan kauheesti ollut, mutta omissa silmissä se näytti ainakin litralta. :| :ashamed: no.. menin töihin ja viestittelin kaverin kanssa, joka ehdotti että otan jonnekin yhteyttä ja jos vielä vuoto jatkuu niin vaadin ultraa... no, siinä puol tuntii mietin ja heti soitin neuvolaan kun se aukes. täti siellä sanoi, että hän voi laittaa lähetteen polille. sanoin että olen kyllä ihan sen gynen vieressä töissä, että sopii. täti sit sanoi, että jospa menen sinne kysymään heti ilman lähetettä... no, lampsin siltä seisomalta polille ja pääsinkin 5 minsassa sisään. kyllä jännitti!! vauvat näytti ihan elottomilta, ja luulin jo että se oli sit menoa. mutta aika pian lääkäri sanoi, että sykkeet näkyy. lisäksi hän mittasi vaavit ja molemmat vastasi viikkoja 10+3, joka siis on just hedelmöityksestä laskettunakin tänään. samalla lääkäri oli lisäksi vilkaissut niskaturvotustakin, ja nekin näytti hyvältä. ei hän niitä sen tarkemmin mittaillut, koska meillä on se np-ultra viikon päästä. :heart: :heart: voi vitsit, että päästin helpotuksen itkut siinä: hytkyin kuin valas kuivalla maalla - tosin onnellisempana. ehkä nyt oon taas vähän aikaa rauhallisempi tän raskauden suhteen. vuotoa ei juuri ole sen jälkeen tullut; mitä nyt kuivuneita rippeitä pyyhkiessä.
huh huh. just kun eilen täällä näitä juttuja luin noista tuhruista ja toivoin, ettei mua peloteltas semmosilla... :ashamed:
toivon tosissani että meidän pinon vuodot sitten loppuu tähän ja piste! vuodetaan sitten kuka mihinkin aikaan kesällä tai syksyllä runsaammin; kunhan saadaan nää kersat pungerrettua maailmaan. :p

dreamer78 + hipsunipsut 10+3
 
Miukula: vitsi että tuli nopeesti! Mua jännittää jos se ei kerkee tulee ultraan mennessä. Eihän sen nyt niin väliks, mutta olishan se kiva että selviäis samalla. Ai se tuli kotiin? Mulle sanottiin neuvolasta, että joudun hakee heiltä sen paperin ja viedä mukanani sen ultraan.. No samapa tuo, tulis nyt vaan niin etenis vähän tää homma :)

Dreamer: hui kamala! Toi alku vaikutti jo niin pahalta, että olin täällä jo ihan järkyttyny. No, onneks ei mitään si kuitenkaan ollu.. ja kaveritkin siellä ihan kunnossa :heart:
 

Yhteistyössä