Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Krokodiili wau!!! Jospa se tosiaan tehoaisi se akupunktio! Tuntuu varmaan ihanalta kun ei ole tarttenut pönttöä halailla. Kyllä sitä tosiaan kaikki keinot varmasti tulee käytettyä kun on noin kauan ollut noin kaamea olo.

Ja joo, mä lopetin panikoimisen. Pitää muistaa nauttia näistä hetkistä ;). Ja oikeesti olla onnellinen kun EI ole huono olo!


Talvikauris mä luulen että joudun kyl aika pian siirtymään C / D-kupista eteenpäin. Tuntuu että tisut alkaa turpoileen jo nyt.. nice.

Jannaliini ei kai se sun ultra liian aikasin oo. Eiks sillon voi jo näkyä syke kuitenkin? Mäkin olisin innolla ottanut sen naikkarin ultran 6+ viikolle, mutta se annettiin sille 7+1 tai 7+2 päivälle. No tietty sit valkkasin sen 7+1, on edes päivää aiemmin.

Mä en käsitä mihin mun yöunet on kadonneet... miten ei illalla tule uni ja yöllä pitää herätä ja aamullakin jo tuntia ennen kellon soittoa eli klo5. Not nice!

Rouva B mitä sulle kuuluu????
 
Hellou hellou!

Mullakin on rinnat aika turpeet. :D Ei oo vielä tarvinnut rintsikoita vaihtaa, mutta eiköhän senkin aika tule tässä kohta puoliin. Aamulla tuli huono olo kun salama taivaalta ja piti käydä oksentamassa! Oksentaminen kyllä helpotti ja nyt on taas hyvä olo. Tänään siis 6+6.

Missähän tosiaan on RouvaB??
 
Taikis ja Napsu: :wave: Täällähän minä! Miun piti teille kertoa että lähetään pienelle lomalle, mutta se unohtui. :/ Mutta nyt ollaan palattu tuolta Saksan maalta ja tulin just neuvolan kautta takaisin töihin!

Voi Jee, aika paljon saatiin kirjasta ja vihkosta ja iso liuta kaikenmaailman tapaamisia, valmennuksia, fysioita, ultria ja seuloja. Eihän tässä ehdi muuta tehdäkään. :D
Olin aika varma etten ole ollenkaan raskaana, koska ei oo ollu mitään oireita. Ei oo etova olo,ei oo repäisykipuja, ei mitään muuta kun ISO vatsa. Painokin noussut jo useamman kilon.
Niimpä siis pääsen ultraan lääkärille taas kohta, eli tiistaina, ja sit nään rv 9 olevan vauvelin, toivottavasti hyvinkin elämänsä kunnossa ja pirteänä. :heart:

Ihanaa Taikis että näit pienen siellä ultrassa! Ja tsemppiä Napsiksen ja Jannaliininkin alku-ultraan, kyllä odottavan aika on pitkä. Mutta odotus palkitaan! :heart:

Ja WAU, uusiakin äitejä oli rapsahdellut tänne listoille. Tervetuloa sydämellisesti! :flower:
(Tuo ÄITEJÄ kuulostaa niin hassulta. Neuvolan täti kokoajan kysyi äidin sairauksista, ja useamman kerran tarkistin että ai minunko, vai minun äidin :LOL: . Ja mieheltä kysyi isän sairauksista ja oli sekin vähän hämmentyneen oloinen, kun sillä tarkoitettiin häntä. :D )

Toivoopi Bee 7+4 tai 8+3

PS: Vatsoista puheen ollen, kuka uskaltaa laittaa ekan masukuvan?
 
Rouva B: Hih.. ei täällä noin vaan saa lomalle lähtee, me täällä heti ollaan huolissaan. No ei kai. :D Toivottavasti oli ihana loma. =) Laita vaan massukuvia! Mä en viitti laittaa, kun ei ole mitään kuvattavaa. Pieni pömppö tossa alamasussa on, mutta se on ihan mun omaa tavaraa. :D Vauvamasusta ei ole vielä tietoakaan.

Hui, mullakin on vajaan viikon päästä se neuvola, hassua. Mies ei kyllä pääse sinne mukaan, kun sillä on harjottelu menossa, mutta kyllä mä sen sairaudet tiedän. :D Mäkin muuten meen vielä rv 9 käymään ultrassa, kun ei mies päässyt viimeksi mukaan. Kaveri ultrailee ilmaiseksi, joten mikäs siinä on pikkuista katsellessa. :heart:
 
Krokodiili
Ei pysty laittamaan masukuvaa, kun oon ylipainoinen ja on tätä mahaa jo ihan omasta takaa ilman raskauttakin... :ashamed:

Varovainen toiveikkuuteni akupunktion tehosta oli ehkä liikaa sekin. Äskettäin juuri taas oksensin kaiken, mitä olin iltapäivän aikana syönyt.
 
Huomenta!!!

Mä olen aivan totaalisen katki,poikki,väsy... joka ikinen yö unta tullut vasta 23 jälkeen ja hereillä olen ollut yöllä kerran ja kokonaan sitten jo ennen 5. Tänäänkin heräsin ennen viittä pissahätään. Voi pärsse.

Tisukipu on tänään jotain ihan tähtitieteellistä ja öklö olokin nostelee päätään, kiitos tän väsymyksen, olettaisin. Huomenna pitäis asiakkalle kai mennä palaveriin 09.30 lähtien.. voihan kökkö. Pitää toivoa että huomenna on ihan hyvä olo. Oon koittanut vältellä päiväunia, jotta ne ei ainakaan veis yöunia. Mut luulen että tänään on IHAN pakko taipua. En mä jaksa näin vähillä unilla.

mä en kans kyl massukuvaa voi laittaa ku ei tosiaan vielä vauvamasua yhtään näy. Ja tosiaan on pikkusen tuota ylimääräistäkin.

Mukavaa päivää kaikille!
Napsuneiti + pallero 5+2 :D
 
Jannaliini: Sulla ei voi olla yhtä iso pötsi kun mulla. Mulla siis OLI paino jotakin reilu 40, nyt oli eilen neuvolassa 50. Ja kaikki raskausturvotusta (+lapsivettäkin oli). Eli että on oikea ja iso raskausmaha, muuten tosi hoikalla ihmisellä.
Mitä tisseihin tulee, miun uudet liivit jäi kaikki nyt pieneksi, mutta vielä on kotona kahdet vähän väljemmät, joita voin käyttää kyllä toivottavasti siihen saakka kunnes ostaa imetysliivit. En haluais turhaan ostella mitään välimalleja, tungen kannut näihin vaikka väkisin. :LOL:

Napsu: Tuo uniongelma on kyllä nähtävästi yhteinen. Ei nukuta ei. Ja kyllä, yöllä heräilen ja pyörin tuntikausia ja aamulla herään ennen kukonlaulua. Mutta mie annan päikkäreille periksi. Ainakin jokainen raskausopas kehottaa, että täytyy levätä kun keho sitä pyytää. Tarkoituksella vaatii energiaa noin, koska uuden elämän kasvattaminen vie voimia niin paljon. Levolla niitä voimia annetaan keholle ja kasvavalle alkiolle. :heart:
Hiukan auttaa kyllä ulkoilu illalla ennen nukkumaanmenoa, sekä akumatto (se on ihana!). Juu, ja se , ettei nälkäinen vatsa pidä valveilla (eli jotain syötävää tai lasi maitoa just ennen petiä). Ja rv 6 lähtien voi odottaa tuota vessarumbaa, eli virtsaaminen tihentyy niin, että tulee käytyä useamman kerran yössä istunnoillakin. :kieh:

Krokodiili: Mutta eikös tuo vähän kuitenkin auttanut kun noin kauan kestit laattaamatta? Eihän yhdellä kerralla vielä mitään ihmeparanemista voi odottaakaan. Miekin oon käyny akupunktiossa aina kuukausia, jos on joku vaiva josta oikeasti tahtoo eroon. Voimia teille!!

Taikapapu: Mistä tommosia ultraavia kavereita saa? Mullekin yks tilaukseen!

Vitamiineista piti sanoa, kun niistä on neuvolan tädin ja apteekin tädin kanssa juteltu. Vertailkaahan niitä vitamiinipitoisuuksia. Multivitassa (ihan tavallisissa) ne on parhaat! Ja hintakin edullisin. Multivitassa ei myöskään ole A-vitamiinia, eikä rautaa (jotka on kielletty raskauden aikana, raudantarvekin katsotaan ja määrätään aina erikseen!).
Sen sijaan monessa äitiysvitamiineissa niitä kiellettyjä vitamiineja on, ja pitoisuudetkin ovat paljon huonommat. Verratkaa ja todetkaa itse! ;)

Toivoopi Bee ja pikku E
 
Rouva B, joo otan neuvosta vaarin ja päikkärit kun vaan selviän kotiin saakka. Hain toisen kupin teetä, jospa se vähän piristäisi ja saisi tän päivänkin jotnekin käyntiin.

Noista ultrista on ollut puhetta... Mulle on sanottu ettei kannata tehdä "ns. turhia tutkimuksia ja ultria". Ultrakaan ei kai ole niin kovin hyväksi jos sitä tehdään liian usein. Mä kun arvoin että menekö ennen sitä 7+1 ultraa yksityiselle ni kätilö-kaveri sano ettei kandee.. että ei ole hyväksi sekään jos liian usein ultrataan ja ronkitaan. Mutta tiedä sitten..?

Rouva B voi kun olet ihanan pieni =)!! Mä oon noin vähän painanut viimeksi ehkä, öööö..... ala-asteella :LOL: . Saanko udella että kuinka pitkä sä sitten olet?
 
napsuneiti: Joo, oon mäkin kuullut sellasen jutun, jossa joku kätilö teki itelleen raskauden aikana joka viikko ultraa ja vauvalla olikin sit munuaisvika. Tosin kukaan ei tiedä tuliko se tosta ultraamisesta. No jokatapauksessa voi sanoa, että ei kannata todellakaan joka viikko ultrata.

Ei alkuraskauden ultrasta ole kuitenkaan yhtään mitään haittaa. Se ei myöskään ole mitään ronkkimista, kun nätisti laitetaan ultra-anturi emättimeen (huomattavasti vähemmän ronkkii, kun seksi :LOL: ). Ainahan sitä tulee lisää tutkimustuloksia, miten joku aiemmin hyväksi havaittu juttu onkin myöhemmin osottautunut vaaralliseksi. Ultra on kuitenkin ollut jo jonkunaikaa käytössä, eikä siitä oo havaittu mitään haittaa.
 
Krokodiili
napsuneiti ja jannaliini ja rouva B, kyllä mä siis taas huomenna menen sinne akupunktioon, eli katsotaan nyt sitä hyötyä sitten vielä... Tällä hetkellä oksennan aivan entiseen malliin. Seaband-rannekkeet mulla on, mutta aivan turha pitää ranteissa (...olen siis jo jättänyt laittamatta ihan suosiolla), koska eivät todellakaan auta mitään. Vyöhyketerapiaa en ole nyt enää suunnitellut, koska tosiaan se vyöhyketerapeutti jolle soitin, sanoi että koulutuksessa oli opetettu että alkuraskauden aikana ei hoitoa saa antaa.

Voikaa paremmin kuin minä :)
 
Napsu: Juu, pieni olen, eli 160cm. Toivottavasti lapsi tulee pitkään isäänsä edes hiukan, niin tulis sitten normipituinen. Vaikka kyllä siroudesta on ollu pelkkää hyötyä mulle elämässä. Tosin jos olisin poika, niin uskoisin, että siitä olisi ollut pikemminkin haittaa.

Ultrista vielä. Riippuu kuka sen tekee. Jos joku on itseään ultraillu, niin voihan siitä ollakin jotain haittaa jos joka päivä tekee. Keskenmenoja ja synnytyksiä nimittäin voi vauhdittaa kohdunkaulaa stimuloimalla. Ultralaite ei taitavissa käsissä sitä stimuloi ollenkaan, toisin kuin esim. yhdyntä, jota sitäkään ei kuitenkaan pidetä vaarallisena normaali raskaudessa (monessa erikoistapauksessa kyllä, kuten jos istukka on kiinnittynyt kohdunsuun tietämille tai jos on km riski, tai jos on kohdunkaula jostakin syystä auennut). Itse ultralaite ei vahingoita ketään - ottaen huomioon että poikkeusraskauksissa lasta saatetaan ultrailla hyvinkin tiheään (useamman kerran viikossa) eikä edes näissä tilanteissa itse ultrasta ole ollut haittaa. Kohdunkaulan käsittelystä kyllä voi olla.

Krokodiili: Mulla seabandit tepsii aika pahaan matkapahoinvointiin, mutta pitää olla justiinsa oikeassa kohdassa sen magneetin. Sulla nyt varmaan on muutenkin tilanne tosi paha, eli varmasti tarvitsette sen ihmelääkkeen jotta apu pikaisesti löytyisi! Voimia!

-Bee, jolla on TAAS nälkä
 
Viksi - 11.5.2010- toinen raskaus, mutta kolmas lapsi- nkl tai KOS - IVF lyhyellä kaavalla, tuoresiirto - 8/2009

Meillä on kohta 3 v. tuplat jotka on saatu kaksi vuotta kestäneiden hoitojen ansiosta (4 inseminaatiota, sitten IVF, josta tuoresiirto, sitten kahden alkion PAS ja sitten viimeisten kahden alkion PAS).
Raskaus tärppäsi tuolloin siis viimeisistä pakastetuista alkioistamme, jotka oli luokiteltu vieläpä melko huonoiksi..

Nyt olemme hankkimassa pikkukolmosta :)

Varauduimme pitkiin hoitoihin, mutta kuinka kävikään: tehtiin suoraa IVF ja siitä saatiin vain yksi hyvä alkio ja yksi huono. Hyvä alkio siirrettiin tuoreeltaan ja huono kuitenkin pakastettiin. Nyt olen tuoresiirrosta raskaana 4+3(!!!)

Tuplaraskaudessani minulla alkoi etova olo jo ennen testiä ja niin nytkin. Samoin aiemmassa raskaudessa luulin, että minulla on virtsis tai jokin muu kamala tulehdus, ja niin nytkin. Testit kuitenkin puhtaita, eli jotenkin se kohtu reagoi ja kipuilee. Kipua oli noin 6 pvää virtsaamisen yhteydessä, tosi kovaa viiltävää kipua. Nyt kipu onneksi loppui.

Ihanaa!
 
Heippa!

Kiitos Rouva Blle tämän pinon perustamisesta! Kiva juttu, että meille pidemmänkin polun kulkijoille on oma plussakeskustelunsa.

Masukuvista. Tuntuu, etten minäkään voi vielä laittaa mahakuvia...on tuota omaakin mahaa jo ennen vauvamahaa ;) Mutta jos joku uskaltaa laittaa, niin katellaan...ehkä sitten itsekin jossain vaiheessa...

Vitamiineista...Joo, katsastin yhta raskausajanvitamiinia ja niinkuin Rouva B sanoikin, siinä oli käytetty huonompia aineksia kuin muissa vitamiineissa. Esim. kalaöljy oli otettu tonnikalasta, joka ei oletettavasti ole yhtä hyvaa kalaöljya kuin mita saa lohesta. Olen syönyt folaattia ja nyt aloin ottamaan Beroccaa lisäksi iltaisin. Luin kerran jostain, että vitamiinit imeytyvät iltaisin otettuna paremmin, koska elimistö on levossa.

Tuosta pissalla käymisestä. Minä saan käydä nyt raskaana kaksi kertaa yössä. Jotenkin olen ajatellut, että se on varmaan luonnon tarkoitus harjoittaa jo nyt tuleviin yöheräilyihin. Vessassa nyt käy tietysti paljon nopeammin kuin hoitaa vauvaa, mutta eiks tässä naisen logiikassa voi olla jotain järkeä :D

Tervetuloa mukaan Viki

talvikauris ja pampula 11&1
 
Huomenta Kaikille!!!

Se on onneksi perjantai! Jihaa!! Viime yö meni taas harakoille, kuten tapana on ollut. Nukuin kuitenkin eilen 40min päikkärit joten olo ei ole ihan yhtä koomainen kun eilen. Tänään pitäisi jaksaa siivota, pestä lattiat ja kaikkee.. ehkä mies vähän jeesaa. En mä kyl yksin jaksa koko taloa puunata.

Eilen illalla alko vähän massua jomotteleen silleen menkkamaisesti. Sellasta ei oikein tähän mennessä oo ollutkaan.. Sanokaahan nyt vielä että se on ihan normia. Kaikesta sitä pelästyy ku on ekaa kertaa asialla. Mitään vuotoja ei oo tullut ja jomotus on aika pientä vielä. Toivottavasti ei siitä ylly.

Mukavaa, joskin kovin sateista päivää kaikille!


 
Tervetuloa viksi ja paljon onnea plussasta! :heart:

Huono olo jatkuu täällä. Toissapäivänä oli ensimmäistä kertaa sitä pahoinvointia ja illalla se sit vaan paheni siitä. Eilen oli ihan kauhea päivä, vaikka en oksentanutkaan kun kerran. Tänäänkin tuli heti aamupala samantien kaarella ulos (tosi ihania kuvauksia). Syöminen vaan pahentaa oloa, mutta ei sitä ihminen syömättäkään elä. Noh, jospa tää menis ohi heti siinä viikolla 12, niin ei olis enää kun 5 viikkoa kärsittävänä. Toivossa on hyvä elää. Tänään siis 7+1.

Mites Krokodiilin pahoinvoinnit?
 
Krokodiili
Taikapapu, sinäkin alat siis vähän päästä tähän pahoinvoinnin "makuun"... Toivottavasti pääset minua vähemmällä. Mulla jatkuu aivan entisenlaisena. Tänään olin kyllä taas neulatyynynä (akupunktiossa) ja se tuntuu auttavan VÄHÄN samana päivänä, eli en nyt oksenna ihan koko ajan - huomenna sitten taas... :/ Päivät ja viikot kuluvat NIIN hitaasti. Maanantaina menen taas lääkäriltä hakemaan lisää sairaslomaa.

terv. Kroko 14+1
 
voi krokodiili!!! Milloin sulla alkoikaan toi toi pahoinvointi? On se kumma kun ei mikään auta.

Taikapapu voihan kökkö!! Toivotaan tosiaan ettei äidy yhtä pahaksi kun Krokodiililla.

Mun piti tänään pestä lattiat, mutta juu.. sain imuroitua ja sit piti ottaa päikkärit. Ja enää en jaksa alkaa.. ehkä sit huomenna.

Jannaliini vähänkö kivaa että sulla on enää vajaa vko siihen ultraan! Vitsi ku mäkin olisin saanut ultra-ajan aikasemmaks. Joudun venaileen vielä melkein 2vkoa. kääks. Oon tosi huono odottamaan.. Ja varsinkin tässä asiassa tuntuu aika suorastaan matelevan kuten säkin sanoit.

Tänään on tisut kipeet, mut ei juurikaan mitään muuta.. Kaveri sano ettei hällä ollut tuulimunasarskaudessa muita oireita kun rintakipu ja sit onnistuneessa paljon enemmän. Voi elämä. Eiks se nyt niin oo ettei useinkaan ivf-raskaudesta tuu tuulimunaa? Näin mä ainakin oon käsittänyt. Ja en mä tästä oo kerännyt liikaa huolta, kunhan vaan aattelin kysäistä.

kuluispa aika äkkiä siihen 16päivään!!!

 
Ihanaa Taikapapu, että sydän löi, kuten pitääkin <3

Olen ollut ihan tolkuttoman väsynyt, joten en ole jaksanut paljon käydä täällä. Parvojutusta tuli tänään tietoa, että mulla on vanhat vasta-aineet eli voin huokaista helpotuksesta. :) Ultra on varattu ja siihen on nyt reilun viikon verran. Ultra on rv 7 + 2 (itseasiassa kai rv 7 + 5 jos laskee 28 pv:n kierron mukaan), joten jotain pitäisi jo näkyä. :)
 
Kiitos teille taas järjen takomisesta tähän blondiin päähän! Mä aina hetkeks sukellan noihin epäilyksiin ja sit taas muistutan ite itellenikin siitä että pitää elää päivä ja hetki kerrallaan ja iloita nyt kun on iloittavaa. Ei pidä murehtia etukäteen asioita joita ei välttämättä tartte edes murehtia =).

Eikös Jannaliini noilla viikoilla voi jo syke näkyä, näin mä oon käsittänyt! Sulla on se jo ens viikolla, IHANAA!!!!!!!!!!!!!!!

Mä meen nyt moikkaileen nukkumattia, jos se vaikka tänäyönä olis mun kaveri.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Kävin raskausverikokeessa ja hcg-arvo oli 860. Viitearvot kuulemma tuolle päivälle olisivat välillä 240 - 840. Yritin sitten kysellä, että no onhan tämä hyvä tulos kun on noin korkea, ja ilmeisesti siis oli. En kuitenkaan saanut hoitajalta selkeää vastausta siihen, miksi arvo oli noin korkea. Meille siirrettiin vain yksi alkio.


Millaisia hcg-arvoja te olette saaneet? Minun verikokeeni otettiin 2 päivää sen päivän jälkeen jolloin olin saanut tehdä kotona sen pissatestin., eli kai rv 4+4?

Aiemmassa kaksosraskaudessani, joka sai alkunsa aiemman ivf:n pas:sta, oli hcg arvo 4800 (ei, tässä ei ole pilkkuvirhettä..). Eli mietin, että oisko mun keholla jokin taipumus tuottaa heti alkuun runsaat hcg-pitoisuudet. Noh, en tiedä, mutta ilmeisen tukevasti olen raskaana !

 
No on sulla aika hyvä arvo ollut ;). Mulla oli pp12 eli rv4+0 arvo 160,6.. Sen jälkeen en tiiä ku en ole käynyt mittauttamassa.

Viime yönä tuli nukuttua jo vähän paremmin. Nukkuun menin 23 jälkeen, heräsin veskiin 05.18 ja sit jatkoin unia vielä 8 saakka. Jesh.

 

Yhteistyössä