Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

jee, pikkuvadelma! :)

noista siirretyistä alkiosta kysyisin.
teillä joilla on ollut tuoresiirto niin miten hoitopaikassa ovat viikot laskeneet? entä neuvolassa?
höh. miksi mua nyt vaan haittaa se, että neuvolas laskettiin hedelmöityksestä, kuten minä itsekin nettilaskurilla, mutta hoitohenkilökunta siirrosta eli siirto on vasta se 2+0. toisaalta ihan sama, ei se tätä raskautta mihinkään muuta, eikä lasten syntymää. mutta olis kiva tietää mikä se oikee on. no, alkioiden koostahan sen näkee, myöhemmin vielä paremmin.
terv. dreamer 7+0 (siirron mukaan)
 
memma tervetuloa joukkoon :wave:
sussu onnea hyville ultranäkymille - tuplasti =)

Minäkin olen kerran tehnyt saman kuin sebu ja pirpana... ihan hemmetin hyvä idea oli yks sunnuntai, että haetaan kebabbia (suomeksi siis, mua laiskotti tehdä mitään ruokaa...) ajatus tuntui parhaalta ikinä ja kauhee nälkä! En jaksanu syödä vissiin puoltakaan siitä annoksesta ja tuli n-i-i-n yököttävän paha olla koko loppuillaksi, ettei mitään rajaa :x
Ei tule toistumaan, ei.
Olen huomannut, että jos erehtyy syömään itsensä liian täyteen, niin siitä vasta tuleekin huono olo... sitten on taas tunnin päästä nälkä, mutta näemmä jatkuva pieni puputtaminen on parempi kun kerralla täyteen.

......ääh..........töihin olis alettava... ei auta.
Möhkö, Lassi&Leevi, tasan 10 :heart:
 
dramer, olen miettinyt tuota samaa.
Meillä tuo klinikan lääkäri (yksityisellä) teki äitiyskortin varhaisultrassa kun käytiin. Se olis sitten valmiiksi tehty, kun ekalle neuvolakäynnille mentiin. Hedelmöittymis- eli punktiopäivä on meillä se "nollapäivä". Ja siitä lähdettiin... =)
Se, mitä mä olen miettinyt että kun tällälailla laskettuna mennään ihan oikeesti oikeita viikkoja ja päiviä, ni kun ihan "normisti" raskautuneillahan ne viikot aletaan laskemaan viim. kuukautisista... ?? vai oonko ihan kässänny väärin ja tyhmä... :D
 
Möhkö ja muut mulla oli tosiaan esikosta ihan tajuton kebabin himo, ikinä aikaisemmin en ole siitä tykännyt. Ei ihmekään että lihoin 20kg !!!! No kuitenkin, nyt tekee niin pahaa edes nähdä koko kebabbia..ei siis mitenkään oksetuta päivät pitkät, mutta jotenkin on sellanen olo takaraivossa, että sitä ei ainakaan. Se tuntuu jotenkin niin raskaalta ja tunkkaselta nyt. Voi kun tää säilyis jatkossakin, meinaan oon ollu aika suurkuluttaja tossa ruokalajissa. Nyt roskaruokaa tekee mieli Hesessä, yks tietty hamppari kutkuttaa mieltä. Makea ei oikein erityisesti maistu.. Ruisleipä, appelsiinimehu ja tonnikalasalaatti on in :) Vois olla että pysyis lihominen kurissa tässä raskaudessa, juu ihan varmaan :D
 
Tajusin jotain niin ihanaa tänään!! :heart: :heart: Aamulla pötköttelin banaanin kanssa peiton alla ja yritin mutustella sitä rauhassa ettei huono olo yllättäisi. Laskin ajattelematta käden alavatsalle ja siellä se pieni kohtu tuntui ensimmäisen kerran. Ulospäin näyttää että vatsa pömpöttää paljon ja nestettä siinä varmasti onkin. Selällä kun olin ja kaikki ylimääräinen poissa niin oli niin mukaava tuntea se kiinteä pieni kumpu siellä kasvamassa. :)

Sebu 7+2

Ps. noista päivityksistä.. olen niitä tehnyt jonkun verran ja teen sitä kyllä mielelläni jaykossakin. Haluaisiko joku kuitenkin tulla siihen hommaan kaveriksi?? Varsinkin kun lähdetään kohta 2 viikkoa ulkomaille, enkä silloin ehdi päivitellä mitään. :)
 
Heippa! Mä nyt uskaltaudun mukaan kun kerran selkee plussa oli:) Tänään sain keskiviikon (pp14) hcg:n tietää ja se oli 276. Oon sen lisäks tehny lukemattomia testejä + tavallisen raskausveritestin. Ai miten niin pelaan varman päälle :whistle: . Vielä pitää jännitellä ultraa..:ashamed:

Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi
Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta
 
Tervetuloa memma ja sunflower :wave: ja muut uudet, jos unohdin mainita.

Pikkuvadelma: aika outoa, ettet saanut sitä toksoplasmoosi koetta. En mäkään varmaan olis sitä suoraan saanut, mut kun kysyin, et kannattaisko ottaa, sanoivat et otetaan jos epäilyttää itseä. No tänään se ottettiin multa ja maanantaina saan vastauksen.
Niistä oireista tai oikeastaan niiden puutteesta, täällä samat juttu et meinaa välil usko loppua. Täytyy vaan luottaa siihen että jotain siellä kehittyy. Onhan niitä paljon naisia, jotka ei todellakaan tiedä oireiden puolesta olevansa raskaana. Et ainoa merkki on kuukautisten pois jäänti. Ja oli oireita tai ei, niin loppujen lopuksi ei voi mitenkään itse vaikuttaa siihen mitä tapahtuu.

Talvisen kylmää viikonloppua kaikille! Miukula ja muru 9+4
 
Pikkuvadelma: Älä huoli, ei kaikilla ole oireita. Mullakin miltei täysin oireeton raskaus vaikka tuplat tulossa. Iltaisin ehkä hieman väsyttää, mutta pahoinvointeja ei ole juurikaan ollut. Välillä jopa vois unohtaa koko raskauden. Itellä ollut kans välillä hirvee pelko ettei kaikki ole kunnossa, mutta ultrassa tosiaan eilen kaikki kuitenkin oli hyvin. Eiköhän sinullakin! :heart:
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta


 
Eli mä voin päivittää kyllä listaa :wave: Se on ihan hauskaa :D

Tervetuloa uudet :flower: Memma ja Sunflower

Pikkuvadelma joo on mullakin aika vähäiset oireet ja joinain päivinä iskee uskon puute... seuraavana päivänä sit hehkutan ihan onnessani vauvanvaateostoksilla :ashamed: Et kai mulla ainakin jotain hormoonihommaa tässä on sit menossa :LOL:

Voi vitsi meitä onkin täällä jo komee pino :heart: Huippua! Ja ihana olla täällä, vihdoin :hug:

Mä oon taas vähän lyhytsananen, alkaa tähän aikaan illasta jo väsyttämäänkin :D

Kristiina ja salli rv 9+5 (piti kalenterista tarkistaa, et onko oikeesti jo noin paljon :) )
 
Täälläpä on hiljaista.. kaikki ilmeisesti ovat joulukiireissä :)
Oireet aika vähäisinä minullakin. Pahoinvointi ei ole pahentunut, lähinnä pientä etovaa oloa ajoittain. Olin jo huolissani onko kaikki hyvin mutta rinnat onneksi kertovat, että hormonipitoisuudet eivät ainakaan ole laskeneet. Tänään puolisokin huomautti että onpas muhkeat rinnat! =) paisuneet ja kipeät ovat tosiaan. Väsyttää myös iltaa kohden aikalailla.
Nopeasti kuluu aika. Tänään poksahti yhdeksäs viikko! :eek:

Tervetuloa porukkaan Sunflower ja onnea plussasta! :heart:

Pirpana + Pikkunen 8+0
 
Mä elelen edelleen epäuskossa.. siihen asti kunnes pääsen sinne ultraan. En vaan pysty uskomaan ja kokoajan pelkään että punaista tulee pyyhkiessä. Eilen olin torilla myymässä siskoni kanssa ja sanoin hänelle, että nyt alkoi menkat. Että tunnen sen kun tulee vertakin. Siskolla on 2 kaksi lasta ja hän vaan hymyili mulle. Menin käymään vessassa ja kappas vaan..ei siellä mitään ollu tullut :LOL: . Sisko sanoi että hänellä oli ollut ihan samanlaisia tuntemuksia molemmissa alkuraskauksissa. Ensimmäisestä testasikin vasta kun menkat oli 2 viikkoa myöhässä..

Rinnat ovat kyllä kipeät ja painavan oloiset. Väsymys on kamalaa ja alavatsassa on välillä "paineen" tunnetta. Eilen myös autosta noustessa repäisi ikävästi. Hui.. on tämä jännää!! Lueskelin teidän edellisiä juttuja täällä ja ei tässäkään palstassa ole draamasta säästytty!!

Olemme kertoneet uutisen jo kaikille. Päätettiin että jos kesken menee niin sittenpähän on tukiverkko ja ei se ole mitään hävettävää. Toivottavasti ei tarvitse ikäviä uutisia kertoa..
 
Miukula vielä siitä verikokeesta.. sitten neuvolassa oli vaan sellanen mielipide, että kun sen voi saada lihastakin niin eihän lihansyöjiäkään testailla. Että selvä :eek:

Sunflower: meillä kerrotaan huomenna esikolle ultran jälkeen :) Tällä hetkellä tietää mun lähimmät ystävät, omat vanhemmat ja isovanhemmat sekä anoppi. Mies ei ole niin innostunut tosta kertomisesta.. mutta olen ite kyllä myös tuota mieltä, että tukiverkko on hyvä olla ja luultavasti kertoisin keskenmenostakin niin miksen sitten alkaneesta raskaudesta. Annetaan esikon kertoa aatona muille, kun mennään miehen kotiin. Siis sinne tulevat isoisovanhempia sekä miehen siskot perheineen. Eli sitä lähintä porukkaa meille kuitenkin. Tai ainakin musta tuntuu että tuo esikko kailottaa sen heti ensimmäisenä kun sinne päästään, on se sellanen hölösuu :) Mutta luultavasti se tulee esikolta ulos suusta jotenkin näin: "Meille tulee vauva! --huomenna!" Ei oikein noita aikoja oikein ymmärrä :D Mutta toivotaan huomisen ultran tuovan hyviä uutisia, sitten olen päättänyt jo rentoutua. Ainakin ollaan ylitetty viimeksi keskenmenneet viikot..

Kristiina: Mä oon ajatellu vähän samaa, et kai mussa jotain hormooneita hyrrää, kun mulle tulee aina välillä sellasia itkukohtauksia. Tai ei ne oikeestaan ole itkukohtauksia, vaan sellasia että kyynelet kohoaa silmiin ja jotain purskahtelen siinä kun tajuan että meille voi oikeesti olla tulossa vauva ja ehkä oon oikeesti ens kesänä synnyttämässä.. ihan hullua :heart: Ja nää tapahtuu aina autossa, mä en käsitä, mutta ainoastaan silloin kun olen yksin.

Pikkuvadelma 9+3
 
Kyllä täytyy sanoa et ei tämä stressi tahi huoli tällä menolla kyllä helpota. Torstaina oli päivä ettei tullut juuri mitään vuotoa. Olin jo huokaista helpotuksesta, et vihdoinkin loppuu. No perjantai aamuna sit oliki tullut jo kirkasta verta aika paljon. Hirveä paniikki ja huoli. Itkin miehelle silmät päästä et joko tämäkin nyt otetaan meiltä pois. Varattiin sit klinikalle aika ja mies sanoi et otat nyt vain ihan rauhassa, kunnes tiedetään jotain varmaa. Ennen lääkäriä vuoto ehti muuttua niukemmaksi ja ruskeaksi joka hivenen jo heplotti oloa. Olin sata varma silti et lääkäri pahoittelee että ikävä kyllä enää ei löydy sykettä, mutta ihmeekseni löytyi jo vahva syke. Lääkärikin sanoi että huomaatko, syke on vahvistunut huomattavasti muutaman päivän aikana. Vuotoa ei kohdussa, joten se vuoto kohta on ilmeisesti sit istukan juuressa. Nyt taas muutama päivä ei juuri mitään vuotoa. Mut kyllä pitää olla tuskaisan pelottavaa. Jokainen vessa reissu on entistä pelottavampi. Mulla ei ole aikaisempien raskauksien kanssa ollut mitään tällaista. (Tyttö 11 ja poika 8) Nämä on kyllä ollut luomu raskauksia entisen miehen kans. Nyt siis odotamme ekaa yhteistä nykyisen miehen kanssa. Luulisi et näissä hoidoissa olisi tarpeeksi ollut jo painetta ja kestämistä, niin eikö nyt jo saisi rauhassa ilman ylimääräsitä huolta nauttia raskaudesta. Mutta kaikesta huolimatta pääasia on et pikkuinen voi hyvin. Lääkäri sanoi vielä et ultrataan vielä tiistaina 22 päivä kuten oli suunniteltu, niin saan joulurauhan.

Hyvää pakkas sunnuntaita kaikille. :hug:

Memma ja Sissi 6+4
 
Memma, hienoa että kaikki on hyvin. :heart: kiva että pääset uudestaan taas sinne ultraan.
sama täällä, huoli ei meinaa loppua ja tietenkin vaan lisääntyy koko ajan. höh. niinpä - luulsi nyt että näissä hoidoissa on jo ollut tarpeeksi kestämistä - liikaa verta, hikeä ja kyyneliä. :|
nyt sais ne loppua. piste.
dreamer rv7+5
 
Uusille tervetuloa ja Onnea!! :wave: Teitä onkin tullut useampia :)
dreamer Meillä klinikka laski viikot siten, että punktiopäivä on 2+0, ja neuvola on käyttänyt sitten samaa. Siellä olisi tullut eri tulos menkkojen alkupäivästä laskettuna, mutta luottivat klinikan laskuun.
Memma hyvä, että kaikki ultrassa hyvin ja pääset näkemään pikkuisen vielä ennen joulua:heart:
Kaikille, joita huolestuttaa, musta tuntuu, ettei tää huolehtiminen tule loppumaan ikinä. Taidan tulla aivan ylihuolehtivaksi äidiksikin tätä menoa... Kaikki on oikein hyvin, mutta sitten keksin kaikenlaisia huolenaiheita itselleni :kieh: Jouluna kyllä yritän ottaa oikein rennosti.
Olen menossa huomenna veriseulaan ja viikon päästä on sitten np-ultra. Toivon, että siellä kaikki on hyvin, vaikka tiedossa on että ainakin hyperstimulaatio voi johtaa virheellisesti korkeaan riskilukuun. No, olen ajatellut, että sitten voi jotenkin valmistautua, jos olisikin jotain poikkeavaa. Ei se muuten tähän raskauteen tule vaikuttamaan.

Nyt vielä porkkanalaatikon tekoon!!

verve + hoopi 11+5
 
Tää varas sit tiistaiks ultran yksityiseltä :ashamed: Tayssi on jo joululomalla ja neukkuaika on sit vasta uutenavuotena niin ajattelin minäkin käydä sit ostamassa ittelleni joulurauhan :xmas: Ei mulla siis mitään vuotoja oo ollut ollenkaan mut vähäiset oireet kummastuttaa edelleen. Tietääpähän sit taas jotain :)

Nyt, kun Luget loppu niin siirryin käyttämään noita Gynocapseja siis maitohappobakteeri-emätinkapseleita (kun jotain on pakko näköjään saada sörkkiä tonne alapäähänsä :LOL: )

Viime raskaudessa mulla oli alkuaikana runsasta valkovuotoa (pari kertaa holahti farkuistakin läpi...) ja pari tulehdustakin, jotka hoidettiin antibiooteilla niin ajattelin yrittää ennaltaehkäistä asiaa noilla. Viimeks ainakin tilanne rauhottui niiden avulla.
Syön kyllä muutenkin kattavaa mh-bakteeria (7 eri kantaa sisältävää ) päivittäin ja uskon sen vaikuttaneen esikoisen kohdalla siihen ,ettei allergioita ole ilmaantunut, vaikka geenien puolesta niitä "pitäisi" hänelläkin olla :) Tiedä sitten onko sattumaa mutta :)

Arvatkaa mies lähti just kalsarit vilkkuen Heselle :D En muistanutkaan miten kivaa tää raskaana oleminen on, palvelu pelaa ihan eri malliin :D

Kristiina ja salli rv 9+6 (huomenna täys kymppi!)
 
eikun joo...mähän olen tyhmä :headwall:
aikaisemmin kommentoin tota viikkojen laskentaa enkä rehellisesti pysty sanomaan, miten mä oikein noin kierosti ees oon aatellu.. noh, siis meilläkin ihan samanlailla klinikka laski -> punktiopäivä on 2+0.

täällähän oli jokunen uusikin - :wave: vaan ja onnea plussasta!!
ja toi on kristiina niin totta, että mielenrauhan voi tuolleen ostaa... Meillä se toi hävinneet yöunetkin takaisin kun kaikki näytti hyvältä.

Nyt ei varmaan kannattais "ääneen" tätä sanoakkaan, kuitenkin palaa huomenna takaisin... mutta tänään on ollut ehkä hieman vähemmän etova olo. Jeeeee \o/
Väsymys se kyllä jatkaa olemistaan.... mutta malttaapahan mennä vähän hitaammin, kun välillä heittää sohvalle hetkeksi selälleen =)

.....nukkumisesta puheenollen......... tästä lähden maate.......... hyviä unia naiset.....
Möhkö, Lassi&Leevi 10+2
 
Heipä hei kaikille! Saanko liittyä vilkkaaseen joukkoonne? Osa täältä onkin tuttuja syksyn ivf-pinosta.. Meillä kävi niinkin yllättävästi, että saatiin luomuplussa hoitojen välissä. Meillä takana siis yksi IVF ja yksi PAS ja tammikuussa piti alkaa uusi IVF... Tein kuitenkin plussatestin perjantaina, ja lauantaina varmistui vielä hieman vahvempi viiva. :heart: Tosi yllättynyt olo, kun ei tullut ovistakaan tikuteltua, eikä hampaat irvessä tahkottua. :) Näin se vaan elämä kai voi yllättää.

Ollaan yritetty lasta kaksi vuotta, kemiallisia raskauksia on tullut neljä ja yksi keskenmeno todettu viikolla 10.. Eli tosi varovaisin mielin liikenteessä. En meinanut uskaltaa tännekään tulla, mutta sitten mietin että pakkohan sitä on saada höyryjä päästää ulos! Nyt tuskin kemiallinen on kyseessä kun on viivakin jo vahvistunut, mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Lueskelin pinoa läpi ja aika samoissa fiiliksissä on kaikki taineet olla tässä ihan alkuvaiheessa. Jokaikisen vessareissun suorittaa sydän kurkussa.. Jokainen nippaus pelottaa, oireita saisi olla enemmän, kaikki on vielä niin alussa... välillä pieniä ilon läikähdyksiä, mutta silti ei meinaa uskoa todeksi että tää voisi onnistua.

Toivottavasti pikkuvadelman ultraus mennyt hyvin!? Vilkutukset muillekkin! :wave:

fifiris 4+2
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 28.08.2010 - Jorvi - ensimmäinen - luomuylläri IVF hoitojen välissä. Lasta toivottu vuosia, aktiivisesti yritetty 2 v.
 

Yhteistyössä