Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Sunflower ja fifiris tervetuloa :wave: Muistankin fifiris sinut tuolta syksyn ivf-pinosta. =) Hienoa, että tuollainen luomuylläri, joskus elämä yllättää positiivisimmalla mahdollisella tavalla!

Memma onneksi kaikki oli ultrassa hyvin. Tiedän tuhruttelijana/vuotelijana tuon kamalan pelon, jonka se saa aikaan. Varmasti kaikki on hyvin huomennakin ultrassa! :flower:

verve onpas sulla jo viikkoja kasassa! :heart:

Kristiina oon huomannut myös, että "palvelu pelaa" miehen puolelta nyt kun olen raskaana. :D Vaikka aina se on ollut huolehtivainen, mutta nyt erityisesti. Mukavaltahan se tuntuu!

).( Mulla oli tänään se kontrolliultra sekä myös eka neuvola. Ultrassa kaikki hyvin! :heart: Kyllä jännitti, mutta kaveri oli kunnossa ja vastaa viikkoja 8+3 ultran mukaan. Neuvolan mukaan mulla ois 8+2 ja menkoista laskettuna 8+1. Kuulemma pidetään se 8+1 nyt oikeellisena, todennäköisesti se kuitenkin vielä muuttuu... Hämmentävää. Kohdussa näkyi myös jälkiä toisesta alkiosta, joka ei siis lähtenyt kehittymään pidemmälle ja on vuodellut sitten hiljalleen pois.
Neuvolassa tuli kovasti paljon uutta infoa, joista osa meni jo ohitsekin, mutta eiköhän sitä ehdi kysellä myöhemminkin. Tammikuussa sitten on nt-ultra ja lääkäri.
Tuntuu nyt mukavalle ja huojentavalle pikkuhiljaa alkaa joulun viettoon, kun kaikki on hyvin! Koittaa nauttia tästä raskaudesta! :heart:

[/b]pikkuvadelman ultrakuulumisia odotellessa.. =)
 
Mä oon tosi kiitolllinen ja iloinen, et tää ketju on olemassa. Niin ihana myötäelää muiden kanssa ja tietää myös että itsekin saa tukea, kun tuntuu et joku asia painaa mieltä. :)

Todella mukava joulun yllätyskin täällä, kun luomuvauvakin on tulossa. Onnea fifiris. :flower:

astridille :hug: onnellisista ultra kuulumisista.

Täällä väsymys ja huonovointisuus on kestänyt koko päivän. Vuotoa ei juuri yhtään ole tänään ollu, joten nyt tovotaan et sitä ei kans enää tulekaan. Ruokaa saa oikein etsimällä etsiä kaapeista et löytyisi joku mikä menis alas. Tänään se oli sit porkkanaraaste. Sitä olen pupeltanut ja piimää piti myös ostaa kaupasta. :) Huomenna sit ultra ja jos kaikki hyvin, niin käyn samalla reissulla ottamassa possupiikin.
 
Kristiinalle vielä, et meillä on mennyt nyt yli 7000 jo rahaa kaikkineen hoitoihin ja jokaikisen ylimääräisen ultran olen silti mielelläni maksanut, jotta saa mielenrauhan ja tiedon mikä on tilanne. Tää kaikki on kuitekin niin pieni hinta siitä pikkuisesta et oon sit tinkinyt kaikesta muusta jotta pystytään käymään aina yksityisellä. =) Zemppiä huomiselle. :hug:
 
fifris tervetuloa ja onnea ihanasta luomuylläristä :heart: Mäkin muistan sut syksyn pinosta :)
astridilla oli hyviä ultrakuulumisia :) muiden kuulumisia jään odottamaan.
ON: Repästiin miehen kanssa ja ostettiin tänään vaunut. On joo aikaista, mutta oli hyvä alennus :D Ja muutenkin meillä tulee ekan kanssa paljon hankintoja, ehkä suurimpana pesukone, niin täytyy jakaa näitä pidemmälle ajalle. Tänään kävin verikokeissa ja viikonpäästä on np-ultra.
Huomenna lähdetään joulureissuun, Hyvää Joulua siis kaikki palstasiskot :heart:
verve + hoopi 11+6
 
huomenta. :)
aatteli raapustaa pari sanaa ennen kuin lähden töihin. eilen en ehtinytkään tänne ollenkaan.

siis noista raskausviikoista... kyllähän monilla ne lasketaan PUNKTIOSTA, mutta meillä se lapsettomuuspolin lääkäri laski SIIRROSTA: että siirto olis 2+0. höh. no, se saa laskea miten tykkää. ;) mulla oli punktio TIISTAINA, joten tänään on 8+0. hui! ja JEEEE!
eipä tässä itselle kummempia... tammikuun loppua odotellen ja sitä np-ultraa.
en oo kyllä mitään hankintoja vielä tehnyt. sen verran tosa katselin vaatahuoneeseen, että siellä oli 2 äityispakkausta puolillaan vaatteita. en muista jäikö mun äidin varastoon jossain kohtaa vielä laatikollinen vai joko sen sieltä oon hakenut. sitten meillä on 2 turvaistuinta Britaxin 2001/02 mallia - kait ne saa sitten kelvata. ja 1 pinnasänky löytyy; ruuvit kuulemma pitäis kans olla vielä jossain, sanoi mies...
jokos alennusmyynnit alkaa heti joulupyhien jälkeen? en tiedä jos sitten jo ostais jotain ihan uutta... tai sit vaan odottelen viä. kirppikseltäkin aattelin hankkia jotain. vaunut ostetaan käytettynä, kun ei meillä oo ylimääräistä rahaa juurikaan. meil on 2 FARMARIAUTOA, mutta ei aateltu ostaa tila-autoa, vaikka meitä sitten osan aikaa onkin 7... kuljetaan sitten kahdella autolla, jos koko poppoo lähdetään jonnekin. :whistle: (tai sitten mies muuttaa mielensä...)
nii ja olishan se kiva tietää vähän etukäteen, että kumpia on tulossa. veikkaan että ainakin toinen on poika - ihan vaan tämmösellä äitin intuitiolla. :LOL: hahhaaa ... no, tietty nyt olis kahden tytön "vuoro", kun pojat multa jo löytyy. mulle on aivan sama, kunhan molemmat sinnittelevät kyydissä turvallisille vesille! :heart: :heart:

nyt alkais joulukin olemaan jo ovella. kuusi tuodaan varmaan tänään sisälle ja lapset saavat sitten koristella illalla tai huomenna... miten se nyt sulaakin ja saadaan pystytettyä.
hauskaa, kun eilen menin töidin jälkeen anoppilaan, missä lapset ovat olleet. en ehtinyt kui ovesta sisään niin lapseni kysyivät että minkäkokoisia ne vauvat on nyt. :D B) sanoin että kai ne pari milliä taas ovat kasvaneet. kai noitten lasten on vähän vaikea kuvitella tätä koko asiaa; eipä tässä itsekään oikein vielä tajua että kannan sisälläni elämää. olosta päätellen en kyllä voi epäillä... :p edelleenkin etoo, ja se pahenee iltaa kohti. kamala väsy on ja selkää sattuu; ihme hormoonikipua. nälkä on koko ajan, mutta mitään ei tee mieli syödä. SILTI on jo syönyt viime viikon aikana KOKONAISEN KINKUN, melkein 6kg! :kieh: mies ja toinen lapsista otti siitä vähän ja viimeisestä 200g:sta tais mennä eniten hukkaan kun siinä oli jotain rustoja ja muita. mutta muuten söin sen 5 päivässä itse kokonaan. huh huh! ja edelleen se kinkku olis varmaan semmoinen mitä vois helposti alas saada, mutta en tiä paistetaanko enää jouluksi - jos sit ostais alennuksesta. :LOL:
no, mutta illalla luultavasti palailen taas lukemaan kuulumisia!
heippa!
dreamer78 + hipsunipsut rv8+0
 
Että sellasta..mä en kyllä kestä itteeni.
Eilen siis se ultra, sanoin sille lääkärille että kun ei oikein tunnu mitään oireita tai muutakaan etten mä oikein usko tähän. No hyvinhän siellä kaikki oli! Viikot täsmää täysin samaa mitä ennenkin ja syke näkyi ja se liikkukin. Aika jännä ajatella että kaveri on joku 29mm ja heiluu kun heinäseiväs. Lääkäri anto mun aika pitkään kattella sitä liikkumista ennenkun rupes omia tutkimuksiaan tekemään.. ja mä vaan hymähdin!! Missä on ne kaikki ilon kyyneleet sun muut? Olen ihan pettynyt reaktiooni. Kyllä mä sitten kotimatkalla vähän kyynelehdin, mutten tiedä johtuko se siitä että se kuulu asiaan vai että musta oikeesti tuntu siltä. Ajattelin että kun tää ultra ollaan selvitty, niin asiat helpottaa, mutta eipä oikeastaan. Nyt kauhulla odotan kahden viikon np-ultraa.

Onko muilla näin "kylmät" tunteet? Vai mikä mussa on vikana.
Niin ja kun yritin saada siltä lääkäriltä nyhdettyä jotain kannustavaa, niin hän vaan totes että kyllä 16 viikolle saakka kehittyy elimiä, että kyllä se 12 viikkoa on se keskenmenoll altis aika vaikka nyt olikin kaikki hyvin.. Aika erilaisia kommentteja lääkäreiltä ollaan saatu.

No ,kerrottiin nyt si kuitenkin kotona esikolle ja kommentti oli (niinkuin ajattelinkin), ai että tuleeko se vauva meille tänään?? :D Juteltiin si pitkät pätkät ja kuulosteltiin ja näytettiin ultran kuvaa. Sitten hän halus nostaa paitaa ja kattella sitä mahaa (tais olla vähän pettynyt kun ei nähnykkään vauvaa) sitten vähän paineli ja tunnusteli, että sattuuko tää vauvaan. No, illalla vielä huuteli sängystään että täytyy ostaa kerrossänky.. Toivottavasti en joudu kohta selittelemään ettei sitä vauvaa tuukkaan :|

Pikkuvadelma 9+5
 
Pikkuvadelma - Oliskohan kyse vain itsesuojeluvaistosta? Kun kuitenkin selvästi pelkäät että jotain tapahtuu etkä ehkä sitten halunnut liikaa heittäytyä onnelliseksi?
Voisin ajatella että itse toimisin juuri näin.

ON: Mä herään joka hemskatin yö ainakin pari kertaa!! Raivostuttavaa! Kuitenkin se virallinen herätys on klo 04:30, että ei ole kiva herätä tuossa kolmen aikaan täysin pirteänä.
Viime yönä heräsin pissahätään ja ihan hirvittävään janoon, kaipa sekin jokin raskausoire?!?

Mä pelkään myös tosissani että kaikki ei ole ok. Ensimmäinen raskaus ja en tiedä miltä edes pitäis tuntua! Ihan kuin vatsalihakset olisivat kipeet..mistäköhän sekin johtuu. Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista oiretta? Pelkään jokaisella vessareissulla näkeväni punaista.. Voi kumpa pääsis jo ultraan!!

Hei muuten, onko teillä ideaa mitä teen: Mulla loppu Crinonet ensi viikon perjantaina ja VL on kiinni vielä silloin. Uutta reseptiä ei ole. Mistä ihmeestä saan sellaisen?!?!? Onneksi on vielä aikaa, mutta kun nuo joulupäivät ym. sekoittavat.

 
Sunflower79 Täälä kans aina sellainen pelko koja vessareissulla , että tuliko verta ja ihan pakko katsoa sitä paperia että se on "puhdas" :ashamed: Kahdessa viime raskaudessa on tullut yhtäkkiä tuhrua ja nytkin pelottaa et taasko ...

eilen tuli pitkästä aikaa taas niin paha olo , että halailin posliinia ... mutta toisaalta ei harmittanut , tietää että kaikki on ok ! Mutta tää kokoaikainen heikko tai paha olo saisi kyllä muuttua vain hetkelliseksi heikotukseksi ,mutta jos näin nyt mennään niin taitaa tulla jouluaattona ylläri-uutiset ... haluaisin vaan niin odottaa vielä jokusen viikon , nyt rv 7+3 ... Ja sitten tää olokin hieman helpottaa kun saa tolla kotidoblerilla kuuluviin sydänäänet ,on niin paljon helpompi rauhoitella itseään ,kun voi paniikin iskiessä mennä maate ja kuunnella jumputusta :D

neitim
 
Mulla ei ollut viimeraskaudessa kauheasti ylimääräsitä masun kohdalla (siis massaa) , tosin nyt on hieman enemmän ja mun kohtu on ollut edessä ... ei siis taaksepäin kallistuneena ..
Viimeraskaudessa oli "pakko" ostaa kun oli vuotoa siinä rv 6-7 ja sainkin sydänäänet kuuluviin jo rv 9 tienoilla 15 min kuulustelun jälkeen :D , tosin silloin tiesin että välttämättä ei vielä kuuluisikaan ja olin jo innoissani kun kuulin sitä napanuoran viuhketta :) Jos ikinä on kuullut sydämen sykkeen aiemmin niin tietää miltä se kuulostaa . Ja mitä enemmän viikkoja tuli sitä helpommin sykkeen kuuli ja nopeammin ja sitten jo tiesi hieman mistä kohtaa etsiä :) Ja kun otti vielä jotain makeaa juotavaa ennen kuuntelua niin vaavi hieman vilkastui :saint:
Omakohtainen kokemus on ollut hyvä ! Tosin nuo valmistajat lupaavat että jopa rv 12 lähtien voi kuulla sydämen sykkeen , joten sitä ennen ei kannata huolestua jos omasta masusta ei saa kuuluviin kuin vain napanuoran viuhkeen :) Mulla jäi tuon jälkeen ylimääräiset neuvola käynnit väliin ja huolet .. toisinaan saatoin kuunnella jopa päivittäin ja toisinaan oli monta viikkoa väliä .

neitim
 
Hei tosta Multitabsin raskausvalmisteesta. Onkohan siinä jotain rajoitetta että täytyis ottaa eri aikaan muiden lääkkeiden kanssa? tai siis kun mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja sitä ei esim saa ottaa raudan kanssa samaan aikaan ja tossa multitabsissahan on pieni määrä rautaa, että täytyvät varmaan ottaa eri aikaan? Ja sitten mulla on vielä taipumus virtsiksiin joten syön estolääkettä, niin saakohan sitäkään ottaa samaan aikaan.. Vaikeeta. Jossakin tosin sanottiin, että kun siinä on se kalkki samassa niin se blokkaa raudan. En sitten tiedä. Täytyy varmaan soittaa apteekkiin :)

Mutta jos jollakin sattuis olemaan kokemusta, niin miten ite otatte sitä? Niin ja sitä, että kun siinä on sitä rautaa ja rautahan täytyis kai ottaa tyhjään mahaan? niin onko tässä sama
 
sunflower: no en mä nyt tiedä kuinka tarkkaa noi on, mutta sen tiedän että jotkut lääkkeet blokkaavat toisensa eivätkä esim. imeydy.

Ja jotkut antibiootit ja e-pillerit ei sovi yhteen, voi heikentää tehoa.. Mutta meillä kellään tuskin on siitä kokemusta :D
 
Pikkuvadelma: mukava kuulla että ultrassa kaikki oli hyvin. Mullakin on vähän jännitystä, et kasvaako tuolla kohdussa mikään. Olen käynyt ultrassa 3.12 ja nyt sitten vasta 4.1 on seuraava. Mut eiköhän kaikki ole hyvin oireettomuudesta huolimatta.
Kyllä mä vielä ihmettelen et toksoplasmoosi testiä et saanut. Mulla ei missään vaihees kyseenalaistettu sitä. Heti vaan kokeelle, kun kerroin et mulla on kissa ja olen jakanut sen kanssa ruokia esim. jogurttia.
Vastauksia en vielä ole saanut, ensi viikol pitääis tulla. Ehkä tämä on enemmän turhaa hössötystä, mut on sit ainakin varmistettu.
Mä hain myös sitä multitabsia. Mulla on kans kilpirauhasen vajaatoiminta. Tietty voihan lääkkeet ottaa sit eri aikaan, mut tosiaan kun siinä on sekä D:a että rautaa, niin luulisin ettei haittaa. Eihän niitäkään saa normaalista käyttää yhdessä. Mut voihan asian varmistaa vaikka apteekista.

Tervetuloa mukaan fifiris! :wave: . Memma ja Astrid: onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!

Mukavaa joulun alusaikaa naiset! Miukula ja muru 10+1
 
Onnea astrid, memma ja pikkuvadelma ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Fifiris, onnea luomuplussasta ja tervetuloa kööriin! :wave:

Pikkkuvadelma, täällä myös odotettua "kylmempiä" fiiliksiä. En uskalla vielä ollenkaan ajatella tuota pikkuista kohdussa vauvana, tai haaveilla siitä tunteesta kun saan hänet syliini. Keskenmenon pelko on edelleen voimakkaana vaikka kaikki on mennyt ihan normisti. Ei uskalla kunnolla vieläkään iloitakaan, kun pelkää että ilo loppuu kohta lyhyeen. Kai tää on ihan normaalia meille jotka ollaan kauan yritetty ja vihdoin hoidoilla onnistuneet. Me ei koskaan voida ajatella itsestäänselvänä asiana, että "jos menee kesken, niin tehdään uusi vauva" niinkuin jotkut "helposti" raskautuvat saattavat ajatella....
Vai mitäs muut kanssasisaret tuumaavat asiasta? Joko olette heittäneet rennon vaihteen päälle ja alkaneet nauttia raskaana olosta pelkäämisen sijaan?

Eilen oli kyllä jotenkin tunteet pinnassa. Yleensä olen pirteä ja iloinen mutta eilen olo oli itkuinen ja ahdistunutkin... väsymys lisäsi vain ankeaa fiilistä. Alamahaakin nipisteli, oli sellaista pistävää kipua aina välillä. Olin taas ihan varma että nyt tämä homma menee puihin... onneksi puoliso taas muistutti että siinähän VAU-kirjassa lukee että 8+ viikolla voi olla pistävää kipua kun kohtu venyy.. ja että monet voivat asiasta huolestua... :)
On sitä ihan hölmö kun pitää joka risausta panikoida.
Oireita on edelleen myös minulla vähänlaisesti, siksikin huolestuttaa. Lähinnä iltaisin on pientä etovaa oloa ja väsymystä sekä rinnat ovat kipeänä...
Neuvolaan mennään joulun ja uudenvuoden välissä =)

Viikot vierivät nopeaan, justhan me kaikki plussattiin!

Pirpana + pikkunen 8+3
 
Heippa kaikille!
Ajattelin tulla tännekin toivottamaan kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua sekä kaikkea hyvää vuodelle 2010!

Taustailen edelleen tuolla lapsettomuuspuolella, kunnes ensi tiistaina pääsen ultraan ja näen omin silmin sydämen sykkeen. Olen sen verran oireeton, etten oikein usko tätä vielä todeksi.
Taustaa sen verran, että meille tehtiin 1.IVFn 1.PAS 23.11. ja plussan testasin verikokeella 7.12. Entuudestaan meillä on jo 1. IVFn tuoresiirrosta syntynyt poika 07/07.
Ensi viikolla siis uudelleen (toivottavasti) ja sitten laittelen tietoja paremmin ylös!

Hyvää joulua kaikille! :xmas:

Sannis & huurulainen 6+1
 
Astrid ja Verve, mäkin muistan teidät! Hauskaa "tavata" näissä merkeissä.. Ja kiitos muillekkin tervetulotoivotuksista! :heart:

Onnea astrid, memma ja pikkuvadelma hyvistä ultrakuulumisista! Varmasti helpottaa nähdä pienen syke.. :heart: Mä ymmärrän hyvin myös pikkuvadelman fiiliksiä, varmaan sellasta itsesuojeluvaistoa. Mä yritän kokoajan pitää etäisyyttä tähän asiaan, niin kovasti pelkään menettäväni tän.

Kävin just ostaa pari raskaustestiä lisää, täytyy illalla testata onko viiva taas vahvistunut.. Toivottavasti! Sain ultraan ajan 8.1.. Kyllä odottavan aika on pitkä, tuntuu ihan ikuisuudelta, yli kaksi viikkoa.

Sunflower, mä oon ihan samoissa fiilareissa. Töissäkin tulee tehtyä ylimääräisiä vessareissuja, kun on pakko tarkistella. Tänään on tuntunut lievää pahoinvointia, ja oon oikein ilonen siitä. B) Rinnat ei oo ihan kauheen kipeet, ja muutenkin oireet aika vähäisiä. Hitto tää on jännää aikaa, enkä kyllä tiedä helpottaako tää pelko edes sen ekan ultran jälkeen.

Sannis, peukutukset tiistaiseen ultraan!!

Fifiris 4+3
 
pikkuvadelma: Vaunut on limenvihreät Teutonia Lambdat. Haluttiin pirteät ja sopii sekä tytölle että pojalle. :) Mä olen ottanut tyroksinin aina herätessä tyhjään mahaan, sit aamiainen n. 20min päästä ja siihen päälle vitamiinit. En tiedä muuta mutta magnesium estää tyroksiinin imeytymistä.
 
Mietiskelen tässä että mitä tekis sen sikapiikin kanssa... Ilmeisesti aika moni täällä on käynyt sen ottaa? Mua jotenkin pelottaa se ihan kauheasti, kun kaverille sattu keskenmeno aika pian sen piikin jälkeen. Tottakai alkuraskaudessa niitä keskenmenoja voi tulla muutenkin, mutta se jotenkin kummittelee mun mielessä. Onko täällä muita joita se pelottaa/meinaa jättää ottamatta? Toisaalta en mä sitä tautiakaan halua! :/ En tiedä mitä teen..

ps. Viiva oli taas vahvistunut, jee!! Ainakin jotain tapahtuu!!
 
mä otin riskiryhmään kuuluvana piikin heti kun sain ja vasta reilun puolentoista viikonpäässä tuosta olin raskaana... joten huokasin kun sain sen jo ennen ja vaikutuskin jo ennen raskautta .... Muuten en tiedä olisinko ottanut , kyllä varmaan siltikin , kun en kyllä tautiakaan haluaisi ja saa välillä nuo viirukset todella rajuina :(

neitim
 
Mielenrauha käyty lunastamassa 70 eurolla :) Siellä köllötti ja itseään keinutteli 2,5-senttinen salli, joka vastasi viikkoja 9+1 :heart: Huh helpotusta! Lääkäri anto oikeen kännykkänumeronsakin, että jos joulun pyhinä tulee jotain, niin saan soittaa :flower: Olipa ihana :D

Sannis mä toivottelen sut kyllä jo tervetulleeks tänne, toki ymmärrän varovaisuutesi näin alussa :hug: Meistä jokainen on tainnut tulla tänne silleen vähän niinku kurkkimaan aluksi ennekuin on asetuttu taloksi :D

pikkuvadelma onneksi kaikki oli ultrassa hyvin! Ja lienee ihan normaalia olla terveen varovainen tunteenpurkauksiensa kanssa näin alkuun :hug: Mä itte päinvastoin pelkään riehuvani vähän liikaakin tän asian kanssa näin varhaisessa vaiheessa :ashamed:

Mulla alko joululoma ja ihanaa, huomenna koko päivä vapaata oman perheen kanssa, sit torstaina lähdetään ajeleen itään mummoloihin pariksi päiväksi. Pojalle tulee eka kertaa joulupukki :D Äiskää jännittää vähintään yhtä paljon kun lasta :LOL:

Oikein rauhallista ja kinkukasta joulua kaikille, jos ei tässä tavata ! :xmas: :xmas:

Kristiina ja salli rv 9+1

p.s. piikin otin ihan alkuraskaudessa piiitkän pohdinnan jälkeen... mulle riitti lopulta pelotteeks se, että raskaana olevilla on joku 5-kertainen riski kuolla tautiin muuhun väestöön verrattuna. Kun on pakko ajatella muitakin kuin itteensä :/ toivotaan, että ratkaisu oli oikea. Alku-ja loppuraskaudessahan se tauti vaarallisin ilmeisesti on.
 
voi kun kristiinan pikkuinen on jo ISO! :heart: jes!


possupiikistä, en oo ottanut enkä ota. ei mua influenssat pelota, mutta sen piikin triomesaali ja nanoteknologia pelottaa. olen töissä lasten infektio-osastolla ja tietty kaikille siellä se olis heti annettu. ohitin mulle suunnatut "vihjeet" joojoo:lla... osastolle tuotiin kaikki alueen possuepäilyt ja -todetut silloin, kun niitä vielä runsaasti oli. kyllähän tässä nyt voi saada minkä tahansa influenssan, johon ei possupiikit auta. mulle tulee helposti angiinaa, joten äkkiäkös tässä 39 asteen kuume tulee. TOIVOTTAVASTI EI! (ja sitä paitsi miehen tyttö oli possupiikin jälkeen TODELLA kipeä pitkään, jopa keskussairaalan osastolla ja alkavassa keuhkokuumeessa; että se siitä piikistä )
no, mutta nää on jokaisen itsensä päätettävissä. ja vaikeita asioita.

d78 8+0
 
Verve: Ne on varmasti ihanat. :heart: Meillä on vielä esikon PUNAISET vaunut tallella, mutta mun tekis mieli kauheesti uusia. Just noita limejä oon nähny paljon kivoja. No, ei kai kannata kun ei noissa vanhoissa mitään vikaa ole ja suht vähän käytetty mutta olis kiva ostaa tälle jotain uuttakin :) No mies sitten lupas, että jos sattuis olee poika niin sitten voidaan ostaa uudet.. Tuosta tyroksiinista, niin ne vitamiinit voi ottaa noin nopeasti siihen päälle? voiko aamiainen, vaikuttaa negatiivisesti vitamiinien imeytymiseen?

Possusta
Ite plussasin 11.11. keskiviikkona ja heti seuraavan viikon maanantaina kävin ottamassa piikin. Tämä ei ollut mikään helppo ratkaisu minullekkaan. Puhuin parin lääkärin kanssa ja muutaman hoitajan kanssa, katsoin hysteerisenä keskusteluohjelmia sun muita. Mutta lopulta päädyin ratkaisuuni siksi, että tällä hetkellä olen "enemmän" vastuussa jo elävälle lapselleni ja hän ei saa jäädä sen takia äidittömäksi, että yritän suojella sikiötä minkä selviytyminen ei muutenkaan ole varmaa. Tämä perustelu oli nyt kovin lyhyt ja vähän jotenkin kärjistetty, mutta siis jotain tonne suuntaan ne ajatukset oli. Niin ja meillä kävi tosiaan esikko ottamassa astman takia myös, sekin oli tosi vaikea päätös.

Vähän muuten pani itkettää toi Pinkin Don't leave me kappale tossa aamu tuimaan :LOL: Vaikka lauleleekin eri asiasta, niin kertsi sopii hyvin tilanteeseen. :)

Pikkuvadelma 9+6
 

Yhteistyössä