Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Huomenia!

Tekstiä on tullut taas rutkasti, kun ei le hhtkeen ehtinyt piipahtaa. =)

vitamiineista ollut ainakin puhetta. Itse syön raskausmultitabsia, jossa tuntuu selosteen mukaan olevan kaikkea tarvittavaa D-vitamiinilisineen.

Isabella hieno juttu, että pahoinvointi alkaisi helpottaa sinulla!

Ultrista myös ollut puhetta, mulla on nt-ultra ensiviikolla 14.1. Siihenkin tuntuu olevan vielä ikuisuus. Varsinkin, kun tällä viikolla on ollut taas enemmän epäuskoisuus-"kohtauksia" vauvan olemassaolosta... :ashamed: Ja tosiaan monien muiden tavoin enemmän pelottaa juuri se, että onko siellä kohdussa elämää kuin se turvotusasia...

fifiris kurjia juttuja nuo vuodot. Mulla oli vuotelua enemmän ja vähemmän rv 6-9, varmaankin, no aika kauan kuitenkin. Nyt ei enää ole ollut vuotoja, mutta silti pelko on mukana, että jos sieltä hulahtaakin jotain...
Tsemppiä sinne ultraan!

Diodium mulla ei ole ollut ruokailun jälkeen hengästynyttä oloa, mutta muuten tuntuu, että hengästyy helpommin kuin ennen. Jos jotain jaksaa tehdä edes, väsymys on ollut todella kovaa viimeiset pari viikkoa. Puhuit tuosta mahasta niin mulla tuntuu kanssa pulpahtaneen maha jotenkin esiin viikon aikana... (turvotusta liene) Mieskin siitä sanoi. Työvaatteet on löysät, joten ei se hetkeen vielä niiden alta kyllä silti näy.

Miukula ja Doris onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart:


Astrid ja Jokunen 10+3
 
Kiitos kaikille tsempistä!! :heart:
On lohdullista kuulla että monilla muillakin on tuhrutteluu ollut. Jännä tosiaan miten fiilis vaihtelee, yhtenä hetkenä on 100% varma ettei kyydissä oo ketään ja sit tuleekin taas toivon aalto että ehkä sittenkin.. no, parin päivän päästä selviää! Tsemppiä myös muille ultran odotteluun!!

Vitamiineista, mä syön kans raskausmonivitaa ja omegaa ja sit oon kans syönyt vehnänalkioöljyä (E-vitam)..

fifiris 6+4
 
Kylläpäs tämä on hauskaa.. Peräti 24 tuntia sain olla huolehtimatta.
Eilen illalla ihan varoittamatta lorahti pöksyyn puhdasta verta, ja sen
jälkeen on tuhruillut taas pyyhkiessä :( . Voiko toi vuoto olla nyt siitä ultrasta
johtuvaa, vai mikä he***tti taas on??
Lääkärihän ei nähnyt mitään vuotokohtaa, tai syytä vuoteluun. Samalla mulla
koko ajan vähän jomottaa toi alavatsa. Lisäksi piti tarkastaa teiltä tällainen
varmaan tosi tyhmä juttu, mutta eihän useista ultrista ole haittaa alkiolle?
En tiedä jaksanko taas 2 vkoa epävarmuutta näiden vuotojen kanssa, vai kävisikö parempien laitteiden toivossa yksityisellä.. Oma lääkäri antoi 50-50 mahdollisuuden, vaikka
vaimea syke näkyikin.
Hyvää loppiaista kaikille, toivottavasti mahdollisimman monella on vapaapäivä!!

Doris rv 7+2
 
Doris mä jaksan roikkua täällä netissä ...
ei utraamisesta ole haittaa , mutta jos teki samalla sisätutkimuksen tai ultrasi alakautta niin myös tuosta voi alkuvaiheessa kohdunsuu ärsyyntyä ja tulla kuten yhdynnänkin jälkeen hieman vuotoa / tuhrua ... jos kirkas vuoto ei jatku niin huokaisisin , tuhrua voi tulla pienenkin vuodon jälkeen joitakin päiviä vielä ...

neitim
 
Jospa miekin nyt uskaltaudun tänne jo mukaan... toissapäivänä käytiin alkuraskauden ultrassa ja koska siellä oli kaikki hyvin ja sydän jumputti kovasti niin ollaan jo uskallettu ajatella että tää raskaus kestää :)

Eli titityy80, esikoista odotan, la 23.8.10, clomeilla raskautunut

nyt menossa siis 7+2
 
Doris, ompa kurjaa :hug:
Ainakin itsellä tosiaan vuotoa on tullut yhdynnän jälkeen eli voisko se ultrauslaite kans rikkoo vähä pintoja?
Ja onhan moni kertonut runsaistakin vuodoista ja silti kaikki on ollut ok!! Aina niille vuodoille ei kai ees löydy selitystä.
Ehkä kannattaa käydä tosiaan siellä yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi.. Jaksamisia!

Tervetuloa mukaan titityy! :wave:

 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, ensimmäinen, 10/07

Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

nippe81 - 30.8.2010 - LKS - ensimmäinen - 1.IVF:n 3.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä














 
titityy tervetuloa mukaan :wave: ja ONNEA :heart:

Haalistunut mä en löytänyt olitko laittanut listaa varten tietojasi johonkin kohtaan... lisäisin sut mielelläni tonne mukaan :) (Tai saa tuohon listaan muutkin koskea ihan rohkeasti :D )

Täällä ei mitään uutta. Aamulla meen ennen töihin menoa ä-neuvolassa sen ekan käyntini ja saan sit varata np-ultraa (vai oliko ensin niitä verikokeita, en muista enää ). Valkovuototestin tuloksen saan hu tai pe, ruskeeta tuhrua tulee edelleen päivittäin ja vähän se kummastuttaa kyllä. Toivottavasti ei ois tulehdusta, mä en diggaa antibiootteja sit yhtään |O

Kristiina ja salli rv 11+2
 
Ei ollut turhia mun epäilykset, kai sen jotenkin vaan itse vaistoaa jos kaikki ei ole hyvin..
Koko päivän tuhruillut enemmän ja vähemmän, ja alavatsaa jomotellut.
Vähän aikaa sitten kävin vessassa, kun kouraisi oikein kunnolla ja pyttyyn tuli oikein kunnon
klimppi, näytti ihan ruskuaispussilta ja sen sisällä oli väritön kova n 1 cm kokoinen
köntti. Oli pakko tutkia tarkemmin, että saimme varmuuden.. Ja nyt vuotaa paljon, mutta kivut loppuivat siihen.. Liian hyvää olikin ollakseen totta..
Elämäni ihanin joulu takana, ja nyt mieli niin surkea..
:'( Toivottavasti teillä muilla menee onnellisesti loppuun asti, ja saatte syliin ihanan nyytin tänä vuonna..
 
Voi Doris :hug: Olen niin pahoillani puolestasi! Liian hyvin menikin tällä ketjulla..
Voimia sinulle tulevaan, raskasta tulee olemaan, mutta älä menetä toivoasi.

Ja tuntuu jotenkin pahemmalle, että ultrassakin jo kerkesit käymään..
 
Doris: Olen tosi pahoillani! Iso :hug: ja paljon voimia! Toivottavasti saatte vielä tälle vuodelle pienen oman nyytin syliin!

Uusille tervetuloa ja onnitelut ultrassa käyneille!

Täällä oltu hieman nettipimennossa pari viikkoa. Silloin tällöin pikaisesti päässyt lukemaan. Meillä huomenna se np-ultra. Sitä jännittäessä meneekin varmaan seuraava yö. Muutenkin viimeaikoina yöunet olleet kadoksissa.

Sussu rv 11+6
 
Doris: Voimia ja iso :hug: ! Tuntuu varmasti kauhealta, varsinkin kun ehdit näkemään jo pienen sykkeen. :'( Kyllä se vaan on niin väärin, kun muutenkin on kaikki saatu kulkea pitkä taival ennen plussausta. Ja sit se onni viedään pois.

Ihan yleisesti mietin miten hyvin tosiaan täällä on kaikilla mennyt, vaikka onkin ollut vuoteluja ja muita. Tosiaan sanovat lääkärit, et kun syke löytyy olis enää parin prosentin keskenmenon riski. Kuitenkin viikot 8-10 on kriittisimmät. Siksi itsekin pelkäsin ihan tonne np-ultraan asti, et kaikki varmistui hyväksi. Nyt on kuitenkin levollisempi olo taas hetken. Kuitenkaan täysillä ei koskaan uskalla luottaa! Ei ennen kuin pikkuinen on sylissä. Ja sit alkaa se toisenlainen huoli.
Meidät on luotu huolehtimaan asioista enemmän kuin muut, kun mikään ei ole itsestään selvää.

Toivon tosiaan, että tämän vuoden aikana kaikki me saisimme oman rakkaan tai rakkaat syliimme. Eikä luovuteta vastoinkäymisistä huolimatta, kyllä me olemme onnemme ansainneet.

Ja vielä sussulle stemppiä ultraan huomenna!
 
Doris voi ei!! Superiso :hug: sinulle ja perheellesi! Koita jaksaa ja voimia seuraavaan yritykseen!

Uusille tervetuloa!

Täällä epämääräinen pelko vaivaa... Tänään ei ole ollut niin huono-olo kuin aikaisemmin ja heti pelottaa... On tää niin rankkaa. En varmaan jaksa odottaa ultraa sinne 18.1 asti, taidan käydä täs välissä tarkistamassa tilanteen. Tänään en tosin oo juonut maitoa juuri lainkaan, tajusin että siitä tulee mulle vatsa kipeäksi, pitää siirtyä laktoosittomaan ja piimään. Lisäksi oon ulkoillut kahteen otteeseen, aamupäivällä ja illalla. Mutta silti huolettaa onko pikkuisella kaikki hyvin.

Voimia ja tsemppiä kaikille!!

Diodium + Obed 9 + 6 ( huomenna täysi 10, jee!)
 
Doris :hug: Olen niin pahoillani puolestasi, niin surullista.

Täällä miettii liiankin usein juuri noita fiiliksiä ja on niin pessimistinen olo, vaikka siskorakas kovasti yrittääkin valaa positiivista mieltä. Tuntuu että itse kyllä kestäis mitä vaan, mutta mieheni on niin innoissaan, että hänen pettymystään pelkää eniten....

Mutta koetetaan nyt kaikki tsempata itseä ja toisiamme ja toivotaan parasta ja valoa tulevaan :whistle:
 
Voi ei Doris :hug: !!!
Mä olen niin pahoillani.. :'( Mä myös olen käynyt keskenmenon lävitse ja se on niin rankkaa.. Toivon sulle kovasti voimia suruun ja uuteen yritykseen kun se aika koittaa.

Mulla on kans huomenna totuuden hetki ja pelkään kyllä ihan älyttömästi. Vuotoa ei oo onneks enää tullut ja raskausoireet on jatkuneet, mutta silti on jotenkin ihan kauhea pelko että sykettä ei näy..

Mulla on vatsa ihan älyttömän turvonnut. Näytän oikeesti siltä kun olisin jo 5:lla kuulla raskaana! Tää turvotus tuli parissa päivässä ja joudun nyt töissä piilottelee vatsaa. Onko kellään ollut vastaavaa? Ihan kummallista.. En tiedä onko vatsa täynnä ilmaa vai mitä, kun samalla on jotenkin tukala olo ja vatsa murisee ja röyhtäilyttää.
 
Miekin voisin tänne tulla =). Plussa tuli testiin Tapaninpäivänä pp11 :D ja nyt viikkoja 5+4.
Meillä plussa tuli ekan ICSI.n ekasta Pasista ja yksi alkio on kyydissä. Mullakin tuli eilen vähän vuotoa mutta se onneksi loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin ja pöksyihin ei tullut juuri mitään, ihan selkeästi kuitenkin semmoista punaista oli. Samantyyppistä vuotoa tuli myös ennen testiä pp9 jouluaattona ja luulin jo, että menkat alkaa. Ultra aikaa pääsen varaamaan vasta maanantaina, kun polin joulutauko loppuu.

Fifiris: Mulla on myös turvotusta ollut varsinkin iltaisin ja masu muutenkin toimii aika huonosti, myös pientä ummetusta on ollut. Muuten aika lailla oireeton olo, tissit vähän kipuilee välillä, mutta eipä oikeastaan muuta.
 
Doris: :hug: Ei täsä juuri muuta voi sanoa / tehä..

Ja hyvin toennäköseltä vaikuttaa, että me täältä tullaan peräsä.. Eilen oli ihan semmonen olo fyysisesti, että vuoto alakaa hetkenä minä hyvänsä ja kerkesin asiaa ukole tihirustaa. Noh, päivä meni kuitenki ihan ok ja kerkesin jo ajatella säikähtänneeni ihan turhaan. Kunnes sitten olin menosa nukkumaan ja vessasa käyesä tuli muutama tippa verta pönttöön, syän meinas pysähtyä. Unta meinas olla vaikia saaha ja verestä oli tosi vaikia kertoa ukole. Aamula vessakäynnilä tuli taas muutama tippa verta pönttöön, joka oli kyllä vähän tummempaa verta, mutta kyllä pelot on ihan hirviät!! Yritän jollaki iliveelä piettää positiivista virettä yllä onnistumisen suhteen, mutta pikkusen vaikiaa tuntuu olevan. Tämä kaikki tapahtuu tieten viime kevvään variosa, jollon sain keskenmenon rv 6+, ja nythän on juuriki tuo kyseinen rv menosa ( 6+3 ) .. Onneksi tännään on vappaata, mutta en tiä miten jaksan mennä huomena töihin. Lääkäriinkään en pääse asiaa varmistammaan ku ei ole autoa käytettävisä ja lääkäri on kaukana.. Rautaset hermot on muisto vain tämän pelon keskelä.. Mihinkään ei voi keskittyäkkään, jotta vois olla asiaa ajattelematta. Miksi tämän pittää olla näin vaikia?!?

Sori tämä oman navan ympärilä pyöriminen...
 
Nippe, ilmeisen yleisiä nuo vuodot kuitenkin on alkuraskaudessa, niinkun muakin alkuviikosta täällä lohdutettiin!
Ihan kauheetahan se on kun vuotoja tulee, mutta itse rohkaistun lukemalla esim. näitä kokemuksia: http://www.vauva.info/foorumi/lofiversion/index.php/t1116.html

Koita jaksaa! :heart:
 
Kiitos kaikille haleista.. Tänään jo vähän parempi olo. Mulla vaan olis hirveä tarve tietää, et mistä tämäkin johtui, mut ei kai sitä saa selville. Kuitenkin oli pieni kehittynyt tähän asti normaalisti. Toinen asia mikä teki tästä niin rankan oli se, kuinka helposti alkio vain pulpahti ulos.. Toki mulla oli kipuja, ja polton tunnetta ( tuntui, että maha olis sekaisin ), mikä varmasti avas paikkoja, mut silti, se vaan pulpahti ulos..
Mulla itselläni epäilys heräsi heti, kun vuodon alkoivat, ja varsinkin sen jälkeen, kun tuli ihan veristä vuotoa. Itselläni edellinen km v 06, ja se oli keskeytynyt, ja kaavittiin, tuntui paljon dramaattisemmalta kuin tämä, mutta tässä raskaudessa oli toivoa ja uskoa niin paljon enemmän.. :'(
Nyt vaan pakko yrittää kääntää nokka kohti tulevaa, ja onneksi meillä ne 9 huurunenää odottaa, toivottavasti niistä jostain olisi selviämään loppuun asti.

Tsemppiä kaikille, ja älkää kukaan tulko perässä!!
 

Yhteistyössä