Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • EnsimmĂ€inen viesti EnsimmĂ€inen viesti
Aivan ihana uutinen @Ovum93 đŸ„°đŸ„° nyt toivotaan todellakin ettĂ€ kaikki menee hyvin ja haaste oli vain raskautumisessađŸ€ž Saako kysyĂ€ monennellako OI tuli onnistuminen? Omalla kohdalla ensimmĂ€inen vasta edessĂ€, jĂ€nnittÀÀ. Vaikkakin toisaalta tuntuu epĂ€uskoiselta, ettĂ€ heti onnistuisi, taitaa olla onnistumiselle prosentit jtn 10-15% luokkaa / kerta.

Miten muuten ootte töissÀ hoitaneet nÀÀ kaikki kÀynnit? Toki yksityisellÀ tosin ehkÀ vÀhÀn paremmat joustomahdollisuudet vastaanottoaikojen suhteen. Tuntuu, ettÀ kohta ihmettelevÀt kun vÀhÀn vÀliÀ on joku lÀÀkÀri tai labrakÀynti. Mulla siis virka-aikaan arkityö. Ei tunnu hyvÀltÀ kertoa tÀssÀ vaiheessa tilannetta ja vÀhÀn ahdistaa tunne, ettÀ ehkÀ jotkut ihmiset jo epÀileekin raskautta. JÀnnittÀÀ vÀhÀn mille aamulle ovis osuu, ajattelin tehdÀ tuhmasti ja olla "kipeÀnÀ" silloin. PitÀÀ testaa tosi aikaisin aamulla, koska työt alkaisi jo 7.30. Ovis vielÀ odotetusti negaa, KP9 tÀnÀÀn.

Ja voimia kaikille lapsettomien lauantaihin ja nĂ€ihin Ă€itienpĂ€ivĂ€n huuruihin 💕 itse oon huomannut, ettĂ€ oon ollut viime kuukaudet jotenkin tosi herkillĂ€ tĂ€n lapsettomuus asian suhteen.

@pienitoiveemme kiitos đŸ„° oli kahdeksas kierto. Toinen pistoshoito yritys. Oli heti ultrassa pirteĂ€mmĂ€t munasarjat gonal F kanssa kuin letrozolilla. Nyt tĂ€ssĂ€ kierrossa oli kaksi yksi selkeĂ€ johtofollikkeli kun pistin ovitrellen 18.5mm ja lisĂ€ksi kaunis pyöreĂ€ 16mm eli pieni kaksoisriski. Ultrassa pistoksen jĂ€lkeen tosin tuo pienempi ei lĂ€htenyt (jos joku ihmettelee mun ihme ultra-aikoja niin työpaikkaetuna voin itse ultrailla 😅).

Itse kerroin aika alkuvaiheessa hoitoja pomolle ettÀ poissaoloja tulee ja vÀlillÀ lyhyellÀ varoitusajalla. Kerroin syynkin kun hÀn epÀasiallisesti kysyi. Suhtautui ihan ok.

Kovasti voimia hoitoihin! Toivottavasti tĂ€rppÀÀ nopeasti đŸ€ž millĂ€ protokollalla sulla alkaa OI?

Onko aikataulu selvillÀ @pienitoiveemme ? KÀynteihin niin mulla on liikkuva työ eli työkaverit eivÀt huomaa poissaoloja. YritÀn saada ajat asiakaskÀyntien ulkopuolelle (mitÀ tarkoittaa ettÀ toimistoaika ja aika kaikelle muulle todella kortilla ja aiheuttaa stressiÀ, eilen olin pari tuntia illalla myöhÀÀn toimostolla lyhentÀmÀssÀ to do-listaa). Jos vain osuu asiakaskÀynteihin yritÀn siirtÀÀ ja kerran olen vain sanonut ettÀ sori perutaan tÀmÀ, "oma lapsi kipeÀnÀ". Jos pÀÀstÀÀn punktioon niin olen varmaan "sairaana".

Ai sulla oli "niinkin hyvĂ€" amh @Ovum93 , 4x mun. 😅 Kuulostaa kuitenkin ettĂ€ sulla muitakin haasteita, mulla kuitenkin ollut sÀÀnnöllinen kierto ennen kuin lĂ€hdettiin hoitoihin. Onneksi jaksoitte yrittÀÀ ❀

@Keltainenkukka92 nĂ€in muistelinkin 😱vaikka omakin n. 40v tasoa. On epĂ€reilua. Ja kyllĂ€ muistat oikein, aina epĂ€sÀÀnnöllinen kierto, ei ovulaatiota ikinĂ€ luonnon kierrossa. Onneksi on nykyÀÀn lÀÀkkeitĂ€ ja keinoja oman kropan tueksi.

Paljon onnea @Ovum93 ! Ihanaa kuulla onnistumisia!

TÀnÀÀn oli ihan samanlainen epÀmÀÀrÀinen "ehkÀ viivanpaikka" -testi kuin eilisetkin. Itse asiassa kaivelen niitÀ eilisiÀkin nyt toistuvasti roskiksesta ja tuijottelen niitÀ ja tÀmÀnaamuista yrittÀen arvioida, onko viivanpaikka/haamulainen vahvistumaan vai heikkenemÀÀn pÀin ja onko sitÀ ollenkaan. Miten voi olla nÀin vaikea katsoa, ettÀ onko siinÀ nyt oikeasti viiva vai ei?

Työpoissaoloista: Hoitoihin lÀhtiessÀ ajattelin, ettÀ ei tule mitÀÀn ongelmia, koska mulla on ma-ti erittÀin joustava työ, johon ei tarvitse edes ilmoitella mistÀÀn ettÀ olis lÀÀkÀrikÀynti. Mutta sitten ilmeni, ettÀ varsinkin ma taitaa olla aika harvinainen inssipÀivÀ, koska pe pitÀÀ sitten olla aika satavarma, ettÀ ovis ei tule lauantaina. Ja tÀstÀ johtuen pe onkin varmasti se yleisin inssipÀivÀ. Loppuviikosta mulla onkin sitten paljon sumplittavaa ettÀ insseihin pÀÀsee. Mun lÀÀkÀrillÀhÀn on nyt seuraavasta kierrosta ajatus, ettÀ jos pe on kp 8, 9 tai 10 niin silloin on folliultra ja mahdollisesti pistetÀÀn Ovitrelle ja tehdÀÀn vielÀ samana pÀivÀnÀ inssi. Se ei kyllÀ onnistu mitenkÀÀn, koska tuohan kuulostaa ettÀ joudun sitten odottamaan sitÀ inssiÀ ainakin 1-2 tuntia siellÀ, ja tieto tÀstÀ tulee siis vasta siinÀ folliultran yhteydessÀ. LisÀksi olen kyllÀ varma ettÀ ainakaan kp 8 ei todellakaan voi olla kypsÀ tilanne inssiÀ ajatellen, sehÀn on vasta eka pÀivÀ ilman letroa, ja ymmÀrtÀÀkseni follit lÀhtee kasvuun vasta kun letron vaikutus lakkaa. Joten tÀllÀ hetkellÀ suunnittelen, ettÀ kylmÀsti vaan varaan sen folliultran vasta seuraavalle maanantaille ja toivon, ettei ovis+ pÀrÀhdÀ lauantaina.

@Ovum93 kiitos! 😍 toivotaan myös tĂ€rppÀÀmistĂ€ kovin ! đŸ€ž

Mulla on ollut kÀytössÀ letrozol 2,5mg KP 3.-7. TÀmÀ on jo toinen kierto kun kÀytössÀ. Ekassa kierrossa ei pÀÀsty KP 10 pidemmÀlle kun lÀÀkÀri nÀki ultrassa muutoksen, joka vielÀkin hieman epÀselvÀ (mietti jopa kohdunulkoista raskautta, mutta tÀÀ todettiin vÀÀrÀksi vielÀ samana pÀivÀnÀ).

TĂ€ssĂ€ kierrossa ei tuu folliultraa ollenkaan, viimeksi nĂ€ytti hyvĂ€ltĂ€ sen suhteen. Nyt siis odotellaan ovista ja sitten inssi kun (jos) ovisplussa ilmestyy. 😊

Jos ei nyt tÀrppÀisi niin toivotaan ettÀ pÀÀstÀÀn vielÀ kesÀkuussa yrittÀmÀÀn, koska oletettavasti heinÀkuu tulee taukoa ja samoin elokuulle meillÀ kauan sitten sovittu lomareissu, tietenkin oletettuun "primetime" aikaan. Julkisella taitaa olla kolme yritystÀ ja sitten arvioidaan uudestaan mitÀ tehdÀÀn seuraavaksi.

@nÀÀnnĂ€ toi viivan tulkitseminen on yllĂ€ttĂ€vĂ€n haastavaa 😅 etenkin aamulla vĂ€syneenĂ€ sitĂ€ odottaneena. Tein ekan herkĂ€n testin viikko sitten sunnuntaina eli DPO 12 ja oli ehkĂ€ juuri ”viivan paikka” testi eli nĂ€in missĂ€ sen toisen viivan kuuluisi olla. Mutta en ajatellut sitĂ€ sen enempÀÀ, totesin ettĂ€ nega ja jo masennuin ettei taaskaan vauvaa. Mutta ennen kuin lopetin cyclogestit niin pÀÀtin vielĂ€ maanantaina testata ja olikin ihan selkeĂ€ pos! Vaikuttaa juomiset ja rakkoajat myös eikĂ€ vain veren hcg. Jospa sulla selkenisi kohta đŸ€žđŸ€ž

@pienitoiveemme onnea letrozolin matkaan, kuulostaa hyvĂ€ltĂ€ ettĂ€ jo pienin 2.5mg annos toimii!! 😊 on kyllĂ€ niin kĂ€tevĂ€ lÀÀke jos vain toimii kun ei juurikaan seurantaa tarvitse eikĂ€ pistelyĂ€.

@Ovum93 onnittelut plussasta ja toivotaan ettĂ€ pikkuinen pysyy matkassa mukana ❀ Ja toivotaan myös ettĂ€ menettĂ€misen pelko hĂ€lvenee ajan kanssa, se on todella raastava tunne 💔

@Keltainenkukka92 toivotaan ettĂ€ vuoto siellĂ€ alkaa pian, ja ettĂ€ synarela ei ole aiheuttanut mitÀÀn ylimÀÀrĂ€istĂ€ hĂ€ssĂ€kkÀÀ kroppaan, jos se olisikin aloitettu liian aikaisin. ÄrsyttĂ€vÀÀ kun ultrissa ei voida aina satavarmaksi sanoa missĂ€ kohtaa kiertoa mennÀÀn ja mitĂ€ on tapahtunut tai jÀÀnyt tapahtumatta 🙈

ovistesti on edelleen haalea đŸ«¶ on vĂ€hĂ€n tummempi kuin kahtena edellisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ mutta ei vielĂ€ lĂ€hellĂ€kÀÀn plussaa. Ainakaan aikaisemmin mulla ei ole o-testit tehnyt mitÀÀn superloikkaa ihan haaleesta positiiviseks, joten tuskin nytkÀÀn. Toki eihĂ€n nĂ€istĂ€ koskaan tiedĂ€ 😅 No, huomenna varmistuu miten tĂ€ssĂ€ kĂ€y đŸ€žđŸŒđŸ˜Š

@Ovum93 Onneksi olkoon plussasta! đŸ„°

@pienitoiveemme Mulla osa työporukkaa tienny jo melkein 2 vuotta ennen ku lĂ€hettiin hoitoihin ettĂ€ missĂ€ mennÀÀn. Oon lĂ€hihoitajana vanhainkodissa ja mulle olis pitĂ€ny tulla opiskelija työharjotteluun just kun saatiin tietÀÀ ettei miehen nĂ€ytteissĂ€ siittiöitĂ€ oo ja ettĂ€ joudutaan odottamaan aikaa tyks:iin tese leikkaukseen đŸ˜„ Saatiin 0 siittiötĂ€ tulos tammikuussa ja joulukuussa vasta leikkaus, niin siinĂ€ kerkes ajatella jo vaikka mitĂ€ đŸ«Ł Silloin kerroin yhdelle työkaverille jonka tiedĂ€n ettĂ€ itekki on jÀÀny lapsettomaksi, ettĂ€ mikĂ€ tilanne ja pyysin ettĂ€ ottaa sen mun opiskelijan.
Pikkuhiljaa muidenkin kans tullu puheeksi ja kuullu ettei monella muillakaan niin helpolla oo lapset tullu đŸ„ș Työkavereista onki saanu tosi paljon tukea ku esim yhden työkaverin tyttö oli silloin ivf hoidoilla raskaana ja sai lopulta kaksoset joista toinen alkion siirrosta ja toinen yllĂ€tysluomuna đŸ„° Toinen työkaveri alotti ivf pistelyt viikon mun jĂ€lkeen niin on ollu aina joku jolle puhua jos mietityttĂ€nyt joku asia đŸ‘đŸ»
TöistÀ saan helposti sumplittua itelleni vapaita tai vaihdettua eri vuoroon niin ettÀ pÀÀsee. Inseminaatioihin joita mulle kokeiltiin 4kpl, lÀhdin 3:na kertana aamuvuorosta pari tuntia aijemmin ku niin lyhyellÀ aikataululla ei hirveesti mitÀÀn tehtÀvis ja meidÀn silloinen pomo sanoi ettei mun edes tarvii korvata niitÀ tunteja.

Työkuvioihin: MĂ€ en ole halunnut puhua töissĂ€ nĂ€istĂ€ hoidoista ollenkaan. Teen vuorotyötĂ€, joten osa kĂ€ynneistĂ€ on osunut vapaapĂ€iville tai iltavuoroon, mutta jos olen joutunut oleen töistĂ€ pois, olen vain ilmoittanut ettĂ€ on pakollinen henk koht meno ja olen ottanut palkatonta. Nyt tulevaan siirtoon tulen tarviimaan koko pĂ€ivĂ€n vapaaksi, joten aattelin vain ilmoittaa esihenkilölle olevani poissa tĂ€rkeĂ€n menon vuoksi, ja antaa vaihtoehtoina palkaton vs lomapĂ€ivĂ€ 😃 Hyvin on mennyt onneksi nĂ€mĂ€ tĂ€hĂ€n asti. EhkĂ€ jossain kohtaa voisi kertoa oikean syyn poissaoloille jos niitĂ€ vaan tulee ja tulee, mutta vielĂ€ en ole halunnut kertoa.

VielÀ noihin poissaoloihin niin mulla maailman paras työpaikka, todellakin voisin kertoa ja varmaan jossain vaiheessa kerronkin. Olen jÀttÀnyt kertomatta lÀhinnÀ koska työn luonteen vuoksi on onnistunut hyvin. LisÀksi olen muuten kertonut meidÀn tilanteesta todella avoimesti ja monelle joten on ihanaa, ettÀ on yksi paikka jossa en ole se hoidossa oleva. Kun töissÀ muutenkin voi mennÀ monta tuntia ilman ettÀ ajattelen asiaa tai lasken pÀiviÀ (tunteja...).

Selvisin muuten lounaasta ihan hyvin. Asia kĂ€vi mielessĂ€ ja pieniĂ€ surun hetkiĂ€ mutta oma lapsi ja serkkunsa pitivĂ€t showta (hyvĂ€llĂ€ tavalla) joten oli muutakin ajateltavaa 😁

(46h aikaa vuodon alkamiselle! đŸ€ž)

Hienoa, @Keltainenkukka92 ettÀ lounas meni hyvin, toivotaan parasta vuodon ajoitukselle!

Joo mullakin on ihanat työkaverit ja pomo, ja varmasti voisin kertoa ihan ongelmitta, mahdollisesti jossain vaiheessa on pakkokin. Ke ja pe mulla on sellainen työpiste, ettÀ osapÀivÀn poissaoloja ei sumpli esimies vaan sellainen vertaistyökaveri, jolle en koe olevani mitenkÀÀn selitysvelvollinen. HÀn on nainen ja luulen hÀnen jo laskeneen 1+1, kun viimeksi sanoin epÀmÀÀrÀisesti etukÀteen ettÀ pe SAATTAA olla meno, ettÀ oon vÀhÀn jÀrjestellyt työkalenteria silleen jo... Ja sitten yhtÀkkiÀ sen viikon tiistaina jouduin laittaan viestiÀ ettÀ joo se pe mysteerimeno siirtyikin nyt huomiselle... En oikein keksi mikÀ muu mysteerimeno voisi aiheuttaa tuollaista.

• TykkÀÀ
Reactions: Mariamimi ja Ovum93
Mullakin on onneksi liikkuva työ ilman kiinteÀÀ työaikaa ja saan suunnitella kalenterini itse. PÀÀasia, ettĂ€ kaikki asiakastapaamiset tulee hoidettua viikon aikana. VĂ€lillĂ€ oon joutunut siirrellĂ€ asiakkaita lyhyellĂ€ varoitusajalla ja venyttÀÀ pĂ€ivÀÀ illasta, ettĂ€ saan sovitut työt tehtyĂ€. Esihenkilölle kerroin, kun olin menossa ekaan punktioon ja piti olla saikulla. Toki ei ois tarvinnut, koska saikkulapussa syynĂ€ oli pelkkĂ€ alavatsakipu. Ja oishan sen yhden pĂ€ivĂ€n voinut olla omalla ilmoituksella saikulla vaikka migreenistĂ€, mutta oon huono valehtelija 😂 Muuten en hoidoista vĂ€litĂ€ töissĂ€ kenellekÀÀn puhua. Ilmapiiri on sellainen, ettĂ€ juorut leviÀÀ aika nopeaan. Onneksi työnkuvan vuoksi kukaan ei mun poissaoloja huomaa, niin yksityisasiat on helppo pitÀÀ yksityisasioina.

@Lilja93 työporukka kuulostaa ihanalta ❀ TiimityössĂ€ tuo on aika ideaalitilanne, ei tarvii yrittÀÀ keksiĂ€ tekosyitĂ€ poissaoloille.

Heippa kaikki! En olekaan tĂ€nne ennen kirjoitellut, mutta aktiivisesti lukenut muiden kirjoituksia ja saanut niistĂ€ paljon tĂ€rkeÀÀ tietoa! đŸ€© MeillĂ€ nyt eka IVF menossa ja punktio tulossa tiistaina. Itsekin teen vuorotyötĂ€, joten tĂ€hĂ€n mennessĂ€ saanut kaikki jutut hyvin jĂ€rkyttyĂ€ vapaapĂ€iville/ennen iltavuoroa. Nyt kuitenkin pitÀÀ kysyĂ€, ettĂ€ miten nopea juttu tuoresiirto on? Jos punktio tuottaa tulosta, niin perjantaina mulla olisi tuoresiirto 1.5 h ennen töiden alkamista. Työpaikka on ihan lĂ€hellĂ€, joten siirtymĂ€aikaa ei tarvitse paljoa. SitĂ€ vaan mietin, ettĂ€ onko jotakin, mitĂ€ pitĂ€isi ottaa huomioon ja onko tuo simppeli juttu ja sitten voi jatkaa normaalisti elĂ€mÀÀ. 😁

Heippa kaikki! En olekaan tÀnne ennen kirjoitellut, mutta aktiivisesti lukenut muiden kirjoituksia ja saanut niistÀ paljon tÀrkeÀÀ tietoa! MeillÀ nyt eka IVF menossa ja punktio tulossa tiistaina. Itsekin teen vuorotyötÀ, joten tÀhÀn mennessÀ saanut kaikki jutut hyvin jÀrkyttyÀ vapaapÀiville/ennen iltavuoroa. Nyt kuitenkin pitÀÀ kysyÀ, ettÀ miten nopea juttu tuoresiirto on? Jos punktio tuottaa tulosta, niin perjantaina mulla olisi tuoresiirto 1.5 h ennen töiden alkamista. Työpaikka on ihan lÀhellÀ, joten siirtymÀaikaa ei tarvitse paljoa. SitÀ vaan mietin, ettÀ onko jotakin, mitÀ pitÀisi ottaa huomioon ja onko tuo simppeli juttu ja sitten voi jatkaa normaalisti elÀmÀÀ.

Oi, kiva saada uusia tyyppejĂ€ linjoille, tervetuloa đŸ„° Jos sulle on ok jakaa, niin olisi kiva kuulla minkĂ€lainen tie teillĂ€ on tĂ€hĂ€n asti ollut lapsihaaveen kanssa? Ja miltĂ€ on ivf pistelyineen kaikkineen tuntunut? PitkĂ€ vai lyhyt kaava? MikĂ€ lÀÀkitys? Utelias Ulla tÀÀllĂ€ hei 😆

Minullakin on ensimmĂ€inen ivf menossa. Sairastan endometrioosia, josta todennĂ€köisesti johtuu meidĂ€n tyhjĂ€ syli 💔 tuoresiirrosta tuli kemiallinen, ja nyt viikon pÀÀstĂ€ pitĂ€isi olla pas siirto. Jos siitĂ€ ei tule tulosta, niin sitten tie vie taas ivf jonoon 🙈

Tuoresiirto on nopea juttu. Ainoa mihin kannattaa varautua on, ettĂ€ ajat saattaa olla myöhĂ€ssĂ€. Oma aikani oli puolituntia myöhĂ€ssĂ€, mutta itse siirto ja keskustelu lÀÀkĂ€rin kanssa oli 15 minuutissa ohi, ja elĂ€mÀÀ sai jatkaa siitĂ€ ihan normaalisti. Vessaan kyllĂ€kin oli kiire siirron jĂ€lkeen 😆

Paljon tsemppiĂ€ punktioon, toivotaan hyvÀÀ tulosta đŸ€žđŸŒ

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Tervetuloa @Zelina ja hurjasti onnea ja tsemppiĂ€ ensi viikkoon! MissĂ€ saat hoitoa? Oma lÀÀkĂ€ri sanoi ettĂ€ nykyÀÀn siirretÀÀn kĂ€ytĂ€nnössĂ€ vain blastoja eli ~5 pĂ€ivÀÀ punktiosta mutta tĂ€ssĂ€ ilmeisesti eroja kun sulle siirretÀÀn 3pvĂ€inen. Muuten komppaan haaveillenia, kaikki tiedot mitĂ€ haluat jakaa otetaan avosylin vastaan! đŸ€­

Oma napailua taas lopuksi, kp 30/24(?), dpo 9 tai 11 ja r-testi tÀysin nega. Nyt vÀhÀn tuntemuksia ettÀ menkat voisi olla tulossa..?? Mulla ei ikinÀ ole tiputtelua vaan vuoto alkaa hanat auki-tyyppisesti niin sinÀnsÀ on vielÀ toivoa. Kevyt 29h aikaa niillÀ alkaa. EhkÀ mÀ lÀhden lenkille jos alkaisi holahtaa.

Tervetuloa @Zelina !
Mahtavaa, @haaveillen ettÀ ajoitus osui nappiin! Toivotaan samaa myös sinulle, @Keltainenkukka92 . Kuulostaa tosiaan ettÀ toivoa on!

MÀ oon taas aivan himotestihulluuntunut. En edes kehdannut kirjoittaa tÀnne eilen, ettÀ ostin kuitenkin taas sen epÀluotettavan herkÀn puikkotestinkin. SiitÀ tuli nyt sellainen varhainen (ehkÀ 5-15min testiajan umpeuduttua) roskisplussa, testiajalla joku viivanpaikan tapainen.
Eilisiltainen pc taas oli yön aikana roskisplussaantunut myös,. Mulla on edelleen to-illasta lÀhtien koko pc-sarja tallessa ja tuo eilisiltainen on ainoa selkeÀ plussa (eikÀ siis pelkkÀ ollako vai eikö olla -haamu), vaikka to-iltana nÀkyi vielÀ vÀhÀn ovitrellea. TÀmÀnaamuinen pc nÀyttÀÀ nyt varhaista roskishaamua myös, mutta ei toistaiseksi niin selkeÀÀ kuin tuo eilisiltainen. Testiajalla niihin tulee jotain just sellaista "jotain" jonka tulkinta vie viimeisetkin mielenterveyden rippeet. Niin ja nyt on siis DPO 11. Harkitsen jopa herkÀn digitestin tekemistÀ, mutta masentaa jo valmiiksi mahdollinen negatiivinen tulos. Liuska on paljon lempeÀpi kuin joku "ei raskaana" -teksti.

TsemppiÀ ÀitienpÀivÀÀn niille jotka ei ole ÀitejÀ ja hyvÀÀ ÀitienpÀivÀÀ Àideille! ItseÀ masensi aamulla mennÀ someen, mutta sieltÀ tulikin ensimmÀisenÀ vastaan joku "HyvÀÀ ÀitienpÀivÀÀ KISSAmammoille" -juttu. :D Jos on muita kissamammoja tÀÀllÀ niin teillekin siis ihanaa pÀivÀÀ ja koiramammoille myös.

Kiitokset kaikille lĂ€mpimĂ€stĂ€ vastaanotosta! 😍 Olisin toki jo alkuun voinut vakaa vĂ€hĂ€n enemmĂ€n tietoja meidĂ€n matkasta, mutta en tajunnut. 😂 Mieheni kanssa siis yritystĂ€ nyt 2 v. takana. Molemmilla ikÀÀ 38 v. eli kello kĂ€y. Kummallakaan ei lapsia aiemmasta ja hoitopolku kĂ€ynnistyi viime elokuussa julkisella tÀÀllĂ€ Keski-Suomessa. Lapsettomuuspolille pÀÀstiin joulukuun alussa ja olisi voitu heti tammikuusta aloittaa hoidot. IVF oli siis heti ainoa vaihtoehto, koska ikĂ€. MiehellĂ€ myös hitusen alentunut mÀÀrĂ€ siittiöitĂ€, mutta kummassakaan muuten ei vikaa. Tammikuussa sitten huomasinkin olevani spontaanisti raskaana, mutta se meni valitettavasti kesken helmikuussa ja jĂ€lkivuoto kesti tuskaisen kauan, melkein 2 kk. đŸ˜”â€đŸ’« Nyt sitten pÀÀstiin vihdoin aloittamaan hommat. Mulle mÀÀrĂ€ttiin suht matalan AMH:n (0.7) takia Gonal maksimiannoksella (300 IU) ja Fyremadel jarruksi. En ole kokenut pistĂ€mistĂ€ hankalaksi. Olen siihen tottunut jo aiemmasta, kun on ollut kĂ€ytössĂ€ pistettĂ€viĂ€ lÀÀkkeitĂ€ silloin tĂ€llöin. Follit ovat kuulemma vastanneet lÀÀkkeille hyvin, vaikka itseĂ€ harmittaa, ettĂ€ saalis tulee jÀÀmÀÀn 5-10 vĂ€lille. En uskaltanut kyllĂ€ yli 10 edes toivoa. Olo on kyllĂ€ ollut sellainen, ettĂ€ tuntee tuolla munasarjoissa jotakin tapahtuvan. 😅 TĂ€nĂ€ aamuna pistin vikan jarrun ja illalla Ovitrelle luvassa irrotuspiikkinĂ€. Punktio ei hirveĂ€sti jĂ€nnitĂ€, vaikka on eka kerta. Luotan siihen, ettĂ€ he osaavat hommansa ja hirveÀÀ satsia ei ole kerĂ€ttĂ€vĂ€nĂ€, joten tuskin on pitkĂ€ toimenpide. Muutenkin lÀÀkĂ€ri sanoi, ettĂ€ ei ole punktiota tai raskautta ajatellen mitÀÀn hankaloittavia asioita nĂ€htĂ€vissĂ€. Kaikki on kauniisti paikoillaan ja nĂ€kymĂ€ siisti. JĂ€nnĂ€ nĂ€hdĂ€, ettĂ€ miten kĂ€y tosiaan, jos tuohon tuoresiirtoon pÀÀstÀÀn. Ilmeisesti sen takia myös siirtĂ€vĂ€t noita kolmipĂ€ivĂ€isiĂ€

Kiitokset kaikille lĂ€mpimĂ€stĂ€ vastaanotosta! Olisin toki jo alkuun voinut vakaa vĂ€hĂ€n enemmĂ€n tietoja meidĂ€n matkasta, mutta en tajunnut. Mieheni kanssa siis yritystĂ€ nyt 2 v. takana. Molemmilla ikÀÀ 38 v. eli kello kĂ€y. Kummallakaan ei lapsia aiemmasta ja hoitopolku kĂ€ynnistyi viime elokuussa julkisella tÀÀllĂ€ Keski-Suomessa. Lapsettomuuspolille pÀÀstiin joulukuun alussa ja olisi voitu heti tammikuusta aloittaa hoidot. IVF oli siis heti ainoa vaihtoehto, koska ikĂ€. MiehellĂ€ myös hitusen alentunut mÀÀrĂ€ siittiöitĂ€, mutta kummassakaan muuten ei vikaa. Tammikuussa sitten huomasinkin olevani spontaanisti raskaana, mutta se meni valitettavasti kesken helmikuussa ja jĂ€lkivuoto kesti tuskaisen kauan, melkein 2 kk. ‍ Nyt sitten pÀÀstiin vihdoin aloittamaan hommat. Mulle mÀÀrĂ€ttiin suht matalan AMH:n (0.7) takia Gonal maksimiannoksella (300 IU) ja Fyremadel jarruksi. En ole kokenut pistĂ€mistĂ€ hankalaksi. Olen siihen tottunut jo aiemmasta, kun on ollut kĂ€ytössĂ€ pistettĂ€viĂ€ lÀÀkkeitĂ€ silloin tĂ€llöin. Follit ovat kuulemma vastanneet lÀÀkkeille hyvin, vaikka itseĂ€ harmittaa, ettĂ€ saalis tulee jÀÀmÀÀn 5-10 vĂ€lille. En uskaltanut kyllĂ€ yli 10 edes toivoa. Olo on kyllĂ€ ollut sellainen, ettĂ€ tuntee tuolla munasarjoissa jotakin tapahtuvan. TĂ€nĂ€ aamuna pistin vikan jarrun ja illalla Ovitrelle luvassa irrotuspiikkinĂ€. Punktio ei hirveĂ€sti jĂ€nnitĂ€, vaikka on eka kerta. Luotan siihen, ettĂ€ he osaavat hommansa ja hirveÀÀ satsia ei ole kerĂ€ttĂ€vĂ€nĂ€, joten tuskin on pitkĂ€ toimenpide. Muutenkin lÀÀkĂ€ri sanoi, ettĂ€ ei ole punktiota tai raskautta ajatellen mitÀÀn hankaloittavia asioita nĂ€htĂ€vissĂ€. Kaikki on kauniisti paikoillaan ja nĂ€kymĂ€ siisti. JĂ€nnĂ€ nĂ€hdĂ€, ettĂ€ miten kĂ€y tosiaan, jos tuohon tuoresiirtoon pÀÀstÀÀn. Ilmeisesti sen takia myös siirtĂ€vĂ€t noita kolmipĂ€ivĂ€isiĂ€

Ja jatkuu, lĂ€hti liian aikaisin! 😂 Eli siksi vissiin siirtĂ€vĂ€t myös noita kolmipĂ€ivĂ€isiĂ€ tuoresiirtona, koska kohdussa paras ympĂ€ristö kehittyĂ€ ja kasvaa. YritĂ€n luottaa siihen, ettĂ€ ammattilaiset tietĂ€vĂ€t nĂ€mĂ€ asiat, vaikka toki ainahan nĂ€in ei ole. 😅 Mielenkiinnolla siis tĂ€ssĂ€ odotellaan!

• TykkÀÀ
Reactions: Keltainenkukka92
Kiitos tarinastasi, @Zelina ! Ollaan samanikÀisiÀ siis. Vaikka keskenmeno oli taatusti surullista ja viivÀstytti hoitoja, niin siltihÀn luomuplussaus on tosi rohkaiseva merkki!

KyllĂ€hĂ€n se kirpaisi, mutta sanoin polillakin, et otan tĂ€n luomuplussan silti voittona. Et ylipÀÀtĂ€nsĂ€ edes raskautui, niin se tuntui ihmeeltĂ€ 1.5 v. yrittĂ€misen jĂ€lkeen. ViivĂ€stys harmitti, mutta yritĂ€n nyt tuudittautua siihen, et kroppa tietĂ€isi tĂ€llĂ€ kertaa paremmin, mitĂ€ tehdĂ€. Onhan sitĂ€ osannut noihin keskenemenoihin sikĂ€li myös varautua, kun ikÀÀ on tĂ€mĂ€n verran. Ei toki kaikesta huolimatta ollut sellainen kokemus, ettĂ€ haluaisin ottaa uusintaerĂ€n tai toivoisin tuota kenellekÀÀn tapahtuvaksi. Holotin ihan tosi paljon ja alettiin jo miettiĂ€ kaavintaa, mutta ei haluttu sörkkiĂ€ kohtua. HyvĂ€ niin ja luonto onneksi hoiti loppuun. Positiivisella asenteella vaan eteenpĂ€in tĂ€stĂ€! Onneksi kohta on jo ensi viikko! 😇

Tervetuloa @Zelina đŸ€— Mullakin siirrot on olleet noin 15 minuutissa ohi. Mun kokemuksen mukaan (kahdella eri yksityisellĂ€ klinikalla hoidoissa olleena/kolmas hoito menossa) yksityiset suosivat blastoja, mutta julkisella siirretÀÀn kĂ€sittÀÀkseni myös jonkin verran 3 pĂ€ivĂ€isiĂ€. LÀÀkĂ€reillĂ€ on nĂ€istĂ€ erilaisia nĂ€kemyksiĂ€ ja aina sitĂ€ tietysti yrittÀÀ luottaa lÀÀkĂ€rin tietĂ€vĂ€n mikĂ€ on parasta 🙏 TeillĂ€ on varmasti hyvĂ€t lĂ€htökohdat onnistumiselle, kun taustalla on luomuraskautuminenkin ❀

@nÀÀnnĂ€ mĂ€ en pc:llĂ€ saanut roskisplussia. Oliko herkkĂ€ puikkotesti Rfsu:n? MĂ€ en sillĂ€kÀÀn mitÀÀn nĂ€kyviin testiajan jĂ€lkeenkÀÀn, joten ehkĂ€ siellĂ€ saattaa oikeasti tapahtua jotakin đŸ€žHuominen varmasti kertoo jo paljon mihin suuntaan viivat lĂ€htee kehittymÀÀn 😍

@haaveillen ihanaa 😍 Harvoin sitĂ€ on niin onnellinen negatiivisesta ovistestistĂ€ kuin PAS-kierroissa 😅

@Keltainenkukka92 tÀÀllĂ€ on sormet ja varpaat ristissĂ€, ettĂ€ vuoto alkaa ja pÀÀsette hoidossa eteenpĂ€in 🙏

Voimia tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn heille, joille pĂ€ivĂ€ herĂ€ttÀÀ vaikeita tunteita ❀ MĂ€ oon nĂ€iden hoitojen myötĂ€ entistĂ€ kiitollisempi esikoisesta. Somessa oon pyrkinyt pitĂ€mÀÀn Ă€itienpĂ€ivĂ€nĂ€ matalaa profiilia, koska voin vaan kuvitella miten kipeÀÀ Ă€itienpĂ€ivĂ€n hehkutuspostaukset voi joillekin tehdĂ€ 💔

@Lilja93 ihana kuulla ettĂ€ tuollainen tukeva työyhteisö ❀

Kuulostaa, ettÀ kaikilla aika mukavasti jÀrjestyneet kÀynnit! MeillÀ on iso työyhteisö (yli 50hlö) joten ei tunnu oikein luontevalta kertoa töissÀ. EhkÀ jollekkin voisin, keneen pystyisin luottaa ettei kerro asioita eteenpÀin. Muutoinkin olen vasta parille lÀhimmÀlle ystÀvÀlle kertonut. Huomaan kuitenkin, ettÀ koska ympÀrillÀ olevat eivÀt tiedÀ haasteista tulee heillÀ töksÀyteltyÀ kaikenlaista aiheeseen liittyvÀÀ typerÀÀ, kuten "tehkÀÀ vauva" tai muuta vastaavaa.

MeillÀ onneksi saa olla töistÀ poissa omalla ilmoituksella jopa 5vrk, mutta kyllÀ varmaan jossain vaiheessa kerrottava jotain, jos alkaa olla aina tiettyyn aikaan kuusta poissaoloja. JÀnnittÀÀ kyllÀ ensi viikko, mille pÀivÀlle ovis osuu tai mitÀ jos kÀykin niin, etten saa ovista napattua kiinni juuri tÀssÀ kierrossa.

Tervetuloa mukaan @Zelina ! Mukava kuulla myös sinun tarinaa❀

• TykkÀÀ
Reactions: Lilja93 ja Zelina
@Zelina tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta 😔 nyt toivotaan ettĂ€ IVFllĂ€ tĂ€rppÀÀ pian.

@Keltainenkukka92 toivottavasti vuodot alkavat pian!

KÀvin ÀitienpÀivÀn kunniaksi ultraamassa ja raskausontelo ei ollut kÀytÀnnössÀ kasvanut ollenkaan. Tosi surullinen murtunut fiilis vaikka ei toi vielÀ nyt varmasti mitÀÀn tarkoita, mutta olisi sen pitÀnyt kasvaa. Huomenna kÀyn labran hcgssÀ. Oireita ei vielÀkÀÀn. Ei vuotoakaan tosin mutta ei cyclogestillÀ sitÀ heti tulisi. Oma keltarauhanen oli vielÀ myös paikallaan toiminnallisena joten jotain hcgtÀ vielÀ on sitÀ yllÀpitÀmÀssÀ.

TsemppiĂ€ kaikille tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn ❀

YhteistyössÀ