Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Heippa,

Omaa napaa heti ekaks. Ultrassa käyty. Pallerolla oli kaikki hyvin, nähtiin läpättävä sydän ja mittaa katkaravulla oli 9,1mm ja vastasi viikkoja 6+6. Naikkarin mukaan la on nyt sitten 05.05.2010 ja en tosiaan tiedä miten tuohon päätyivät jos punktiopvä on 2+0 ja se oli mulla tiistaina. Nyt la on sitten keskiviikkona, mut aivan sama :LOL: . Kunhan viilaan pilkkua.

Eilen oli tosi öklö olo koko päivän ja nyt aloitin aamun yökkimällä ja jopa oksensin. Onneksi oli vielä tyhjä masu, ei ollut kun muutama mandariininviipale tullut syötyä yöllä kun pissareissulla kävin.

mitäs Jannaliinille kuuluu, ei ole näkynyt muutamaan päivään..? Kaikki ok????

 
Ihanaa Napsis! Eikö tullutkin kepeämpi olo?

Te ootte muuten ainoat jotka laskevat punktiosta sen päivän (siis mihin olen törmännyt). Mulle sanottiin että siirrosta laskettais... Vaikka eihän tuo silloinkaan täsmäis tuo LA ihan päivälleen. Ja toisaalta kun ajatellaan, niin punktiopäivänähän se hedelmöitys tapahtuu.

Jannaliinin poissaoloa minäkin kummastelin - toivottavasti on kaikki ok!

-Bee
 
Huomenta!
Edelleen oireettomuus jatkuu paitsi väsymysät on vielä hirveästi, en tiedä johtuuko ilmasta vai raskaudesta.....

LA:sta...... Mulla ei ole mitään hajua mikä ois oikea tapa laskea punktiopäivästä vai siirrosta..... ainakin neuvolassa laittoivat lasketuksi ajaksi 18.5...... ja netin laskurilla missä voi laskea helmöityspäivästä ni antoi 17.5..... Ja ton neuvolan mukaan viikot vaihtuis tiistaina ja laskurin mukaan maanantaina..... ja punktio oli maanatai....monimutkaista mut eiköhän se sit ultras selviä lopullisesti....

Tässä linkki tohon laskuriin jos joku tarvii

http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

t: aitiliini ja 5+2? :heart:
 
tuli kyllä kepämpi olo ;). Ainakin hetkeksi. Mut kyllä nyt näitä oireitakin on sen verran, että uskon kyllä että jotain jossain tapahtuu. Väsymyskin on mennyt ihan tosi tosi kovaksi. Pakko ottaa unoset tänään kun pääsen kotiin. En aio olla ihan täyttä työpäivää edes, en vaan jaksa.

Mä käsitin joskus aikanaan että punktiopäivä on 2+0 ja siitä lasketaan 38vkoa eteenpäin ja tulee la. En tiiä miten tuo nyt sitten määritty noin, mut eipä tuolla päivällä niin väliä ole, neljäs tai viides, tuskin syntyy laskettuna päivänä lainkaan. Itse olen kyllä ollut täsmällinen, ja mullahan on itelläni synnttärit sitten toukokuun 11pv, et hyvässä lykyssä aika lähekkäin mennään. Siinä on vielä äitienpäiväkin sitten 9.5, mummoille hyvä äitienpäivälahja ;).

Mun äiti on ainakin aivan onnesta soikeana kun on eka lapsenlapsi. Anopilla niitä on jo kaks poikaa, jotka onkin jo 10 ja 8v.

aitiliini ei mullakaan toi huono olo oikeestaan alkanut kun viime lauantaina. Väsymystä nyt oli jo lievempänä ennen sitä, mut nyt vasta lauantaista lähtien olo on enemmän ja vähemmän ollut kun jyrän alle jäänyt.

Tiedättekö muuten varataanko np ultra neuvolasta vai pitääkö itse soitella ja tilata aikaa?

Mä ajattelin että onkohan Jannaliinin pahoinvointi yltynyt niin ettei ole jaksanut koneelle tulla? Toivon tosiaan että kaikki on ok!
 
Krokodiili
napsuneiti. Kyllä ne neuvolasta antavat ohjeet siihen np-ultraan menemiseen. Mulle ainakin soittivat sairaalan äitipolilta, koska voisin tulla ultraan (kun lähete oli neuvolasta tehty). Mä saan itse varmaankin pian jotain tietoa tulevasta rakenneultrasta. Menen neuvolaan perjantaina, joten varmaan siellä sitten jo puhutaan muutaman viikon päässä olevasta tutkimuksesta.

Lasketusta ajasta... Mä luulen, että mun la on laskettu "normaalisti" kuukautisten alkamispäivästä. Sittemmin vielä vahvistunut ultran mukaan.

Aivan järkyttävä päivä taas tänään... Yölläkin jo valvoin pahoinvoinnin takia pari tuntia ja jo aamupalat tulivat ylös :headwall: . Tää oksentaminen ei lopu koskaan...

terv. kroko 15+6
 
Voi Kroko! :hug: Kyllä sua koetellaan nyt jo vähän liikaa, ei ole reilua ei. Yöt sentään olis hirveen kiva saada levätä ihan rauhassa. Mutta kyllä se oksentaminen loppuu, viimeistään sitten synnytykseen, toivottavasti jo vähän aikaisemminkin. Tsemppiä!

Tuosta lasketunajan laskemisesta, mulla laskettiin VL Treella myös punktio/hedelmöityspäivästä ja hedelmöityspäivästä on puhuttu kautta linjan neuvolan/gynejen kanssa. Ultrien mukaan on ollut aivan päivälleen oikean mittainen. Vaan eipä sillä kai väliä kun ei se ny sieltä loppupäästäkään aivan tarkka ole :) Esikoinenkin meni 3 päivää yli vaikka oli samalla tavoin laskettu ja vastasi mittoja suht hyvin matkan varrella.

Se on jännä, miten sitä alkaa ajattelemaan sikiöstä jo ominaisuuksia ja piirteitä kaiken ihan olemattoman perusteella. Sukupuoli nyt tietty on pitänyt möläyttää vaikka kuinka monelle, vaikkei mitään varmaa ole tiedossa. Mutta myöskin se, että esikoisessa olin nt-ultrassa rv 13+1 ja CRL mitta oli 66, nyt 13+0 CRL 67. Ja tästä sitten olen pikku päässäni saanut kehitettyä, että pidempi kaveri on tulossa (vaikka tuo 1 mm menee kevyesti mittavirheeksikin :) Ihan päätöntä :p
 
Napsuneiti: IHANAA!!!! Onnittelut hienoista ultranäkymistä, oli varmaan upea tunne..

Rouva B: Kiitos kannustuksesta.. Tänään ei ole onneksi enään tuhruillut, pysyisi nyt poissa..
Vaikka voi olla harmitonta, niin kyllä se pelkoa pahentaa (ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi :LOL: ) Näissä luovutussoluhoidoissa tuhruilu on ilmeisesti vielä yleisempää, en tiedä mistä johtuu, olisko käytetyistä tukilääkityksistä??
Toisaalta keskenmenneessä raskaudessani ei viimeeksi ollut mitään vuotoa, todettiin vaan varhaisultrassa, että kehitys pysähtynyt.. Toisaalta silloin hcg-arvot ei ollut parhaat mahdolliset, joten odotin jo pahinta..
Kyllä tulee varmaan tuo ensi viikon ultra olemaan kauhea odottaa..
Housut pois, ja makaat siinä sitten odottaen lääkärin tuomiota.. sori vaan, mutta sellaiset kauhukuvat on viime kerrasta jääneet.
 
Krokodiili
Tervehdys teille, kamut.
Kävin neuvolassa. Lapsi liikkui todella paljon, oli ensin vaikea saada sydänääniä kuuluviin. :heart: Kaikki ihan kunnossa. Mitä nyt terveydenhoitaja on hyvin huolissaan mielialastani, kun olen oksentanut jo kohta 10 viikkoa eikä loppua näy. (Mulla on masennus, joten sen takia erityisesti seuraavat mielialaani.)

terv. Kroko 16+1
 
Kroko onnea mukavasta neuvolakäynnistä! On varmaan ihana kuulla se sydänäänten jumpsutus. Mä jotenkin luulen ettei mulla vielä ens viikolla kuulu kun viikkoja vasta sillon 8+3. Toi sun huonovointisuus on kyllä ihan takamuksesta, ja älytöntä ettei helpota vieläkään. Eikö oo mitään tehokkaampia lääkkeitä? Et ole kuitenkaan tiputukseen joutunut kun jotain pysyy sisällä?

Mä olen tänään vapaapäivällä. Siivosin koko talon viikonloppua varten ja illalla mennään ulos syömään miehen kanssa. Juhlistamaan keskiviikon mukavia ultranäkymiä =). Aamulla mäkin ensin yökin ja sitten oksensin. Mut oon huomannut että jos oksennan aamusta ni muun päivän on vähän parempi olo, ei ällötä ihan koko ajan kuten niinä päivinä ku en oo oksentanut. Tosin illat menee onneks ihan normi-ololla.

Viikonloppuna ajateltiin kertoa uutinen miehen isovanhemmille. Ne ei vielä tiedä, haluttiin oottaa toi ultra ensin. Jänskää.

Onko Vilhelmiinan tuhruilut pysyneet poissa? Toivottavasti. Mäkin olin siellä naikkarilla jo vaatteita riisumassa heti kun päästiin lääkärin huoneeseen sisään. Lekuri naureskelikin että taitaa olla jo tuttua touhua, että sisään ja housut pois vaan :LOL: . Mut onneks aika äkkiä se pieni papu siinä ruudulla näkyi ja kaikki oli kunnossa.

Nyt keittämään työmiehelle kaffetta. Meillä on ollut rappari rappaamassa tota sokkelia ja tänään on valmista. Tarjoan herralle munkkikahvit ;)
 
Krokodiili
napsuneiti. Joo se voi kyllä olla, että ei ne sydänäänet sulla vielä kuulu ens viikolla. Ei tähän pahoinvointiin ole mitään tehokkaampia lääkkeitä, kun tähän raskauspahoinvointiin muutenkin huonosti lääkkeet auttavat. :/ Tiputukseen en ole joutunut, kun elimistö on "vain" kuiva muttei muita vajeita pitäisi olla... Kyllä ruokaa ja juomaa kumminkin pysyy sisälläkin, kun jatkuvasti syö. Tippahoitoa kuitenkin harkitsevat koko ajan, jälleen ensi viikolla lääkärissä on tarkoitus pohtia aihetta. Että josko tiputus kuitenkin helpottaisi kokonaisoloa.

Olen kohtalaisen kade teille kaikille, kun kirjoittelette "normaaleista" ihmiselämän toiminnoista... käymisestä siellä sun täällä, kodinhoidosta jne. - Multa on koko elämä seis, kun en pysty muuta kuin makaamaan ja oksentamaan. Tottakai tämä syö naista ja pahemman kerran. Nyt terveydenhoitajakin sanoi, että enää ei uskalla edes ennustaa tämän tilanteen paranemista... Mutta että synnytykseen loppuu viimeistään. Ei kovin lohdullista tässä vaiheessa.
 
Kroko: Ihanan virkeä vauva siellä temmeltää vaikka äippä on ihan naatti! Ja hienoa kun on vastuullisen oloinen terkkarikin sulla! Miltäs sun mieliala tuntuu? Toivottavasti kutienkin jaksat sinnitellä. :hug:
Minua vähän otti päähän masennusta kärsivien puolesta kun tuossa äskeisessä Lifen luettelossa luki että masennus (varsinkin raskauden aikainen ja -jälkeinen) on vain omegojen puutosta. että huonosta ravinnosta johtuu. Jos ottaa omegaa niin lähtee masennukset.
Sikäli tuli paha mieli, että hoidan masennuspotilaita täällä duunissa ja on siinä selvästi kyllä muutakin taustalla (vaikka ravitsemus kieltämättä huononee myös silloin kun mieli on maassa).

Napsuneiti: Sinä sitten laatoitat siellä kun työmies rappaa. :) Hyvä, että uskallat kuitenkin ulos syömään. Minua varmasti pelottais, että oksennan ulkonakin. Luin jonkun tutkimuksen jo ennen raskaaksi tuloa, että ne, joilla on muutenkin pahoinvointia (esim matkoilla), saavat helpommin myös raskauspahoinvoinnin. Ajattelin että mullehan se tulee rajuna sitten. Voin tosi pahoin autossa! Mut eipä tullutkaan, kun oon yhä täysin oireeton. Siis ihan täysin. Mahakin pysyny samanlaisena pallona jo rv5 lähtien, joten siinäkään ei mitään muutosta.

Minä: rv 10 on ollut kyllä ratkaisevaa aikaa tässä raskaudessa. Huolen pystyi jotenkin sivuuttamaan. Ehkä kyllästyin huolehtimaan - en yleensäkään tuppaa vatvomaan asioita kauan. Se oli suuri helpotus ja kevensi oloa huomattavasti.
Lisäksi muuttui tuo mielihalujuttu sikäli, että tälle viikolle saakka olen välttänyt kaikkea sokeria/makeaa. En ole siis käyttänyt yhtään.
Tällä viikolla alkoi sitäkin tekemään mieli. Jokusen suklaamantelin olen syönyt kunnes eilen ratkesin - 2 SUURTA palaa omenapiirakkaa kermavaahdolla! Ja oli hyvää!

Mietinkin, onko mulla joku raskausajan ortoreksia? Onko semmosta olemassa? Tuli paha mieli kun menin syömään epäterveellistä ruokaa. Se kun vei tilan joltakin tärkeämmältä (mun tapauksessa marja-hedelmä-luonnonjogurtti-smoothielta, joita nautin iltaisin).
Voiko oikeasti olal morkkis tommosesta?
Oonko mie ihan pöhkö, vai onko teilläkin jotain tommosta ollut?

Toivoopi Bee ja Ee 9+6
 
Krokodiili
Rouva B: Olen sairastanut vaikeaa masennusta ja muakin todellakin tökkii tollaset omegajutut... Hohhoijaa... Käyn vissiin sitten turhaan terapiassa käsittelemässä omegojen puutostani ;) (hehe.) Koetan jaksaa sinnitellä tässä, mutta vaikeaa se on - se on myönnettävä. Mieliala on todella pohjissa enimmän aikaa.

Sinä olet jo aika turvallisella ajanjaksolla, kun 10 viikkoa on tulossa täyteen! Hienoa kaiken kokemasi jälkeen!! B)
 
Heippa kaikille täältäkin!

Krokolle voimia! Varmasti on ahdistavaa, kun vaan jatkuu ja jatkuu tuo oksentelu ja huono olo. Varmasti helpottaisi tieto, että koska se loppuu, mutta ei kai sitä kukaan pysty varmana lupaamaan. :hug:

Mulla ei todellakaan ole niin paha kun krokolla, mutta mullakin on elämä täysin katkolla. En voi lähteä yhtään mihinkään, enkä kotona tehdä mitään muuta kun maata sohvalla tai sängyssä, silloin olo on kohtalainen, kunhan vähän väliä syö pikkuisen. Ärsyttää, kun jatkuvasti pitää syödä, kun ei mitään tee mieli. Pelkkä jääkaappiin katsominen saa oksennusrefleksin tulemaan. Kun koko päivän makaan, niin oksennan yleensä vain kerran, mutta huono olo on lähes koko ajan. Niinä päivinä kun olen jossain joutunut käymään (lääkärissä, neuvolassa) on koko päivä mennyt oksentaessa ja jatkuu yleensä seuraavanakin päivänä. Että ei auta kun maata. Uskon kuitenkin, että mulla menee ohi tuossa vk:n 12 tietämillä, se auttaa jaksamaan. Yritän nauttia nyt sitten vain oleilusta ja yritän peittää silmät kaikelta tältä kodin kaaokselta. Kyllä sitä ehtii sitten myöhemmin touhuta, kun olo alkaa olemaan hyvä. Mutta jos lepääminen ei oloa helpottaisi, niin en kyllä pystyisi nauttimaan, on se sen verran kauheeta se jatkuva oksentaminen ja pahoinvointi. Että vielä kerran krokolle jaksamista! :hug:

RouvaB: Mullekkaan ei mikään makea maistu, mutta taitaa johtua vain tästä pahoinvoinnista. Kyllä silloin tällöin voi hyvällä omalla tunnolla herkutella! Älä tunne huonoa omaatuntoa sellaisesta. Vaikka ymmärrän kyllä mistä se tulee.

napsuneidille ihanaa iltaa miehen kanssa. Toivotaan, että huono olo pysyy poissa ja ruoka maistuu. :)

Täällä tänään 9+1. Kyllä se aika vaan menee eteenpäin, vaikka välillä tuntuu, että ei kulu mihinkään. Taas olisi kauhea himo mennä ultraan, mutta en taida kehdata soittaa kaverille ja muutenkin ihan turhaahan se on. Seuraavana päivänä sitä on taas yhtä tietämätön, että onko kaverilla edelleen kaikki hyvin. Ei auta kun luottaa, vaikka kauheasti pelottaakin. Mulla on se pelko iskenyt tällä viikolla ehkä kovimpana tähän asti. Tasan 2 viikkoa niskapoimu-ultraan ja sen jälkeen keskenmeno alkaakin olemaan aika epätodennäiköistä.
 
Terveellisestä syömisestä:

Rouva B mainitsi, että kun on raskaana niin on syönyt extraterveellisesti. Minullakin oli ensimmäisessä (tupla)raskaudessani sellainen olo, että halusin syödä vain terveellistä: paljon kasviksia, ei suolaista, makeaa, ei lakuja jne jne.

Nyt toisessa raskaudessani olen kyllä syönyt piruuttaanikin ihan mitä sattuu (sallittujen ruokien rajoissa), eli suklaakeksejä, shipsejä, karkkia jne muuta miltei päivittäin jotain herkkua.

Ensimmäinen raskauteni päättyi rv 30 ilman syytä, vaikka kaikki sokeriarvot, verenpaineet olivat hyviä koko raskauden jan. Rv 30 lapset vain päättivät syntyä. Nyt minulle on siitä jäänyt sellainen olo, että ihan sama mitä sitä itse yrittää. Raskaus menee miten menee omalla painollaan. (Tietenkään en tarkoita että vaarallisia aineita tai alkoholia,tupakkaa vetelisin). Ymmärtääkö kukaan?
 
Heippa kaikille!

Hiljaiseloa on tässä tullut vietettyä, kun aloitin opiskelut ja töitäkin teen, niin ei ole ollut ollenkaan aikaa palstailulle!

Tervetuloa Vilhelmiina! Muistankin sinut tuolta toiselta palstalta! Kiva kun olet tullut tänne puolelle. Toivottavasti kyytiläisilläsi on kaikki kunnossa!

RouvaB makean syöminen on mulla nyt ihan kauhea ongelma. Mun tekee mieli makeaa ihan joka päivä...enkä ole pystynyt hillitsemään mielihalujani. Viimeksi tänään söin turkinpippureita + suklaata...ja joo, tiedän ettei pitäisi. Taidan olla vähän sokeririippuvainen ja pitäisi pitää ihan totaalitauko...Ok...se vaan tuntuu niiiiiiin vaikealta. Joten ymmärrän täysin, että huolestut syömisistä. Sun syömiset kuulostavat kylläkin todella terveellisiltä. Muistaakseni kuitenkin rasvan syömisestä varoitettiin enemmän kuin sokerin...mutta jos on taipumusta sokeritautiin, niin eihän tuo sokerin syöminen ole ollenkaan hyvä. Vauva kasvaa liikaa ja voi jopa saada shokin syntyessään, kun ei saakaan enää päivittäistä sokeriannostaan ja insuliiniarvot ovat liian korkealla. Kyllä mullakin on huono omatunto herkuttelusta.

krokolle voimia tilanteeseesi! Kylläpä kuulostaa kurjalta. Onko sinulla jotain hetkiä, jolloin voit kuitenkin edes vähän nauttia raskaudestasi? Toivottavasti niitä hetkiä tulisi pikkuhiljaa vähän enemmän. :hug:

Minä kävin np ultrassa ja kaikki oli hyvin. Oli ihanaa nähdä pikkuinen ensimmäistä kertaa vauvannäköisenä. Siellä hän köllötteli rauhallisena, ensin hänellä oli vain hikka, joten vähän nytkähteli siellä. Muuten oli oikein kiltti ja yhteistyökykyinen, ultraaja kehui, että oli helppo saada mitat otettua! Voi että kun kaikki te jotka odotatte ultraa pääsisitte sinne nopeasti. Se on mahtavan liikuttava tilanne! =)

t. talvikauris 14. vkolla mennään
 
Tervehdys!
Mahtuisinko mukaan tähän pinoon? Ajattelin uskaltautua vaikka rv vasta 4+5. Taustana lapsitoive vuodesta 2005, IUI 2008 jonka jälkeen 3 IVF hoitoa ja nyt alkiot nro 9 &10 toivat ensimmäisen plussan. Ensimmäinen ultra 8.10....ja sinne on niiiin pitkä aika, etten kestä tätä piinailua yksin.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Tikille tervetuloa! On teillä ollut pitkä taival ;(

Mitäs teille kuuluu? Jannaliini miten sun oireet? Kun aika samoissa ollaan menty.
Mä tosiaan perjantaina olin tosi huonovointinen koko päivän ja oksensinkin. Mut nyt ei oo viikonloppuna ollut huonovointisuutta juuri ollenkaan ja tuntuu ettei edes niin väsytä. Tästähän mä pillastuin ja varmaan pakko päästä ultraan tarkistaan onko papusella kaikki kunnossa. Huomenna sattui tässä lähimmän Mehiläisen gynellä olemaan aika vapaana. Voinko mä varata ihan normaalin gynen siis? Eikö ne näe sillä ultrallaan onko kaikki ok???

Kamala huoli tuli kun yhtäkkiä ei olekkaan yhtään älkö ja etova olo kun sitä kuitenkin oli enemmän ja vähemmän koko viime viikon. Ja eikös sitä sanota että oireiden äkillinen loppuminen tietää huonoa.. :'(

Napsuneiti ja pallero 7+5
 
Jannaliini kiitos lohdutuksesta!!!!!!! ja toivotaan että oot oikeessa! ja kun eihän kaikki voi huonosti lainkaan, ni periaatteessa miks ei voiskin se pahaolo loppua jo nyt. Mut mä luulen että taidan silti huomenna käydä siellä mehiläisen gynellä. Sit ainakin osaan ehkä ottaa hieman rennommin vaikak ei huono olo oliskaan. Sinne nt-ultraan kuitenkin on NIIN pitkä aika vielä, että hulluksi ehtisin tulla sitä ennen. Tosin nyt näiden ultrien väli on vajaa vko, mut haittaako tuo? Siellä ei ollut aikoja kun huomenna ja sit vasta to seuraavaks.

Meinaatko Jannaliini jaksaa töissä, etkä pyytää saikkua? Kaveri jolla on oma siivousfirma sano että hän haki saikkua siinä vaiheessa kun asiakkaalla sängynalusta imuroidessa teki NIIN mieli paina pää siihen lattiaa vasten ja ottaa ihan pienet torkut vain :LOL: .

me saatiin kyllä pe käytyä syömässä, mut sen jälkeen tulikin sit kaik ulos. Onneks ei yläpäästä, mut meni vatsa aivan sekasin. Ja eilen oltiin liikenteessä 10-15 ja ihan hyvin sitä jaksoi. Illalla tuli kateltua telkkuakin johonkin 23,30 saakka, eli en o NIIN väsynyt ollut kun mitä viime viikolla. Mut ehkä tää tosiaan menee vähän aalloissa..

Ja mulla on kans alkanut vähän nipistelemään alamasua, oon miettinytkin eilen ja tänään että alkaako se kohtu nyt kasvamaan? eiks se suunnilleen näillä main ala?

Ja sinänsä mun pitäiskin malttaa olla ihan rauhallisin mielin kun ei ole mitään suurempia menkkakipuja eikä yhtään mitään vuotoa. Mut sitä kai niin pelkää sitä keskeytynyttä keskenmenoa. sit tää ehkä vähän helpottaa kun tulee se 12vkoa täyteen ja alkaa jossain vaiheessa ne liikkeet tuntumaan.

nyt lihapadan laittoon, miehen toivomaa ruokaa ja pitää haudutella pari tuntia uunissa =)
Koiran kanssa kävin jo lenksalla ja ruokaa odotellessa vois ottaa pienen pienet unoset.
 
Voi ei! Huomasin juuri veskissä käydessä että pikkuhousunsuojaan oli tullut ruskeaa tuhruvuotoa! Mä en kestä, jos tämäkin menee kesken :'( . Mulla siis ennestään 1 luomuraskaus tammikuulta -08, joka meni kesken maaliskuussa -08 yöllä ennen np-ultraa. Tuhruttelua oli siihen mennessä ollut n. 2 viikkoa. Mitä mä teen!!! Luget siis on edelleen käytössä, nyt siirrosta laskettuna vissiin rv. 5+4. Alkuraskauden ultra varattuna vasta 1,5 viikon päähän. Tuli tosi lohduton olo, että tämä pitkä (ja kallis) taival olisi turhaa... Anteeksi omanapaisuus...
 
Wattu :hug: :hug: :hug: !!! Mulla ei noista vuodoista ole kokemusta, mutta eikö alkuraskaudessa voi tulla pientä tuhrua? jospa se olisi sitä ja ihan vaaratonta!! Mutta ymmärrän kyllä sun pelon, varsinkin kun takana on jo yksi ikävä keskenmeno.

Saisitko sä aikaistettua oman mielenrauhan vuoksi sitä ultraa? Onko sulla vatsakipuja?
Toivottavasti olisi tosiaan vaaratonta!!!!!!!!!!!!!
 
Just eniten aiheuttaa huolta se, kun takana on jo yksi samanlainen, tosin myöhemmillä viikoilla. Kipuja ei ole, mutta ei ollut viimeksikään silloin tuhrutteluaikaan. Kivut tulivat vasta kun meni lopullisesti kesken. En tiedä pitäiskö huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä, oisko mitään vielä vähtävissä. Ei varmaan näin aikaisilla viikoilla. Ar-ultran varasin yksityiseltä, jossa tuo ICSI tehtiin ja sinne varmaan saisi aikaisemmin ajan, mutta näkyykö tosiaan mitään näin vähillä viikoilla. Että ottaa pattiin! Ollaan oltu tästä jo nyt niin onnellisia.... Mies on töissä ja töitten jälkeen tulee hänen kaverinsa jotain tallille kaveriksi rassaamaan, joten hänelle saan sanottua vasta illalla. Taas surffaan netistä tietoa tuosta tuhruttelusta ja onhan siellä monessa lähteessä todettu, että se on aika yleistä. Mut kun on tuo edellinen kokemus karvaana mielessä... :'(
 
wattu toivon todella, että vuotosi on vaaratonta. Onko sinusta otettu hcg arvoa? Jos menisit uudelleen verikokeeseen niin selviäisi onko arvo nousussa niin kuin kuuluu....ultrassa ei taida vielä mitään näkyä?
-tiki & :heart: :heart: -
 
Tiki-71, ei ole otettu hcg-arvoa, raskauden testasin vain itse kotitesteillä. Tuo voisi tosiaan olla yksi keino saada varmuutta asialle. Eli tuon arvon pitäisi olla koko ajan nousussa? Et jos huomenna soitan neuvolaan ja saisin lähetteen testiin ja sit muutaman päivän päästä otettais uudestaan niin sen pitäis olla isompi? Sorry, mä olen tuosta hcg:sta melko pihalla... Onko tietoa, et milloin syke on aikaisintaan kuuluvilla ultrassa? Keskiviikkona pitäis vaihtua rv 6 ja ajattelin, et jos kysyisin mahdollisuutta päästä neuvolan kautta ultraan, kun se klinikan ultra on tosiaan vasta 1,5 viikon päästä.
Vuoto ei ole lisääntynyt, mutta ei loppunutkaan. Pelottaa!!!
 
huomenta ja tervetuloa uusille ! =)

Wattu toivotaan ettei toi ois mitään vakavaa! MOnta alkiota sulle muuten siirrettiin jos ois vain toineen niistä mikä sieltä irtoisils...... Mulla se syke on näkynyt joskus 6+5 mut en tiedä voiko näkyä aikaisemmin.....

Omaa: Täällä taas alkanut paholo! Väsymys on vieläkin aivan älytön ja pahaolo alkaa jo tosta puolenpäivän tienoilta ja kestää iltaan/yöhön asti! Iltaisn tulee lisäks viel semmosia ällöjä röyhtäyksiä ja tekis mieli oksentaa! Mihinköhän täs on taas oikeen ryhdytty! Tässä ohessa pitäs vielä 2 muksua hoitaa ja koulu.....onneks mies auttaa silloin kun sattuu olemaan kotosalla.....
Pyysin neuvolasta torstaina lähetteen hcg testiin mut en vieläkään oo saanut vastausta vaikka sanoivat labrassa että sen saa jo samana päivänä mutta hoitajan mukaan ei ollut vielä perjantaina iltapäivälläkään valmis....harmi....ei siitäkään sit saanut rauhoitetta mutta toisaalta ku tää pahaolo taas alko ni oiskos se sit hyvä merkki! :)

Söymisistä: meinaan kyllä syödä ihan normaalisti.....ehkä jonkukn verran lisään maitoa ja hedelmiä ruokavalioon mutta kyllä herkuille periks annan jos siltä tuntuu :D

t: aitiliini ja viikkoja huimat 6! =)
 

Yhteistyössä