Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Huh, onneks Möhkö kaikki on hyvin :hug: Uskon, että pelästyit kyllä!

Mulla on edelleen tosi inha alaselän "jumituskipu", ollut hoidosta asti. En tiiä mitä tälle tekis... oon lämmintä kaurapussia pitänyt tossa alaselällä ja se auttaa hetkeks mut kaikki pystyssä oleminen alkaa sattua :/ pahus. Liittyykö tuo sit endoon, oisko mielipiteitä kellään? Mulla siis on endoa myös lantion alueella ja menkka/ovisaikaan selkä kipuilee just näin.

Muuten ei oo kaameempia oireita, tissit on edelleen arat mut toisaalta myöskin edelleen A-kupit :LOL: Että sitä maidon nousemista sit odotellessa (vauvansaannissahan se pointti on just se, että saa isommat daisarit ;) )

Okei. Illanjatkoja :wave:
Kristiina & salli rv 7+3
 
Kristiina hienoja ultrakuulumisia, onnea! Mäkin muuten ostin henkkamaukalta yhdet äitiyshousut enkä ole muualta oikein äitiysmalleja löytänytkään. Pitäisikö niitä olla jossain muissakin ketjuissa? En nyt ala vielä himona niitä shoppaamaan, mutta tuli mieleen :D Mulla on vaatekomerossa paljon ihan käypää kamaa odotusaikaan,housut vaan menee niin äkkiä pieneksi...

Möhkö voi että, kylläpä se säikäyttelee! Mutta onneksi kaikki on hyvin! On tää niin stressaavaa aikaa..

tukilääkkeistä oli puhetta. Mulla on zumenon-lugestron-coctail menossa molempia 3 päivässä. Jatkuu aina rv 11 asti pikkuhiljaa annosta vähennellen. Aika kaun siis, kuten taisi pirpanalla olla myös aika pitkälle. Onhan se välillä kurjaa tunkea niitä kapseleita ja suun kautta toinen satsi, mutta kaikkeni teen kunhan pienellä on kaikki hyvin. :heart:

Oireet vaihtelee suuresti ja mulla rintojen arkuus on oikeastaan pois. Tällä erää. :D Voihan se taas uudestaan tulla. Mutta pahoinvointi on selvästi lisääntynyt viime aikoina ja väsymystä on liikkeellä myös. Mulla on muuten toi hampaiden pesu mennyt pelkäksi kyökkimiseksi... Jännä juttu, mutta kyllä se selkeästi tästä raskaudesta johtuu. Mies kuuntelee huvittuneena, kun pesen hampaita :x :LOL:

Kävin sitten vielä eilenkin ultrattavana... Voi kääk miten hankalaa ollut tää alkutaival. Mulla tuli verta oikein hulahtamalla keskiviikkona ja aattelin että se oli nyt siinä... :/ Tiistain ultrassahan kaikki oli hyvin ja sydän pomppi hienosti. Eilen menin sitten pelonsekaisin tuntein taas ultraan sen kunnon vuodon jälkeen ja - luojan kiitos - kaikki oli hyvin! :heart: Pikkuinen oli kasvanut hiukan ja sydän siellä edelleen sykki. :heart: Helpotus oli valtaisa ja itkuhan siinä tuli :'( Vuoto on nyt vihdoin melkolailla loppunut. Syytä sille ei ole löytynyt, mutta pääasia on, että ainakaan pikkuisesta se ei johdu.

Eka neuvola mulla on 21.12., joten sitä odotellessa seuraavaksi. =) Nyt aion alkaa nauttimaan tästä raskaudestani! :heart:

verve onpas hauskaa, että kehotetaan syömään sipsejä! :D Tuo hyperikö ne suola-arvot laskee?

 
Heissan!

Iloisia uutisia astrid!!! :heart: Hienoa, nyt tosiaan nautit!

Pikaisesti töistä kirjoittelen, joten ihan suoraan omaan napaan: keskiviikkona ja torstiana kaikki oireet olivat kadonneet. Olin niin hermona, enkä nukkunut kahteen yöhön, että tilasin sit aamulla ultran. Ja: Siellä se pikkuinen oli ja sydän sykki hienosti!!!!! :heart: :heart:
Itku tuli helpotuksesta, olen niin helpottunut ja onnellinen. Kyllä olen tyytyväinen että kävin nyt jo ultrassa, olisin muuten hermoillut koko viikonlopun tiistaihin asti. Nyt kävin ihan yksityisellä lääkäriasemalla ultraauksessa, tiistaina olis sen meidän lapsettomuusklinikan ultra. Ehkä mä sen nyt perun, katsotaan nyt. Kyllä mä sinne ainakin meen, on kiva jutella oman lääkärin kanssa vielä.
Ultraava lääkäri sanoi (ollut 20 vuotta Hyksissä ja Kättärillä synnytyslääkärinä), että kaikki oli tosi mallikkaasti ja sikiön koko vastasi viikkoja 6+2. Siellä sen pienen sydän pompsutti 117 / min. Voi apua.... Oon niin häkeltyneen onnellinen. Pakko oli heti soittaa äidille ja kertoa! :)

Nyt vain täytyy toivoa että kaikki menee hyvin. Yritän nyt tän hirveän stressaamisen jälkeen relata vähäsen.

Kaikille muillekin hyvää viikonloppua ja tsemppiä! :heart: :heart:
 
ihania ultrakuulumisia teillä!!! :heart: :heart: :heart: onnittelut kaikille niissä käyneille!

).( hirveesti en ole jaksanut täällä käydä jatkuvan pahoinvoinnin takia :/ sairaslomalla olen ollut koko viikon ja varmasti vielä ensi viikonkin... lauantai iltana aloitin oksentelun ja olo on iha järkky! tilasin ne pahoinvointirannekkeet ja ne ehkä helpottaneet hieman, eli enää oksennan 2-4krt/pvä mut melkein koko ajan tosi huono olo vaivaa... ultra olis ollu alkuviikosta, mut sinnekään en kyenny menemään yksin... no sain uuden ajan ensi viikon tiistai aamuksi, sinne on kyllä jo pakko päästä!!! toivottavasti mies keksii jotain töissä et raahaa mut vaikka väkisin paikalle :LOL: tuhruttelu täällä loppu jo viikko sitten, toivottavasti ei tuu takas ikinä! tai vasta sit vuoden päästä kun vauvan syntymän jälkeen menkat alkaa=) muita raskausoireita täällä on väsymys, arat rinnat, varsinkin nännit! mut kai tää tästä... ei auta valittaa, kun niin kauan on toivonut että pääsee tähän tilanteeseen=)



hauskoja viikonloppuja kaikille!!!


isabella+himppu 6+6
 
heips.
hyvä että hyviä uutisia kaikilla! :)

mullekin tuli ne pahoinvointirannekkeet.. noh, aika kallista tommosista paloista kangasta ja muovia.. :LOL: arvasin että semmoset voi tehdä itekkin. esim. leikata lasten käsineistä ne resorit ja laittaa joku kuula siihen oikeeseen kohtaan. nyt ne on ollu mulla n.15min ja ehkä olo on hitusen parempi. toivotaan että pysyy tämmöisenä. töissä en voi kyllä kai tämmöisiä pitää, kun pitäs olla tosi hygieeninen... tjaa.. katotaan nyt.
tänään on tosiaan meinannut vintti pimentyä useammankin kerran, eikä pystyasennossa oikein kykene olemaan. miten oikeesti saisin verenpainetta nostettua?!?!? istuminen vielä onnistuu, onneksi.
näköjään tää aika tästä kuluu ja kohta näkee jo pikkuisen pompottelevan. :heart:
d786+3
 
Morjensta pitkästä aikaa. Nyt oon jo rauhoittunut ruokailujen suhteen, oppinut mitä kannattaa välttää :) kiitos hyvien vinkkienkin myös täältä :)
Mulla ei oo oikeestaan ollut vielä pahaa pahoinvointia. Vähän kuvottaa joku ruoka mut eipä oikeestaan sen kummemmin. Väsyttää vieläkin, pissattaa, rinnat kipeät ja NÄRÄSTÄÄ.
Hermoilen kyllä melko paljon että onko kaikki hyvin. Länskässä eivät ota hcg:tä verestä ja mulla olis ollut ultra vasta 29.12 eli viikolla 9. Sain tänään onneksi aikaisemman ajan 21.12, ei tarvitse joulua hermoilla :headwall:
Kohtu on mulla ajoittain kipeä. Johtuu kait venymisestä. Kävin ostamassa uudet farkut tänään. Vähän puristaa edestä ja lantio leviämässä :) Vielä viikon kun jaksaisi odottaa niin saisi tietää onko kaikki hyvin.. Oletteko käyneet ensimmäisessä ultrassa yksin vai miehen kanssa? ajattelin ottaa miehen mukaan niin pääsee hänkin enemmän asioista sisälle.
dream84 rv6
 
astrid ja diodium onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :heart:

Äitiysvaatteista sen verran vielä, että MASUTUUBI on sit aivan ehdoton! Meinaan, kun alkaa paidat jäädä lyhyiks, niin saa masun peittoon ja pidettyä lämpösenä. Ja tarpeeks pitkän/korkean mallin kun valitsee, niin toimii myös toppina :)

Lindexillä ja Kappahlilla oli vielä esikon aikaan mammavaatetta, enää niillä ei oo kun jotain alusvaatteita :( Vero Moda myy jossain liikkeissään sitä Mamalicious-mallistoa ja Espritillä on jotain (myös siellä nettikaupassa). Mä tilasin farkut+imetyspaidan MamaBella-nimisestä nettikaupasta, jossa on muuten jouluale menossa ;)

Pitää mennä laittamaan tuo yksi vilpertti unille. Viikonloppuja :wave:
Kristiina +salli rv 7+4
 
Ihanaa, Diodium ja astrid, että kaikki olii hyvin ultrassa! :heart: :heart:
Mun pitää jännittää vielä ensi tiistaihin asti... mutta varmasti menisin heti jos jotain vuotoa tulisi!
Pikkuisen rennompaa oloa on nyt viimepäivinä ollut, koska oireet alkavat olla aika voimakkaat. Rintoihin sattuu kävellessäkin ja eilen ja varsinkin tänään on kokopäivän ollut tosi etova olo! Yöks. Saa nähdä äityykö tämä kuin pahaks, kun näin aikaisilla viikoilla jo meinaa oksennus tulla. No, jos tästä tuloksena saa oman pienen nyytin syliin niin sen vuoksi kestää vaikka minkälaisen kärsimyksen!!!!
Täytynee isabellan ja dreamerin tavoin hommata ne rannekkeet jos tämä vielä äityy pahemmaksi...
Minäkin kävin tänään kuikuilemassa henkkamaukalla äitiysvaatteita mutta tuntui niin oudolta ja hassulta että lähdin äkkiä karkuun! :LOL:
Jospa sitä sitten ultran jälkeen uskaltaisi.. Vauvanvaateosastonkin ohitin nopeasti, tuntuu ettei uskalla katsoakaan niitä söpöjä bodeja,, kun välillä pelottaa, että tää loppuu kuitenkin lyhyeen.
Viikonloppuja kaikille!

Pirpana 6+4
 
Moikka

Voisin kurkistaa kans tänne iha varovaisesti...En vielä halua minnekkään listoilla,kun pelottaa ihan hirveesti.
Taustaa sen verran et yritystä takana 2,7 vuotta. Mitään vikaa ei pitäny olla. Tokasta inssistä nyt näyttäis tärpänneen. PP13 selvä viiva apteekin omaan,minkä tein vaan sentakia et saisin lopettaa luget, mut sit siihen piirtyikin jotain, jase oli alkuilta et pissa oli ollu rakossa muutamia tunteja. SIt PP14toinen testi jasiihen hieman selvempi viiva jo, ja nyt siis menkat päivän myöhässä.
Kuukautiskivut iltasin on aika tujut, ja ramppaankin sitten vessassa kattomassa et nytkö,mut ei vielä oo tullu mitään...EPÄTODELLISTA <3

Ihaa82 ja YP 3+6 (YP=ylläripylläri)
 
Ihaa tervetuloa ja paljon onnea plussasta! :flower:

isabella kuulostaa hurjalle tuo sun ahoinvointi, jaksamista sinne!

Kristiina kiitos masutuubi-vinkistä, varmasti tulee hankittu. Tässä pitää alkaa miettimään tosissaan rintaliiviostoksia, koska tissit ei mahdu kohta entisiin... Ei kyllä huvittaisi rintsikkaostokset, mutta pakko kohta on.

Mulla on pahoinvointi alkanut tosissaan yltyä, tänä aamuna melkein lensi jo oksut. Tasainen huono olo on ollut nyt hela dagen :x Melkein kaikki ruoka ällöttää, ainoastaan hedelmät, mehut ja jugurtti maistuu.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Astrid & Jokunen 6+6
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04
 
Onpas täällä taas kirjoiteltu.. :)

Itse olen ollut niin väsynyt ja huonovointinen etten ole jaksanut avata koko konetta. Viime yönä sain taistella vastaan ettei yrjö lentänyt ja muutenkin olo huonontuu päivä päivältä. Kahden tunnin välein pitää syödä ettei olo muutu ihan hirveäksi, ja syömisen jälkeen tulee kamala kuvotus. Jano on ihan MIELETÖN!!! Onko teillä muilla? Olen joka tapauksessa iloinen ja kiitollinen näistä oireista. :) Keskiviikon ultra lähestyy päivä päivältä ja odotan sitä tosi paljon!! Reilun viikon päästä lähdetäänkin sitten Kanarialle kahdeksi viikoksi.. vähän mietityttää että miten siellä pärjään, mutta kivempi olla lomalla huonovointisena kun pyörittää arkea väsyneenä pimeyden keskellä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Raahasin tuon listan tänne vähän lähemmäs, ettei se ihan unohdu tuonne kauas.

Sebu 6+4 :heart: :heart:
 
Täällä myös, sebu väsymys vaivaa... Etova olo vaihtelee, nyt ollut pari parempaa päivää eikä pahemmin ole etonut. Heti herää huoli onko kaikki hyvin.. :ashamed:
Janottaa myös ja pissalla saa yölläkin laukata monta kertaa...
No onneksi tiistaina saadaan tietää onko kaikki hyvin ja toivottavasti tämä hermoilu vähenee. Miten muuten sebu , eikö sullekin tehty kahden alkion siirto? Onko millainen fiilis? Montakos siellä on? Sulla on aika voimakkaat oireet? Veikkaatko tuplia? ;)
Mulla on semmonen fiilis että yksi siellä vain on.. ja puoliso veikkaa puoltatoista :D, siis varovasti kahta... Nooh, Tiistaina klo 10 se selviää! Apua kun jännittäääää!

Ihaalle tervetuloa pinoon ja onnea plussasta! :)

Muistakaahan huomenna laittaa toppakamppeet päälle, kun on KYLYMÄ! :D

Pirpana 6+6
 
Pirpana mulle siirrettiin tosiaan kaksi blastoa, josta biologi sanoi että erittäin hyvä mahdollisuus raskautua ja että kaksoisraskauskin on hyvin mahdollinen. Silti oma "tuntuma" on että siellä on yksi, vaikka mies on ihan varma kahdesta. Hieman kyllä nämä oireet mietityttää kun esikoisen kohdalla aloin oirehtia vasta viikon 7 jälkeen. No, keskiviikkona se selviää, kunpa sieltä löytyisi edes yhdet sydämenlyönnit. :heart: Pirpana kiva kuulla että sinuakin janottaa ja pissattaa. On tää yhtä vessassa juoksemista. =) Onnea paljon ultraan ja tule sitten kertomaan kuulumisia. :)

Tervetuloa Ihaa!!
 
heippa - "pitkästä aikaa" :)

kaksosista puheen ollen.. joo, se selviää sitten ens keskiviikkona täälläkin. mikäs sen hienompaa kuin 2 vauvaa. ;) "vähän" sitten kyllä pitää kiirettä ja tietää mitä ekat kuukaudet perheessä tehdään. huh huh.
mä oon miettinyt sitä että ottaisko äityispakkauksen vai ei; sekin asia selviäis, jos tulis kaksi vauvaa: toisen ottais ja toisen rahana. :saint: jos tulee yksi niin en sitten varmaan ota pakkausta. (ja nyt kun tämmösii puhelee niin sitten alkaa pelkäämään sitä, että koko raskaus loppuu ennen kuin ees ehtii kunnolla alkamaan :( )
no, mutta pakkohan tässä on luottavaisin mielin olla; ei muuten vois elää ollenkaan tätä elämää.
d78 rv6+5 aamukampa 3
 
Terppa!

Meillä oli kans miehellä kaksosolo, kun tosiaan 2 top-alkiota siirrettiin. Mutta olihan vaan yksi syke siellä, mun mielestä erittäin jees ;) Ehdittiin juuri ennen tätä hoitoa vaihtaa autokin maltillisen kokoseen (johon menee järkevästi 4-henkinen perhe vauvanvaunuineen) ja sellasella 4 vuoden sopparilla vielä, jota ei voi sit kesken purkaa. Eli kaksoset ois ollut aika...hmm...no miettimisen paikka tässäkin mielessä :D Enkä mä halua kyllä yhtään tätä isompaa kämppääkään ruveta siivoomaan :) oon siis aika mukavuudenhaluinen :LOL:

Mulla on edelleen oireet hyvin maltilliset. Jotain nippailua masussa, kaamee nälkä+väsy, lievää heikotusta välillä mutta en oo kertaakaan oksentanut. No ei sen puoleen, en mä tykkääkään oksennella mut vähän se ihmetyttää? En kyllä muista kuinka esikosta oli, tais sillonkin olla tää alkuaika melko hiljasta odottelua vaan.

Eka neuvola-aika on mulla 30.12, sit varmaan aika pian siinä verikokeet ja np-ultrat ym. Seulontaan aion osallistua tälläkin kertaa (verikoe+turvotusultra), sain siitä ihan kivasti mielenrauhaa viime kerrallakin ;) Ja tällä kertaa haluan kyllä 3D/4D-ultraan! Olin viimeeks miehelle vihanen, kun se ei muka voinut lähtee mun kans kesken työpäivän Treelta Hesaan yksityiseen ultraan :LOL: Sillon ei siis Treella vielä ollut mahdollisuutta ko.ultraan. (Tai onko nytkään? Tietääkö joku?)

Kristiina +salli rv 7+6
 
Itse en kyllä meinaa ottaa tuota pakkausta, en ottanut viimeksikään ja olin tyytyväinen valintaani. Täytyy kyllä myöntää että jos siellä ultrassa näkyisikin kaksi pientä murusta niin kyllä se olisi varmasti aluksi pieni järkytys. Jotenkin siihen on varautunut ja sitä toivoo kovasti, mutta sitten kyllä iskisi pelko että miten kaikesta selviäsi.. Kaikki otetaan kuitenkin avosylin vastaan mikä saadaan. :heart:

Viimeksi käytiin 4d-ultrassa ja haluan kyllä mennä sinne tälläkin kertaa. Pelottaa vaan että nyt kun kirjoittaa näin tulevaisuuden suunnitelmista niin sitten kaikki meneekin mönkään.. ehkä se ei kuitenkaan siitä ole kiinni, että mitä sitä itse suunnittelee ja kirjoittelee..
 
Ihaa tervetuloa mukaan ja onnea!
astrid ja diodium olia hyviä ultrakuulumisia :heart: :heart: Tuollainen vuoto varmasti saa sydämen hyppäämään kurkkuun.
astrid: Hyperi laskee suola-arvot, kerrankin sit sipejä ihan luvan kanssa :D
Isabella, dramer, astrid ja sebu (ja olikos muitakin pahoinvoinnista kärsiviä?), toivottavasto pahoinvointi helpottaa pian. Itsellä lähinnä närästystä jos ei syö tarpeeksi usein.
dream: Mulla on ollu mies mukana kaikissa ultrissa, vaikka osa onkin ollu pääasiassa hyperin takia. Kiva että kuulee lääkäriltä suoraan samat uutiset kuin itsekin ja voi kysyä jotain itsekin.
Kristiina: Tampereella Suomen Terveystalossa on 4D-ultra. Itse en ole varma tarvitsenko sitä, mutta anoppi haluaa nähdä videon :D , eli harkinnassa on kyllä.

Täällä tarvis kans mennä liiviostoksille, oon siirtynyt nyt urheiluliiveihin, kun painavat vähiten. Meille siirrettiin myös 2 alkiota, oli hieman huolissani miten jaksetaan jos molemmat kiinnittyvät. Olinkin helpottunut kun ultrassa näkyi yksi syke. Mies oli aluksi vähän pettynyt, mutta ei enää, ollaan onnellisia tästä :heart:
 
Joo Tampereella Terveystalossa on nyt 4d ultrakin. Mutta hinta on muistaakseni aika mojova, joten melkeinpä minäkin Hesaan lähden Brunolle.

Täällä on taas kaikki oireet hukassa, joten usko on taas kerran kovilla. Seuraava ultra viikon päästä..
 
huomenta.
mä en tosta 4D-ultrasta tiedä: mahtaakohan meidän kaupungis olla. täytyy kysellä kaverilta, kun hänelle näistä raskauksista on enemmän kokemusta. silloin 2001, kun viimeksi olin raskaana, taisi semmoset ultrat olla vielä aika harvinaisia...

(.) viime yönä näin unta, että ultrassa todettiin, että kaksi niitä siellä on. hhmm... sen jälkeen en sitten ookkaan nukkunut kunnolla. kylläpäs nää asiat nyt pyöriikin mielessä. :whistle:
tänään on neuvola - kauhistuttaa, kun oon niin lihonut. nyt viikon sisällä paino näytti taas 600g enemmän! - voihan tuo olla vaihtelua, mutta suunta on ylöspäin. en juurikaan ole liikkunut, kun päästä meinaa valot sammua aina kun vähän enemmän liikun... :/ painan nyt enemmän(+4) kuin 5 vuoteen, pah. BMI taitaa olla 26 jo... en edes uskalla katsoa/laskea. no, tuo paino nyt on varmaan pienin probleema, mitä tässä eteen voi tulla. jospa tää olo paranis ja pääsis taas liikenteeseen; en edes käy töissä tällä hetkellä, joten eipä tässä mitään muuta liikuntaa tuu kuin sohvan ja jääkaapin väliä... voin ainakin yrittää selittää, että osa painosta on nestettä siitä punktiosta/hyperistä! :saint: :LOL:

ei mutta MUKAVAA PAKKASPÄIVÄÄ KAIKILLE! hhhhrrrrrrr

dreamer78 rv6+6
 
Mullakin oli tänään neuvola ja meinasin kyllä pyörtyä kun näin lukemat siinä puntarissa!!! Terkkari kyllä sanoi että kaikki valittaa samaa, että kai se vaaka näytti vähän yläkanttiin. Kotivaakaan verrattuna painoa oli 2-3 kiloa enemmän. :headwall: No, neuvolan vaan mukaanhan sitä painoa seurataan ja kai se pääasia on miten sitä painoa tästä lähtien tulee.. jos suhteessa ok niin eihän sillä lähtöpainolla kai sitten niin väliä ole.

Terkkari sai lasketuksi ajaksi 2. tai 3.8 ja klinikalla kätilö sanoi 5.8, ota siitä sitten selvää että mikä se oikea LA on. Keskiviikkona on sitten ultra, joten kai se LA määräytyy sitten sen lääkärin laskujen mukaan?

Olo sen kun huononee ja sain lisäksi tässä kauhean flunssan. Ei kyllä ole voinissa kehumista, mutta jospa se helpottaisi vähän kun pahin flunssa ohi.

Mukavaa talvipäivää kaikille!!

Sebu 6+5 (6+6 tai 7+0)
 
Terve!

Ihaa, tervetuloa!

Aika jännittävä viikko monelle, Pirpanalla ja sebulla ainakin ultra, oliko muillakin? Tsemppiä ja tuokaa hyviä uutisia mukananne tänne! :heart:

4D-ultrasta.. Mä varmaan kyllä menen, otan kaikki irti tästä raskaudesta! :LOL: Onhan se hauska muistokin sitten.

Tilasin just ensimmäisen neuvola-ajan ja sain sen jo tämän viikon torstaille. Huomenna aamulla on sen meidän lapsettomuusklinikan omalääkärin aika, menen nyt sinnekin sitten, vaikka perjantaina ultrassa muualla jo kävinkin... Onhan se kiva jutella meitä hoitaneen oman lääkärinkin kanssa sitten tästä ja tarvin joka tapauksessa tietoa, että jatkanko metukoita vai en.

Joo, kiloja tuntuu tulevan nyt tosi helposti! Koko ajan olis niinkuin nälkä, vaikka aika lailla myös yököttää. Eilen tuli ekaa kertaa oikein tosi paha olo, makasin vain illan sohvalla kun huippas niin ja kuvotti. Oksentamaan en ole joutunut. Täytyy toivoa, että tää pysyis nyt tällä asteella, eikä pahenisi. Eilenkin jo kauhuissani mietin, että miten pääsen töihin, ja mulla on viimeinen tosi kiireinen viikko ennen joululomia, ihan pakko olla duunissa.

Mitenköhän sitä jaksaa kaikki jouluhösäämiset? Oon jotenkin niin veto pois, monta asiaa pitäisi vielä ennen joulua hoitaa. Miehen lapset edellisestä liitosta tulevat meille jouluksi ja vilinää siis riittää... Eikä nyt aiota vielä niille kertoa, kerrotaan vasta sitten kun ollaan varmemmilla vesillä.

Ihanaa pakkaspäivää kaikille!! Kaipauksella katson ulos, olis niin mahtava päästä ulkoilemaan tuonne auringonpaisteeseen! Täytyy yrittää karata töistä hieman aikaisemmin tänään.

Diodium + Obed 6+4
 
Hei kaikille! :wave:

Olen lueskellut innolla teidän tekstejänne, vaikka en ihan vielä uskallakaan näille listoille siirtyä! Meillä oli siis viime kuussa ensimmäinen ICSI ja siitä plussa. Iloita ei kuitenkaan oikein voinut, koska tuhruvuoto oli alkanut jo virallista testiä edeltävänä päivänä, siis rv 4+1. Testipäivänä rv4+2 HCG oli myös sen verran alakanttiin (126), että pelko persiissä tässä on saanut olla! Kontrolliverikoetta ei kuitenkaan otettu, koska arvo oli viitteen rajoissa (70-400). Olen sitten voinut tehdä vain kotitestejä ja vahvemmaksi ovat viivat onneksi menneet. :)

Ruskea tuhruttelu on kuitenkin jatkunut, nyt jo 6 päivää, muuttumatta oikeastaan yhtään. Se alkoi jo Lugejen aikaan rv4+1, ja sinä päivänä tuli myös ruskean seassa ihan vähän jotain punertavaa (kun oikein paperilla "kaivoin"). Sen jälkeen tuhru on ollut pelkkää ruskeaa (ja voi luoja, että sitä on tihrusteltu ja analysoitu joka vessareissulla!). Kovin voimakasta vuoto ei ole ollut, vain kaksi kertaa on tullut edes pikkarinsuojaan asti ja silloinkin vain vähän pidemmän kävelyn/muun liikunnan jälkeen. Muuten sen huomaa vain pyyhkiessä.

Te, keillä on ollut vastaavaa: eikö kukaan ole osannut kertoa, mistä moinen johtuu??? On se nimittäin ihme, että kaiken tämän korkean lääketieteen sekaan mahtuu tuollainen ammottava aukko! :eek: Luget olisivat tietysti hyvä selitys, mutta kun minulla Luget loppuivat tuohon rv4+1, siis juuri samaan päivään kuin tuhru alkoi. Viimeisinä Luge-päivinä huomasin kyllä, että paikat olivat aika arat, ja seksikin oli ollut vähän kivuliasta jo pari päivää aiemmin, mutta tuskin se nyt enää liki viikon jälkeen niistä Lugeista vuotaisi?

Kummasti kyllä rauhottaisi mieltä, jos tietäisi edes jonkin syyn - ei pahanlaatuisen! - miksi tuota vuotoa yhä tulee. Klinikaltakaan eivät osanneet sanoa oikein mitään muuta kuin, että ne VOIVAT olla ihan vaarattomia. Eivät kaiketi tahtoneet masentaa minua enää enempää. :ashamed:

Eka ultra on vasta 30.12. eli rv7+1. En kyllä ymmärrä, miten sitä jaksaa sinne asti! Tietty jos tuo vuoto tuosta nyt runsastuu ja punastuu, niin sittenhän ei enää tarvitse edes murehtia.

ripperi rv4+6
 
Heippa!

Mua rupesi kiinnostamaan tuo 4D-ultra , onko se siis ilmainen tutkimus odottajille? Valaiskaa nyt tietämätöntä :p

[/b]ripperi77 onnea! Ja tervetuloa.
Mä kuulun tuhruttelijoihin ja mulle ei kukaan ole osannut mitään varmaa syytä asialle kertoa. Ja vuotohan on ollut niin ruskeaa kuin punaistakin. Ehkä toinen alkio (kaksi siirrettiin) vuosi pois tai sitten kuulemma istukka kehittyessään hiukan vuotelee, tämmöisiä lääkärit "ehdottelivat" syiksi. Mutta mitään varmaa en ole kuullut... Se on todella inhottava ja pelottava tunne, kun ei tiedä, mitään ei voi oikein tehdä. Muuta kuin koittaa pitää mieli positiivisena. Mikä ei ole helppoa. Mulla oloa helpotti eka ultra, jossa näkyi pikkuinen ja syke. Sinulla on aika kauan vielä tuonne ultraan odottelua, mutta tässä vaiheessa sykettä vielä ei näkyisi muutoinkaan. Suosittelen oman mielenrauhan vuoksi kuitenkin käymään vaikka yksityisellä varhaisultrassa heti kun viikot alkaa olla sellaiset, että sykekin jo näkyy (rv 6+?). Helpottaa oloa kummasti! =)

Diodium kiloja tosiaan tuntuu tulevan helposti. Vaakalla en tosin ole käynyt, mutta ehkäpä se on sitä turvotusta sitten... Mulla kyllä tuli pari kiloa että humpsista vaan noista hormonihoidoista.
Joulua tosiaan pitäisi alkaa laittaa tai ainakin orientoitumaan hiljalleen kyläilyrumbaan... Ajatukset on olleet muista asioista niin stressantuneet, että tänä vuonna en ole potenut minkäänlaista joulustressiä. :D

 

Yhteistyössä