Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Heippa vaan! :wave:

Noista syömisistä kun oli juttua, niin itse olen kyllä jonkin verran light- limuja juonut. Kuitenkin välttänyt kofeiinipitoisia. Niitä kun ei sais juoda enempää kuin kahviakaan. kuitenkin olen vähentänyt kans limuja. Suolainen ruoka maistuu edelleen, mut nyt jo terveellisetkin ruuat houkuttaa. Tässä eilen viimeks söin tuorejuusto levitettä, mut oli pastoroitua. Jouluna sortusin myös pakastettuihin herneisiin salaatissa. Ei ollut keitetty ensin. Sekä söin kotijuustoa ja hieman graavia. En kuitenkaan ole tullut kipeäksi. Jatkos kyl meinaan olla tarkempi.
Listeriahan voi aiheuttaa keskenmenon jos tulee kova kuume, mut periaattees ihan tavallinen flunssakin vois sen tehdä, jos kuume nousee korkeaksi.

Huomenna nyt sit olis np-ultra klo 14.30. Jännittää!!! :kieh: Mahtaako masus olla kaikki hyvin? Nyt viime päivinä olen ollut tuntevinani alavatsal kovemman kohdan, mut tiedä sitä sit. Kuitenkin on pehmustetta sen verran, et vaikea sanoa. En tiedä osaanko edes pelätä sitä niskapoimuturvotusta ja koetta, ainakaan vielä. Enemmän tosiaan sitä et onko masus viel elämää. Huomenna näkee.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Miukula ja muru 11+6 (huomenna poksuu)

Alkuperäinen kirjoittaja Miukula:
En tiedä osaanko edes pelätä sitä niskapoimuturvotusta ja koetta, ainakaan vielä. Enemmän tosiaan sitä et onko masus viel elämää. Huomenna näkee.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Miukula ja muru 11+6 (huomenna poksuu)
sama täällä. enemmän jännittää sitä masun elämää kuin sitä niskapoimumittausta. :eek: viime raskaudessa oli ihan sama juttu: tärkeintä oli nähdä kaksi vaavia siellä kohdussa - kaikki muu löpinä meni ohi korvien. lopuksi vielä kysyin, että onko kaikki hyvin... lääkäri siihen hiukan ärhäkästi: "juurihan minä sinulle kaiken selitin" B)

Alkuperäinen kirjoittaja Sunflower79:
Ruoka-aineista mulla on jäänyt pois liha. En yksinkertaisesti pysty sitä syömään missään muussa muodossa kuin..yllätys ylläytys..hampurilaisissa!
:LOL: jotenkin tuttua :D

Doris kyseli noista tuhruista. Mula on nyt rv:lla 10 ollut ruskeanpunaista, limaista ja välillä klönttistä tiputtelua, toisinaan teelusikallisenkin verran tullut. Kipuja ei ole. Tätä ennen ei mitään tällasia vuotoja oo ollut. Aion hu soittaa nlaan ja pyytää vähän infektiokokeita, ettei sit jää mahdollinen tulehdus hoitamatta. En oo kyllä kauheen huolissani tällä kertaa.
(Mulla tää tiputelu alkoi samaan aikaan, kun oli se kirkkaan veren "hulahdus", jota siis virtsakiviksi epäiltiin, kun ei emättimessä/kohdussa mitään näkynyt. Mutta mun mielestä tässä on nyt jostain muusta siis kyse.)

Pitää lähtee nukkumaan, tsemppiä tuleviin neuvoloihin ja ultriin!

Kristiina ja salli rv 10+6 (huomenna poksuu)

Miukula tsemppiä ja ilmoitteles si, mitä uutisia tuli :heart:

Itse kävin aamusta siellä trisomia kokeessa ja riskiluvun kuulen/kuullaan sitten ensi viikon tiistaina. Miten musta tuntuu että nää päivät vaan junnaa paikallaan!!!! Alku meni tosi nopeasti ja nyt tuntuu ettei toi ultra tulis millään. Sitten (taas kerran) lupaan ottaa renommin ja oikeasti tajuta olevani raskaana.. :) Mahakaan ei ole enää turvonnu, kun vaan terveellinen ruoka on maittanut ja nyt flunssan aikana tippu reilu kilo. Että kasvais toi maha tai tuntuis edes liikkeet, niin olis taas vähän todellisempaa.

Dreamer taisi kysellä noista peloista..Mulla ei ole muita pelkoja, kuin se mikä meillä kaikilla, että en saisikaan elävää lasta ensi kesänä syliin. :( Se on se ainoa huoli, mikä tuntuu seuraavaan jo uniinkin. Toissa yönäkin näin sellasta unta, että lapsi potki niin kovaa että tuli nahkojen läpi ja siinä sitten pidin mahastani kiinni ja soitin ambulanssia.

Pikkuvadelma 11+4

Hyvät uudet vuodet kaikille! :wave: :wave:
Ihana käydä täällä lukemassa samoista asioista joita itse pohdiskelee koko ajan mielessä.
Siskoni huolehtii ja muistaa muistuttaa kaikesta mitä ei saa syödä yms.... asioista.

Kuka se pohdiskeli tuhruja... itse pohdin samoin kun eilen jäi aamusta paperiin ihan minimaalinen tuhru... lienee ihan normaalia, vai onko?
Kuinka moni käy siinä varhaisultrassa, onko siitä mitään hyötyä ja miten siihen pääsee?
Itseä huolettaa ihan jatkuvasti että onko raskaana ja kaikki hyvin...
Ei oikein osaa iloita koko hommasta vielä, kun semmonen fiilis että kesken menee kuitenkin...
Tämä oli niin suuri yllätys ettei ole mennyt vielä tajuntaani... :ashamed:

täällä rv 6+4 (meniköhän oikein.... :) )

Voi ei. tää päivä alkoi ihan kauheissa tunnelmissa. Yhtäkkiä työmatkalla housuihin hulahti verta, noin teelusikallinen. :'( Sen jälkeen ei oo vuotoa näkynyt, eikä oo kipuja. Mutta ihan järkyttävä ahdistus on päällä. Mä en kestä jos tää menee kesken.

Harrastettiin seksiä eilen pitkästä aikaa. Voiko se aiheuttaa noin paljon vuotoa? Ymmärtäisin jos seksi aiheuttais pientä ruskeeta vuotoa, mutta ihan kirkasta verta?

Ultra on varattu perjantaille.. Voi helvetti. Pelottaa.

fifiris 6+1

fifiris Kirjoittelin juuri toisella listalla kun oli puhetta yhdynnästä ..
Meillä vältellään tietoisesti yhdyntää alussa ja vielä saa odottaa muutaman viikon (ainakin :D ) Juuri sen vuoksi , että mulla tulee helpolla alussa vuotoa tai tuhrua kohdunsuulta yhdynnän jälkeen ja monesti juuri niin että heti ei mitään , mutta seuraavana aamuna ... En halua pelästyttää itseäni , 2 kertaa olen tuhruttelun ja pienen vuodon takia käynyt ultrassa edellisissä raskauksissa ... Todettin vaan että kohdun suulta tuhruttaa , ja jos vuoto loppuu niin ei mitään , paikat kuitenkin kiinteät ja kiinni ...
Mut pelottaa aina toi eka yhdyntä testin jälkeen ... kun siihen ryhtyy .. nyt en ole vielä halunnut ...

neitim ja toukka 9+2

Kiitos neitim vastauksesta!! Ihan mielettömän lohduttavaa kuulla että tää tosiaan voisi johtua tuosta yhdynnästä!

Ja jos kaikki nyt todetaan ultrassa olevan hyvin, niin aion itsekin välttää seksiä jatkossa.. ei tosiaan ole sen arvoista että saa pelätä ja olla sydän kurkussa!

Aion nyt muutenkin ottaa rauhallisesti sinne ultraan asti.

Kiitos vastauksista tuhrutteluun!! Ja tsemppiä kanssasisarille..
fifiris tiedän tasan miltä tuo tuntuu, heti sellainen olo, et
tää oli tässä. Mulla kanssa tuhruttelu alkoi pvän päästä yhdynnästä, mutta vieläkään
ei ole loppunut, nyt 3. pvä. Parin tunnin päästä ultraan, niin jännittävää!!

Doris rv 7+0

fifiris (ja muutkin) lueskelin just jostain, et joka kolmannessa raskaudessa pientä vuotelua on. Tosiaan jos on pientä eikä tee kovia kipuja niin todennäkösesti vaaratonta.

Mutta en kyllä näe mitenkään liioitteluna pyytää labraan lähete ns.valkovuototutkimukseen, siis siihen mikä otetaan pumpulipuikolla emättimestä ja katotaan mahdoliset tulehdukset. Äitiysneuvola tekee ton lähetteen ja on sit ilmanenkin. Saa ainakin mielenrauhan :) :hug:

Kristiina ja salli 11+0

Heippa vaan!

Tänään ultrassa se pikkuinen muru oli kasvanut hienosti. Vastasi viikkoja 12 tasan, eli ihan niinkuin itse olin laskenutkin. Neuvola kun laskee kuukautisten mukaan niin mulla olis sit jo 12+2. Pikkuinen oli 5,3cm pitkä ja jalkojen kanssa jo huimat 12 cm. Otettiin seerumi seula ja niskapoimuturvotus oli vain 0,9mm. Saan veriseula vastauksen noin viikon päästä. Ei kuitenkaan jännitä. Nyt jo helpotti tosi paljon, että vähäisistä oireista huolimatta kaikki on kunnossa ja muru kasvaa! :heart:

Sit sanos viel et mulla on eteisistukka, että liikkeet ei välttämättä tunnu kovin aikaisin ja neuvolassa dobbleril ei välttämättä aina saa sydänääniä kuuluviin. Nyt kuuluivat hyvin ja sydän löi 164 kertaa minuutissa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Toivottavasti tuhruttelijoiden tuhrut loppuu, eikä ole vakavia.
Toivoopi: Miukula ja muru 12+0

Doris, toivottavasti kaikki oli ultrassa hyvin??! :heart:

Uskallanko kiitos tsempistä. Kyllä oli helvetillinen viikon aloitus tosiaan.. meinasin kääntyy kannoiltani ja lähtee samantien himaan mutta en oikein keksinyt mitä olisin sanonut syyksi. Sit itkin vessassa aikani ja väänsin naaman peruslukemille ja menin muiden sekaan. Ei kukaan onneks huomannut vaikka olin vaisuna koko päivän.

Kristiina, tosi lohdullista kuulla että alkuraskauden vuodot on noin yleisiä! Voi että mä toivon että se pieni olisi vielä elossa siellä.. huokaus..
Vuotoa ei ole onneks enää tullut, eikä myöskään kipuja. Jos syke näkyy perjantaina niin kysyn lääkäriltä olisko ne tulehdukset syytä katsoa.

Paljon onnea Miukulalle ihanista ultanäkymistä!!

Meillä oli pikkuinen kotona!! :heart:
Peräti 7 mm kokoinen ja vaimea syke näkyi. Lääkäri sanoi, että
yksityisellä saisi paremmin näkyviin kuin heidän laitteilla, mutta
kaikki kuitenkin niin kunnossa kuin voi olla tässä vaiheessa, ihanaa.
Kahden viikon päästä uusi ultra, jossa toivottavasti näkyy jo enemmän,
meillä on hyvä palvelu meidän pikku cityssä =) .

Vuodosta sanoi sen olevan vanhaa verta, joka voi vuodella vaikka
kiinnittymisestä. Mitään vuotokohtaa, tai verta ei näkynyt missään, huoh.
Nyt saa hetken hengähtää, ja odotella sitten parin viikon päästä taas
sydän kurkussa. Tänään meinasin saada sydänkohtauksen odotushuoneessa, kun odotus vain venyi ja venyi, oli 1,5 h myöhässä..

Doris ja pikkuinen 7+0

Miukula ja Doris: Aivan mahtavaa, että oletta päässy näkemään sykkeen! Mie ootan sitä ihan hullun laila ja samala pelekään paniikisa ettei sitä sykettä sitten viikon päästä näykkään..

Kaiken maailman vuojot aina säikäyttää kyllä. Itelä on ollu rusehtavaa vuotoa melekeen koko raskausaika, ei mitenkään runsasta eikä ole tullu housuihin asti ( paperiin vain ) , mutta kuitenki. Välilä ollu parin päivän taukoja ettei ole vuotanu ja sitten ku vuoto on taas jatkunu, niin syän on ollu kurkusa koko päivän. Nyt on taas ollu muutaman päivän vuotamatta ja paniikinomasesti kyttään paperia vessasa käyesä, että joko se taas jatkuu.. Viikko on pitkä aika oottaa, että pääsee ultraan selevittämmään, onko kaikki hyvin.

Eipä sillä, että pelekäis vain vuotoja. Tännään koira taas vähän innostu leikkimmään ja puski minua mahhaan.. Säikäytti pahasti taas! ( Koira siis painaa pikkusta vaile 50kg. ) Noh, toivottavasti pääsen erroon tästä säikäyksestä ihan niin ku säikähyksestä vuotojen, keskenmenounien ja mädin syömisenki suhteen..

Rautasia hermoja ja uskoa onnistumiseen naiset! Ei täsä muukaan auta..

Doris, onnea sykkeestä!! Varmasti aivan mahtava fiilis!! :heart:

Eilisen aamun jälkeen ei oo onneks tullut enää kirkasta verta. Tänä aamuna tuli vaalenruskeaa vuotoa ihan pikkusen paperiin.. Kyllä sitä on ihan sydän kurkussa kokoajan.
Onneks huomenna on vapaapäivä niin se katkasee tän viikon ja ehkä aika kuuluu vähän nopeemmin siihen ultraan.. Mä ajattelin varmuuden vuoksi ottaa saikkua sen ultrapäivän, jos siellä ei sit sykettä näy niin en pysty menee töihin.

Raskausoireet kyllä on tuntunut jatkuvan aika samanlaisena, mutta ei kai ne mitään kerro ainakaan näin nopeesti.

Nippe, jaksamista myös sulle! Varmasti pikkuinen on hyvässä turvassa siellä masussa.. Tässä vaiheessa kuulemma on vielä niin hyvässä suojassa että tosi kova isku pitäisi tulla että se sen takia kesken menee..

Doris ja Miukula - ihania ultrakuulumisia!! :heart: Muakin jännittää enemmän tulevassa niskapoimu-ultrassa se, onko pikkuinen elossa ja ok, kuin itse se niskaturvotus... Vielä moooonta päivää pitää kärvistellä ultraan asti, se on vasta 18.1.

Fifiris, koita jaksaa tuhruttelun kanssa! Se on kyllä tosi inhottavaa ja se pelkääminen on vain ihan järjetöntä, sitä on vaikea hillitä mitenkään. Nipen sanoin, kyllä tässä rautaisia hermoja ja positiivista ajattelua tarvitaan rutkasti!

Onko kellään sellaista hengästynyttä oloa ruokailun jälkeen? Mä olen syönyt ihan suht normaalisti, mitä nyt pahoinvoinnilta on siis ylipäätään pystynyt. Ja olen koittanut syödä herkkujen sijaan hedelmiä ja juoda kaikenlaisia tuoremehuja, mua kun janottaa koko ajan mutta jostain syystä vesi tökkii, vaikka ennen sitä join paljon. No, turvotusta on silti aikalailla ja vatsan (suolen) toiminta on selkeästi hidastunut... Mun maha näyttää oikeasti jo raskaana olevan mahalta enkä enää pysty kauaa peittelemään tätä. Mietin vähän kauhullakin, että minkälainen megamaha mulle kasvaakaan!? :| No, pääasia on sisältö, eli se niin kauan odotettu vauveli, ettei muusta väliä. Täytyy kuitenkin nyt yrittää pitää painon nousu jossain rajoissa, ettei paisu aivan järjettömän paljoa. Liikkuminen on nyt jäänyt plussan jälkeen aika minimiin, kun kuvotus on niin valtavaa jatkuvasti. Odotan kyllä sitä parempaa oloa, että pääsee ja jaksaa taas lähteä lenkille ja uimaan. Meinaan aloittaa myös äitiysjoogan, ystävillä on siitä tosi hyviä kokemuksia synnytykseen valmentavana ja lihaskuntoa kohottavana & rentouttavana keinona.

Täällä oli joku, joka on kans harkinnut yksityisen neuvolan käyttöä? Mä nyt sitten varasin sieltä lapsettomuusklinikalta missä ollaan käyty (Felicitas Helsingissä siis) neuvola-ajan. Kävin kerran kunnallisella, mutta kun labrat on aivan huitsin nevadassa ja joka kerta joutuis johonkin eri kokeisiin jossain päin kaupunkia, niin tuntuu niin paljon helpommalta keskittää kaikki toiminta tuohon klinikkaan. Mulla on sieltä varattu jo joka tapauksessa np-ultra. Katsotaan nyt miten kalliiksi se tulee, voihan sitä vaihtaa vielä jos siltä tuntuu. Jotenkin vain ajatus siitä, että neuvolatätinä olisi kätilö eikä joku terveydenhoitaja, on turvallisempi, puhumattakaan siitä, että yksityisellä on koko ajan sama henkilö, ellei nyt sit kesäloman takia ehkä kaksi. Mun ystävällä oli laskettu aika elokuun lopussa ja sillä oli loppuraskauden neuvoloissa 8 eri ihmistä lomien takia! Kiva selittää aina uudelle ihmiselle kaikki...

Ai niin, yksi kysymys vielä: Syövätkö kaikki jotain vitamiini-lisää? Entä omega-3:sta? Mä syön raskausajan multivitamiinia 1 pillerin päivässä ja kai pitäis sitä omega kolmosta myös ottaa. Entä extra D-vitamiini?

Diodium ja Obed 9+5

Diodiumille vitamiineista (ja hivenaineista ja mineraaleista jne)... mä olen jonkin asteen vitamiinihullu :D Olen huomannut niiden säännöllisestä käytöstä niin paljon hyötyä itselleni, etten mistään hinnasta niitä enää pois jättäisi päivittäisestä käytöstä.

Itse käytän paljon kaikenlaista eli kattavat maitohappobakteerit (kaikki 7 tarvittavaa kantaa), tehokas monivitamiini (nää tulee samassa paketissa, toki toinen tablettina ja toinen kapselina), omegat (vahva E-EPA), lisä-D-vitsku ja mustikkauutekapselit (silmille lähinnä ).

Jos tuo monivitsku ei tulisi tuon mh-bakteerin "kylkiäisenä" niin sit ottaisin erikseen erityisesti huomioon C-ja D-vistkut, foolihappo (=folaatti) ja omegat siinä tapauksessa, jos ei ruoasta luontevasti niitä saa (rasvaset kalat, avokadot...). Nää nyt tuli äkkiä mieleen.

Pitäis lähtee työpaikalle päättämään työsuhde (koeajalla), kun torstaina alotan uudessa paikassa :D Mulle sattuu ja tapahtuu aina kertarysäyksellä kauheesti, sit onkin taas puol vuotta tappavan tylsää :D

Olin illalla paikallisen äitiyhdistyksen järkkäämässä odottajien illassa, siellä oli mm. kätilöitä kertomassa synnytyksestä ja "lempeämmistä synnytys-ja vauvanhoitovaihtoehdoista", kestoista, liinailusta ym ym. Oli kyllä ihana ilta ja tuli taas paljon konkreettisemmaks tää asia. Ootan jo kauheesti, että pääsen hoitamaan taas pikkuvauvaa :heart:

Kristiina ja salli rv 11+1

mande ite kävin varhaisultrassa, ja kyllähä ne sitä lapsettomuudesta kärsineille suositteleekin. vaikka teillä nyt luomuihme onkin=) paljon helpompaa kun tietää että pikkuinen on oikeassa paikassa, ja että siellä masussa oikeesti kasvaa joku! suosittelen käymään=)

fifiris hui! varmasti on vuoto säikäyttänyt! kyllä noi vuodot on niin p.stä! epäilen kanssa että johtu siitä seksistä. mulla oli myös aiemmassa raskaudessa joskus seksin jälkeisenä päivänä pientä vuotoa. kerran (rv 20) vuoti ihan kunnolla, jolloin meninkin ultraan, lääkäri totesi että masussa kaikki hyvin, mutta tosi runsas hiiva oli, joka aiheutti vuodon! eikä muista hiivan oireista ollut tietoakaan!

miukula ihanat ultra kuulumiset! :heart: aattele et tosiaan toinen on jo niin iso=) joko sun massu on alkanu pömpöttää? =)

vitamiineista: mä syön aamuisin magnesiumia (auttaa kuulemman närästykseen) ja illalla kalkkitabletit ja sit tietty vielä d-vitskut! ja päivällä vedän vielä rennietä...

täällä pahoinvointi helpottanut hieman, enää oksennan vain aamuisin :LOL: eli parempaan suuntaa. alaselkä meinaa olla kipee joka päivä! ja vasenta nivusta jomottaa edelleenkin... massu alkaa olla kans kohta sen verran pömpöllä että kiinnijääminen on lähellä :LOL: np-ultra-ajankin sain kahden viikon päähän, siihen saakka yritän vielä salailla asiaa... ja väsymys on ihan tajutonta!!!! olis ihanaa ottaa pienet päikkärit, mut ei taitais pomo tykätä kovin hyvää...

Tuli noista vitamiineista mieleen, et itse syön sitä raskaus multivitaa. Siinä on d ja rautaa. Lisä d-vitamiinia en ole ottanut ainakaan vielä, koska käytän paljon maitotuotteita. Piti noista omegoista kysyä, et eikös ne ole kiellettyjä raskausaikana runsaan a-vitamiini pitoisuuden takia?

Isabella81: mulla tosiaan on tota masua, ihan omasta takaa, mut kyllä huomaan, et alavatsa on jotenkin turvonneempi. :D

Diodium: Mä käyn ihan kunnallisella neuvolassa, mut kun mun paikkakunnalla ei tehdä ultria, niin pääsin ihan yksityisesti ultraan, kaupungin ostopalveluna. Ja tosiaan ultraaja oli sekä kätilö että ultraäänihoitaja. Että ihan ammattitaitoisen käsissä olin. Mut tietty jos joutuis ultraan johonkin ihan perus terveyskeskukseen, niin kyllä mäkin yksityistä miettisin.

Miukula ja muru 12+1

Hei isabella!
mie soitinkin heti ja sain uä-ajan 14.1.!!!!
kiitos potkimisesta. Eihän näitä asioita tiedä kun on ekaa kertaa matkassa :ashamed:

Nyt alkoi jännittään, kun on jo tuolloin rv 8 niin pitäs kuulemma hyvin nähdä et onko kaikki tähän mennessä niinkuin pitää!!

Alkuperäinen kirjoittaja Miukula:
Piti noista omegoista kysyä, et eikös ne ole kiellettyjä raskausaikana runsaan a-vitamiini pitoisuuden takia?
Omegoista löytyy myös niitä "puhtaita" omegavalmisteita, joissa ei oo esim. tota A:ta ;) Joo ja A-vitamiinia tosiaan ei lisänä raskausaikana saa ottaakaan.

Doris ja Miukula, ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisianne! :heart: :heart:

Diodium, , täällä sama tilanne. Liikunta jäänyt minimiin väsymyksen ja pahan olon vuoksi ja maha on kai sen vuoksi turvonnut ja ihan vauvamasun näkönen :ashamed:
Välillä pitänyt pakottaa itsensä lähtemään ulos kävelylle mikä aina auttaakin pahaan oloon. Pari hiihtolenkkiä tein lomalla mutta huomaan selvästi uupuvani ja hengästyväni helpommin kuin aiemmin. Ilmeisesti raskaudesta johtuu?? Toivottavasti tämä uupumus helpottaa pian. Pelottaa miten jaksan töissä ensi viikolla. Uusia työtehtäviä vielä tulossa ja pitäis jaksaa olla tiitteränä.. Huhhuh. Ja kun olo on sellainen että jaksaa vain sohvan nurkassa nököttää.

Vitamiineista , minä olen ottanut raskausajanmonivitamiinia kerran päivässä. Siinä on foolihapot ja kalkit sun muut kaikki samassa. Neuvolassa kysyin omegoista ja täti ensin sanoi ettei niitä saisi käyttää A-vitamiinipitoisuuden vuoksi mutta perui sitten sanansa kun sanoin ostaneeni omega3:sta jossa on vain E-vitamiinia, ei A-ta ollenkaan. Olen ottanut sitä aina silloin tällöin jos en ole muutamaan päivään syönyt kalaa.

Mullakin nt-ultra vasta 25. päivä!! Hurja odotus siihen asti. Suunnittelin tuossa jo varaavani yksityiselle "tarkistus"-ultran ihan vain tsekatakseni että kaikki on hyvin. Vaikka tissit ovat kasvaneet ja pahoinvointi on päivittäistä, siltikin väillä mielessä kalvaa huoli onko tuolla masussa kaikki normaalisti. Mua pelottaa Diodiumin tavoin enemmän se, onko masussa elämää kuin niskaturvotus!! :eek:

Fifirikselle tsemppiä ultran odotteluun! Toivotaan ja uskotaan, että vuoto on vaaratonta niin kuin muillakin tuhruilijoilla!! :)

Pirpana ja pikkunen 10+3 ( viikot menee vauhdilla, vastahan niitä oli 5 )

Yhteistyössä