Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tsempeistä! Viimeksi mulla oli tosiaan paljon reissaamista näinä ekoina piinapäivinä. Nyt on leppoisampaa ja sikäli piinaavampaa. Koko ajan tulee googleteltua erilaisia inssien onnistumismahdollisuus-juttuja. Tuntuu, että mulla on tosi hatara mielikuva siitä, miten toiveikkaasti tähän hoitomuotoon tässä juuri mun tapauksessa pitäisi suhtautua. Lääkäri heitti onnistumistodennäköisyydeksi n. 15, mikä on vähän korkeampi kuin joissain muissa lähteissä mun ikäiselle naiselle annetaan. Oletettavasti hän oli siis huomioinut siinä, että mussa ei ole muuta vikaa kuin ikä, ja luovuttajassa nyt ainakaan ei tod pitäisi olla mitään vikaa. Masentavan matala prosentti toki tuokin. Siirryn nyt englanninkieliseen googletteluun ja ilmoittelen tänne toki myöhempiä inssiläisiä varten jos löytyy jotain kiinnostavaa.

En enää suhtaudu hätähousutestailuun niin innokkaasti kuin viime kierroksella, mutta kyllähän sitä varmaan tulee sitten viikon päästä piinailun ratoksi harrastettua. Ostin viimeksi lähikaupan tyhjäksi pc-testeistä, pitää mennä joku päivä katsomaan ovatko saaneet jo tilattua lisää. :D

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Mites piinailijat? Oon vähän pihalla mitkä DPOt teillä, @näännä dpo4 ja @Mariamimi dpo8..?

Entä @Karhurouvanen , missä vaiheessa odottelua olet?

Tämä tuntuu niin turhalta viikolta, sais vain mennä asap ohi. Viikon päästä eka kontrolli ja nyt vain sumuttelen. Hyi hitto mikä maku suussa, muuten ei oireita. Ei edes hajua milloin seuraava kierto alkaa. Tavallisesti odottaisin menkat ti-to. Viimeksi synarelan kanssa kierto piteni kolmella päivällä eli alkaisi sen mukaan ~lauantaina. Jos taas haluaa uskoa että lutaalivaihe on se tavallinen 12 päivää alkaa vasta ensi viikon puolivälissä vähän nyt riippuen milloin laskee että se tapahtui, ultran vai testien perusteella.

Joo onhan tää yleisestikin ottaen tällainen turha räntäviikko jossa ei edes ole mitään ylimääräisiä vapaapäiviä, joten ohi menköön tosiaan nopeasti. :D
Tajusin että mun DPO:n voi määrittää tässä kierrossa kätevästi ihan vain tsekkaamalla monesko päivä toukokuuta on. Eli nyt on DPO 5.

Tajusin myös nyt, että tänä aamuna ja viime kierrossa huomaamani "aamupahoinvointi" eli pieni yrjötyksen tunne aikaisin aamulla kun makaan vielä sängyssä ja keskustelen kissan kanssa aamupalan ajoituksesta, onkin vissiin Lugesteronin haittavaikutus, vaikkakaan se ei ihan tuossa muodossa ole haittaavaikutuslistalla. No ehkä se on "ruoansulatushäiriö". Luulin sitä siis hetkellisesti raskausoireeksi viime kierrossa, kun tuli vasta myöhäisemmällä DPO:lla, ja kun testit oli negaa unohdin koko jutun. Jos tässä tai jossain muussa lugekierrossa tulisin raskaaksi niin vaikea olisi varmaan bongata oikeita raskausoireita.

Viimeksi muokattu:
KP 4, ultrattu. Munasarjan muutos-asia ei selvinnyt vieläkään, kovin tuntuu mystiseltä keissiltä, eivät oikein ota selvää siitä. Tulee lisätutkimuksia. Mutta iloinen uutinen oli, että ei kuitenkaan nähty estettä inssille. Siihen siis tässä kierrossa toivottavasti ekaa kertaa päästään viimeinkin, ehkä ensi viikolla 💪 PMS oireet helpottaa ja mieliala onneksi taas kohoamassa. On tää kyllä aikamoista tunnemyräkkää koko odottamisen odotus.

Tsemppiä piinailijoille 💕

@Keltainenkukka92 ihanaa miten sä muistat toistenkin dpo:t 😄❤ Tsemppiä sinne odotteluun!

Täällä tosiaan dpo 8 ja tein aamulla testin ihan vaan testatakseni miten paljon Ovitrelle vielä näkyy . Pistämisestä siis 9 päivää. Sen verran hailakka haamu oli, että mies ei sitä nähnyt, vaikka eri valoissa tikkua käänteli 😂 Mä kuitenkin sen verran selkeästi viivan erotin, että huomennakin varmaan vielä jotain voi näkyä. Hain kasan Pregcheckin liuskoja ja jatkan testailua joka aamu, saa piinapäiville jotain puuhaa 😅

@näännä on muuten hämäävää, kun keltarauhastuki voi aiheuttaa tosi samankaltaisia oireita kuin raskausoireet! Mullakin oli toissayönä yöhikoilua, mutta tässä kohtaa voi johtua myös Cyclogestista. Tai ihan tietty huoneen lämpötilasta 🤷‍♀️

@pienitoiveemme millaisia lisätutkimuksia sulle tulee? Onneksi pääsette inssiin! ❤️

@haaveillen mikä päivä sulla on PAS:in suunnittelu?

• Tykkää
Reactions: näännä
Jännittävää, @Mariamimi, toivotaan että haamu vahvistuu! Mähän olen itsellinen mutta arvioin viime kierrossakin hailakoita irrotuspiikkiplussia sen perusteella, olisiko mun eksä nähnyt niitä vai ei. Hän ei joskus muka nähnyt mun aivan selvää kotikoronatestihaamuakaan. Virallinen testi sitten paljasti, että oli se oikea haamu ollut! ☝

• Haha
Reactions: Mariamimi
@Mariamimi torstaina on pas-suunnittelu. Vielä 3 yötä siis 🙈

Kävin tänään keliakiaverikokeissa omakustanteisesti (tai e-passilla työpaikan piikkiin 😅). Ajattelin että hyvä poissulkea sekin, kun oon kärsinyt ailahtelevasta vatsantoiminnasta ja ferritiiniarvot on olleet ihan kuraa. 🤔

Mä vaan toivon että saisin jotain selville mitä voi korjata, jotta raskaus onnistuisi 🙈 Vaikka toki toivon että keliakiaa ei todettaisi 😬 Turhauttaaaa.

@Mariamimi sulla on kyllä niiiiin jännät päivät edessä! Paljon onnea testailuihin 🥰 Tule tänne sitten päivittelemään!

Muillekin tsempit tilanteisiinne ❤

• Tykkää
Heh joo oon mä teidän hoidoista ihan perillä. 🙈😂 Helpompi odottaa omia tuloksia kun voi odottaa välietappeja eli teidän kuulumisia. 😁 Ihan kuin kello olisi pysähtynyt, miten viikko voikaan tuntua niin pitkältä. No, onhan päivät aina aikaisemminkin kuluneet kun oon odottanut tutkimiksia, piinapäiviä jne niin kai tälläkin kertaa.

Ja jee @pienitoiveemme , ihanaa kun tapahtuu! Testailetko ovista kotona vai miten homma etenee?

@haaveillen Mulla on helpottanu paljon endometrioosista johtuva ailahteleva vatsantoiminta ku oon kiinnittäny enemmän huomiota kasvisten syöntiin, juon reilusti vettä ja oon jättäny oikeestaan kaiken vehnän pois (makaronit ja muut ostan gluteenittomana) ja leivistä syön ainoastaan 100% kauraleipää. Ei oo pitkään aikaan ollu turvotuksia (muutaku kuukautisten aikaan), enkä ees muista koska viimeksi olis menny maha sekasin. Kuukautisten aikaan menee taas aina vatsa kovaksi, riippuu aina kipujen määrästä että kuinka pahoin. Oon pahimmillani heränny keskellä yötä jäätävään vatsakipuun, istunu pöntöllä kylmänhiestä märkänä ja melkein oksentanu ku suolistokipu ollu niin kovaa ku on yrittänyt saada vatsan toimimaan 😬

Pakko oli jo kirjautua tänne ihan sisälle ku näköjään kommentoituaki aina sillointällöin tulee niin helpompaa näin. Oon laittanut esim tän 👇🏻

Nyt kävi kyllä joku ajatusvirhe Lääkkeitä menee siis 1 tabletti aamuin ja illoin, eli 1x2

Haaveillen: lääkemäärä kuulostaa ihan hyvältä enpä toki niistä enempää tiiä ku vasta ensimmäinen ivf takana ja ensimmäinen siirto olis tulossa jos ovulaatio+ tulis. Olis pas tulos tähän kiertoon ja oon syöny letrozolit kp3-7 ja nyt kp 13 ei vieläkää mitään merkkiä ovulaatiosta, eikä tikuissa näy juuri mitään. On mulla toki tullu ovulaatio+ joskus kp17 luonnollises kierros mut kp13 tullu letroavusteisis inseminaatiossa. Nyt mietin että onko punktion tyhjennysvuodon jälkeinen kierto vielä jotenki sekasin.

Keltainenkukka92 ja Mariamimi: meille tuli tietoon jo ennen ku mies on ollu valmis lapsen hankintaan että tarvitaan lahjasiittiöt kun miehellä todettu tese leikkauksessaki 0 siittiötä geenivirheen takia. Mua itteäni asias ahdisti eniten se että jos mies ei koskaan hyväksy asiaa ja joudun miettimään miehen ja lapsettomuuden välillä. Miehellä meni pari vuotta asian hyväksymises ja täysin se ehkä hyväksy asian vasta tossa neljännen ja viimeisen inseminaation jälkeen kun näki jo miehenki ilmeestä pettymyksen negatestiin.
Noista lahjasoluryhmistä niin ite liityin sen jälkeen ku tieto tuli niin simpukan helminauhaan facebookis enkä sitä oikeen omaksi paikaksi oo kokenu. Toki siihenki vaikuttaa varmasti paljo se että suurin osa sielä kirjottavista on lahjamunasoluhoidois. Ainut tieto mitä ite sieltä saa on ylläpitäjien päivitykset.

Edellisestä kierrosta ei koskaan päästy siirtoon ku ei tikussa ovulaatiota näkyny, mut oireiden perusteella ovuloin jo kp8 eli ihan liian aikasin. Eli oli ilmeisesti punktiosta vielä kierto sekasin. Ärsyttää vaan ku sanoivat ennen punktiota että heti tyhjennysvuodon jälkeiseen kiertoon voidaan lähtee pas:iin. Soitin sinne sitte kp22 että ku en saa ovulaatiota millään kiinni eikä oireitakaa siihen suuntaan oo ja arvelen sen olleen jo kp8, niin sillon vasta kertoivat ettei suurin osa pääsekään heti yrittämään kun punktio sekottanu kierron. Ai että ärsytti siinä kohtaa että miksei ne voinu jo heti kertoa sitä sillon aijemmin ettei olis turhaan ollu niin suuret toiveet 🤬

Noh nyt uutta yritystä kohti menossa 👍🏻 letrot syöty taas kp3-7 ja nyt menossa kp12. Tän päivän ovistesti oli jo tummentunu, mut täytyy toivoa että + tulis vasta aikaisintaan keskiviikkona kun pakkasessa 4päiväisiä alkioita ainoastaan. Inhottavaa jos taas menee kierto ohi kun ovuloiki vääränä päivänä. Ollaan siis julkisella hoidois niin siirtoja ei tehä vkloppuisin 😒

Tervetuloa @Lilja93 nyt ihan nimimerkillä ja toivotaan suotuisaa ovulaatioajankohtaa! Minäkin stressaan hirveästi (mahdollisen) seuraavan letrokierron ovulaatiota ja oon miettinyt, eikö sitä muka mitenkään voi ajoittaa mieleisekseen muokkaamalla tuota letrokuuria jotenkin? Kysyin kyllä viimeksi lääkäriltä että mites toi viikonloppu, jos ovis osuu sinne, niin hän vain sanoi että perjantaina irrotuspiikki tarvittaessa. Mutta kun k.o. toimintatapa mulla tuonut viimeksikään plussaa ja lyhytikäisistä pakastesiittiöistä kyse, niin olisihan se parasta jos päästäisiin ihan kypsän munasolun kanssa inssiin.

Ninimerkille 👍 @Lilja93 ! Minuakin ärsyttäisi että lääkäri tavallaan antanut turhaa toivoa. On niin hankala odottaa, toivoa ja asennoitua johonkin ja sitten hupsista, ei se mennytkään niin. Luotto kärsii kovasti. Toivottavasti ovulaatio osuu hyvään ajankohtaan! 🤞🤞🤞

@Mariamimi n testituloksia odotellen 😇

On, en tiedä voinko syyttää synarelaa (nyt 7. päivä sumuttelua) mutta tuli valvottua paljon yöllä ja päätä vähän särkee, jälkimmäinen todennäköisesti väsymyksen takia. Muuten tässä vain odotellaan. Laskin että synarela menee 24 kertaa ennen 0-ultraa ja aamulla meni jo 12/24 eli odottelun puolivälissä. Pian voi jo laskea tunteja. 🤣

• Tykkää
Yhdyn tohon @Keltainenkukka92 kommenttiin että on paljon helpompaa odotella omia käyntejään kun voi odotella teidän muidenkin välietappeja 😃 on aina kutkuttavaa kirjautua foorumille ja katsoa moniko on päivitellyt kuulumisiaan 🤭 nyt tosiaan @Mariamimi n päivityksiä odotellaan kuin kuuta nousevaa!!

Kiitos @Lilja93 kokemuksen jakamisesta! Täytynee yrittää myös laittaa merkille että miten ruokavalinnat korreloi vatsantoiminnan kanssa. Mulla on nyt viimeaikoina vatsa ollut lähinnä kovalla kaiken hormonitankkauksen myötä. Ja suolistokivut on tietenkin sen mukaiset 🤯
Ja ompa tosiaan kurjaa, miten sulle kävi tuon viimekierron passin kanssa 😮 onkohan mulla sama kohtalo edessä tässä kierrossa… mullekin sanottiin vaan että voidaan kokeilla passia jo heti tähän punktiosta seuraavaan kiertoon että alahan tikutella ovista kp10. Tosin siihen nyt tuli tää ylimääräinen hydrosalpinx-muuttuja jota nyt tutkitaan vielä ennen passia.

Keliakiakokeiden vastauksetkin tuli, ja niiden perusteella ei keliakiaa ainakaan ole. Ompa taas yksi asia suljettu pois. 😊 Mä niin jo odotan että pääsen torstaina gynenpenkille 😅

Osaako joku sanoa enemmän noista uudistuneista kela-korvauksista, onko se kaikista käynneistä ja tutkimuksista joku tietty prosentti ja mikä se korvaus suurin piirtein on?

Ja toinen kysymys, onkohan keltarauhastuki tehokkaampi suun kautta tai sitten alakautta annosteltava? Mulla ollut letro+terolut tässä jo reilu 3kk eikä mitään vaikutusta..
Niin mietin että kävisikö uudelleen gynellä ja kysyisi voisiko lääkkeitä vaihtaa johonkin muuhun, kasvaako limakalvo tarpeeksi yms.
Mulla pcos joka pahentunut esikoisen jälkeen. 😏

@Lilja93 toivottavasti ovis osuu sopivaan ajankohtaan ja pääsette siirtoon 🤞 Oviksen ajoitus on kyllä raastavaa. Meillä ei yksityinenkään tee siirtoja viikonloppuisin ja meillä meni tosi hilkulle aikataulut tän siirron kanssa. Ois ollut kiva heittää sellaiset 500€ lääkkeistä ja ultrista hukkaan vaan todetakseen, että ovis osuu väärälle päivälle. Ja se seuraavan kierron odotus tietty vielä 😓

@haaveillen onko keliakialla yhteys lapsettomuuteen? Ruokavaliolla tietty on merkitystä ja varmaan sitä kautta keliakiallakin 🤔 Hyvä, et se on kuitenkin poissuljettu. Ja tsemppiä torstaille, onneksi ei oo enää pitkä odotus 😍

Mun testissä oli tänään edelleen epämääräinen haamu/viivanpaikka, tulkitsen sen olevan vielä Ovitrellen jämiä. Huomenna sen vaikutus tuskin enää näkyy, joten voi jännätä oikeita tuloksia.

@Lilja93 toivottavasti ovis osuu sopivaan ajankohtaan ja pääsette siirtoon Oviksen ajoitus on kyllä raastavaa. Meillä ei yksityinenkään tee siirtoja viikonloppuisin ja meillä meni tosi hilkulle aikataulut tän siirron kanssa. Ois ollut kiva heittää sellaiset 500€ lääkkeistä ja ultrista hukkaan vaan todetakseen, että ovis osuu väärälle päivälle. Ja se seuraavan kierron odotus tietty vielä

@haaveillen onko keliakialla yhteys lapsettomuuteen? Ruokavaliolla tietty on merkitystä ja varmaan sitä kautta keliakiallakin Hyvä, et se on kuitenkin poissuljettu. Ja tsemppiä torstaille, onneksi ei oo enää pitkä odotus

Mun testissä oli tänään edelleen epämääräinen haamu/viivanpaikka, tulkitsen sen olevan vielä Ovitrellen jämiä. Huomenna sen vaikutus tuskin enää näkyy, joten voi jännätä oikeita tuloksia.

Kyllä (hoitamaton) keliakia voi itsessään aiheuttaa lapsettomuutta. Mutta vaikutusmekanismiä en tiedä. Liittyisikö jotenkin tulehdukseen tms? Mutta joo. kiitos tsempeistä, ei oo tosiaan enää pitkä odotus 👌🏼 Oon jotenkin nyt ihan vakuuttunut siitä että tää mahdollinen hydros. aiheutti tän kemiallisen raskauden ja toivon että siitä hankkiudutaan eroon tavalla tai toisella 🙈

Kääk, niin jännää 🥰 voi kunpa näkyis viivoja tulevinakin päivinä!

• Tykkää
Osaako joku sanoa enemmän noista uudistuneista kela-korvauksista, onko se kaikista käynneistä ja tutkimuksista joku tietty prosentti ja mikä se korvaus suurin piirtein on?

Ja toinen kysymys, onkohan keltarauhastuki tehokkaampi suun kautta tai sitten alakautta annosteltava? Mulla ollut letro+terolut tässä jo reilu 3kk eikä mitään vaikutusta..
Niin mietin että kävisikö uudelleen gynellä ja kysyisi voisiko lääkkeitä vaihtaa johonkin muuhun, kasvaako limakalvo tarpeeksi yms.
Mulla pcos joka pahentunut esikoisen jälkeen. 😏

Ilmeisesti kaikista käynneistä jos hoito johtuu sairaudesta tai vastaavasta. Ihan euroissa niin laskusta lähti 60€ Felicitiaksella (n. 250 vs 190€) nyt edellisessä ultrassa, käynti siis 30.4 mutta laskun eräpäivä toukokuun puolella.

Mulla pcos joka pahentunut esikoisen jälkeen.

Täältä löytyy listaus korvattavista toimenpiteistä ja korvausmäärät. Löytyy ”lääkärinpalkkiotaksat” ja ”hedelmöityshoidot” otsikoiden alta. Peruskäynneissä ja kevyissä hoidoissa ihan kiva korvaus, mutta IVF-hoidoissa korvaus jää kokonaishintaan nähden aika pieneksi.

Mun käsitys on, että alakautta laitettava keltarauhastuki olisi tehokkaampaa. Onko sulla seurattu lääkkeiden vaikutusta? Voisihan se lääkärikäynti tuoda ainakin mielenrauhaa.

@Keltainenkukka92 ovistestaus tarkoitus aloittaa KP 9. Nyt Letrot 3.-7. Päivinä käytössä.

Jotenkin tuntuu että päivien kulku on vain hidastunut. Haluaisin nopeasti kelata ensi viikkoon, vaikka just nyt tuntuukin että ei siitä inssistä ole mitään hyötyä kuitenkaan tässä kohdassa. Jotenkin vaikea ajatella että tämä tästä oikeasti etenisi yhtään mihinkään.

Sain onneksi jo ajan lisätutkimuksiin munasarjamuutoksen osalta. Sekin ahdistaa aika paljon. Blaah. Miksi kokoajan pitää tulla kaikkea ylimääräistä.

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Mulla on seuraavanlaista mutua tämänpäiväisiin aiheisiin: Aiheuttaisiko keliakia lapsettomuutta tosiaan tulehduksen ja myös anemian/raudanpuutteen kautta? Mulle ainakin sanottiin että ferritiinin pitäisi olla joku 35, ja hoitamattomassa keliakiassahan se menee usein ihan nollille.

Olen itse ajatellut, että keltarauhastuen saa menemään perille molempia reittejä, mutta emättimen kautta haittoja tulee vähemmän?

Havahduin itsekin tuohon kelakorvaus-asiaan ja luin vanhoja laskuja. Siellä on nytkin jostain syystä ihan randomisti välillä siitä itse lääkärin vastaanotosta/gyn. ultrasta korvattu joku tyyliin 30e, ja välillä taas ei. Kyllähän mulla sairauskoodi N97 siellä esiintyy, joten toivottavasti jatkossa saisin minäkin kela-korvauksia, vaikka lähinnä miehettömyys on tässä nyt se lapsettomuutta aiheuttava tekijä. "Hauskasti" tuo viimeisin inssi oli tosiaan 30.4. että siihen ei vielä nyt ihan korvaukset ehtineet.

Näin DPO 6 ei omaan napaan kuulu mitään ihmeellistä. Luge aiheuttaa edelleen aamuyöpahoinvointia. Tapasin mun ystäviä eilen ja tuntui hölmöltä kertoa jotain mun muita kuulumisia, kun oikeasti mulle kuuluu lähinnä näitä inssejä ja niistä olisin halunnut kertoa. Mutta en viitsi kuitenkaan, kun vasta pari vuotta sitten hehkutin samoille ihmisille mun ja eksän häitä jotka sitten peruttiinkin. Nyt seuraava hehkutus vasta kun olen oikeasti raskaana.

Pakko jatkaa vielä omaa napaa että nyt mulla on koko aamun ollut pahoinvoiva olo. DPO vasta 7 että ei se nyt oikeen raskausoire voi vielä olla. XD Silti olen salaa toiveikas ja mietin että ei ennen mitään tällaista ole ollut. Oikeasti mulla on kyllä ollut vuosien varrella ties mitä oireita ohimenevästi piinapäivillä, ja sitten olen vaan unohtanut ne kun en ollutkaan raskaana. Voi jopa olla että joku tällainen oli viime kierrossakin, joka oli eka lugekierto, mutta olen vaan unohtanut sen. Nyt muistan vaan ne ohimenevät aamuyön pahoinvoinnit joita oli silloinkin. Letrojenkin vaikutus oli kyllä aika erilainen tässä ja viime kierrossa, joten tässä vielä ylipäätään opetellaan, että mitä kaikkea noista voi tulla.
Mitäs @Mariamimi joko testasit tänään?

Täältä löytyy listaus korvattavista toimenpiteistä ja korvausmäärät. Löytyy ”lääkärinpalkkiotaksat” ja ”hedelmöityshoidot” otsikoiden alta. Peruskäynneissä ja kevyissä hoidoissa ihan kiva korvaus, mutta IVF-hoidoissa korvaus jää kokonaishintaan nähden aika pieneksi.

Mun käsitys on, että alakautta laitettava keltarauhastuki olisi tehokkaampaa. Onko sulla seurattu lääkkeiden vaikutusta? Voisihan se lääkärikäynti tuoda ainakin mielenrauhaa.

Kiitos! Tota sivua oon selaillut mutta en oo löytänyt oikeaa kohtaa.

Ekassa letro+tero kierrossa oli seurantaultra kp 11: limakalvo 7,2mm ja johtofollikkeli 13mm 🤔 muut pieniä tekstin mukaan.
Pitää kysellä miten jatketaan 🙏

Totta, tuo "mitä kuuluu?:)" on kyllä paha. "No mitäs tässä, 124h 0-ultraan ja pitäisi vuoto alkaa sitä ennen vaikka vasta dpo5-7 joten jännittää, tunnustelen kehon signaaleja jatkuvasti. Ja juu ei ole kesäsuunnitelmia kun en halua olla sidottu mihinkään jos osuisikin aktiiviseen hoitoon, ei silleen että olisi yhtään ylimääräistä rahaa tässä kohtaa kun hoidot niin kalliita ". 😅 Eli käytännössä "ei mitään sen kummallisempaa, töissä on nyt hetkistä, mitä sulle ".

Piinailijoille tsemppiä!

Kiitos! Tota sivua oon selaillut mutta en oo löytänyt oikeaa kohtaa.

Ekassa letro+tero kierrossa oli seurantaultra kp 11: limakalvo 7,2mm ja johtofollikkeli 13mm 🤔 muut pieniä tekstin mukaan.
Pitää kysellä miten jatketaan 🙏
Ihmettelen yhä enemmän miksi lääkäri oli varma että mun ovis oli jo tapahtunut kun mun limakalvo oli 7,8 ja "niin paksu ja hyvännäköinen ". Milloin sulla on seuraava seuranta? :)

• Tykkää
Reactions: näännä
Totta, tuo "mitä kuuluu?" on kyllä paha. "No mitäs tässä, 124h 0-ultraan ja pitäisi vuoto alkaa sitä ennen vaikka vasta dpo5-7 joten jännittää, tunnustelen kehon signaaleja jatkuvasti. Ja juu ei ole kesäsuunnitelmia kun en halua olla sidottu mihinkään jos osuisikin aktiiviseen hoitoon, ei silleen että olisi yhtään ylimääräistä rahaa tässä kohtaa kun hoidot niin kalliita ". Eli käytännössä "ei mitään sen kummallisempaa, töissä on nyt hetkistä, mitä sulle ".

Piinailijoille tsemppiä!

Ihmettelen yhä enemmän miksi lääkäri oli varma että mun ovis oli jo tapahtunut kun mun limakalvo oli 7,8 ja "niin paksu ja hyvännäköinen ". Milloin sulla on seuraava seuranta?

Ymmärsin ettei siinä kierrossa vielä ollut ovista tapahtunut, mutta yksi follikkeli kasvamassa ja ennusti siitä että jonkun ajan päästä olisi ovis. 🧐 Pitäisi kai ahkerammin tikutella ovista, vaikka limat ja kivut antaa kyllä jotain osviittaa. 🙉
Pitäisi nyt ottaa yhteyttä, ollaan yksityisellä, viimeksi kävin joulukuussa ja silloin oli puhe että pari kiertoa pelkkää letroa ja jos ei plussaa niin siihen lisäksi Terot 2-3 kiertoa. 🤔

Ja siis pakko kommentoida tohon mitä kuuluu- asiaan, niin se on just noin että vastaus on aina että "ihan hyvää, töitä ja perusarkea vaan, mitäs sulle"
Vaikka just päässä pyörii sata ajatusta; mikä kp, mikä dpo, koska ovis, pitääkö viel yrittää olla aktiivinen makkarissa ja voishan näitä säästöjä toki käyttää muuhunkin kuin lapsettomuushoitoihin. 💁‍♀️

Yhteistyössä