Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan ihana uutinen @Ovum93 🥰🥰 nyt toivotaan todellakin että kaikki menee hyvin ja haaste oli vain raskautumisessa🤞 Saako kysyä monennellako OI tuli onnistuminen? Omalla kohdalla ensimmäinen vasta edessä, jännittää. Vaikkakin toisaalta tuntuu epäuskoiselta, että heti onnistuisi, taitaa olla onnistumiselle prosentit jtn 10-15% luokkaa / kerta.

Miten muuten ootte töissä hoitaneet nää kaikki käynnit? Toki yksityisellä tosin ehkä vähän paremmat joustomahdollisuudet vastaanottoaikojen suhteen. Tuntuu, että kohta ihmettelevät kun vähän väliä on joku lääkäri tai labrakäynti. Mulla siis virka-aikaan arkityö. Ei tunnu hyvältä kertoa tässä vaiheessa tilannetta ja vähän ahdistaa tunne, että ehkä jotkut ihmiset jo epäileekin raskautta. Jännittää vähän mille aamulle ovis osuu, ajattelin tehdä tuhmasti ja olla "kipeänä" silloin. Pitää testaa tosi aikaisin aamulla, koska työt alkaisi jo 7.30. Ovis vielä odotetusti negaa, KP9 tänään.

Ja voimia kaikille lapsettomien lauantaihin ja näihin äitienpäivän huuruihin 💕 itse oon huomannut, että oon ollut viime kuukaudet jotenkin tosi herkillä tän lapsettomuus asian suhteen.

@pienitoiveemme kiitos 🥰 oli kahdeksas kierto. Toinen pistoshoito yritys. Oli heti ultrassa pirteämmät munasarjat gonal F kanssa kuin letrozolilla. Nyt tässä kierrossa oli kaksi yksi selkeä johtofollikkeli kun pistin ovitrellen 18.5mm ja lisäksi kaunis pyöreä 16mm eli pieni kaksoisriski. Ultrassa pistoksen jälkeen tosin tuo pienempi ei lähtenyt (jos joku ihmettelee mun ihme ultra-aikoja niin työpaikkaetuna voin itse ultrailla 😅).

Itse kerroin aika alkuvaiheessa hoitoja pomolle että poissaoloja tulee ja välillä lyhyellä varoitusajalla. Kerroin syynkin kun hän epäasiallisesti kysyi. Suhtautui ihan ok.

Kovasti voimia hoitoihin! Toivottavasti tärppää nopeasti 🤞 millä protokollalla sulla alkaa OI?

Onko aikataulu selvillä @pienitoiveemme ? Käynteihin niin mulla on liikkuva työ eli työkaverit eivät huomaa poissaoloja. Yritän saada ajat asiakaskäyntien ulkopuolelle (mitä tarkoittaa että toimistoaika ja aika kaikelle muulle todella kortilla ja aiheuttaa stressiä, eilen olin pari tuntia illalla myöhään toimostolla lyhentämässä to do-listaa). Jos vain osuu asiakaskäynteihin yritän siirtää ja kerran olen vain sanonut että sori perutaan tämä, "oma lapsi kipeänä". Jos päästään punktioon niin olen varmaan "sairaana".

Ai sulla oli "niinkin hyvä" amh @Ovum93 , 4x mun. 😅 Kuulostaa kuitenkin että sulla muitakin haasteita, mulla kuitenkin ollut säännöllinen kierto ennen kuin lähdettiin hoitoihin. Onneksi jaksoitte yrittää ❤️

Paljon onnea @Ovum93 ! Ihanaa kuulla onnistumisia!

Tänään oli ihan samanlainen epämääräinen "ehkä viivanpaikka" -testi kuin eilisetkin. Itse asiassa kaivelen niitä eilisiäkin nyt toistuvasti roskiksesta ja tuijottelen niitä ja tämänaamuista yrittäen arvioida, onko viivanpaikka/haamulainen vahvistumaan vai heikkenemään päin ja onko sitä ollenkaan. Miten voi olla näin vaikea katsoa, että onko siinä nyt oikeasti viiva vai ei?

Työpoissaoloista: Hoitoihin lähtiessä ajattelin, että ei tule mitään ongelmia, koska mulla on ma-ti erittäin joustava työ, johon ei tarvitse edes ilmoitella mistään että olis lääkärikäynti. Mutta sitten ilmeni, että varsinkin ma taitaa olla aika harvinainen inssipäivä, koska pe pitää sitten olla aika satavarma, että ovis ei tule lauantaina. Ja tästä johtuen pe onkin varmasti se yleisin inssipäivä. Loppuviikosta mulla onkin sitten paljon sumplittavaa että insseihin pääsee. Mun lääkärillähän on nyt seuraavasta kierrosta ajatus, että jos pe on kp 8, 9 tai 10 niin silloin on folliultra ja mahdollisesti pistetään Ovitrelle ja tehdään vielä samana päivänä inssi. Se ei kyllä onnistu mitenkään, koska tuohan kuulostaa että joudun sitten odottamaan sitä inssiä ainakin 1-2 tuntia siellä, ja tieto tästä tulee siis vasta siinä folliultran yhteydessä. Lisäksi olen kyllä varma että ainakaan kp 8 ei todellakaan voi olla kypsä tilanne inssiä ajatellen, sehän on vasta eka päivä ilman letroa, ja ymmärtääkseni follit lähtee kasvuun vasta kun letron vaikutus lakkaa. Joten tällä hetkellä suunnittelen, että kylmästi vaan varaan sen folliultran vasta seuraavalle maanantaille ja toivon, ettei ovis+ pärähdä lauantaina.

@Ovum93 kiitos! 😍 toivotaan myös tärppäämistä kovin ! 🤞

Mulla on ollut käytössä letrozol 2,5mg KP 3.-7. Tämä on jo toinen kierto kun käytössä. Ekassa kierrossa ei päästy KP 10 pidemmälle kun lääkäri näki ultrassa muutoksen, joka vieläkin hieman epäselvä (mietti jopa kohdunulkoista raskautta, mutta tää todettiin vääräksi vielä samana päivänä).

Tässä kierrossa ei tuu folliultraa ollenkaan, viimeksi näytti hyvältä sen suhteen. Nyt siis odotellaan ovista ja sitten inssi kun (jos) ovisplussa ilmestyy. 😊

Jos ei nyt tärppäisi niin toivotaan että päästään vielä kesäkuussa yrittämään, koska oletettavasti heinäkuu tulee taukoa ja samoin elokuulle meillä kauan sitten sovittu lomareissu, tietenkin oletettuun "primetime" aikaan. Julkisella taitaa olla kolme yritystä ja sitten arvioidaan uudestaan mitä tehdään seuraavaksi.

@näännä toi viivan tulkitseminen on yllättävän haastavaa 😅 etenkin aamulla väsyneenä sitä odottaneena. Tein ekan herkän testin viikko sitten sunnuntaina eli DPO 12 ja oli ehkä juuri ”viivan paikka” testi eli näin missä sen toisen viivan kuuluisi olla. Mutta en ajatellut sitä sen enempää, totesin että nega ja jo masennuin ettei taaskaan vauvaa. Mutta ennen kuin lopetin cyclogestit niin päätin vielä maanantaina testata ja olikin ihan selkeä pos! Vaikuttaa juomiset ja rakkoajat myös eikä vain veren hcg. Jospa sulla selkenisi kohta 🤞🤞

@pienitoiveemme onnea letrozolin matkaan, kuulostaa hyvältä että jo pienin 2.5mg annos toimii!! 😊 on kyllä niin kätevä lääke jos vain toimii kun ei juurikaan seurantaa tarvitse eikä pistelyä.

@Ovum93 onnittelut plussasta ja toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana ❤ Ja toivotaan myös että menettämisen pelko hälvenee ajan kanssa, se on todella raastava tunne 💔

@Keltainenkukka92 toivotaan että vuoto siellä alkaa pian, ja että synarela ei ole aiheuttanut mitään ylimääräistä hässäkkää kroppaan, jos se olisikin aloitettu liian aikaisin. Ärsyttävää kun ultrissa ei voida aina satavarmaksi sanoa missä kohtaa kiertoa mennään ja mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta 🙈

ovistesti on edelleen haalea 🫶 on vähän tummempi kuin kahtena edellisenä päivänä mutta ei vielä lähelläkään plussaa. Ainakaan aikaisemmin mulla ei ole o-testit tehnyt mitään superloikkaa ihan haaleesta positiiviseks, joten tuskin nytkään. Toki eihän näistä koskaan tiedä 😅 No, huomenna varmistuu miten tässä käy 🤞🏼😊

@Ovum93 Onneksi olkoon plussasta! 🥰

@pienitoiveemme Mulla osa työporukkaa tienny jo melkein 2 vuotta ennen ku lähettiin hoitoihin että missä mennään. Oon lähihoitajana vanhainkodissa ja mulle olis pitäny tulla opiskelija työharjotteluun just kun saatiin tietää ettei miehen näytteissä siittiöitä oo ja että joudutaan odottamaan aikaa tyks:iin tese leikkaukseen 😥 Saatiin 0 siittiötä tulos tammikuussa ja joulukuussa vasta leikkaus, niin siinä kerkes ajatella jo vaikka mitä 🫣 Silloin kerroin yhdelle työkaverille jonka tiedän että itekki on jääny lapsettomaksi, että mikä tilanne ja pyysin että ottaa sen mun opiskelijan.
Pikkuhiljaa muidenkin kans tullu puheeksi ja kuullu ettei monella muillakaan niin helpolla oo lapset tullu 🥺 Työkavereista onki saanu tosi paljon tukea ku esim yhden työkaverin tyttö oli silloin ivf hoidoilla raskaana ja sai lopulta kaksoset joista toinen alkion siirrosta ja toinen yllätysluomuna 🥰 Toinen työkaveri alotti ivf pistelyt viikon mun jälkeen niin on ollu aina joku jolle puhua jos mietityttänyt joku asia 👍🏻
Töistä saan helposti sumplittua itelleni vapaita tai vaihdettua eri vuoroon niin että pääsee. Inseminaatioihin joita mulle kokeiltiin 4kpl, lähdin 3:na kertana aamuvuorosta pari tuntia aijemmin ku niin lyhyellä aikataululla ei hirveesti mitään tehtävis ja meidän silloinen pomo sanoi ettei mun edes tarvii korvata niitä tunteja.

Työkuvioihin: Mä en ole halunnut puhua töissä näistä hoidoista ollenkaan. Teen vuorotyötä, joten osa käynneistä on osunut vapaapäiville tai iltavuoroon, mutta jos olen joutunut oleen töistä pois, olen vain ilmoittanut että on pakollinen henk koht meno ja olen ottanut palkatonta. Nyt tulevaan siirtoon tulen tarviimaan koko päivän vapaaksi, joten aattelin vain ilmoittaa esihenkilölle olevani poissa tärkeän menon vuoksi, ja antaa vaihtoehtoina palkaton vs lomapäivä 😃 Hyvin on mennyt onneksi nämä tähän asti. Ehkä jossain kohtaa voisi kertoa oikean syyn poissaoloille jos niitä vaan tulee ja tulee, mutta vielä en ole halunnut kertoa.

Vielä noihin poissaoloihin niin mulla maailman paras työpaikka, todellakin voisin kertoa ja varmaan jossain vaiheessa kerronkin. Olen jättänyt kertomatta lähinnä koska työn luonteen vuoksi on onnistunut hyvin. Lisäksi olen muuten kertonut meidän tilanteesta todella avoimesti ja monelle joten on ihanaa, että on yksi paikka jossa en ole se hoidossa oleva. Kun töissä muutenkin voi mennä monta tuntia ilman että ajattelen asiaa tai lasken päiviä (tunteja...).

Selvisin muuten lounaasta ihan hyvin. Asia kävi mielessä ja pieniä surun hetkiä mutta oma lapsi ja serkkunsa pitivät showta (hyvällä tavalla) joten oli muutakin ajateltavaa 😁

(46h aikaa vuodon alkamiselle! 🤞)

Hienoa, @Keltainenkukka92 että lounas meni hyvin, toivotaan parasta vuodon ajoitukselle!

Joo mullakin on ihanat työkaverit ja pomo, ja varmasti voisin kertoa ihan ongelmitta, mahdollisesti jossain vaiheessa on pakkokin. Ke ja pe mulla on sellainen työpiste, että osapäivän poissaoloja ei sumpli esimies vaan sellainen vertaistyökaveri, jolle en koe olevani mitenkään selitysvelvollinen. Hän on nainen ja luulen hänen jo laskeneen 1+1, kun viimeksi sanoin epämääräisesti etukäteen että pe SAATTAA olla meno, että oon vähän järjestellyt työkalenteria silleen jo... Ja sitten yhtäkkiä sen viikon tiistaina jouduin laittaan viestiä että joo se pe mysteerimeno siirtyikin nyt huomiselle... En oikein keksi mikä muu mysteerimeno voisi aiheuttaa tuollaista.

• Tykkää
Reactions: Mariamimi ja Ovum93
Mullakin on onneksi liikkuva työ ilman kiinteää työaikaa ja saan suunnitella kalenterini itse. Pääasia, että kaikki asiakastapaamiset tulee hoidettua viikon aikana. Välillä oon joutunut siirrellä asiakkaita lyhyellä varoitusajalla ja venyttää päivää illasta, että saan sovitut työt tehtyä. Esihenkilölle kerroin, kun olin menossa ekaan punktioon ja piti olla saikulla. Toki ei ois tarvinnut, koska saikkulapussa syynä oli pelkkä alavatsakipu. Ja oishan sen yhden päivän voinut olla omalla ilmoituksella saikulla vaikka migreenistä, mutta oon huono valehtelija 😂 Muuten en hoidoista välitä töissä kenellekään puhua. Ilmapiiri on sellainen, että juorut leviää aika nopeaan. Onneksi työnkuvan vuoksi kukaan ei mun poissaoloja huomaa, niin yksityisasiat on helppo pitää yksityisasioina.

@Lilja93 työporukka kuulostaa ihanalta ❤️ Tiimityössä tuo on aika ideaalitilanne, ei tarvii yrittää keksiä tekosyitä poissaoloille.

Heippa kaikki! En olekaan tänne ennen kirjoitellut, mutta aktiivisesti lukenut muiden kirjoituksia ja saanut niistä paljon tärkeää tietoa! 🤩 Meillä nyt eka IVF menossa ja punktio tulossa tiistaina. Itsekin teen vuorotyötä, joten tähän mennessä saanut kaikki jutut hyvin järkyttyä vapaapäiville/ennen iltavuoroa. Nyt kuitenkin pitää kysyä, että miten nopea juttu tuoresiirto on? Jos punktio tuottaa tulosta, niin perjantaina mulla olisi tuoresiirto 1.5 h ennen töiden alkamista. Työpaikka on ihan lähellä, joten siirtymäaikaa ei tarvitse paljoa. Sitä vaan mietin, että onko jotakin, mitä pitäisi ottaa huomioon ja onko tuo simppeli juttu ja sitten voi jatkaa normaalisti elämää. 😁

Heippa kaikki! En olekaan tänne ennen kirjoitellut, mutta aktiivisesti lukenut muiden kirjoituksia ja saanut niistä paljon tärkeää tietoa! Meillä nyt eka IVF menossa ja punktio tulossa tiistaina. Itsekin teen vuorotyötä, joten tähän mennessä saanut kaikki jutut hyvin järkyttyä vapaapäiville/ennen iltavuoroa. Nyt kuitenkin pitää kysyä, että miten nopea juttu tuoresiirto on? Jos punktio tuottaa tulosta, niin perjantaina mulla olisi tuoresiirto 1.5 h ennen töiden alkamista. Työpaikka on ihan lähellä, joten siirtymäaikaa ei tarvitse paljoa. Sitä vaan mietin, että onko jotakin, mitä pitäisi ottaa huomioon ja onko tuo simppeli juttu ja sitten voi jatkaa normaalisti elämää.

Oi, kiva saada uusia tyyppejä linjoille, tervetuloa 🥰 Jos sulle on ok jakaa, niin olisi kiva kuulla minkälainen tie teillä on tähän asti ollut lapsihaaveen kanssa? Ja miltä on ivf pistelyineen kaikkineen tuntunut? Pitkä vai lyhyt kaava? Mikä lääkitys? Utelias Ulla täällä hei 😆

Minullakin on ensimmäinen ivf menossa. Sairastan endometrioosia, josta todennäköisesti johtuu meidän tyhjä syli 💔 tuoresiirrosta tuli kemiallinen, ja nyt viikon päästä pitäisi olla pas siirto. Jos siitä ei tule tulosta, niin sitten tie vie taas ivf jonoon 🙈

Tuoresiirto on nopea juttu. Ainoa mihin kannattaa varautua on, että ajat saattaa olla myöhässä. Oma aikani oli puolituntia myöhässä, mutta itse siirto ja keskustelu lääkärin kanssa oli 15 minuutissa ohi, ja elämää sai jatkaa siitä ihan normaalisti. Vessaan kylläkin oli kiire siirron jälkeen 😆

Paljon tsemppiä punktioon, toivotaan hyvää tulosta 🤞🏼

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Tervetuloa @Zelina ja hurjasti onnea ja tsemppiä ensi viikkoon! Missä saat hoitoa? Oma lääkäri sanoi että nykyään siirretään käytännössä vain blastoja eli ~5 päivää punktiosta mutta tässä ilmeisesti eroja kun sulle siirretään 3pväinen. Muuten komppaan haaveillenia, kaikki tiedot mitä haluat jakaa otetaan avosylin vastaan! 🤭

Oma napailua taas lopuksi, kp 30/24(?), dpo 9 tai 11 ja r-testi täysin nega. Nyt vähän tuntemuksia että menkat voisi olla tulossa..?? Mulla ei ikinä ole tiputtelua vaan vuoto alkaa hanat auki-tyyppisesti niin sinänsä on vielä toivoa. Kevyt 29h aikaa niillä alkaa. Ehkä mä lähden lenkille jos alkaisi holahtaa.

Tervetuloa @Zelina !
Mahtavaa, @haaveillen että ajoitus osui nappiin! Toivotaan samaa myös sinulle, @Keltainenkukka92 . Kuulostaa tosiaan että toivoa on!

Mä oon taas aivan himotestihulluuntunut. En edes kehdannut kirjoittaa tänne eilen, että ostin kuitenkin taas sen epäluotettavan herkän puikkotestinkin. Siitä tuli nyt sellainen varhainen (ehkä 5-15min testiajan umpeuduttua) roskisplussa, testiajalla joku viivanpaikan tapainen.
Eilisiltainen pc taas oli yön aikana roskisplussaantunut myös,. Mulla on edelleen to-illasta lähtien koko pc-sarja tallessa ja tuo eilisiltainen on ainoa selkeä plussa (eikä siis pelkkä ollako vai eikö olla -haamu), vaikka to-iltana näkyi vielä vähän ovitrellea. Tämänaamuinen pc näyttää nyt varhaista roskishaamua myös, mutta ei toistaiseksi niin selkeää kuin tuo eilisiltainen. Testiajalla niihin tulee jotain just sellaista "jotain" jonka tulkinta vie viimeisetkin mielenterveyden rippeet. Niin ja nyt on siis DPO 11. Harkitsen jopa herkän digitestin tekemistä, mutta masentaa jo valmiiksi mahdollinen negatiivinen tulos. Liuska on paljon lempeäpi kuin joku "ei raskaana" -teksti.

Tsemppiä äitienpäivään niille jotka ei ole äitejä ja hyvää äitienpäivää äideille! Itseä masensi aamulla mennä someen, mutta sieltä tulikin ensimmäisenä vastaan joku "Hyvää äitienpäivää KISSAmammoille" -juttu. :D Jos on muita kissamammoja täällä niin teillekin siis ihanaa päivää ja koiramammoille myös.

Kiitokset kaikille lämpimästä vastaanotosta! 😍 Olisin toki jo alkuun voinut vakaa vähän enemmän tietoja meidän matkasta, mutta en tajunnut. 😂 Mieheni kanssa siis yritystä nyt 2 v. takana. Molemmilla ikää 38 v. eli kello käy. Kummallakaan ei lapsia aiemmasta ja hoitopolku käynnistyi viime elokuussa julkisella täällä Keski-Suomessa. Lapsettomuuspolille päästiin joulukuun alussa ja olisi voitu heti tammikuusta aloittaa hoidot. IVF oli siis heti ainoa vaihtoehto, koska ikä. Miehellä myös hitusen alentunut määrä siittiöitä, mutta kummassakaan muuten ei vikaa. Tammikuussa sitten huomasinkin olevani spontaanisti raskaana, mutta se meni valitettavasti kesken helmikuussa ja jälkivuoto kesti tuskaisen kauan, melkein 2 kk. 😵‍💫 Nyt sitten päästiin vihdoin aloittamaan hommat. Mulle määrättiin suht matalan AMH:n (0.7) takia Gonal maksimiannoksella (300 IU) ja Fyremadel jarruksi. En ole kokenut pistämistä hankalaksi. Olen siihen tottunut jo aiemmasta, kun on ollut käytössä pistettäviä lääkkeitä silloin tällöin. Follit ovat kuulemma vastanneet lääkkeille hyvin, vaikka itseä harmittaa, että saalis tulee jäämään 5-10 välille. En uskaltanut kyllä yli 10 edes toivoa. Olo on kyllä ollut sellainen, että tuntee tuolla munasarjoissa jotakin tapahtuvan. 😅 Tänä aamuna pistin vikan jarrun ja illalla Ovitrelle luvassa irrotuspiikkinä. Punktio ei hirveästi jännitä, vaikka on eka kerta. Luotan siihen, että he osaavat hommansa ja hirveää satsia ei ole kerättävänä, joten tuskin on pitkä toimenpide. Muutenkin lääkäri sanoi, että ei ole punktiota tai raskautta ajatellen mitään hankaloittavia asioita nähtävissä. Kaikki on kauniisti paikoillaan ja näkymä siisti. Jännä nähdä, että miten käy tosiaan, jos tuohon tuoresiirtoon päästään. Ilmeisesti sen takia myös siirtävät noita kolmipäiväisiä

Kiitokset kaikille lämpimästä vastaanotosta! Olisin toki jo alkuun voinut vakaa vähän enemmän tietoja meidän matkasta, mutta en tajunnut. Mieheni kanssa siis yritystä nyt 2 v. takana. Molemmilla ikää 38 v. eli kello käy. Kummallakaan ei lapsia aiemmasta ja hoitopolku käynnistyi viime elokuussa julkisella täällä Keski-Suomessa. Lapsettomuuspolille päästiin joulukuun alussa ja olisi voitu heti tammikuusta aloittaa hoidot. IVF oli siis heti ainoa vaihtoehto, koska ikä. Miehellä myös hitusen alentunut määrä siittiöitä, mutta kummassakaan muuten ei vikaa. Tammikuussa sitten huomasinkin olevani spontaanisti raskaana, mutta se meni valitettavasti kesken helmikuussa ja jälkivuoto kesti tuskaisen kauan, melkein 2 kk. ‍ Nyt sitten päästiin vihdoin aloittamaan hommat. Mulle määrättiin suht matalan AMH:n (0.7) takia Gonal maksimiannoksella (300 IU) ja Fyremadel jarruksi. En ole kokenut pistämistä hankalaksi. Olen siihen tottunut jo aiemmasta, kun on ollut käytössä pistettäviä lääkkeitä silloin tällöin. Follit ovat kuulemma vastanneet lääkkeille hyvin, vaikka itseä harmittaa, että saalis tulee jäämään 5-10 välille. En uskaltanut kyllä yli 10 edes toivoa. Olo on kyllä ollut sellainen, että tuntee tuolla munasarjoissa jotakin tapahtuvan. Tänä aamuna pistin vikan jarrun ja illalla Ovitrelle luvassa irrotuspiikkinä. Punktio ei hirveästi jännitä, vaikka on eka kerta. Luotan siihen, että he osaavat hommansa ja hirveää satsia ei ole kerättävänä, joten tuskin on pitkä toimenpide. Muutenkin lääkäri sanoi, että ei ole punktiota tai raskautta ajatellen mitään hankaloittavia asioita nähtävissä. Kaikki on kauniisti paikoillaan ja näkymä siisti. Jännä nähdä, että miten käy tosiaan, jos tuohon tuoresiirtoon päästään. Ilmeisesti sen takia myös siirtävät noita kolmipäiväisiä

Ja jatkuu, lähti liian aikaisin! 😂 Eli siksi vissiin siirtävät myös noita kolmipäiväisiä tuoresiirtona, koska kohdussa paras ympäristö kehittyä ja kasvaa. Yritän luottaa siihen, että ammattilaiset tietävät nämä asiat, vaikka toki ainahan näin ei ole. 😅 Mielenkiinnolla siis tässä odotellaan!

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Kiitos tarinastasi, @Zelina ! Ollaan samanikäisiä siis. Vaikka keskenmeno oli taatusti surullista ja viivästytti hoitoja, niin siltihän luomuplussaus on tosi rohkaiseva merkki!

Kyllähän se kirpaisi, mutta sanoin polillakin, et otan tän luomuplussan silti voittona. Et ylipäätänsä edes raskautui, niin se tuntui ihmeeltä 1.5 v. yrittämisen jälkeen. Viivästys harmitti, mutta yritän nyt tuudittautua siihen, et kroppa tietäisi tällä kertaa paremmin, mitä tehdä. Onhan sitä osannut noihin keskenemenoihin sikäli myös varautua, kun ikää on tämän verran. Ei toki kaikesta huolimatta ollut sellainen kokemus, että haluaisin ottaa uusintaerän tai toivoisin tuota kenellekään tapahtuvaksi. Holotin ihan tosi paljon ja alettiin jo miettiä kaavintaa, mutta ei haluttu sörkkiä kohtua. Hyvä niin ja luonto onneksi hoiti loppuun. Positiivisella asenteella vaan eteenpäin tästä! Onneksi kohta on jo ensi viikko! 😇

Tervetuloa @Zelina 🤗 Mullakin siirrot on olleet noin 15 minuutissa ohi. Mun kokemuksen mukaan (kahdella eri yksityisellä klinikalla hoidoissa olleena/kolmas hoito menossa) yksityiset suosivat blastoja, mutta julkisella siirretään käsittääkseni myös jonkin verran 3 päiväisiä. Lääkäreillä on näistä erilaisia näkemyksiä ja aina sitä tietysti yrittää luottaa lääkärin tietävän mikä on parasta 🙏 Teillä on varmasti hyvät lähtökohdat onnistumiselle, kun taustalla on luomuraskautuminenkin ❤️

@näännä mä en pc:llä saanut roskisplussia. Oliko herkkä puikkotesti Rfsu:n? Mä en silläkään mitään näkyviin testiajan jälkeenkään, joten ehkä siellä saattaa oikeasti tapahtua jotakin 🤞Huominen varmasti kertoo jo paljon mihin suuntaan viivat lähtee kehittymään 😍

@haaveillen ihanaa 😍 Harvoin sitä on niin onnellinen negatiivisesta ovistestistä kuin PAS-kierroissa 😅

@Keltainenkukka92 täällä on sormet ja varpaat ristissä, että vuoto alkaa ja pääsette hoidossa eteenpäin 🙏

Voimia tähän päivään heille, joille päivä herättää vaikeita tunteita ❤️ Mä oon näiden hoitojen myötä entistä kiitollisempi esikoisesta. Somessa oon pyrkinyt pitämään äitienpäivänä matalaa profiilia, koska voin vaan kuvitella miten kipeää äitienpäivän hehkutuspostaukset voi joillekin tehdä 💔

@Lilja93 ihana kuulla että tuollainen tukeva työyhteisö ❤️

Kuulostaa, että kaikilla aika mukavasti järjestyneet käynnit! Meillä on iso työyhteisö (yli 50hlö) joten ei tunnu oikein luontevalta kertoa töissä. Ehkä jollekkin voisin, keneen pystyisin luottaa ettei kerro asioita eteenpäin. Muutoinkin olen vasta parille lähimmälle ystävälle kertonut. Huomaan kuitenkin, että koska ympärillä olevat eivät tiedä haasteista tulee heillä töksäyteltyä kaikenlaista aiheeseen liittyvää typerää, kuten "tehkää vauva" tai muuta vastaavaa.

Meillä onneksi saa olla töistä poissa omalla ilmoituksella jopa 5vrk, mutta kyllä varmaan jossain vaiheessa kerrottava jotain, jos alkaa olla aina tiettyyn aikaan kuusta poissaoloja. Jännittää kyllä ensi viikko, mille päivälle ovis osuu tai mitä jos käykin niin, etten saa ovista napattua kiinni juuri tässä kierrossa.

Tervetuloa mukaan @Zelina ! Mukava kuulla myös sinun tarinaa❤️

• Tykkää
Reactions: Lilja93 ja Zelina
@Zelina tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta 😔 nyt toivotaan että IVFllä tärppää pian.

@Keltainenkukka92 toivottavasti vuodot alkavat pian!

Kävin äitienpäivän kunniaksi ultraamassa ja raskausontelo ei ollut käytännössä kasvanut ollenkaan. Tosi surullinen murtunut fiilis vaikka ei toi vielä nyt varmasti mitään tarkoita, mutta olisi sen pitänyt kasvaa. Huomenna käyn labran hcgssä. Oireita ei vieläkään. Ei vuotoakaan tosin mutta ei cyclogestillä sitä heti tulisi. Oma keltarauhanen oli vielä myös paikallaan toiminnallisena joten jotain hcgtä vielä on sitä ylläpitämässä.

Tsemppiä kaikille tähän päivään ❤️

Yhteistyössä