Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

dreamer Onneksi kaikki hyvin ... nyt alkoi itselläkin taas enemmän kyttäilyt tuolla vessassa .. niin se vaan on vaikka kuinka ajattelis muuta . Mut onneksi oli vain pieni säikähdys , tai muistutus kuunnella omaa kehoaan paremmin ja levätä .

neitim
 
Fifiris: Ihanaa kun ultrassa kaikki hyvin! Onnea!

Dreamer: Hui, varmaan kamala aamu ollut sulla. Toivottavasti ei enää toistu. Onneksi utrassa pienet voivat hyvin!

Listan päivittäjä kyseli haluaako kaksosten odottajat listalle tiedon että kaksoset tulossa. Mun puolesta tiedon voi ainakin laittaa ylös!

Täällä kärsitty jo monta viikkoa migreenistä miltei päivittäin. alkaa pikkuhiljaa hajottamaan ja kiristää pinnaa. Saa nähdä miten selviän töistä kun maanantaina pitäis palata sorvin ääreen!

Sussu ja Mortti&Vertti rv 12+1
 
Ihanaa, fifiris, jännäsin niin sun puolesta! :heart:

Dreamer, hienoa että kaikki oli hyvin ultrassa. Voin kuvitella miten tuommoinen vuoto säikäyttää!!

Onnea myös sunflowerille ultranäkymistä :D

Täällä poksuu tänään 12. raskausviikko. Enää viikko niin ollaan turvallisemmilla vesillä.
Musta tuntuu että tuossa häpyluun yläpuolella on alkanut vähän pullottamaan... sieltäköhän se vauvamasu alkaa kohta näkyä?! :)
Muutenkin maha on kyllä ollut turvoksissa jo monta viikkoa mutta ei se kohdun kasvun aiheuttamaa vielä voi olla!!
Paha olo jatkuu.. saa nähä kuin kauan. Töissä olin pari päivää ja muutaman kerran oli vaikeutta pidätellä yökkäämistä. Viikon päästä vasta aion kertoa työkavereille.
Nyt onneksi viikonloppu ja saa levätä.. ja untahan sitä riittää!!!

Pirpana + pikkunen 11+0 (jeeeeeeeeeeeee)
 
Ai dreamerilla oli kans vuotelua :( Varmasti säikäytti, onneksi pääsit nopsaan ultraan ja kaikki on hyvin :heart: Meilä taitaakin olla oikee säikyttelypino, kun tuntuu, että jokaisella vuorollaan tota vuotelua tulee, onneks suurimalla osalla vaaratonta. Mutta älkää neitim ja muutkaan vuodottomina säilyneet ruvetko tän takia stressaamaan ainakaan, joohan :)

Pirpana kyllä se kohtu alkaa näillä viikoilla olemaan jo greipin tms kokoinen eli alkaa hyvinkin jo näkymään sullakin kohta :) Mulla tää on toinen odotus ja oon ollut alusta asti raskaana olevan näkönenkin, vaikka oon pieni ja hoikka (tai just siks?) :D

Sunflowerille korjasin la:n ja sussulle laitoin kaksostiedon tohon edell. sivun listaan :wave:

sebu tervetuloa takaisin tänne pakkasiin :wave: Nyt ois ollut kyllä ihan täydellinen ajankohta painua etelän lämpöön, hrrrr tänne jäätyy :D

Pitää lähtee ruoanlaittoon (imuroinnin ulkoistin ukolle :D ), pojat lähti apinalompakon kanssa namikauppaan pulkalla :D

Kritiina ja salli rv 11+5 (mulla muuten supistelee jo välillä esim rehkiessä :eek: )
 
Voiko tää olla keskenmeno?
Eilen illalla vessassa pyyhkiessä jäikin paperiin ruskea pieni klöntti, ei mitään verta tms vaan ihan kiinteä klöntti. Vieläkään ei mitään kipuja, ei vuotoa ei mitään. Itsellä vahva epäilys että alkio tuli ulos, ei kai se voi mitään muutakaan olla? Maanantaina lääkäriin...
 
titityy ei välttämättä oo km! Mutta ikävä oottaa vkonlopun yli ennen varmuutta :( Mulla on tullut pari kertaa punaruskeita klönttivuotoja teelusikallisen verran sekä puoltoista viikkoa nyt pientä ruskeaa tuhrua ja kaikki on ollut ultrassa ja kokeissa hyvin.
Jos kivut yltyy ja vuoto pahenee niin sit sun on mentävä vkonloppuna päivystykseen mut muuten lepäilet nyt rauhassa (joo helppo sanoa...) etkä panikoi :hug: Kunpa se sullakin ois vaan jotain vaaratonta, tsemppiä!!
 
Dreamer, kylläpä pelästyin kun luin sun eilisen postauksen, mutta onneksi loppu oli kuitenkin hyvin! Varmasti oli todella pelottava päivä!!

Pirpana, kiva että jännäsit mun puolesta! :heart: Voi että mäkin odotan sitä että olisin jo noin pitkällä! Kyllähän se vauvamasu sulla tosiaan varmaan alkaa jo vähän näkyy.. voi kuin ihanaa!!

Sussu, mulla on ollut kans jonkin verran päänsärkyä, ei kuitenkaan onneks migreeniä.. Nyt on kyllä vähän päänsärky helpottanut, mutta tilalle on tullut kauhea pahoinvointi. Kävin ostaa pahoinvointirannekkeet apteekista tänään. Ne on ollut nyt tunnin ranteissa ja on tuntunut vähän helpottavan oloa. Onko täällä muita rannekkeita käyttäviä?

Titityy, :hug: Eihän se välttämättä ole km, kun mitään muuta ei ole tullut ulos! Voiko se olla esim. hyytynyttä verta? Täällähän on ollut tosi monia joilla on ollut vuotoja ja kaikki silti kunnossa. Varmaan ihan tuskaa odottaa sinne maanantaihin asti. Koita jaksaa!! :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Kävin ostaa pahoinvointirannekkeet apteekista tänään. Ne on ollut nyt tunnin ranteissa ja on tuntunut vähän helpottavan oloa. Onko täällä muita rannekkeita käyttäviä?
itse käytin jostain viikolta 5 ja edelleen oon käyttänyt, mutta pahoinvointi on varmaan helpottanut, koska oon unohtanut ne jo pari kertaa työtakin taskuun. eilenkin taas unohdin ja oon ollut ilman ja vasta maanantaina saan ne takaisin. (olisin voinut hakea ne koska tahansa, mutta en oo jaksanut...)
kyllä uskon että ne mulla helpotti! :)

(.) tänään aamulla taas tuli hiukan jotain vuotoa pikkariin, mutta vähemmän kuin eilen ja sitten se loppui taas kokonaan, eikä pikkarisuojaan ole tullut mitään. en enää ollut niin hysteerinen; toivotaan ettei enää tule niin paljon kuin eilen. sitten ei kyllä naurattais. :/ kohdun suulta se eilinenkin oli kuulemma tullut; lääkäri kysäisi että oletteko juuri ed. pvänä olleet yhdynnässä. sanoin että emme. lääkäri sanoi, ettei hän tarkoittanut etteikö saisi olla vana ihan sen takia, että se voisi sitä aiheuttaa. ja lopuksi hän sanoi, että hyvillä mielin seksiä voi hararstaa sekä kaikkea muutakin liikuntaa; vaikka päälläni seisoisin tai pomppisin koko päivän niin en voi keskenmenoa sillä aiheuttaa. eri asia sitten myöhemmin kun paikat voivat alkaa kypsymään ja aukeamaan - en nyt kuitenkaan aikonut päälläni seistä B) : imuroinut olen ja pessyt(kylppärin lattialla konttausasennossa) kaksostenrattaat, jotka ostimme käytettynä tutuilta. huomenna pitäis siivota taas, kun noita neulasia näkyy olevan vielä kiloittain joka nurkassa... ja sit ollaan jo saatu pari istuinta, jotka kököttää tossa olohuoneen lattialla; pitäis viedä varastoon. lisäksi pitäis mööbliseerata huoneet uusiksi, jotta saadaan kaikki lapsoset mahtumaan. :saint: aikaa on vielä puolvuotta, mutta eipä se taida sittenkään niin pitkä aika olla, kuin mitä nyt kuvittelee... eikä sitä sitten kesä-heinäkuun mahalla mitään jaksa.

no, mut tulipa turistua. nyt nukkumaan; oon saanut jonkun flunssapöpön, joka piti viime yönä mua pari tuntia hereillä ja muutenkin nukui huonosti, kun on räkää nenä ja nielu täynnä. yyyyyh!

dreamer78 + hipsunipsut rv 10+4
 
Huomenta tänne, voi oikeesti jo sano että pitkästä aikaa... :ashamed:
Olen lukenut ihan jokaisen kuulumisen täältä päivittäin, mutta mä oon jotenkin niin veto pois ollut jo useamman viikon että miten se kirjottaminen tuntuu niin työläältä... Vaikka eihän tämä oo :D

Moni on käynyt jo ultrassa, ihana lukea niitä kuulumisia :heart: mutta voi Doris - ihan mielettömästi jaksuja sinulle ja miehellesi ja toivon todella että huurunenillä on pitävämmät tarrasukat!!! Tsemppiä!

Mä kävin uudenvuoden aattona nt-ultrassa, ja olipas toinen kaveri hankala mitattava - aina väärin päin eikä millään olis halunnu kääntyä silleen sopivasti. Aika kauan meni, ennenkuin häneltä tarpeeksi luotettava mitta saatiin... kumpienkin mitat onneksi normit ja muutenkin kuulemma asiat kunnossa siellä päin :) Seuraavaa ultra onkin rakenne ja vasta helmikuun vikalla viikolla. Jotenkin tuntuu ihan älyttömän pitkältä aika sinne...
Neuvolaan varaan aikaa tässä kohta, että sekin on sitten helmikuussa.
Kultaako aika muistot, vai miten musta tuntuu että 10v sitten esikoisesta juoksin neuvolassa kerran kuussa...

Ruoka on sitten lähiviikkoina alkanut taas maistumaan, alun 2 kilon painonpudotuksesta toinen on tullut takaisin ja yhdetkään normihousut eivät mahdu enään kiinni. Eikun huijaan, toppahousut mahtuu :p ja niillähän sitä on ollut käyttöä tässä jo pidempään.
Ihanat kelit on ollu, vaikka välillä meinaa naama jäätyä... mutta kunnon talvi - siitä minä pidän!

Listan päivittäjälle; kyllä minunkin kohdalle voi tupla-tiedon laittaa. Olisinhan sen voinut tietysti itsekin lisätä mutta hyvä jos yksi sen tekee niin tulee kaikille samanlainen - kiitos päivittäjä!

titityylle jaksuja maanantain ultraan!! Kyllä siellä hyvin voidaan. Itsekin kuulun tuohon tuhruttelijoiden joukkoon. Olikos se nyt rv 8+jotain kun ihan yllättäen, aivan puun takaa, hulahti ihan kirkasta verta ja tietysti sen jälkeen tuhrutti pari päivää. Vietimme äijän kanssa pari unetonta yötä, kunnes menin yksityiselle ultraan. Kaikki oli hyvin ja taas saatiin nukuttua. Taitaa olla näillä vkoilla ainoastaa tuo ultra mikä saa huokaisemaan helpotuksesta.

Mä olen tuossa sohvatuolilla röhnöttäessä tuntenut kaksi kertaa ihan ainakin melkein varmasti möyrintää eli liikettä :eek: Oliskohan ne niitä?? Jänskää, kun ei tiedä varmasti...vaikka olenkin ihan varma ;) Mies on pitkällä työkomennuksella ja häntä harmittaa ihan älyttömästi kun jää nämä fiilikset ihan mun kertomisien varaan, mutta minkäs teet kun on tienattava. Tässä tilassa erossa olo on vaan todella ikävää, mutta onneksi on tuo neiti joka pitää mulle ohjelmaa :)

mutta, kokemuksesta viisastuneena lähetän tämän palstalle ennenkuin se häviää ja sitten harmittaa. Mukavia päiviä ja vointeja kaikille :wave:

Möhkis, Lassi&Leevi 13+2
 
Heipä hei kaikki vanhat tutut ja tervehdys myös uusille tuttavuuksille!!! Ihana olla täällä ja ihana nähdä teitä muita täällä! =) Viimeinkin uskalsin tulla... Pelottaa, että tämä onni multa viedään jos riemuitsen liikaa.
Vähän taustaa uusille tuttavuuksille; kolme vuotta yritystä takana, ekan IVF:n ensimmäinen PAS toi plussan. Siirto tehty 4.12. ja kyseessä ollut erittäin pitkälle kehittynyt morula eli edellytykset oli hyvät, mutta luotto oli nolla. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan, ensimmäinen plussaviiva elämässäni ja ensimmäinen neuvola ensi perjantaina! Jospa mä sitten uskon kun sen mulle ammattilainen vakuuttaa! :LOL:
Pahoinvointia on, mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa kuin pari kertaa. Pakko syödä jotain kolmen tunnin välein tai tulee TOSI huono olo. Jos ei aamulla ole paha olo, oon heti paniikissa että mikäs nyt kun ei okseta! :LOL:
Verenpaineen mataluus on ollu pieni ongelma; meinaan pyörtyillä jopa istuessani. Lakritsia ja salmiakkia siis luvan kanssa... ;)

Nyt syvennyn lukemaan teidän kaikkien kuulumisia ja lähden vähän ulkoilemaan, että on taas mukava sitten syödä! Ihanaista talvipäivää!
 
Ei edelleenkään minkään sortin vuotoja, ei punaista tai rusehtavaa häivähdystäkään. ainoastaan se pieni ruskea klöntti, joka ei ollut hyytynyttä vertakaan, vaan ihan selkeä kiinteä köntti.
Ei kipuja, kouristuksia tai mitään. No, aamulla soitto lääkäriin...
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

nippe81 - 30.8.2010 - LKS - ensimmäinen - 1.IVF:n 3.PAS

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä




:hug: Doris-79 :hug:





 
Elenia tervetuloa ja ONNEA :heart: :wave:

titityy :hug: mä jännään täällä sun puolestas ja toivon, että huomenna selviää kaiken olevan kunnossa!!

Mulla sit huomenna poksuu 12+0 rikki :eek: Hoh hoh miten tää aika onkin mennyt nopsaan!! Eihän tässä tosiaan ookaan enää kun sellaset 28-30 viikkoa edessä :LOL:

Kristiina ja salli rv 11+6
 
Dorikselle halaus!!!!!

Rosetalle ja Elenialle onnittelut ja tervetuloa! :wave:

titityylle hermoja huomisen lääkärisoiton odotteluun!

Miten nippe81 jakselee?

Mulla on ollu toisinaan astridin kuvaamia nipistelyjä alavatsassa. Välillä ne on tuntuneet ihan kuukautiskipujen oloisilta vihlauksilta, mutta onneksi ne on menneet ihan sekunteissa ohi. Kohdun kasvamiseen liittyviä kipuja kuulemma. Pelottavan tuntuisia, mutta asiaan kuuluvia.

fifiris :) Olipa helpottavia ja hienoja kuulumisia sulla! Kiva kiva!!! Hyvä, jos rannekkeet tuntuu jeesaavan oloa.

Juu, mun masu on kasvanut jo niin terhakkaaksi, ettei housujen ylänapit enää mee kiinni. Pitää jo katsella äitiysvaatteita. Ahdistaa, kun on kovat pakkaset ja sähköiset sekä liian pienet vaatteet! :LOL: Kyllä tästä kaikesta olen kuitenkin todella onnellinen ja iloinen. On tätä niin kauan odotettu!

Oon huomannu jo esim. talvikenkiä laittaessani tai muuten kyyristellessäni ähisevän ja puhisevan! ;) Se on jotenkin koomista!

Mullakin on turvotusta. Aamulla vatsa on rauhallisen ja levänneen näköinen, kun taas ruuan jälkeen tai illalla se pönöttää kuin räjähtämäisillään. Ruuansulatus on tällä hetkellä hitaampaa kuin aiemmin. Ja sen kyllä tuntee "kivenä" vatsassa.

Mande mulla oli kans mies mukana varhaisultrassa. Ota mukaan vaan, jos haluaa tulla! :)
Yhdessä ollaan miehen kanssa taaplattu tätä asiaa läpi niin paljon kuin mahdollista. Tutkimuksia, hoitoja, ultria jne. Jokaisella keikalla hän ei toki välttämättä pääse olemaan mukana. Maanantaina 18.1. jolloin on seuraava neuvolakäynti, hänellä sattuuu olemaan vapaapäivä, joten mennään sinnekin yhdessä. Kiva kuulla infot kaksin korvin, niin edes jompi kumpi ehkä muistaa jotain jälkeenpäin.

Hyvää viikonalkua kaikille!

Uskallanko 15+5
 
elenia, tervetuloa porukkaan :wave:

titityy, toivottavasti tuhrut loppuvat ja masussa on kaikki hyvin! :)

Mande, täällä myös siippa ollu mukana kaikkissa hoidoissa ja ultrissa eikä hän mistään hinnasta jäisi pois ultrasta missä tiiraillaan pikkuista! :)

Täällä voidaan entistä pahemmin. Neljästi tänään jo oksentanut, ei oikein mikään pysy sisällä. Outoa, tämänän pitäisi jo alkaa helpottaa.. :| Hirvittää miten jaksan ensi viikon töissä. Ei millään vois jäädä saikullekaan kun on nyt niin paljon hommia mitkä on ihan pakko tehä ensi viikolla. Plaah... täytyy vissiin kertoilla jo työkamuille etteivät ihmettele kun syöksyilen oksentamaan ennen ruokaaa ja ruoan jälkeen.. ja varmaan siinä välissäkin. Yöks!

Miten muuten teidän liikkuminen nyt alkuraskaudessa? Minä olen harrastanut bodypumppia, steppiä, attackia yms mutta nyt en ole väsymyksen ja pahan olon vuoksi jaksanut lähteä salille. Sain tällä viikolla raahattua itteni yhdesti pumppiin ja tänään olin bodyvivessä.
Sykkeet nousivat kuitenkin yli suositellun 150:n aika helposti. Ilmeisesti tää raskaus tekee että syke nousee helpommin. Onko teillä tietoa kuinka tarkat nuo sykerajat on?
Jumppaohjaaja sanoi ettei se 150 raja ole ehdoton ja että liikkua voi niin tehokkaasti kuin se tuntuu hyvältä. Itseä vain pelottaa jos se sikiön hapensaanti heikkenee jos syke nousee.
En uskaltanut kuin tehdä kuin ihan löysästi vain ja ihan hyvältä tuntui paitti vatsat jotka tein ihan löperösti. Kuitenkin haluaisin liikkua ettei tuo paino nouse ihan tähtitieteellisiin lukemiin ja varmaan verenpaineellekin tekee hyvää.
Miten te muut kamuset??

Pirpana +pikkunen 11+1
 
Tervetuloa uusille! =)

Filiris; aivan mahtavaa, että olet saanu kuulla ja nähä hyviä uutisia ultrasta! Toivottavasti sitä itekki sais..

Uskallanko; kiitoksia kysymästä, ihan hyvin mie voin. Vuoto loppu, ei sitä ihan hirviästi kerenny tullakkaan, mutta säikäytti ku ollaan tällä mulle kriittiselä 6+ viikola..

Siis huomena jo 7+0!!! En ikinä ole päässy sinne asti ja nyt jännittää. Olen ollu koko viikon ku tulisila hiililä enkä ole siksi osannu tännekkään oikein mittään kommentoia. Tiistaina oleva ultra jännittää jo nyt aivan kamalasti!! Miestä kans. Mittään muuta ei oikein mielesä pyörikkään ja töihin keskittyminen on ollu toela vaikiaa. Vaikiaksi töisä käymisen tekkee tämä jatkuva palelu ja väsymyski, yritä siinä sitten kolomivuorotyötä painaa ku vois nukkua 24/7, haastetta kehiin..

Täälä oli vähän puhetta tuosta, että onko miehet mukana ultrasa yms. Meilä on mies ollu mukana kaikisa hoion vaiheisa, ehkä kaks lääkärireissua on töitten takia jääny välliin. Mukana siis ihan hoitohuoneesa asti, eikä vain ootusaulasa. Ja jos nyt ei ultraan pääsiskään, niin olisin kamalan pettyny. Olis se minusta väärinki jos ei tulis ja sais toivottavasti nähä niitä hyviä uutisia, ku on kuiten vuosia tätä lapsettomuutta minun kans läpi rämpiny. Uskon, että alakaa kulukemmaan mukana myös neuvolasa, kuhan vain työt taas antaa periksi. Mutta on se mies niin niitä ultralaitteen näyttöjä kattellu, että sano voivansa toimia gynekologina.. :LOL:

Tuosta liikunnan harrastamisesta. Olokaa onnellisia, jotka sitä saatta harrastaa. Mulla ollu pari-kolome vuotta kielto päälä liikunnan harrastamiseen näitten lapsettomuushoitojen takia. Lääkäri käski nostaa painoa ja sano, että mahollisuuet onnistua on huonot ku ei ole ku luuta ja nahkaa. Olen aina ollu himoliikkuja. Nyt sitten parisen vuotta ollu liikuntaa liiemmälti harrastamatta, ja saanu painoa nousemmaan jopa 3kg... Uskomatonta, mutta ei se tunnu kovin heleposti nousevan. Ja nyt sitten raskaaksi tulemisen jäläkeen ei ole vielä uskaltanu ku jouluaattona tuli hieman verta pöksyihin asti ku nostin n. 30kg.. Joten liikkumattomuus jatkuu siihen asti, että ollaan turvallisimmila vesilä ja turvallisimmin mielin. :)

Tännään 6+6, tiistain ultraa ootellesa pelonsekasin tunnelmin.. :/
 
Dreamer toivottavasti vuoto loppuu nyt kokonaan!! Kyllä se varmasti säikäyttää ihan kamalasti. :( Koska sinulla muuten on eka kunnallinen ultra?

Itsekin olen alkanut pelkäämään tota vuotoa, kun sitä näyttää olevan niin monella. Nyt parina päivänä minulla onkin ollut ihmeellistä tosi vaimeaa menkkatuntemusta alavatsassa. Samanlaista tuntemusta oli myös silloin kun tein testin. Mietin että voisiko se kuitenkin johtua kohdun kasvamisesta??? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Muita uusia vaivoja ovat liitoskivut jotka tulivat jo nyt. Mietin tässä vaan että jos ne pahenee vielä 30 viikon ajan niin mitähän siitä loppuraskaudesta tulee??

Päänsärystä oli juttua täällä ja huomaan itse heti jos unet on jäänyt vähiin tai muuten ollut raskas päivä. Seuraava päivä meneekin sitten välillä migreenin kourissa tai sitten pahoinvointi on voimakkaampaa.

Sain vihdoinkin kutsun ultraan joka on 19.1, sitä jo kovasti odotellen!

Sebu 10+4
 
dreamer78 huh, mitä sinulle on tapahtunut, onneksi nyt kaikki ok!!!

Entäs titityy...? tänäänhän sulla oli ultra, mitä siellä sanottiin, toivottavasti kaikki ok?

sebu08 täällä kans olen kovasti alkanut pelkäämään näitä juttuja lukiessa noita vuotoja, mutta tuntuvat olevan tosi yleisiä. Viikonloppuna kumpanakin aamuna on paperiin jäänyt ihan aavistus rusehtavaa tuhrua... Minulla ainakin tulee välistä ihan menkkafiiliksiä, semmosia ohimeneviä, välillä viiltää lujaakin... jonain päivänä ei ollenkaan... vissin kuuluu asiaan, en tiedä. :ashamed:

Onneksi oman mielenrauhani vuoksi sain tämän viikon torstaille uä-ajan ja saan tietää missä mennään. Kiitos kaikille vastanneille, mieheni olisi tullut mukaan kyllä, mutta työreissulla on tietenkin... Jännittää ihan hirveästi onko siellä elämää ollenkaan. Mitä jos ei olekaan, mitä sitten teen ja jaksan eteenpäin... No ei tätä varmaan kannata alkaa murehtimaan etukäteen...

mande 7+3
 
titityy: Toivottavasti kaikki hyvin, minusta ei ainakaan tyypilliseltä keskenmenolta kuulosta. Siinähän yleensä tulee vuotoa ihan kunnolla ja yleensä kipujakin on.

Mie sain vihdoin varattua sen alkuraskauden ultran ens viikon maanantaille silloin ois rv7+2 :D . Mullakin on useampana päivänä tullut pientä tuhrua pyyhkiessä, mutta uskon että kaikki on hyvin. Nyt on alkanut jo raskausoireita olla enemmän lähinnä kuvotusta ja pahaa oloa.
 
Titityy, pidän peukkuja!! db db db

Uskallanko, mulla ei vielä ole vauva-masua, mutta kans tuntuu että vaan ähisen ja puhisen koko ajan.. sydän hakkaa ihan pienestä ponnistuksesta. Ennen raskautta juoksin 10-kilsan lenkkejä, nyt hengästyn jo kävellessä. En oo jaksanut juosta ollenkaan..

Pirpana kyseli täällä liikunnasta. Mä en tosiaan nyt oo jaksanut kauheesti liikkua, on ollut sen verran huono-olo. Ajattelin aloittaa joogan sit kun olo vähä olo helpottaa.. Välillä on ihme morkkis kun ei jaksa liikkua mutta toisaalta pitäähän sitä omaa kehoaan kuunnella. Nyt on sellainen vaihe ettei vaan pysty, niin en ihan pakolla mene. Ehkä nyt kun pakkaset vähän laskee, niin voisin kävelylenkille lähteä.
Mä en tiedä miten tarkkoja noi sykerajat on, en usko että se on vaarallista jos hetkeksi menee sen yli. Ehkei kuitenkaan pitäisi liikkua silleen, että syke on jatkuvasti yli sen 150.

Nipelle ja Mandelle tsemppiä ultran odotteluun!! Tiedän todella miten vaikeeta on keskittyy mihinkään kun ultra on edessä. Nyt np-ultraan on melkeen kuukausi, niin aloin miettiä et en ehkä pysty odottaa sinne asti, vaan käyn vielä yhdessä väli-ultrassa. :whistle:

Varasin vihdoin ekan neuvola-ajan. Se olisi nyt sitten seuraavan viikon perjantaina..

fifiris 7+1 *yöks mikä olo*


 
Mie oon käynyt ihan normaalisti kävelylenkeillä päivittäin koiran kanssa ja tänään ajattelin jumppaan mennä, jos olo pysyy hyvänä =). Miustakin aika pitkälle pääse sillä, että tekee semmosia juttuja mitkä tuntuu hyvältä=)
 

Yhteistyössä