Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Ihania uutisia Astrid ja Pikkuvadelma!! :heart: :heart:

Mietin tässä että mitä tukilääkityksiä teillä muilla on tässä raskauden alkumetreillä? Itse otin eilen viimeisen progen ja vähän kyllä jännittää että pysyykö pieni nyt kyydissä ilman apuja.. Kortisonia syön ainakin viikolle kahdeksan asti, tai jopa np-ultraan asti. Sen tarkoitus on kai alentaa omaa vastustuskykyä ja sitä kautta vähentää sitä että keho hylkisi alkiota. Onko teillä muilla vastaava käytössä?

Oireista sen verran että tuntuu kyllä että välillä on oireettomampia päiviä ja välillä oireita on taas enemmän. Täällä edelleen huonoa oloa, tiheää vessassa juoksua, närästystä ja nyt väsymyskin on astunut kuvioon. Tällä hetkellä tekee mieli kurkkua, tomaattia, tuoremehua ja omenaa.. kiva että välillä muutakin kuin roskaruokaa mutta kaikki aiheuttavat kovaa närästystä.

Vielä ois viikko odoteltavaa ennen ensimmäistä ultraa. Tänään vatsaa ja varsinkin pallea ja kylkien seutuja vihloi ihmeellisesti. Pelkäsin heti pahinta ja olenkin juossut vessassa tarkistuskäynneillä koko päivän.

Sebu 6+0 :heart: :heart:
 
sebu: jos sullakin on hiukan hyperin oireita? se tuntuu palleassa ja kyljissä...
mulle ei oo sanottu tosta lugesta mitään... ilmeisesti sitä otetaan ekaan ultraan asti meidän laps.polilla. olen ottanut sitä 3x200mg aluksi, mutta viikonloppuna (la) aloin ottamaan vain 2x200mg ja sen verran otan ultraan asti ja sit lopetan muutaman pvn aikana ottaen yhden... jossain hoitopaikoissa lopetetaan tuoresiirrossa plussatestiin, mutta mua kyllä vähän jännittäsi ihan sillai lopettaa. en muista enää miten itse otin viime IVF-raskaudessa niitä.

d78 6+1
 
Hienoa Lillian, mukavaa lukea positiivisia ultrakuulumisia! :)
Pikkuvadelma , toivottavasti se vasodepressiivinen syndrooma pysyy kohtudella aisoissa raskauden ajan, ja huippaus muutenkin meillä muillakin!
Sebu, mulla on luget käytössä 300mg aamuin illoin. Pidän sitä aika isona annoksena koska mulle tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon. Joissain paikoissa luget lopetetaan plussatestiin mutta meidän hoitopaikassa jatketaan pidemmälle. Sain lopetusohjeet joissa lääkettä lopetellaan pikkuhiljaa. Käytän sitä kuitenkin vähenevin annoksin rv viikolle 10 asti jos tämä raskaus jatkuu sinne asti...
En tiedä sitten lopetellaanko lääkettä aiemmin jos ensi viikolla ultrassa näkyy kunnon keltarauhanen.. se jää nähtäväksi.
Täällä myös öllötys jatkuu ja kokoajan pitää jotain mussuttaa... Rinnat on myös turpeat ja ihan kosketusarat.. Oireista päätellen siis tänään edelleen raskaana :LOL:
Milloinhan tämä hermoilu loppuu... :ashamed:

pirpana rv 6+2
 
Tänään olin ekassa neuvolassa ja sain hirveän määrän kaikki kokeita .. huoh . eli tuo perinteinen veren vasta-aine selvitys ,pissakoe ja sokerirasitus heti ens perjantaille .. neuvolalääkärikin on jo ens tiistaina jotta selvitetaan missä vaiheessa raskaus on .

veriseulasta , mä en aio siihen mennä!!! siitä on kautta aikojen tullut niin paljon vääriä tuloksia ja turhaa huolta , että en mene ! niskapoimuun meen kyllä

neitim
 
Terve kaverit :wave:

Lupasin niitä ultrakuulumisia ;) Eli niinhän sieltä löytyi ihana pieni läpättävä sydän ja sen 8,3 mm pitkä omistaja(tar) :heart: Voi äly. Ihan huippua. Huomenna soitan äippäneuvolaan.

Ja mulla Luget oli ultraan asti 3x200mg, nyt seuraavat 3-4 pvää 2x200mg ja sit seuraavat 3-4 päivää 1x200mg ja sit kokonaan pois. Muuta tukea mulla ei ole koskaan ollutkaan kun Luget.

Ja kävin sit ostamassa H&M:lta äippäfarkut isolla mahavaralla :D Tosin ne on kyllä vähän sen malliset, että ei auttais ton hanurin ihan hirveesti levitä tässä odotellessa :LOL: Mut menee nyt ainakin hetken aikaa sitten...

Mä oon kauheen lyhytsananen täällä nykysin, koskaan ei ehdi kunnolla tänne lätisemään :ashamed: Mut luen kyllä kaikkien kuulumiset ja mietin usenkin, että mitä teille kuuluu:heart:

Kristiina ja salli rv 7+2
 
Mukavat ultrakuulumiset myös Lilianilta. Hyvä hyvä!

On tää sellasta aikaa kyllä, että ei aamulla tiedä, miltä illalla tuntuu....
Mulla sydän on hypähtänyt kurkkuun, kun eilen illalla, ihan tässä tietokoneella istuskellessa yht'äkkiä "lorahti" housuihin :eek: Vertahan se oli! siis aivan "puun takaa", ei kipuja...ei kivistyksiä... ei yhtään mitään poikkeavaa sitä ennen. Pelästyin ihan sairaasti...
Noh, siinä sitten kun sain sykkeen tasaantumaan niin tajusin, ettei sitä sitten sen enempää tullut, eikä ole tullut lisää tähän mennessäkään (koputtaa puuta).

Soitin tänään äippäpolille ja sieltä sanottiin, että ottaa nyt vain ihan rauhallisesti (joo-o, pystyn toki... :| ja että kun näin alussa ollaan, niin sille vuodolle ei mitään voi eikä välttämättä syytä löydy.

Kyllä tässä nyt vähän pelottaa, että onko pojilla asiat hyvin... En tiedä joutuuko tässä viemään yhden satasen tuonne yksityiselle, että ultrattais - ihan mielenrauhan vuoksi... Arvatkaahan, kyttäänkö raskausoireita nyt? Oikeen kyyläksi alan. Suurennuslasilla... Että ettehän vaan ällötys, jatkuva nälkä, väsymys ja närästys karkaa mihinkään!!!

Siitä ekasta neuvolasta... kaksi putkea verta minullakin otettiin ja käsky käydä antamassa virtsanäyte (neljä tuntia pissaamatta!!! Eikä saa olla aamun eka satsi... huh huh...) np-ultra vuoden viimeisenä päivänä, enkä kyllä muista oliko siellä tarkotus ottaa vielä jotain kokeita...
Tukilääkkeenä mulla oli Luget 3 krt pvässä (sain lopettaa kertalaakista ar-ultrapäivänä...) sekä zumenonit, jotka lopetin pp16 (virallinen testipäivä). Semmonen coctail.

raahauduttava maate...... säikähtänyt möhkis
 
Dreamer, toivottavsti omat tuntemukset olisi sitä lievää hyperiä.. vatsa on kyllä niin turvonnut että siellä on kyllä oltava nestettäkin aika paljon!! Kiitos kun päästit minut suurimmalta murheelta. :) Nyt vaan ihmettelen että miksi minun proget (jotka vastaa lugeja) on lopetettu jo nyt??? Kysyin silloin hoitajalta että onko siitä haitta, mutta sain neuvoksi vähentää pikkuhiljaa valmistetta. Nyt ne on sitten loppu ja pitäisi pärjätä omillaan.

Kristiina, ihania uutisia sinulla!! Ja oikein hyvä syy ostaa ne äippähousut. :) Itsekin olen käynyt kyttämässä tiettyä väriä, mutta niitä ei ole näkynyt.. joten vielä en ole mammavaatteisiin sortunut.

Möhkö!! Voin vaan kuvitella millainen huoli sinulla tuli tapahtuneesta. Millä viikolla nyt oletkaan? varmasti kyttäät niitä oireita enemmän kuin aikaisemmin, uskotaan kuitenkin että kaikki on oikein hyvin!! :hug:

).( Tänään täällä taisi olla puhetta huimauksesta.. itseä ainakin pyöryttää ja huimaa tosi useasti! Onneki on neuvola ensi viikolla ja saa tietää omat verenpaineet, nekin kun voi olla aika matalat jos vanhat merkit paikkaansa pitää.
 
Sebu08: mulla lopetettiin kans luget heti plussauksen jälkeen. Mulla kuitenkin jatkuu tukilääkkeenä koko raskauden ajan metforem 500mg 4 tabl./pv. Auttaa ehkäisemään raskausdiabetesta ja sokereiden heittelyä. Mulla kun on kohonnut riski diabetekseen pco:n takia ja tietysti ylipainoa myös.

On: nyt olen päättänyt vähän katsoa mitä suuhun laitan, ettei paino ala älyttömästi nousta. Jostain luin et oikeastaan ennen rv 20 ei sais tulla painoa. Huomenna on eka neuvola. Saas nähdä mitä sanovat, kun nyt jo painoa tullut pari kiloa. No syömisellä voin asiaan vaikuttaa. Mulla kun ei ole mitään huonovointisuutta, eikä oikein muitekaan oireita ollut koko aikana. Et sen puolesta pitäis pystyy valitsee terveellisemmät ruuat ja liikkumaan.

Möhkö: :hug: toivottavasti vuoto nyt jäis vaan tohon yhteen kertaan. Sekin varmasti pelästytti ihan tarpeeksi. Eiköhän siellä kohdussa kuitenkin kaikki ole hyvin. Siihen täytyy luottaa, vaikka stressiltä on vaikea välttyä.

Miukula ja muru 8+2
 
Oi ihanaa, Kristiina, onnittelut sykkeestä! :heart:

Möhkö, hui kauhea, varmasti verinen vuoto säikäyttää :eek:
Mun ystävän kaksosraskaus on nyt n 12 vkolla ja hänellä vuoteli alkuraskaudesta useamman viikon ajan. Vuodon syy selvisi ultrassa. Toisen kaksosen istukka oli kohdunsuulla ja siinä oli ollut reunassa pieni hematooma joka vuoteli. Muutaman kerran oli tullut ihan reilustikin verta pyttyyn asti. Hän kävi yksityisellä tsekkaamassa tilanteen sai sai siitä sitten helpottuneemmaan mielen. Kaksoset kasvavat siellä kuitenkin tasaista tahtia. Raskaus on PAS-alkuinen. Nykyisin ei ole enää vuodellut.
Toivottavasti sullakin vuoto on vaaratonta ja loppuu!!! Mene ihmeessä tarkastamaan että kaikki on hyvin! Tsemppiä!

Pirpana 6+3
 
Möhkö: itse menisin kyllä tsekkaukseen..viis veisaa yhdestä satasesta jos sillä saa mielenrauhan. Jos se satanen vaan löytyy.

Miukula: ei sais tulla vai (siis kiloja näin alussa)?

voi paska, mä oon lihonu varmaan jo kaks kiloa! Itse yleensä käyn paljon lenkillä ja kävelyllä, mutta plussan jälkeen olen jotenkin vaan jämähtänyt sohvan nurkkaan.. olen kyllä ajatellut että pitäisi jatkaa normaalisti kun näin alussa vielä ollaan, mutta jos tästä väsymyksestä selviäis niin sitten. Ennen oli tapana että kävin ennen töihin lähtöä aamulla lenkillä, mutta nyt kun työpaikka vaihtui niin se on mahdotonta. Ja sit illalla kun tulee kotiin niin onkin jo niin väsynyt.

Jes! Se ihan älytön väsymys hulahti eilen ja toissapäivänä niin kovaa ylitte että melkein itkua väänsin kun olisin nukkuun halunnut. Niin kamalaa, mutta niin ihanaa!! :D Keskenmenneestä en ikinä päässyt väsymys vaiheeseen, mutta oliskohan tää nyt positiivinen merkki. Katsoin muuten tuosta kiinalaisesta kalenterista sukupuolta, niin meille pitäis olla tulossa tyttö :) Kiva spekuloida..vaikka se totuus onkin, että kaikki käy - tänne vaan!
Mulla on tainnu pahin alun turvotus häipyä, kun en ole niin "pahasti" raskaana olevan näkönen :)

Ai niin, poks poks,

Pikkuvadelma ja Pihlajanmarja 8+0
 
Möhkö, toivottavastai kaikki on hyvin!! :heart: Mä ehkä kävisin yksityisellä tsekkaamassa onko kaikki hyvin....

Pikkuvadelma: hyvä että raskausoireita tulee, on varmasti varmempi olo! Voi kun mullakin olis!

Ja siitä saankin hyvän aasinsillan omaan napaan. Ei juuri mitään oireita.... Ja pelko persuuksissa. Ei oikeastaan väsytä edes, viime yönä en jostain syystä saanut nukuttua juuri lainkaan. Rintoja vähän aristaa aika ajoin, mutta eipä mitään muuta. Vatsaa ei nippaile eikä vihlo. Pelottaa niin että varmaan senkään takia en saanut nukuttua. Voi taivas mä ootan sitä ens viikon ultraa. Ja vaikka sitä kuinka yrittää valmistaa itseään pahimpaan, niin onhan se sit ihan järkyttävän kamalaa jos tää olis mennyt kesken tai olis tuulimunaraskaus. No, vielä täytyy odottaa monta päivää, tiistai-aamuun asti... Voipi olla että unettomia öitä on vielä sitä ennen tulossa. Jotenkin lohduttaa Pikkuvadelman tapaus, eihän sullakaan näin alussa ollut juuri oireita, eikä rinnatkaan kauhean kipeät?

Toivottavasti teillä muilla on parempi fiilis!

Diodium + Obed 6+0
 
Huh huh ja helpotuksen huokaus... Pojilla kaikki hyvin.

Lähdin sitten tästä ruokiksella tuohon yksityiselle (jossa siis ollaan hoidossakin oltu) esittämään huoleni. Meidän lääkärillä sattui olemaan yhden potilaan jälkeen pieni tauko ja otti minut siihen. Kummatkin olivat kasvaneet ihan yhtä lailla ja liikkeitäkin näkyi!! Miten ihanaa :heart: :heart:
Syytä vuotoon ei löytynyt, hieman kohdussa näkyi tummaa joka siis nyt tuhruna valuu pois.
Huokaus.

Olette niiiiiiiiin oikeassa. Laittaa sitä rahaa turhempiinkin ja tästä sai taas meille kunnon yöunet takaisin...

Sanoinkin klinikan tytöille lähtiessä, että kai mä käväsen täällä jokaisen nippauksen ja nappauksen jälkeen ;) Jos ei se vaatis niin paksua lompakkoa... :D
Henkilökunta vaan on niin mielettömän ihanaa että vaikka sinänsä surullisen asian vuoksi (siis lapsettomuushoitojen) siellä ollaan käyty niin silti siellä on jotenkin helppo käydä ja homma toimii sujuvasti ja lämpimällä otteella.

Jaksuja, jaksuja ja jaksuja Diodium ja muutkin ultraa odottelevat!

täältä töiden keskeltä nopsasti.................. Möhkis, Lassi&Leevi 8+6
 
Diodium no rinnat ei oikeastaan ole ollut kipeät, mutta sellaset kovat. Mutta sit yhtenä aamuna ne palaskin aikalailla ennalleen, sillon mä säikähdin. Mutta tosiaan tota väsymystäkin mä oottelin jo aikasemmin, mutta nyt vasta parina päivänä väsyttänyt ihan tosissaan. Mikäs päivä se ultra nyt sitten olikaan?
Helppo on täältä huudella, mutta just juttelin yhden tutun kanssa, joka on käynyt jo np-ultrassakin ja kaikki ok, muttei kokoaikana ole ollut mitään oireita hänellä! Kyselikin että millon ne oireet sitten alkaa, mä vastasin että tuskin ne enää alkaakaan kun on noin pitkälle selvinny ilman.. kun eiks kaikki oireet yleensä rupee helpottaan siinä ekan kolmanneksen jälkeen. Jossakin on tainnut ihan lukea, että keskikolmannes on se aika kun äiti voi parhaiten :)

Enemmän olisin huolissani, jos olis ollut jo selkeät oireet ja sitten ne yhtäkkiä loppuis, siis liian aikaisin. Mutta eihän sekään vielä mitään meinaa..
 
Ihanaa Möhkö!! :heart:

Pikkuvadelma, hyvä tietää! Ehkä mä panikoin turhaan, mut sitä ei tosiaan voi tietää ennen ultraa. Se on siis 15.9. Vielä mooooonta päivää. No, onneksi on töitä aikalailla, niin pakko ajatella jotain muutakin välillä.
 
Möhkö ihania uutisia :hug: Onneksi kaikki oli mallillaan.
pikkuvadelma mustakin tuntuu, että se pahin alkuturvotus olisi vähän vähentynyt. Tosin housut kyllä kiristää vieläkin ;)
Tukilääkkeistä oli myös puhetta: Mulla siis lääkkeellinen PAS ja tukilääkkeinä 3*200mg luget ja 2*200mg progynovat. Eilisen ultran jälkeen (9+0) sain luvan alkaa vähentämään lääkkeitä asteittain, kokonaan tukilääkkeet loppuu kuitenkin vasta 12+0.
 
Möhkö: Mukava kuulla että kaikki oli hyvin ja pääsit heti asian tarkistamaan, ettei tarvitse odotella päiviä.

Pikkuvadelma: tietysti alkuraskaudessa saattaa muutamia kiloja tulla, toisilla jopa viisikin. Mut tosiaan mulla tota painoa on jo liikaa, et koko raskausaikana ei sais tulla yli 12 kiloa. Ja periaatteessa alkio on kuitenkin pieni, et se ei painoa nosta näin pienillä viikoilla. Et on sit ehkä jotain turvotusta ja tietty, jos syö mitä sattuu niin paino nousee ainakin mulla.

Olin tänään nyt neuvolassa. Otettiin pissatesti ja hb, hiv, hepatiitti ja syfilistesti verestä. Verenpaine oli 110/72, et tosi hyvä ja hb oli 127. Nyt täytyy vielä käydä muutama verinäyte ottaa labras, kuten tämä toksoplasmoosi. Mulla kun on kissa. Sit ihan virtsanäyte sinnekin tarvitaan.
Sain np-ultra lähetteen. Et kun soittelen huomenna sinne klinikalle, niin joulun välipäivinä olis sit se ultraus ajankohta. Ja neuvolan lääkärille sain ajan 13.1.10. Paljon tuli tietoa ja paperia mukaan. Sain myös vau´kirjan, johon voi laittaa omia merkintöjä ja seurata lapsenkehitystä viikko viikolta. Sain myös dvd, missä kaikki tieto näkyy, et jos mieskin innostuis katsoo. :LOL: Kun ei varmaan jaksa lukea noita oppaita. Eli kaikenkaikkiaan ihan kattava käynti. Nyt vaan kun joulun yli päästään niin pääsee katsoo, onko kaikki ok tuolla kohdussa.

Miukula ja muru 8+3
 
Miukula: otetaanko toi koe kaikilta joilla on kissa? meillä on aina ollu, mutten ole ikinä puhuttu tollasesta mulle. Tosin, viimeseen kahteen vuoteen ei ole hiekkalaatikkoa ollut ollenkaan, kun kissa käy vaan ulkona asioillaan.. mutta pentuja meillä oli 2006 kesällä, niin voiko se olla jääny niiltä ajoilta?
 
Tuosta seerumista vielä, ei kun mikä se oli. Niin esikoisella oli turvotusta niskapoimussa, ultran perusteella siis. Meille sitten tarjottiin istukkapunktiota ja siellä käytiinkin. Kolmisen viikkoa kesti tuloksissa ja kaikki oli ok.. Eli en mä koe sitä mitenkään pahana (onhan siinä joku keskenmeno riski, mutta musta se oli pieni) ja halusin tietää sitten että vauvalla varmasti on kaikki hyvin tai jos ei ole. Saatiinpa sitten siinä tietää sukupuolikin samalla..tai itse halusin kysyä, eihän ne kerro jos ei halua. Eli ainoa haitta mikä noista tarkemmista tutkimuksista mulle oli, oli se, että ne kolme viikkoa oli aika inhat. Mutta onneksi kävi niin noissa tulosten tulemisessa, että neljä vuotta sitten sain ne. Juuri pari päivää ennen joulua (tai oliko se nyt edellinen viikko joulusta) :heart: Että kyllä mä taidan kaikki tutkimukset ottaa mitä tarjotaan..vaikken tiedä mitä tekisin jos ikäviä uutisia tulisi. Meillä oli molemmat, siis minä ja mies, sitä mieltä että mennään istukkapunktioon. Mies ei olisi kyllä halunnut tietää sukupuolta, mutta kyllä se sen tiedon sitten halus kuitenkin tietää joululahjaksi. :)

Mutta! kunnioitan kaikkien mielipiteitä, menevät he sitten tai eivät. Musta tää on niin henkilökohtainen asia, että kaikki toimii niinkuin itse näkevät parhaaksi :)

*muoks* ikinä ei selvinny syytä tuohon turvotukseen, mutta se tais olla syynä (ainakin olen itse ajatellut), että raskaus olikin pienemmillä viikoilla mitä piti.
 
Pikkuvadelma: mä ihan pyysin et se katottais verestä. Mulla on kans ollut kissoja ihan lapsesta asti, et todennäköisesti olen sen jo sairastanut. Sille tulee sitten immuuniksi. Mut jos en ole niin sitten pitää kissaa varoa. Sen voi saada ihan kissan suustakin, jos kissa on vaikka pessyt takamuksensa, et ei yksin ulosteesta ja hiekasta. Ja onhan niitä muitakin tapoja saada se, kuten huonosti puhdistetut kasvikset ja raaka liha.
 
Kristiinalle onnittelut sykkeestä! :heart: Mä olen kans hankkinut HMltä äippähousuja. Oon joutunu hyperin takia jo kauan niitä pitämään :D Muualta en ole edes löytänyt äitiysmalleja.
Möhkö: Olipas pelottavan kuuloinen vuoto, onneksi sait nopeasti ajan ja varmistuksen, että kaikki on hyvin :)
Oireettomat älkää pelätkö, mulla on pari ystävää, joille ei ole tullut alkuraskaudessa mitään kunnon oireita ja oikein hyvin ovat raskaudet silti menneet. Tsemppiä ultraa odottaville :hug: Odottavan aika kyllä matelee.
Pikkuvadelma ja Miukula Mun täytyy kans pyytää toi toksoplasmoosi-koe, meillä on 2 kissaa ja on vuosien varrella ollut myös kodittomia kissoja sijaiskodissa. Epäilen kyllä vahvasti, että mulla on se ollut. Mieheni täti on saanut toksoplasmoosin takia keskenmenon, eli hyvähän se on tarkistaa. Ja painosta, mulle oli tullut viikolla 9+1 1-1,5kg laisää ja neuvolatädin mukaan se oli ok. Mutta kaiketi riippuu ennen raskautta olevasta BMIstä myös mikä on ok. Nyt tuntuu että viikossa olis tullu 1kg lisää :ashamed:

ON: Tänään kävin hyperin tarkastuksessa Taysissa. Maksa-arvot olivat menneet lähes normaaaleiksi, mutta suolat edelleen alhaalla. Sipsejä käsketiin syömään :LOL: Eli se siitä painon tarkkailusta. Mun munasarjat ovat edelleen itsepintaisesti suurentuneet, toinen 9x8cm, toinen 9x7cm + siinä lisäksi 8cm yksittäinen kysta. Normaalisti munasarjat noin 3x4cm. Siksipä maha on tosi pullea... En siis saanut lupaa raskaampaan liikuntaan, mutta sentään voi oman voinnin mukaan vähän kokeilla reippaanpaakin kuin kävelyä. Kaveri oli kasvanut hyvin, tänään lääkärin mukaan 10+2 (mä oon sekaisin kun itse luulin että 10+1) ja sikiön koko vastasi 10+5. Kaverilla oli kova meno päällä, kädet ja jalat viuhtoivat nopeasti :) Uskomaton tunne nähdä pikkuinen siellä liikkeessä :heart: Seulontaverikokeet on ens viikolla ja np-ultra heti joulun jälkeen. Itse en tiedä uskallanko mennä istukkapunktioon, jos seulonta antaisi siihen aihetta. Me mennään Taysiin mukaan sukupuolitutkimukseen, joka on sitten rv 20 paikkeilla :)

MUOKS: Tukilääkityksestä piti vielä kirjoitella. Mulla oli luget 3x200mg/vrk 7+1 asti, jonka jälkeen parissä päivässä vähennettiin ja lopetettiin kokonaan muistaakseni 7+4. Olin tyytyväinen lopettamiseen, koska luget väsyttivät mua vielä entisestään.
 
Hienoja uutisia, Möhkö, :D
Diodium, mulla oli myös 6+0 tosi epävarma fiilis ja tuntui etteivät rinnatkaan ole juuri kipeät eikä muutakaan erityistä oiretta vielä ollut. 6+1 sitten ekaa kertaa kunnolla etoi ja rinnat alkoivat myös aristaa enemmän. Väsymystä ei erityisemmin vielä huomaa paitsi että uni maittaa yöllä tosi makiasti =) Tänäänn etovaa oloa ollut vähemmän kuin eilen... eli vaihtelua on noissa oireissa ja niinkuin vervekin tuumasi, kaikille ei tule mitään oireita!
Mulla on myös ultra 15.päivä! Hui! Viisi yötä vielä saa jännittää B)

pirpana6+3
 

Yhteistyössä