Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Astrid 4D-ultra on maksullinen ja maksaa n. 100 euroa. Esikoisen kanssa kävimme muistaakseni Femedassa ja lääkäri oli Bruno. Siinä näkyy liikkuva kuva moniuloitteisena ja ultrassa selviää paljon mitä ei tavallisessa näe. Sukupuoli selviää kun siihen menee raskausviikon 20 jälkeen, kauhean myöhään ei kannata mennä koska silloin sikiö on jo liian iso, eikä hänestä saa kokonaiskuvaa. Silloin selviää myös mahdolliset suu- ja nenälakihalkiot ja ultrassa katsotaan paljon muitakin kehityksellisiä asioita, veren virtausta sikiön sydämestä jne. Itse saimme "kivoja kuvia" pienestä ja dvd:n tutkimuksesta. Siinä näkyi hyvin pienet kasvot ja kaikki pienet varpaat ja sormet. :heart:
 
Moikka taas kaikille! :wave:

On taas tullut uusia mukaan, tervetuloa!

En ole jaksanut hetkeen kirjoittaa mitään, mutta kuulumisenne luen päivittäin. Piti kanssa kysyä tuosta 4D-ultrasta, että korvaako se rakenne ultran? Eli jos haluan maksaa ja mennä 4D:en niin sit ei tarttis rakenne ultraa ollenkaan, niinkö?

Piti vielä kysymäni, että oletteko huomanneet valkovuodon lisääntyessä näin raskauden aikana, että vuoto on kellertävää? Ei mitenkään erityisen pahanhajuista, et kyseessä ei pitäis olla tulehdusta. Luin vaan netistä, että jollakin vuoto on kellertävää, ettei pitäis olla huolta. Kuitenkin kiinnostaa mites teillä on?

Tosiaan mulla seuraava ultra vasta rv 12+0, että sinne asti täytyy nyt odottaa. Et näkee onko murusella kaikki hyvin. Nyt olen koettanut vähän liikkua ja paino ei ainakaan nyt ole noussut enempää, toistaiseksi. :LOL:

Ihanan pirtsakkaa pakkasiltaa naiset! Miukula ja muru 9+0
 
Ripperi tervetuloa :wave: Toivotaan, että se tuhruttelu sullakin loppuu äkkiä :hug:

Hei kerrotteko te neuvolassa, että raskaus on alkanut hoidosta? Multa Taysilla ultrassa lääkäri tätä kysyi ja kun sanoin, että aion kertoa, koska esikostakin kerroin, niin kirjoitti mun äitiyskorttiin, että "ivf-tuoresiirrosta alkanut raskaus" ja tosiaan sithän se laskettu aikakin on se jämpti eikä sitä tartte neuvolan joka ultrassa sit arpoo uusiksi ;)

Tuun paremmalla aikaa paremmin turisemaan, nyt pitää laittaa ruokaa pojille :)

Kristiina +salli rv 8+0 (jo!!)
 
kristiina, kyllä kerroin neuvolassa että on ivf:llä saatu aikaan. muuten olis vähän sekavaa, enkä olis osannut sanoa mitään viime kuukautisista. ehkä sit olis täytynyt vaan keksiä se päivä sen mukaan noin, millai on rv:t itse laskenut... mut mä aattelin, et eipä tuu sit mitään outoja tilanteita, kuten esim. ehkäisystä tai muusta kun puhutaan. eli nytkin täti sitten heti sanoi, että ilmeisesti ei ollut ehkäisyä. :p :whistle: - no, ei ole ollut juu vähään aikaan.
mitenköhän niitten koneet ne laskee, kun hän sai LA:ksi 2.8. hedelmöityspäivän mukaan; mä saan tolla vau.fi:n laskurilla 3.8. no, sama se - sinne elokuulle se kuitenkin menee.

tosi outoa nyt kun on toi äitiyskortti tossa kassissa aina mukana. jotenkaan ei yhtään todellista... B)

d78 6+6
 
Miukula, esikoisen kohdalla 4D korvasi yhden neuvolalääkärikäynnin. Tosin Bruno ei tutkinut kohdunsuun tilannetta, joten kävin kaikki kunnan tarjoamat lääkärikäynnit + ultrat. Valkovuodosta sen verran että se on aavistuksen lisääntynyt entuudestaan, mutta luulisin sen olevan ihan normaalia, niin kauan kun ei pahanhajuista tai paakkuista.

Kristiina olen kertonut molemmissa raskauksissa neuvolatädille raskauksien alkaneen hoitojen avulla. Jotenkin helpompaa asioida kun taustat tiedossa. Esikoisen odotuksen aikana olinkin niin peloissani että meneekö kaikki hyvin ja pääsin puhuman peloistani silloin neuvolapsykologille. Silloin oli siis helpompaa että kaikki ymmärsi mistä kaikki pelot kumpusi.
 
Helou!

Tänään kävin ultrassa, jo toista kertaa siis. Pikkuinen oli kasvanut huikeat 3 mm, pää-perä pituus on nyt 8,6 mm!! Sydän sykki hienosti. Kaikki muutenkin hyvin eli nyt voi hetkeksi yrittää rentoutua. Törkeän huono olo on ollut koko päivän, taitaa jouluvalmistelut tällä menolla jäädä heikoksi. Yli puolet lahjoistakin ostamatta kun kaupassa tulee vielä heikompi olo. No, millään ei ole mitään väliä kun ja jos vain pikkuisella on kaikki hyvin!

Diodium + Obed 6+5
:heart:
 
ihan ensteks omaa napaa: ultrassa käyty tänään ja siellähän se himppu oli ja syke näkyi hienosti! =) vastasi viikkoja 7+3, kuten olen itse laskeskellutkin=) pää-perämitta oli jotai 12 mm :heart:

oli joku harjoittelija eka ultraamassa ja reppana yritti ultrata "oikein" mut ei löytäny ees kohtua, näytti jo menevän ihan paniikkiin kun ei löytänyt mitään! no onneksi lääkäri oli vieressä pelastamassa tilanteen=) ite jo niin monessa ultrassa ravanneena tiesi heti, että iha väärin ultraa, mut jälkeen päin aattelin et herran jumala, jos olisin ollu iha kokematon ultrissa, niin olisipa kerennyt säikäyttämään kun ei löytänyt eka mitään! kaikenlaisia päästävätkin kokeilemaan... :LOL:

neuvolankin jo varasin ja sain ajan jo torstaille=) vielä huono olo vaivaa, ehkä hieman helpottamaan päin, kunhan muistaa koko ajan syödä jotai! rannekkeet käsissä olen aamusta iltaan, pois en uskalla ottaa :LOL:

tervetuloa uusille joukkoon mukaan!

dreamer78 joo, oli kyllä ihan hinnakkaat ne rannekkeet! onko sulla ollu apuja niistä? mä pidän niitä aamusta iltaan, pois en uskalla ottaa=) luotan että niillä saan pidettyä pahimman pahoinvoinnin poissa

pirpana mäki katoin ihan ohi mennen hm:llä vauvojen vaatteita, mut en uskaltanu vielä koskee=)

kristiina kyllä aattelin neuvolassa kertoo, onpahan neuvolassakin sit tarkempaa tietoa. vaikka ei mulla vaihtele laskettu aika hoitojen ja menkkojen mukaan ku pari päivää. ja esikoinen syntyi 8pvä ennen la:ta joten...

miukula oi, kun sulla on jo viikkoja=)


Isabella & himppu 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja isabella81:
dreamer78 joo, oli kyllä ihan hinnakkaat ne rannekkeet! onko sulla ollu apuja niistä? mä pidän niitä aamusta iltaan, pois en uskalla ottaa=) luotan että niillä saan pidettyä pahimman pahoinvoinnin poissa


Isabella & himppu 7+3
onnittelut mukavasta ulrtanäkymästä. :heart: mullakin oli kerran hoitojen aikana joku harjoittelija-poika. UGH!!!?? :whistle: meinasin jo sanoa, sille että mihin se yrittää oikein survoa sitä. onneksi virallinen lääkäri-täti pelasti tilanteen ja päästi mut tuskasta. eipä tuokaan harjoittelija meinannut kohtua löytää: meinasin ruvata siinä neuvomaan. :LOL:

Joo, on niistä apua. luulisin. aamulla laitan sängyssä ja makailen viä vähän aikaa ja illalla otan pois sängyssä. suihkussa tietty otan pois, eikä ainakaan vielä ole mennyt olo pahaksi sen ½ tunnin aikana. onneksi.

dreamer78 7+0 (jee!)
 
Ihania ultrakuulumisia Isabella ja Diodium!! :heart: :heart:
Itsellä on huomenna ultra heti aamusta ja jännittää kyllä kovasti että onko kaikki hyvin. Omasta voinnista voi kyllä päätellä että jotain tuolla tapahtuu, mutta huomenna kaikki sitten selviää. :)

Astrid Tutkimuksesta saa kyllä kelakorvauksen. Nyt en saanut kyseisen paikan hinnastoa käsiini, enkä muista jäikö itselle maksettavaksi noin 100 euroa vai miten kallis se oli?? Jos perusultrakin on yksityisellä ilman kelakorvausta 100 euroa, niin siitä voi laskea että erikoisultra on varmasti jonkun verran kalliimpi.
 
Diodium ja isabella hienoja uutisia ultrassa, kiva juttu! :heart:

Hei muuten,kysymys teille joilla jo kokemusta vauvoista; minkä kokoista vaatetta menee 6kk vauvalle? Joululahjoja mietin sukulaisten muksuille... ;)

Kristiina kyseli tuosta lapsettomuushoidoista kertomisesta neuvolaan. Mä sanoin sinne heti, että on tämmöinen raskaus.

Oletteko muuten kertoneet raskaudesta läheisille vielä tai koska aiotte kertoa?

Astrid ja Jokunen 7+2
 
Astrid, kertomisesta: meillä tietää jo puolet tutuista. julkista tämä ei vielä ole, mutta eiköhän tässä ennen joulua sekin tapahdu... jotenkin sitä odottaa huomista ultraa ja sitä, että näkee että se on TOTTA. tuntuu siltä että huijaa, kun nyt oon kertonut raskaudesta.. :LOL: ei vaan - jo toinen ihminen(mies) sanoi tänään että kyllä sun naamasta näkee. (miehen naamasta varmaan näkee, että on lakannut saamasta :LOL: )
viikonloppuna kerrotaan miehen vanhemmille; jännittää... heillä on itsellään vain tuo yksi lapsi, mun mies. ja mulla on vähän semmoinen aavistus, että ehkä siellä hiukan kauhistellaan, että kuinkas järkevää tää nyt on; kun kuitenkin meillä tässä jo 3 lasta jaloissa usein pyörii. :p no, uskon että anoppi on ihan positiivisesti kuitenkin yllättynyt - tai mistä mä tiedän onko hän vaan "odotellut" sitä päivää, kun kerrotaan. vielä on mietinnässä, että mites se kertominen sitten tapahtuu; kertooko mies vai minä vai jotenkin muulla tavalla.
mun äiti luultavasti on jo kuullut huhuja, joten odotelkoon sen aikaa että joulun aikaan sitten tavataan. luulen että saa itse kysyä sitä asiaa, ja sitten vasta sanon.

rentoa iltaa sitten sullekin Sebu. :LOL: :saint: ... on kuin lapsena joulupukkia olis odottanut; ja onhan se joulun aika edelleenkin semmoinen taianomainen ...
nyt vaan odotellaan vähän suurempaa lahjaa. :heart: :heart:
 
Takana nyt sitten tuo lääkäri-neuvola ... koplasi kohdun ja sanoi että voisi koosta päätellen vaikka ollakin jo yli 9 viikkoa ... <joten pääsen ultraan aikaisemmin ! En siis maksa varhaisultraa yksityiselle vaan menen np-ultraan ennen aikojaan , parin-kolmen viikon päästä ja siellä sitten laskevat heidän mielestään rv:t .... Nyt oviksen laskurin mukaan 6+3 ja neuvolan mukaan 9+2 , mut pääsee pian jo tuohon ultraan ,katsomaan että kaikki on ok ja katsotaan sitten mitäs koon perusteella saadaan viiikoiksi !
Ai niin , kyselin tuosta alkuraskauden kohdun koosta että voiko edelliset raskaudet vaikuttaa siihen , että siis olla siten isompi ? Sanoi että ei se tässä vaiheessa juuri vaikuta ! En silti laittaisi lainkaan pahaksi vaikka olisi vain viikonkin pidemmällä toiveajattelua , et pääsisi tässä huonossa voinnissa helpommalla !!!! Pahoinvointi siis alkoi tänään aamulla ja tuli halattua posliinia , sappinesteiden verran , kun ei ruoka vielä aamulla oikeen maistunut ! Ja nyt olikin sitten ihan ekaa kertaa AAMU-pahoinvointia

neitim
 
Hienoja ultrauutisia, Diodium ja Isabella, onnea!! :heart: :heart:

Täällä myös tänään ultrassa näkyi raskauspussi ja kuului kuinka sydänäänet jumpsuttivat! Aloin itkemään ja nauramaan yhtäaikaa helpotuksesta ja liikutuksesta! =) Ihan mieletöntä!
Siellä se pikkuinen pötkötteli, oli 12,4mm pitkä ja vastasi viikkoja 7+4.
Laskettu aika aikaistui parilla päivällä ja viikotkin meni parilla päivällä eteenpäin!
Normaali raskaus siis ja yksi pieni siellä köllötti niinkuin arvelinkin. Viimeyönä näin unta että siellä oli yksi poikavauva kasvamassa!! :LOL:
Helpotti, kun lääkäri sanoi että keskenmenon riski on olemassa mutta se on todella pieni kun tässä vaiheessa on kaikki normaalisti! Eli nyt voi ottaa rennommin, vihdoinkin!

Kertomisista... kaikki lähimmät sukulaiset ja ystävät tiesivät hoidoista, plussasta ja nyt sitten sykkeestäkin. :)

Onnellinen pirpana + pikkunen 7+3
 
Diodium, Pirpana ja Isabella: Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!
:heart: :heart: :heart:

Toivottavasti Sebulla ja muilla huomenna ultraan menevillä yhtä hyviä kuulumisia! Itellä se kontrolliultra torstaina ja alkaa jo nyt pelottamaan. Tuntuu että kaikki vähäisetkin raskausoireet hävinneet jo nyt rv 8+5. Torstaina sitten selviää tuleeko hyvä vai huono joulu!
 
Voi, kuinka ihanaa lukea onnistuneista ultrakäynneistä! Onnea teille kaikille pikku sydämen kuulleille! :heart:

Itsellä sen sijaan menee yhä kehnommin. Ruskeaa tuhrua on nyt tullut 8 päivää, eikä se näytä mitään merkkejä loppumisesta. Päinvastoin se tuntuu vain voimistuvan, ja tänä aamuna oli taas vähän punertavaakin (edellisen kerran ollut tasan viikko sitten, vuodon alkamispäivänä ). Ei sitä vieläkään lorise eikä se vielä puhdasta verta ole, mutta miksei se vaan mene pois??? :headwall: Tässä alkaa oikeasti mielenterveys olla jo koetuksella!

Vielä 2 viikkoa pitäisi kestää ultraan. Aiemmin ei oikein kannata mennä, koska tänään vasta 5+1 ja ensi viikolla, kun voisi aikaisintaan mennä, vyöryy joulu päälle. Että kestettävä se vaan on.

Auttaisi varmaan myös, jos olisi jotain oireita, vaan ei ole mitään. Rinnat ehkä ovat himpun normaalia aremmat, mutta eivät missään nimessä kipeät. Ja pahoinvoinnista ei tietoakaan. Sinänsä tietty hyvä, ettei tarvitse oksennella, jos se kuitenkin on menossa kesken... :ashamed:

Teillä muilla tuhrutteleijoilla (mm. astrid, isabella, Möhkö) on ilmeisesti vuodot loppuneet aika lyhyeen, eikö? Koetin lueskella ketjua taaksepäin ja etsiskellä teidän alku- ja loppupäiviänne, eikä kenälläkään tainnut olla yli viikon yhtäjaksoista tuhrua/vuotoa?

ripperi 5+1
 
ihan äkkiseltään täältä töistä kommentoin.... Että onnea hyvistä ultranäkymistä - täällä oli useampikin jo päässyt käymään. Ihanaa! Nimim. en kerkee millään kirjotella...

ripperille ihan älyttömästi jaksuja. Minulla oli joo sitä tuhrua ... vajaan viikon, juuri ennen varhaisultraa alkoi ja loppui asteittain kun luget sai lopettaa.
Tulihan sitten se erittäin pelottava verinen vuoto noin viikon tuon v-ultran jälkeen, yhtenä iltana. Vietimme mieheni kanssa pari unetonta yötä sen jälkeen ja sitten lompsin yksityiselle ultraan. Viikkoja oli pari enemmän silloin kun sinulla nyt.
Syytä ei lääkäri sille vuodolle osannut sanoa, kaikki näytti ihan ok olevan. Sitä ruskeaa tuhruahan sitten tuli vielä senkin jälkeen muutamia päiviä, koska johonkin sitä verta oli siellä sisuksissa vuotanut ja se valui ulos.

Toivottavasti tuhrut loppuu ja että ne on ihan vaarattomia. Tiedän, että fiilikset on sekavat, kovasti vaan tsemppiä!!

Möhkö, Lassi&Leevi 9+5
 
Nyt on ultrassa käyty ja siellä se sykki se yksi sydän. :heart: Nyt on kyllä niin helpottunut olo kun pieni on elossa ja vielä oikeassa paikassa. Täytyy kyllä myöntää että olen vähän helpottunut siitäkin tiedosta että kyydissä yksi pienokainen. Viikkoja on 7+0 ja laskettu aika on 4.8.2010. Lääkärin mukaan keskenmeno% romahti samantien, vielä kaksi viikkoa sitten se oli 20%, viikko sitten 10% ja nyt kun sydän sykkii ja alkion koko vastaa viikkoja niin keskenmeno% on enää 0,5%. Hän sanoi että uutisen voi jo kertoa hyvin mielin, että sama % säilyy koko loppuraskauden ajan. Yritän nyt tämän tiedon perusteella unohtaa murehtimisen ja nauttia tästä hetkestä, uskomatonta että päästiin näin pitkälle!!

Viikon päästä lähdetään sitten kahdeksi viikoksi etelän aurinkoon. Kyselin kaikesta mitä siellä voi syödä ja juoda ja minulta otettiin tänään nuo toksoplasman (vai mikä nyt on) vasta-aineet.. sen mukaan sitten tiedän vielä takemmin että voinko syödä salaatteja ja muuta matkalla.

Nyt olen niin helpottunut ja onnellinen että en pysty keskittymään kun omaan napaan. Palaan myöhemmin lukemaan vielä uudestaan kuulumisenne!

Sebu 7+0 :heart:
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04
 
Onnittelut Sebulle ultrakuulumisista, hienoa! vai kerrottiin sulle tommosii niistä keskemenoriskeistä, kiva kuulla.

(.) ja tässä omat kuulumiset: :heart: ja :heart: sykkivät, joten kaksosia odotellaan. :D B) tää on tää meikälläisen lisääntyminen ilmeisesti tapahduttava harvakseltaan, mutta sitten yhdellä kertaa vähän enemmän. :whistle: jos edelliset kaksoset meni muille kerrottuna vielä sattuman piikkiin niin tätä ei ehkä enää selitellä sillä. :saint:
pikkuiset vastasivat viikkoja eli jotain 6+6, lääkäri sanoi. ihme tavalla ne laskee viikot SIIRROSTA eikä hedelmöitymisestä; sama se - kunhan vaan saan pungerrettua ne elävänä tähän maailmaan ensi kesänä.
voi vitsi - on tässä sulattelemista, taas. ehkä miehellä vielä enemmän. mutta on se tuo mun köriläs vaan niin ihana: halusi lähteä polilta suoraa päätä kertomaan äidilleen ultrakuvan kera. =) :heart:

dreamer78 + hipsu&nipsu 6+6
 
niin, ja kukaan ei edelleenkään ole sanonut mulle mitään niistä LUGEISTA! :/ pöh. päätin eilen, että otan tästä päivästä lähtien 1x200 muutaman päivän ja sitten lopetan. tähän asti oon ottanut 1,5vkoa 2x200. voi tuntua oudolta jos yht'äkkiä loppuu mössön ilmeneminen pöksyissä/suojassa. :LOL:
 

Yhteistyössä