Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

^^ no ne villatkin vielä!! argh. kukahan harventais??!! ainakin jonkun on nostettava vatsamakkaroita edestä! :headwall: :whistle:
mun bikinien housut meni ainakin vielä kesällä ton alimmaisen makkaran päälle, joka siis roikkuu tossa sektioarven päällä... että jospa vieläkin... no, eipä siellä vedessä kai kukaan katsele. :kieh:
 
Joo ei siellä vedessä kukaan katsele, hieman oli "nolo-olo" kun käveli siinä altaiden reunalla pesutiloihin päin .... Mut ajattelin et no hei , vaikka kukaan muu ei sitä näekään vielä ,niin nyt ollaan raskaana , masua saa ollakin ja ne rehotukset ... no nekin on luonnollisia vai karsiiko ne mummutkin karvat pois alhaalta ennen uikkareihin pulahtamista ??? :LOL: Onneks joutuu silmälasit ottamaan pois ennen altaaseen menoa
:saint:

neitim
 
Titityy, ihanaa että kaikki on hyvin!

Liikunnasta: Mä en saanut hyperin takia alussa juuri muuta tehdä kuin kävellä. Nyt olen noin kuukauden verran käynyt enemmän salilla, välillä hiihtämässä ja sauvakävelemässä.Syke tuntuu nousevan helpommin kuin ennen ja hengästynkin helpommin. Oon yrittänyt pitää sykkeen alle 150, mut hetkellisesti on varmasti ollut ylikin. Aikaisemmin kävin tanssitunneilla, mut nyt on jotenkin liian kömpelö olo siihen. Mä oon tehnyt jonkin verran vatsalihaksiakin, mutta vähemmän kuin aikaisemmin.

Masutuubeja en olekaan itse ajatellut, mutta sellaiset lisävenykkeet oon kans tilannut netistä. Ihan ovat ok, mutta oon selkeesti enemmän tykännyt noista HMsta hankituista mammahousuista, joissa on se joustava kangas.

Katriina: Mä oon kans syönyt yhden 10pv antiibioottikuurin, ja lääkäri otti raskauden huomioon lääkettä valitessaan. Ei tietty ole kiva yhtään ylimääräisiä tabletteja popsia. Sain päänsärkyynkin lähetteen fysioterapiaan , ettei tarviis niin paljon syödä parasetamolia siihen.

Pikkuvadelmalla oli ihanan liikuttavia ultrakuulumisia :heart: Itsellä on seurantaultra perjantaina, jännittää kuinka paljon pikkuinen on taas kasvanut. Mahasta päätellen reipaasti :D

Miukula: Mä sain kanssa sellaisen korun joululahjaksi ja oon tykännyt sitä käyttää, vaikka ei pikkuinen siitä vielä mitään kuule :)

Kristiina: Ihanaa, että tunnet liikkeet jo noin hyvin. Musta tänään ekan kerran tuntui sellaista ihmeellistä värinää vatsassa, joka vois olla vauvan liikkeitä :heart: En meinannut osata sit enää keskittyä töihin vaan kuulostelin liikkeitä koko ajan.

Nippe :hug: mitä on tapahtunut?

verve 14+6
 
Heips, taas.

olisin kysellyt teiltä sairasloma-koodista. mä vein töihin ensin semmoisen sairasloma lapun, jossa ei ollut diagnoosia. ja se tuli sit sieltä bumerangina takaisin, että ei käy. en tiedä liittyikö palkkaan vai pitikö terveydenhoitajan vaan laittaa se johonkin ylös, sillä se tuli terveydenhoitajalta.
no, mä sitten soittelin klinikalle, että lähettävät mulle uuden todistuksen, jossa diagnoosi. no, se tuli äsken: N97.4 eli Miehestä aiheutuviin tekijöihin liittyvä naisen hedelmättömyys ... just joo. mitähän ne tuolla tiedolla nyt sitten tekee siellä työterveyshoitajalla? :LOL:
mulle on ihan sama vaikuttaako palkkaan vai ei; tää raskaus ja vauvat on maailman tärkeimmät.
mitä teillä on lukenut? tai onko vaadittu diagnoosia? tai onko ollut jotain probleemaa muuten töiden suhteen?
 
Lääkäri etti rv 7+3 vastaavaas alakiota, mutta mittään sinne päinkään olevaa ei löytyny. Keskeytyny keskenmeno vissiin kysseesä. Kävin eilen verikokkeisa, jonka vastauksen sain äsken, hcg on vielä reilusti yli 2000. Juttelin samala lääkärin kans. Periantaina uuteen verikokkeeseen ja maanantaina ultraan ja ilimeisesti sitten myös kaavintaan. Onneksi se kuitenki tehhään mulle nukutuksesa.. Loput selevinnee sitten maanantaina. Nyt sitten ainaki pari viikkoa saikula ja yritystä koota ittesä. Turta olo sekä mulla että miehelä..
 
Nippe:Voi ei :'( suuret suuret pahoittelut ja hirmuisesti jaksamisia sinulle ja miehellesi :hug:

Mulla on nyt parina päivänä tullut semmoisia inhottavia röyhtäisyjä. Ruuan jälkeen tulee eniten mutta muuloinkin tulee aika usein. Onkohan tää nyt siten sitä närästystä :|. Pahoinvointia ei onneksi hirmuisesti ole ollut, kerran on tänään ollut semmoinen olo että kohtaa lentää laatta.

Viikonloppuna meinataan miehen vanhemmille kertoa raskaudesta, vaikka maanantaina vasta on ultra. Titävät hoidoista niin sen takia kerrottaan jo nytten, mutta sanotaan toki heillekin ettei hirveästi kannata ennen ultraa juhlia. Minunkin vanhemmat tietää jo, kun nekin tietää tästä hoidosta niin oli vähän pakkokin kertoa.

Rosetta ja tonttu rv6+4
 
Nippe, mulla kävi kans noin kerran, että ultrassa ei löytynyt juuri mitään muuta kuin ruskuaispussi. Kaikki muu oli hajonut. Ja kaavinnassa sitten kävin. Kaavintaa ei tartte kyllä pelätä, mulla se tehtiin kans nukutuksessa. Siinä ei tuntenut mitään ja kun hoitajat herätti niin olin ihan ihmeissäni miten helposti se oli mennyt. Tietysti tunnepuolella asia ei mennyt niin helposti.. Kovasti voimia teille molemmille. Toivon sydämestäni että pian nappaa uudelleen ja että kaikki menee loppuun saakka!
 
Sarma
Ensinnäki nippe :hug: Tuo on just se mitä ite pelkään ihan hirveesti..

Mutta siis tulin vaan kurkkaamaan tännekin puolelle kun fifiris vinkkas lapsettomien puolella, et teillä on täällä pino.. Vielä en hirveästi uskalla olla onnellinen, mutta eilen kuitenkin ultrassa näkyi pienen pieni alkio ja sen syke. :)

Mutta alkion koko vastasi viikkoja 6+6, vaikka olis pitäny olla 7+4.. Lääkäri sanoi, että noin pieni heitto ei tee mitään kun syke löyty, mutta silti huolestuttaa.. Ja sit taas kun yritin ettiä tietoa siitä minkä kokoinen alkion pitäisi minkäkin ikäisenä olla niin tuolla vau.fi oli, että 8. viikolla alkio on 9-13mm pitkä ja mun oli 11mm.. Eli jotenkin ristiriitaiselta tuntuu.. Sen sivuston mukaan mulla olis ihan oikean kokonen. Tiedättekö mistä löytyis joku parempi taulukko tms. mistä näkis millon pitäis olla minkäkin kokoinen tai minkä kokoisia teillä on ollu?
 
Sarma, tervetuloa!! :heart: Kivaa että tulit mukaan turisemaan!! Mullahan on myös luomuylläri kyydissä, aika uskomaton juttu! =)

En usko että sun kannattaa huolehtii tosta alkion koosta! Kyllähän ne koot alussa heittää aina hieman, kun kyse on vain muutamista milleistä. Kun kerran sykekin löytyi, eikä lääkärikään ei siitä ollut yhtään huolissaan, niin ei sulla varmasti ole hätää! :)

 
nippe :'( :hug: Hirveesti voimia sulle jatkoon :hug:

sarma tervetuloa ja onneksi olkoon :heart: Tuo sikiön koko on ihan normirajoissa, en olisi yhtään huolissani :) Mulla tais olla eka ultrassa ihan samat "mittaukset" ja sit parin viikon kuluttua "mielenrauhaultrassa" (kun menin yks.lääkärille, kun skitsosin jotain... ;) ) niin sit kone näytti viikot ihan päivälleen samat kun lasketun ajan mukaankin. Eli huoli pois ja raskaudesta nauttimaan :hug:

Salli potki tänään bussissa ihan pirusti, mua nauratti, kun mahassa naputti ja ihmiset katto kun tärähtänyttä :LOL: Kauheesti ootan ens keskiviikon np-ultraa, sillon siis jo 13+2, kun tuo ultra on tehtävä viimestään 13+6 eli vähän viime tippaan meni... mutta siis halusin sekä verikokeiden että np-ultran yhdistelmän tohon seulontaan, niin kävin esikoisen kohdallakin.

Kristiina ja salli rv 12+2
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä




:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:
 
Otan osaa nippe81. :'(

dreamer78 mulla oli töissä ahdistavia tilanteita noiden sairaslomalappujen yms. kanssa. Halusin pitää tutkimus- ja hoitokäynnit omana asianani enkä halunnut kertoa niistä töissä kenellekään. Se oli tosi vaikeaa kaikin puolin, varsinkin kun asian tiimoilta tuli rampattua siellä sun täällä parina eri vuotena. Pomoni ja monet työkaverini ovat kunnon kyttääjiä, joten hausin toimittaa todistukseni ja selvittää poissaoloni mahdollisimman neutraalisti.
Lääkäri kirjotti mulle just noita "hedelmättömyys"-koodeja papereihin ja mulla meni käämit monta kertaa. Pyysin aina uuden todistuksen, koska en halunnut viedä tota asiaa pomon eteen. Tiedän, että pomo yliuteliaana ihmisenä googlettaa kaiken mikä hänelle ei kuulu. Lääkäri yritti parhaansa mukaan kirjottaa koodeja "kystasta" ja siihen liittyvästä "yleisestä" (naistentauteihin liittyvistä asioista). Yleensä papereihin lätkästiin vielä klinikan leima, mutta lääkäri ymmärsi asiani ja jätti leiman laittamatta.
Välillä väänsin pomon kanssa siitä, että minkälainen poissaolotodistus mistäkin käynnistä piti toimittaa, että sai poissaoloajalta palkkaa yms.
Luotettavimman tiedon tohon hommaan osaa antaa kai oma palkanlaskija.

Nyt kun hoidot on ohi ja toivottu lopputulos tässä hollilla, niin olen tyytyväinen, että sain pidettyä asian omanani enkä jaksa miettiä sitä enää. Noi kurjat paperit, muodollisuudet ja selittelyt aiheutti kyllä pahaa mieltä, vaikka ne olikin suuremman kokonaisuuden sivuseikkana.

Hyvää odotusta sulle dreamer78 ja onnellista kasvua vauvoillesi! :)

Tervetuloa Sarma! :flower: Onnittelut sinulle! Olen lukenut juttujasi ja nimimerkkisi vaikutti heti tutulta! :)
 

Yhteistyössä