Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

heippa kaikille ahistelijoille! Täällä tänään parempi aamu ja heti alkaa pelko nousta ja paniikissa pitää tissejä tunnustella jne :ashamed:
Diodium, mulla tuo pahoinvointi näyttää vaihtelevan. Alkuun se oli iltapainotteista mutta nyt parina aamuna ollut etova olo heti aamusta. Eilen aamupäivästä olo yltyi niin pahaksi että sitten homejuustopaketin haju oli viimeinen pisara ja tuli ekan kerran oksennus! Onneksi olo helpotti heti sen jälkeen!
Mulla olo vaan pahenee jos makoilee kotona, näyttäisi auttavan kun lähtee kävelylle, kyläilemään tai tekee jotain muuta. Toisaalta väsymys kaataa sohvan nurkkaan heti kohta jos jotain tekee vähän pidempään...
Tosiaan tänään ei ole vielä ollut paha olo ollenkaan ja heti huoli herää... Nooh, jospa tämä tästä taas pahemmaksi muuttuisi! :LOL: Ihan hullua toivoa pahaa oloa...

Fifiris , kirjoitin tuolla jo aiemmin siitä kun väestöliitolla luin artikkelin missä puhuttiin lapsettomuudesta kärsivien oloista kun vihdoin raskaus alkaa. Siinä kerrottiin että tällaisia pareja voi verrata lapsen menettäneisiin pareihin. Heillä on yleensä paljon enenmmän pelkoja ja huolia raskauteen liittyen kuin "helposti" tai ilman hoitoja raskautuneilla. Me ei voida ajatella, että "no tehdään uusi vauva!" jos keskenmeno yllättää, koska alkanut raskaus on monesti ollut hirmuisen työn takana!
Mua hepotti artikkelin luettuani tieto siitä, että tää panikointi on ihan normaalia ja yleistä!
Pidän peukkuja että saat hyvät HCG-lukemat! Mulla se ainakin helpotti vähäksi aikaa... :)

Doris , tsemppiä! Toivotaan, että HCG on lähtenyt nousuun ja oireitakin alkaa tulla! :D

Pirpana + pikkunen 9+2

Mande: ihana jouluyllätys teillä! :heart: Tänne vaan mukaan. Itsekin liityin heti parin päivän sisällä plussauksesta. kyllä se vertaistuki vaan auttaa.

Oireettomille täytyy taas sanoa, että mulla ei tosiaan ole pahemmin mitään oireita ollut koko aikana. Nyt on välil vähän tullut huonoa oloa, silloin tällöin, mut lepo yleensä auttaa. Rinnat välil kipeät, mut taas tänään ihan pehmeät. Kahvia voin juoda jos haluan. Yleensäkään en juo kuin töissä noin pari kuppia. Hajuissa en ole huomannut eroa, et joku nyt tekis pahaa enemmän kuin muutenkaan.
Yritän silti luottaa, että kaikki on hyvin. Kuitenkin varhaisultrassa kaikki oli kunnossa ja silloin olin yhtä oireeton. Nyt sit viikko enää np-ultraan. Kyllä se hieman jännittää. :kieh: Olen kuitenkin päättänyt, et jos siinä kaikki on hyvin, niin sitten kerrotaan kaikille. Nyt ei vielä tiedä kuin läheisimmät ystävät ja omat vanhemmat.

Hyvää viikonalkua kaikille! Miukula ja muru 11+0

Hei naiset!!
Tulen juuri varhaisraskauden ultrasta lapsettomuuspolilta.
Olen ihan tosi ihmeissäni ja hämilläni.
Molemmat alkiot olivat kiinnittyneet ja odotan siis kaksosia :heart: :heart:
Ihan uskomatonta kun on tehty monia inseminaatioita, tulokseton IVF ja vasta tämä ICSI tuotti tuloksen. Alkioiden jakautuminenkin oli todella kehnoa joten nämä kaksi olivat ainoat.

Tämä on niin uskomatonta ja ihmeellistä. Ensin ei vuosiin yhtään raskautta ja vauvaa ja nyt kaksi tulossa kerralla :)

Voi tätä huolen ja onnen määrää :heart: Mitenköhän tästä uutisesta oikein selviää!!!!! :p :heart:

Katriina77 + masuvauvat :heart: :heart:

...on täällä paljon muutakin tapahtunut näiden joulunpyhien aikana ja paljon kommentoitavaa, mutta näin ens hätään ihan mielettömästi onnea katariina77 tuplasykkeestä :heart: :heart:
Ja ihan hyvin tuplauutisistakin selviää ;) Onnea vielä kerran!!

palaan linjoille vielä myöhemmin...
Möhkis, Lassi&Leevi 11+3

Jospa sitä itekki nyt jo sitten uskaltais liittyä mukkaan porukkaan.. Eli tännään otettu uus hcg-arvo joka oli 523 ja nyt ilimeisesti rv 5+0. Kovasti yritän ellää ja olla niin, että kaikki on hyvin vaikka takaraivosa välilä "vähän" pelot kolokuttelleeki. Kuten täälä niin monela muulaki.. Itelä pelot ehkä vähän rauhottuu ku päästään rv 7 ja eka ultraan ( 12.1. ) , viimeksi todettiin keskenmeno rv 6+.. Jännittää ja innostaa ihan hirmusesti!! :) Ollaan tätä ukon kans yritetty tosiaan vähä reilut 6 vuotta ja nyt ootan niin kovasti raskauen etenemistä ja varmemmale pohojale pääsemistä!! Haluttas kovasti kertoa jollekki tästä, mutta häätynnee toistaseksi tyytyä hehkuttelemaan täälä =)

En varmaan muista, miten päin tai mitä kaikkia tietoja tähän piti laittaa, mutta jospa niitä sitten tarvittaesa koriais.. eli:

nippe81 - 30.8.2010 - LKS - ensimmäinen - 1.IVF:n 3.PAS

heips!
voi kun täällä on paljon mielenkiintoista juttua! olis montakin asiaa, joita haluaisin kommentoida. mutta osa niitä on jo ed. sivulla.

mutta ensinnäkin:
onnittelut katariinalle kahdesta sykkeestä. me nähtiin ne kanssa n.rv7 ja tässä nyt jännitellään vielä reilu 2 viikkoa seuraavaa ultraa.
ja onnea teille joilla HCG on mukavasti noussut taas! :)
TERVETULOA UUDET!
Mande - huomasinkin eilen viestisi oo:ssa, mutta en jaksanut kirjautua - mutta ONNEA NYT SITTEN TÄLLÄ PUOLELLA - todella ihana yllätys!! :flower:

pahoinvoinnista: minulla se alkaa pahemmin n. 13.30 jälkeen ja jatkuu vielä nukkamaan mennessä sängyssä. mutta tosiaan LIIKKUESSA se ei ole niin paha tai ainakaan töissä en sitä niin voimakkaasti huomaa; aluksi ku pelkäsin että mitä töissä olemisesta ja varsinkin iltavuorosta tulee.

vatsakipuja: tänään on ollut todella voimakasta jomottavaa repivää kipua tuolla _alhaalla_ molemmin puolin: vähän samanlaista kuin silloin kun muka tunsin kiinnittymisen tapahtuvan, mutta voimakkaampaa. silloin tunsin kylläkin vain toisella puolella ja sen hetken aikaa. nyt päivällä oli varmaan 10 krt ja olen oikein joutunut kumartumaan ja irvistämään. kipu on mennyt sitten ohi, eikä mitään muuta ihmeellistä ole ollut - onneksi. yhdessä vaiheessa sattui niin paljon, että otin puhelimen käteeni ja soitin neuvolaan. oma hoitaja oli just kiireisenä, mutta soitti sitten kyllä takaisin ja hän sitten sanoi, että luultavasti ne on vaan kasvukipuja - ja varsinkin kun on kaksi alkiota,(kohta jo sikiöt! :heart: :heart: ) kohtu joutuu venumaan vielä nopeammin. mutta kyllä ne tosiaan pelottaa, kun se tuntuu just siltä kuin joku _irtoais_ ... :/
mitään vuotoa mulla ei ole koko aikana tullut, ehkä valkkari on hiukan kellertävän punaista, mutta voi olla että kirkkaan valkoisessa suojassa vaan erottuu selkeämmin, kun sitä nyt tuntuu tulevan.
edelleenkin olen laittanut 1 LUGEN, mutta tänään laitan viimeisen - ohhoh - kyllä onkin sitten ihmeellistä kun ei tule mössöä ulos...

pääsin töistä 15.30 ja kauhean nälän ohjaamana autoni ajoi HESELLE. :whistle: no, ostin kreikkalaisen saalaatin, ransakalisia ja pari kanafilettä sekä pari valkoista majoneesia... ... mulla alkoi sattumaan YLÄvatsaa kesken kaiken syömisen todella paljon. siis poltti niin että itku meinas tulla. siis johtuuko raskaudesta, ja siitä että tosiaankin söin aika nopeasti VAI voiko olla että niissä oli jotain pilaantunutta. söin siis sen salaatin melkein kokonaan; n.10 fetajuustoa jäi, 1 kanafileen, 2 majoa ja vajaa puolet ranskalaisista. yök. vatsaa poltti puoli tuntia ja edelleenkin se ihan kumma ja tuntuu siltä että kohta täytyy juosta vessaan ku tulee alapäästä... ja tietty mun oksettava olokin paheni, mutta siitä ei voi nyt tietää kun se voi muutenkin velloa pahemmin. *HUOH* en taida enää ostaa moista salaattia ja majoneeseja. :ashamed: sen siitä saa kun syö pika(roska)ruokaa. :headwall:

dreamer78 + hipsunipsut rv 8+6

dreamer, mulla kävi sama homma tässä hiljattain hesellä vierailun jälkeen. Söin tuplajuustohampparin ja pirtelön. Ylämahalla alkoi jumalaton polte heti syönnin jälkeen ja oli pakko lähteä pois kaupungilta kesken jouluostosten! Se majoneesiko se närästää vai mikä? Tiiä häntä... Tosi varovasti oon sen jälkeen syönyt pikaruokia mutta onneks ei oo vastaavaa tullut sen koommin.

Katariinalle onnea sykkeistä ja nipelle nousseesta HCG:stä! :)

Katriinalle paljon onnea tuplista!! :heart: :heart: Varmasti on mahtava fiilis!

Pirpana, niinhän se on että meidän lapsettomuustuskan läpikäyneiden on niin paljon vaikeampi ottaa rennosti.. Ja kun mulla on keskemenokin takana, niin kovasti epäilyttää "osaako mun kroppa" muka oikeesti tehdä niin suuren ihmeen kun uusi ihminen? Tuntuu vieläkin ihan uskomattomalta. Kokoajan yrittää pitää matalaa profiilia että mahdollisen pettymyksen sattuessa ei sit oikeesti romahtais kokonaan. Mulla on sukulaisia jotka oikeesti heti plussatestin tultua tikkuun pistää koko suvulle viestin että vauva tulossa.. eipä tulis ittellä mieleen. =)

Mulla oli tänään myös hieman etova olo aamusta. Rinnat aavistuksen arat. On myös tuntunut munasarjojen tietämillä ihan pientä nippailua.. mitä lie se sitten on. Mä olin ajatellut käydä tänään siellä hcg:ssa mutta yllätyshässäkän takia töissä en sit kerennyt. Nyt sit loppuviikon on vähän hankala päästä, joten ehkä nyt sit kuitenkin maltan odottaa sinne ens viikon ultraan..

Mande, onnea plussasta! Meillä kävi samanlailla, yllätys oli melkoinen kun hoitotauolla tuli plussa!

Myös Nipelle tervetuloa! Ollaan aika samassa vaiheessa.. :wave:

fifiris 5+1

Uusille tervehdys ja onnea!! Täällähän on sitten jo useampikin luomuihme :heart:

Monilla on ollut hienoja ultrakuulumisia, on se vaan niin tärkeää nähdä se oma pieni hippunen siellä ruudulla :) Ja Katriinalle tuplaonnittelut :heart:

Monilla teillä pahoinvointi on pahentunut majoneesista, mulla kaikki rasvainen pahentaa närästystä, taitaa olla samaa vaivaa. Mulla ei muuten olekaan ollut pahoinvointia ja väsymyskin on alkanut helpottaa (kai pitäiskin kun on pian rv13). Mulla närätykseen ainoa apu on ollut gefilus-piimä, en tiedä auttaisko pahoinvointiin?

ON: Joulu meni aika paljon sukulaisten vauvahössötyksessä, en oikein tykkää olla keskipisteenä, mutta tällä kertaa ei oikein osannut paetakaan :) Heti lauantaina sitten iski taas stressi, jostain syystä oli taas ruskeaa vuotoa ja samoin sunnuntaina. Onneksi oli tänään aamulla tiedossa nt-ultra. Siellä ei löytynyt mitään syytä ruskeaan vuotoon ja kätilö sanoihin että ruskea ei ole huolestuttavaa, kirkas punainen olisi. Mulla vielä tällä hetkellä istukka peittää kohdun kaulakanavan sisäsuun, mahdollisesti siitä johtuu vuoto. Nyt vuoto on onneksi jo lakannut.
Muuten ultrassa oli kaikki hienosti, aivot "kauniit", vatsalaukku, sydän, raajat ja nenäluut näkyivät hyvin. Tyyppi liikkui ja sätki, mutta ei millään meinannut kääntyä sivuttain:) Lopulta saatiin niskaturvotus, joka oli 0,8mm. Verikokeiden tulokset eivät olleet pyhien takia vielä valmistuneet ja riskiluvun saan tällä viikolla puhelimitse.
Eilen kävin alesta hankkimassa uusia liivejä, piti ottaa 1 kuppikoko suurempi. Hui! Meinaakohan tästä vielä kovastikin suurentua :eek: On ihan vierasta mulle.

Pitää lukea kuulumisia vielä tarkemminkin, nyt tuli aikas pitkästi vaan omaa napaa :ashamed:

verve + hoopi 12+5

Heips kaikille! Tuttujakin aiemmista ketjuista on listalla. Kiva juttu! Paljon onnea ihan kaikille tähän ketjuun tulleille!!! Sopiskohan pelmahtaa mukaan joukkoon...

Olen taustalla lueskellut tätä ja toista vastaavaa, vähän 'pidemmällä' olevaa ketjua. En ole uskaltanut liittyä mukaan turinoihin, vaikka mieli on tehnyt. Enkä ole oikein tiennyt, kumpaan ketjuun kuuluisinkaan. Tässä ketjussa näyttää kuitenkin olevan jotenkin mulle osuvammat keskustelut, joten uskaltaudun nyt mukaan. Ja kun tuo ketjututtu fifiriskin näyttää täällä olevan! :)
Olen vasta viime viikkoina alkanut uskomaan, että todella odotan lasta. (Vaikka raskauteni onkin jo yli "kriittisimmän" vaiheen). Lapsettomuus on jättänyt sisälleni tosi karvaan jäljen ja tietynlaisen skeptisyyden. En ole uskaltanut laskea päivä tai viikkoja. Olen vaan yrittänyt pysyä myönteisellä asenteella ja odotella pää kylmänä neuvola-aikoja ja ultraääniä.
Positiivisten raskaustestien jälkeen kävin veritestissä, jonka tulosten perusteella menin varhaisultraan. Siinä sain paljon toivoa, koska sain nähdä jo varhaisessa vaiheessa, että alkio on siellä, missä pitääkin ja sillä on sykkivä sydän! Sitten oli eka kunnallisen puolen neuvola ja sitten odotettu eka ultra, jossa näkyi jopa sormet ja varpaat. Äskettäin kävin toisella neuvolakäynnillä, jolloin tapasin myös lääkärin, jonka kanssa dopplerilla kuuntelimme sikiön sydänääniä.
Monet housut puristavat jo ja vatsa pönöttää jo siihen malliin, että hirvittää pian palata joululomalta töihin, kun jännittää, että milloin joku ensimmäinen uskaltaa tuijotellen udella mahdollisesta raskaudesta.
En varmaan usko tätä asiaa kunnolla todeksi vasta, kun joskus sitten, kun toivon mukaan pienokainen syntyy ja voin tuntea hänet oikeasti käsilläni!

Nää on näitä lapsettomuutta kokeneen tuntoja, joita kiitos vaan teille, saan jakaa tässä. Niitä on monen muun niin mahdotonta käsittää.

Olen kuitenkin ihan myönteisellä mielellä, joten lähetän täältä ruudun takaa hyvänmielen tuulahduksia teille kaikille!

"Koodini" ovat:

Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

14+0

Kiitos "tutuille ja tuntemattomille" mm. dreamer ja miukula :wave:
Mie taidan kirjoitella ajatuksia nyt tänne, käyn kuitenkin seuraamassa tuolla oo-puolella tapahtumia.

koska olen ensikertalainen raskausjutuissa niin mitä nuo xx + xx viikot lasketaan.
Auttasko joku viisaampi minua, kun 20.11. alkoi viime menkat ja tiedän että ovis oli 7.12... (auttaako nämä tiedot)....

Miten voisin helpottaa epävarmaa oloani kun tämä on niin suuri ihme minulle etten uskalla iloita koko jutusta (vielä). Miten saisin valettua uskoa siihen että tämä raskaus menee loppuun asti ja saan sen pienen syliini?

Ihana lukea teidän muidenkin kokemuksia ja ajatuksia kun niin samassa mennään, tämä on aivan loistava tapa saada vertaistukea
:ashamed:

Tulin tänne toivottamaan kaikille oikein hyvää loppu vuotta sekä kaikkea hyvää vuodelle 2010!

Itse siirryn valitettavasti takaisin maan pinnalle ja ensi vuoden pinoon. Tämän päivän ultrassa ei ollut muuta kuin tyhjä sikiöpussi :'(
Pitäkää matkalaisista hyvää huolta!

Sannis

Sannis-75 :hug:

Mande mee http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/ ja laita kuukautisista tai oviksesta (hedelmöityksestä ) ja paina laske .. pääsee helpoimmalla :)
Ton mukaan sulla menkoista nyt 5+4 ja oviksesta 5+1 :)

neitim

Sannis-75 :hug: oma keskenmeno viime maaliskuulta erittäin hyvin vielä muistisa..

Ja vaikka kuinka olen yrittäny piettää positiivista meininkiä yllä, niin tännään viimistään tajusin kuinka palion alitajusesti pelekään tuota keskenmenoa! Heräsin nimittäin semmoseen verenvuoto-painajaiseen, että heti silimät auki saatua hyppäsin vessaan ja paniikisa kattoin, että kuinka paha vuoto on.. Enpähän onneksi kuiten vuotanu. Ei hirviästi haluttanu ennään laittaa nukkumaan, ku pelekäsin näkeväni jottain vastaavaa unta. Tämä ei ollu ees ensimmäinen vastaava uni nyt raskausaikana, mutta aikasempi ei vain ollu näin paha. Nyt sitten olen taas syän syriällään kaks viikkoa, jollon pääsen sitten siihen ensimmäiseen ultraan. Käy ihan työstä tämä positiivinen ajattelu.. :headwall:

Toivottavasti muut ahistunneet on päässy peloistansa voitole, kyllä mieki aina ajoittain. Olisin vain niin tyytyväinen ku olis jo rv12 eli vähän turvallisemmat viikot.. Muistakaa te nauttia, jotka niilä turvallisimmila vesilä jo oletta!

Ja jos joku minut listoile sitten laittaa niin muitten tietojen lisäksi yritys meilä on alakanu 05/03

Tänään on 8+3 ja kuuntelin taas masuasukkia , hyvin kuului miten vauva liikkui masussa alta pois kun koitin kuunnella , istukan viuhkettakin sai hakea . olin jo tyytymässä pikaiseen kuunteluun, kun ei välttämättä vielä näillä viikoillaa saa kuulumaan kun tuon istukan ja liuútin ultraääntä poispäin .. ja hup , vauveli päätti rauhoittaa mamman mieltä ja tuli kuin vahingossa ultraäänen alle ja kuulin hennon ,mutta vahvan junan puksutuksen , meidän pienokaisen sydämen sykkeen .. Nyt on jo paljon parempi mieli torstaiseen ultraan mentäessä !
Sain tänään terveydenhoitajalta verensokerin kotimittauslaitteet ja nyt mittaan kotona verensokeria. sain 50 liuskaa mukaan ja terkkari sanoi että kyllä ne jonkun aikaa jo kestävät , mutta siis , 4 kertaa päivässä pitää mittailla , aamulla ennen aamupalaa , aamupalan jälkeen , ruuan jälkeen ja lounaan vai oliko se iltapalan jälkeen .. kai se oli iltapalan jälkeen .. mutta kuitenkin , eihän noi kestä kahta viikkoakaan !!!! 40 luiskaa ja 10 päivää !!!! ja sanoin vielä että nyt aluksi kyllä voisin mitata muutaman kerran ennen ja jälkeen syömisen, jotta tietäisin hieman missä mennään .. pari viikkoa pitäisi kirjoittaa ylös (toki sen jälkeenkin) mutta tuon ajan nyt heti ja sitten terkkari laittaa lähetteen eteenpäin polille kontrolliin , että käydään diabetes hoitajan tai lääkärin luona ja sitten koko arvio siellä n. 2 viikkoa ennen la:ta . Nyt mittaisin ennen lounasta (jogurttia ja hedelmä ) 4,5 , saa nähdä mitä on lukema sitten reilun puolen tunnin päästä ..

neitim

Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, ensimmäinen, 10/07

Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

mande - 8/9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä

Tervetuloa mande :wave:

Mulla on täällä horror-ilta menossa :( Iltapäivällä, kun kävin töissä vessassa ja sit meinasin vetää pytyn, niin vesi olikin ihan kirkkaanpunaista :eek: Puoltoista tuntia myöhemmin pyyhkiessä paperiin jäi vähän kirkasta verta. Mihinkään lääkäriin tai terveysasemalle en tietty pässyt läpi tai saanut aikaa tälle illalle enää... huomenna iltapvällä neuvola mut siinäkään ei oo ultraa.
Oon yksin kotonakin, kun pojat on vielä mummilassa joululomalla enkä sit pääse tarvittaessa ea:uun kuin taksilla. Helkkarin helkkari. Mahaa vähän alavatsasta nipistelee muttei vielä muuta, pelottaa mihin tää illan aikana vielä yltyy :'(

kristiina hui. toivottavasti kaikki on hyvin ja se on vaan jotai vaaratonta vuotoa! tsemppiä kovasti! :hug:

mande ihana jouluylläri teillä!!! tervetuloa joukkoon mukaan=) :heart:

onnittelut vervelle ihanasta ultrasta! :heart:

Ja uusille tervetuloa mukaan!

(.) täällä huonot olot jatkuu edelleen.. nyt olen oksentenut jo 3,5viikkoa eikä loppua näy! eka oksennus tulee aamulla, päivät menee suht hyvin, mut illalla kuuden jälkeen alkaa iha järkky olo ja oksennus lentää 3-4 krt ja sit pystyy taas syömään! no ainaki kertoo siitä että hormonia erittyy, mut vois toi vähän helpommalla mut päästää... sit oikeaa nivusta repii vähä väliä ja myös oikean puolen alaselkään.. kai noi jotai liitos- ja venymisjuttuja on, mut ei yhtään kivoja! en oo saanu vielä aikaseks ees varattua np-ultraa, kai sitä pitää huomenna skarpata ja tarttua puhelimeen=)

Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, ensimmäinen, 10/07

Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

nippe81 - 30.8.2010 - LKS - ensimmäinen - 1.IVF:n 3.PAS

mande - 8/9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä

Sannis, olen todella pahoillani! :| :hug:

Kristiina, voi hurja! Varmasti kauhea paniikki päällä siellä! Kovasti voimia ja tsemppiä! Toivottavasti vuoto on vaaratonta ja selvitään säikähdyksellä! Jospa pääset kuitenkin huomenna neuvolan kautta lääkärille ja ultraan tarkistamaan tilanteen!

mande , tervetuloa mukaan porukkaan!

Täällä oli tänään eka neuvola. Ihan mukava ja rento täti oli onneksi :)
Niskapoimu-ultran sain vasta 25.1. eli viikolle 13+3. Piiiiiiitkä on odottavan aika!
Miten teillä muilla, oletteko otattaneet kromsomiseulontoja? Olin vähän kahden vaiheilla mutta tilattiin sitten kuiten verikoe kun neuvolantäti sanoi että suurin osa ne ottaa. '
Sitten ultrassa katsotaan se niskaturvotus.
Öllötystä ja väsymystä edelleen joten kai se täytyy uskoa että ollaan edelleen raskaana vaikka ei ultraan vielä pitkään aikaan päästäkään.

Jaksuja kaikille!

Pirpana +pikkunen 9+3

Sannis :hug: voimia sinulle!

Kristiina: kyllä nuo pikkuiset pelottelee välillä meitä odottajia oikein kunnolla. Toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin.

Minä tein tänään sitten ekan hankinnan, meinaan ostin äitiysfarkut. Tuntui oikein mukavilta ja masulla on hyvä tila kasvaa. Kuitenkin takamus ja reidet ei saa sit liikaa kasvaa, muuten housut repee! :LOL: No ei kun lenkkiä vaan ja jumppaa, ettei ihan muodottomaksi lihoa. Kuitenkin kokoa on jo ennestään. Onneksi painoa ei ole tullut tässä viikkojen aikana, kuin 2,5-3 kg, vaikka oli tuo joulukin juuri. Ja silloin kyllä herkuttelin oikein urakalla. :p

Millään ei jaksais odottaa ens maanantaihin, että saa varmuuden siitä, onko kohdussa elämää vielä ja miten on kehittynyt pikkuinen sikiö. No oireet ei ainakaan ole vähentyneet, kun ei niitä oikein ole ollutkaan. Et sen suhteen en voi sanoa mitä ultra näyttää.

Hyvää uuttavuotta kaikille! Toivottavasti se on meidän kaikkien pikkuisten vuosi! Että kaikki pysyvät mukana loppuun saakka! :heart:
Terveisin Miukula ja muru 11+1

Mä tilasin sen seulan, mulla on aika labraan ensi viikon maanantaina ja sitten np-ultra 12.1. Ultra olis ollu jo ens viikolla muuten, mutta kun meidän kunnassa ei saa vielä tämän vuoden puolella mennä tohon verikokeeseen ja sitten täytyy odotella tuloksia vielä viikko ja sitten vasta ultra. No, kaks viikkoa. Alku viikot meni musta niin kauheen nopeesti ja nyt tuntuu että päivät junnaa paikallaan! Huimaus ja pyörrytys on ihan älytöntä, tosin olen myös pahassa flunssassa. No saikkua tuli kuitenkin tuon huimauksen takia.

Aika jännä muuten tuo uus käytäntö..että seula ja ultra ja siitä sitten lasketaan se riski. Kun ennen tuijotettiin sitä ultraa. No, meillä päätettiin mennä kumpaankin vaikka hoidot saattais aiheuttaa vääriä tuloksia. Pääsee sitä si jatkotutkimuksiin jos siltä näyttää.

Miukula: niin onko se jo sitten niskapoimu ultra? tuliko ne sun verikokeiden tulokset jo?? :attn:

Ja Kristiina pysyy nyt vaan yhtenä kappaleena!

Pikkuvadelma 10+5

Yhteistyössä