Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Äitiliini: Mie kävin VL:n ultrassa, kun siellä olin hoidossakin. Maksoi muistaakseni reilut 120 euroa MUTTA siinä oli mukana toinenkin ultra (PAS:in alku-ultraus, muta PAS:iahan ei sit tehtykään kun plussasin luomusti).
Väestöliitto on siitä hyvä,että heillä on erittäin hyvät laitteet. Kuva on selkeä ja näin ollen sykekin näkyy varmemmin (mulla jo rv 5+6, olisi näkynyt jo ihan rv 5+0 tienoilla kuulema).

-Bee ja Ee

joo tuli jo soitettua äitiysneuvola aika ja se on syyskuun vika päivä ja kaks päivää enne sitä sain ajan väestöliittoon ultraan. Hinnaksi sanoivat että siinä 100e paikkeilla. samalle omalle lääkärille minäkin menen...... mutta mitenhän nyt jaksais sinne odottaa...onhan siihen jopa 3 viikkoa! :D
Oottkos sä rouva b käynyt jo neuvolassa? MIllähän viikoilla sydän äännet kuuluu ku hoitaja meinas et ei vielä 7 viikolla kuuluis?

Heippa kaikki! Tervetuloa aitiliini ja onneksi olkoon. :heart: Lisäsin sinut listaan.

Mites Jannaliini, joko lisään sut listaan, vai haluatko oottaa sen ultran ensin?

Onneksi olkoon Rouva B hyvistä ultra näkymistä! Jannaliinille ja napsuneidille onnittelut uusista viikoista! :heart:

Mulla oli tänään eka neuvola. Voikun oli ihana neuvolatäti. :) Tänään olisi 7+5.

Päiviä taloon! Tämä pahoinvointi onkin muuttunut tosi mukavaksi. :/ Ei pysy enää edes vesi sisällä. Viikonloppuna oli ihan kohtalainen olo, enkä juuri edes oksennellut, mutta eilen se taas alkoi kahta kauheampana. Tätä menoa sitä pääseekin kohta osastolle makoilemaan. Toivottavasti olis huomenna parempi päivä.

Voi Taikis!
Pyydä miestä tuomaan noita nutridrink- tai reasource -juomia apteekista. Ne imeytyy heti ja niissä on tarvittavat hivenaineet, sekä proteiinia. Niitä voi käyttää jos tuntuu ettei muuten ruoka pysy sisällä. Niin meillekin nlasta sanottiin siltä varalta jos pahoinvointi alkaisi.
Itse jouduin niitä hyperin aikana juomaan ja suklaa ja kahvi ovat parhaan makuisia, oikeita herkkuja! :p
Oot sä nyt saikulla?

Voi, kun mullakin ois ees pikkusen paha olo. Nyt etoo vaan hampaitten harjaus ja joskus vitamiinien otto, mut muuten ei oo kyllä mitään, ja siitä kantaisin huolta ellei kaikki ois todistetusti mitä mainioimmin tuolla vatsassa. :D

Kerro vähän neuvolasta. Saitko siekin sen odotuskirjan? Joko oot täytelly sitä? mekin saatiin ihana terveydenhoitaja!

Koita selvitä, voimia sinne paljon!

Toivoopi Bee ja Ee 8+4

Taikapapu voi kurjuuden kurjuus!!! En voi kun kuvitella miten kamalaa sulla ja Krokolla on ;(. Toivottavasti alkaisi kuitenkin hellittämään molemmilla pian!

Jannaliini täällä ollaan, käytiin työporukan kanssa syömässä tänään. Söin itteni kai jotenkin liian täyteen ja sen jälkeen tuli tosi öklö olo joka ei tunnut lähtevän sit millään. Nukuin päiväunetkin kun tulin kotiin ja koitin käydä lenkillä koiran kanssa, mut ei auttanut. Pari kertaa jouduin yökkimään mut ei onneks o tullut oksu.

Eilen tuntu taas että olis voinut vaan syödä ja syödä, näin se näköjään vaihtelee. Mun pitäis tänään siivota, mut voi elämä kun ei vaan jaksais. Kaupassa käynnin jätin jo suosiolla väliin ku en voinut kuvitellakkaan meneväni sinne, örks.

Jannaliini mihin aikaan sulla on se ultra huomenna? Jännäilen kuulumisia peukku ja pottuvarvas pystyssä!!!

Joo, voi kyl olla että mun huono olo tuli vaan liiasta syömisestä. Ensin vetäsin salaattipöydästä salaattia ja sitten oikein kermainen lohikeitto, aivan kaamean iso lautanen. En tosiaan päässyt edes loppuun saakka. Ja sit vielä jälkkäri päälle, ni avot. Nyt sain sit vihdoin syötyä yhden paahdetun ruisleivän, eli olo on normi. Tosin väsyttää edelleen vaikka torkuin sellaset 1h45min ku pääsin kotiin ;)

Nyt pitää lähtee viemään koira pisulle ja oottelen miestä kotiin. Eipä me paljon viikolla nähdä, toinen kun tulee koulusta kotiin ni mä meen nukkumaan ja aamulla lähtee töihin enneko mä edes herään. mur.

tuuhan sit Jannaliini kertoileen kuulumisia! Mulla on vielä 7 yötä sinne ultraan.. voi kun aika kuluis Nopeesti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kroko: En sanonut leikilläni. Se on ihan yhtä raastavaa pitkät lapsettomuushoidot ja keskenmenon kokeneelle, ettei kehossa tunnu raskaus mitenkään. Minä IHAN OIKEASTI pitäisin oksentamista pienempänä pahan kuin jatkuvaa huolta. Ja joo, tiedän mitä oksentaminen on, olin nimittäin sen 3 viikkoa hyperin takia sairaalassa ja sitten vielä kotona saikulla, ja tutuksi tuli tosiaan sekin, lisäksi oli vielä ihan hirveät muutkin kivut ja hengitysvaikeudet, katetrinestepussit vatsaontelon nesteille yms...
Silti. Olin silloin raskaana ja sen kesti hyvin. Kun oireet loppuivat, en ollut enää raskaana (tein ne 4 negatestiä ).

Jannaliinin ultraa jännäillään! Hyvin siellä varmasti kaikki on, mutta joko sykkeet näkyisi? :heart: Niin, ja mitä tuohon neuvolaan tulee, niin ennen np-ultraa on kyllä yksi ultra! Mulla lukee näin: vko 8-9 th, rv 10-11 lri (uä ), rv10-12 np-uä, rv 16-18 th, rv 18-20 uä jne. Tosin kai nämäkin voivat paikkakunnittain vaihdella...

Napsu: Mullakin tulee vähän normaalia inhottavampi olo jos syön liikaa. Ei kuitenkaan öklö, vaan inhottava. Sen takia miun syöminen saattaa tyssätä välillä kun seinään - ei vaan pysty. Onneks mies on meidän perheessä aika hyvä komposti, syö miunkin tähteet. :D

-Bee

Jannaliinille onnea matkaan! Uskon kyllä että kaikki on ihan hyvin!!!

Rouva B käsittääkseni sykkeen voi nähdä hyvällä laitteella jo 5+6, mutta varmemmin 6+ viikolla. Ja nyt tän viikon aikana pieni kasvaa aika hurjasti, eli mulla kun on ultra 7+1 ni pitäis näkyä jo enemmän sitä vauvanalkuakin. Harmittaa kyllä kun en sitten kuitenkaan varannut yksityiselle aikaa tässä välissä..

veikkaan että oma mieli rauhoittuisi hetkeksi ainakin kun näkisi sen pienen sykkivän sydämen siellä ruudulla.

Ootteko meinanneet ostaa kotidoppleria? Mä vähän meinasin että voisin joutua sen ostamaan jossain vaiheessa... sit vois kotonakin kuunnella pientä jumputusta, jos ne nyt sit keskiviikkona kuuluu...

Huomenta huomenta! Kiitos kaikille tsempityksestä pahanolon keskellä! :flower:

Rouva B: Joo, olen saikulla nyt. Ei kyllä toivookaan, että voisi töissä olla. Tosin tänään toistaiseksi vaikuttaa paremmalta kun eilen, mutta päivä on vasta alussa. Ymmärrän kyllä täysin, että ei se oireettomuuskaan ole ollenkaan mukavaa. Viikonloppuna, kun oli parempi olo, niin heti sitä mietti, että nyt se on sit kuollu, että oli henkisesti ihanaa, että tulikin sit tosi huono olo. Se oliskin niin parasta, niinku Jannaliini sanoi, että kaikki saisivat vähän huonoa oloa, mutta kukaan ei ylettömin määrin. Hmm.. mitähän siitä neuvolasta kertoisi. Tosi paljon sai erilaisia lippuja ja lappuja ja kaksi erilaista odotus"kirjaa", johon voi kirjottaa omia muistiinpanoja. Toiseen olen vähän kirjottanut. Neuvolakortti täyteltiin ja kaikki sairaus ym. tiedot. Niskapoimu-ultraan varailin tuossa aikaa, se on lokakuun alussa.

Täällä jännäillään Jannaliinin ultrakuulumisia.

napsis: Oon vähän miettinyt sitä kotidopleria, mutta en oikein tiedä. Tosin voisi se helpottaa oloa siihen asti, kun rupee liikkeet tuntumaan. Tosin mä voin kyllä töissä kuunnella ääniä, jos siltä tuntuu. Eiköhän tää paha olo lopu kuitenkin siihen aikoihin, kun rupee ne äänet doplerilla kuulumaan, että pääsee taas töihin ja koneiden ääreen. :D

edit. ja ainiin! Tänään 8+0, jee! :heart:

Varovaisesti ilmoittautuisin mukaan. Toisen IVF-hoidon tuoresiirrosta oltaisiin siis tällä hetkellä raskaana. Viikkoja on huikeat 4+2 :D , toivotaan että niitä kertyy vielä useampi!

Listaan voi lisätä seuraavat tiedot:

Valma - 18.5.10 - ensimmäinen - NKL - IVF - 06/06

Taustaa sen verran, että takana on kolme epäonnistunutta raskautta 1xkm ja 2xku, joten hieman epäileväinen olen tämänkin suhteen. Ensimmäisen keskenmenoni sain 2006 kesällä ja kohdun ulkopuolisen raskauden 2006 syksyllä. Nämä raskaudet olivat molemmat luomuraskauksia. Tämän jälkeen ei sitten mitään tapahtunutkaan ja viime syksynä minulle tehtiin ensimmäinen IVF-hoito, josta pas-siirrosta tuloksena kohdun ulkoinen raskaus. Raskaus poistettiin laparoskopiassa, missä todettiin että minulla on vain ns. puolikas kohtu. Tästä voi tulevaisuudessa aiheutua keskenmenoja, ennenaikaisuutta ja perätilaa, joten tämä myös syynä skeptisyyteen tätä raskautta kohtaan. Mutta ei tämä elämä anna, jos ei otakaan, joten uskallan ilmoittautua mukaan.

Nyt on siis 2. IVF:n tuoresiirto matkassa :heart: . Yksi siirretiin tuon kohdun takia ja toivotaan, että se viihtyy tuolla masussa ensi keväälle asti.

Toivottavasti joukkoon mahtuu mukaan!

Valma

Tervetuloa mukaan Valma ja onneksi olkoon. :heart: Rankan kuuloinen menneisyys sinulla. Nyt pidetään kaikki peukut pystyssä, että tämä raskaus menisi hyvin loppuun asti. Lisään sinun tiedot tuonne meidän listaan. :)

Krokodiili
Rouva B: Joo se voi olla, että en oikein osaa asettua km:n kokeneen asemaan tässä asiassa :hug: . Mulla on "vain" tämä lapsettomuushoitotausta ja se ei tunnu auttavan tässä oksentamisen kestämisessä ihan näin montaa viikkoa.

Tervetuloa joukkoomme, Valma!

Tuolta "pidemmälle edenneiden" pinosta tulin kurkkimaan tänne. :D Voi olla monelle vähän varhaista, mutta jos olette kiinnostuneita kotidopplerin hankinnasta, niin mulla olisi tarjolla yksi käytetty. Nyt sen käyttö on jäänyt melko vähäiseksi, koska pikku-ukko ilmoittelee itsestään jo hyvin voimallisesti. ;) Laite on AngelSounds-merkkinen ja siinä on mukana doppleri, kuulokkeet, pc-johto sekä vielä puolillaan oleva geelipurnukka. Geelin sijasta voi käyttää myös esim. perusvoidetta. Hintapyyntö olisi 35?+postikulut. Itse maksoin siitä 40?:a.

Mielelläni myisin sen jollekin samalla taustalla olevalle. :) Itselläni se ainakin rauhoitti mieltä siinä vaiheessa, kun alkuraskauden oireet hävisivät, mutta liikkeitä ei vielä tuntunut. Sain dopplerini 13+ viikolla ja pienen etsiskelyn jälkeen löysin sydänäänetkin. Dopplerin hyvä puoli on se, että koska tahansa voi tarkistaa masun voinnin. Toisaalta, sydänäänten löytäminen voi viedä paljonkin aikaa, joten jos kovin helposti huolestuu, niin kannattaa ehkä harkita ja käydä esim. useammin neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet. Neuvolan laitteet ovat tehokkaammat kuin tuo kotidoppleri.

Mulle voi laittaa yv:tä, jos kiinnostaa, eikä asialla ole kiire. Oikein hyvää alkuraskautta kaikille, oireisille ja oireettomille! :heart:

Pantalaimon mä voisin alustavasti tarjoutua sen ostamaan... en osaa laittaa yv:tä =)

Jannaliini Ihana että kaikki on kunnossa!!!!!!!!!!! on varmaan huojentavaa!

Nyt hilppasen kiire, palailen myöhemmin vielä paremmin astialle...

Jannaliini: Varmaan oli tosi ihanaa saada varmuus että kaikki on kunnossa siellä kohdussa....itsekkin odotan innolla tosin mulla vielä aikaa......28. pvä on vasta ultra B)

Valma: Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon :heart:
Meillä näyttääkin olevan sama laskettuaika =)
Onko sulal ollut vielä mitään kuvotuksen tunnetta?

Itsellä alkoi eilen iltapäivällä ja kesti koko illan enkä voinut syödä mitään muuta ku kylmiä appelsiineja ja nyt näyttää taas pukkaavan tota kuvotus oloa =)

Pitäs huomenna mennä niihin neuvolan määräämiin verikokeisiin ja pissatestiin.....aivan turhaa rutiinia mutta kaipa se on hyvä tarkistaa.....

Krokodiili: Aika paha sulal toi pahoinvointi, kestämisisä. olen itsekkin seurannut ja hoitanut pahaa raskauspahoinvointitapausta joten voin kuvitella miltä susta tuntuu. Eräs ystävä oksenteli ekat 4 kuukautta aivan kamalasti ja oli aina välillä sairaalasssa. sen jälkeen tuli pari hyvää kuukautta ja taas lopussa oksenteli. Toivotaan että sulla menis nopeesti ohi ja pysyis poissa!
=)

Jannaliini: Onnittelut ultranäkymistä! On varmaan aivan ihanaa nähdä pienen sydämen humpsuttavan ruudulla :heart:

Aitiliini jep sama aika on =) Mä taustalla seurasinkin sun plussaamista ;) Oikeastaan varsinaista kuvotusta ei ole tullut. Olo on välillä sellainen, että olisi vatsatauti ja röyhtäilyttää koko ajan... Mutta ei ole mitään, mikä erityisesti aiheuttaisi huonoa oloa. Viime keväänä oli ku-raskaudessa tuota röyhtäilyä ja närästystä, niin lääkäri sanoi että se on minun raskauspahoinvoinnin muoto... Mä varmaan tuun kyllä kuolemaan tohon närästykseen, jos se vielä pahenee, mulla kun ei Renniet auta vaan pitäis olla jotain tujumpaa...

Väsymys ja yöllä pissaamassa käyminen taitavat olla ne suurimmat oireet tällä hetkellä. Toisaalta toivoisin, ettei olisi mitään oireita, niin ei tarvitsisi stressata sitä, että oireet loppuu :LOL: Kaikissa epäonnistuneissa raskauksissa olen itse oikeastaan tiennyt, ettei kaikki ole ok ja oireet ovat loppuneet yhtä nopeasti kuin alkaneetkin. Ja nyt toivon suuresti, etten sitä tunnetta koe tässä raskaudessa! Olenkin päättänyt, että tää on nyt se kerta kun me onnistutaan :D

Varhaisultra on vasta 1.10, jonne on aivan liian piiiiitkä aika. Mitähän sitä keksisi, että tämä kolme viikkoa menisi kuin siivillä???

Valma ja huikeat rv:t 4+3 :heart:

Huomenta!!!

Valma juu, kyl tää ultran odottelu on aika hanurista. Mä meinasin varata vielä varhais varhaisultran, mut en varannut kun ei mies olis päässyt mukaan. Meillä se on ens ke ja viikkoja sillon 7+1. Ei se auta kun mennä päivä kerrallaan vaan, kyllä se ultrapäiväkin sieltä sitten vastaan tulee =). Saako muuten sitä LINK närästyslääkettä käyttää? Miestä närästää aika usein ja sen mielestä se tehoaa paremmin kun Rennie..

Mullakaan ei juurikaan voi sanoa olevan pahoinvointia. Välillä tulee hieman etova olo, mut aika vähäistä on onneks ollut. Tosin masu mulla toimii nykyään normaalia paremmin, kai sen voi oireeksi laskea :LOL: .

Eilen illalla ku olin siivonnut ja käynyt kaupassa vihloi ja jomotteli alamasua aika kovastikin. Pelästyin jo että alkaako kohta vuotaan tms. mutta kaikki kunnossa toistaiseksi ainakin.

Koskahan mä voisin odotella jotain pientä kummuntapaista tohon alamassulle... tahtoo jotain konkreettista!!!!!!!!!! :heart:

Hups, näköjään oli viestilaatikko päässyt pursuamaan yli äyräidensä. :D napsuneiti taisi kuitenkin ehtiä ilmaisemaan kiinnostuksensa ensimmäisenä? Yksityisviestiä voi laittaa klikkaamalla nimimerkin alla olevaa oranssia kirjekuorta. Omat yv:t näkee tuolta sivun ylälaidasta, jossa lukee oma nimimerkki, kirjaudu ulos, omat tiedot ja yksityisviestit. Laitan sulle napsuneiti nyt yv:tä. :wave:

Jannaliini, mä ostin sellasen odotuskirjan johon saa kirjata omia muistiinpanoja ja kerrotaan pvä pvältä miten vauva kehittyy. Ajattelin että ke jälkeen , jos kaikki on hyvin, alan sitä sitten täyttämään..

Mulla ei tosiaan mitään kumpua näy, on ihan omasta takaa.. harmi. Väsymystä kyllä on ilmassa. pienet päiväunet ainakin tulee otettua aika usein. Tänään kyllä vaan 30min, mutta päikkärit ei normisti kuulu mun tapohin ollenkaan. ja nälkäkin ehkä vaivaa tavallista useemmin.

Nyt saunaan ja sitten jos vaikak hetken kattelis telkkaria ;)

Hei Jannaliini ja Napsis, meillä on yhteisiä oireita ja melkein samat viikotkin: mullakin vatsa toimii niin, että normaalin yhden kerran sijaan käyn nyt 2 kertaa päivässä isommalla asialla. Lisäksi uloste on aika löysää, ei kuitenkaan selkeää ripulia. Kiva.

Minulla alkuraskauden ultra menee viikolle 7 + 4, koska lääkärillä ei ollut vapaita aikoja aiemmin ja haluan ehdottomasti omalle lääkärilleni. Vielä pitää siis 2 viikkoa odotella. (nyt menossa 5 + 5)

Lievää etovaa oloa on, varsinkin klo 9-12 välillä, ja rinat ovat jättisuuret ja hiukan arat. Näytän aivan imettävältä äidiltä :)

Nyt oireet tuntuvat kuitenkin aivan mitättömiltä kun vertaan aiempaan kaksosraskauteeni, jossa jo raskaustestipäivänä alkoi 24/7 krapulainen olo ja nukuin joka päivä 12 h yöunet sekä kahdet päikkärit jo heti alkuraskaudessa. Nyt on vain pientä väsymystä.

Yritän silti uskoa, että vahvasti raskaana ollaan, koska ei ole ollut vuotoja ja hcg oli hyvä: 860.

Onnenrutistukset kaikille kohtalotovereille!

Yhteistyössä