Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Talvikaurikselle tervetuloa munkin puolesta!!!

miten teidän yöunille on käynyt plussan jälkeen? Mulla on ainakin NukkuMatti aivan kadoksissa. Illalla kyllä tulee uni suht helposti ja eilenkin sammahdin kesken BB:n 22.30 aikaan. Mut yöunet loppuu sit tossa 4-5 välillä. uuaaahh... Tänään siis heräsin klo 4 ja sen jälkeen tovi tuli torkuttua, mut voi elämä ku on junan alle jääneen olo.

yöllä alko myös vissiin sit ne repäisykivut. Kylkeä kun koitti kääntää tai venytellä ni vihlas niin pirusti tuolta alamasusta. Mulla on kohtu muutenkin diagnosoitu aika pieneksi, joten odottelinkin että alkaakohan ne kuinka aikasin ja kuinka kovina.

On tää vaan hassua, mut mä en käsitä miten oon näin flegmaattisen rauhallinen tän asian suhteen. Tuntuu että mun äiti, pari kaveria ja mies on PALJON hössöttävämpiä kun minä ja enemmän ekstaasissa tästä asiasta. Ja jotenkin mulla on siitä huono omatunto. Mut meinaan kyllä että se voi johtua siitä omalla kohdalla etten vielä ole ihan sisäistänyt tätä asiaa. Ja jotenkin kun sitä on niin kamalan kauan toivonut ja odottanut ni ei osaa nyt sitten käsitellä sitä asiaa kun sen onkin saanut. Ehkä asia tosiaan konkretisoituu sitten 16.9 ku on se eka ultra.

Neuvolaankin soittelin eilen ja se on sitten 25.9 klo 8.00 ni pääsee mieskin mukaan =)

Nyt pitäis käväistä kaupassa ja imuroida, mutta ei kyllä tekis mieli muuta kun loikoilla vain. heh. Pakko sitä on ottaa itteensä niskasta kiinni!!!

Voikaatten hyvin ja hauskaa viikonloppua!!!
 
Jannaliini eilen ja tänään ei o ollut niin huono olo. Eilen itseasisassa ostin sellasen pahoinvointirannekkeen ja asensin molempiin käsiin. Kaveri, joka on kätilö mua opasti ne ostamaan ja sano että jos ei toimi ni hän voi kokeilla sit vyöhyketerapiaa. Mut ainakin tänään on hyvä olo ollut vaikka oonkin ihan tajuttoman väsy.

Ehkä vähän alkaa tuntuun masu turvonneelta täälläkin ja koko ajan olis niinkun pieni nälkä. Mä vaan epätoivoisesti koitan olla syömättä ylimäärästä ettei paino kovin nousis, kuitenkin on se +10kg jo ennestään. Veikkaan ettei mulla masukaan näy ihan kovin äkkiä, vaikka kohtu onkin eteenpäin kallistunut. Saa nähdä.. olishan se kiva kun pieni kumpu tulis ni ei tarttis enää "makkaroita" koittaa peitellä vaan sais alkaa korostaan kerrankin tota masu-osastoa =)

Nyt päiväunille ku niin kovin väsyttää ja haukotuttaa.. Mä voisin kans huolia kyl sitä energiaa tännekkin päin. Olo on vähän kun jyrän alle jääneellä.
 
Moikka napsuneiti ja jannaliini!

Junan alle jäänyt -fiilis kuulostaa tosi tutulta...mulla alkoi tää kauhee väsymys melkein heti plussaamisesta ja jatkuu vaan. Miten teille kaikille on muuten neuvottu vitamiinien syömisestä? Mä oon ainoastaan nappaillut folaattia. Nyt tuli vain mieleen, että pitäsköhän alkaa syömään jotain monivitamiinia, esim. Beroccaa?

Joo, mulla kanssa omat ja appivanhemmat hössöttää vauvauutisesta tosi paljon! He ovat mielessään jo siinä vaiheessa, kun pikkuinen on syntynyt...itse haluan edetä päivä kerrallaan. Olen esittänyt heille toiveen, että kertoisivat sukulaisille ja tutuille vasta, kun 12vkoa odotusta on täyttynyt. Mitäs te muut? Oletteko kertoneet jo plussasta asti vai aiotteko julkistaa ilouutisen myöhemmin?

Rentoa viikonloppua kaikille!

Talvikauris :)
 
Krokodiili
napsuneiti mainitsi vyöhyketerapian. Mä olen ajatellut, että josko varaisin ajan semmoiseen... Olen nyt kuitenkin ollut sängyn pohjalla jo yli 7 vkoa, enkä jaksais enää yhtään. Jos saisi edes pientä helpotusta tähän oksentamiseen. Katsotaan, jahka tulee arkipäivä taas.

talvikauris. Mä syön lisävitamiineina raskausMultivita -tabuja. Niissä lisäravinteissahan pitää aika tarkkaan katsoa mitä syö, kun ainakaan a-vitamiinia ei saisi olla. Berocca saattaa olla ok, kannattaa vaikka apteekissa kysyä.
 
Heissan krokodiili!
Onpa kurjaa, että pahoinvointia on kestänyt noin voimakkaana noin kauan :( Olen kuullut, että vauva voi kuitenkin hyvin, eli hormonit hyrrää kovasti. Oletko huomannut minkään ruoan/juoman auttavan pahoinvointiin? Itselläni on ollut lähinnä pientä etovaa oloa, johon on auttanut hyvälaatuinen appelsituoremehu ja pieni jatkuva napostelu. Pidän peukkuja sulle, että alkaa helpottaa jossain vaiheessa!

Kiitos vitamiinitiedosta! Pitääkin tarkistaa, ettei Berocassa ole a-vitamiinia ja jos on niin, katsoa jotain raskausajanvitamiineja.

Talvikauris
 
Krokodiili
talvikauris. Joo se on totta, että vauva tod. näk. voi hyvin tämän oksentamisen keskellä - niin ne sanovat neuvolassakin. Tähän ei auta mikään ruoka eikä juoma. Pahoinvointilääkitys (Primperan) on mennyt jo 6 viikkoa sekin, mutta auttaa vain vähän.
 
Krokodiili
Hmm. Tuli mutkia vyöhyketerapiasuunnitelmiin. Tuttu vyöhyketerapeutti sanoi, ettei uskalla hoitaa raskauspahoinvointia. Ettei uskalla ottaa vastuuta, kun koulutuksessa nimenomaan oli kielletty alkuraskauden ajan hoito.
 
Jannaliini Joo ymmärrän täysin hyvin, ettei huvita liian aikaisin kertoa. Mulla on ollut taitelemista sanojeni kanssa oman äitini kanssa, joka haluaisi kuuluttaa hänen "mummouutisensa" jokaiselle sukulaiselle ja tuttavalle. Olen yrittänyt kauniisti sanoa, että olisi kivempi minun kannaltani, että voisi vielä vähän aikaa odottaa. Ymmärrän toki, että kun on niin kauan odotellut näitä uutisia, niin onhan se vaikeaa olla puhumatta. Hän oli kertonut yhdelle sukulaiselle, joka itse oli aikanaan kokenut keskenmenon. Tämä sukulainen onneksi topuutteli laajempaa kertomista ennen aikojaan. :)

Joo, varmaan olisi hyva alkaa ottaa vitamiineja. Syön kyllä aika monipuolisesti, joten toivottavasti vauva on saanut vitamiineja ruoan kautta.

Huomasin muuten, että olin kirjoittanut ekassa viestissani olevani 11+2...taisin olla taas TOSI väsynyt... Olin tuolloin siis oikeasti 10+2, jonka kävin korjaamassa :LOL: Ehka sita toivoisi olevansa pidemmällä kuin onkaan!

Tsemppihalit kaikille! :hug:

talvikauris
 
Meillä oli netti poikki eilisestä iltapäivästä nyt iltaan saakka. Pirun Elisa. Noh ei sinänsä pieni nettitauko ole kyllä pahasta =)

krokodiili mulla se kaveri on tosiaan kätilö ja käynyt vyöhyketerapiakurssit, ja antaa synnärilläkin vyöhyketerapiaa. milloin pahoinvointiin ja milloin synnytyksen käynnistymiseen..

Mä taidan olla sit ainoo jonka lähes kaikki kaverit ja läheiset tietää että plussa on tullut. En salaillut hoidoissa oloakaan kun en jaksanut enää kuunnella niitä "no koskas teille" kyselyitä. Eipä kukaan enää kysellyt. Ja nyt sitten lähes kaikki on kysyneet miten hoidossa kävi.. eli melkein kaikki tietää.. Jotenkin se ehkä mua vähän vaivaakin. En tiedä miksi. Ja en oo vielä jotenkaan edes ihan sisäistänyt tätä raskaus-asiaa.. tiedän kyllä että juu, oon raskaana ja tosi iloinen asiasta kyllä. Mutta kuitenkaan en hössötä ja koko ajatus on jotenkin tosi hämmentävä. Kovin ristiriitaisia fiiliksiä kun ottaa huomioon että ollaan yritetty niin kauan. Ehkä tää iskee tajuntaan vielä jossain vaiheessa =)

Tänään uskallettiin miehen kanssa ekaa kertaa peittoja heilutteleen sitetn punktion. Jotenkaan en ole uskaltanut aiemmin. Mut ei se onneks tehnyt kipeetä aikä ainakaan vielä o tullut verta tai mitään. Onneks. Sitä vähän pelkäsin, joten siksi oon näin kauan "hannannut" sen asian suhteen.

Ja huomaan että jotenkin nää hormonit vaikuttaa.. taidan olla hieman normia kiukkuisempi. Voi mies parkaa ku saa aina olla tulilinjalla =)
Nyt unten maille, joka yö on unet tosiaan loppuneet 04-05 välillä ja ens viikko olis taas töitä tiedossa. Mur. No onneks ti oon menossa kaverin kans ulos syömään. Jotain mukavaa ohjelmaa viikolle teidossa.

Ai niin, joku kyseli vitamiineista. Mulle ei kukaan o sanonut mitään. en o mitään purkkeloista vielä ostanutkaan. pitäisköhän?

Kauniita unosia ja mukavaa viikkoa!
 
Krokodiili
7½ vkoa oksennettuani olen tullut siihen tulokseen, että jotain on yritettävä. Menen huomenna akupunktioon. Olen piikkikammoinen, mutta olen aivan katki tähän yrjöämiseen, joten olen päättänyt kestää neulat.
 
Pikaisesti vierailen teidän pinossa kysyäkseni jos joku osaa kertoa mikä mun mahd. LA on jos PAS siirto tehtiin 18.8? Alkiot oli silloin n. 3 päivän ikäisiä (punktio oli silloin joskus maanantaina ja siirto ja loppujen pakastus keskiviikkona. Nyt sulatus maanantaina ja siirto tiistaina...) Kaksi alkiota siirrettiin ja virallinen testipäivä olis vasta 3.9 mutta testasin eilen pp12 ihan selvän plussan vaikka ei se viiva yhtä paksu ollut kuin kontrolliviiva. Omien laskujen mukaan LA olis siinä 9-11.5.2010. Ultraan pääsen vasta 15.10 ellen sitte mene yksityiselle omalla kustannuksella. Onko tosi että siirtopäivä on rv2 ja siitä lasketaan eteenpäin?
 
pikaisesti vain töistä vastailen Haaveelle että punktiopäivä on 2+0. Lasketun ajan saat kun esim. tekayn kalenteriin laitat tuon punktiopäivän hedelmöityspäiväksi. Ja Onnea plussasta!!!

Mulla se oli 11.8 ja nyt on la 04.05.2010 ;D
 
Onnea uusista plussista!

Mulla tuli tänään hCG-arvon tulokset tältä aamulta. Vajaa 2500 oli arvo. Meni ihan viitearvojen sisälle, mutta jotenkin silti olen huolissani. Vaikea uskoa, että saataisiin tää ihme...
 
Onnea Taikapapu! Hieno hetki, kuulee, että pikkuinen sydän siellä paukkaa ja että vauva on osannut valita oikein kiinnittymiskohdan :flower:

Krokolle tsemppiä akupunktioon! Tule sitte kertomaan millaista oli!

Talvikauris =)
 
Missäs meidän kaikki tulevat äidit on? Onko Emmarialle tullut mitään selvyyttä tilanteeseen? Onko krokodiili käynyt akupunktiossa? Oliko mitään apua?

Mulla on flunssa, ei ole kuumetta eikä kurkkukipua, mutta nenä vuotaa ja on ihan tukossa ja aika väsynyt olo. Tää on tietty normaalia alkuraskaudessa. Lomaa on vielä jäljellä muutama päivä, mutta sunnuntaina pitäisi töihin. Jos oon edelleen torstaina flunssainen niin pitää varata perjantaiksi lääkäri, kipeenä en mee töihin.
 
Taikapapulle onnea ihanista näkymistä!!!!

täällä sitä ollaan ja tänään on panikoitu puuttuvan etovan olon takia. Mut tisut on kyllä vielä kipeet, eikä mitään vuotoakaan ole. Nytkö tää keskenmenon pelko alkaa..? Eikö sitä välissä voi olla "vähäoireisempiakin" päiviä?
 
Krokodiili
Täällä ollaan. Olin kyllä akupunktiossa ja sain neuloja vatsan yläosaan, ranteisiin, sääriin, jalkateriin ja selkään. Lähdin sieltä 8 tuntia sitten, enkä ole oksentanut sen jälkeen. Olen varovaisen toiveikas, että jotain hyötyä olisi. Olen kyllä huonovointinen edelleen sikäli, että en jaksa juurikaan muuta kuin maata, mutta oksentaminen ei ainakaan nyt vielä ole ollut lähellä. Olo huononee kyllä ratkaisevasti heti jos ei huomaa syödä, mutta vähän paremmin kuitenkin kokonaisuudessaan mennyt tämä iltapäivä! Perjantaina menen uuden kerran neulatyynyksi.

napsuneiti, älä nyt noin alussa sure oireiden puuttumista... Kyllä niitä ehtii sitten ilmaantua myöhemmin ihan riittävästi :x
 
napsuneiti: Varmasti ihan normaalia. Periaatteessa pahoinvoinnin pitäisi alkaa aikaisintaan viikolla 6-7. Toisilla toki on jo aiemmin, mutta ei kannata surra sitä puuttuuvaa huonoa oloa. Ja puolellahan ei ole huonoa oloa lainkaan. Niin kauan kun ei ole vuotoja eikä isompia kipuja, niin ole ihan rauhassa. Toki ymmärrän, että jännittää, jännittää muakin, vaikka sykekin on jo nähty.

Krokodiili: Kuulostas jo paremmalta! Toivotaan, että auttaa pidemmänkin aikaa. :hug:
 
kiitos teille ;) Juttelin tänään sen kätilökaverin kanssa ja kielsi mua murehtimasta. Samoin teki äiti, joten koitan nyt olla miettimättä kun kerran muuten on kaikki ok. Ja kaikkina muina päivinä kuitenkin on vähän ällöä oloa ollut. OOn vaan toisaalta kyllä aika tyyvyväinenkin ku ei o ollut sellasta oksuoloa tänään.

Jannaliini joo, ekat viikot poksu tänään. hurjaakin hurjempaa!!! Sulla on ultra melkein vkoa aiemmin kun mulla *kade kade kade kade*. Meinaan ottaa sinne saakka enkä mennä välissä ultraan. Kun kuulemma sekään ei o hyvä jos liian usein ultrataan ja ronkitaan. Ja mies ei kuitenkaan iltasin pääse mukaan, joten vielä 2vko olis ooteltavaa.. apuvah.

Mulla ei turvota muut kun rinnat :LOL: :LOL: :LOL:
 
Krokodiili
Jannaliini. Pahoinvointini alkoi heti kun 6 viikkoa oli täynnä. Huomenna tulee jo 14 viikkoa täyteen eli 8 viikon piina jo takana... :/

En ole oksentanut kertaakaan eilisen akupunktion jälkeen ...vielä. Olo on ollut huono, mutten ole kuitenkaan oksentanut. Tämä päivä sen sitten oikein kunnolla näyttää, onko hoidosta ollut mitään apua.
 
Heippa kaiklle!

Nyt saavutettiin se 11 vkoa (tänään)...eikä siis aikaisemmin :D

napsuneiti: mulla ei ollut ihan alussa oikein mitään oireita. Jossain vkolla 6 alkoi, yllättäen ILTApahoinvointi! Tasan tarkkaan klo 14- nukkumaanmenoon asti. Se oli sellaista etovaa oloa. Täydet sympatiat krokodiilille voimakkaasta pahoinvoinnista!!! Ole vain tyytyväinen, jos ei ole kovin paha olo...vielä... :attn: en toivo sitä sulle!

Minä menen siihen ultraan, jossa katsotaan vauvan riski syntyä Down syndroomaan sairastuneena. Se on ensi maanantaina... Vähän jännittää, koska en missään tapauksessa halua tehdä aborttia !!! Joten toivon, ettei tulisi isoa riskilukemaa.

Muuten, onko kukaan joutunut ostamaan jo isompia rintsikoita? Täällä on menossa jo c-kupit entisten b-kuppien sijaan. Saa nähdä kuinka pitkälle aakkosissa pitää edetä ;)
ilmeisesti rinnat kasvavat kokoa vielä useamman viikon??

 

Yhteistyössä