Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@näännä tänne saa kirjoittaa ihan mitä vain, olen aivan varma että saat vain ymmärrystä. Ei kuulosta hullulta ollenkaan, tietäisit vain miten tiirailin ovistestejä ennen edellistä käyntiä 🤣 "onkohan tää aavistuksen tummempi". Ylihuomenna luulis viimeistään saavan varmemman tuloksen?

@Ovum93 kaikki sormet ristissä että pienellä on kaikki hyvin, toivottavasti labratulos tulee asap! Tulethan tänne päivittelemään ❤

Isot tuuletukset @haaveillen negalle 🙌 Miten voikaan yhtäkkiä odottaa negaa tai mun tapauksessa vuotoa kun ikuisuuden on toivonut päinvastaista.

@pienitoiveemme sormet ristiin että ovis tulee juuri sopivasti!

(Ei auttanut lenkki ei.. 🙈 nyt laitoin valkoiset kivat pikkarit ilman suojaa josko se provosois vuotoa 🤣)

Omanapaa täälläkin: O-testi nega, joten päästään siirtoon ❤❤ Miten voikaan tällänen pieni välionnenkantamoinen tuntua hyvältä ❤ vuoristoratafiiliksissä mennään 😅

Hei! Karhurouvanen taas täällä sivusta huutelee, en halua huolestuttaa mutta mietin tota sun siirron ajoitusta jo aiemmin niin pakko kommentoida että kun mitäs jos sulla on huomenna aamulla ovistesti postiviitinen? Mulla on kaksi luonnonkierron siirtoa peruuntunut nimenomaan sen takia että ovistesti ollu ma-aamuna positiivinen, eikä sitten ole voinut ovitrelleä enää pistää ja toisaalta ilman Ovitrelleä siirtopäivä (blastolle) olisi sunnuntai.

Mites piinailijat? Oon vähän pihalla mitkä DPOt teillä, @näännä dpo4 ja @Mariamimi dpo8..?

Entä @Karhurouvanen , missä vaiheessa odottelua olet?

Tämä tuntuu niin turhalta viikolta, sais vain mennä asap ohi. Viikon päästä eka kontrolli ja nyt vain sumuttelen. Hyi hitto mikä maku suussa, muuten ei oireita. Ei edes hajua milloin seuraava kierto alkaa. Tavallisesti odottaisin menkat ti-to. Viimeksi synarelan kanssa kierto piteni kolmella päivällä eli alkaisi sen mukaan ~lauantaina. Jos taas haluaa uskoa että lutaalivaihe on se tavallinen 12 päivää alkaa vasta ensi viikon puolivälissä vähän nyt riippuen milloin laskee että se tapahtui, ultran vai testien perusteella.

Kiitos kysymästä, mulla on ollu nyt kaksi käyntiä sinne klinikalle tässä parin viikon välein ja nyt seuraavaan kiertoon olisi tarkoitus yrittää siirtoa tehdä, ajoitusten takia mennään taas lääkkeellisellä kierrolla kun mulla tuossa syksyllä meni kaksi luonnonkiertoyritystä ohi kun ovisplussa oli maanantaina ja siirto olis sitten mennyt viikonlopulle niin ajattelin sitten että parempi lääkkeellisellä että pääseekin joskus sinne siirtoon. Aiemmat siirrot ja onnistuneet raskaudet mulla on kyllä tehty aina luonnonkiertoon mutta toisaalta tulihan se tuulimuna kuitenkin tuossa lääkkeellisessä että kyllä varmaan sekin toimii, on vaan musta stressaavaa se lääkkeiden ottaminen aikatauluineen ja pelkään neuroottisesti unohdusta että silläkin suosisin luonnonkiertoa kyllä mieluusti mutta näillä nyt mennään.

Oon täällä lueskellut mutta en kerenny kommentoimaan mutta onpa upeaa että sulla niitä folleja niin paljon siellä näkynyt, sehän on ihan mahtava määrä! Kurjaa tietty kaikki muut monet vastoinkäymiset mutta lainaten tuttavani minulle sanomia sanoja niin ei kai se huono onni ikuisestikaan voi jatkua että jospa pääsisitte nyt kohta jo siihen ivf:ään ja keräykseen ja tietysti mikä tärkeintä niin alkionsiirtoon!

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Totta, tuo "mitä kuuluu?:)" on kyllä paha. "No mitäs tässä, 124h 0-ultraan ja pitäisi vuoto alkaa sitä ennen vaikka vasta dpo5-7 joten jännittää, tunnustelen kehon signaaleja jatkuvasti. Ja juu ei ole kesäsuunnitelmia kun en halua olla sidottu mihinkään jos osuisikin aktiiviseen hoitoon, ei silleen että olisi yhtään ylimääräistä rahaa tässä kohtaa kun hoidot niin kalliita ". 😅 Eli käytännössä "ei mitään sen kummallisempaa, töissä on nyt hetkistä, mitä sulle ".

Piinailijoille tsemppiä!

Ihmettelen yhä enemmän miksi lääkäri oli varma että mun ovis oli jo tapahtunut kun mun limakalvo oli 7,8 ja "niin paksu ja hyvännäköinen ". Milloin sulla on seuraava seuranta? :)

Niin toi on kyllä outo toi juttu kaikkinensa ja siis eihän tosiaan 7,8 mm ole erityisen paksu, noin 10 mm on suht paksu/hyvä ovisaikaan (toki vähempikin riittää siirtoon) ja sitten loppukierrossa jopa 14 mm. Se rakenne muuttuu kierron myötä, alussa on ohut viivamainen, sitten alkaa kasvamaan ja on kaksikerroksinen ja sitten kolmikerroksinen siinä kierron keskivaiheilla ja kierron lopussa taas tiivistyy ja menettää sen kolmikerroksisuutensa, jotenkin noin. No mutta tuo onkin kyllä aina vähän kysymyksiä herättävää että mitä lääkärit ultrassa näkevätkään, mullahan oli tässä tuulimunakeississä sellanen kun ensin pe yksi lääkäri ultrasi ja sanoi että vasemmalla on kolmisenttinen kysta, keskiviikkona seuraava lääkäri sanoi että se on follikkeli ja torstaina kolmas lääkäri sanoi että se on keltarauhanen :-S

Viimeksi muokattu:
Mulla on seuraavanlaista mutua tämänpäiväisiin aiheisiin: Aiheuttaisiko keliakia lapsettomuutta tosiaan tulehduksen ja myös anemian/raudanpuutteen kautta? Mulle ainakin sanottiin että ferritiinin pitäisi olla joku 35, ja hoitamattomassa keliakiassahan se menee usein ihan nollille.

Olen itse ajatellut, että keltarauhastuen saa menemään perille molempia reittejä, mutta emättimen kautta haittoja tulee vähemmän?

Havahduin itsekin tuohon kelakorvaus-asiaan ja luin vanhoja laskuja. Siellä on nytkin jostain syystä ihan randomisti välillä siitä itse lääkärin vastaanotosta/gyn. ultrasta korvattu joku tyyliin 30e, ja välillä taas ei. Kyllähän mulla sairauskoodi N97 siellä esiintyy, joten toivottavasti jatkossa saisin minäkin kela-korvauksia, vaikka lähinnä miehettömyys on tässä nyt se lapsettomuutta aiheuttava tekijä. "Hauskasti" tuo viimeisin inssi oli tosiaan 30.4. että siihen ei vielä nyt ihan korvaukset ehtineet.

Näin DPO 6 ei omaan napaan kuulu mitään ihmeellistä. Luge aiheuttaa edelleen aamuyöpahoinvointia. Tapasin mun ystäviä eilen ja tuntui hölmöltä kertoa jotain mun muita kuulumisia, kun oikeasti mulle kuuluu lähinnä näitä inssejä ja niistä olisin halunnut kertoa. Mutta en viitsi kuitenkaan, kun vasta pari vuotta sitten hehkutin samoille ihmisille mun ja eksän häitä jotka sitten peruttiinkin. Nyt seuraava hehkutus vasta kun olen oikeasti raskaana.

Kela-korvauksiin liittyen niin ainakin aiemmin oli niin että itselliset ei saa koskaan niitä suorakorvauksia vaan klinikalla maksetaan se normi hinta ja sitten korvaukset pitää hakea erikseen Kelalta, (myös lääkkeistä), siis jos oliskin sairausperuste. Näin ainakin Felicitakselta on mulle useaan otteeseen kerrottu kun olen asiaa tiedustellut ja toisaalta ihmetellyt koska julkisella (TAYSissa) itsellisenä sain lääkekorvaukset suoraan eli resepti kirjoitettiin ”sairauden hoitoon” eikä ”muu syy”. Siellä oli vaan että ensikäynnillä lääkäri totesi että hoitoihin on sairausperuste ja laittoi systeemiin raksin ruutuun jonka jälkeen automaattisesti reseptit tuli sillä sairauden hoito -vaihtoehdolla. Felicitakselta tosiaan nimenomaan sanoivat etteivät saa kirjoittaa itselliselle reseptiä ”sairauden hoitoon” vaikka vaikka hoito olisikin sairausperusteinen, vaan että Kela sitten määrittelee hyväksyykö vaiko ei.

Itse olen ollut gluteenittomalla piiitkään ilman keliakiaa ja mulla on se käsitys että hedelmällisyysongelmat ja lisääntynyt keskenmenoriski hoitamattomassa keliakiassa liittyisi ainakin osin siihen autoimmuunireaktioon.

Tervetuloa @Zelina ja hurjasti onnea ja tsemppiä ensi viikkoon! Missä saat hoitoa? Oma lääkäri sanoi että nykyään siirretään käytännössä vain blastoja eli ~5 päivää punktiosta mutta tässä ilmeisesti eroja kun sulle siirretään 3pväinen. Muuten komppaan haaveillenia, kaikki tiedot mitä haluat jakaa otetaan avosylin vastaan! 🤭

Oma napailua taas lopuksi, kp 30/24(?), dpo 9 tai 11 ja r-testi täysin nega. Nyt vähän tuntemuksia että menkat voisi olla tulossa..?? Mulla ei ikinä ole tiputtelua vaan vuoto alkaa hanat auki-tyyppisesti niin sinänsä on vielä toivoa. Kevyt 29h aikaa niillä alkaa. Ehkä mä lähden lenkille jos alkaisi holahtaa.

Noista alkion iästä tuli mieleen että nykyään varmasti tosiaan blastoja suositaan mutta mulla alhaisen AMH:n tapauksena on kyllä aina siirretty 3-päiväisiä niin yksityisellä (Felicitaksella) kuin julkisellakin (TAYS) ja tämä lienee yleinen linja että jos alkioita ei ole kuin pari niin ei niitä kannata alkaa sen pidempiä aikoja viljelemään. Jos alkioita on paljon niin silloinhan toki kannattaa viljellä eikä siirrellä esim viittätoista 3-päiväistä :-)

Tervetuloa @Zelina !
Mahtavaa, @haaveillen että ajoitus osui nappiin! Toivotaan samaa myös sinulle, @Keltainenkukka92 . Kuulostaa tosiaan että toivoa on!

Mä oon taas aivan himotestihulluuntunut. En edes kehdannut kirjoittaa tänne eilen, että ostin kuitenkin taas sen epäluotettavan herkän puikkotestinkin. Siitä tuli nyt sellainen varhainen (ehkä 5-15min testiajan umpeuduttua) roskisplussa, testiajalla joku viivanpaikan tapainen.
Eilisiltainen pc taas oli yön aikana roskisplussaantunut myös,. Mulla on edelleen to-illasta lähtien koko pc-sarja tallessa ja tuo eilisiltainen on ainoa selkeä plussa (eikä siis pelkkä ollako vai eikö olla -haamu), vaikka to-iltana näkyi vielä vähän ovitrellea. Tämänaamuinen pc näyttää nyt varhaista roskishaamua myös, mutta ei toistaiseksi niin selkeää kuin tuo eilisiltainen. Testiajalla niihin tulee jotain just sellaista "jotain" jonka tulkinta vie viimeisetkin mielenterveyden rippeet. Niin ja nyt on siis DPO 11. Harkitsen jopa herkän digitestin tekemistä, mutta masentaa jo valmiiksi mahdollinen negatiivinen tulos. Liuska on paljon lempeäpi kuin joku "ei raskaana" -teksti.

Tsemppiä äitienpäivään niille jotka ei ole äitejä ja hyvää äitienpäivää äideille! Itseä masensi aamulla mennä someen, mutta sieltä tulikin ensimmäisenä vastaan joku "Hyvää äitienpäivää KISSAmammoille" -juttu. :D Jos on muita kissamammoja täällä niin teillekin siis ihanaa päivää ja koiramammoille myös.

Tuohan kuulostaa lupaavalta, näin satoja ellen tuhansia pregcheckejä tehneenä en ole koskaan niistä roskishaamua saanut ja niitä vanhoja testejä on kyllä tullut kytättyä kun mulla on tapana kerätä/säilyttää kaikki yhden kierron testit siinä vessan pöydällä ihan niihin menkkoihin saakka, jolloin vasta heitän kaikki testit kerralla roskiin! Onpa jännää, testaa vielä illalla ja tuu sit kertomaan!

Mäkin koin samaa julkisella aiemmalla hoitokierroksella, lääkäreillä oli hyvin erilaisia näkemyksiä. Yksi heitti ajatuksen PCO-tyyppisistä munasarjoista, muut eivät koskaan kommentoineet mitään eikä sitä milloinkaan diagnosoitu. Samainen lääkäri kertoi, että pitkiksi venyvissä kierroissa munasolu voi olla ovulaation aikaan huonolaatuinen. Toinen sanoi, ettei ovulaation ajankohdalla ole merkitystä 😅 Ota sit selvää ketä uskoa. Mutta voihan vaihtuvista lääkäreistä toisinaan olla hyötyäkin. Ehkä toisella lääkärillä saattaa olla ehdottaa jotakin, mitä toinen ei keksisi kokeilla.

@näännä jännää 🤩 Mulla Ovitrelle näkyi testissä täsmällisesti sen 10 päivää pistämisestä, mutta viimeiset viivat oli niin heikkoja, että kameraan en ois niitä varmasti saanut taltioitua. Enemmänkin muistutti just viivanpaikkaa, mitä pc ei normaalisti anna.

Täällä dpo 12 herkkä testi puhdas nega, joten alan suunnistaa ajatuksia vähitellen jo seuraavaan yritykseen. Jatkan kyllä tunnollisesti Cyclogestia viralliseen testipäivään asti, joka on siis vasta dpo 16. Mietin akupunktion kokeilua seuraavaan kiertoon 🤔 Jos ei muuta, voisi auttaa ainakin stressiin. Kenelläkään kokemusta?
Mäkin koin samaa julkisella aiemmalla hoitokierroksella, lääkäreillä oli hyvin erilaisia näkemyksiä. Yksi heitti ajatuksen PCO-tyyppisistä munasarjoista, muut eivät koskaan kommentoineet mitään eikä sitä milloinkaan diagnosoitu. Samainen lääkäri kertoi, että pitkiksi venyvissä kierroissa munasolu voi olla ovulaation aikaan huonolaatuinen. Toinen sanoi, ettei ovulaation ajankohdalla ole merkitystä 😅 Ota sit selvää ketä uskoa. Mutta voihan vaihtuvista lääkäreistä toisinaan olla hyötyäkin. Ehkä toisella lääkärillä saattaa olla ehdottaa jotakin, mitä toinen ei keksisi kokeilla.

@näännä jännää 🤩 Mulla Ovitrelle näkyi testissä täsmällisesti sen 10 päivää pistämisestä, mutta viimeiset viivat oli niin heikkoja, että kameraan en ois niitä varmasti saanut taltioitua. Enemmänkin muistutti just viivanpaikkaa, mitä pc ei normaalisti anna.

Täällä dpo 12 herkkä testi puhdas nega, joten alan suunnistaa ajatuksia vähitellen jo seuraavaan yritykseen. Jatkan kyllä tunnollisesti Cyclogestia viralliseen testipäivään asti, joka on siis vasta dpo 16. Mietin akupunktion kokeilua seuraavaan kiertoon 🤔 Jos ei muuta, voisi auttaa ainakin stressiin. Kenelläkään kokemusta?

Voihan kurjuus, on kyllä niin masentavaa kun saa lahjasoluista negan, niihin kun sisältyy niin paljon odotuksia kun niillä on niin hyvät mahikset onnistua. Ei se tietysti tuossa testausvaiheessa kovasti mieltä ylennä mutta onneksi teillä on useampi alkio pakkasessa ja toivottavasti pääsette heti uuteen yritykseen. Voimia, tsemppiä ja hitusen verran onnea matkaan teille! Mulla siis ollu nyt näitä lahja-alkiohoitoja mutta ovat siis olleet terveiden luovuttajien sukusoluista muodostettuja alkioita ( eikä siis pariskuntien omasoluhoidoista ylijääneitä alkioita), joten onnistumis% pitäisi olla hyvä mutta ei käyny tuuri ei (kolme siirtoa, ekasta kemiallinen, tokasta nega ja kolmannesta tuulimuna).

Tukilääkkeiyä tietty hyvä jatkaa testipäivään saakka kuten sanoitkin tekeväsi, onhan näitä kaikkia tapauksia kuitenkin esim upeassa Hiljaa toivotut -lapsettomuusdokumentissä yksi vuosia hoidoissa käynyt pariskunta nainen tekee testipäivänä kotona nega-pissatestin mutta menee kuitenkin tunnollisesti veritestiin josta tuleekin positiivinen (raskaus tosin keskeytyy myöhemmin mutta kuitenkin ja siis loppujen lopuksi saavat sitten luomuplussan ja siitä vauvan, plussa tulee juuri ennen suunniteltua alkionsiirtoa ja ovat siis tyyliin jotain 10 vuotta yrittäneet, näin vain mainitakseni). Kotiyritys tai inssikierroissa nyt ei ehkä niin tarkkaa ole vaikka tukilääkityksen lopettaisikin aiemmin, sehän yleensä kai plussaan lopetetaankin mutta alkionsiirrot kun ovat niin kalliita ja harvoja yrityksiä niin ei kannata riskeerata, tukilääkkeiden lopetus lääkkeellisessä kierrosahan johtaisi raskauden keskeytymiseen. Tämä siis vain yleisenä pohdintana :-)

Mulla on akupunktiosta kokemusta, kävin ehkä 10-20 kertaa (kiinalaisella naisella Helsingissä) mutta ei kyllä vaikuttanut minun raskautumiseeni mutta koiria olen hoidattanut akupunktiossa paljon ja kyllä se toimii ihan oikeasti, siis ainakin kipuihin ja sen tyyppisiin pulmiin, koirat kun eivät plasebolle reagoi. Ontuva, nivelrikkoinen, spondyloosista kärsivä vanha koira kirmasi kuin nuori varsa aina akupunktion jälkeen vaikka esim kipulääkkeistä (esim gabapentiini)) ei ollut erityistä silminnähtävää hyötyä. Olen itse käynyt myös vyöhyketerapiassa (en huomannut mitään vaikutuksia) ja koiria olen käyttänyt osteopatiassa, sähköhoidossa ja akupunktiossa joista mielestäni akupunktion hyöty on aivan ilmeinen.

@Karhurouvanen kiitos tiedosta, sitten mä en varmaan vaan saa niitä kela-korvauksia.
Ja kiva kuulla myös, että muillakin on pc-sarjoja! :D Ehkä tuo eilisestä pissasta tullut haamulainen on sitten vähintään joku kiinnittymisyritys. Harmillista kyllä tämänaamuinen ei tosiaan ole yhtä vahva. Kokonaisuutena nämä testit on kyllä olleet paljon mielenkiintoisempia kuin ikinä missään kierrossani. Mietin että jos haamut tästä nyt vaan haalenee pois, niin uskaltaisikohan tämän perusteella kuitenkin päättää, että jatkan vielä saman luovuttajan simpoilla senkin jälkeen, kun viimeinen eli kolmas eli seuraava mulle varattu erä on käytetty.

Tervetuloa @Zelina Mullakin siirrot on olleet noin 15 minuutissa ohi. Mun kokemuksen mukaan (kahdella eri yksityisellä klinikalla hoidoissa olleena/kolmas hoito menossa) yksityiset suosivat blastoja, mutta julkisella siirretään käsittääkseni myös jonkin verran 3 päiväisiä. Lääkäreillä on näistä erilaisia näkemyksiä ja aina sitä tietysti yrittää luottaa lääkärin tietävän mikä on parasta Teillä on varmasti hyvät lähtökohdat onnistumiselle, kun taustalla on luomuraskautuminenkin

@näännä mä en pc:llä saanut roskisplussia. Oliko herkkä puikkotesti Rfsu:n? Mä en silläkään mitään näkyviin testiajan jälkeenkään, joten ehkä siellä saattaa oikeasti tapahtua jotakin Huominen varmasti kertoo jo paljon mihin suuntaan viivat lähtee kehittymään

@haaveillen ihanaa Harvoin sitä on niin onnellinen negatiivisesta ovistestistä kuin PAS-kierroissa

@Keltainenkukka92 täällä on sormet ja varpaat ristissä, että vuoto alkaa ja pääsette hoidossa eteenpäin

Voimia tähän päivään heille, joille päivä herättää vaikeita tunteita Mä oon näiden hoitojen myötä entistä kiitollisempi esikoisesta. Somessa oon pyrkinyt pitämään äitienpäivänä matalaa profiilia, koska voin vaan kuvitella miten kipeää äitienpäivän hehkutuspostaukset voi joillekin tehdä
Joo herkkä puikko oli mainitsemaasi tuotemerkkiä! Miten te muut onnistutte julkaisemaan nuo nimet, kun mulle tulee joku roskapostiherjaus heti, kun kirjoitan tuotemerkin nimen? Siksi mun teksteissä esiintyy "pc" ja "epäluotettava herkkä puikko".

Noista alkion iästä tuli mieleen että nykyään varmasti tosiaan blastoja suositaan mutta mulla alhaisen AMH:n tapauksena on kyllä aina siirretty 3-päiväisiä niin yksityisellä (Felicitaksella) kuin julkisellakin (TAYS) ja tämä lienee yleinen linja että jos alkioita ei ole kuin pari niin ei niitä kannata alkaa sen pidempiä aikoja viljelemään. Jos alkioita on paljon niin silloinhan toki kannattaa viljellä eikä siirrellä esim viittätoista 3-päiväistä
Lääkäri puhui kyllä blastoista vaikka mun amh oli selvällä. 🤔 No, se alkaa tuntua aika hypoteettiselta, alan henkisesti valmistautua siihen että tämä kolmaskin yritys tyssää alkumetreille. Olin jotenkin kovin positiivinen kun sumuttelu alkoi (varmaan kun löytyi "niin monta" follia) mutta nyt vedetään pessimisti ei pety-linjalla.

Kiitos kysymästä, mulla on ollu nyt kaksi käyntiä sinne klinikalle tässä parin viikon välein ja nyt seuraavaan kiertoon olisi tarkoitus yrittää siirtoa tehdä, ajoitusten takia mennään taas lääkkeellisellä kierrolla kun mulla tuossa syksyllä meni kaksi luonnonkiertoyritystä ohi kun ovisplussa oli maanantaina ja siirto olis sitten mennyt viikonlopulle niin ajattelin sitten että parempi lääkkeellisellä että pääseekin joskus sinne siirtoon. Aiemmat siirrot ja onnistuneet raskaudet mulla on kyllä tehty aina luonnonkiertoon mutta toisaalta tulihan se tuulimuna kuitenkin tuossa lääkkeellisessä että kyllä varmaan sekin toimii, on vaan musta stressaavaa se lääkkeiden ottaminen aikatauluineen ja pelkään neuroottisesti unohdusta että silläkin suosisin luonnonkiertoa kyllä mieluusti mutta näillä nyt mennään.

Oon täällä lueskellut mutta en kerenny kommentoimaan mutta onpa upeaa että sulla niitä folleja niin paljon siellä näkynyt, sehän on ihan mahtava määrä! Kurjaa tietty kaikki muut monet vastoinkäymiset mutta lainaten tuttavani minulle sanomia sanoja niin ei kai se huono onni ikuisestikaan voi jatkua että jospa pääsisitte nyt kohta jo siihen ivf:ään ja keräykseen ja tietysti mikä tärkeintä niin alkionsiirtoon!

Hienoa, että pian tapahtuu 🤞🥰 ja joo, olihan 10 hyvännäköistä follia aikamoinen ylläri, lääkäri melkein nauroi onnesta kun ultrasi. 😂 Toivottavasti ei ollut one time wonder.

@Keltainenkukka92 kiitos!

Sain @näännä ltä (voi kun se haalistuva viiva lähtisi siitä uuten nousuun) idean ja tajusin, että voinhan mä käyttää vielä kotona löytyviä PC liuskoja. Tein edellisen epäherkän 25 raja hcg testin eilen aamulla ja oli selkeän positiivinen. Tänään lyhyellä rakkoajalla sain vieläkin vahvemman pos. joten ainakin hcgn puolesta näyttää toiveikkaalta. Yritän nyt vain rauhoittua ja pysyä poissa ultran äärestä. Ehkä vain varaan sen H6-H7 varhaisultran kiltisti n.1.5vk päähän ja jos on pakko jotain itse touhuta niin pidättäydyn pc liuskoissa.

Hei! Karhurouvanen taas täällä sivusta huutelee, en halua huolestuttaa mutta mietin tota sun siirron ajoitusta jo aiemmin niin pakko kommentoida että kun mitäs jos sulla on huomenna aamulla ovistesti postiviitinen? Mulla on kaksi luonnonkierron siirtoa peruuntunut nimenomaan sen takia että ovistesti ollu ma-aamuna positiivinen, eikä sitten ole voinut ovitrelleä enää pistää ja toisaalta ilman Ovitrelleä siirtopäivä (blastolle) olisi sunnuntai.

Ohje oli niin, että jos o-testi on positiivinen huomenna niin siirto on seuraavana maanantaina. Ja jos on vielä huomenna nega niin pistän illalla ovitrellen. Eli ovulaatio yritetään saada tiistaille. Jäin siihen käsitykseen, että alkionsiirron ajankohdalle oli tullut uudet suositukset tms, eli viisipäiväinen blasto siirretään kuudentena päivänä oviksesta. Näin ainakin taysissa.

• Tykkää
Reactions: Ovum93
Voihan kurjuus, on kyllä niin masentavaa kun saa lahjasoluista negan, niihin kun sisältyy niin paljon odotuksia kun niillä on niin hyvät mahikset onnistua. Ei se tietysti tuossa testausvaiheessa kovasti mieltä ylennä mutta onneksi teillä on useampi alkio pakkasessa ja toivottavasti pääsette heti uuteen yritykseen. Voimia, tsemppiä ja hitusen verran onnea matkaan teille! Mulla siis ollu nyt näitä lahja-alkiohoitoja mutta ovat siis olleet terveiden luovuttajien sukusoluista muodostettuja alkioita ( eikä siis pariskuntien omasoluhoidoista ylijääneitä alkioita), joten onnistumis% pitäisi olla hyvä mutta ei käyny tuuri ei (kolme siirtoa, ekasta kemiallinen, tokasta nega ja kolmannesta tuulimuna).

Tukilääkkeiyä tietty hyvä jatkaa testipäivään saakka kuten sanoitkin tekeväsi, onhan näitä kaikkia tapauksia kuitenkin esim upeassa Hiljaa toivotut -lapsettomuusdokumentissä yksi vuosia hoidoissa käynyt pariskunta nainen tekee testipäivänä kotona nega-pissatestin mutta menee kuitenkin tunnollisesti veritestiin josta tuleekin positiivinen (raskaus tosin keskeytyy myöhemmin mutta kuitenkin ja siis loppujen lopuksi saavat sitten luomuplussan ja siitä vauvan, plussa tulee juuri ennen suunniteltua alkionsiirtoa ja ovat siis tyyliin jotain 10 vuotta yrittäneet, näin vain mainitakseni). Kotiyritys tai inssikierroissa nyt ei ehkä niin tarkkaa ole vaikka tukilääkityksen lopettaisikin aiemmin, sehän yleensä kai plussaan lopetetaankin mutta alkionsiirrot kun ovat niin kalliita ja harvoja yrityksiä niin ei kannata riskeerata, tukilääkkeiden lopetus lääkkeellisessä kierrosahan johtaisi raskauden keskeytymiseen. Tämä siis vain yleisenä pohdintana

Mulla on akupunktiosta kokemusta, kävin ehkä 10-20 kertaa (kiinalaisella naisella Helsingissä) mutta ei kyllä vaikuttanut minun raskautumiseeni mutta koiria olen hoidattanut akupunktiossa paljon ja kyllä se toimii ihan oikeasti, siis ainakin kipuihin ja sen tyyppisiin pulmiin, koirat kun eivät plasebolle reagoi. Ontuva, nivelrikkoinen, spondyloosista kärsivä vanha koira kirmasi kuin nuori varsa aina akupunktion jälkeen vaikka esim kipulääkkeistä (esim gabapentiini)) ei ollut erityistä silminnähtävää hyötyä. Olen itse käynyt myös vyöhyketerapiassa (en huomannut mitään vaikutuksia) ja koiria olen käyttänyt osteopatiassa, sähköhoidossa ja akupunktiossa joista mielestäni akupunktion hyöty on aivan ilmeinen.
Kiitos ❤ Sehän näissä onkin pelottavaa, kun mahdollisuuksien lahjasoluilla pitäisi olla hyvät ja hoidoissa on valtavasti rahaa kiinni, mutta siltikään mistään ei ole mitään takuita. Järkeilin myös tuon Cyclogestin kanssa noin, että otan täysin varman päälle ja jatkan testipäivään. Mahdollisuus plussaan on ehkä minimaalinen, mutta syyllisyys ois valtava, jos testipäivänä oiskin yllättäen plussa ja oisin mennyt lääkityksiä säätämään. Viimeisiä yrityksiä viedään ja menkkojen siirtyminen parilla päivällä on lopulta tässä aika pieni juttu.

Ja kiitos akupunktiokokemuksista 🙌 Varasin ajan ensi viikolle, onpahan kaikki kokeiltu. Tsemppiä tulevaan siirtoon! Toivon todellakin, että saat tällä kertaa pysyvän plussan ❤

Joo herkkä puikko oli mainitsemaasi tuotemerkkiä! Miten te muut onnistutte julkaisemaan nuo nimet, kun mulle tulee joku roskapostiherjaus heti, kun kirjoitan tuotemerkin nimen? Siksi mun teksteissä esiintyy "pc" ja "epäluotettava herkkä puikko".
Oho, ei mulla koskaan mitään herjaa 😯

@Ovum93 vahvistuvat testit kuulostaa hyvältä ja puhuu sen puolesta, että kaikki on hyvin ❤

@Mariamimi kiitos, toivotaan! Hirvittävän jännät paikat sulla, isot tsempit tunnemyrskyn kanssa. Mutta hyvä kun jatkat cyclogestiä. Itse meinasin myös lopettaa negatiiviseen hcg testiin, olisin ollut kauhuissani seuraavana päivänä. Onneksi vain muutaman vuorokauden siirto ja tiedä jos vielä testit muuttuisivat 🤞

Ohje oli niin, että jos o-testi on positiivinen huomenna niin siirto on seuraavana maanantaina. Ja jos on vielä huomenna nega niin pistän illalla ovitrellen. Eli ovulaatio yritetään saada tiistaille. Jäin siihen käsitykseen, että alkionsiirron ajankohdalle oli tullut uudet suositukset tms, eli viisipäiväinen blasto siirretään kuudentena päivänä oviksesta. Näin ainakin taysissa.

Okei. Tiedän että klinikoiden välillä on eroja sen suhteen että siirretäänkö 6. vai 7. päivänä Ovitrellesta (esim Felicitaksessa on linjaus että siirretään 6. päivänä, Dextrassa taas siirretään 7. jne ja olen tätä taas juuri syksyllä Felicitaksen lääkäriltä kysynyt ja sanoi asian olevan ”asia josta väännetään kättä joka toinen viikko”, mutta siis mitä olen tutkimuksia kattellut niin molemmilla tavoilla ihan yhtälaäiset raskaustulokset. Mutta siis kaikkialla mitä tiedän niin on ollut kuitenkin että jos on luomuovisplussa niin sitten siirto on kuudentena päivänä. No mutta hyvä jos on joku uusi Taysin linjaus ettei vaan vaikka yksittäisen lääkärin ajatusvirhe.

Mutta siis mun vauvan tuoneet kaksi siirtoa on siirretty Ovitrellesta kuudentena päivänä ja nyt Virossa taas siirtäisivät vasta 7. päivänä niin häiritsee tuo kyllä kovin ja onneksi onkin nyt lääkkeellinen kierto niin ei ole tuosta stressiä.

Oliko sulla se edellinen siirto myös samalla kaavalla 7. päivänä Ovitrellesta?

Äskeinen siis Karhurouvaselta ja lisäys vielä että sittenhän jos pistäisit Ovitrellen ma iltana niin ovishan olisi vasta keskiviikkona, silloin jos siirtäisivät ma niin hassua että sehän olisi sitten eri rytmissä kun jos sulla ma-aamuna ovistesti plussaa niin silloinhan ovis tapahtuisi tiistaina (ellei jo maanantaina). Punktiota vartenhan Ovitrelle pistetään 36 h tms ennen ja punktiossahan ovis ei ole vielä tapahtunut, ovishan tapahtuu noin (38-)40 h Ovitrellesta.

@Karhurouvanen mulla on vaan yks siirto takana ja se oli tuoresiirto, ja se tehtiin kuudentena päivänä ovitrellesta (siirrettiin D4 alkio). Eli tuon mukaan menis samalla kaavalla (jos pistän ovitrellen), kun nyt siirretään D5.

Nyt mä vasta tajusin kun väänsit rautalangasta, että onhan tuossa siirron ajankohdassa ristiriita, jos huomenna sattuisi olemaan ovisplus 😅 mutta joo, en tiedä, oliko lääkärin aivopieru vai mikä…kaikki on mahdollista ihmisiä kun ollaan 😬 Mutta en usko, että huomennakaan on vielä positiivinen, kun on ollut niin haaleita tähän asti. En siis jaksa alkaa panikoimaan tuota 😅 Ilmoitan joka tapauksessa huomenna klinikalle miten kävi, niin ehkä ne siellä sitte vielä tarkistaa asian että menee protokollan mukaan 🤭

Viimeksi muokattu:
@Ovum93 , toivoaherättävää että testit vahvistuu!

ON: Joo-oh, ei ne haamut nyt vahvistu vaan pikemminkin päinvastoin. Eilen illalla oli ihan puhdas nega. DPO 12 nyt. No, ajatukset seuraavaan yritykseen sitten, ja kaikesta huolimatta kiva että jotain lienee tapahtunut tässä yrityksessä. Luovuttajan siittiöt ilmeisesti siis osaa hedelmöittää mun munasoluja. Toivotaan että hänen tavaraansa on tarjolla lisääkin, nythän seuraavassa yrityksessä on viimeinen mulle varattu erä käytössä. Nyt pitää sitten vaan jännittää, milloin on kp1. Siitä muuten tuli mieleen, että eikö @Keltainenkukka92 vieläkään vuotoa?
Mutta joo mun pitäis päinvastoin saada kp1 jotenkin lykättyä että seuraava inssi onnistuisi jotenkuten työn puolesta. Se tuli viimeksi DPO 15 aamulla, ja jokainen tunti tuosta ajanhetkestä eteenpäin olisi plussaa. DPO 14 olisi "katastrofi". Kai tuota lugeilla voisi hieman lykätä mutta en ole aivan varma, lykkääkö se sen johtofollikkelin kehittymistä kuitenkaan. Ajattelin kuitenkin että sen verran nyt yritän että testipäivän eli DPO 14 aamuna laitan vielä lugen kuitenkin. Viimeksi testipäivä oli jo DPO 13 ja jätin siltä aamulta jo lugen ottamatta, siitä meni se 2vrk vuodon alkamiseen.
Tänään aamulla huomasin kyllä selvästi jo sellaisia loppukierron oireita. Toivoaherättävää kuitenkin, että muistan kirjoittaneeni tänne viime kierronkin loppupuolella että huomaan niitä, joten mun on täytynyt olla silloin vielä kotona. DPO 12 alkaen olin mökillä enkä kirjoitellut tänne mitään. Näin ollen voisi oireiden perusteella ajatella, että menkkoihin olisi vielä yli 2 päivää.

Päin hvettiä taas vaihteeksi. Itku tuli kunhan pääsin autoon ja piiloon. Uusi kysta, onneksi vesitäytteinen. Ei vuotoa eli kp 31 menossa, elämässäni ei ole ollut näin pitkää kiertoa. Molemmat asiat ???, ei voida tietää miksi näin, "kummallista ja ennen kaikkea harmillista". Kohta luovutan.

Suunnitelma: jatkan synarelan, jos menkat alkaa ennen la meen ultraan maanantaina. Jos kysta silloin poissa voidaan jatkaa.

@näännä pahoittelut negasta!

Kiitos sympatioista <3
@Keltainenkukka92 ikävää että kystakin tullut mutkistamaan asioita! Ilmeisesti kuitenkin pidettiin ihan mahdollisena, että häviäisi jopa maanantaihin mennessä? Toivotaan että näin käy ja että vuotokin alkaisi.

@Ovum93 En varsinaisesti tiedä, paljonko luovuttajaltani on tavaraa pakkasessa, mutta "siittiövastaava" jonka kanssa luovuttajan valinnasta kävin keskustelua puhui mahdollisesta tulevasta sisarusvarauksestakin, joten oletan ettei hän olisi varannut mulle sellaisia siittiöitä, joita ei nyt varaamani kolmen erän jälkeen olisi enää ollenkaan saatavilla.

• Tykkää
Reactions: Ovum93
@näännä pahoittelut negasta 😔 Kuulostaa tosiaan siltä, että jotakin kiinnittymisyritystä siellä oli.

@Keltainenkukka92 voi ei, voimia ❤️ Miten nyt sulla sattuukin näitä ylimääräisiä vastoinkäymisiä matkan varrelle. Toivottavasti se kysta nyt häviäisi nopeasti niinkuin ne sun aiemmatkin.

Jänniä noi erot siirtopäivissä @haaveillen ja @Karhurouvanen. Mulla siirto tehtiin 6 päivää Ovitrellestä (Ovitrelle la-aamuna ja siirto pe-iltapäivänä, laskivat ilmeisesti tuon mukaan oviksen osuvan silloin sunnuntaille). Mitä sun ovistesti tänään näytti @haaveillen?

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92

Yhteistyössä