Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Viksi: Tervetuloa pinoon! IHanaa lukea kuinka nuo viimeiset huurunenät tarraavat - ja teillä vielä molemmat! Kerran raskautunut kohtu kuulema raskautuu helpommin jatkossakin, ehkä siksi sait heti plussan IVF:stä? Minäkin uskon tähän luomuplussaan ainoastaan siksi, että edellisessä kierrossa oli keskenmeno. Keho kai jo vähän tiesi, mitä kuuluu tehdä (mutta on tällä kertaa pitänyt pikkuisen sisällä ). Ja wau, mitkä arvot, mulla oli samat kuin napsiksella sillon viime kierrossa (joka päättyi vähän ikävästi). Mutta olivat siis ihan iu-raskauden viitearvoilla.

Talvikauris: Ole hyvä vaan, itselläni varmaan oli tosi hinku saada tällainen pino. Eikös tuo Berocca ole lähinnä B-ryhmän vitskut vain? Mie siis syön kalkia erikseen, Multivitaa, kalaöljyä ja maitohappobakteereita. MUTTA. Niitten ottaminen etoo, kuten myös hampaitten harjaus (muuten ei ole etovaa oloa ollenkaan). Ja neuvolan terkkari lupas, että jos tekee pahaa, saa pitää taukoa.

Voi Taikis! Sulle tuli nyt paha olo! Mitä luulet, pystytkö töissä käymään vai haetko Krokon tapaan saikkua?

Jannaliini: Täällä näkyi sykkeet tasaisena ja varmana jo 5+6! Tsemppiä ultraan!

Muoks. kävi tässä välissä tyhjentämässä pesukoneen ja laittamassa uuden pyörimään. Tänään oon erikoistunu päällisiin. Sohvien-, sohvatyynyjen-, tuolien- ym. päälliset pestään. Ja pöytäliinat.

Napsu: Oot oikeassa, IVF-hoidossa ei pitäisi juuri olla ku:n mahdollisuutta, koska alkio siirretään suoraan kohtuun (tuskin sieltä enää ryhtyy vaeltelemaan munatorviin) :D JOten ole huoleti!

Minä: Oireettomuutta yhä (paitsi kasvava maha ja tissit). Ja WAU, siirryin tänään kolmannelle raskauskuukaudelle (tai omien laskujen mukaan oisin ollu tällä kuulla jo yli viikon, tarkentuu ens ti ultrassa).

Pakko kehua mun rakasta aviomiestä. Se on 2 viime yötä nukkunut käsi miun vatsalla. Ja sit se sano mulle,e ttä mie oon sen simpukka joka kasvattaa meille helmeä. :LOL:

Joo. Mutta voikaa hyvin ja nauttikaa viikonlopusta ne, ketkä yökkäilyiltään pystyvät!

-Bee ja E 8+0 (tai 9+1)
 
Kyllä IVF:ssäkin voi tulla kohdunulkoinen raskaus, koska vaikka alkio siirretään kohtuun, se voi liikkua siellä useitä päiviä, myös ajautuen tuubaan. Siis on aina tarkistettava, mihin alkio on kiinnittynyt. Tuulimuna ja kohdunulkoinen raskaus ovat eri asioita. Tuulimunassahan on kehittynyt vain ruskuaispussi, ei varsinaista sikiön alkua, korjatkaa jos olen ihan väärässä... Ja siinä vaiheessa kun siirretään alkiohan vaan on kasa soluja, joista ei vielä voi nähdä mitä tulee. Mutta turha siitä on stressata, mitenkään ei voi näihin itse vaikuttaa! Parempi vaan yrittää keskittyä pahojen ajatusten karkottamiseen koska etukäteen murehtimalla ei mikään parane tai muutu. Mutta vaikeaahan se on, tiedän... jatkuvasti tässä tasapainotellessa...

Täällä pahoinvointi jatkuu jotain viidettä tai kuudetta viikkoa ja tuntuu välillä pahenevan... tosin yksittäisissäkin päivissä eroja. Pakko oli hakea saikkua, ei kertakaikkiaan jaksa enää töissä kun voimat on ihan poissa. Kohta viikkoja koossa 12. Viime kerralla oksensin vielä rv 16, joten kovin on yksilöllistä nämä. Tosin kollegan vaimo oksensi kaksosraskaudessa vähintään 20 kertaa päivässä ja pahimmillaan 76 kertaa, joten pidän itseäni onnekkaana jos vähän vähemmällä selviää
:whistle:
 
Annie: Kohdunulkoisia raskauksia on 2.6 kaikista raskauksista, ja tuo prosentti on pienenmpi IVF-hoidoissa olleilla silloin kun alkio siirretään ultraäänen avulla (ja nykyään kaikilla tehdään kyllä niin) ja tietysti mikäli naisella ei ole ennestään poikkeavuuksia munanjohtimissa. Se on siis harvinaista, mutta jokseenkin mahdollista. MM. munatorvien supistelu aiheuttaa sen, että sinne on kohtuu mahdoton päästä kohdusta päin. Tosin ku raskauksia voi olla muuallakin kuin munatorvissa, mutta 97% löytyy kuitenkin sieltä.
Tuulimuna on tosiaan eri asia - menevät helposti sekaisin, tuulimuna kun sopisi paremmin juuri harhailevalle munikselle nimeksi. :LOL:

Ja hui kamala miten tuo kertomasi nainen on selvinnyt tuosta oksentelusta? Lähinnä hampaita jos ajattelee, ja muutenkin kurkun aluetta. Voi olla aika kipeänä moisesta yrjöämisestä muusta yleisvoinnista puhumattakaan.

-Bee
 
Jannaliini mä haluaisin kans alkaa täytteleen sellasta odottajan päiväkirjaa =). Mut en myöskään vielä oo uskaltanut ostaa. Mistäköhän sellasen mahtaa saada? ei varmaan meitlä täältä maalla, pitää tehdä retki johonkin isompaan kirjakauppaan joku päivä ;)

 
VINKS Naiset! Semmosen odotuspäiväkirjan saa neuvolasta (vau-kirjan oman). Se, missä on haikaria ja mitä saa Suomalaisesta (yhteinen odotus?) oli tyhmä. Mies ei suostunu ostamaan sitä. Mut Vau-kirjasta tykkää.
Mie oon jo täyttäny tuota Vau-kirjaa, siellä on kuviakin... +-testistä, 1.ultrasta, ja tarinaa 1. neuvolakäynniltä... :D

Jannaliini: Tuo on totta tuo huolehtiminen, se ei lopu ikinä, ja pieneen huoleen on vaan totuttava. Siis sen kanssa on totuttava elämään. Niin sano neuvolan tätikin... koska se huoli ei ikinä poistu.

Toivoopi esimerkillinen odottaja, joka juuri tuli tunnin lenkiltä ja juo nyt miehen tekemän hedelmä-jogurtti-lese-smoothien. Heh.

-Bee ja Ee 8+0
 
heippa,

Jannaliini ei mulla o enää ollut huono olo oikeestaan yhtään. Ja tisutkin on vaihtelevasti kipeet. Eilen meillä oli saunomassa ja yökyläilemässä kummipoika vanhempineen. Ja tää mun kaveri teki positiivisen raskaustestin =). Menkat meillä alko samana päivänä heinäkuussa, mut laskettu aikahan lasketaan eritavalla kun meillä oli ivf ja hällä yleensä aika pitkä kierto. Mut aika lähelle ne kuiteknin menee toukokuussa.

Toivottavasti molemmilla menee hyvin loppuun saakka. Olis aika kamalaa jos meille käviskin huonosti ja sit seuraisin tavallaan sitä "mun unelmaa" sen kaverin kautta. Mut ei ei ei.. meillä molemmilla menee kaikki hyvin! Pakko! Kaverin lapsille tulee reilusti vajaa 2v ikäeroa ja synnytyksen jälkeen kerkes olla yhdet menkat. Aika hyvin kun lääkäri on joskus sanonut että tän kaverin ei olis kovin helppo raskautua. On se vaan hienoa että kaikkien ei tartte käydä läpi tätä samaa kun meidän tässä pinossa olevien.

Mä en kyl tiiä jaksanko odottaa sen ultran kanssa sinne 16 pvään vai koitanko vaan saada ultra-ajan jo ens viikolle. Kääks.

Mitäs teidän sunnuntaihin?

 
Heisan kaikille!

Yritin luekea teidän juttuja mutta noita on ihan liikkaa joten osa meni ohi :ashamed:

En tiedä uskallanko vielä ilmottautua mukaan :D
Miten mä voin noi raskausviikot laskea kun siirto oli 26.8?!
oisko keskiviikkona istten vasta se 4 viikkoa...hui ku on alussa ja ei uskalla enää mitään toivoakkaan! Pyysin just ukkoa tuomaan apteekista raskautestin vai oisko pitänyt pyytää niitä 10 :LOL: ei tätä nyt millää usko!

Kiva että on oma pino meille ketkä hoitojen avulla raskautuu! Mäkin oon alkanut vierastaa noita muita ketkä niin helposti tai jopa vahingossa tulee raskaaksi....... ei ne oikeen ymmärrä meidän tuskaa ja murheita........
Eli mulla ois sitten kolmas tulossa ja ICSI hoidolla. Viime syksynä käytettii vikat alkiot pakkasesta ja ei tuottanut tulosta. Silloin myös hautasin haaveet kolmannesta ja "luovutin" kunnes tänä kesänä sit sain jostain energiaa taas yrittää.....
Moni kyllä pyörittelee päätään mulle kun kuulee että vielä kolmas! Mutta olen niin lapsirakas että haluaisin niin monta kuin mahdollista..... liekö syy sit mun vaikeassa raskautumisessa... sitä haluaa enemmän mitä ei niin helposti saa!

Isoin haaste tässä raskaudessa on paino! Olen kahdessa ekassa saanut niin hirveästi yli painoa että nyt pitäsi sitten saada paino pysyy kurissa! (siis jos tää nyt on normaali raskaus) :/ pelottaa......

Koskas teillä pahoinvointi alkoi?

Itsellä eilen ruokaa laittaessa vähän kuvotti ruoan haju ja sit oli vaikea tulla ulkoonta kotiin kun koko asunto haisi keitolta ja se oli ihan hirvee haju :D vaikka aina enne ollut ihan normaali!
Kamala väsymyskin täällä on ja alavatsan molemmat puolet hieman herkkänä jos tekee äkki liikkeitä.

Voikohan neuvolan kautta saada hcg veritestin? että tietäis arvoja! Yleensä ne työtää vaan pissapurkin mutta eihän se paljoa kerro!

 
Mä en oo vielä oikein tutustunut mihinkään ruokavalioihin... oon aatellut että neuvolasta saa sitten ohjeet. Kahvin tosin lopetin samantein kun sain plussan, enkä ole juonut tipan tippaa alkoholia sen jälkeen. en oikein välitä homejuustoista sun muista, joten niitä ei ees tartte muistaa varoa =)

Kuluispa seuraava 1,5 vkoa äkkiä =)
 
Huomenta!!!

Mitäs teille tänään kuuluu? Onko Krokodiilin olo yhtään parempi?

Tällä viikolla onkin sitten Jannaliinilla ultra =)! Ihanaa! Mä koitan odotella omaani sinne ens viikon keskiviikolle että mieskin pääsee mukaan.

Olo on ollut ihan hyvä. Nyt kyllä väsyttää, mut niin taitaa tehdä aina maanantaisin. Ei ole oksuoloa ja tisut on kipeet kuten ennenkin.

Mukavaa päivää ja mukavaa viikkoa!

 
Äitiliini83: Tervetuloa tälle puolelle! Saanko kysyä kuinka kaksi aiempaasi saivat alkunsa?

Jannaliini: Mie siis oon vasta nyt lenkkeillyt. En oo ennen välittänyt liikunnasta yhtään, se on ollut pakkopullaa. Nyt raitis ilma tekee hyvää. Raskaana on pakko ulkoilla 30min päivässä (vähimmäismäärä ) sanovat ainakin pari-kolme opusta jotka sain neuvolatsa. Ja yhdessä lukee, että raskauden aikanen aika on paras aika kunnon kohottamiselle. Alkion "hapetus" on tärkeää. Mut en mä siis juokse, kun kävelen ripeästi, ja kiipeän portaita paljon ylösalas. :D Happihyppely estää myös sitä raudanpuutosta!
Salille en ole uskaltanut mennä vielä, vaikka just selkälihakset kaipaisivat harjoitusta. Ajattelin odottaa tämän 1/3 ennenkuin jännitän alavatsaa tietentahtoen.
Ruokavaliosta sen verran, että näyttää tosian siltä, että alkio pyytää mitä tarvitsee. Kun aivot kehittyivät, teki mieli sitä kanamunaa (keltuainen siis kun sisältää ainoana ruoka-aineena sitä jotakin, mitä ne aivot tarvitsevat) ja nyt kun alkaa olla luu-puoli vuorossa, niin tekee mieli maitoa jopa öisin, mitä en oo ennen juonut yhtään. :D

Napsis: Tuopa mukavaa että saat ihan lähipiiristä seuraa odotukseen! :heart:
Mites muuten sun nukkuminen? Mie nukuin viime yönä 2 tuntia! Ei vaan tuu uni!

Toivoopi Bee, joka jännäilee huomista ultraa!
 
Rouva B no sulla on unet vielä enemmän kadoksissa kun mulla!!! Mä nukuin pe-la välisenä yönä aika hyvin. Sit la-su jäi johonkin 5tuntiin kun oli ne kaverit kylässä ja mentiin myöhään nukkumaan ja lapsi heräsi jo ajoissa. Ja su-ma yö menee aina harakoille. Heräsin tosin vasta just ennen kellon soittoa pissahätään, ehkä 4-5 välillä kuten aiemmin. Jes!

Kaveri jo ehdotteli että mä ostaisin heidän rattaat kun hän tarttee tuplat. Siitä jo eilen tirautin pienet itkut miehelle, kun en millään haluaisi. Vaan haluan UUTTA!! Tätä vauvelia on niin kauan odotettu että jotenkin sitä haluaa hommata itse kaikkea uutta, käydä valitsemassa vaunuja jne.. Ja tiedättekö mitä, mun äippä on käynyt jo katselemassa vaunuja :LOL: :LOL: :LOL: . onko vähän innoissaan ekasta lapsenlapsestaan ;)

Ja onhan se aika hauskaa toisaalta että on kaveri suunnillensa samassa. KUn vaan molemmilla menis kaikki hyvin. Se se vasta kamalaa olis että kävis huonosti ja seurais sitä toisen odotusta jne sivusta.¨

Mikä ultra sulla huomenna on Rouva B, onko se jo se niskapoimu-ultra? Siistiä!!! Mulla on ultraan vielä 9pv 10min.. noh, onneks tällä viikolla on kaikkea kivaa tekemistäkin, ees parina päivänä ni ehkä sitä jaksaa odotella kiltisti ;)

Ihana ajatus että jos massussa tosiaan on elämää ni eilen on alkanut Palleron sydän lyömään :heart:

 
Rouva B : Kiitos! Eka lapsi sai alkunsa ICSI tuoresiirrosta ja siitä jääneistä pakastealkioista eli PASS. Sit viime sysksynä yritettiin Passia taas mutta epäonnistui ja nyt oli sitten elämäni toinen ICSI ja niin hirveää kyllä että en haluis enää uudestaan siihen. Nostan kyllä hattua teille ketkä sen moneen kertaan on läpi käynyt!
Toivotaan että meidän raskaudet jatkuis loppuun asti hyvin!
Onnea ultraan! :flower:

MUlla epätoivoinen fiilis......eilen testasin päiväpissasta vähän haalemman plussan kun toissapäivän aamupissasta.....luulis et ois voinut näkyä jo päiväpissaski hyvin jo ei nyt ole mitään vikana......hui ku tää on kauheeta!

Nii ja millos teillä se pahoinvointi on alkanut?

Itsellä ekassa raskaudessa oli kuvotusta vkot 8-12 mut siihen se sit jäi...... tokassa oli noin reilun kuukauden hirvee äklötysolo kaiket päivät mutta oksennukselta vältyin.....en tosin muista millon sillon kaikki alkoi....
 
Äitiliini: Eläpäs hätäile, mie todistin tuon viivojen vahvuudenkin toimivan vähän huonona mittarina. Perjantaina nimittäin Neuvolan täti velvoitti miun viemään pissaa sinne tutkittavaksi. Ja samalla kun aamulla pissin purkkiin, niin otin siitä pipetillä pari tippaa raskaustestiinkin. Se plussaviiva oli vaaleampi kuin mihin olin tottunut, joten panikointietysti heti. Sitten otin toisen testin ja tein saman jutun samalla pissalla uudelleen - tuli tumma viiva. Eli testikohtaisia eroja on. Mulla vielä kyseessä täysin saman sarjan testi (eli sama merkki ja valmistuspäivä!). Sitten tajusin itekin että ei kai sitä HCG-hormonia nyt tuolla voi kovin varmasti mitata. :D

Pahoinvoinnista - mulla ei edelleenkään mitään, eikä myöskään mitään alavatsakipuja. Ultra ja kasvava maha ainoat todisteet (plussatestien ohella) siitä, että tässä raskaana ollaan.

Napsis: Tää ei oo np-ultra, kun tavallinen normaali kunnan tarjoama ensiultra, joka tarjotaan esikoista odottaville. NP-ultraan on vielä pari viikkoa. Mut sitpä onkin pitkä aika sitä seuraavaan!

Mie oon aika eko-henkinen, ja ostan varmasti kaikki tavarat käytettynä (sängyt, vaunut, sitterit yms) mutta jostakin syystä vaatteet haluaisin uusina minäkin. Vaikka niitä saa sit olla kokoajan ostamassa kun tuppaavat nuo lapset kasvamaan vauhdilla. ;)

-Bee ja Ee
 
Mäkin voisin harkita niitä kaverin vaunujen ostamista, muttakun en pidä niiden väristä oikein hirmuisesti.

Sänky meillä onkin jo, alkuun pieni tulisi nukkumaan mun vanhassa "taivas sängyssä" ja sit on jäljellä mun ja miehen vanha pinnasänky. Molemmat on vaarien tekemiä, joten saa nähdä kumpi tulee käyttöön vai tuleeko sittenkin uus.

Miten sitä osais keskittyä näihin töihin?????
 
Niin tuosta kohdunulkoisesta vielä IVF:n jälkeen, että vaikka se on pieni todennäköisyys, niin aina senkin mahdollisuuden muistaa kun on jonottanut 4 tuntia päivystykseen varhaisraskauden ultran jälkeen, eikä lääkäri löytänyt sikiötä viikolla 6 tai 7 kohdusta... lopulta kaikki oli kunnossa, mutta jotenkin mua taidetaan aina pelotella päivystyksellä niillä epätodennäköisemmillä vaihtoehdoilla. Niinpä tästäkin raskaudesta halusin jo 5. viikolla nähdä mihin on kiinnittynyt ettei tartte ulkomailla reissussa hermoilla.

Jannaliini: viikkoja on tänään tasan 12+0 ja IVF/ICSI tehtiin. Pahoinvointi on kurjaa, mutta kaiken sitä kestää jos vaan lopputulos olisi hyvä :)
 
Annie: Juu, todella ymmärrettävää kyllä! Samasta syystä itsekin sen varhaisultran kustansin. Ja oli ehdottomasti järkevää. Parhaat käyttämäni eurot ikinä! Huolen määrä väheni ja onnen määrä eneni - harvoin semmoista on edes mahdollista ostaa!
Nyt huomenna kuukauden odotuksen jälkeen taas ultraan - siihen ensimmäiseen kunnan maksamaan. :heart:

-Bee ja Ee
 
Krokodiili
napsuneiti. Kiitos kysymästä, olo ei todellakaan ole parempi. Eilen illallakin oksensin vielä, kun yritin jo nukkua. Tänään kävin lääkärissä, 3 VIIKKOA lisää sairaslomaa taas... (voi että ne työpaikalla kiittävät...) Kävin myös labrassa kalium-, natrium- yms. kokeissa. Edelleenkin sanoisin sinulle, että nauti oireettomasta olostasi...
 
Kroko! Voi kurjuuden kurjuus! Mä niin toivon että sulle kuuluis jo parempaa!

Kyllä mä alan nauttimaan siitä ettei okseta.. Nyt tuntuu pukkaavan näppyjä naamaan. Mulla ei normisti ole juuri koskaan finnejä tai mustapäitä tai mitään. Mut nyt on leuka aika "mukavan" näköinen. Siihen voi tietty vaikuttaa sekin että söin la-su 2/3 suklaalevystä =)

Sit mä uskon että tää panikointi rauhottuu hetkeks ku oon ens ke käynyt siellä ultrassa.. Sitten sen pienen ihmeen on itse nähnyt siellä masussa, ja toivottavasti pienen sydämenkin lyömässä :heart:

 
Hui hitsi että pelottaa!

Kympiltä on ultra, ja oon taas 100% varma etten ole raskaana (olin jo neuvolassa).
Yksinkertaisestie i oo mitään todisteita uskoa niin. Kumma, ettei tommonen asia muka tuntus missään. Huihui.

-Bee :kieh:
 
Huomenta!!!

Se on sitten 6+0 tänään =). Jotenkin tuntuu paljon paremmalta kun 4+ tai 5+. Viime yönä nukuinkin jo paremmin, heräsin kyl 4 jälkeen pissalle, mut nukahdin uudelleen. Jipii!!! Ja tänään tiedossa kiva ilta kun meen kaverin kans meksikolaiseen syömään.

Nyt eilisillasta saakka on joskus tuntunut jotain kolotusta tuolla alamassulla, mut ei mitenkään pahasti. Eiks ne kohdun kasvukivut sun muut joskus näillä main voi alkaakkin?

Kivaa päivää kaikille!!!!!!!!!!!


 
HUii!!

Siellä se molski! Vauva oli jo ihan oikean vauvan näkönen, mutta selin meihin. Hirveä kasvu tapahtunut sitten rv5+6. Kohtu oli kasvanut, syke näkyvissä (yhä ), ja vastasi viikkoja 8+3. Eli tosiaankin tuo 17.4 nyt jää LA:ksi.

Tyhmää ettei saatu kuvaa mukaan.
Olo on tosi helpottunut - edelleen kun ei ole mitään oireita minulla. Lääkärisetä kuitenkin vakuutti että tämä on erittäin HYVÄ raskaus. :heart:

Toivoopi Bee ja Ee 8+3
 
Rouva B Ihania uutisia!!!

Mä käsitin kans kätilökaverin puheista että näin alussa vauveli kasvaakin hirmuisesti, ens viikolla pitäis näkyä ihan selvästi jo ultrassakin ;) Sitä odotellessa!

Mua väsyttää tänään ihan sikana. Vaikka nukuin viime yön paremmin kun aikoihin. ZZZ...zzz...ZZZ.. pitää mennä ajoissa nukkumaan illalla kun päikkäreille en tänään pääse.

Eikö sulla Rouva B o mitään oireita? Ei ees tisukipua?
Mitkäs on Jannaliinin fiilikset ku tänään meillä poksuu viikot =) ?
 
Jannaliini ja Napsis: Onnea pyöreistä viikoista! Oote nyt siis jo rv7 (kuulostaa paremmalta kun 6+0). :D
Napsu - mie nukuin viime yön kuin tukki! Tein kaikki vippaskonstit: 2h ennen pitkä ulkolenkki, sitten sauna, sitten kevyt iltapala, sitten akumatolla makailua (siinä mene ekstaasiin) ja sit nukkumaan ohuemmalla peitolla ja tyynyllä ja Voila! Nukuin kun tukki.
Olishan se joo helpompi vaan popsasta pilleri, mutta en kyllä tahdo syödä mitään ylimääräistä nyt.

Ja tosiaan, ei ole tissikipuakaan sen enemmän kuin jos ois joku tavallinen kierto menossa. Ainoastaan huomasin vähän aristusta tisseissä kun hypin lenkilä suuria portaita alas (ilman rintsikoita :ashamed: ). Ei siis ole mitään kohdun kasvukipuja (vaikka kohtu oli jo kasvanut, kun se yleensä lähtee kasvamaan rv 12 eteenpäin), eikä pahaa oloa. Eikä huippausta tai mitään. Kummajuttu, mutta kuulema ei voisi ihanteellisimmin asiat olla. Niin aikaisin löytyi sykekin, ja nyt vastaa päivälleen viikkoja ja ruskuaispussikin tais olla hävinnyt... Eli kaikki paremmin kun hyvin. :heart:
Mulla on kyllä aika korkea kipukynnys, voisikohan johtua siitä?

-Bee, onnellinen, miettii ottaako tuota äitiyspakkausta.

PS. Pakko taas tähän väliin aviomiehen kuhumista: Kehui jo kovasti lastaan lääkärille. Kuulema on helppo lapsi (kunei aiheuta oireita) ja täsmällinen (kun on päivälleen pysynyt LA:ssa ja ruskuaispussinkin jo karistanut). Että kuulema vanhempiinsa tulee.
Mie siinä vaan äimänä kuuntelin että onkos tuo tosissaan, ja lääkäri vaan kiltisti myötäili vieressä. :D
 
Kiva että rouva b ultra meni noin hyvin!

Testasin sitten tänään taas uudestaan clearblulla ja aivan selvä positiivinen on! =)
Eli mulla ois sit nyt viikkoja sen 4+1 jos siis siitä punktiosta lasketaan.

Alkuraskauden ultraäänitutkimus pitäisi varata mutta mistähän sen varais....näköjään hinnat taas noussut viime kerrasta.
väestöliiton sivuilla luki hinnastossa et ois sen 68-100e ja fertinovassa 83,89e mut sit toimistomaksu päälle 10e.....

Mitäs te muut ootte siitä maksaneet ketkä käyneet? Tai minne meinaatte mennä?
 

Yhteistyössä