Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

:heart: :heart: dreamerille onnea mahtavista ultrakuulumisista!
Että teillä tulollaan jo toiset tuplat!!
Hieno homma, että on tässä pinkassa kokemusta tuplista - voin sitten kysellä käytännön selviytymisvinkkejä :D ja vertailla masun hurjaa kasvua... :whistle:
nimim. ihan kohta mammahousuostoksille.... =)
 
kiitos onnitteluista - tuntuu niin oudolta.
möhkö: ehei, mä tarviin ittekkin selviytymisvinkkejä; en mä muista kun niistä edellisistä on sitten jo 8,5 vuotta kun nää tupsahtaa maailmaan. B)
masujen kasvua on kyllä sitten kiva vertailla. :whistle:
 
ai teilläkin on ikäero sitten lapsosilla samaa luokkaa. meillä neiti täytti äskettäin 9v.
noh, eiköhän sitä selvitä :D onhan tässä vielä matkaa ja aikaa. menis vaan kaikki hyvin...

...lähettävä tästä kotia päin.... :wave:
 
Hurjaa Dreamer, toiset kaksoset! Onnea! :D
Onnittelut myös sebulle sykkeestä. Hienoa kuulla, että keskenmenoprossa on noinkin pieni näillä viikoilla jos kaikki on hyvin! Mun lääkäri ei eilen puhunut prosenteista, sanoi vain että pieni on enää riski! :)

Sussulle tsemppiä ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Ripperille kovasti jaksamisia! Tuntuu varmasti ihan hirvittävän pitkältä ajalta tuo kaksi viikkoa ultraan. Mun kaveri odottaa kaksosia ja hänellä vuoteli monta viikkoa alkuraskaudessa. Vuoto oli ollut välillä tuhrua ja sitten ihan kunnon veristä vuotoa joka tuli pyttyy asti ja kamu oli ihan varma keskenmenosta. Sitten kuitenkin testit näyttivät plussaa vain ja 7+ viikolla ultrassa oli hyvinvoivat kaksoset! Hänellä oli hematooma kohdunsuulla ja toisen kaksosen istukka oli ilmeisesti vuotanut vähän reunasta. Vuotelu loppui joskus 9-10 viikolla. Hänellä myös PAS -raskaus.

Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:
Täällä on ihmetelty, että tosiaankin, voi hertsyykkeri, nyt sitä sitten ollaan raskaana!
Ja ultrakuva pikkuisesta on jääkaapin ovessa! :LOL: ....ei tätä tahdo vieläkään kunnolla tajuta. Huhhuh.
Tänään on ollut ihan hirvittävä väsy töissä. Meinasin nukahtaa istualleen... Pahoinvointi näyttää mulla olevan iltapainotteista. Tänäänkin alkoi vasta puoliltapäivin etoa ja paha olo lisääntyi kun väsymys kasvoi. Onneksi pieni napostelu auttaa eikä ainakaan vielä ole tarvinut oksentaa. Nyt onneksi köllötän sohvan nurkassa ja nautin lepäämisestä!
Jaksamisia kaikille!

Pirpana + Pikkunen 7+4
 
Noista keskenmenoriskeistä: onko tosiaan noin? rupes oikein ottaa päähän että miks meni itelle viimeks käymään niin huono tuuri, että meni kesken vaikka noin "hyvät" luvut annetaan. No, se on sitä.

Mä kävin eilen ekaa kertaa neuvolassa ja ne perusjutut. Sitten sovittiin aika siihen seulaan ja sitten siihen np-ultraan tammikuun alkuun. Menen ensi viikon maanantaina vielä yhteen kontrolliultraan (viikkoja sillon 9+4), joten jos siellä kaikki ok, niin kerromme sitten samana iltana esikoiselle ja annetaan hänen sitten hölöttää jouluna muille :) Ei oikein mitään oireita mihinkään suuntaan, jos tää loppuun saakka menee ja näin vähillä oireilla pääsin, niin ohhoh!! Rinnat on taas ehkä vähän piukentuneet.. Ai niin! Miukula ite kun kysyin sitä kissa asiaa, niin todettiin vaan, että ei todellakaan tehdä rutiinisti mitään verikokeita kaikille kissanomistajille..luki vielä jotain ohjeistusta sitten koneelta, että ei Suomessa kuulemma tarkkailla. Olin siihen sitten vaan että aha.. yleensä toi neuvolantäti on ollu sellanen, että jos pikkusenkaan joku mielessä on tai on epäilys jostain, niin se tunkee heti ties mihin tutkimuksiin. No, se siitä sitten.

Vai että on saatu lisää tuplia pinoon!! Onnea vaan :heart: :heart:

Pikkuvadelma 8+6
 
Ihania uutisia Dreamer!! :heart: :heart: On teillä nyt ihanaa, kun on tuplasti tuplat! Onnea!

Ripperille :hug: , koita jaksaa! Ihan hirveää varmasti.

Muille tsemppiä, nyt pakko lähteä kotiin kun on niin huono olo... :$

Diodium + Obed 6+5
 
Pikkuvadelma itsekin yllätyin noita lukuja ja varmistelin vielä että varmasti ymmärsin oikein. Lääkäri sanoi sitä että tässä vaiheessa näkyisi jo jos alkion kasvu jätättää, tai jos kehityksessä olisi muuta poikkeavaa. Yhdelle 200:ta voi käydä huonosti ja toivotaan kovasti ettei kukaan meistä ole tällä kertaa yksi onneton. Meinaan joka tapauksessa yrittää nauttia tuosta tiedosta ja olla murehtimatta liikaa.. helpommin sanottu kuin tehty. :)
 
sebu: no, jos tällä kertaa ei enää sattuis huonosti :) Onhan noi todella lohduttavia uutisia. Mä meinaan pitkään oon miettiny, että uskallanko kertoa esikolle jos sattuukin vielä jotain 11 tai 12 viikolla, mutta joutuisin kertomaan kuitenkin että mikä mieltä painaa jos taas sattuis jotain ikävää.. ja nuo luvut kyllä puoltavat kantaani että ens ma kerrotaan. Ja onhan toi ihan kiva joululahja, kelle sen nyt haluaa kertoakin :heart:
 
pirpanalle ja sebulle onnittelut ultranäkymistä ja dreamerille sit oikein tuplaonnittelut :D :heart: Mahtavaa!! Listaankin vois päivittää, ketkä niitä tuplia oottaa, niin pysytään me muutkin kärryillä ;)

Mulla jatkuu tää hervoton väsymys ja nälkä :D Nukun 3-vuotiaan kanssa saman mittaset yöunet eli 21-07 :D Ja syön päivän aikana 1,5 tunnin välein :) Onneks meillä töissä se onnistuu, kun meillä on työaika jaksotettu säännöllisiin taukoihin. Päiväunia siellä ei ikävä kyllä voi (luvallisesti) nukkua :D

Ostin tossa kaverilta kassillisen äitiysvaatetta. Vanhoista housuista ei mahdu kun yhdet strech-farkut. Onneks paitoina mulla on muutenkin ollut noita tunikatyylisiä juttuja niin ei tartte missään leimallisen mammamaisissa teltoissa hiihdellä :D Ei olla siis "ulkopuolisille" kerrottu vielä, tammikuulla sitten.

Pitää lähtee postiin hakemaan vähän mammavaatetta lisää ;) Illanjatkoja :wave:

Kristiina +salli rv 8+2
 
Diodium, Pirpana, Isabella ja Sebu: Onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:
Dreamerille tuplaonnittelut :heart: :heart: Mahtavaa!
Ripperille jaksuja paljon :hug:
Kristiina kyseli aiemmin neuvolassa hoidoista kertomisesta. Meillä kans lääkäri kirjoitti äitiyskorttiin ivf-raskaus ja hyperin takia sitten kerroin tarkemminkin hoidoista.
ON: Tänään on ollut koko päivän närästys ja illalla jouluostoksilla se äityi niin pahaksi, että täytyi jättää ostokset kesken ja lähteä kotiin :kieh: Täällä nyt makaan läppärin alla. Onneksi kulta teki mulle halloumileipää, nam :heart: nyt vähän masussa helpottaa. Mulla on pari päivää ollu vatsa tosi turpea ja varmasti töissä kaikki jo arvaavat mun olevan raskaana. Painoakin on tullu kilo lisää. Ei kyllä tarviis vielä näin nopeesti nousta :/ Mäkin kävin hankkimassa lisää "mamma"vaatetta, tosin ihan normivaatteita, mutta just tunikaa yms. Sormet jo syyhyäis hankkimaan kaikkea vauvatarviketta, mutta jotenkin en ole vielä uskaltanut. Ehkä joulun jälkeen sitten.

Hyviä vointeja kaikille!!

verve + hoopi 11+1
 
pikkuvadelma joo.. mullekin sanottiin , kun viikolla 16+ todettiin sikiön kuolleen kohtuun , että tässä vaiheessa on enään alle prosentin mahdollisuus et kävin näin .. mut niin vaan kävi , eikä se puolikas prosentti todellakaan silloin lohduttanut kun 2 viikkoa aiemmin oli ultrassa kaikki hyvin ... :'(
Toivottavasti ei tarvitse samaa enään kokea ....

Dreamer tupla onnea ja tuplasti työtä , nyt vaan iisisti ja masua kasvattelemaan !

Ja muille ultrassa käyneille myös :heart: , että kaikki on hyvin ! vielä itse odottelen muutaman viikon ekaa ultraa ..

neitim rv 6+4
 
Heissan!

Eka neuvolakäynti sitten takana. Huh, tulipas paljon informaatiota! Ja olis heti pitänyt tietää kumpaan menen synnyttämään, Naikkarille vai Kättärille. :eek: No, en osannut vielä sanoa.

Yöks, mun täytyy tehdä sokerirasitustesti jossain vaiheessa, kun on lievää ylipainoa. Hyi. Mutta hyvähän se on tehdä.

Neuvolantäti oli muuten mukava, mutta palautti jotenkin pelkoja pintaan, kun oikein korosti, että viikot 7-8 ovat kriittisimmät keskenmenoviikot. Äh, míksi niiden pitää olla tuollaisia? Ja hyvin tiesi kertomani jälkeen että tää raskaus on todella odotettu ja kaivattu. Ehkä mä nyt itsekin ymmärrän, että riskit ovat vielä olemassa. En tiedä... Olis mahdollista käydä siellä meidän lapsettomuusklinikalla neuvolassa, tietty maksua vastaan. Siellä olis neuvolantätinä kätilö, eikä mikään terveydenhoitaja ja ultrat tekisi lääkäri. No, onhan se lisäkustannus, täytyy miettiä. On sitä rahaa toisaalta turhempiinkin laitettu.

Jotenkin jäi vähän epämääräinen ja epävarman oloinen kuva koko neuvola-systeemistä, kun labrat ovat toisaalla, ultrat taas kolmannessa paikassa ja muutenkin tietoa siellä sun täällä. Täytyy vähän sulatella asioita. Ai niin, viikkoja mulla oliskin nyt laskelmien mukaan 7+1, itse laskin että tänään olis 7+0. No, päivä sinne tänne, tuolla isommalla nyt virallisesti mennään eli LA olisi 4.8.

Olo on tasaisen kuvottava, välillä hyvä, välillä huonompi. Vähän on myös flunssainen olo, toivottavasti ei vain tule. Joulustressiä hieman pukkaa.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Hyvää huomenta kaikille!

Mä ajattelin nyt varovasti alkaa kirjoittaa tälle puolelle. Oon kyl käyny lukee kaikki jutut ja siitä sit rohkaistuneena uskallan ehkä alkaa jo kirjoitella odottajien puolella. Mulla on 6+1 menossa ja tiistaina kävin pienen ruskean tuhruvuodon takia jo ultrassa. Lääkärin mukaan vuotaa joko kohdun suulta tai sit istukan juuresta. Vuotoa tulee tosi vähän. Ehkä kerran päivässä ja lugejen mukana, mut saa mut silti huolestumaan. Tätä kuitenkin ollu nyt viime lauantaista saakka, eli 6 päivää. Pieni hento sydämen syke näkyi ultrassa eikä mitän poikkeavaa kohdussa. Nyt on sit uus ultra ens tiistaina ja toivotaan et syke on sillon vahvistunut ja tää tyhmä vuoto lakannut, sillon alkaa olee 7 viikkoa täynnä. Nyt oon tän viikon saikulla ja kaikki fyysinen rasitus on kielletty, ihan varmuuden vuoksi. Harmittaa ku ei saa rauhassa ja ilman ylimääräisiä huolia mennä eteenpäin. Viime raskaus oli kemiallinen ja meni kesken ja sillon alkoi tuhrulla mut sitä tuli kyl joka kerta vessassa käydessä, mut silti mietin et ei kai vaan tässäkin käy nyt huonosti...

Joku muukin oli nähnyt unia jo vauvasta. Itse näin toissa yönä niin suloisen unen, jossa olimme saaneet ihanan pienen tytön, jolla oli persikan värinen plyyshipuku päällä, paksut tummat hiukset. En olis millään halunnut herätä unesta. :)
 
Diodium meillä on sitten sama LA ja ehkäpä sama synnytyssairaalakin. Suosittelen kovasti Naikkaria, siellä jo yhden synnyttäneenä. :) Onpas sulla ollut erilainen neuvolakäynti kuin itsellä. Ilmaisin pelkoni keskenmenosta ja terkkari oli enemmän sillä kannalla ettää ei sitä pahinta aina kannata pelätä.. ei se kuitenkaan aina kohdalle osu. Olen silti miettinyt itsekin tuota lapsettomuusklinikan neuvolapalvelua, ois toisaalta kiva käydä tutussa ja turvallisessa paikassa. Saanko udella että millä klinikalla olette käyneet?

Tervetuloa Memma ja koita nyt ottaa rauhassa tuo sairasloma-aika, vaikka joulukiireet painaisivatkin päälle. :)

).( Hyi että mikä olo!! Erehdyin syömään tänään tuplajuustoaterian lisämajoneesilla ja jälkiruuaksi Arnolds Donitsin.. siinä hetkessä maisuti hyvältä mutta nyt tekisin mitä vaan että oisin pistänyt suustani alas jotain kevyempää ja rasvattomampaa. :headwall:
 
sebu, täällä samanlainen virhe... jouluostoksilta piti lähteä kesken pois, kun tuplajuustohampurilainen ja suklaapirtelö alkoivat korventaa massua ja meinasivat nousta ylös! Yöks.. voi tsiisus sitä bussimatkaa!! :headwall:

Tervetuloa porukkaan, Memma! :wave:
 
Tänään käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin! Kyydissä edelleen 2 kaveria, joista toinen vastasi viikkoja 8+6 ja toinen 9+1 (Tänän 9+0). Molemmilla oli hyvät sykkeet. Toinen kaveri vähän yritti liikuakin! Nyt taas hetken saattaa olla luottavaisin mielin, varmaan kyllä pian keksin taas jotain stressattavaa!

Uusille tervetuloa porukkaan!
 
Jee Sussu! :heart: :heart: ihanaa! kuuluuko nuo ultrat normaalisti hoidon piiriin, vai omalla kustannuksellako olet käynyt? tekis kans itse mieli käydä joskus 8-9 viikolla. mutta taidan uskaltaa luottaa tähän tämän hetkiseen tilanteeseen. eipä se siitä ainakaan ultraamalla miksikään muutu.
dreamer n. rv7
 

Yhteistyössä