Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Lapsettomuudesta 5 vuotta kärsinyt raskaana oleva ihminen ei saisi valittaa... MUTTA..
Koko eilisen päivän ja yön (ja vähän nyt aamullakin) olen kärsinyt kovista alavatsakivuista. Mahtaakohan kuulua asiaan? Vai pitääkö tässä nyt jouluna keskenmenoa pelätä :eek: . Yöunet ovat muutenkin todella katkonaiset ja päivisin olen pohjattoman väsynyt.

En todellakaan valita että voi voi kun on kamalaa.. mutta tämä on raastavaa kun ei vaan voi tietää mikä on normaalia ja mikä ei!! :ashamed:

Aivan ihanaa joulua nyt kuitenkin!! Me ollaan kaikki saatu maailman paras joululahja :heart: ..enempää ei voisi toivoa!
 
Sunflower: olen jo aiemmin asiasta maininnut, mutta on varmaan tippunu jo kauas, niin mulla oli esikosta todella kovia vatsakipuja. Jouduin käpertymään kasaan ja itku silmässä olin. Joten älä vielä hätäile :hug: Mua melkeinpä enemmän jännittää nyt, kun ei ole oikein tuntemuksia. :)

Joo ei sais valittaa, mutta mulla on ihan älyttömiä suolisto ongelmia :kieh: Kauhee ummetus, mikään ei kulje mihinkään ja vatsa on kipeä. Siis sellasta kipua että se tulee jostain tuolta suolistosta ja turvottaa. Mä en käsitä, vaikka syön ruisleipää, vihanneksia, hedelmiä ja juon paljon vettä niin mikä helvetti tässä mättää! Tää onkin si ainoa mun raskausoireeni.

*muoks* lueskelin netistä noista ylävatsan oireista ja kai mulla on jotain ruuasulatushäiriöitä meneillään. Tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai mistä.. jotain stressiä pitäis välttää ja rauhottaa elämänrytmiä. Juu just =)
 
Sunflover: niin tuttuja ajatuksia. mä ainakin haluan että tää raskaus ilmenee jotenkin eli saa olla kipuja ja muita juttuja, mutta sitten kun tulee jotain vähänkin poikkeavaa niin sitten kyllä palottaa.
mulla on ollut koko ajan jotain kipuja tuolla alakerrassa; aika voimakastakin kuukautismaista kipua. olen joutunut oikein sikiöasennosa olemaan, jotta helpottaa. mutta siitä en ole huolissani, koska se on koko alavatsan alueeella. enemmänkin mua pelottaa semmoiset yhdessä kohdassa tuntuvat viiltävät, voimakkaat kipukohtaukset. niitä oli eilen, ja heti mietin että ounou.. :( meni kyllä ohi kun rauhotuin, mutta sitten alkoi pelottaa että eikö tässä nyt enää liikkuakaan saa!?! no, nyt aamulla taas ei oo ollut mitään voimakkaita tuntemuksia; heti alkaa miettimään että yyyäääää - ei kai vaan.... :eek: :/
oon yrittänyt lohduttautua sillä, että ITSE en voi oikeastaan mitään millekään asialle: jos nyt niille pikkuisille jotain tapahtuu niin se on sitten tarkoitettu. tänä aamuna tajusin että mulla on ollut kipeä nyppy huulessa jo viikon. aluksi luulin että se on finni, koska se ei kihelmöinyt tai kutissut. vaan tuntui välillä vaan kipeältä ja oli ihan pieni, nuppineulanpään kokoinen. no, eilen sitä sitten tutkin ja vähän nypinkin ja se oli todella kipeä... no, tänä aamuna se oli sitten vähän kasvanut ja nyt se näyttää jo yskänrokolta - eikä mulla oo mitään lääkkeitä siihen. :| heti aloin googlettamaan että jos siitä onkin nyt haittaa noille pienoisille ja tapahtuu jotain. :ashamed: ja taidan tästä heti lähteä hakemaan jotain laastaria siihen. en tiedä uskallanko asikloviiriä, tai mitä se onkaan, käyttää.
kyllä tää on kamalaa... oon tosissani yrittänyt nauttia raskaudesta ja hymyillen pidän aina itsekseni ollessa käsiä tai toista kättä alavatsalla. juttelen pienille ja yritän lähettää voimaenergiaa. (heh - mun mies harjoittaa reikihoitoa, joten itsekin oon tässä sivussa hiukan hurahtanut... )
no, mutta JAKSAMISTA KAIKILLE TÄLLÄ PITKÄLLÄ TIELLÄ!
ja JOULURAUHAA sekä keholle että mielelle! :heart:

dreamer78 & hipsunipsut 8+1
 
Kiitos Pikkuvadelma ja Dreamer lohdutuksen sanoista. Ehkä tässä nyt kuitenkin yritän rauhoittua ja ajatella, että hermoilemalla ei asia ainakaan parane. Kuitenkin elimistössä tapahtuu suuria ja mä en ole eläissäni edes särkylääkkeitä syönyt kuin varmaan 5 ja yhtäkkiä pumpataan täyteen hormonia.. pienemmästäkin kroppa alkaa reagoimaan :whistle: . Tänään tuli ensimmäinen varsinainen pahaolokohtaus. Kihelmöi jo kurkussa että menenkö oksentamaan vai en. Kesti n. puoli minuuttia jonka jälkeen olo oli normaali.

Monella ystävälläni ovat raskausoireet alkaneet vasta todella myöhään (viikolla 9-10) ja jotkut ovat jopa seilanneet läpi raskauden ilman sen suurempia oireita. Vasta synnytyksen jälkeen rinnatkin tulleet kipeiksi:). Kun EI SITÄ VAAN VOI TIETÄÄ MIKÄ ON NORMAALIA JOS MIKÄÄN |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Joo ei sais valittaa, mutta mulla on ihan älyttömiä suolisto ongelmia :kieh: Kauhee ummetus, mikään ei kulje mihinkään ja vatsa on kipeä. Siis sellasta kipua että se tulee jostain tuolta suolistosta ja turvottaa.

no, kuule. et oo ainoa. mä oon kyl syönyt väärin ja mun suolisto reagoi heti siihen. mua pierettää, suolta vääntää ja muutamana aamuna ollut tosi kovalla.. ja eilenkään ei toiminut ollenkaan... liittyy tähän olotilaan, ja sit mun mielestä ne suolet on kohdun kasvamisen takia jo nyt jotenkin ahtaammalla ja kiemuralla, kun on tosi kipeetä vääntöä, kun se suolensisälmys liikkuu eteen päin. auts...
heh - tätä pissa-kakka -juttua tää sit on seuraavat 1,5 vuotta. :LOL: tosin viimeiset reilut puolvuotta siitä vauvan aiheuttamaa. :saint:
 
Huomenta naiset! :wave:

Ihanan luminen sää ulkona. Jouluvalmistelut alkaa olla tehty. Selkä vähän vihoittelee kun on siivoillut normaalia tehokkaammin viime päivinä. Myös lievää huonoa oloa ollut parina aamupäivänä. Mahtaa johtua siitä, et suoli on kans selvästi hidastanut toimintaansa ja tuotos ollut kovempaa. Kivat keskustelun aiheet meillä! :LOL:

Sunflower: älä turhaan huolestu, kyllä niitä kaikkia nippailuja ja kipuja esiintyy alussa. Mullakin oli muutamia kertoja ihan sellaista menkka juilintaa, mut kuitenkaan ei ollut vaarallista. Yritä nyt nauttia joulusta ja rentoutua.

Pikkuvadelma: olen aina ottanut ruuan kanssa thyroxinin, eikä ole ollut tehoon vaikutusta, vaikka lääkkeessä sanotaankin, että pitäis ottaa tyhjään mahaan. Olen kuitenkin syönyt lääkettä jo 22 vuotta. Mut tosiaan se vitamiini asia kannattaa selvittää. Ja voihan ne sit ottaa eri aikoihin, jos ei yhdes sovi.

Oikein hyvää joulua kaikille! Muistetaan levätä, rentoutua ja nauttia tästä ihanasta ajasta! (minä ainakin yritän. :LOL: ) Miukula ja muru 10+2
 
Hei kaikille!!!
Täältä taustalta kyselisin, kun en vielä uskalla ilmoittautua pinoon mukaan.. Kunnon keltanokka asialla, mutta pettymysten jälkeen ei vaan pysty :) . Eli tänään olisi rv 5+2, ja vihdoin aamulla kävin hcg-verikokeessa (neuvolasta antoivat lähetteen). Iltapäivällä saan vastauksen ja jännittää niin hemmetisti.. Olisinkin kysynyt teiltä, että paljon on viitearvo näille päiville? En usko, että siitä numerosta, mihin iltäpvällä soitan saan kovin paljon muuta informaatiota..
Lisäksi mun oireet heittelee tosi paljon, pari päivää sitten oli tosi huono olo ja paljon nippailuja, nyt sitten kaksi päivää täysin oireettomia, onko muilla samanlaista?

-Dee
 
Hei!!
Uskaltaudun nyt varovaisesti ilmoittautua mukaan. Täällä onkin niin paljon tuttuja että turvallista tulla kirjoitteleen tälle palstalle.
Nyt en ehdi tän kummemmin kirjoitteleen. Jos joku kiltti vaan päivittäisi munutkin mukaan. Mitäs tietoja nyt pitikään antaa?? Laittelen nyt jotain:

Katriina77 32v, esikoinen, yritys aloitettu 10/07.

Katriina77 + masu rv6+2
 
Tervetuloa uusille! :heart:

Doris: Täällä on tainnu useammallakin olla tuota vaihtelua oireissa. Itekin olen kytänny ihan hysteerisyyteen saakka.

Miukula: Mulla toi lääke on suht uusi, viitisen vuotta oon syöny. Mutta hyvä tietää ettei toi ruokailu välttämättä vaikuta.

Kiva joululahja sitten! Mies kävi aamulla esikoisen kanssa lääkärissä ja korvatulehdushan se siellä oli. Mutta ei se mitään kaikki kelpaa hyvät ja pahat, lisää tällästä kunhan toinenkin muksu saadaan maailmaan :D
 
Heipparallaa!

Tervetuloa Katriina :wave:

Doris onnea plussasta! Ainakin tälläinen taulukko on olemassa hcg-arvoista:
Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Juu täällä myös on huomattu muutoksia suolen toiminnassa! :LOL: On kyllä hauskat puheenaiheet tosiaan täällä, mutta minkäs teet, kuuluu asiaan! :D

Jouluvalmistelut alkaa olla täälläkin valmiit ja muutoinkin fiilis on hyvä. =)

Sunflower mulla oli myös ihan alkuraskaudessa noita alavatsakipuja ja on edelleenkin kaikenmaailman nippailuja ja nipistelyjä, kun kohtu kasvaa.

On se ihanaa kun saatiin luminen joulu! :xmas: Täällä pyryttää ihan kunnolla.

Toivottelen kaikille oikein lämmintä ja rauhaisaa joulun aikaa! :heart:
 
Nyt on käyty ultrassa ja siellä pikkuinen ihana sydän sykki :) Normaali raskaus sanoi lääkäri ja mikä helpotuksen huokaus :heart:
1 cm kokoinen vastasi silloin viikkoja 7+1. Nyt vaan toivon, että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Neuvolaan pääsen vasta tammikuun alusta siis soittamaan aikaa kun kiinni joulun. La on siis 9.8.2010.
Nuista suolisto vaivoista puheenollen. Olen itse kärsinyt niistä erityisesti. Söin töiden ohessa jouluaterian ja vatsa paisui kuin rantapallo. Osa kysyikin jo ihan suoraan, että olenko raskaana. Ei kyllä johtunut muusta kuin turvotuksesta. Vatsa ei meinannut toimia millään. Söin sattumalta Activia jugurttia ja se auttoi. Eivät turhaan mainosta. Tuntuu että joka päivä ummettaa ja olen yrittänyt syödä puuroja aamulla ja illalla sekä piltti luumusosetta ja activia jugurttia niin toimii (aina joskus:))
Närästää, tissit kipeänä, pissattaa ja joskus kuvottaa. Näillä mennään ja toivotaan että pikkuisella menisi kaikki hyvin loppuun asti :)

Hyvän joulun toivotuksin
dream ja pikkuinen 7+3 :)
 
Heippa Doris!! Tuttujakin näkee :D . Mut nyt mä olen AIVAN PIHALLA.. Eikös sulla Doris ollu siirto päivä mun jälkeen eli 3.12? Mä oon ymmärtänyt että mä olen vasta 4+6.. tai siis tuo vau.fi laskuri näytti sellaisen. Mutta mikä toi 5+2 on? En mä noista mitään ymmärrä :D

Dream84 - Ihanaa että kuulit näin joulun alla ensimmäisen kerran sykkeen!! Aivan uskomaton joululahja! :heart:
 
Mulla oli HCG 436 ja rv oli silloin verikokeen aikaan 4+2. Jotenkas Doris, sulla on varmaan 5+2 hcg jotain 1000 tai enemmän.
Mä taas lueskelin täältä että joillain on ollut testejä jossa tulee ruutuun raskausviikkojen määrä. Mä juoksin äsken apteekkiin ostaan omani ja kokeilen tänään mitä näyttää. On niin oireeton olo että ihan mietin olenko raskaana laisinkaan. Jos tuo testi näyttää hyviä lukemia niin voin huokaista joulun. Mulla on heti ens maanantaina eka ultra.

Vähän silti nauratti kun sanoin apteekin tädille että olen kyllä ollut jo useamman viikon raskaana mutta varmistetaan nyt taaaasen. Lukuiset testit häneltä jo ostaneena :LOL:
 
Onko kellään muuten sellasta ongelmaa, että jotenkin tuntuis ettei rakko tyhjene kunnolla? kun mulla tuntuu että toi maha jotenkin painaa enkä oikein saa itteäni tyhjennettyä.. pissa-ja kakka puheet senkun jatkuu :LOL: no kerrankos kun tälle linjalle päästiin.

Huomasin myös, että mun napa on pullahtanut..! tosi eroottisen näkönen :D Esikoisesta meni vasta puolessa välissä, että varmaan ei oikein paikat ole kuitenkaan palautunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Onko kellään muuten sellasta ongelmaa, että jotenkin tuntuis ettei rakko tyhjene kunnolla? kun mulla tuntuu että toi maha jotenkin painaa enkä oikein saa itteäni tyhjennettyä.. pissa-ja kakka puheet senkun jatkuu :LOL: no kerrankos kun tälle linjalle päästiin.

Huomasin myös, että mun napa on pullahtanut..! tosi eroottisen näkönen :D Esikoisesta meni vasta puolessa välissä, että varmaan ei oikein paikat ole kuitenkaan palautunut.
Nostaa käden ylös! :LOL: eli pissa vaivaa täälläkin. täytyy oikein rentouttaa alakerta hiukan nostaen takalistoaan, ja sit vasta tulee loput. :D eli nää puheet siis jatkuu... :whistle:

vai on nulla nyt jo on napa pullahtanut?! kuinka alhaalla se sun napas on? :saint:

 
Onpas tänne tullut pitkästä aikaa oikein enemmän tekstiä ! Hehe , noi vessa on gelmat tuntuu olevan muillakin , olipas huojentavaa , että tää on siis tätä raskaudesta johtuvaa , ei muuta .. mut kun ei meinaa saada alas mitään millä helpottaisi masua ... ei tee mieli lakua/salmiakkia/luumuja tms. ... ei sitten lainkaan .. huoh ...

Sain tänään ultra ajan , se on uuden vuoden aattona , eli 31.12 .. viikot tuolloin laskennallisesti jo 12 viikon tienoilla , mutta oikeasti (laskettuna oletetusta oviksesta) nyt 7+4 , eli ens viikolla 8+5 (?) kun ultra .. mutta siis ihanaa päästä jo tuolloin ultraa , että katsotaan kaiken olevan ok =)

dreamer78 samaa mieltä tuosta , että pelko perssuussa et jotain tapahtuu , mutta aika vähän voi tässä vaiheessa kuitenkaan vaikuttaa vauvan tulevaisuuteen ... Lääkkeet yms. nyt ihan norm. asiaa , mutta liikkumiset ja meilläkin nuorimmaisen 1v nostelut , ei todellakaan tunnu aina kauhean mukavalle ...

Kinkku paistettu ja maistettu , huomenna muualle syömään :)


neitim
 
Moikka Sunflower, mulle ainakin neuvolassa ja Felicitaksessa sanottiin, että punktiopvä on 2+0, eli se on sama kuin hedelmöityspvä. Mulla siis myös 30.11.
Noniin, nyt sain arvot ja ne oli 350, ja labran täti sanoi, että merkki alkaneesta raskaudesta. Arvot vaihtelee paljon ihmisestä riippuen, ja mulla 3,5 vuoden takainen raskaus näytti plussaa vasta rv5+1.. Eli kai mä sitten uskallan pinoutua jo tänne, ja alkaa jo uskomaan, että voi olla totta. Ultra 4.1., ja sen jälkeen vasta neuvola.
Meidän pienessä kaupungissa on ihan huippu varusteltu neuvola, ja joka kerta ultrataan..

Eli tarkemmat tiedot: Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Sain tänään ultra ajan , se on uuden vuoden aattona , eli 31.12 .. viikot tuolloin laskennallisesti jo 12 viikon tienoilla , mutta oikeasti (laskettuna oletetusta oviksesta) nyt 7+4 , eli ens viikolla 8+5 (?) kun ultra .. mutta siis ihanaa päästä jo tuolloin ultraa , että katsotaan kaiken olevan ok =)
JES!
kiva että pääset jo ens viikolla katsomaan pikkuista! :heart:
 
Kiitokset vastauksista sikapiikkiin liittyen. Täytynee jättää se vielä mietintämyssyyn.. Nyt onneksi on hetken miettimisaikaa, kun se pahin aalto taitaa olla tältä osaa ohi.

Sunflower, mulla on kanssa tuntunut aika paljon nippailuja. Kivut ei oo kauheen voimakkaita, mutta välillä just sellaisia teräviä kipuja yhdessä kohtaa. Hui kun ne pelottaa!

Tervetuloa Katriina, mä muistankin sut syksyn pinosta!
:wave: Mäkin uskaltauduin jo tänne, vaikka ihan alkumetreillä vielä ollaan..

Dream, onnea ihanista ultranäkymistä! :heart:

Mulla on ollut tänään jotenkin vaikea päivä. Tänään on tuntunut taas epätoivoisesti siltä että ei tää ehkä onnistukkaan.. tuntuu ihan ikuisuudelta odottaa sinne 8.1 ultraan asti!!!
 




Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06

Katriina77, esikoinen, yritys aloitettu 10/07


 
Doris ja Katriina tervetuloa ja onnea plussasta :heart: :flower:

Pissa-kakkajuttuihin :D joo tuttua vaivaa sekä ummetus että rakon osittainen tyhjentyminen, eli kuulunee asiaan :D Viime odotuksessa muistan saaneeni ummetukseen apua apteekin magnesiummaidosta (siis sellasta valkeaa, nestemäistä apteekin jääkaappikamaa), kun alunperin ostin sitä suonenvetoihin auttamaan.

Mut (kaura)leseet on hyviä lisäkuituja, voi sotkee puuroon, muroihin, jugurttiin, pirtelöihin... ja paljon nestettä toki kans, niin maha pysyy jotenkuten toiminnassa. Hedelmät ja marjat on kans ihan hyvä kuidun lähde, paits esim. bansku, jolla on päinvastoin mahaa kovettava vaikutus :) Kaikki konstit vaan kehiin, on se oikeesti sen verta inhottava vaiva :/

Meillä ollaan sit kipeitä... poju heräs aamulla kuumana kekäleenä kurkku käheenä :( Lämpöä ollut koko päivän, pysyy lääkkeellä kurissa mutta uskaltaako ton kanssa muka huomenna lähtee neljäks tunniks automatkalle..? Mies ois ihan menossa (mieshän ei aikuisenakaan voi tuottaa äidilleen pettymystä ;) ) mut mua epäilyttää... tokihan terveys on tärkeempi kun puolen suvun pettymys, vaikka sitä jurpatusta sitten varmaan saakin kuunnella :D

Kristiina ja salli rv 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
Viime odotuksessa muistan saaneeni ummetukseen apua apteekin magnesiummaidosta (siis sellasta valkeaa, nestemäistä apteekin jääkaappikamaa), kun alunperin ostin sitä suonenvetoihin auttamaan.
joo, unohdin kans ihan että pelkkä MAGNESIUMikin auttaa kovaan vatsaan. joka ilta kun ottaa 400mg niin kyllä vatsa toimii(itse oon joskus ottanut jopa 800mg, ja sillä sain aikaan ripulin - mut ei se vaarallista oo). ja jos sattuu tosiaan olemaan lihakset jumissa niin auttaa siihenkin sitten! :)


(.) niin ja sain ulra-ajan 15.1. - jee. nyt tuntuu jo paljon paremmalta, kun on mitä odottaa. se tuli nimellä "varhaisraskauden ultraääni". no, sama se mikä sen nimi on, kun vaan löytyy elämää tuolta alhaalta. :heart: :heart:
 
dreamer78 satks:ssa on varmaan ollut joku postittelu aika , kun mullekin tuli tänään toi aika :) saa nähdä koska mulle tulee sitten "oikea" aika .. mut ens viikolla paaaaaljon selkeämpää nää viikotkin

neitim
 

Yhteistyössä