Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

dream84, onnea sykkestä! :heart:

Tervetuloa porukkaan Doris ja Katariina :wave: Täällä on kiva hermoilla yhdessä!!

Pikkuvadelma ja muut pissa-kakka oireista kärsivät; täällä myös pissalla saa laukata usein ja sitten tuntuu välillä ettei mitään tule ja saa pinnistellä ja ponnistella :LOL:
Ilmeisesti kohtu kasvaessaan painaa rakkoa tai virtsateitä ja siksi näin?!
Ja meikäläinen "suorasuoli" on myös välillä ummella ja maha on niin turvoksissa että näyttää jo ihan vauvamasulta.. :) Painokin on noussut pari kiloa jo... mut taitaa olla ihan näitä turvotuskiloja, en oo mitenkään erityisesti mässäillyt.
Hyvät joulut kaikille ja toivotaan että vatsa toimii ja pissa kulkee ite kullakin! :LOL:
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, ensimmäinen, 10/07

Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.






 
Uusille onnittelut plussasta ja ihanaa odotusta!

Dream84 Onnittelut sykkeestä!

Meille tuli NT-ultra aika, joka ois 7.1. Jännittää jo nyt kovasti!

Mutta nyt rauhotun jouun viettoon. Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!
 
Paljon onnea kaikille hyvistä ultra tai neuvola kuulumisista. :flower:

Meillä oli eilen se ultra ja kaikki oli tosi hyvin. Pieni on hurjat 11,3mm pitkä ja vastaa kooltaan 7+3 (siirrosta laskettuna 6+6) ja sydän löi niin lujasti. Itkuhan siinä tuli, myös miehelle. Lääkäri sanoi et alle 10 % mahdollisuus enää keskenmenoon, et nyt hän voi jo onnitella. Sovittiin miehen kaa et huomenna kerrotaan lapsille. Ei tätä pysty oikein kunnolla enää salaa varsinkaan tyttäreltä joka kohta 12, kun ihmettelee kun oon niin kuollu joka päivä. Tänäänkin maannu vaan sohvalla ku on niin huono olo ollu. Vasta joskus viiden aikaan pystyin ekan kerran syömään ja sit vähän helpotti. Nyt laitettiin kinkku uuniin ja huomenna nähdään mikä on tämän mamman saldo jouluruokien syömisen suhteen. :LOL:

Mutta nyt toivotan Teille kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua. :heart:

Memma ja Sissi 7+4 (7+0)
 
Uusille tervetuloa ja onnittelut plussista!!!

On ollut vähän kiirettä enkä ole ehtinyt kirjoitella, mutta olen käynyt kyllä lukemassa kuulumiset. Hienoja ultra-uutisia monella, superonnittelut!! Kyllä se niin helpottaa kun näkee pienen liikkuvan.

Meille tuli tänään joulunviettoon miehen 3 lasta edellisestä liitosta. Ovat viikon meillä. Kerrottiin heille ja olivat ihan innoissaan! Hieno juttu. Oon vain niin superväsynyt etten jaksais tehdä mitään... No, pitää vain yrittää ottaa rennosti. Pelko kalvaa myös koko ajan, oireita on niin vaihtelevasti, välillä oon varma ettei kaikki ole hyvin. Mut pakko on vain uskoa, ei muukaan auta. Taidan kyllä joulun jälkeen mennä ultraan, oman mielenterveyden takia! :)

Ihanaa joulua kaikille, nautitaan nyt tästä maailman ihanimmasta joululahjastamme!
 
Aamulla heräsin taas pelkoon että alkion kehitys on loppunut.. mulla on ollut yksi keskeytynyt keskenmeno, eli en tuntenut mitään kipuja, ei tullut verta eikä mitään, mutta ultrassa todettiin alkion kuolleen viikkoja sitten.. pelottaa että sama tapahtuu taas, koska oireita on ollut aika vähän. Lievää pahoinvointia ajoittain, välillä hieman viluttaa ja ehkä vähän väsyneempi oon ollut, mutta kaikki oireet tosi lieviä. Myös menkkamaisia kipuja&nippailuja tuntuu ajoittain. Vielä kaksi viikkoa ekaan ultraan, tuntuu ikuisuudelta.

Anteeksi synkistelevä postaus heti joulun jälkeen, tuli vaan niin kova pelko & ahdistus päälle. :'(

Jos täällä on muita lieväoireisia, niin pliiis valakaa muhun rohkeutta ja toivoa!!

Fifiris 4+6
 
Fifiris: Mulla kans ollut vastaavaa ahdistusta melkein koko raskauden ajan. Nyt viikkoja 10+2 ja kaksosia odotan. Koko ajan olen ollut lähes täysin oireeton. Alun menkkmaiset juilinnat loppui hyvin lyhyeen ja pahoinvointia ei juurikaan ole ollut. Mistään oireista ei voisi tietää olevansa raskaana. Viikko sitten ultrassa pienet voivat kuitenkin hyvin. Mulla ultran jälkeen näköjään menee aina hetki rauhassa ja sitten alkaa taas pelko nostaa päätään, mutta kyllä se raskaus voi mennä oireettomanakin!
 
Fifiris: Ollaan suurinpiirten samasa ( PAS siirto tehty 7.12. ) vaiheesa raskautta eikä mullakkaan mittään varsinaisia raskausoireita ole. Lisäksi olen vuotanu verta jo ennen positiivisen raskaustestin tekoa, vähäsen toki, mutta kuitenki. Lisäksi hcg-arvo on ollu mulla aikasta matala, pp 14 oli 48 ja pp16 133. Mulla oli tämän vuen maaliskuusa keskenmeno viikola 6+, joten ei täsä itekkään ossaa ihan olla 100% luottavuuela jatkon suhteen, mutta olen päättäny, että nautin tästä niin kauan ku sitä vain kestää. Toivottavasti sinne loppuun asti.. Minua toisaalta helepottaa vähän ajatus, että luonnollisesti raskautuneet ei täsä vaiheesa välttämättä tietäs ees olevansa raskaana. Me vain osataan kytätä niitä oireita ja tehhään testiä ajoisa hoitojen takia, ja sitten hermoillaan ku niitä oireita ei heti ala ilimaantua.. Huimausta mulla toki on, mutta johtunee Lugestroneista. Kaiken tämän vuoksi en ole vielä uskaltanu tännekkään liittyä, mutta ehkä maanantaina sitten jos uus hcg-mittaus antaa hyviä tuloksia. Toivon vain, että ossaisit hieman rentoutua ja nauttia ajatuksesta, että olet raskaana, ei tämä tästä murehtimalakkaan mihinkään muutu. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä! :hug:
 
Sussu, kiitos lohduttavasta sanoista!! :flower: Tuli oikeesti heti parempi mieli.. Vaikka teoriassa tiedän että kaikille oireet ei tuu kovin vahvoina, niin silti se epäusko ja pelko vaan valtaa välillä mielen täysin.

Ihanaa kuulla että teillä kaikki hyvin. Ja vaikka odotat kaksosia, niin oireita voi siltikin olla vähän, eli eipä kai niistä voi mitään päätelllä..
 
fifiris, älä huoli! Oireet ovat niin yksilöllisiä. Mulla oli myös tosi vähäiset oireet alussa. Oikeastaan vain rinnat olivat pikkuisen kipeänä, ei muuta. Lievä etova olo alkoi 5+ viikolla ja silloinkin tosi lievänä ja ajoittaisena. Kävin 5+3 mittauttamassa HCG:n yksityisellä ja hyvät lukemat antoivat mielenrauhan! =) Suosittelen mittaamista ennen ultraa, vähentää stressaamista! Mulla myös keskenmeno taustalla, se lisää stressaamista ilman muuta!
Tsemppiä ja positiivista energiaa! :heart:

Täällä poksuttu tänään! Ällöä oloa ja väsymystä aamusta iltaan... Joulukinkun läskit ällötti niin että meinas oksu tulla. Yöks. Kokoajan pitää puputtaa jotain että pysyy ällötys kuosissa.
Tapanin rientoihin pitää silti yritää kavereiden kanssa... Porukka on tyytyväisenä kun on kerrankin kuski paikalla!
:LOL:

Pirpana ja Pikkunen rv 9+0
 
heips!
joo-o. tuttuja on nuo pelon tunteet. mut yritän vaan ajatella, että millekkään asialle en voi mitään. ja vaikka kuinka on syömättä turhia/vaarallisia lääkkeitä, juomatta alkoholia, käyttämättä huumeita tai välttelee "niitä syömisiä", voi pikkuinen silti lopettaa kasvunsa. ja toisaalta on myös uskottava se, että se pikkuinen voi selvitä ja sinnitellä aikamoisista koettelemuksista terveeksi vauvaksi.
mun on toi selkä tosiaan ollut TODELLA KIPEÄ: niin että oikea jalka on muutaman kerran mannyt alta ja olen joutunut kävelemään puita pitkin. nooh... mun mies hoitelee harrastukseksi kavereitten ja tuttujen kehoja: jäsenkorjausta ja hierontaa sekä nikamamanipulointia. no, nyt kun tulin raskaaksi, ei olla mua kauheesti manipuloitu. paitsi pari kertaa vähän niksautettu yläselän jumia. Tänään tää mun selkä meni niin pahaksi, että sanoin miehelle kaiken uhalla, että teet tälle NYT jotain. Hän sitten päätti aukaista mun pakaralihakset kauheista jumeista: huusin kuin sikaa tapettais. MUTTA nyt on olo aikasta hyvä: ihan lämpö tuntuu takapuoles ja alaselässä, ja mikä parasta - kävely suijui siitä hierontapöydältä noustessa normalisti. JES! kyllä oli sen arvoista. Multa on kyllä aikaisemminkin toisen hierojan toimesta muutaman kerran avattu nuo syvät pakaralihaksest, mutta ei varmaan vuoteen. ja nytkin vähän kyllä ensin mietin että onko kovin viisasta tässä tilassa, mutta tehty mikä tehty. toivottavasti pikkuisilla oli hauskaa siinä hyömytyksessä ja äidin kirkumista kuunnellessa. :LOL: B)

muuten olo tuntuu edelleenkin, onneksi, raskautuneelta. :D etovaa oloa löytyy, alavatsaa pingottaa, pissattaa öisin ja muutenkin vähän enemmän, rinnat on hiukan kipeet ja nännejä polttelee kun tulee vilu, nälkä koko ajan, mutta mitään ei tee mieli - hyvin oon kuitenkin syönyt kun oo vaan pakottanut.

siis olo on aivan mahtava :p , ja oon tosi onnellinen että saan olla raskaana ja että ne pikkuiset tuolla kasvaa. mitään muuta en oo toivonutkaan, enkä toivo. :heart: :heart:
töissä oon kertonut kahdelle työkaverille, jotta tietävät miksi oon vähän kummallinen... työjohdolle kerron luultavasti parin viikon sisällä tai sit vasta seuraavan ultran jälkeen. seuraava ultra on 15.1. jännittää ja vähän pelottaakin.

dreamer78 & hipsunipsut rv8+4
 
Nippe ja Pirpana kiitos myös teille ihanasta tsempistä! :heart:
En olisi uskonut miten piinallista tää alkuraskaus voi olla! Tosi mukavaa kuulla että muillakin on samanlaisia fiiliksiä ja silti kaikki voi olla hyvin. Niinhän se on ettei tässä vaiheessa pysty muuta kun odottaa ja toivoo/luottaa että tää päättyy hyvin.

Oli muuten hyvä neuvo toi HCG:n mittaus! Taidan käydä huomenna töiden lomassa mittauttaa, et sais vähä mielenrauhaa. Mä oon tehnyt vaan kotitestejä, niissä on kyl onneks viivat vahvistunut. Tänään oli jo yhtä vahva kuin testiviiva. Silti on epäuskoinen olo.. on se jännää miten mun luottamus tähän hommaan on alhaalla.

Onnea Nipelle huomiseen testiin ja Pirpanalle tsemppiä huonovointisuuteen!
 
Heippistä hei :wave:

Joulut alkaa tälle vuodelle olla ohi ja uusi vuosi siintää edessä, ihanissa merkeissä meillä täällä :heart:

Tuttuja myös täällä nuo pelon tunteet ja "onkohan siellä ketään"-ajatukset. Mulla on samoja fiiliksiä kuin Sussulla, että aina ultran jälkeen, kun pikkuisen on nähnyt hyvinvoivana, on muutaman päivän tosi varma olo. Sitten taas alkaa tulla sitä epävarmuutta...

Kerrottiin nyt jouluna lähimmille sukulaiselle raskaudesta ja lähimmät ystävät tietävät toki myös jo.

Astrid & Jokunen 9+0 *poks*
 
Hei!

Joulu on nyt juhlittu, huh huh! Nukuin eilen sukulaisten lähdettyä 11 tuntia putkeen! Vielä keskiviikkoon asti on miehen lapset meillä.

Komppaan Pikkuvadelmaa, kiva kuulla että kaikilla taitaa asiat olla hyvin! =)

Noita epävarmuuden tunteita on mulla ainakin päivittäin, paitsi nyt ihan viime päivinä ei niin paljoa kun olo on ollut niin kuvottava. :$ Iltaa kohden olo huononee, ihan törkeä kuvotus päällä, mä oikeesti jo toivon että tulis oksu, jos se helpottais... Mites teillä muilla, onko enemmän aamu vai iltapahoinvointia? Mitään ei tekis mieli syödä mut pakko on, muuten tulee vielä heikompi olo. Kauhulla ajattelen töitä, onneksi tää viikko vielä lomaa.

Ekat äitiysvaatteet on muuten nyt hankittu, vatsan turvotus on niin järkky ettei tee mieli tunkea vanhoja farkkuja jalkaan. Mites muilla, oletteko hankkineet vielä mitään?

Hyviä vointeja kaikille! :heart:

Diodium + Obed 8+3
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi ahdistunut lisää.. Oireet kutakuinkin poissa, tissit "palautuneet" pehmeiksi, ja kipu melkein kokonaan poissa. Nippailuja alavatsassa tosi vähän, ja muutenkin olo täysin normaali. Mua on alkanut pelottaa toi suht matala hcg arvo (350 rv 5+2) , joten ajattelin mittauttaa uudestaan ensi viikolla. Sitä seuraavalla on sitten jo ultra.
Jotenkin vaan tuntuu epäilyttävältä. Mun vanhemmille kerrottiin jouluaattona, ja se oli oikea itkun ja naurun tunnevyöry, koska ei oltu kerrottu heille edes että olimme aloittaneet hoidot. Nyt jo vähän kaduttaa..
 
Doris, voi meitä oireettomia!! :hug:
Kaivelin netistä lohduketta muista kohtalotovereista, tässä esim. yksi pino http://kaksplusperhe.fi/keskustelu/t1350506

Välillä tulee sellanen fiilis, että ehkä siellä sittenkin kasvaa jotain... ja sit seuraavalla hetkellä taas täys epäusko valtaa mielen. Voi kun aika menis äkkii siihen ekaan ulraan!

Fifiris 5+0. *odottavan aika on piiiitkä*
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, ensimmäinen, 10/07

Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.







 
Kiitos Kristiina listan päivittämisestä! Mulle voi lsittaa Synnäriksi NK eli Naistenklinikan sit valitsin. Hassua jotenkin valita näin aikaisessa vaiheessa.

Oireettomille: mulla oli oireet kadoksissa alun nippailujen ja rintojen turvotuksen jälkeen reilun viikon, varmaan puoltoista! Nyt tulleet takaisin korkojen kera... Eikä kaikilla tule oireita juuri lainkaan! Mutta tiedän sen pelon, sille ei vain voi mitään. Koittakaa kestää ja hcg:n mittaus tai ultra sit helpottavat toivottavasti. Tsemppiä! :heart:
 
Moi,
olen aikaisemmin kirjoitellut tuolla oo-puolella, mutta inssien välissä saimme jouluihmeen eli raskaustesti näytti vahvaa plussaa joulupäivänä!!! 5,5 vuoden yrittämisen jälkeen harmittelin välikierron sattumista inssien väliin että tämäkin kierto menee sitten hukkaan. Ei mitään, vaan ihan luomuna sitten tärppäsikin! Uskon että ekan inssin hormonit (clomit, puregon+pregnyl) edesauttivat, vai voiko olla niin...no ei sillä väliä.

Tietoa raskaudesta en ole oikein sisäistänyt. Pelkään ihan hirveesti ja olen pessimistinen että kyllä se kesken menee kuitenkin..... On niin suuri ihme ettei osannut edes toivoa eikä uskoa enää.

Täällä on tuttuja nimiäkin oo-puolelta, tännekö ne kaikki on tulleet vai onko jokin muukin ketju?

eli jos joku llisää ketjuun minutkin:

mande - 8/9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä
 

Yhteistyössä