Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei se nyt mahdottomana pitänyt että kysta lähtisi vuodon kanssa mutta ei kyllä mitenkään positiiviseltakaan vaikuttanut. Lähinnä sellainen vaikutelma että ei tässä mitään hävittävää ole ja puhui jo että jos synarela ei toimi niin pitää jatkossa keksiä jotain muuta. Mun tuurilla ja historialla en jaksa toivoa että sekä vuoto alkaisi että kysta häipyisi. Nyt näin tekstistä että limis 5,6 (12 päivää sitten 7,8) ja afc3 vaikka kun kysyin folleista sanoi ettei voi sanoa kun synarela mennyt+kysta. Jktp afc 3 kuulostaa surkealta. Ja miten tuo limis on voinut kuihtua kun ei ole ollut vuotoa..? Vai pitäiskö olla vielä ohuempi kun synarela menossa 13. pvä. Ehkä joku teistä on viisampi? Eli summa sumarum enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.

Viimeksi muokattu:
@näännä pahoittelut negasta Kuulostaa tosiaan siltä, että jotakin kiinnittymisyritystä siellä oli.

@Keltainenkukka92 voi ei, voimia Miten nyt sulla sattuukin näitä ylimääräisiä vastoinkäymisiä matkan varrelle. Toivottavasti se kysta nyt häviäisi nopeasti niinkuin ne sun aiemmatkin.

Jänniä noi erot siirtopäivissä @haaveillen ja @Karhurouvanen. Mulla siirto tehtiin 6 päivää Ovitrellestä (Ovitrelle la-aamuna ja siirto pe-iltapäivänä, laskivat ilmeisesti tuon mukaan oviksen osuvan silloin sunnuntaille). Mitä sun ovistesti tänään näytti @haaveillen?

Joo, hauskasti on eroja siirtoajankohdissa. Mutta ilmeisesti se ei ihan niiiiiin tarkkaa ole kun on tukilääkkeet/gonapeptylit sun muut apuna 😊

Ovistesti näytti aamulla hailuraa edelleen. Mua alkoi kovin epäilyttää että oonko edes ovuloimassa ollenkaan kun ei lähde viivat vahvistumaan, niin tein nyt illallakin testin. Nyt näyttää vahvenemisen merkkiä. Ehkä huomenna olis voinut olla ovis+ tai viimeistään seuraavana aamuna.

Mutta joo, tässä latailen parhaillaan ovitrellea pistokuntoon 🤭

Viimeksi muokattu:
@Keltainenkukka92 eikä 😭 miten voi olla, että teillä on nyt koko ajan takaiskuja ja kysymysmerkkejä 💔 Toivoisi niin kovin sinnekin välillä selkeyttä, kun on tässä muutenkin ihan tarpeeksi epävarmuutta, vaikka kroppa vastaisikin lääkkeisiin odotetusti ja vaikka homma etenisikin 😔 Miten jakselet siellä?

Tsemppiä ovitrellen pistelyyn, se oli ainakin minusta niin inhottava homma!

Huonosti jaksan, olen niin kurkkua myötä täynnä tätä epävarmuutta ja odottelua. Ja jälleen kerran niin pettynyt omaan kehoon ettei sanat riitä kuvailemaan. Jos vain olisi viikon lisäodotus ja kaikki muuten ok (luotan siihen että vuoto alkaa...)niin kestäisin ja ajallisesti jopa parempi miehen työreissun kannalta mutta tuo he
lvetin kysta + ilmeisesti huono follimäärä ovat kyllä piste i:n päällä. On mä toki aina ennenkin ryöminyt ylös kuopasta mutta tänä iltana en jaksa.

Mua jännittää menkkojen alku paitsi seuraavan inssin ajoituksen vuoksi, myös siksi että pitäisi juosta nyt lauantaina puolimaraton. Oon ennenkin juossut sen menkkojen aikana, no problem, mutta letrosumussa en haluaisi sitä kokeilla. Tarvitsen sen kisavireen joka syttyy kun saan numerolapun rintaan, ja letron aikana ei kyllä vaikuta syttyvän yhtään mitään. No, letrojen vaikutushan ei tuu päälle ihan heti, joten ehkä parasta olisi juosta se kp 3 - ei enää runsasta vuotoa, ei mainittavampaa letrovaikutusta. Eli sikälikin torstaimenkat, kiitos. Nyt kyllä tuntuu, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä.

Aloin kyllä miettiä myös kestävyysjuoksusuorituksen vaikutusta follin kypsymiseen. En muista edellisiltä vuosilta mitään raastavia raskausepäilyjä puolimaratonien jälkeen, joten ei ne sitten vissiin ole ovulaatioon ainakaan myöhentävästi vaikuttanut kuitenkaan. No jos joku pieni vaikutus on niin ensi kierrossahan sen pääsee sitten toteamaan. Juoksen siis yleensä koko ajan jollain 170-sykkeillä ja toipuminen vie pari viikkoa, joten sikäli voisi ajatella että kiertoonkin vaikuttaisi.

Sitähän tuntee itsensä sohvaperunaksi sun rinnalla @näännä 😂 Huikeeta kyllä harrastaa juoksemista kaiken näiden hoitojen ympärillä! Itse tulee vaan käytyä salilla, lenkillä ja satunnaisesti tulee pyöräiltyä jne. Tuntuu että nyt hoitojen aikana ei ole kyennyt salillekaan, kun nuo lääkkeet turvottaneet ja munasarjat olleet hellinä. Mistä puheen ollen nythän ne vasta hellinä ovatkin, kun punktio takana. 😅 Toimenpide meni kaikkinensa hyvin ja kovasti tuli kehuja asenteesta. Tippaa joutui laittamaan toisen kerran, kun eka meni ohi. Myöskään punktio ei ollut helpoin mahdollinen, kun follit halusivat lähteä karkuun ajoittain. Kätilö siinä sitten paineli mahaa ja jouduttiin oikealta puolelta pistämään uudemman kerran, kun munasarja halusi temppuilla ja sitten suolikin siinä parkkeerasi eteen. 😂 Itse lähinnä vaan makoilin penkissä silmät kiinni, kun toiset tekivät hommia. Hyvä muisto jäi toimenpiteestä eikä jännitä jatkossa niin paljoa, jos tuohon rumbaan uudelleen joutuu. Tosiaan 7 munasolua saatiin saaliiksi, lääkäri oli tyytyväinen ja pitää sitä itsekin olla. Nyt vaan toivotaan parasta. 😇

• Tykkää
Reactions: Lilja93
Vau, mahtavaa, @Zelina, onnea saaliista! Toivotaan että hedelmöittyvät! Jään odottamaan jatkouutisia!

Joo siis mähän oon vaan insseissä, en ehkä minkään ivf-kierroksen aikana itsekään kovin aktiivisesti juoksentelisi... Mutta nyt kevyissä hoidoissa juokseminen on kyllä tyyliin ekaa kertaa elämässä havaittavasti auttanut mielialaan. Varsinkin piinailuviikonloppuina hyvä katkaista raskaustestien tuijottelu keväisellä ulkoilulla.

• Tykkää
Reactions: Zelina
Onnittelut hienosta saalista @Zelina !! Montako follia oli alunperin, tuliko siis katoa tai jopa "bonuksia"? :)

@näännä lle tsemppiä juoksuun (minäkin urheilen mutta mun taso on enemmänkin 10km🤭) ja toivotaan että menkat + ovis osuvat mahd hyviin päiviin!

Tänään ei enää itketä, päätin nyt tarrata kiinni toivoon että kaikki hyvin maanantaina. Vuoto ei ole alkanut, siitäkin ajattelin hermostua vasta ~ylihuomenna.

Onnittelut hienosta saalista @Zelina !! Montako follia oli alunperin, tuliko siis katoa tai jopa "bonuksia"?

@näännä lle tsemppiä juoksuun (minäkin urheilen mutta mun taso on enemmänkin 10km) ja toivotaan että menkat + ovis osuvat mahd hyviin päiviin!

Tänään ei enää itketä, päätin nyt tarrata kiinni toivoon että kaikki hyvin maanantaina. Vuoto ei ole alkanut, siitäkin ajattelin hermostua vasta ~ylihuomenna.

Lääkäri puhui perjantaina viidestä kypsästä follista ja sanoi, että saattaisi pari keretä matkaan niiden lisäksi. Useampi siis kyllä kerkesi, kun tuon verran oli kaiken kaikkiaan munasoluja. 😇 En sitä tiedä, että montako tyhjää follia oli mukana, sitä en tajunnut kysäistä. Kuitenkin kaiken kaikkiaan hyvä reissu ja oon ihan tyytyväinen tähän tulokseen mun surkealla AMH-arvolla, joka siis 0.7. Lääkäri kyllä sanoi, ettei se surkea ole, mutta silti. 😅 Epikriisiin tuli lukemaan, että lapsettomuus on male factor, joten tästä tuli sikäli hyvä fiilis, että ehkä se on parempi juttu kuitenkin. Voisi ehkä olla hankalampaa, jos itsessä olisi kanssa "vikaa", kun miehellä jo valmiiksi alentunut siittiömäärä. Positiivisin mielin eteenpäin ja lopullista tuomiota odotellessa.

@Zelina Mulla oli punktiossa 13 follia, niistä 1 todettiin kystaksi ku sieltä oli tullu verensekasta nestettä. 6 munasolua löyty joista seuraavana päivänä soitettiin että 4 varmasti hedelmöittynyttä ja yhtä jäävät seuraamaan. Lopulta soittivat kolme päivää myöhemmin että laittoivat 5kpl 4 päiväistä alkiota pakkaseen 👍🏻 Halusin vaan kertoa että välilläkin soluilla voi tulla hyvät tulokset. Itekki olin määrään sinällään tyytyväinen, mutta silti mietitytti että voiko noista oikeesti jäädä mitään pakkaseen asti 🫣

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Zelina ja Ovum93
@Zelina Mulla oli punktiossa 13 follia, niistä 1 todettiin kystaksi ku sieltä oli tullu verensekasta nestettä. 6 munasolua löyty joista seuraavana päivänä soitettiin että 4 varmasti hedelmöittynyttä ja yhtä jäävät seuraamaan. Lopulta soittivat kolme päivää myöhemmin että laittoivat 5kpl 4 päiväistä alkiota pakkaseen Halusin vaan kertoa että välilläkin soluilla voi tulla hyvät tulokset. Itekki olin määrään sinällään tyytyväinen, mutta silti mietitytti että voiko noista oikeesti jäädä mitään pakkaseen asti 🫣

Kiitos kokemuksesi jakamisesta, tästä tuli itselle parempi mieli! 😊 Oon henkisesti varautunut kuitenkin siihen, että toinen kierros vielä tulevaisuudessa on tulossa, kun tämä on vasta ensimmäinen kokeilu. Mutta sittenhän tuon näkee. Positiivista kuitenkin, että lääkevastetta oli ja saalistakin saatiin. Nämä punktion jälkeiset kivut kyllä ovat tosiasia, vaikka oon tottunut koviin menkkakipuihin. Ei toivoakaan, että voisi olla istuma-asennossa pitkiä aikoja. 😅 Toivottavasti sitä nyt torstaina kykenisi jo sitten töihin.

@Zelina tsemppiä jännäilyyn, päivät on tossa kohtaa niin pitkiä. Toivotaan useampaa siirtokelpoista alkiota 🤞 Nyt vaan muistat levätä ja juoda tarpeeksi. Kannattaa juoda muutakin kuin vettä. Mä ostin viimeksi apteekista nesteytystabletteja, ne toimi hyvin!

Mä tein tänään varmistustestin ja negahan se oli edelleen. Ilmoitin tuloksen klinikalle ja odottelen jatko-ohjeita. Lääkäri ei ollut kirjannut mitään jatkosuunnitelmaa. Kätilö vähän ihmetteli miksi ilmoitan tuloksen jo nyt (dpo 16). Yleensä kuulemma antavat testipäivän vasta kahden viikon päähän siirrosta, mutta mun lääkäri aikaisti sitä. Papereihin mulla oli alunperin testipäivä merkattuna vasta dpo 21 😳

Soittivat Ovumialta ja käskivät sittenkin jatkamaan Cyclogestia ja testaamaan vielä uudelleen kahden päivän päästä 😫 Mä en jaksa enää ollenkaan plussaan uskoa, jos testi on ihan blanco dpo 16. Tehdään nyt kuitenkin ohjeen mukaan.

Sain jo hoitosuunnitelman ja reseptit uuteen kiertoon. Mennään muuten samalla kaavalla, mutta tarkistetaan progesteroniarvot ennen siirtoa.

Kiitos kokemuksesi jakamisesta, tästä tuli itselle parempi mieli! Oon henkisesti varautunut kuitenkin siihen, että toinen kierros vielä tulevaisuudessa on tulossa, kun tämä on vasta ensimmäinen kokeilu. Mutta sittenhän tuon näkee. Positiivista kuitenkin, että lääkevastetta oli ja saalistakin saatiin. Nämä punktion jälkeiset kivut kyllä ovat tosiasia, vaikka oon tottunut koviin menkkakipuihin. Ei toivoakaan, että voisi olla istuma-asennossa pitkiä aikoja. Toivottavasti sitä nyt torstaina kykenisi jo sitten töihin.

Ei mullakaa ollu ku vasta ensimmäinen kokeilu 😊 Mulla on ollu hoidoissa aina sama lääkäri ja tämä määräs mulle e-pillerit viimesestä inseminaation negatestistä siihen että aloitetaan ivf:n pistelyt. Sitte ku kävin ensimmäisten kuukautisten jälkeen ultras kattomas alkutilanteen ennenku saan luvan alkaa pistämään. Noh aika oliki toiselle lääkärille joka kauhisteli sitä ettei ollu välikiertoa vaan suoraa aloitetaan ja nosti gonalin annostuksen 150:stä 200:taan. Vähä alko jo siinä vaiheessa jännittämään tuleeko tästä mitään 😨 alku ultras kuitenkin näky yhteensä 25 follia, mutta seuraavaan ultraan mennessä ei ollu kasvanu ku 12. Vasen puoli ei jostain syystä oikeen ollu reagoinut lääkkeisiin 🤷🏼‍♀️ Viimeseen ultraan ennen punktiota oli jostain vielä tullu 1 tarpeeksi iso lisää. Jotenki ajattelin että ku kokoajan meilkein puolet katoaa ettei niistä 6:sta solusta kuitenkaan mitään tuu 😒 onneksi kuitenkin niillä vähilläkin tulos oli hyvä, vaikka alkutilanteesta olis voinu olettaa enemmänki 👍🏻

• Tykkää
Reactions: Zelina
Soittivat Ovumialta ja käskivät sittenkin jatkamaan Cyclogestia ja testaamaan vielä uudelleen kahden päivän päästä Mä en jaksa enää ollenkaan plussaan uskoa, jos testi on ihan blanco dpo 16. Tehdään nyt kuitenkin ohjeen mukaan.

Sain jo hoitosuunnitelman ja reseptit uuteen kiertoon. Mennään muuten samalla kaavalla, mutta tarkistetaan progesteroniarvot ennen siirtoa.
Kylläpä ne nyt Ovumialta haluaa ottaa varman päälle! :O Toivottavasti ohje nyt perustuu johonkin oikeaan tietoon, joka heillä on alkionsiirroista ja raskaustesteistä. Itse jopa ajattelin ensin etten jaksa tänään eli virallisena testipäivänä edes testata, mutta tämän sun saaman ohjeen innoittamana päätin että no ehkä mäkin nyt sitten noudatan ohjeita. No mutta ei ollut ylläreitä tämänaamuisessa testissä. Tänään sitten ihanan kuplivissa jännitystunnelmissa odotellaan, että alkaako menkat jo tänään vai ei. XD

Nyt kun Omakannasta lueskelin tekstiä eiliseltä, kävi siinä ilmi, että folleja oli tosiaan 6+4 ja pari liian pientä päälle. Eli 10 kerättiin, 7:ssä oli munasolu ja biologi soitti, että 5 näistä seitsemästä oli hedelmöittynyt normaalisti! ❤️ Nyt vaan sitten jännäillään, että miten nuo hedelmöittyneet jatkavat jakautumista ja onko perjantaina siirrettävää! Ilmoittavat viimeistään perjantaina aamulla, jos jäi tyhjä kapula käteen. Tää on jännää ja pelottavaa yhtä aikaa! 😅

@Zelina luulisi että tuollaisesta määrästä pääsee siirtoon ja edes 1-2 pakkaseen, ellei enemmänkin!

Ei ole alkanut ei, vuoto jo 8 päivää myöhässä. On todella alakuloinen olo, heti kun on mahdollisuus päästään kyyneleet valumaan ja sitten kuivaan silmät, feikkihymy päälle ja hoidan asiakkaat. En tiedä onko nyt realiteetit päin kasvoja-juttu vai synarelan vaikutusta. Alkaa muutenkin tulla oireita, alapää kuin Sahara ja uni muuttunut huonommaksi, 15. päivä 2*2 menossa.

No vihdoin tapahtuu! KP 13, ovis plus ja eka inssi tehty eli piinaviikot alkakoon🤞 20mm johtofolli oli siellä odottamassa. Toivotaan, että saadaan joku uimari jäämään kyytiin ❤️ 30.5 testipäivä. Sitä ennen jo tulossa ovariomuutoksen ultra. Onneksi ehtii ennen seuraavaa kiertoa senkin, jos (tai pessimisti minä sanoo että kun) ei tästä seuraa raskautta.

Sattuipa sitten myös niinkin hauskasti, että yksi työkaveri oli samaan aikaan tasan samoilla suunnitelmilla liikkeellä. Kumpikaan meistä ei ole kertonut töissä kellekkään. Nyt sama inssiaika, samana päivänä ja samalla suunnitelmalla🤞

No vihdoin tapahtuu! KP 13, ovis plus ja eka inssi tehty eli piinaviikot alkakoon 20mm johtofolli oli siellä odottamassa. Toivotaan, että saadaan joku uimari jäämään kyytiin 30.5 testipäivä. Sitä ennen jo tulossa ovariomuutoksen ultra. Onneksi ehtii ennen seuraavaa kiertoa senkin, jos (tai pessimisti minä sanoo että kun) ei tästä seuraa raskautta.

Sattuipa sitten myös niinkin hauskasti, että yksi työkaveri oli samaan aikaan tasan samoilla suunnitelmilla liikkeellä. Kumpikaan meistä ei ole kertonut töissä kellekkään. Nyt sama inssiaika, samana päivänä ja samalla suunnitelmalla
Vau, jes, tosi paljon tsemppiä piinapäiviin! Ei oo tosi toi työkaveri, miten voi sattua noin hauskasti?! :O :D

• Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
Ikävä kuulla @Keltainenkukka92 voimia oikein kovasti sinne, toivottavasti tilanne pian selkeytyy💔❤️‍🩹

On tää kyllä päälle ihan tosi raskasta. Nyt äitienpäivän alla oli paljon juttua lapsettomuudesta. Jossain sanottiin, että on aikuisiän suurimpia kriisejä. Ehkä siitä itsekkin tajusin että tää asia saa sattua ja tuntua pahalta, eikä aina tarvitse olla jaksava ja porskuttaa eteenpäin. Toivottavasti saat hyvän tuen kotona ja läheisiltä ❤️

@näännä mietin ite samaa. Siis millä todennäköisyydellä ovis on juuri samana päivänä ja ajanvarauskin vielä samaan hetkeen, että törmättiin hänen kanssaan siellä 🙈 noh, nyt on ainakin joku kenen kanssa jutella töissäkin. Hauskaa, että aikataulu on näin samanlainen.

• Tykkää
Reactions: haaveillen

Yhteistyössä