Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Napsu: Mulla ei oo ollu vielä yhtään pahaa oloa! Joskus ei tee mieli syödä, ja ei varsinkaan sitä mitä söi eilen. Mutta niin se on melkein kaikilla kuulema alkuraskaudessa. Tosi monesti mietin että en oo kyllä enää raskaana. Mut sit katon alaspäin miun oikeasti jo isoa mahaa (gyne sanoi, että on iso kun oon niin hoikka, mutta normaali. Vauvalla kun oli jo lapsivettäkin ja kaikkea) niin muistuu mieleen että joo, pakkohan tuolla on jotakin olla. :LOL:

-Bee 6+4

napsuneiti: Mulla oli kanssa ihan alkuun sellainen lievästi krapulainen olo. Se kuitenkin katosi. Nyt on ajoittain vähän sellasta jännää oloa. Ruoka kyllä maistuu tosi hyvin, varsinki rasvasta tekee mieli ja kaikkee paljon. :D Varsinaista kunnollista huonoa oloa ei ole vielä ollut.

Jee, täällä tänään 6+0!

Taikapapu: Tervetuloa rv seiskalle! Piti sulta kysyä että mikä päivä sulla on alkuraskauden ultra? Yksityiseltäkö varasit? Entä neuvola? Ja joko Napsu on soittanut neuvolaan?

Meillä 1. neuvola ensi viikolla, 2.9. Mutta ei siellä tietääkseni ultriin pääse, vaan täytelllään vaan lappusia. :/

Jokos muuten Krokodiilin etominen (yrjöäminen) taittui? Jos joo, niin kauan sitä yhteensä sitten kesti?

-Bee

Krokodiili
Rouva B. Olen nyt maannut ja oksentanut kohta 7 viikkoa, ei toivoakaan helpotuksesta. (Ennen sanoivat neuvolassa, että olon pitäisi kohentua kun 12 vkoa on täynnä. Nyt kun se on täynnä, ovat alkaneet puhua 16-18 viikosta... :eek: ) Eilenkään ei pysynyt yhtään mikään sisällä ennen kuin illalla. Jos tää olis monillakin tällaista, niin tähän maailmaan ei paljon lapsia syntyisi...

terv. Kroko 12+6

Krokodiili
Rouva B. Olen ollut tämän koko ajan sairaslomalla, määhän en pysty edes ruokaa laittamaan tai mitään. En jaksa yhtään olla pystyssä, nykyään sentään hetken aina kerralla istumassa tässä koneen ääressä (kuluu aika paremmin). Mä olen ylipainoinen, joten ihan heti tässä ei kuihdu... Eikä paino ole laskenut vaan noussut. Pakko syödä koko ajan (koska jos ei syö, oksentaa IHAN koko ajan) ja siitä imeytyykin ihan hyvin kuitenkin sitten osa.

Tosiaan, HARVALLA tämä näin paha on, joten tuskin sinullakaan. Mutta täytyy kyllä sanoa, että en osannut hiukkaakaan odottaa mitään tällaista. Ajattelin, että kaiken lapsettomuussession jälkeen jotkut "pienet aamupahoinvoinnit" kestää sitten helposti. No en osannut aavistaa mitään kuukausien 24 h oksentamisesta... tämä syö toden teolla naista, vaikka kuinka tähän siunattuun tilaan on pyrkinyt vuosikausia.

RouvaB: Yksityiselle meen alkuraskauden ultraan. Ens viikon keskiviikkona, kun olis se 7 viikkoa täynnä, niin aattelin mennä. Neuvola olisi sitten kahden viikon päästä. Huonosti oli sinne aikoja, joutuu mennä yövuoron jälkeen. Niin ja niistä testeistä, yritin ottaa valokuvaa, mutta en saanut sitä kameraa tarkentamaan niin lähelle (en osaa käyttää ), joten surkeet kuvat tuli. Yritin kuitenkin, heti silloin ekana päivänä. :D

Krokodiili:lle jaksamista pahoinvointiin. :hug: Luulisi, että kohta helpottaa!

Laskureiden mukaan tänään olisikin vasta 5+6, kun laskee 28 päivän kierron mukaan. Nooh, pidetään sit se, kun neuvolakin menee varmaan sit noiden laskujen mukaan.

Rouva B en mä vielä ole soitellut. Mietin että pitäiskö ensin käydä siellä alkuraskauden ultrassa..? Miten te meinaatte tehdä?

Krokodiili on toi kyllä ihan hurjaa toi sun huono olo. Voi vaan kuvitella miten äärettömän kamalaa ja raskasta toi on. Toivotaan tosiaan että se pian alkais helpottaan!

Jannaliinia tänne oottelen seuraks tuolta samasta lapsettomuusketjusta... Huhuu!!!???

Aamulla oli tosi huono olo ja piti yökkiäkkin, mutta sit se onneks parani lounaaks ja siitä lähtien ollut ihan ok. Onneks. Mua on vaan alkanut tosissaan pelottaan se että meneehän kaikki yvin..? Ettei vaan tulis mitään keskenmenoa. Mut eipä sitä oikein voi millään estää tai etukäteen tietääkkään. Mut eikös se ole jo iso etappi jos sydämensyke näkyy ultrassa? Jos sinne saakka malttais jotenkin.. uuaaahh.. ja paras on kun tota ei alkais ees pyörittään päässään. Mut kun on tän palleron niin "kovalla" työllä tänne massuun saanut, niin kauan toivonut ja unelmoinut niin pakostikin mielessä on ettei sitä vain menettäis.. Ihan hassuahan se on tälläsiä pyöritellä, tiedän.

Napsuneiti rv4+1

IHANAA! Vihdoinkin omat tutut sopivassa pinossa! Eka on pakko kertoa kauheita kokemuksia... taustalle tietoa, että ekan kerran ultrattiin 5. raskausviikolla (varmistettiin, että kiinnittynyt oikeaan paikkaan, kyllä), toinen kerta rv7+4, sydänäänet nähtiin ja kaikki ok ja sitten kaverini on Kättärillä erikoistuvana ja ultrasi ohimennen työvuoroja tarkistaessaan kun rv oli 8+6.

No, eka neuvola oli viime pe rv 9+4, ei kuultu sydänääniä, ei mikään ihme kun kohtu on kuitenkin taakse päin kallellaan ja istukka ilmeisesti takaseinään kiinnittynyt, kuten viimeksikin vuonna 2004. Tänään sitten eka neuvolalääkäri käynti. Olin vähän skeptinen jo etukäteen mitä siellä tapahtuu kun kaikki infektioverinäytteet piti ottaa uusiksi (ei kelvannut hoitoja varten otetut) ja lääkärinä olisi venäläissyntyinen nainen, jonka kielitaito ei ole ihan priima eikä nyt varsinaisesti ole neuvolalääkärinä, nyt vain tuuraamassa.

Sisätutkimus oli TODELLA kovakourainen ja suurinta muovinokkaa käyttäen tuntui että se raastoi koko limakalvon irti emättimestä. Ultralla ei löytänyt ensin edes kohtua (!! näillä viikoilla...) eikä sitten nähnyt kuvittelemassa kohdussakaan mitään. Vatsanpäältä ei löytynyt sydänääniä ja anturi, jolla ultra tehtiin oli yltäpäällä veressä kun veti sen ulos... HUH HUH! Tuli kyllä mieleen, että saattoi olla limakalvoa riipaissut, mutta väkisinhän se vähän säikäyttää kun ei ole vuotoa ollu moniin viikkoihin YHTÄÄN.

Ei muuta kuin keskussairaalan päivystykseen, jossa jonotetut pari tuntia elämän niitä pisimpiä... ja kun pääsin ultraan - kaikki kunnossa. Sikiön sydän lyö, lapsivettä normaalisti (ei edes näkynyt neuvolan ultrassa mitään nestettä) ja kokokin vastasi viikkoja ja päiviä täsmälleen. Sitä helpotusta ei voi sanoin kuvailla!!!! :heart: Mutta kyllä mä olen vihainen siitä, että miks sellaista rakkinetta pitää tuollaisessa paikassa jos ei siihen voi luottaa ja miksi ihmeessä sinne ei voida saada päteviä lääkäreitä töihin... No, vuotokin on jo hiipunut, joten kiitetään korkeampaa että raskaana ollaan vielä tänäkin iltana ja kaikki pitäisi olla hyvin.

Tsemppiä muillekin! Yritetään nauttia edes niistä päivistä kun ei tarvitse jostain tietystä syystä murehtia, vaikka ei se helppoa ole näillä historioilla mitä tällä porukalla on!

Annie77 - 22.3.2010 - toinen - PHKS - 2004IVF poika, 2009 IVF/ICSI (+) - 5/08

Annie voi elämä mikä kokemus!!!!!!!!!!!!!!!! Aiva käsittämätöntä että lääkäri joka ei selkeästikään osaa asiaansa tekee tollasta hommaa. Kyllähän tuossa olis pelästynyt kuka tahansa, ja pahasti.

Onneksi kaikki kuitenkin on kunnossa!!!!

RouvaB:lle onnittelut! Teimme niitä vaihtareita tossa alkukesästä. Ja tietysti kaikille muillekin onnitteluja =)

Pakko kommentoida tuohon teidän oloonne, ettei oo raskauden tunnetta ym. Itsellä kans oli alussa sama tunne. Jopa toivoin hieman pahaa oloa ja oksennusta. Mut nyt olen katunut koskaan sanovani niin... Odotin kuin kuúta nousevaa, että vko 12 koittaa ja paha olo helpottaa, mut turhaan... Viikolle 29 asti oksensin n. 2 krt / vko ja viikolla 30 otin loppukirin ja oksensin 5 päivää putkeen... Mut sen jälkeen onneks oksentelu on ollut tauolla. Nyt viikkoja 32+0. Oksenteluni meni kuitenkin aina suht nopeesti ohi eli oksensin ja sit olo helpotti. Väsymys vaan iski kovasti siihen perään. Joten tsemppiä Krokotiilille pahaanoloon! Älkää kukaan toivoko pahaa oloa!!!

Tsemppiä ja tarrasukkia teille koko porukalle!

Lion33 + VarmaOnni 32+0

Huomenia!!!

En mä vielä ole soitellut Jannaliini sinne yksityiselle.. en oikein tiiä mitä tehdä sen suhteen. jos jaksais ootella sinne 7+1 ultralle ni hyvä homma... Ku haluaisin toisaalta mennä niin että varmasti näkyy sydänäänet.. Mietinnässä on.

Koskahan Neuvolaan kandeis soitella? Vasta ton ultran jälkeen vai jo nyt ennen sitä?

Eilinen iltapäivä meni ilman huonoa oloa. Ei muuta kun närästi tosi paljon. Tisut ei o enää ihan yhtä kipeet.. liekö Lugeilla tosiaan ollut vaikutusta niihin ja huonoon oloon, ku en eilisen aamun jälkeen palleroa enää laittanut. Eikä vielä ainakaan ole vuotoa tullut. Aamulla oli pakko pisuttaa tikkuun ja tulihan siihen viiva, mut ei yhtä vahva kun kontrolli. Mut ihan selkee plussa silti.

Kahvin juonnin lopetin kans, nyt oon aamuisin juonut vaan teetä =). En ota pienintäkään riskiä keskenmenon suhteen. Voishan sitä kahvia kai kohtuudella juoda, mut en mä jotenkin vaan sit uskalla kuitenkaan. Ehkä vähän liikaakin varovaisuutta, mut näin kuitenkin aattelin toimia. Viime yönä jäi taas unet johonkin.. menin nukkuun ennen 23 ja heräsin 04.30.. jeps jeps.. mikähän noi aamuyön unet on vienyt? Alkaa olla vähän väsy olo. Päikkäreitä kun en viiti ottaa ku aattelen et menee viimesetkin yöunet.

Lion on sulla huisin kauan kestänyt toi pahoinvointi!!! Tsemppiä, onneks olet jo loppusuoralla ja olokin parempi!

Mukavaa päivää kaikille!
T-Napsuneiti ja pallero 4+2

Jannaliini: rv 5 pitäisi näkyä se sikiöpussi, ainakin hyvällä ultralaitteella. Rv 6 voisi jo näkyä syke, mutta rv 7 pitäs näkyä jo ihan varmasti. Tsemppiä! Ensimmäiset päivät on kaikkein vaikeimmat, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa. Ei vieläkään (6+0) ole varma olo, mutta kauheasti en jaksa enää stressata, ensi viikolla menen ultraan.
Mä en muuten missään vaiheessa oo tuntenut mitään painontunnetta, tai oikeastaan kauheesti mitään. Tissit on kasvaneet ja välillä arat, mutta muuten ei juuri oireita.

napsuneiti: Mäkin ensin meinasin, että varaan neuvolan vasta ultran jälkeen, mutta varasinkin sen sitten jo eilen. Tosi huonosti siellä oli aikoja, että ihan hyvä kun varasin ajoissa. Voi sen sitten perua jos siltä näyttää. Eihän se mukavaa ole perua, mutta ei se siinä konkurssissa sitten varmaan enää miltään tunnu, muutenkin olis niin kauheeta jos menis kesken.

Annie77: Kauheelta kuulosti toi sun neuvolalääkärikäynti! Vieläkö suostut sille toisen kerran menemään?

Jannaliini joo, olo on sellanen tasasen huono nyt ollut koko päivän. Mut varmaan väsymys sitä pahentaa. Pakko ottaa pienet unoset ku pääsen kotiin. Ja pitää tosiaan toivoa ettei tää tästä pahene sellaseks ku Krokodiililla, mä kans varmaan pyytäisin eutanasiaa jo viikon jälkeen, saati että se kestäis niin hirmuisen kauan kun sulla.

Mulla ei mitään kummempia menkkajomotuksia sun muita oo nyt ollu. Ja mietin kanssa että pitäiskö se neuvola vaan varata, mut saapi nähdä nyt.. Ehkä mä huomenna tai ens viikolla soittelen.. Jänskättää sekin että missähän meitin neuvola edes mahtaa olla ku asutaan tuolla ihan maalla. Onneks paras kaveri on kätilö ni siltä voi kysellä kaikkee turhaakin =)

Hei Naiset!

Täällä oli työpaikalla netti katki tähän saakka, kovasti jo oli ikävä teidän kuulumisia! :heart:

Krokodiili: Myötätuntoni sinne! Varmasti inhottavaa, toivottavasti hampaat säilyy ees kohtuu ehjänä? Miekin joudun syömään kokoajan, mutta onneks tulee vauhdilla ulos ihan sieltä "oikeesta" päästä. On muuten tosi paljon suolta vilkastuttanut tää raskaus. Hyi. Vessa on toinen kotini. :x

Taikapapu: Sulla on rautaiset hermot! Miten jaksat viikkotolkulla odotella. :D Mulla tosiaan 5+6 oli jo alkiot, pussukat, lapsivedet, sykkeet, kaikki niikun pitääkin. Ja suosittelisin kyllä kaikille, se vähentää strtessiä ja huolta, eli on hyväksi raskaudelle.

Napsis: varaa vaan neuvolaa, ajat on kortilla! Sinne tosiaan kehotetaan soittamaan heti plussattua. :hug: Ja vielä toistan että suosittelen sitä ultraa mahd. pian, siitä saa paljon harmonisemman olon ja rauhaisamman mielen. :heart: Miekin oon muuten vaihtanut kahvin kofeiinittomaan (cappucinoon). En aio ottaa riskiä sen kofeiinin suhteen, koska siinähän joidenkin tutkimusten mukaan jo 2 kupillista nosti km-riskia yli 40%. Sillä logiikalla yksikin kupillinen nostaisi 20%. Ihan turha riski otettavaksi, maussa ei huomaa mitään eroa. :) Meillä on onneks töissä yrjötautia liikkeellä, niin saisin halailla täällä posliiniaihan rauhassa. Heh.

Annie77: Vieläkö meinaat uskaltaa tosiaan mennä tonen neuvolaan? Mie varmaan tekisin valituksen! Voin kuvitella miten sun maailma onromahtanut. Kamalaa jos semmonen äkillinen järkytys ois voinu vaikka sillon sit aiheuttaakin jotain (vaikka oli väärä hälytys). :kieh:

Jannaliini: Mie mainitsin tuolla "kotiketjussakin" että mulla kyllä oli tuo painon tunne. Tai ei niinkään painon, vaan tunne, että kohtu on "varattu". Ja se tunne siis paljon ennen plussausta jo! En tiedä, johtuuko siitä, että oon hyvin hoikka. Eli se kohtu alkaa tuosta ihan ihon alta. :LOL: Mitä tuohon sun ultran tulee, niin sopivan aikasin se sullakuitenkin on. MUTTA. Jos stressaat ja huolehdit, niin kannattaa käydä aiemminkin. On se mielenrauha kuitenkin ihan joka ikisen pennin arvoista!

Lion33: Ai se oot sinä! Moi! Tiiätkö, pari sun ovistestiä lähti vielä eteenpäin kolmannelle omistajalle! Sit laitoin omia jämiä mukaan myös - toivottavasti tuovat plussaonnea mukanaan! Lionista taitaa olla hyvää vertaistukea tuolle meidän Krokodiili-pololle. ;) Ettei tarttee yksin kärsiä.

Piti vielä tuosta Jannaliinin ja Napsiksen pahasta olosta sanoa, että luget varmasti niitä pahentaa. Raskaudenaikaiset hormonithan sen aiheuttaa. Sitten teillä on sen lisäksi vielä ekstrahormoonit. Eli varmaankin sit etookin enempi. Miekin yrjöisin jos ois yhtään lisää hormoneja pelissä. Nyt onneks vaan etoo, ja senkin saa kuriin kun muistaa syödä.

Toivoopi Bee 6+5

RouvaB: Mä jo mietinkin missä oikein oot. :D En tiiä niistä hermoista kyllä. :p Äkkiä se ens viikko kuitenkin tulee. Säikähtäisin enempi, jos meen aiemmin eikä sykkeet näykkään. Otetaan siis varman päälle. Tosin meen kyllä jo alkuviikosta, vaikka 7+0 on vasta ens viikon torstaina (laskurien mukaan). Mitään kipuja ja vuotoja ei ole ollut, joten senkin puolesta ollut helpompi olla. Jos jotain semmosta olisi, niin menisin kyllä heti.

Iltoja!!

Mä näin tänään työkaverin jolla on laskettu aika maaliskuussa ja sillä on IHAN tosi pallomasu jo. Huih!! Mut on tosiaan luonnostaankin hoikka. Mulla painoindeksi ei oo noin alhanen kun teillä Jannaliini ja Rouva B. Mulla se taitaa olla joku 25-26, ylikiloja on ehkä 10, joten mieluiten ei tarttis tulla nyt kamalasti. Mut olo on sen verran öklö, ettei kyllä tee mieli mitään juuri napaansa pistääkään. Iltapalaksi aattelin puuroa väkertää.

Ihanaa kun viikonloppu siintää jo edessä. Saapi olla rauhakseen, käydä kävelyllä ja loikoilla jos siltä tuntuu =). Meillä mies aloittaa töiden ohella koulun ensi viikolla, sit ei juuri nähdäkkään kun pe-su.. koulua on aina ma-to iltasin klo 17-21 ja kotimatkaan menee n.45min.. Mut hyvä se on kun jaksaa vielä näin vanhemmiten kouluun lähteä! Ylpeä olen!

Heipsan! Kyllä mä sinne uudelleen menen. Tuo lääkäri kun ei ole meidän vakkari neuvolalääkäri, oli vaan tuuraamassa häntä lomansijaisena. Luojan kiitos! Valitustakin mietin, mutta suoraan sanottuna kuunneltuani työni puolesta lääkärien kahvipöytäkeskusteluja valituksista, en usko, että sillä saa mitään aikaiseksi. Siihen tehdään vastine, missä korkeintaan pahoitellaan asiaa ja selitellään tai sitten kielletään mitään virhettä/huolimattomuutta/koskaan eivät myönnä osaamattomuutta tapahtuneenkaan ja sitten asia haudataan arkistoon. Lopputulos +-0. Lääkäriähän tuo ei hetkauta pätkääkään ja yhdestäkään ne ei halua luopua tai vaihtaa (kyseessä vuokrafirman lääkäri). Antaa siis olla ja pidän itse huolen omista ultrista ja katsotaan miten menee.

Mulla näkyi 5+3 ultrassa mihin alkio oli kiinnittynyt ja jossain kuvassa gynen mielestä näkyi ruskuaispussikin, mutta tärkeämpää silloin oli mulle saada tietää, että on oikeassa paikassa kun lähdettiin ulkomaille reissuun viikoksi (ettei joudu mihinkään mallorcalaiseen sairaalaan tuuban poistoon...) :eek: 7+4 näkyi syke aivan selvästi ja 8+6 jo käsien ja jalkojen alutkin. Parempi kun menee aina ultraan suht vähin odotuksin, siis varhaisilla viikoilla.

Mä olen suht normaalipainoinen, mutta niin se vaan on maha jo esillä sen verran ja vielä enemmän turvonneet rinnat, että ei oikein voi salata enää mitään. Niinpä pomo ja suurinosa työkavereista tietää ja lähimmät kaverit arvaa kun olen viimeksi ollut niin hoikka kun on nähty (siis jos on ollut puolikin vuotta taukoa tässä välissä). Turvotusta on valtavasti. Yritän olla stressaamatta painosta vaikka neuvolahoitaja sanoikin heti kun vaa'alla kävin, että hän alkaa tällä laitteella sitten piinaamaan mua... ihme huumoria... no, yritän vähän katsoa mitä syön, onneksi himo kohdistuu tällä hetkellä salaatteihin!!

Täällä yksi lapseton ilmoittautuu. :) Meillä olisi tullut joulukuussa täyteen 5 v. yritystä. Takana on kolme tuloksetonta inssiä yksityisellä ja laihduttelin, jotta pääsemme julkiselle IVF-hoitoihin. Meillä ongelmana ilmeisesti mun ovulaatiohäiriöt ja miehen sperma ei ole ihan priimaa. Ylläri olikin suuri, kun tein plussatestin ja raskaus alkoi ihan luomusti. Olo on vielä aika uskomaton, mutta toisaalta onnellinen ja pelokaskin yhtäaikaa... Onko siellä oikeasti vauva, onko kyseessä kemiallinen raskaus tai tuulimuna?!? Mulla oli hCG-koe rv 4 + 2 ja arvo oli 178. Sairaalan mukaan riittävä ja koska raskaus on alkanut spontaanisti, niin mennään ilman erikoisseurantoja. Neuvolatätiltä sain puhuttua maanantaille vielä uuden hCG-kokeen, joten saa peukuttaa, että arvo olisi noussut reilusti. :) Alkuraskauden ultraan ajateltiin mennä asioiden varmistamiseksi. Ilmeisesti sitä suositetaan vasta 7+ viikoilla. Soittaessani asiasta lääkärikeskukseen, sain vastauksen, että vasta lähempänä 10 viikkoa ois hyvä, mikä oli mielestäni vähän outoa...

Onneksi olkoon Emmaria! :heart: Ne on pelottavia nuo ensimmäiset päivät (ja viikot). Aika outoa, että vasta lähempänä 10 viikkoa olis alkuraskauden ultra. Kyllä mulle ainakin lapsettomuuslääkärit suositteli nimenomaan viikkoa 7. Tottakai se keskenmeno riski on sinne 12 viikolle asti olemassa (ja tietty sen jälkeenkin pienenä ), mutta kyllä se mieltä rauhottaa, kun näkee pienen pallukan sydämen sykkivän. Sinuna menisin siis viikolla 7. Viikolla 11-12 on kuitenkin sitten jo toinen ultra kunnan puolesta.

muoks. Lisäsin sun tiedot listaan. Onko jotain korjattavaa? Koska sulla olisi laskettuaika?

Heissan!

Ihana kuva taman ketjun alussa!

Mahtuisiko porukkaan mukaan? Olen palstaillut tuolla lapsettomien puolella ketjussa 35+ yrittajat. Miehellani oli kovin heikot siittiot ja monen vuoden miettimisen jalkeen menimme hoitoihin kevaalla. Meita hoidettiin lyhyella kaavalla/ICSI ja onneksemme heti ensimmaisesta kierrosta tuli plussa. Sita ennen minulla oli hyperstimulaatio, joka kesti kuusi viikkoa. Maha oli aivan tajuton pallo. Onneksi nyt kuitenkin jo normaali.

Luulen, etta minun olisi parempi siirtya odottajien puolelle tassa vaiheessa, kun on menossa 11+2... Ja ihan samalla tavalla kuin Rouva B ja kaikki muutkin taalla, en osaa mitenkaan menna tuonne tavallisesti raskautuneiden joukkoon. Esikoinen on siis tulossa ja varhaisultra otettiin 7+6, jossa sydan sykki ihanasti ja alkio oli kiinnittynyt oikeaan paikkaan.

Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja fiiliksia! Alkuraskaudessa minun teki mieli syoda suolaista ja liharuokia, makkaraa, sipseja yms., joita nyt raskauden edetessa en saa enaa millaan alas. Nyt vain kasvisruoka sopii ja on ainoa ruoka joidenkin kalaruokien lisaksi, joka ei tee pahaa.

Aurinkoisin terveisin,
talvikauris ja pampula 10+2 :wave:

Tervetuloa talvikauris! Hyvin mahtuu joukkoon mukaan. =) Laitoin sun tiedot listalle, mikä on sun la? Ja jos haluat synnytyssairaalan kertoa, niin sekin voi merkata.

Emmaria: Korjailin sun tiedot.

Mulla on maanantaina se alkuraskauden ultra (jokohan mainitsin). Hui, jännittää. Nyt nukkumaan, niin tulee maanantai nopeemmin.

Kiitos, että pääsin mukaan porukkaan =). Erityiskiitos Emmarialle ja Taikapavulle!

Taikapapu: Ensimmäiseen ultraan onnea!

Niin muuten, asustelen tällä hetkellämuualla kuin Suomessa, joten joskus mulla puuttuu viesteistä äät ja ööt.

Tsemppiä kaikille alkutaskauteen! On tämä ihmeellistä aikaa! Ihanaa ja vähän outoa samalla. Itse olen vieläkin tosi väsynyt...toivottavasti alkaa helpottaa jossain vaiheessa.

Talvikauris

:hug:

Yhteistyössä